Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snopus

bra regnbue..

 

ja det va eg som ha nevnt den megabite sjokoladen.. eg ha kjøpt den på ico og rema 1000.. å det gjekk kjempe fint å bytte ut taco lefsene med lomper.. varma dei par sekund i mikroen, så dei blei litt varme :) kan anbefales.. no må eg legge meg.. ha nett kommet heim fra stadion :D HEIA BRANN!!!! blei jo da ei pølse i brød og ein stor daim is der da, men men... skal holde meg unna fristelser resten av helga.. skal tidlig opp i måro og sykle på jobb... ha ein fin 17 mai... prøv å unngå så alt for masse fristelser :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kl 08.40.. Det regner og er surt ute.. Stappa 2 flagg i blomsterbeddet mitt når jeg stod opp. Om 20min stikker jeg ned i nærheten å ser på lokaltoget.. (barnetoget , 1skole, altså!! hehe) Har ikke bestemt meg for om jeg tar 11.30bussen til byen.. - men da går jeg jo glipp av pølse og is.. tenke tenke.. fytterekker`n. 4,6 grader ute!! Er jo mer fristandes å se på toget på tv..

 

Snopus: Ha ei fin jobbehelg da. Flink jente som sykler fremdeles!! enig med at det er godt med pølser og sjokolade på stadioen!! gratulerer med seieren og 5.plass. Vi vant jo også.. 2.plass.. :-)

 

Nå må jeg kle på meg regndressen min og gummistøvler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!! Har kost meg her hjemme i dag jeg. Lagde meg god middag. Stekt ørret (fisket av pappa), kokte poteter, dampet grønn asparges og hvitløksmør (brelett) ILLE GODT!!

Har kokt kaffe, og skal nå snart rense noen jordbær - med vanilje yoghurt over. Sola titter forsiktig frem, så jeg tror jeg skal PRØVE å sette meg ut litt. Men det er ille grått ute.

Håper dere har hatt en koslig dag!! Fint å sitte foran tv`n også!! Slo på ovnen istad, jeg.. Får vel gå en tur litt senere.. tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

Har hatt en fantastisk 17. mai. Begynte med herlig frokost med venninner, før vi dro til byen for å se folketoget. Solen skinte og det var nydelig vær!! Solbrillene måtte på altså :)

Så spiste vi pizza på en restaurant, og der satt vi ute i solen :D

Satte oss så i en park og koste oss. En super dag! Spiste en is også. Men overspiste meg på pizza, så klarte bare den ene.

Sitter nå her i sofaen hjemme og lurer på om jeg skal lese litt biologi, eller om jeg skal ta helt fri..

 

Håper alle har hatt en flott dag! Snakket med mamma, og i Tønsberg var det bikkjekaldt. Veldig synd at været var litt vrient for dere i sør.

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at det var en fin dag Regnbue! Pizza høres ut som god 17.mai mat. Ble ikke akkuratt solbrendt her nede nei!! Gikk kun 15min istad, rett etter American Idol (zebra - langt høyere nivå i USA enn her i Norge ja!! ) Men jeg blåser i de manglende trimpoenga i dag altså. Mulig jeg tar meg en tur på Friskis og Svettis i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Skrev for noen dager siden at jeg gjerne ville være med dere her inne... Men den tida den tida... Må vertfall bruke tida mi til å bli kjent inne på nettsiden her før jeg får tid til å bli med i en slikt tråd trur jeg... Dere er vertfall veldig aktive og inne her flere ganger om dagen. Det vet jeg ikke om jeg klarer... Så jeg får se om jeg får tid til dere litt senere :)

 

Men må skryte litt av meg selv da, har akkurat kommet hjem etter en laang tur på 1 time og 20 minutter i rask gange. Skal veie og måle meg i mårra, men har ingen forhåpninger for at det har skjedd store ting denne uka... Går vel et par uker før man kanskje ser resultater? Og jeg syns det er litt tungvindt å registrere alt man spiser inne her... Gjør dere det hele tida??

