Gå til innhold

Maal: 8 trimpoeng i uka, noen som blir med?


Gjest gita

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny her og er ikke fullt saa ambioes som de som trener hver dag. Jeg blir veldig imponert men faktisk ogsaa litt umotivert naar jeg leser om alle som oppnaar enorme summer av trimpoeng hver uke/dag. Aa klare 7-10 trimpoeng hver uke er et mer realistisk maal for meg! Jeg skal vaere kjempefornoyd om jeg klarer det.

 

Litt om meg: 31 aar, bor for tiden i utlandet og jobber mye stillesittende. Jeg har tenkt aa miste et par kilo rundt magen og stramme opp kroppen, men hovedmaalet er aa klare aa sette av tid til trening, komme inn i gode treningsrutiner, dermed komme i form og ikke minst faa mer energi! Min plan er aerobic/pilates to ganger i uka, gaa en lang tur i helga + noe styrketrening hjemme. Saa for aa motivere meg selv tenkte jeg skulle begynne aa rapportere hver uke hvor mange poeng jeg har klart.

 

Ekstra kjekt om noen flere ble med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar
Gjest Bertinas

Hei! Dette blir jeg gjerne med på:) Jeg klarer ikke 20-30 trimpoeng i uken, men 7-8 skal jeg nok klare om jeg går inn for det:) Synes det er vanskelig å få tid til mye trening med skole på dag og som oftest jobb på kveld - men jeg prøver å skvise det inn der jeg kan. Jeg er 22 år, student og vil i første omgang stramme opp det slappe:) Trener hjemme og ute i det fri, det fungerer best for meg. Lykke til:) Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa bra at dere er med, bertinas og eveneskil!!

 

Jeg begynte med min nye livsstil forrige uke, og klarte da 7 poeng. Veldig fornoyd :) Men idag er jeg fullstendig stiv og stoel i hele kroppen etter styrketreningen hjemme i stua paa loerdag..., saa jeg utsatte den planlagte treningen til imorgen. Men det skal nok gaa bedre etterhvert! :)

 

Staa paa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

I går ble det minimalt med tid til trening så da ble det en 30 min spasertur og 10 min styrke hjemme, hele 0,8 trimpoeng:) En rolig start på uken, trimmessig hvertfall. Har planer om å gjøre det litt bedre i dag, selv om tiden i dag også er et problem. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg ogsaa er tiden et problem, spesielt i ukedagene. Jeg jobber ofte til sent og har lang veg til jobb (for lang til aa kunne gaa eller sykle). Men 0.8 er jo en fin start paa uka det! Og det hoeres veldig bra ut aa gaa 45 min hver dag, jeg burde kanskje proevt aa faatt det til ogsaa. I kveld skal jeg paa pilates, andre gangen jeg proever det. Haaper jeg faar det litt bedre til denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Nei, off ble bare 0,8 trimpoeng i går også. Gikk en 40 minutters tur, det var det jeg klarte å ta meg tid til. Men deilig var det, å være ute i solen på tur. Men i dag skal jeg få flere trimpoeng, så nå må jeg bare gjøre litt arbeid, så blir det treningsdvd trening på meg.

 

Så bra å klare å gå 45 min tur hver dag! Jeg hadde hatt vanskeligheter for å få det til tidsmessig, eller.. det er vel kanskje en prioriteringssak. Men bra noen får det til:)

 

Pilates er gøy! Jeg har bare trent det på treningsdvd, men jeg elsker den måten å trene på - og pilates gjør noe med kroppen, raskt. Får en "ny skikkelse", helt merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ble lite med trening for meg denne uka, har hatt saa mye aa gjoere, og naa reiser jeg bort en uke paa paaskeferie. Men naar jeg er tilbake er jeg motivert for aa komme i gang for alvor! Ha en god paaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

minimalt med trening denne uken, har virkelig tatt ferie - men satser på høy innsats fra tirsdag av. Har vært deilig å bare nyte livet denne uken:) men.. skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Det er bra det ikke bare er meg som har tatt det litt rolig i paasken, det maa vaere lov aa kose seg innimellom, tenker jeg, jeg har ikke daarlig samvittighet for det. Men naa skal jeg komme i gang med treningen igjen, har et foerste delmaal om aa merke godt forskjell paa formen (og kanskje ogsaa fasongen) innen 1. mai, og det skal jeg klare! Gikk en lang tur i gaar, 2 poeng. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Hei! Ble 8,8 trimpoeng forrige uke, og er strålende fornøyd med det. Mye bedre enn ingenting som i uken før:) Nå er det ny uke, og målet må jo bli å holde det gående og innhente like mange trimpoeng (om ikke flere?). Lykke til alle sammen, det er så deilig når man er ferdig med øktene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråden din passer godt for meg. Kan jeg bli med, eller....

Jeg har heller ingen mulighet til å oppnå mengder med trimpoeng pr uke. Har samboer og to små jenter, er hjemmearbeidene og tar et deltidsstudie på fjernundervisning. Så det er nok å henge fingrene i her i huset. Vi har det slik at vi har to kvelder hver i uka som vi trener. Og skal det bli noe tid for oss alle å være sammen, må det bli med det. Det blir noen turer med bikkja etter ungene har lagt seg, så prøver jeg å trille noen dager. Det blir vel rundt 7-8 trimpoeng, tenker jeg. Men det kunne være greit å ha noen som "følger" med, slik at jeg faktisk får dratt i havn disse trimpoengene de anbefaler i uka.

Hade så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rosmar, saa kjekt at du er med, velkommen skal du vaere. Naa blir det bare ennaa mer press paa meg til aa holde treningen vedlike...

