Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Oppsummering 1. mai: 0 sjokolade :(

Var skikkelig sjokoladesugen i går, men klarte å holde meg.

 

Ellers var festen på onsdag veldig bra, maten var super, hummer, krabbe, kongekrabbe, blåskjell, reker, kreps og laks...nam nam, og jordbær til dessert :D

Ble vel mye mat, men det kunne ikke brydd meg mindre faktisk, dessuten ble det ikke så mye alkohol som forventet.

 

Gårsdagen var ikke etter GR-boka vertfall. Frokost kl 11, middag kl. 17 og kvelds kl 21...men men, en slik dag innimellom kan ikke gjøre så mye, så lenge det ikke blir det vanlige.

 

I helga har vi ingen planer, det er planleggingsdag i barnehagen i dag, så junior gikk på hytta med farmor og farfar som hadde tatt seg fri i dag, så vi må vel ut og hente han senere, ellers tror jeg det blir mest sofasliting...og kanskje en tur viss jeg rekker det. Sliter litt med ryggen for tiden, og den ble ikke bedre av å stå rett opp og ned i 1,5 time på onsdag...var ute og gikk tur en times tid med mannen i går, og det var ikke veldig behagelig på slutten, men men, det går vel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar
Gjest camkir

Så flink du var i går pav! Jeg hadde planer om og være like flink, men kjæresten min tok meg med ut på pizza og is.... så da ble det jo begge deler!! Usj usj! Men man kan jo ikke si nei heller da, når han er så snill. Og på kvelden ble vi bedt bort på stormiddag...

Så dagen i går vil jeg helst glemme... men men.. Jeg vet man må kose seg litt innimellom, men hadde ikke akkurat planlagt at det skulle være i går da.. vi skal jo i konfirmasjon på søndag. Så da får jeg heller bare spise sunt der! ikke noe kaker!

 

Så flink du var på onsdagen da! Hørtes godt ut!! Ryggplager er så vondt, det setter en ganske ut! Sliter med ryggen selv, så vet at det er vondt ja! Håper du blir bedre fort!!

 

Været er alt annet enn pent i dag, men skal ihvertfall få trent litt! Må trene!! :(

Kommer innom med rapport i kveld!

 

ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk det Camkir, alle utskeielser på en gang, og spesielt når en ikke har tenkt å skeie ut...

men men, spist er spist, ikke vits å irritere seg mer med det, det å bare å få fokus fremover igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

hei igjen.

Nei jeg har ikke stikket fra dere jeg bare er så sløv med alt om dagen. Men jeg har kommet i gang med trening igjen,men maten er det værre med. jeg spiser helt vanlig mat men teller ikke noe kal i det helle tatt.

 

Forje helg hadde vi en skikkelig godteri frotsing. Det er mange år siden sist. Da satt vi alle fire i sofan jeg hadde vært å leid enn tegnefilm til unga og kjøpt potetgul og smågodt. Dip og brus. Vi spiste så vi var helt kvalme alle mann.

 

Til uka begynner jeg å jobbe 50 % så det blir spennede å se hvordan det blir med maten da. Men jeg må bli flink til å smøre matpakke så det ikke blir mye kantine mat.

Nå har fotballen startet får fullt så nå er det trening en gang og kamp en gang i uka. Vi skal ha kamp morgen også på lørenskog .

 

Så denne uka føler jeg at jeg har trent litt.

Spinng to ganger. Sykklet opp og ned til trening 8 km til sammen. To fotball kamper.. Så nå er det bare å holde koken fremmover..

 

Vekta hopper fra 85,5 til 86,5 helle tiden. Så den går ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

God morgen alle sammen! Håper dere alle sammen har en fin helg! Her skinner sola i dag også, jeg skal i konfirmasjon i dag, men håper jeg rekker og være litt ute! De to siste dagene, fredag og lørdag har gått mye bedre, ikke noe snop, men ble det dårlig med regelmessig spising på meg i går. Har så lett for og gli litt ut i helgene syntes jeg! Så da gjenstår dagen i dag, håper ikke de har altfor mange gode kaker der! Snart 4 godis frie uker!!!! Kommer innom med mer i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig flink camkir, jeg trenger den motivasjonen jeg kan få for tiden, er totalt fraværende...dessverre....

