Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anneli82
Hvordan er det med deg' date=' Anneli? :) Har du funnet deg en ny lege og kommet deg til fysioterapaut?

*stor-trøste-klem*[/quote']

Takk for klem! Koselig at du spør! Det går litt bedre! :) Jeg har slappet av veldig mye i går og i forgårs, og i går kveld kunne jeg faktisk ta oppvasken mens jeg satt i stol, det var en herlig liten seier for meg :) Søsteren min spurte om jeg vil bli med på kafe i morgen, og jeg håper inderlig formen er god nok til en bytur på krykker :)

 

Jeg har ikke vært til legen flere ganger eller vært hos fysio enda. Jeg fikk rekvisisjon til én undersøkelse hos fysioterapeut av legen. Det kjappeste jeg kunne få time hos fysio var onsdag neste uke (jeg ringte rundt og det var ventelister overalt). Ser frem til det.

 

Har forresten byttet lege, men bestiller ikke noen ny time før jeg ser hvordan det har gått med fysioterapeuten. kanskje fysioterapeuten sier jeg har bekkenløsning og snakker med legen, og det blir en ordning på det da. *Håpe*

 

hvordan er det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er litt bedre ihvertfall. :) At det skal være en seier å kunne ta oppvasken sittende sier mye om hvor vondt du har det, stakkar! Får håpe du kommer til en dyktig og forståelsesfull fysioterapaut til onsdag.

 

Her går det fint. Jeg er supernøye med kaloritelling, veiing av mat og trener omtrent hver dag. På tirsdag ble det over 900 kalorier forbrent, i går 550 og idag 900. Men likevel har ikke vekten vist noe nedgang enda..får håpe den gjør det på veiedagen imorgen, eller så skjønner jeg ingenting..

Nå begynner jeg å få en liten mistanke om at jeg kan være gravid jeg og. Jeg går jo på p-piller, så det bør jo ikke være mulig, men for ca en måned siden så mistet jeg en pille ned i vasken mens vannet stod på, så da forsvant den. En pille burde ikke ha såå stor betydning, men det er ikke godt å si. Jeg er også veldig trøtt om dagen til tross for at jeg sover ca 8 timer hver natt, spiser sunt og trener + at det er sol ute, så det er litt merkelig. For noen år siden var jeg gravid i 9 uker, og også da var jeg kjempetrøtt hele tiden. Jeg skal til legen for å ta en celleprøve på mandag, så da kan jeg jo sjekke om jeg er gravid og. Tror egentlig ikke jeg er det, men man vet aldri.

 

Får håpe du kommer deg på kafé i morgen da! :) Sikkert deilig å komme seg ut litt vil jeg tro! Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Nå begynner jeg å få en liten mistanke om at jeg kan være gravid jeg og. Jeg går jo på p-piller' date=' så det bør jo ikke være mulig, men for ca en måned siden så mistet jeg en pille ned i vasken mens vannet stod på, så da forsvant den. En pille burde ikke ha såå stor betydning, men det er ikke godt å si. Jeg er også veldig trøtt om dagen til tross for at jeg sover ca 8 timer hver natt, spiser sunt og trener + at det er sol ute, så det er litt merkelig. For noen år siden var jeg gravid i 9 uker, og også da var jeg kjempetrøtt hele tiden. Jeg skal til legen for å ta en celleprøve på mandag, så da kan jeg jo sjekke om jeg er gravid og. Tror egentlig ikke jeg er det, men man vet aldri. [/quote']Oioi, det der er for spennende! Én pille skal ikke ha noe å si nei, men det hender faktisk folk blir gravid med p-piller. :S Faktisk så var det sånn med meg at før jeg visste jeg var gravid så forsto jeg ikke hvorfor jeg ikke gikk ned, for jeg var SÅ flink med maten og treningen, og jeg hadde jo fått mensen. Men så tok jeg en test til, og den var positiv. Tar du en test finner du det ut med en gang så slipper du vente til mandag :) Men det er selvsagt helt opp til deg!

