Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Gjest Angora

Ja, ja.. da var denne helgen over da!! Full av myggstikk og litt solbrent.

Matmessig har middagene vært sunne og greie. Men frokosten har dessverre vært litt værre, jeg spiste ikke mye, men jeg MÅTTE ha en skive med SJOKOLADEPÅLEGG. Huff.....men,men... det ble en del aktivitet. Gikk ett par små turer, rakte plenen, sagde noen busker....så jeg har vært en del i bevegelse.

Men nå er det tilbake til gamle vaner!! Har ikke vært på vekta. Jeg orker ikke det når jeg vet den er over det jeg veide sist gang!! Må vente noen dager, så jeg har muligheten til å ta meg inn igjen!!

 

Sola er tilbake. Godt. Ha en fin dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar
Gjest camkir

Hei angora og pav!

Jeg syntes vi er flinke jeg!

Og litt godt må man unne seg innimellom!

Jeg unte meg 1 stor kule med sjokoladeis i går, og en vestlandslefse, og sjelden har det smakt SÅÅÅÅÅÅÅÅ godt :)

Jeg har en skikkelig mandagsfølelse i dag, så litt rart at det er tirsdag! men desto kortere uke på jobb!!!

 

Vekta mi i går viste 1,1 kg ned! Det er ny rekord på en uke! Endelig begynner jeg og se sluttmålet mitt!!! 4 kilo igjen nå!!! Håper at jeg klarer de fram til sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang Camkir! Kjempebra!!!!!

Angora: Jeg har kommet til at det er best å veie seg hver uke uansett om jeg vet jeg har gått opp eller ei. Jeg fortjener nedturen det er med oppgang på vekta, men forhåpentligvis blir nedgangen desto større neste uke.

 

Jeg fikk melding av mannen i stad, han hadde funnet ut at det var 8 uker til sommerferie, så jeg måtte jo da svare 8 uke med slanking. Jepp, minus 8 kg før ferien, med trimturer hver dag fikk jeg til svar! Så nå håper jeg han endelig kommer igang, han har sagt det siden nyttår nå. Så jeg svarte han at blir det mellom 4 og 8 kg skal jeg være fornøyd. Dermed har jeg igrunnen satt meg et mål før ferien. 4 kg ned! Dvs at jeg skal ned i 82,7 innen ferien tar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Det var en utrolig nedgang da camkir!! Flott!! :)

Gubben min sa og i går at han nå skulle begynne å trimme litt!! Tror det ikke før jeg ser det da! :D Jeg skal bort til ei i kveld som bor noen kilometer unna. KANSKJE jeg setter meg på sykkelen! Det hadde jo vært veldig lurt!! Mye oppover når jeg skal hjem igjen da....

Ting smaker som regel mye bedre når man ikke spiser det så ofte. Det er jo en fordel da. :)

Smakte forresten på en softice i går. Unga orket ikke hele, så jeg tok de siste skjeene. Hadde dette vært i fjor, hadde jeg kjøpt en stor en helt alene. Men jeg vet at unga ikke orker hele, så jeg kjøpte meg ingen selv!

 

Skal se om jeg orker å gå på vekta i morgn tidlig!!

 

Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1477 kalorier i går, 0 sjokolade og 0 brus :)

og dessverre 0 trim, var med mamma og kjøpte sommerblomster og fikk plantet dem i diverse potter og kasser, så gjenstår det bare å se om de blir fine, eller om de blir like mislykket som i fjor....dermed forsvant ettermiddagen og på kvelden var jeg opptatt. Skal til ei venninne i kveld, lurer på om jeg skal gå opp, evt, sykle, men skal ha med meg ganske mye opp, så da må jeg kjøre opp med det først, så det spørs hva det blir til, det er min eneste sjanse for trim i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Var på en liten sammenkomst i går kveld. Ble servert yoghurtis og dajmkuler. Tok to skjeer is. Ingen Dajmkuler! De fristet ikke heller, så det var ikke vanskelig å si nei. Måtte ta bilen da jeg skulle til mor med en stor bag senere. Har muligheter til å sykle/gå tur i kveld. De sier det er siste dag med sol på en stund, så kanskje jeg burde benytte muligheten! Må tvinge meg selv da!! :) Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å komme seg ut assa!!