Og gratulerer Bertinas med supert resultat! Jeg og samboeren min har flyttet de siste dagene og jeg kjenner jeg har vondt i baade armer og bein etter all baeringen, saa det maa vel bety at jeg har brukt noen muskler... I tillegg har jeg gaatt litt turer i uka som var, men ikke hver dag, saa la oss si at det ble ca 5 poeng tilsammen for meg. Ikke helt etter planen, men jeg var paa ferie fram til onsdag saa det var litt unntakstilstand... Men naa skal jeg komme meg paa aerobic og pilates igjen, starter friskt i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi uventet barnevakt. Pappa var så snill å tilby seg. Vi kunne ha gjort mye. Tatt en tur på kino, gått ut for å spise, eller reist på besøk til noen. Det jeg hadde mest lyst til, var bare å komme meg ut i skauen sammen med sambo og hund. Det gjorde vi også, hadde oss en lang, deilig tur......så ble det jo jammen noen trimpoeng av det også:) Utrolig hvor lite kravstor en blir som småbarnforeldre.

Hyggelig at jeg får bli med. Det ble vel en del poeng med den flyttinga,Gita:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Hoeres deilig ut med tur i skogen. Jo, det ble kanskje noen poeng med flyttinga, men det er litt vanskelig aa regne det ut noyaktig, det var jo ikke like tungt hele tiden.

I dag skulle jeg trene sa jeg ja, men slik gikk det jo ikke. Hmmm, det dukker liksom alltid opp en unnskyldning, men denne gangen var det virkelig utenfor min styring. Begynte aa faa ganske sterke smerter i brystet/hjertet i dag morges, og det ble bare verre og verre utover ettermiddagen. Tilslutt begynte jeg aa faa litt angst og bestemte meg for aa gaa innom legevakten for sikkerhets skyld. Slapp til med en gang siden det jo kunne vaere alvorlig, men de fant ingenting, heldigvis. De sa det sannsynligvis var relatert til muskler/skjelett ved hjertet, gav meg smertestillende og sa at jeg bare maatte ta det med ro, ingen sport, frem til smertene gikk over, sannsynligvis i 2-3 dager. Jeg som hadde planlagt aa gaa paa to forskjellige aerobictimer etter hverandre i kveld og gledet meg til aa skryte overfor dere hvor flink jeg har vaert! Men jeg haaper jeg klarer aa faa masse poeng neste uke da, er fremdeles optimist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, det høres skummelt ut. Gjør som de sier, ta det med ro. Men hvis du har lyst til å gjøre noe for kroppen uten å få puls, har jeg faktisk et bra tips.

Ligg på ryggen med knekk i knea, som du ville gjort når du tar vanlig mageøvelser. Så presser du korsryggen ned i gulvet, bruk magen, stram til.....og slapper av. Gjenta så mange ganger du føler for. Faktisk en veldig god mageøvelse, som ikke trenger de helt store anstrengelsene.

Vi krysser armer, bein, fingre og tær på at plagene dine forsvinner like fort som de kom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Startet uken med sykdom, og har dermed ikke orket å trene noe særlig. Fram til fredag skrapte jeg sammen så lite som 2,5 trimpoeng. Skal ha jobbehelg, men får prøve å skvise inn noe trening innimellom for å øke scoren litt. Målet er jo 8! Men.. det kan blir vanskelig:)

 

Gita: Håper smertene ahar gtt seg og at du har det bra! :)

 

Nå er det ut på tur! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp, føler meg litt jekken idag:) Har faktisk klart å få i havn hele 9,1 trimpoeng denne uken. Ble dratt med på en ekstra lang tur igår som gjorde at jeg bikket over de 7 som er anbefalt. Puh, fornøyd med det. Greit å ha noe å gå på, for i morra er det bursdag-feiring....

Håper det er bedre med deg, Gita.

God helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gaar mye bedre med meg naa! Kan roere meg helt som normalt igjen. Igaar fikk vi siste del av flyttelasset og vi har holdt paa aa innrede den nye leiligheten idag. Det blir saa fint saa!

Dumt at du har vaert syk Bertinas, skjoenner godt at det kan vaere vanskelig aa oppnaa 8 poeng da. Du har godkjent grunn!

Imponert over deg rosmar! Bare vent, jeg skal nok faa anledning til aa skryte litt jeg ogsaa snart... God helg til dere ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan endelig skryte litt, saa jeg gjoer det naa selv om uka ikke er over. Har nemlig klart 6 trimpoeng bare siden mandag! Er utrolig stolt. Naa er jeg i gang igjen! Skal fint klare aa oppnaa 7-8 poeng innen soendag. Jeg har gaatt en del turer paa kveldene, og i dag var jeg paa to aerobictimer. Den foerste var skikkelig toeff kondistrening og den andre var mer mage/rygg-trening og avspenning. Det gjorde fantastisk godt. Har saa mye aa gjoere med jobben for tiden, saa jeg er glad jeg tok meg tid. Tror de smertene jeg fikk i brystet var mest pga stress og at jeg maa proeve aa ta det litt mer med ro angaaende jobbingen, men det er lettere sagt enn gjort... Skal paa et moete med jobben om halvannen uke, og veldig mye maa vaere ferdig innen da. Men jeg har bestemt meg for aa prioritere treningen uansett, den gir jo mer overskudd ogsaa, og jeg vet at jeg sitter altfor mye i ro.

Haaper det gaar bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gita. Skikkelig bra jobbet:) Men pass deg for stress, særlig nå som kroppen har sagt ifra en gang.

Jeg har også klart meg bra til nå denne uken, 7,8 trimpoeng. Vet ikke om det blir fler heller, for jeg og en venninne hadde oss en kule på byen igår:) Litt slækk i dag kan du si. Har en følelse av at det ikke blir GR-meny til kvelden......Har veldig lyst på pizza og pottis idag....og en god film.

Ha en fortsatt fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...