 

Keep up the good work!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mammamo :-)

Hyggelig at du får tid til å skrive noen ord!! Ja, det tar ille lang tid den registreringa. Jeg tar det ikke hver dag. Registrerte vel alt de første 2-3 ukene, så kom jeg inn i hva jeg kunne spise for 1600kcal. Man spiser jo mye av det samme hver dag uansett. Så registrerer jeg innimellom når jeg har lyst.

Trimpoeng registrerer jeg hver dag, det synes jeg er en stor motivasjonsfaktor. Prøver å ligge på 12-15p hver uke, med litt +-. Så bra at du fikk gått en lang tur!! Jeg elsker også å gå veldig mye.. :-)

 

Ha det bra - og lykke til videre :-)

 

Hadde dere andre en fin nasjonaldag i går? Laila, Trimstrams, Skopus, Lene, Rikke. Annelete :-) i morgen er det mandag... igjen!! Synes uka går fort jeg!!

Fikk du lest noe i går kveld da, Regnbue, eller ble det sofaentv??

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

mammamo: Det tok flere uker før jeg begynte å gå ned i vekt.. Jeg gikk faktisk opp 2 kg først.. Så det kan godt hende at kroppen din trenger tid til å venne seg til den nye livsstilen. Så ikke bli skuffet om du ikke har gått ned. Jeg registrerer alt jeg spiser. Spiser mye av det samme hver dag, så tar ikke så lang tid. Men nå vet jeg forsåvidt hva jeg kan spise i løpet av en dag, så jeg holder meg til grensen (i det siste har jeg gått langt over da).

 

epler: Leste nok ikke, var stuptrøtt! Uka går alt for fort ja!! Det betyr at sommeren er snart her, MEN også snart eksamen! Blir det Friskis og Svettis i dag? Da vi satt i parken i går, så jeg jogger! Det er bra gjort å jogge på 17. mai altså.

 

Har ingen forhåpninger om å ha gått ned i vekt denne uken. Det fortjener jeg ikke heller.. Håper bare ikke jeg har gått opp for mye! Må klare å redde situasjonen, for den er helt ute av kontroll. Spiste 3100 kcal i går. Men nå var det 17. mai også da..

 

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen.. Beklager mitt fravær de siste dagene.. Har rett og slett vært altfor mye å gjøre.. Synes maten har gått ok, til å ha liten tid.. men litt lettvint har det jo blitt noen ganger.. I tillegg har jeg ikke fått til å spise regelmessig denne uken, og har bare litt over 4 trimpoeng. Og noe mer får jeg heller ikke til.. Så jeg går opp i vekt denne uken.. Men.. det svinger jo noen ganger, og denne uken har jeg rett og slett ikke hatt mulighet til å trene mer, eller bruke tid på å lage ordentlig mat hele uken.. men men.. får ta det igjen uka som kommer :)

 

I går spiste vi spekemat.. Det er jo sååå godt.. namnam.. Ble mye flattbrød og eggerøre på meg, så begrenset jeg litt på spekematen.. Lot potetsalaten være, så er fornøyd jeg.. Senere på kvelden spiste de andre potetgull, og jeg klarte å holde meg helt unna det også.. så er kjempefornøyd med det :D

 

Jeg har ikke mistet motivasjon eller treningslyst denne uken.. langt i fra.. derfor synes det er "greit" jeg går opp litt nå.. Noen uker består bare av altfor mye planer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

Vel overstått 17 mai alle sammen..

Har berre jobba denne helga eg så har ikkje feira noke ting.. men det e no greit nok.. er veldig fornøyd med meg sjølv denne veka.. har greid å fått 23,9 trimpoeng.. (det er med sykkelturen heim igjen fra jobb i kveld). pluss at eg ha spist sunt heile veka.. trur eg ha greidd å lurt i med 2 iser, men det syns eg er heilt greit. :)

Får håpe det går bra for alle sammen på veiingen i måro da..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue: Ja, om 5min drar jeg til treninga! Måtte bare hoppe inn her først!!

 

Trimstrams: flott gjort å holde seg unna potetsalat og potetgull i går!! :-)

Du får sikkert flere trimpoeng neste uke!!

 

Skopus: Nesten 24 poeng er jo kjempebra!! Bra jobba!!

