Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Gjest Angora

Ok damer, nå skal jeg komme med en tilståelse igjen!! Middagen i går ble en kyllingburger på McDonalds!! Og da ble det en brus også!! Jeg har skikkelig dårlig samvittghet for meg selv når jeg propper i meg sånn mat. Men samboer ville ha en kjapp middag da vi skulle på IKEA....vi burde jo heller ha spist laks på IKEA!! :) Men når jeg regner kcal for hele gårsdagen, så havnet jeg på 1473, så det var jo totalt ikke så ille. Men jeg tenker på alt fettet hos McDonalds!! Æsj!!! :(

Men jeg sleit noe skikkelig med å bære IKEA pakker opp i 2 etg etterpå da. Så hadde jeg gått ned så mange kilo som jeg svettet og sleit, ja da hadde jeg blitt tynn!! Da skulle jeg ha bært flere IKEA pakker!! :)

Har drukket mye mer vann hittil i dag enn noen dag tidligere! Men da blir det kjapt en del flere dobesøk da

 

Vi skal i grillbursdag på lørdag. Utfordringen blir potetsalaten! DET er sååå godt!! Kjøtt og pølser er jeg ikke så glad i! Søndagen blir det montering av skap og kanskje en tur ut da.

 

Ha en god helg, vet ikke om jeg får stikket innom her, men skal notere på papir og veie maten for det! :)

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Nok ei helg tilbakelagt...

Ble noen m&m's på lørdag til det fantastiske grand prixet (alt folk kan stå på en scene å gjøre)....ellers ikke så mange utskeielser. Vi var i Dyreparken i går, og gikk noen skritt, junior storkoste seg. Nesten alle aktivitetene var åpne, så vi fikk kjørt Sabeltannskuta og trikken i Kardemomme og mye mer....utrolig koselig å gå rundt der faktisk, både for store og små...

 

McDonalds ja...det er en plass vi nesten aldri her, men har jo sikkert noe med at det er 1,5 time til nærmeste McDonalds også da...så de maks 2 gangene i året jeg spiser der tror jeg ikke har sy mye å si for vekta mi uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Dyreparken er sååå koselig. Har vært der ett par ganger.

Ble litt sjokolade og litt potetgull i helgen. Det var jo Grand Prix!! Helgens høydepunkt!! :(

 

Skrudde sammen det berømmelige IKEA skapet også. Så det ble noen tunge løft og harde tak med skrujernet!!

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det ned 200 gram :(

Dessuten er jeg nå halvveis til mitt endelige mål, har gått ned 10,5 kg og har 10,5 kg igjen. Jeg håper fortsatt at de neste 10,5 kg-ene går litt fortere enn de første og at jeg skal være i mål til jul.

 

Jeg føler jeg har kommet litt i gang med trim igjen, var ute og gikk torsdag, søndag var vi jo i Dyreparken, med all den gåing det innebærer og i går. Ble litt sent i går, så jeg gikk bare en liten tur, fant en super runde som tok meg akkurat 40 minutter. Denne kommer jeg til å bruke de dagene jeg ikke rekker noe mer enn en liten tur.

I dag skal jeg og junior til ei venninne, da skal vi gå fram og tilbake, blir vel omtrent 40 minutter tilsammen det også.

 

Ellers så sliter jeg litt med maten for tiden, jeg blir ikke sulten og ikke har jeg lyst på noe heller, så jeg glemmer nesten å spise. Men prøver å følge med på klokka å stappe i meg et eller annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt på meg skrittelleren igjen, mandag ble det 10 800, og i går ble det 7000, noe jeg er godt fornøyd med, hadde ikke sjans til mer. Jeg sykler til barnehage/jobb, kunne selvfølgelig gått for å få de ekstra skrittene, men så lenge jeg kommer meg til jobb for egen maskin, er det helt greit å ha litt færre skritt. I går gikk jeg til og fra et besøk på ettermiddagen, og på kvelden var jeg ute, så da ble det maks skritt av det det kunne i går.

Satser på å komme meg ut på tur i kveld også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Du er jammen god til å gå pav! :) Skulle ønske det var meg. Du kan jo ha på telleren når du sykler også. Den registrerer vel bevegelsen i hofta?! Så du får på noen skritt når du trår rundt....eller??

Jeg var 100 gr lettere denne uka!! Fornøyd med det.

Var på møte i går, og gikk de 7 min til og fra. Det var trimmen jeg har fått denne uka!! :( Ser ikke ut til at det blir så mye mer heller. Kanskje i morgen.

 

Ser ut til at ukene fremover blir ganske travle. Og sånne dager med mye å gjøre vet jeg ikke hva jeg skal ha til middag. Da er det lett å ty til noe ferdig og kjapt! Får dårlig samvittighet ovenfor ferdig og usunn mat som puttes i munnen, så da spiser jeg nesten ikke!! Dumt det og.

Pleier å planlegge ukene, men får jo nesten ikke tid til det heller! Så har dere noen gode råd til en sunn og kjapp middag!?