 

Men jeg har kun spist en bit med melkerull i helga, og den hadde jeg egentlig ikke lyst på heller, men vi jobber litt med junior og at han må lære å dele, så når han kommer med en bit og sier at den er til mamma føler jeg ikke jeg kan si nei...og uansett er jo ikke en bit noe å grine for heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei pav! Begynte nesten og lure på hvor alle hadde tatt veien jeg nå :( Nei en sjokoladebit skader absolutt ikke, man må kose seg litt innimellom! Snuppa mi og jeg har øvd endel på akkurat det med deling, og nå skal hun dele absolutt ALT med meg... hehe

 

Men ikke noe gøy og høre at motivasjonen din ikke er på topp da! Men den går jo gjerne litt opp og ned desverre. Den største motivasjonsfaktoren min er sommeren og sommerklærne! Det er faktisk såååå nærme at jeg bare MÅ være flink!!!! Men jeg får fortsatt ikke trent som jeg skal, men prøver og ta med snuppa på sykkeltur! Blir trim det og :D

 

Nei nå må snuppa opp, men du må IKKE gi deg pav! Det får du nemlig ikke lov til! Jeg skal være her og backe deg opp om du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida jeg skal ikke gi opp, dere slipper ikke unna meg så lett....

Må bare komme igang med trening snart...skal prøve å gå meg en tur i kveld.

 

I morgen er det veiing igjen, tror jeg skal være fornøyd om jeg holder vekta, selv om jeg fortsatt drømmer om 85-tallet en tirsdag....tror snart jeg har sett det alle andre dager...

 

Denne uka har jeg ingen planer så det bør være muligheter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Hei og hå... ser ut til at alle har kommet gjennom helgen med brask og bram! :( Jeg var på vekta og jeg ligger å "ruger" rundt 73. Har gått ned 3 kg siden jul, og nå har det stoppa helt!! Da frister det til å gi helt opp, og tenke : "hva hjelper dette da!?" Men jeg har bestemt meg for å ikke gi opp. Spiste en liten bit sjokolade i helgen. ellers ingen snop! Fant nemlig rød stratos, den er jo egentlig utgått!! Også kom dattera mi hjem fra Ungarn med Toblerone! Stratos og Toblerone, de beste sjokkisene jeg vet om!! Men har klart å ikke røre de etter 2. mai!!

Tror jeg bare må innrømme at jeg nå vil bli stående en stund på ca. 73 kg. Må nok ha mer trening og mosjon for å gå ned mer nå, men jeg har ikke overskudd. Så jeg får bare gjøre det jeg kan med mat og gå turer når jeg kan. trener styrke på magen og ryggen nesten hver kveld. Så da får det holde så lenge.

 

Godt å "se" deg igjen mokimin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Godt og høre at du ikke gir deg så lett pav! Det hadde du nemlig ikke fått lov til!

Det er så lite motiverende når vekta plutselig stopper opp, og ikke vil rikke seg nedover... jeg håper det er lenge til jeg kommer dit, for jeg tror ikke jeg er klar for det enda.. :(

Da freser jeg videre her på jobb!

God dag dere! Rapport kommer i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

I morgen er det en måned siden jeg bestemte meg for og kutte ut snop og godteri og det har jeg jammen klart med noen få unntak! Jeg liker ikke sann som dagen har vært i dag, hver gang jeg akkurat er under 70 kilo sklïr jeg litt ut... jeg har fortsatt over 5 kg igjen.... jeg kan ikke og vil ikke skli ut nå :( Jeg har spist to sjokoladebiter i dag og en neve peanøtter.. men resten av uka må det være full konsentrasjon her! Ihvertfall fram til lørdag!!!!

Hvordan er det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 sjokolade og 0 brus på meg i går også :D

1410 kalorier, litt lite, men skyldes at jeg ikke fikk spist kvelds.

 

Dessuten ble det 200 gram ned denne uka også, sniker meg sakte nedover ser det ut til.

Og det beste var at vekta viste 85,8. Endelig ser jeg 85-tallet på ei offisiell veiing :(

 

