Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

66,2 kg her (samme som forrige uke). :(

Hvordan har det gått med dere, Marielle og fightingtiger?:)

Fint at du fortsetter nedover på vekta Spinny! Høres slitsomt ut med så mange eksamener. Det er ikke rart det ikke blir så mye trening da !

Jeg vil ønske dere en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Gjest Marielle

Hei!

 

Med meg går det bra. Har ikke veiet meg på noen dager. Spiser ikke så mye, for jeg er så kvalm. Har vært hjemme fra jobben to dager denne uka. Men jeg håper at det gir seg snart og at det kommer bedre tider. :-) Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hallo jenter!

 

Her var det stille om dagen..er alle kanskje ute og nyter godværet? :)

For min del så blir det ikke mye sol for tiden. Jeg sitter stort sett inne og leser og leser. Men nå er det bare litt over en uke igjen, så da skal jeg holde ut! :(

 

Jeg hoppet over veiingen på mandag pga mensen, så da blir det spennende å se om det blir et bra resultat neste mandag. Jeg har ihvertfall endelig fått trent litt igjen, og det ble over 900 forbrente kalorier i går og over 800 forbrente kalorier i dag. :)

 

Nå er det faktisk snart 7 uker siden jeg har spist godteri, kaker, is (bortsett fra 1 is på 17.mai), potetgull og desserter. Og det beste er at jeg ikke savner det! Søtsuget er borte, og det gjør meg ingenting å holde meg unna selv med både mensen og eksamenslesing! :)

 

Ha en strålende kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så var det veiedag igjen (for noen av oss). Her viste vekta 66,6 kg. Dvs. opp 0,4 kg siste uka. Det er bare bra, for jordmora mente at nå måtte jeg legge på meg snart. ;) Men det er vel stor forskjell på folk når og hvor mye man går opp. Appetitten har ikke vært noe særlig i det siste, både pga at jeg blir fort mett, og pga varmen. :)

 

Jeg får ikke til å være så aktiv som jeg skulle ønske. Bekkenet sier fra etter bare en halvtime med husarbeid, og da får jeg ikke så mye krefter igjen til fysisk aktivitet. Jeg prøver å gjøre noen avspenningsøvelser hver dag, som jeg har fått av fysioterapeuten. Og så blir det noen korte turer med hunden, mest fordi jeg MÅ ut med hunden, det gjør vondt, så jeg skulle gjerne slippe. Men satser på at formen min blir bedre etter fødselen! Nå er det akkurat 4 mnd igjen til termin :eek:

 

Jeg har forresten meldt meg på et yogakurs for gravide i sommer :) Gleder meg til å begynne med noe helt nytt og ta bedre vare på kroppen.. Det er visst litt mykere yoga enn vanlig yoga, og rettet mot fødselen, pust, smertekontrollering og sånne ting. Det blir sikkert litt deilig med 1,5 time hver tirsdag og bare bruke tid på meg selv 100%...

 

Så flink du er til å holde koken, Spinny, selv om du leser til eksamen. Utrolig at du har holdt på i 7 uker uten å spise snop og sånn, bortsett fra litt en gang. Spiser du ikke snop på lørdager heller? Det syns jeg er helt imponerende!! Hadde jeg aaaldri greid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei hei! Nå var det en stund siden sist jeg var inne. PCen min har konka helt hjemme nemlig... Frustrerende... Den er rett og slett bare død. Her på jobben har det vært full fart så har ikke hatt tid til å skrive noe her.

 

Men gratulerer med vekt oppgang Anneli og vektnedgang Spinny! ;) Jeg skulle veid meg idag, men overnattet hos en venninne så fikk ikke gjort det. Men jeg kommer med rapport på mandag. :)

 

Idag er det helt herlig vær så nå skal jeg snart ut i parken og sole meg. Herlig altså! :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Gratulerer med oppgang, Anneli! Oj, bare 4 mnd igjen til termin?? Skal si tiden flyr! Du har vel ganske stor mage nå da? Så kjedelig at du har bekkenplager, men får håpe det hjelper litt med yoga i sommer.