 

Nyt sola de som har den!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det bare er oss igjen her ja, men du blir nok ikke kvitt meg så lett...

 

Gratulerer med 100 gram ned :)

 

Skrittelleren registrerer når en sykler også, men det blir ikke akkurat så mange skritt av det, men men, heller sykle enn å ty til bilen. Og om morgenen prioriterer jeg det som tar kortest tid, så da blir det å sykle.

I går ble det nesten 13000 skritt, var ute en tur på en times tid med ei venninne.

 

Sola nytes definitivt ;) Men det er kjedelig å sitte inne på jobb hele dagen.

Det har meldt 25-26 grader her i helga, så jeg håper bare det slår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Jøss, må si du imponerer med alle skrittene dine!! 13000!! Kjempe bra!! Får se om jeg kanskje får til en liten tur i kveld. Minsten skal spille kamp, så jeg må vel se på. Gangavstand!

Håper på bra vær i helgen, ja. For jeg skal tilbringe den på langsiden av fotballbanen et sted i Tønsberg både lørdag og søndag! Da blir det litt matproblemer igjen da!! Men får ta med litt frukt og ikke ta den lettvinte måten med en pose med boller!! Bedre med to tørre rundstykker da ;)

 

Stille å jobben, så jeg skulle ønske jeg heller kunne sitte litt ute...men, men....

 

Ha en fin dag....de andre kommer vel innom etter hvert. Mokimin har jo forsvunnet helt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...og leser hver dag, selv om jeg ikke alltid "legger igjen spor" etter meg ! ;) (Skriver i min tråd, soleias sommerinnspurt.)

Pav skal nemlig følges heeeelt i mål!

Lykke til videre du også, angora.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at du har tenkt å følge meg helt i mål Soleia, håper du også har det Angora, jeg skal følge dere helt i mål, og med det tempoet vi holder oss i ser det ut som om vi kommer til å slå følge lenge ;)

 

Nå skal vi på grilling gos noen venner, lurer på hva som står på menyen der....håper det er noe sunt noe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillingen i går gikk kjempebra, sund og god mat, og guttene koste seg masse i plaskebassenget, vi vi voksne fikk slappet av og kost oss vi også.

 

I går ble det ingen tur, så jeg var tilbake på 4000 skritt i går, blir så utrolig lite når jeg sykler på jobb...nesten fristene å sette sykkelen i garasjen igjen bare for å sanke litt ekstra.

 

Gleder meg til å nyte sola i helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Ok, jeg får ta innrømmelsen med en gang: det ble en liten is i går. Men var med på å vaske den ene bilen og skifte dekk på den andre. Så vi var ute og fikk litt mosjon også. Utrolig godt vær nå. Ser ut som sommeren har kommet...kanskje for å bli en stund også!! ;)

 

Du må ikke slippe sykkelturen til jobben Pav. Du bruker vel mer kalorier på å sykle enn å gå. Så du får bare tenke sånn. Sykling er bedre enn gange. Får opp pulsen bedre da. Blir mer sliten. Vi teller kaloriene og vet du, ikke bare skritt!! Da får du telle gangene bena går rundt!! Ha-ha....!!

 

Fint å se at andre er innom her også. Ser jo det på visningene da. Vi er jo en av trådene med flest lesere tror jeg!

Jeg henger på til målet er nådd for både meg selv og dere andre her inne....unansett

 

Ha en fin dag....og helg. Jeg skal på fotball cup. Håper sola henger høyt og varmer bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Jeg er her jeg også! Om ikke hver dag, så nesten ;) De siste fine dagene har gått med til og være ute og kose seg!

 

Har hatt 2 slappe uker, men fra i morgen av er det tilbake til den stramme linje! Har inngått veddemål med en på jobben!

Ikke noe snop, potetgull eller brus ut juni!!!!

Gleder meg allerede!

 

Jeg var og fornya meg hos frisøren i går, ett par dager nå så håper jeg at jeg har fått dreisen på håret mitt! Var deilig og bli kvitt en mengde hår!

 

Nei nå må jeg ut i finværet! Prøver og komme tilbake i kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Ja, ja...da var den helgen over! Ble ikke særlig fornuftig og bra rutiner i helgen. Lite mat egentlig, men både sjokolade og potetgull!! Men har tilbragt begge dagene på fotballbanen, og da er det ikke lett å gjøre noe fornuftig matinntak. Jeg klarer bare å ha rutiner når jeg er på jobb jeg! Så da er jeg glad jeg er tilbake! :)

 

Så nå er det full skjerpings!! Knekkebrød til fokost i dag!!

 

Ble litt solbrent i helgen da ;) Men jeg lærer jo aldri! Men det var godt å være ute i to dager.