I dag er det faktisk akkurat et år siden jeg skrev for første gang på tråden til Camkir, et år siden jeg kom hjem fra Spania-ferie veldig klar for å begynne et nytt og slankere liv. (starttidspunktet var planlagt før ferien også) På de 365 dagene har jeg mistet 10,2 kg :) Ting tar tid, men jeg er veldig godt fornøyd allikevel. Tenk 10 kg, det er faktisk 20 pakker med smør.....20 pakker med fett....æsj, tenk å klint alle de 20 pakkene på kroppen min....da hadde det faktisk blitt litt. I løpet av dette året har jeg også "fått" igjen endel av mine gamle klær som har lagt i skapet og ventet på meg. Jeg skal forresten rydde i skapet mitt igjen så snart vi får litt dårlig vær igjen (håper det blir leeenge til), kanskje jeg finner noen fler "nye" klær nå som sommeren har kommet til sørlandet :) I går var det faktisk 21 grader her, og ikke en sky på himmelen, måtte det bare vare....jeg har ikke fått trimmet så mye med ren trim, men vi har vært aktive og jobbet i hagen og rundt huset, så jeg har ikke satt på baken vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Ikke brus eller sjokkis på meg heller siden lørdag. Blir lite med trim. Må bare innrømme det, men det har alltid vært et problem for meg. Jeg har lite overskudd til å komme meg ut. Men nå har min eldste datter bestemt seg for å begynne på jogge litt, så jeg har tenkt å slenge meg med henne. Så da får jeg håpe at det gir resultater på vekta etterhvert. Svømte 1000 m på mandag. Så jeg får litt trim, men langt i fra nok. Har funnet frem sommerklærne, og jeg har en fin hvit sommerkjole jeg ikke har prøvd enda, men håper den passer. Den var nemlig litt trang sist sommer!! Gruer meg litt å prøve...tenk om den er trang enda!! :(

Jeg skal prøve en uke nå uten å notere maten. Tror jeg har kontrollen!!? Veier jo innimellom, så jeg vet hvor mye jeg får i meg.

 

10 kg på et år Pav er jo kjempe bra!! du klarer resten nå dette året her! :D

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Tenk at det har gått ett år allerede!!! Syntes det har gått fort og jeg.. samtidig som jeg syntes det har gått fryktelig saaaakte...!!! 10 kg er mye pav, og når du sammenligner det med smør, er det ihvertfall mye! Syntes vi har vært veldig flinke det året som har gått!! Jeg lurer på hvordan det går med frktrulte jeg! Vet du pav?

Og sammen skal vi jammen klare og bli kvitt resten av fettet!!!!!

 

Det har blitt null med godteri og brus på meg de siste dagene, og det blir ingenting før neste lørdag heller!!! Jeg er så akkurat under.. så nå vil jeg ikke vippe over igjen!!! Nå skal vekta kun gå NEDOVER :(

 

Så flink du også har vært angora! Er bra og greie seg uten godteri og snop! Og jeg kjenner til treningen.. Der burde jeg vært MYE flinkere.. Men nå er det sommeren og litt enklere og bare slenge seg på sykkelen en tur på kvelden!!

 

God kveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 sjokolade, litt light-brus og litt is i går. Endte opp med litt for mye kalorier, hadde fått pastasalat av mamma og den fristet ganske så mye når kvelden kom....men men, det var ingen kjempeporsjon jeg hadde, så det ble helt greit...

 

Vi hadde pasta med kjøttsaus til middag, og jeg prøvde fullkornspasta, var kjempegod synes jeg, mannen synes den var helt ok, og junior forsynte seg tre ganger...tror kanskje jeg har fått overbevist mannen om at det går an med fullkorn også...jeg følte den mettet lenger enn vanlig pasta også :(

 

Jeg kom akkurat på at det er pinse til helga, og mannen lurte på om vi skulle på hytta til svigers...uff...spørs hvordan det går matveien, ikke er det trimmuligheter heller, ligger helt ved sjøen og dårlige turmuligheter rundt, men men, får bare tenke over hva jeg putter i munnen, og tenke på sjokoladeavtalen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Prøver igjen da og håper det blir registrert nå! Ja visst er det pinsen og lang helg igjen. Vi skal på hytta. Grilling av laks på lørdag. Noen tips til gode grillgrønnsaker?? Tenkte jeg skulle lage potetsalat. Det er best. Har lest at man kan bruke kesam istedenfor rømme. Men det høres ikke godt ut. Jeg bruker kesam til masse, men i potetsalat?? Noen erfaringer?? Jeg kan gå masse tur i skogen og må vel gjøre det. Lek med barn er jo god trim pav. Hoppetau og rockring! :(

Jeg har funnet rockeringen, men gamle kunster er glemt! :D Men gir ikke opp!!

 

Vi bruker bare fullkornspasta. Veldig godt. Ingen har kommentert det. Merkelig nok! Men alle liker det. Ingen godis hittil i uka.

