Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det på ultralyd i dag, Anneli?? :D Fikk dere vite kjønnet?

 

Så spennende med flørt på gang, fightingtiger! :( Alder har jo egentlig så mye å si, så lenge man har bra kjemi og føler det funker. Kos deg du!

Flink du er til å trene om dagen forresten!

 

Her sitter jeg og venter på at middagen min skal bli ferdig. Laksefilet med brokkoli og blomkål i dag. Ikke så veldig spennende akkurat, tror jeg kommer til å savne pasta eller stekte potetbåter til. Men sunt er det ihvertfall. :) I morgen skal jeg på jobb, så da blir det en liten utfordring med tanke på matpakke og mellommåltider. Salat eller omelett funker ikke helt som matpakke synes jeg, og på jobb pleier jeg å spise banan eller en nutrilett-bar til mellommåltid, men det er jo ikke lov nå.

Jeg får tenke litt, og så setter jeg opp en plan for hva jeg skal spise i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anneli82
Hvordan gikk det på ultralyd i dag' date=' Anneli?? :) Fikk dere vite kjønnet? [/quote']

Oioi, skal si du følger med! :(

Ja, hipp hurra, alt var bra på ultralyd, og det blir en gutt! :)

 

Det har vært en herlig dag, jeg har ogås vært til fysioterapeut og fått hjelp med bekkenet, og det føles litt bedre, i kveld gikk jeg en (liten) tur med hunden igjen! Det var skjønt å bevege seg.

 

Forteller litt mer i morgen, og da skal jeg også gi ordentlig respons på det dere har skrevet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Så moro med en liten gutt Anneli! :D Gratulerer! Også godt å høre at bekkenet er litt bedre. Skjønner at det er deilig å kunne gå tur igjen!

 

Synes du er flink til å holde på dietten Spinny. Er jo sikkert ikke så lett å finne gode alternativer til det man er vant med alltid. Men blir spennende å høre om det har hjulpet deg å gå ned! :) Enig i at alder ikke betyr så mye. Så nå bare nyter jeg den tiden vi har sammen. Skal på Tusenfryd med han idag og så skal vi spise middag :)

 

Igår møtte jeg eksen da... Vi har hatt 1 mnd uten noe kontakt nå og så hadde vi avtalt å møtes igår for å snakke litt. Var ganske trist for han er veldig lei seg og vil ha meg tilbake... Men håper han får det bedre etterhvert.

Ble pizza og film på kvelden da, og det sammen med fest på onsdag har nok ikke hjulpet på vekta... Hehe. Veide meg idag og er tilbake på 69 blank... :( Jaja. Får trene litt i helga!

 

Hvordan har det gått for dere idag?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Gratulerer med en gutt på vei, Anneli!! :D

 

Det var ikke akkurat noen stor oppgang, fightingtiger, så de grammene forsvinner nok fort med litt trening. Hørtes ut som du får en koselig dag i dag! :)

 

Jeg gjorde laksemiddagen min litt spennende her om dagen, med litt matfløte, krydder og ost sammen med brokkolien og blomkålen, og da ble det slett ikke verst. En laksefilet og bare grønnsaker er jo ikke mange kaloriene, så da var det vel greit å legge til litt mer. Jeg sliter litt med mengden mat om dagen...det er jo meningen at jeg ikke skal telle kalorier, men jeg har det alltid i bakhodet. Men jeg føler at jeg småspiser litt mye nøtter om dagen, men vi får se på mandag hvordan veiedag går. Jeg har heldigvis mensen nå, så jeg har ikke vært fristet til å snikveie meg.

 

Her er det knallvær igjen og nå skal jeg snart ut å drikke noen glass hvitvin i sola med noen venninner. (Lav GI i vin :() Det er mye stress med eksamenslesing og oppgaveskriving om dagen, så det skal bli godt med en avslappende kveld! Jeg har trent i dag, så da har jeg ekstra god samvittighet til å kose meg litt. :)

 

Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei igjen

Det var koselig å lese hilsenene fra dere : )

Nå må jeg begynne å handle/lage blå ting. Vi har faktisk allerede kjøpt litt småtteri men ikke noen klær ennå. : )

Ja bekkenet er kanskje littegrann bedre. Fysioterapeuten sa at det var bare tull å gå rundt med krykker så lenge man ikke hadde brudd/tilsvarende. Så krykkene er kastet, og det er deilig! Det er en mye utbredt misforståelse at man skal holde seg helt i ro ved bekkenløsning, sa hun! Stikk motsatt av hva legen sa til meg. Så hun mente jeg kanskje hadde gjort det verre ved å være så mye i ro, siden man blir så stiv da. Jeg forstår denne logikken godt og er glad for at det er "tillatt" å bevege seg igjen på tross av smerter!