 

Ja, jeg har holdt meg unna godteri også på lørdagene i 7 uker nå! I stedet spiser jeg nøtter, litt tørket frukt eller jordbær og blåbær. Kjempefornøyd med at jeg har klart å holde meg unna så lenge, og får håpe det vises på vekta snart! :)

 

Her er det siste eksamensinnspurt nå, på torsdag er jeg ferdig! Da er jeg HELT ferdig med 5 års utdannelse, så det er ganske rart å tenke på! ;)

Dagen etter jeg er ferdig skal jeg ha en skikkelig kosedag med shopping, en time aromaterapi i hudpleiesalong og eksamensfest på kvelden! :) Jeg har aldri prøvd aromaterapi før, men synes jeg kan unne meg det etter 5 års slit, selv om det er ganske dyrt. :) Og mandagen etter reiser jeg på ferie til Barcelona, så her er det masse å glede seg til fremover!

 

Ha en god helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Supert resultat Spinny, både eksamen og på vekta ! :) Du er så flink! Skjønner ikke at du klarer det nå i denne varmen hvor alle andre spiser is som bare det- hvis det er så fint vær i Bergen da. Her i Oslo er det bare helt nydelig vær for tiden, bare så synd å sitte inne med prosjektoppgave hele dagen ;) Men sånn er det jo å være student i mai/juni måned.

 

Jeg fikk igjen en eksamen med A her om dagen forresten :) Hadde ikke ventet at det skulle gå så bra, så det var en gledelig overraskelse. Jeg er veldig fornøyd med hvordan dette semesteret har gått sånn sett, men det har vært forferdelig slitsomt med kombinasjonen studier og graviditet...:)

 

Håper det har gått bra med veiinga for deg, fightingtiger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk takk! ;)

 

Og gratulerer til deg med supert eksamensresultat!! Kjempebra jobbet særlig med tanke på at du er gravid og har vært ganske dårlig den siste tiden!

 

Ja, det er supert vær i Bergen om dagen og.. da jeg stod opp ved seks-tiden i dag tidlig var det 17 grader, og utover dagen har det vært ca 24 grader. Kjempedeilig med sommer, og i dag har jeg ligget i en park og hatt kollokvie med noen venninner. Det går faktisk greit å ikke spise is, jeg tar meg en imsdal med pæresmak istedet. :)

 

Hvordan går det forresten med mannen din og vektnedgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anneli82

Oi nå var det lenge siden jeg hadde skrevet noe her ser jeg. Er bare så fryktelig opptatt med avsluttende eksamensprosjekt. Har siste dag fredag, og da er det endelig etterlengtet sommerferie! :)

 

Takk for det du sa Spinny, ;)

 

Like før helga veide jeg meg igjen, og da hadde jeg gått opp enda litt mer: 67,4 kg viste vekta. Merker at jeg ikke blir helt komfortabel med så brå vektoppgang selv om jeg vet at jeg skal legge på meg nå... Har sikkert litt sammenheng med at jeg har slitt en del med vekta i løpet av livet, det setter jo sine spor. Når vekta peker oppover har jeg alltid satt i verk en rekke radikale tiltak for meg selv, slankeopplegg og treningsplaner.. men det kan jeg ikke nå som jeg er gravid ;)

 

Mannen min er tapper og prøver alt han kan å holde seg til GR-opplegg, og jeg hjelper ham. Men med foten i gips er det ikke så mye trening han får til, derfor har vektnedgangen stoppet litt opp i det siste. Vi får satse på at det løsner litt når gipsen kommer av og han får beveget seg mer.

 

Er du i Barcelona du nå, Spinny? Går litt i surr når det var du skulle dra. Håper du koser deg hvis det er nå du er der :D jeg er litt misunnelig merker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! ;)

 

Da var jeg tilbake etter en veldig fin tur til Barcelona! Det var godt å komme seg litt bort fra hverdagen, og bare kose seg og ha ferie! ;) Jeg er nå hjemme hos foreldrene mine, men til helgen skal jeg tilbake til Bergen og da blir det masse jobbing i en måned fremover. Jeg har ikke veid meg siden før ferien, men får vel gjøre det til uka igjen. Gleder meg til å komme meg på trening igjen snart og.

 

Jeg synes ikke du skal bekymre deg over at vekta går oppover, Anneli, det er helt sikkert helt normalt. Du har jo nesten ikke gått opp noe så langt, så det var sikkert på tide. For noen uker siden snakket jeg forresten med en som skal føde omtrent når du skal, og hun hadde allerede lagt på seg 35 kilo...

 

Kan tenke meg det er deilig med ferie, Anneli, har du noen ferieplaner eller blir det bare å lade opp og slappe av før fødselen? Håper det går bra med deg ihvertfall!