 

Sola skinner, deilig. Ha en fin dag damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillgrønnsaker er det masse godt av...vi bruker ofte å lage en "pakke" med dobbel (må være dobbel har vi funnet ut) folie rundt, har i sjalottløk (eller vanlig), paprika, tomat, squash, sopp, litt friske urter, en dæsj olivenolje, litt rødvin, salg og pepper, blir utrolig godt på grillen, bør ha litt olje så det ikke setter seg fast i folien, men trenger ikke mye.

Ellers er jo både tomat, squash og aubergine godt å ha rett på grillen.

 

Ellers lagte jeg en potetsalat som slo skikkelig godt an en gang. "Lun potetsalat", husker ikke helt hva jeg hadde i, men var hvertfall soltørka tomat, frisk basilikum, rucculasalat, vårløk og avokado, salt og pepper. Dette blandet jeg i en bolle. Så laget jeg en dressing av litt olivenolje, hvitvinsedikk og/eller balsamiko og litt ferskspresset sitronsaft viss jeg ikke husker feil, dette blandet jeg med det grønne. Og når potetene var ferdigkokt (jeg brukte slike bitte små nypoteter, men det jo bare å dele vanlige poteter også) blandet jeg disse sammen med det grønne mens de enda var varme og satte det rett på bordet. Var utrolig godt :( Bør virkelig prøves! Den var god dagen derpå også, selv om potetene ikke var varme lenger...

 

Satser også på at det blir litt fisk i helga, nyfiska fisk på grillen er godt. Ellers kanskje vi må prøve krabbeteinene, selv om det er litt tidlig på sesongen enda, har hatt fantastisk krabbe i pinsen tidligere, men da har den vært 2-3 uker senere...

 

Jada lek er god trim det, og det blir det vel nok av, viss han da ikke bare skal sitte i vannkanten og fiske sandkrabbe og småreker...men litt aktivitet blir det uansett...

 

Har forresten kjøpt meg ny skritteller. Den gamle begynte å svikte meg litt, så fra og med mandag håper jeg å være igang med 10000 til dagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 sjokolade og 1 brus i går på kafe, sto mellom brus og kafe mocca, så da ble det brus...

 

Kalorimessig ble det bra i går tror jeg, har selvfølgelig glemt å notere...igjen...at det skal være så vanskelig å komme inn i den rutinen....

 

God pinse alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angora

Ingen god dag sånn matmessig i går. Vi var ute å spiste middag i går! Og da ble det litt pommes frites, men kylling og en brus. Blir så utrolig stappa når jeg ikke spiser hjemme. Kan ikke la noe ligge igjen på tallerken, vet dere!! Propper i meg alt!! Også ble det en liten "Sommeris", liker best "vannis" og soft ice!! Men har ikke spist is tidligere i år.

 

Men jeg var på vekta i dag tidlig. Får ikke veid meg i helgen, så jeg skulle bare kontrollveie! :( 73,0 Fornøyd med det!

 

Ha en god pinse alle sammen!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Glemte og rapportere i går jeg! Her går det fortsatt bra! Null snop fortsatt, og det beste er at det ikke frister!!! Selv om typen sitter her og gumler i seg potetgull, brus, sjokolade og nystekte vafler hver dag......................

 

god pinse dere!

Håper dere koser dere! Det har jeg gjort i dag! Ordentlig nytt godværet! Håper været blir ok i morra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Ikke noe snop eller annet godteri i dag heller!!!! Har blitt solbrent etter to dager ute i sola da :( men alt bare bra her! Gruer meg til vekta i morra.. har prøvd og følge programmet, men sitter allikevel med en dårlig følelse.... hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, pinsen har satt sine spor...opp 900 gram, har spist, og drukket altfor mye, men føler kanskje ikke 900 gram er helt reelt, satser på det går seg litt til om en dag eller to, føler magen er skikkelig oppblåst.

 

Jeg har uansett justert litt må målsettingene mine i 1. innlegget på tråden her, har satt opp helt fram til jul nå, skal komme meg noen delmål etter hvert, men først vil jeg komme så nærme sommermålet som mulig, så tar jeg det derfra...nå skal det skjerpes her, i dag skal jeg begynne å notere alt som finner veien til munnen min, ingen unnskyldninger lenger. Dessuten skal jeg kontrollveie middagen, det er lenge siden jeg har gjort.

 

Ellers var pinsen kjempefin, stålende sol, og fint vær :D

Litt solbrent jeg også, men ikke mer enn at det bare føles godt, var faktisk så fornuftig at jeg smurte meg med solkrem, siden kroppen ikke har sett sol siden september...så nå er beina blitt ganske så brune å fine til å være tidlig mai, jeg er klar for mer sommer jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...