 

SYns du er så flink med både trening og lavkarbo, Spinny. Så dette må det bare bli resultater av! SKjønner at det er lett å tenke kalorier igjen. Husk at når du kutter ut pasta og sånt så sparer du enormt masse kcal der... Mannen min holder på å prøve å gå ned noen kilo, og har stått bom stille en stund og til og med gått opp, og jeg har fortalt om lavkarbo til ham, og han er veldig tiltalt av å spise mer kjøtt :( og at det er greit med ost, fløte og sånt. Hvis det løsner for deg nå, så kan hende han vil prøve noe sånt. eneste jeg lurer på er at det må jo være vanskelig å bli mett når man ikke kan spise så mye brød, potet, fullkorn og sånt som man er så vant med (?) Er det helt stopp med brød og bare knekkebrød som er greit?

For øvrig så tror jeg ikke jeg/vi kunne klart å leve på lavkarbo "resten av livet", for jeg er altfor glad i pastaretter, poteter, frokostblandinger, osv. hehe : )

 

Høres veldig spennende ut med det som skjer for deg nå, fightingtiger. Syns ikke aldersforskjellen var noe å snakke om jeg. Enig med SPinny, ha det gøy du, så lenge det gjør deg glad! :D

 

Hvordan går det med deg, Marielle? Er du glad for at det gikk så fort eller fortsatt i "sjokk"?

 

Det er nesten flaut å rapportere ukas vekt: 66,5 kg, dvs jeg har gått opp 1,2 :eek: <-- (syns den smileyen er så morsom!) men det er ikke noe unormalt med det som gravid, så jeg satser på at det er et godt tegn :)

 

Dere må virkelig kose dere i helga !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

eneste jeg lurer på er at det må jo være vanskelig å bli mett når man ikke kan spise så mye brød' date=' potet, fullkorn og sånt som man er så vant med (?) Er det helt stopp med brød og bare knekkebrød som er greit? [/quote']

 

Jeg er faktisk mer mett nå enn da jeg spiste brød/pasta/poteter/ris, og jeg har omtrent ikke noe søtsug i det hele tatt! I dag spiste jeg to stekte egg og bacon til frokost + litt avokado, og jeg trodde jeg ikke kom til å bli mett uten brød eller rundstykker til, men det gjorde jeg faktisk.

Jeg spiser ikke ris, brød, pasta eller potet i det hele tatt, men spiser fiberknekkebrød og all bran frokostblanding. Jeg tror kanskje jeg spiser litt mer av det enn jeg bør, men vi får se om det funker eller så får jeg kutte litt ned på det. Jeg synes det faktisk er lettere å spise lavkarbo nå som det er helg enn i ukedagene, for det er jo så mye godt man kan spise til middag, men som egentlig ikke er hverdagsmat. I dag blir det f.eks kyllingfilet med spekeskinke og ost + forskjellige stekte grønnsaker med litt matfløte over til middag. :( Som snacks i kveld blir det nøtter, mørk sjokolade, tørkede aprikoser og oppskjært frukt! :D Men som sagt så er jeg litt redd for at jeg ikke spiser riktig mengde mat, men det vil vel vise seg på mandag. Men jeg synes dette går forbausende greit foreløpig, og jeg føler ikke at jeg savner karbohydratene så veldig, selv om jeg trodde jeg skulle gjøre det! Så får vi bare håpe at det gir resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Hvordan går det med deg' date=' Marielle? Er du glad for at det gikk så fort eller fortsatt i "sjokk"?[/quote']

 

Jeg er nok fortsatt litt i sjokk, men jeg er veldig, veldig glad. Nå er jeg bare så utrolig redd for å miste. Leser jo om så mange som gjør det inne på de forskjellige forumene. Hvilken uke var du i da du fant ut at du var gravid, Anneli?

 

Så bra at det funker med lavkarbo, Spinny. Tenkte å prøve det denne uka jeg også. :( Er spent på om det viser seg på vekten for deg.