 

Høres ut som du er kjempeflink og har full kontroll med trimmen og kaloriene :) Håper du får resultater snart da. Kjedelig når vekta står i ro når man er så flink! Takk for det andre du skrev. Det var koselig! :) Det går bedre med meg heldigvis, selv om jeg fortsatt må hvile mye og gjøre minst mulig fysisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg må kjøpe en test i morgen! :) Men du hadde mensen og så var du likevel gravid?? Det har jeg lurt litt på og, for jeg hadde mensen for noen uker siden, men er det ikke sånn at når man går på p-piller så får man ikke "ordentlig mens", men en "falsk" en pga pillene? Noen som vet om man kan være gravid selv om får mensen mens man går på p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Ja' date=' jeg tror jeg må kjøpe en test i morgen! :) Men du hadde mensen og så var du likevel gravid?? Det har jeg lurt litt på og, for jeg hadde mensen for noen uker siden, men er det ikke sånn at når man går på p-piller så får man ikke "ordentlig mens", men en "falsk" en pga pillene? Noen som vet om man kan være gravid selv om får mensen mens man går på p-piller?[/quote']

Hm.. med fare for at dette blir mye detaljer;), så var den mensen jeg fikk da en veldig svak blødning og den varte mye kortere, men likefullt trodde jeg at det var en vanlig mens, siden jeg har hatt sånne før. Etter at jeg fant ut at jeg var gravid sjekket jeg litt rundt på nettet, og oppdaget at mange gravide får noe som heter "festeblødning" akkurat når de egentlig skulle hatt mensen- som er en kortvarig utflodlignende blødning :) dette var det som forvirret meg. (og dessuten tok jeg en test som var negativ, men dette mistenker jeg var fordi jeg utførte den feil)

 

Jeg har googla litt på nettet ang p-piller og graviditet. Vanligvis vil den falske menstruasjonen utebli hvis du er gravid. Men det hender at den forsetter å komme. Hos de fleste uteblir den enten helt eller kommer svært uregelmessig ved graviditet. Fant forøvrig flere leger som har sagt at ingen forskning viser at fosteret tar skade om du evt er gravid og har spist p-piller i graviditeten:) heldigvis!

 

lykke til med testen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekten viste -100 gram. Det er litt av en belønning for en superuke med bare sunn mat i riktige mengder, ikke noe godterier, kaker eller potetgull og trening hver dag. :) Nå lurer jeg på om kroppen min er så vant til all treningen og den sunne maten at det skal veldig mye til for å gå ned i vekt. Jeg vet rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre for å leve sunt og gå ned de siste kiloene. Kutte ut karbohydrater? Leve på lav GI-mat? Det frister ikke, for jeg hater å utelukke enkelte matvarer fra kostholdet, men hvis det er det som skal til så får jeg vel prøve det. Jeg kjøper en graviditetstest idag, og hvis den er negativ så prøver jeg en uke på lav GI-mat og ser om det gjør susen.

Hvordan har det gått med dere andre idag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekten viste -100 gram. Det er litt av en belønning for en superuke med bare sunn mat i riktige mengder' date=' ikke noe godterier, kaker eller potetgull og trening hver dag. :) Nå lurer jeg på om kroppen min er så vant til all treningen og den sunne maten at det skal veldig mye til for å gå ned i vekt. Jeg vet rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre for å leve sunt og gå ned de siste kiloene. Kutte ut karbohydrater? Leve på lav GI-mat? Det frister ikke, for jeg hater å utelukke enkelte matvarer fra kostholdet, men hvis det er det som skal til så får jeg vel prøve det. Jeg kjøper en graviditetstest idag, og hvis den er negativ så prøver jeg en uke på lav GI-mat og ser om det gjør susen.

Hvordan har det gått med dere andre idag da? :)[/quote']

 

Kanskje du må spise mer hvis du trener mye?? Prøv å ligge mellom to menyer en uke og se hva resultatet blir. jeg må spise mer når jeg trener mye for å få resultater:) Lykke til med testen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må spise mer hvis du trener mye?? Prøv å ligge mellom to menyer en uke og se hva resultatet blir. jeg må spise mer når jeg trener mye for å få resultater:) Lykke til med testen;)

 

Takk for tips, men jeg spiser mye mat de dagene jeg trener :) Jeg ligger alltid 500 kalorier under dagens kaloribehov. Dvs mitt kaloribehov uten trening er 2060 og da spiser jeg 1500 kalorier. Og jo mer pulsklokken viser at jeg forbrenner på trening, jo mer spiser jeg sånn at jeg alltid ligger under med 500 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Heisann folkens!