 

Har vel bare hittill rundt 9 poeng, men det blir jo 2-3-4 poeng nå snart. Får se om jeg orker dra på styrkerommet etterpå sånn som jeg gjorde om torsdag.

Hadde salat + kald ørret + kalde poteter til middag i dag. Dryppet overlitt ravigottesaus. Har PRØVD å rydde litt øverst i kleskapet (album m.m), men jeg har vel egentlig kun bytta plass på dem..

 

Nå må jeg kjøre. Er kjølig her enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble hele 3,9 trimpoeng.. Fikk "mishandla" magemusklene litt ekstra + 25min på tredemølla. (gikk raskt i bakker programmet) Kunne selvsagt gått tur ute i stedet, men det var så fristendes da det var godt og varmt INNE...

13poengdenne uka. Jeg får gjøre det litt bedre neste uke!! Et gulleple til, så starter jeg på tre nr 3!!

 

Sola titter riktignok frem, men skyene er ikke langt unna, småkjølig allerede..

 

Lykke til videre alle sammen (spesielt i morgen) EPLER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

Jippi! I dag har jeg holdt meg til matplanen. Har en kopp lett-sjokoladedrikk til gode, så den skal jeg kose meg med i kveld.

Spiste 'taco' i dag. Kyllingbiter med salat i potetlomper. Veldig godt!

 

Skal kanskje til syden i august med noen venninner. Dette er absolutt ikke bestemt enda, men må være forberedt. OG nå er jeg jo hvertfall motivert da. Hun ene er liksom 180 høy og megatynn! Og lave meg (163) er skikkelig blubbe ved siden av. Hehe..

 

Tror jeg vet årsaken til utskeielsene i det siste: lunsjen. Har bare spist et eple til lunsj den siste uken, selvom jeg har vært mer sulten. Så fra nå av er det litt større lunsj, slik at jeg ikke sprekker totalt på kvelden.

 

Ha en nydelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

Kjempe bra regnbue.. Bra at du har funnet grunnen til at du har overspist så mykje.. Da er det berre til å sette i gang fra i måro av med meir til lunch, så skal du sjå at dette går kjempe fint.. Syden i august ja.. Det skal eg og.. skal til Tyrkia med 5 veninner.. så der har eg ein kjempe grunn til å vere flink med mat og trening heile sommeren.. no skal eg hoppe i dusjen.. nett kommet heim fra jobb.. merker på kroppen at den er sliten etter all syklingen, så i måro skal eg kjøre på jobb.. så onsdag er det på an igjen med sykkel tenkte eg.. får så god samvittighet når eg er kommet heim.. kjempe god følelse..

 

lykke lykke til med veiingen i måro.. er kjempe spent på korleis det har gått med alle sammen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker visst å skrive her før jobb - va`kke verst!!

 

Samme som forrige uke : 72,3 kg.

 

Egentlig fornøyd med det. Har jo ikke vært så superflink angående trim denne uka.. "bare 13p".. Bare jeg slipper å se 73 noe mer, så...

 

Åssen gikk det med dere?

 

kos fra epler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

epler: Bra!! Flott å holde vekten! Du har sikkert sagt det før, men hvor mye mer ønsker du å gå ned?

 

Siden sist jeg veide meg her i Trondheim (5. mai) er jeg 400 gram tyngre. Det er jo helt galskap! Hehe. Siden 5.mai har jeg levd maks usunt, med sinnsykt mye mat og snæks hjemme hos mamma og pappa. I tillegg til at den siste uken her i Trondheim ikke har vært stort bedre (bortsett fra dagen i går da). Så jeg er veldig fornøyd. Jeg må jo ha høy hvileforbrenning eller?

 

Merker at nå er Regnbue fullstendig tilbake, og jeg blir overrasket om jeg ikke klarer å følge kosthold-og treningsplanen min nå!

 

Sov alt for lenge i dag gitt.. 10 timers søvn er tydeligvis ikke nok, for jeg er trøtt enda! Men nå må jeg spise frokost, og komme i gang med lesingen!

 

Hvordan gikk det med dere andre på vekten i dag? Snopus, trimstrams, Rikke!!