 

Moro med flørting, fightingtiger. :-) Høres ut som om dere har det fint sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg er nok fortsatt litt i sjokk' date=' men jeg er veldig, veldig glad. Nå er jeg bare så utrolig redd for å miste. Leser jo om så mange som gjør det inne på de forskjellige forumene. Hvilken uke var du i da du fant ut at du var gravid, Anneli?[/quote']

Hei, så godt at du er glad over dette! :) Jeg var 5 uker på vei da jeg fant det ut. Skjønner det med redsel for å miste. Jeg gikk rundt og tenkte på det hele tiden. Så da jeg var 8 uker på vei gikk jeg til privat ultralyd og fikk se det med egne øyne. :( Det sies jo at hvis man ser hjertet slå ved 8 uker er det over 95% sannsynlig at det går bra. De fleste spontanaborter skjer fordi hjertet ikke har kommet i gang, sa gynekologen. Vel poenget mitt var at etter den ultralyden var jeg litt roligere .. Men uansett så er det mest sannsynlig at det går bra for deg! Det virker som "alle" mister, men det er mange flere det går bra for. :)

Er du inne på Babyverden-forumet forresten?

 

I dag har jeg hatt en litt sunn dag synes jeg. Eggerøre med mest eggehvite til frokost, laksefilet med rotstuing til middag, banan- og blåbærsmoothie til dessert og nå i kveld skal vi ha litt forskjellige grønnsaker med dip. Har hatt litt problemer med fordøyelsen i det siste (sikkert pga graviditeten) og dette er hva jeg har gjort:

- spiser 3-5 svisker om dagen

- et glass biola om dagen

- et glass vann sammen med 1 ss linfrø

- prøver å få i meg oppmot 2 l vann om dagen

ellers spiser jeg aldri loff, men fiberrikt grovbrød, og mye frukt og grønnsaker!

Dette har gjort underverker for magen :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Vekten viste - 400 gram i dag. Hadde håpet en skikkelig "kick-start" etter første uke på lavkarbo. Men det er jo hvertfall rette veien da! :( Men jeg får nok kutte ned på nøttespisingen og småspisingen min, for det har det blitt mye av! Og kun et måltid om dagen med fiberknekkebrød eller all bran. Jeg har lest litt mer om lavkarbo og Fedon i helgen, og hvis jeg følger Fedon er det ikke bra med fete oster/fløte/yoghurt basert på h-melk osv som er lov i andre lavkarbo-kosthold fordi Fedon tillater mer karbohydrater enn andre "dietter".

Jeg har forresten mistet en del cm denne uken, mer enn jeg vanligvis pleier, så det er jo bra! Jeg er nå 73 cm rundt midjen og buksene begynner og bli ganske store! Lår og rumpe har jeg ikke målt på en stund, men merker at jeg har blitt mindre der og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gratulerer med vektnedgangen, Spinny! Det var velfortjent. Det går jo absolutt rette veien :) Og så flott med midjemålet. Det er der det syns :( Stå på!

 

Nå skal jeg ta meg en tur på lesesalen og sitte der og lese selv om det er nydelig vær ute... har eksamen på torsdag, så det er siste innspurten nå! Burde vært der for lengst allerede :D Ha en toppers dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk, Anneli! :( Nå har jeg lest enda litt mer om lavkarbo (huff, går utover eksamenslesingen dette her), og funnet ut at det enkleste er at jeg registrerer det jeg spiser i somebody.no som jeg også gjorde med kalorier før, men nå er det ikke så farlig hvor mye kalorier det blir tilsammen, så lenge jeg ikke får i meg over ca 50 gram karbohydrater om dagen. (kalkulatoren hos somebody regner også ut alle næringsstoffene i maten). Jeg fant ut i dag at jeg har spist altfor mye karbohydrater i uka som gikk selv om jeg droppet pasta, brød og poteter. Så det er kanskje derfor jeg ikke gikk ned mer enn 400 gram første uka.

 

Lykke til på lesesalen! :D Jeg har snart studert i fem år, men har faktisk aldri vært på lesesalen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Gratulerer med nedgang Spinny! Og så bra at du har gått ned cm i midjen. Det er jo egentlig det som betyr mest :D

 

I helga ble det mye festing med Tom Waits løpet på lørdag (pub til pub runde fra kl 13-02... Hehehe) og en slappe av dag i sola på Løkka igår. Men idag har jeg vært flink og spist masse salat til lunsj + en brødskive og en youghurt med musli til mellommåltid. Nå skal jeg straks på trening, og idag blir det ca 2 timer med karate så det bør jo brenne litt kcal. :)

 

Skal prøve å være flink med både mat og trening denne uka, for nå nærmer jammen sommeren seg fort! 10. juni reiser jeg til Tyrkia med karate klubben og jeg kjenner bikini noiaen har begynt å sette inn... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei hvordan går det med dere? Jeg glemte å veie meg denne uka, så jeg står over denne uka... Eksamen gikk fint etter forholdene, jeg var heldig og fikk noe av det jeg hadde lest...haha! :D Tror ikke det blir noen strålende karakter da, men målet mitt var bare å bestå den...