 

Anneli: Håper du er litt bedre og klarer å ta en tur på café! :) Høres ut som om du har det veldig vondt så krysser fingrene for at du snart får det bedre.

 

Spinny: Så utrolig flink du har vært denne uka! Er imponert jeg! Du skriver at du er slapp osv. Det kan jo hende at du er pollen allergisk? Jeg har flere venninner som ikke har vært allergiske før, men som fikk symptomer i fjor og i år. Og når man er allergisk blir man hvertfall veldig trøtt og slapp! Men kan jo hende du er gravid også. Så spennende! :)

 

Når jeg veide meg i dag morges (med olabukse vel og merke) veide jeg 68,8! Wohoo!! Super happy med det! Men en litt kjip bi effekt er at jeg ser at siden jeg begynte å gå ned i vekt så har puppene blitt mindre også. Det er jo sånn det er, men ikke noe moro for det... :) Jaja. Er uansett glad for fin nedgang!

 

I helga skal jeg ut og feire Sør Afrikas nasjonaldag på lørdag. Blir moro! Sør afrikansk mat og musikk, også har jeg kjøpt meg en lang kjole på Gina Tricot med dyreprint så jeg er klar! :)

 

Ha en strålende helg allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Hei jentene mine!

 

Nå er det igjen lenge siden jeg har vært her inne. Hektisk tid for oss nå. Kjøpte oss leilighet på tirsdag, så nå har det gått slag i slag med signering av kontrakter og lånepapirer.

 

Vekta viser 69,4 og jeg vurderer også lavkarbo. Det funka som bare det sist jeg prøvde det, men jeg er jo så glad i pasta, brød og godteri. Men det er vel kanskje bare å innse at jeg det ikke er det beste for meg.

 

Har du tatt testen i dag, Spinny? Spennende altså! Synd at du ikke fikk uttelling for superuken din.

 

Godt å høre at du føler deg litt bedre, Anneli. Det høres ikke noe godt ut, men fint at du har mulighet til å slappe av litt nå. Det er sikkert kjempeviktig.

 

Fightingtiger, du får ha det gøy på fest! Det høres helt knall ut og så med den kjolen da! :)

 

Ha en fin helg! Jeg har bursdag på søndag, så her blir det moderat feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempebra nedgang, fightingtiger! :) Så heldig du er som er på 68-tallet :) Hørtes ut som du får en kjempemorsom helg, kos deg!!

 

Gratulerer med leilighet, Marielle!! Hvor har dere kjøpt?

Jeg tror jeg tar en lavkarbouke og ser om det skjer noe.. jeg har aldri prøvd det før, men jeg vet jo at mange sier at det funker. Men kan man spise knekkebrød da? Og müsli? Jeg må ha noe sånt til frokost, kan ikke tenke meg omelett eller noe sånt tidlig om morgenen på ukedagene. Så jeg tenkte å droppe brød, pasta, ris, poteter og godteri/kaker.

Jeg "tjuvstartet" litt til middag idag med salat med skinkebiff, grønnsaker, fetaost og litt cashewnøtter. Klarte meg bra uten pasta/potet/ris/brød og ble veldig mett. :)

 

Jeg har kjøpt test idag, men ikke tatt den enda. Det stod at man helst skulle ta den om morgenen, så da venter jeg til i morgen tidlig.

 

Ble det kafétur på deg idag, Anneli?

 

Ha en god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei,

 

Glemte å stikke innom og si at jeg veide meg i går, og vekta viste 65,3 kg, dvs. opp 100 g fra sist uke.

 

Her er det oppgaveskrivingshelg siden jeg skal levere en semesteroppgave på mandag. Formen er veldig opp og ned, må ta mange pauser og jobber ikke så effektivt som jeg skulle ønske. Ja, jeg dro en tur til byen på kafe i går, forresten. :) Det var fint å komme seg ut litt, men jeg ble veldig sliten av det også.