 

Sommerklem fra Spinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei hei jenter! Da var jeg tilbake etter en ukes treningsseminar/ferie i Tyrkia. Har vært helt fantastisk med 30+ grader og sol. Har trent masse, festet masse og ligget en del på stranda og badet. Herlig! ;)

 

Lenge siden siste gang jeg veide meg nå, men veide meg idag tidlig og da havnet jeg på 67,8. Det er jo helt OK det, men ønsker litt mer nedgang fremover.

 

Gratulerer med supre eksamensresultater Anneli og Spinny! Og også med henholdsvis vektoppgang og nedgang. :)

 

Har nå fått vite av min karate lærer (Sensei) at jeg skal få prøve å gradere til neste svarte belte (2.Dan) til jul, så dermed blir det veldig mye trening på meg det neste halve året. Det passer jo bra i forhold til videre nedgang!

 

Ha en fin dag allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Da var enda en veiedag godt overstått, og denne gangen var det 67,4 kg. :D (opp 0,3 kg). Det er visst denne perioden i svangerskapet man forventes å øke mest i vekt. ;)

 

Herlig å høre om ferieturene deres, jeg er ganske misunnelig altså! Så bra at dere hadde det kjekt :D

 

Så gøy med trening til sort belte i karate, fightingtiger! høres ut som en tøff sport å drive med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

TVNorge hadde skrevet at den skulle gå fra 20 til 21, og vi satte på programmering av opptak. Men kl 21 var ikke programmet ferdig, dermed mistet jeg siste delen. Fikk med meg hvem som vant 100 000, men ikke hvor mye de 4 finalistene gikk ned, og vet ikke hvem som vant hele greia :) og jeg hadde gledet meg så veeeldig til å se hvor slanke de 4 finalistene var blitt. Synd altså!

 

Var ikke Key og Amy blitt utrolig slanke!!? og jeg var helt imponert over Brian (:D også, og Nicole. Ja, alle sammen egentlig!

 

Ja, jeg vet at det ikke er noe viktig i den store sammenhengen, men det var litt surt likevel. :cool:

 

Mest til Spinny dette innlegget her kanskje, vet ikke om dere andre følger med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og snufser jeg og, Anneli! Jeg har hatt kveldsvakt i dag og min kjære skulle ta opp finalen til meg, men så glemte han det!! Jeg som hadde gledet meg sånn til å se hvordan alle ble til slutt og selvfølgelig til å se hvem som vant.. men jeg får vel sjekke ut nettsiden til programmet, så er det vel sikkert bilder av deltakerene der. Men det var surt å gå glipp av det ;)

Ja, kan tenke meg at Kay var blitt slank! Hun var favoritten min hele tiden og var jo helt rå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei Spinny

 

Vi har jo det opptaket fra i går hvor man får se hvor mye alle har gått ned unntatt Bill, Isobeau og Hollie. Hvis du vil kan jeg brenne det ut på en DVD og sende deg i posten, men vet ikke om du syns det er verdt å "røpe" litt av identiteten din for et times program av Biggest Loser ;)

 

Det som var så kjedelig var jo at det var finalen av alle ting. Synd å gå glipp av. Jeg var jo heldig som fikk se det jeg fikk se i alle fall. :D Mine favoritter var Julie og Key :)

 

Jeg fant ut hvem som vant på http://www.nbc.com/The_Biggest_Loser hvis du er nysgjerrig. Det er også en del før- og etter-bilder av dem, men ikke av alle deltakerne dessverre.

 

Si fra hvis du er interessert i at jeg sender deg det, så kan jeg skrive opp e-postadressen min her til deg. Forresten er det mulig det går an å sende noen personlige meldinger her inne på forumet, men det vet jeg ikke åssen man gjør. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

I dag begynner forresten gravidyoga-kurset mitt. Halvannen time hver tirsdag hele sommeren :) Jeg gleder meg og gruer meg litt på en gang. Yoga er noe jeg overhodet ikke har peiling på, men jeg har hørt så mye bra om det så jeg skal unne meg dette selv om det er litt dyrt for studentøkonomien min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så utrolig hyggelig av deg hvis du vil sende meg opptaket av Slankekrigen! :) Hehe, ja jeg kan godt røpe identiteten min i en e-post, hvis du gjør det samme ;)

Kjempeflott altså, bare si hvor mye du skal ha for cd + porto!

 

Hvordan gikk det på yoga i går? Hørtes deilig ut med halvannen time yoga hver uke hele sommeren! Hvordan går det med bekkenet forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Oj' date=' så utrolig hyggelig av deg hvis du vil sende meg opptaket av Slankekrigen! :) Hehe, ja jeg kan godt røpe identiteten min i en e-post, hvis du gjør det samme ;)

Kjempeflott altså, bare si hvor mye du skal ha for cd + porto!