 

Her i Oslo er det nydelig vær, men vi har litt trist stemning i huset i dag. Mannen min har vært uheldig og brukket foten sin og kan omtrent ikke bevege seg :( Var på legevakta i går, brudd på to steder, gips og sterke smertestillende... Han kan ikke ut av huset på en stund regner jeg med. Dette burde vi sikkert fint kommet gjennom, men så har jeg bekkenløsning, og det gjør vondt for meg å være både "sykepleier", husmor og gravid på en gang. Og legen sa jeg skulle ta det med ro, så nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. I morges kom mamma innom med en stor lekker fruktkurv, så det var en hyggelig oppmuntring! Venner og familie har ringt og tilbudt seg å hjelpe. heldigvis at vi har så mange snille mennesker rundt oss! :)

 

Ønsker alle en nydelig pinsehelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvordan går det med dere? Jeg glemte å veie meg denne uka' date=' så jeg står over denne uka... Eksamen gikk fint etter forholdene, jeg var heldig og fikk noe av det jeg hadde lest...haha! :D Tror ikke det blir noen strålende karakter da, men målet mitt var bare å bestå den...

 

Her i Oslo er det nydelig vær, men vi har litt trist stemning i huset i dag. Mannen min har vært uheldig og brukket foten sin og kan omtrent ikke bevege seg :( Var på legevakta i går, brudd på to steder, gips og sterke smertestillende... Han kan ikke ut av huset på en stund regner jeg med. Dette burde vi sikkert fint kommet gjennom, men så har jeg bekkenløsning, og det gjør vondt for meg å være både "sykepleier", husmor og gravid på en gang. Og legen sa jeg skulle ta det med ro, så nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. I morges kom mamma innom med en stor lekker fruktkurv, så det var en hyggelig oppmuntring! Venner og familie har ringt og tilbudt seg å hjelpe. heldigvis at vi har så mange snille mennesker rundt oss! :)

 

Ønsker alle en nydelig pinsehelg :)[/quote']

 

Har du vært hos fysioterapeuten? er litt spent på hva han/hun sa...

Så hyggelig med fruktkurv da! Ta i mot den hjelpen dere kan få.

 

God bedring klem til mannen din og god bedring med bekkenet.

Klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hallo alle sammen! :)

 

Her er det travle tider om dagen med pinse-jobbing og eksamenslesing. Men det er utrolig deilig vær også i Bergen om dagen, så da kan jeg ikke klage!

 

Lavkarbo-opplegget går kjempebra og jeg holder meg strengt til det jeg skal/ikke skal spise. Utrolig mye god mat, men har fortsatt problemer med å finne på hverdagsmiddager og mellommåltider, men det kommer seg vel etterhvert. I går hadde vi noe utrolig godt til middag: Biff med smeltet brie og tomat + stekt sopp, løk, brokkoli og squash som kokte i fløte til slutt. Nam! :D Jeg merker stor forskjell på sultfølelse nå og før. Nå som jeg spiser veldig lite karbohydrater, blir jeg mye mer mett og det varer lengre. Og søtsuget er helt borte, tro det eller ei. :( Jeg er kjempespent på veiedagen i morgen, men merker på klærne at jeg har gått ned! :)

 

Så trist å høre om mannen din, Anneli! Det hørtes skikkelig kjedelig ut, særlig nå som du også må ta det med ro. Godt dere har familie og venner som tilbyr seg å hjelpe!

 

Hvordan står det til med dere andre da? Håper dere har det bra!

 

Klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Hei!

 

Må innrømme at jeg er veldig dårlig til å komme innom her nå for tida. Sliter litt med formen. Er veldig trøtt og kvalm, samtidig som vi er midt i en flytteprosess.

 

Vekta har verken gått opp eller ned, så får være fornøyd med det. Det eneste som frister meg når jeg er dårlig, er farris blandet med eplejuice og noe salt, gjerne potetgull. Har klart å holde meg unna foreløpig, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut. :(

 

Godt å høre at lavkarbo går bra, Spinny. Den middagen din hørtes knallgod ut. Blir spennende å se hva resultatet blir!

 

Trist med mannen din, Anneli. Kan tenke meg at det ikke er så lett, men sånne ting må jo bare ta den tida det tar.

 

Ha en flott uke, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så kjedelig at formen din ikke er så bra, Marielle! Og særlig midt i flytting. Men det er vel den første tiden som er verst, og så blir det forhåpentligvis bedre etter det!