 

Høres lurt ut å prøve en lavkarbouke, Spinny. Det kan jo alltid være smart å prøve noe nytt når vekta ser ut til å stoppe opp. Jeg syns du er flink som beholder motivasjonen når du ikke får resultater på vekta! :) Har du forresten prøvd å måle livvidde etc. for å se om du blir noe slankere der? Det er ikke alltid vekta er det riktigste målet på resultatene...

 

Håper du har hatt en artig helg så langt, fightingtiger :)

 

Og Marielle du må ha en kjempefin bursdag !

 

Og så er vi vel alle veldig spent på den testen din, Spinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen var negativ, så ingen baby på vei her enda. Egentlig greit, for det hadde vært litt dumt å bli gravid akkurat nå mellom ferdig studier og før jeg har fått jobb og kjøpt leilighet osv. Greit å ha sånne ting på plass først. :)

 

Så da satser jeg på en lavkarbouke fra i morgen og se om det hjelper. Har målt meg de siste ukene, og har vært 74-75 cm rundt magen alle de siste ukene. Så nå må jeg planlegge litt middager og sånt fremover med tanke på lav GI og uten karbohydrater. Har lest litt om det på nettet, men tror jeg må lære litt mer. Blir spennende å se om det funker. :)

 

Gratulerer med dagen, Marielle!! :) Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med min første uke med lavkarbo/lav-GI mat. Jeg vet ikke helt forskjellen på de to begrepene, men jeg har lest litt på nettet og i min gamle Fedon-bok, så jeg har fått en viss oversikt over hva jeg kan spise. Jeg ble veldig glad da jeg fant ut at enkelte typer knekkebrød er "lov" i tillegg til noen kornblandinger. Jeg orker ikke tanken på omelett eller liknende til frokost hver dag. Rosiner er visst fy, men tørket aprikos kan jeg spise med god samvittighet. :) Litt mørk sjokolade er visst også lov av og til, så jeg slipper å avstå helt fra sjokkisen. :)

Fordi jeg må spise litt annerledes enn jeg er vant til, så tenkte jeg å skrive hva jeg spiser her. Lett å gå inn her og få litt tips hvis dette er noe jeg fortsetter med.

Jeg har også byttet veiedag til mandag siden jeg starter "opplegget" idag, og vekten viste det samme som fredag.

 

Mandag

 

Frokost: All bran med tørket aprikos og skummet melk. 1 kokt egg

 

Lunsj: Grønn salat, agurk, tomat, avokado, litt sommerkotelett (middagsrester fra går!), fetaost. 1 eple, 1 yoghurt.

 

Mellommåltid: 2 wasa delikatess sesam med makrell i tomat og agurk

 

Middag: Salat med grillet kylling, fetaost, agurk, tomat, avokado, paprika, blomkål, valnøtter.

 

Mellommåltid: Kiwi og blåbær med cottage cheese

 

Kveldsmat: 3 wasa delikatess sesam med gulost og kaviar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Takk for gratulasjoner, jenter! Det ble en veldig fin dag med litt kaker og gaver. Den dagsmenyen din høres super ut, Spinny.

 

Jeg har litt nyheter å komme med.. Jeg er visst gravid. Litt i sjokktilstand her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Takk for gratulasjoner' date=' jenter! Det ble en veldig fin dag med litt kaker og gaver. Den dagsmenyen din høres super ut, Spinny.

 

Jeg har litt nyheter å komme med.. Jeg er visst gravid. Litt i sjokktilstand her.[/quote']

GRATULERER!!! SÅ MORO!! :) Så fort da! å nå ble jeg glad altså! :)

 

Og Spinny, den menyen din så kjempegod ut! Men jeg lurer på hvordan du kommer opp i nok kcal når du kutter ut så mye av karbohydratene? Er det mer oljer, nøtter, kjøtt og sånt eller? Det blir så spennende å se hvordan denne uka går for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Spinny' date=' den menyen din så kjempegod ut! Men jeg lurer på hvordan du kommer opp i nok kcal når du kutter ut så mye av karbohydratene? Er det mer oljer, nøtter, kjøtt og sånt eller? Det blir så spennende å se hvordan denne uka går for deg. :)[/quote']

 

Ja, den første dagen gikk overraskende bra! Veldig god mat og! :) Det er mer oljer og nøtter og sånt ja. I går f.eks så spiste jeg en del valnøtter, avokado og ganske mye fetaost i olivenolje til begge salatene. Og da jeg spiste makrell i tomat på knekkebrøene tok jeg ganske mye mer pålegg enn jeg vanligvis gjør. Jeg klarte ikke holde meg unna vekten i dag selvfølgelig, og jeg har allerede gått ned litt siden i går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Takk for gratulasjoner, begge to! :) Det gikk litt kjappere enn vi hadde regnet med. Det er jo ennå veldig tidlig, så mye kan jo skje, men det prøver jeg å ikke tenke så mye på. Det er jo ingenting å gjøre med det uansett. Har termin 10.januar.