 

Ha en fin dag videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vel vært omtrent som forventet, 0 trim og for mange kalorier....blir fort sånn når det er fint vær og vi tar en hyttetur eller en båttur, og i tillegg var vi på fest på lørdag...men jeg har av en eller annen merkelig grunn ingen dårlig samvittighet eller dårlig følelese for vekta i morgen. Kanskje fordi jeg har gått flere turer tidligere i uka. Men jeg tror at dersom det blir stillstand må jeg være fornøyd, selv om jeg håper på nedgang selvfølgelig. Jeg må prøve å få til en trimtur i kveld.

 

Ellers ble bikinien innvia i helga (toppen ble innvia for en stund siden, men nå ble buksa også tatt fram), uff, det er noen kilo igjen ja, men det er tross alt bedre enn i fjor. Dessuten er det finere med solbrunt flesk enn vinterblekt flesk.....jeg ble også litt solbrent, selv om jeg smørte meg med masse faktor, sola tar definitivt godt på sjøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Det høres ut som om du har hatt en herrrrlig helg! Det er ikke sikkert- som du også føler selv- at det gir så store utslag på vekta med en sånn helg innimellom. Vi går for stillstand eller litt ned ;)

 

Høres ut som om vi har hatt samme bikiniopplevelse i helga; det kunne vært bedre, og det kunne vært verre! Og litt sol på kroppen hjelper alltids :) Tenk om vi ikke hadde satt i gang med dette pav? Da hadde vi veid 96 som i fjor sommer, elller kansje enda mer..??...Grøss...

 

Ha en fin dag i sola!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta i dag, ifølge min analoge vekt vel å merke, den digitale var spinnvill i dag, så jeg måtte ty til den analoge.

 

Ellers har jeg nå gått ned 50 cm fordel over diverse målesteder ;)

 

I går ble det tur på meg igjen, knallhard tur med masse oppover, så jeg endte på over 13000 skritt i går :)

Jeg har funnet ut at jeg bare skal rapportere skritt de dagene jeg passerer 10000, så målet er jo å få rapportert så ofte som mulig.

 

Jeg orker nesten ikke tenkte på at i fjor veide vi 10 kg mer...uff og uff...det er jammen godt vi er i gang ja. Sakte men sikkert nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...stillstand er jo flott etter en sånn helg! Grattis. Synes å huske at den digitale vekta di har vært spinnvill før også. Kjøpe en ny, kanskje? Hehehe.

 

Jeg kan notere ned 1 kg denne uka, og er seff strålende fornøyd med det.

Det nytter å stå på. Dessuten har jeg kutta ut den medisinen som jeg tror forårsaket den ville vektøkninga mi i april/starten av mai.

 

 

Ha en fin dag. Litt mer overskya her i dag, får håpe det bare er morgendis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

50 cm pav??? Det er jo bare utrolig bra!!!! Og 10 kg mindre er MYE!

Syntes vi er flinke alle mann jeg! Oooops ,... mener kvinner!

 

Alt i alt har vi gått ned mye både i cm og kg!

 

Nå skal jeg ha en litt nazi mnd! Siste oppstramming før ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde også prøve meg på en nazi-måned. Men sliter litt med så mye motivasjon for tiden...mitt hovedfokus nå er trim. Kjempetur i går, i dag blir det bare hjernetrim, skal spille bridge, men i morgen skal jeg på tur igjen ;) Jeg vet nemlig at når jeg får trimmet nok, går jeg også ned i vekt. Matmessig går det i det vanlige, ingen utskeielser i ukene, mens noen i helgene...Kommende helg blir ikke så gal tror jeg, skal i barnebursdag på lørdag, men det trenger ikke bli så gale, søndag skal vi på besøk til noen venner, men vil tro middagen der blir helt grei.

 

Den digitale vekta mi er ganske spinnvill ja og jeg skulle kjøpt ny for lenge siden. Det er bare litt tiltak å gå de 200 meterne til jernia-butikken...hehe...ikke akkurat langt, er vel derfor jeg aldri kommer meg dit...men så lenge jeg kontrollmåler mot den analoge med jevne mellomrom, er det jo ikke krise om den digitale lever sitt eget liv av og til. Men ja, jeg skal kjøpe ny vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Må få oss litt opp på lista her nå, så vi ikke faller ut!!

I går gjorde jeg masse husarbeid, og var i bevelgelse til langt utpå kvelden. Spiste litt mye i går. Har ikke notert ned hva jeg spiser på en stund igjen. Det er sååå kjedelig!! Også får jeg ikke skrevet inn når jeg er hjemme. Så både middag og kveldsmat blir ikke notert.

Er ikke motivert assa!! :) irriterer meg litt!!

 

I dag blir det også en del bevegelse. Har mye å gjøre om dagen. Kanskje det tapper meg litt for å fokuserer på mat og inntak!? Nå gleder jeg meg til Juli. Da kan jeg tenke klart igjen!! :D

 

Ha en fin dag, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Hei pav!

Fikk lurt meg inn hos deg og!

50 cm og 10 kg er jo kjempebra.

Tror faktisk jeg har hørt om den spinnville vekta di:)

 

Ha en riktig fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...