 

Hvordan gikk det på yoga i går? Hørtes deilig ut med halvannen time yoga hver uke hele sommeren! Hvordan går det med bekkenet forresten?[/quote']

Hallo! Nå har jeg prøvd å sende deg en privat melding hvis ikke du får den så si fra :D

 

Bekkenet er MYE bedre etter at jeg var så heldig å få fysioterapi på rekvisisjon fra en av spesialistene på Rikshospitalet :D Trener hos henne ca. 1 gang i uka og hun har veldig mange lure tips som har fungert kjempebra. Nå har hun sommerferie, så det blir en liten pause, men jeg håper jeg skal klare meg bra på egen hånd.

 

Yogaen var også veldig bra! Deilig og ganske avslappende faktisk. Det er ikke sånn poweryoga akkurat, tvert imot veldig myke skånsomme bevegelser med mye fokus på pust. Og fødselsforberedende og sånn. Morsomt med så mange gravide på ett sted, og flere av dem hadde termin omtrent samtidig med meg (29. sept.), og da var det jo lett å sammenligne mager og sånn ; ) Siste kurskveld (12. august) skal alle ha med en fødselshjelper som skal lære noe av det samme og lære hvordan de kan bidra under fødselen. Det synes jeg høres veldig bra ut. Mannfolka får også ta sin del av jobben ..hehe : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg fikk den private meldingen og har nå sendt deg svar!

 

Så bra at bekkenet er mye bedre!! :) Og yogaen hørtes veldig bra ut den og!

 

Nå får jeg komme meg i seng, er kjempetrøtt.

 

Klem fra Spinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei folkens! Så bra det høres ut med yoga Anneli! Jeg har trent litt yoga tidligere og likte det kjempegodt. Slankekrigen har jeg ikke fulgt med på så kan ikke bidra med så mye i den diskusjonen ;-)

 

Ellers var jeg på lang joggetur her tirsdag kveld, men dessverre fikk jeg vondt i både knær og hofte så må nok da det litt med ro fremover. Igår trente jeg karate i ca 1 time også, så får trent litt selvom det nå er sommerferie på karaten. :)

 

Imorgen reiser Peter til Danmark da, og idag skal jeg til han og si hadet. Blir kjipt det. Men, men. Får bare tenke at det var hyggelig så lenge det varte.

 

Imorgen er det veiedag igjen da, men har mensen nå så det spørs vel om ikke jeg da er noen kilo tyngre enn normalt. Skal også på kino imorgen og se Sex and the City. Gleder meg masse!

 

Ha en fortreffelig torsdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei fightingtiger...:)

 

Kjekt å få oppdatering fra deg! Så kjedelig at du fikk vondt i hofter og knær. Da er det ikke noe annet å gjøre enn å prøve å bli bra igjen, dessverre . Hvis du tar det med ro så er det mindre sjanse for at det blir noen varige plager av det. :) Håper du føler deg bedre snart.

 

Trist at Peter måtte reise tilbake til Danmark da, det må være rart å ta farvel når dere egentlig ikke vil det. Syns dere det blir for vanskelig med avstandforhold? Dere har sikkert vurdert alle muligheter for å få det til å fungere, men jeg er bare nysgjerrig.

 

Jeg har veldig lyst til å se "sex and the city". Du får oppdatere oss på om det er en film verdt å se :) kos deg på kino og ha en fortsatt fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Så trist å høre at Peter skal reise + at du ikke er bra i hofter og knær, fightingtiger! Skal du besøke Peter i Danmark eller kutter dere all kontakt så det ikke blir så vanskelig? Huff, må være veldig trist uansett!

Lykke til med veiingen imorgen! Jeg har ikke veid meg (eller trent) på tre uker nå, men får vel gjøre det til uka. Nå er det mensen her og, så da utsetter jeg veiingen litt. Jeg sliter med å motivere meg til å trene om dagen.. jeg har jobbet fra kl 15-22.30 hver dag denne uken, og da synes jeg det blir litt stress å trene på formiddagen. Men heldigvis får jeg veldig mye mosjon på jobben, så får håpe det hjelper. Men neste uke skal jeg veie meg, jeg lover :)

 

Ja, dere må se Sex og singelliv-filmen!! :) Den er veldig fin, morsom og trist på en gang.

 

Ha en fin kveld!

Klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...