 

Fikk lyst til å prøve meg på litt lavkarbo. Tror dere at det er skadelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner' date=' begge to! :) Det gikk litt kjappere enn vi hadde regnet med. Det er jo ennå veldig tidlig, så mye kan jo skje, men det prøver jeg å ikke tenke så mye på. Det er jo ingenting å gjøre med det uansett. Har termin 10.januar.

 

Fikk lyst til å prøve meg på litt lavkarbo. Tror dere at det er skadelig? :)[/quote']

 

Tror ikke det er skadelig. ta en prat med jordmor eller lege på din første kontroll angående kosthold:) Legen kan og være behjelpelig med kontakt med ernæringsfysiolog hvis du ønsker det. det var ihvertfall min lege. Det viktigste er at du ikke slanker deg men kontrollerer oppgangen. Lykke til! Du går en spennende tid i møte. Prøv å nyte magen selvom du kanskje kommer til å være både kvalm og sliten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at lavkarbo kan være skadelig for hverken deg eller fosteret, men det er sikkert lurt å snakke med jordmor/lege som Vagga sier. Jeg spiser mer av det sunne fettet og mer proteiner enn før, og det må jo være bedre enn karbohydrater som f.eks i pasta som ikke har mye næringsstoffer.

 

Her har det gått fint med maten i dag og. Det ble karbonader med ost og salat til middag. Sikkert ikke den mest sunneste maten, men kan ikke spise kylling eller rent kjøtt/fisk hver eneste dag. Orker ikke bli helt hysterisk heller, for da tror jeg at det ikke går i lengden. Det er ihvertfall deilig å slippe og telle kalorier. Masse trening ble det idag og, først 1 time bodypump og så 1 time spinning. :) Så nå er jeg kjempesliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Først og fremst: Gratulerer så masse Marielle! :) Det gikk jammen meg fort!! Kan tenke meg du er glad nå.

 

Spinny: Jeg synes også menyen din hørtes kjempegod ut! Og gratulerer med nedgang allerede første dagen. Kanskje dette er nøyaktig det kroppen trengte? Var veldig spent på å høre om du kanskje var gravid, men det var du jo altså ikke. Men det er kanskje ingen hast?

 

Anneli: Gratulerer med økning da! Det er vel noe du satser på fremover :)

 

Jeg har nettopp jogget i ca 45 min og så tatt et 30 min rygg og mage styrkeprogram(iForm video). Sliten, men føler meg veldig bra. Deilig å trene!

 

Jeg er ikke på noen spesiell diett om dagen, men kutter ned på brødmaten jeg også. Har begynt å spise mye mer knekkebrød, og da spesielt av Wasa Fiber + (tror jeg den heter, den veldig tynne). Så frokost er det 2 sånne, lunsj er 2 + pålegg, 1 egg (kun eggehvite) og en del salat. Så er det youghurt med müsli til mellom måltid og så gjerne 1 knekkebrød og banan før trening og en liten middag eller evt brødskiver til middag etter trening. Tror litt av grunnen til nedgangen min er at jeg pleide å spise mye mer og mye mer usunt. :)

 

Ellers har jeg møtt en gutt da :-p Så kanskje det er derfor det går så bra, lever på luft og kjærlighet. Hehehe. Er bare en flørt da, for han reiser tilbake til Danmark i juni. Men det er veldig koselig så lenge det varer. Det eneste er at han bare er 20 år (blir 21 i høst da...) og jeg er 25... Men han virker mye eldre enn han er da! Også har vi virkelig funnet tonen, så da gidder jeg ikke å tenke så mye på akkurat det.

 

Ønsker dere allers en fin uke videre! :)

 

Klem fra fightingtiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...