Rikke, du må gi oss oppdatering snart!

Og så blir det spennende å høre fra Laila sin veiing i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen.. Hadde egentlig vurdert å hoppe over veiing i dag.. siden jeg vet jeg har gått opp.. men.. jeg får ta det som det er..

Har gått opp 300 gr denne uken.. Er ikke fornøyd med vektoppgang, men jeg orker ikke henge med hode for det nå.. Får håpe jeg rekker mer trening og riktig mat denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

eg er skikkelig skuffa over veiingen i dag.. har berre gått ned 100 gr, enda eg har gjort alt riktig denne veka.. men trur den kan ha med at eg åt kvelds litt seint i går og la meg rett etter. pleier å vege litt meir da.. så skal lege meg i måro og får å sjå.. no e eg skikkelig snopesjuk.. ha så lraftig lyst på toffin kule........ men skal ikkje..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

trimstrams: Nei, ingenting å henge med hodet for! 300 gram er ikke mye! Når man har mye å gjøre, er det mer vanskelig med kosthold og trening. Så bare gjør ditt beste :)

 

snopus: Husk at man ikke går ned hver uke.. Og 100 gram er praktisk talt stillestående fra sist uke. Så syns ikke du skal være så skuffet. Du er jo så flink! Så går vekten kanskje ned igjen neste uke. Toffin-kule er supergodt.

Men husk: A moment on your lips, forever on your hips!

 

Da har jeg inntatt dagens middag. Ble strimlet svinekjøtt med salat og slikt i lompe. Hehe. Genialt tips den lompa, snopus!

 

Har begynt å drikke en del sukkerfri fanta jeg. Dette holder meg mett, og så får jeg ikke like lyst på ting og tang i skapet. Noen som har erfaring med sukkerfri brus? Er jo ikke kalorier i det, så legger hvertfall ikke på meg av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

har visst vært litt lite aktiv her inne de siste dagane... men no e eg her altså! :)

har jo vært ei ganske slækk helg... fredag - fotballkamp (og nåken øl)... i tillegg hadde me fest her hos oss på lørdag, va opp mot 30 stk her på da mesta! men veldig kjekt! blei imidlertid nåke full... så matlysten va ikkje akkurat så veldig stor i går! hehe!

 

i dag e da tebake på trening! ska møta venninno mi halv 8... ska endelig prøva da nya styrkeprogrammet mitt! glede meg ;)

 

off... kvir meg te veiing i måro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue: Den vekta di er noe merkelige greier ja... (tror ikke jeg har lyst til å sjekke ut om DET stemmer med meg.. hehe selv om det hadde vært artig å prøvd å døtte innpå ALT ei ukes tid...)

Angående vekt mål, så har jeg egentlig ikke noe direkte mål, kan godt godta 72 kg, MEN det er de cm rundt livet.... 92....... Er 170 høy, så BMI har jeg greid å komme meg til "normalvekt" (24,6 eller noe sånt) (før, da jeg veide 96kg lå jeg på 32=fedme...) Men bare den magan kunne bli litt mer borte... Men har da minska 3cm etteratt jeg begynte her i mars.. Og jeg har de siste årene fått bort flesket rundt sidene + ryggen... Så det hjelper å trene så svetten sildrer!!!!!

 

Snopus: Det går nok bedre neste uke.. :-) Men ned 100 gram var jo ikke så verst det heller da, men skjønner du er skuffet etter alle trimpoenga dine!! Kanskje det er flere muskler som har kommet på ?? Og du - håper du holdt deg unna Toffi kulene... ???? Ikke noe TRØSTEGODT nå!!! Ta deg ei gulrot istedet!! (må jo være litt streng også...)

 

Trimstrams: Opp 300 var jo ikke så ille da... Det går sikkert bedre neste uke.

 

Laila: Lykke til i morgen!! Og hver ekstra flink jente på treninga i dag!! Du kan jo sykle på veiinga i morgen også.

 

Hm.. blir lett påvirket jeg... Kjøpte meg en pakke lomper i butikken i dag.. Hadde 3stk til middagkveldsmat istad. Hadde salat, ost og skinke inni. Tøt ut i alle rettninger, men det ble godt alikevel..