Har ikke notert kcal på en evighet. Det er et ork! Får ikke skrevet inn midagen hjemme, så da blir det så halvgjort. Og da gidder jeg ikke. Syntes noen ganger det er vanskelig å regne ut middag og. Som i går, da lagde jeg skinke pai med salat. Jeg vet jo ikke hvor mye jeg kan spise da!!

 

Men ha en fin dag videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2600 kalorier!!! (var på besøk og fikk servert pizza fra pizzabakeren og når jeg i tillegg var sulten.......)

litt lightbrus

0 sjokolade (selv om den sto på bordet hele kvelden når jeg var på besøk)

0 trim :)

 

Håper å få gått en tur i ettermiddag, men mannen skal ut med jobben i kveld så det spørs hva jeg rekker. Dagene har gått i et i det siste, blir så lei av aldri å ha tid til meg selv lenger, nå må jeg bare få trimmet noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Ja enig med deg pav, man får ikke tid til seg selv! Hvorfor er et alltid vi damer som har det sånn?! Jeg har det på samme måte. Styrer og steller og passer på at alle andre får gjort det de skal!!

 

Spiste ikke så mye i går, så jeg tror nok jeg lå langt under kcal som skal inn!

Jeg sliter litt med å finne pålegg som er sundt. Jeg spiser kalkun/kyllingpålegg på jobben. Men hjemme blir det mye ost. Ellers liker jeg bare pålegg med fett i!! Frokostsalat, sommersalat, majones og kaviar!!! Dette er jo ikke bra!! Er kresen og er ikke så glad i skinkepålegg. prøver naturell kalkyn da, og det er greit. Men redd jeg blir lei det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1415 kalorier i går, 0 brus, 0 sjokolade :D

Litt lite kalorier, men med tanke på gårsdagen så er det akkurat passe, hehe....

 

Pålegg ja...min store svakhet er norvegia, og da ingen lettere varianter....Istedenfor frokostsalat og sommersalat, er det noen som heter Godt og lett, tror denne finnes i 4 forskjellige sorter, du med lese noksa godt på dem for å se hvilke som er "godt og lett", men uansett så inneholder de ca halvparten av kaloriene en "vanlig" salat gjør. Jeg synes kyllingsalaten er ganske god, bruker den med ei blingse med spekeskinke på.

Andre ting jeg har på maten er leverpostei og makrell i tomat og syltetøy, stort sett Noras hjemmelagede det går i hos oss. Eple på skiva med litt syltetøy er også godt. Cottage Cheese med syltetøy er bra (fryktelig lenge siden jeg har hatt det, tror jeg må kjøpe det snart)

 

Det ble ingen tur på meg i går heller :) Mannen va ute fra 18-21, og da ble det litt for sent til at jeg gadd...men jeg fikk da ryddet og vaska i stua, pluss at jeg plantet de siste sommerblomstene. Så jeg satt ikke på baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei angora og pav!

De siste dagene har gått så unna så har ikke rekt noenting :) Men jeg har klart meg uten sjokolade og brus ihvertfall!! Og det ser jeg at dere har klart også! Vi er jammen flinke!!!!!! :D

Og vi får nok snart trimmet litt!!!

 

Dagen i går gikk overraskende bra! Ja det ble to pølser og potetstappe, og det ble litt potetgull... men ellers ingen sjokolade. Til dessert fikk vi jordbær og vaniljesaus.. Tok bitte litt vaniljesaus! Så jevnt over fornøyd..

Veiedag i morra så vi får se! Er sååå spent!!

 

Hvordan gikk dagen deres i går da?

 

Angora.. sitter og tenker på hva jeg spiser av pålegg.... og det er ikke så mye spennende, jeg spiser servelat (go og mager), cottage cheese med syltetøy, leverpostei, kalkunskinke naturell, og skivet taffelost med vårløk, og magerost med skinke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har gått ganske bra. Litt for mye kake, men ingenting sjokolade og ingenting annet enn light-brus. Jeg er egentlig aldri så veldig bekymret for 17. mai, vi er stort sett rundt på byen hele dagen, så det blir aldri de helt store utskeielsene 17. mai.