 

Jeg forsov meg litt i dag (skulle tidlig på jobb) og da fikk jeg ikke veid meg. Så da kommer det veieresultat i morgen i stedet! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

I uken som har gått har jeg ikke vært på trening en eneste gang pga eksamenslesing (bare gått et par småturer), og vekten viste i dag -0,6 kg! :D Og jeg har mistet 1,5 cm rundt midjen!! Hurra for lavkarbo :)

 

Jeg setter opp en vektnedgangsoversikt igjen siden det endelig går rette veien igjen, og jeg føler at det er en ny start med lavkarbo:

 

Lavkarbo- startvekt: 70,2 kg

 

Uke 1: 69,8 kg (- 0,4 kg)

Uke 2: 69,2 kg (- 0,6 kg)

 

 

Mål: 66 kg

Status: - 1 kg

Rest: 3,2 kg

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei hå!

Nå var det en stund siden sist, men har vært mye på farta i det siste :D

 

Trist å høre om mannen din Anneli. Håper dere får masse hjelp fra venner og familie og at du snart blir bedre også!

 

Så utrolig bra at du har klart å holde deg til lavkarbo Spinny! Og gratulerer med kjempebra nedgang!!! Får lyst til å prøve det selv jeg. Jeg er spent på å veie meg imorgen, men har ikke vært spesielt flink denne uka så tror faktisk kanskje jeg har gått opp... :) Hmm... Vi får se.

 

Ellers har jeg hatt en super pinsehelg og vært masse sammen med Peter. Veldig koselig det altså. Bare trist at han skal flytte til Danmark for godt i slutten av juni... Jaja. Får nyte den tiden vi har :)

 

I forhold til trening så gikk jeg en tur i over en time på tirsdag og igår var det karate trening. Idag er det karate trening igjen og denne gangen kamptrening så det er skikkelig intensivt! Blir bra det.

 

Ha en fin dag allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Her er vekta 66,2 kg denne uka :D Dvs jeg har gått opp totalt 2,3 kg siden jeg ble gravid.

 

Må bare få skryte litt av min kjære mann, ja han som sitter med brukket fot i stolen hele dagen. Han insisterer på å gå ned i vekt enda hans store last her i livet er potetgull og sjokolade. :) Han har ca 10 kg for mye på kroppen, mener han. Den siste uka har han fulgt meny 3 fra Grete Roede og lånt kursboka mi, og han har gått ned 0,9 kg. Det skal noe til å være så standhaftig når man sitter inne hele dagen og det er litt "synd på". Flinke han altså! Han får ikke noe trim pga foten, ellers hadde han sikkert tatt meny 4. :)

 

Det går fint med oss omstendighetene tatt i betraktning. :) Vi prøver å ta vare på hverandre og har fått litt hjelp av venner og sånn til hundepass og handling på butikken. Det er koselig. Takk for all omtanken, dere!

 

Gratulerer med solid vektnedgang, Fightingtiger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hallo jentene mine! :D

 

Håper dere hadde en fin 17.mai! Her ble det mest eksamenslesing (har to eksamner i uka som kommer), men det ble en liten tur til byen og fikk sett 17.mai-toget og spist en is! Her var det til og med sol og fint vær i går!

 

Gratulerer med kjempebra nedgang, fightingtiger!! 67-tallet er et fint tall :) Jeg var der i fjor sommer, og da følte jeg meg veldig bra! Forhåpentligvis er jeg der jeg og om ikke altfor lenge! Jeg skal jobbe i starten av sommerferien, så bikinien skal nok ikke på før etter 20.juli, så det er heldigvis en stund til enda.

Skjønner at det er veldig trist at Peter skal flytte snart..det er typisk at man møter noen når det egentlig ikke passer. Det har jeg opplevd flere ganger før. Nyt tiden dere har sammen!! Og skulle det bli seriøst mellom dere, så er jo ikke Danmark såå langt unna.. :)

 

Jeg må si jeg er imponert over mannen din, Anneli! Begynne å slanke seg når man ikke kan bevege seg så mye, er jo utrolig bra. Og så flott resultat første uke! :)

Du er veldig flink du og da, som bare har gått opp 2,3 kg siden du ble gravid!

 

Jeg er spent på veiedag i morgen, men det har ikke blitt noe særlig trening denne uken heller pga eksamenslesing. Det ble også en is og to lomper i går, som egentlig ikke er lov i lavkarbo-opplegget. Men det er ikke hver dag det er 17.mai!

 

Håper det går bra med deg, Marielle, og at formen din er litt bedre!

 

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ned 200 gram i dag. Fornøyd med det ettersom det ble litt utskeielser på 17.mai og at det kun har blitt en halv time trening i uka som gikk. :)

Eksamen i morgen og innlevering av oppgave på onsdag, og så har jeg over 2 uker til neste eksamen, så da skal jeg nok få trent litt igjen etter onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...