Oj, nå er det 40min til Slankekrigen, jeg må ut å gå nå da.

eplekos!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen.. og takk for tilbakemeldinger.. Opp 300 plager ikke vettet av meg, nei.. og er gla for det :) Denne uken skal gå bedre.. Håper været retter seg så det blir grillvær snart igjen..

 

Skjønner du er skuffet med 100 gr ned.. men jeg tror du går ned mer neste uke.. at totalen blir bra.. dessuten.. du gikk jo ned.. selvom det ikke var så mye, men det er jo rette veien..

 

Lykke til også denne uken folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

ååå, hun jeg bor med har poppet popcorn, og det lukter jo sååå godt! Tok meg lett-yoghurt, og prøver å overse popcornet.

Pause i slankekrigen nå. Fikk lyst på donuts i stad asså, inntil de begynte å grafse og klemme på dem.

 

Snopus: Av en eller annen grunn leste jeg at du hadde gått OPP 100 gram, så det var ikke meningen å bagatellisere vektnedgangen din. All nedgang, er bra nedgang!!

 

epler: Har du regnet ut 'nytt' kaloriinntak etter vektnedgangen? Regner jo med at du har gjort det, men tenkte bare siden vekten din har stått stille og du er sååå flink. Men å bli kvitt cm er jo enda bedre, så bare stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

eg ungikk toffin kulene i stad.. tok meg heller ein tur på treningsstudio og no har eg fått 4,4 trimpoeng.. er mykje bedre det enn snop. :)og som dere sier er det bedre med 100 gr enn ingenting.. er jo ikkje så mange kiloene igjen til målet mitt no (som er å komme under 60) :-) no skal eg ta meg ein dusj og ete litt kvelds så er eg klar til ungkaren :) hehe.. må berre sjå på det..

ha ein fin kveld alle sammen.. stå på.. er så godt å ha dere her, for da er det ein liten terskel når eg ha lyst på noke snop for eg veit at eg må innrømme det her inne.. Syns veldig synd i deg regnbue for popcorn lukta jo berre kjmpegodt.. men stå på og hold deg unna..

klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue. ÅH.. popkorn ja... HOLD UT!! haha Hadde også lyst på smultringer FØR de begynte å grafse ja.. Tror ikke jeg hadde begynt å spise alle de kaloriene "bare" for KANSKJE å finne 5000dollar..

Jeg har regnet ut kcal da jeg begynte her inne 1.mars, så det skulle være riktig nok. (startvekt 73,6) Og jeg trimmer ikke noe mere nå, enn det jeg har gjort de siste årene.. Men så lenge jeg merker at buksa sitter litt løsere, og flesket ikke disser fullt så mye, så er jeg fornøyd. OG at legen min sier at jeg kan slutte med blodtryksmedisinen!! KANSKJE til høsten!! (begynte med det juni 2003) Merker jo at kondisen blir bedre og bedre også. Alt er ren bonus!! Og vissheten om at jeg ikke ender som mamma gjorde.........

 

Snopus: Så bra!! 4,4 trimpoeng istedet for snop!! Fikk bare 1,5p i dag jeg. 30min gåtur, + plante 20min. plantet hjemme for pappa; 2 tomatplanter, 1 bjørnebær og 1 blåbær. + 1 blåbær hjemme hos meg også. Morsomt å prøve noe nytt!!

ps Han "serverte" maryland cookies i dag. tok 2 stk. Hadde lyst på flere...

 

Ha en flott kveld videre! :-) Skal snart se på CSI. Må vaske opp først. blæh.

 

ps1: eh. kom på at det er jo ikke tirsdag og CSI i dag.. bare mandag ja..

ps2: Da jeg gikk tur i stad så jeg "vennen min" rett foran meg!! Har sett etter ham i 2-3 uker.. Ble jo bekymret for at han var forsvunnet.. ca 10m unna nå, i 5 sekunder, før han gikk noen meter inn i skogen. Stod å snakka rolig med ham i noen minutter. Med ELGEN altså!! Han er jo såååååå fin!! (jadda, jeg er litt rar, jeg vet det......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...