Svigers måtte selvfølgelig invitere oss på restekaker i går, og jeg klarte jo ikke la være å spise, jada jeg er og blir kakemons....

 

Men snek meg på vekta idag, lover ganske bra foran morgendagen :)

I hvertfall med tanke på at jeg gikk opp altfor mye sist uke....

 

Ble ingen trim på meg i går heller, hadde egentlig tenk meg en tur i går, men så kom plutselig litt tiltakslyst på besøk, så etter frokost rydda jeg i frysen, og kastet det som ikke fristet å spise, deretter gikk jeg ut å pussa ned en benk vi har ute og oljet denne, og på kvelden rydda jeg i klesskapet mitt. Fantastisk å få det gjort, så jeg har null dårlig samvittighet for ikke å gå tur i går (vi gikk bort til svigers da). Fant etpar "nye" sommerbukser og knebukser og noen topper :D Nå har jeg kun ei skjorte jeg SKAL krympe inn i. Denne henger fint i skapet og venter. Så nå står det 2 søppelsekker på soverommet, en med klær som skal kastes og en med klar som jeg ikke fikk meg til å kaste, men som jeg satser på å få gitt vekk til en eller annen hjelpesending...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

17. mai gikk bra i forhold til hva som ble puttet i munnen. Den store utskeielsen var ett glass vin og en vaffel (ikke sammen!!). Jeg spiser ikke pølser, og is i snøværet fristet ikke! ellers ble det ingen sjokolade, men potetgull. I går satt gubben og trøkka trynet fullt av godteri. Jeg mister lysta egentlig bare se han spise, så jeg tok ikke en eneste ting fra skåla!! ;)

Svømte på fredag og skal svømme i dag. Ellers har det blitt dårlig med den planlagte trimmen!!

Ser ut som dere spiser det samme som meg. Jeg er og veldig glad i ost nemlig. Men skal se etter pålegget Godt og lett... er det salat-typer??

 

Ha en fin dag. Gleder meg IKKE til å gå på vekta!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

i dag har det gått ned kake, sjokolade, potetgull og enda mer godteri.... uff uff uff....... jeg gikk jo helt bananas i skapet jo!!!!

Men fra i morgen og ut mai - ikke en snoplignende ting skal passere munnen min!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,0 kg :)

Så totalt for de to siste ukene er det ned 100 gram, er så fornøyd med at alt jeg gikk opp sist uke var forsvunnet igjen. Og en knallstart på veien mot sommermålet. 3 kg igjenpå 7 uker. Dette skal jeg klare. Jeg nærmer meg også en halvmeter i minus på cm-erne mine. Har mistet 49,50 totalt nå.

 

I går ble det en minisnickers, litt is, og for mye lightbrus.

 

Godt og lett er salat-typer ja. http://www.denja.no/Default.asp?Cat=5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Det var bra pav. Jeg har ikke vært på vekta i dag. Jeg er så stressa på morningen at jeg glemmer det!! Jeg har aldri vært så aktiv på vekta. Har vel veid meg like mye nå de siste månedene som jeg har gjort hele livet mitt!! Jeg vet nesten ikke hva jeg veide i ungdommen, for jeg var jo aldri på den.

Nå har jeg begynt å notere maten igjen. Har hatt ca. 2 uker hvor jeg ikke har gjort det. Det er så innmari kjedelig!! Men nå er det skjerpings!! :)

 

Det sto noen ostepop på bordet i går, jeg måtte ta noen få. Men det var ikke en håndfull en gang. Noen ganger er snop som å spise peanøtter, man klarer ikke å stoppe. Sånn som du hadde det i godteskapet forrige dagen camkir, og andre ganger trenger man bare litt for å tilfredsstille godtetrangen!! Tenk om det alltid bare hadde holdt med litt!! ;)

 

Ha en fin dag, damer... skal huske å veie meg i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket du vekta i dag da Angora?

Jeg som veier meg både i tide og utide skjønner ikke helt hvordan en kan glemme det...hehe...men tror det er mer fornuftig å ikke være "vekt-avhengig".

 

I går ble det 0 sjokolade, litt brus og et lite stykke kake, var på besøk hos ei venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Jepp, jeg husket vekta i det jeg skulle ta på meg klærne, og jeg veier jo alltid uten klær! Så med en singlet og sokker var det 100 gr. NED!! Smilte bredt da jeg tråkket ned fra vekta da!! :) Nå er det 72,8...målet er jo nå å ikke se 73-tallet.... så da får jeg være flink denne uka. Merker at det er lurt å notere maten assa! Gjorde det i går, og lå på 1307 kcal. Man tror så fort at man vet hvor mye ting veier og hva det er av kcal i det, men det er fort gjort å slumpe litt, så blir det kjapt litt for mye. Så nå er det bare å fortsette med notering av maten. Spiste fiskekaker til middag, og det virker så lite når jeg legger opp på tallerken, men det hodler jo i massevis!!

 

Ikke noe godis. Bare et glass farris til kveldsmaten.

 

Ha en fn dag videre. tror jeg skal "lufte meg" litt i kveld. En liten tur på fotballtreningen til jentungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Bare kjapt inne fra jobb :)

Ikke noe snop eller brus i går, og foreløpig ikke idag heller!

Og det skal det heller ikke bli til kvelden heller... bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Bare smyger innom en liten tur. Ikke noe godis. Det sto igjen litt solo da jeg kom på jobb i dag, hadde kjempe lyst på! Men jeg tømte det ut!! :)

Ble bare en liten rask tur ut i går. Måtte ut å kjøpe diverse ting og da flyr tiden. Plutselig er det sent!!

Jeg må komme med en tilståelse!! Jeg drikker altfor lite vann!! Tenkte over det i går, jeg har en liten 2,5 dl. flaske på jobben, og jeg drikker bare en sånn. Drikker en del kaffee da. Men det er visst ikke det samme! Så i dag har jeg fylt opp et 0,5 glass i tillegg til flaska mi. Også har jeg en limeskive oppi. Det var ganske godt.

 

Også kjøpte jeg noen kyllingburgere fra "Den stolte hane" til middag i går, med ris og grønnsaker til. Det slo an hos familien også. De savnet sausen, men de fikk nå ned maten allikevel!! ;) Så anbefales. Jeg er så matlei om dagen, skulle onske jeg fant masse ny mat!! :D

 

Men det fortsatt fint damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skikkelig matlei for tiden, de to siste dagene har jeg ikke hatt lyst på mat heller, og ikke har jeg vært sulten....hmm...

 

I dag har jeg nesten bare spist frukt, hadde ikke lyst på verken brød eller knekkebrød til frokost eller lunsj. Men jeg drikker litt vann da, og te.

 

Middag i dag blir fiskekaker, en butikk rett nede i gata her som selger hjemmelagte fiskekaker et par dager i uka. Prøvde å spørre mannen om vi skulle ha den stekte, men han ville ha dem i brun saus, og det har ikke jeg lyst på...så vi får se hvem som vinner...blir vel mannen, for junior er veldig gla i brun saus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Du trenger jo ikke å putte fiskekakene OPPI sausen da. Ha den ved siden av, så får mannfolka sausen sin og du tar uten!! Brun saus å fiskekaker??? Har jeg aldri smakt.

Hadde tenkt å ha hjemmelaget pizza i dag. Og med sånn mat, så sliter jeg litt med å finne mengden! Jeg er kjempe glad i det, så jeg spiser vel for mye uansett!! ;)

 

Jeg er på mitt andre vannglass :)

Ha en fin ettermiddag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten et tips til deg for å øke vanndrikkinga litt.

Når du er å fyller flaska di på morgenen, ta å fyll den opp en gang, og drikk deg du orker med en gang, før du fyller den på nytt og tar den med deg.

Det kan du dessuten også gjøre når du er og henter deg ny kaffe fordi om ikke vannflaska di er tom, nytt vann er bedre enn gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det endelig en lang og rask tur på meg. En time i raskt tempo. Og endlig kom jeg over 10000 skritt også. Passerte faktisk 13000 i går :)

Så nå er det bare å fortsette. Får satse på at det var begynnelsen på en ny innsats på trimveien. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig, det er herlig å gå når en bare kommer seg ut, å så vet jeg jo at det er veien å gå for å gå raskere ned i vekt. Vel skal prøve å komme meg ut en liten tur i dag også!

 

0 sjokolade og 0 brus i går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...