Gå til innhold

Maal: 8 trimpoeng i uka, noen som blir med?


Gjest gita

Anbefalte innlegg

Jeg ogsaa klarte akkurat 7.1 poeng denne uka! Ja, det skulle gjerne vaert mer, menmen. Det ble ikke noe svoemming paa meg som jeg hadde tenkt, var altfor mye folk i utebassenget saa det fristet ikke, men jeg skal se om jeg faar proevt det i loepet av uka. Men det var deilig aa slikke litt sol, selv om jeg ble noe helt ekstremt solbrent, solen tar visst litt sterkere her, jeg pleier aldri aa bli solbrent vanligvis. Samboeren min fikk sjokk da han kom hjem i gaar, hehe. Derimot mente han absolutt at han kunne se forskjell paa magen min, saa det var jo bra da. Ja, dette styrketreningsprogrammet vaart er helt genialt! Maa innroemme at jeg glemte oevelsene soendag kveld, kom paa det da jeg holdt paa aa sovne, saa da orket jeg ikke. Men det ser ut som de gir resultater saa jeg skal absolutt jobbe hardt for aa fortsette. Kanskje jeg klarer det i ferien ogsaa, om ikke to ganger for dagen saa i hvert fall en.

 

Velkommen til deg Trainee! Kjekt at du er med. Er gjerne med paa en konkurranse en gang. Men naa maa jeg jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Det gaar fortsatt bra med styrketreningen for min del! Push-ups er tungt aa ta enda, men jeg har ikke saa vondt i armmusklene lenger i hvertfall. Etterhvert klarer jeg kanskje aa oeke antallet ogsaa, men foreloepig er jeg veldig fornoyd med aa ta 30 hver kveld. Har gaatt litt turer saa langt denne uka ogsaa, deilig aa vaere i bevegelse. Snart er det helg! Det blir den store utfordringen, spesielt i mat og drikkevegen, vi har flere sosiale planer og daa blir det gjerne litt utskeielser. Men naa naar jeg har saa gode rutiner skal jeg virkelig proeve aa holde hardt paa dem og redusere utskeielsen saa mye som mulig!

Ha en god slutt paa uka og en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er inne i en god periode. Hold fast ved den.

Går bra her også. Fikk ikke gjort i går, men da hadde jeg til gjengjeld to økter med trim. Gikk først en lang tur på morran, og hadde en joggetur med bikkja på ettermiddagen. Var på "sex og singelliv" med noen venninner i går, så det ble litt sent for styrke når jeg kom hjem. Skal ta de nå ikveld. Tenker på å øke litt jeg også, men ser det an over helga...

Problemet mitt er alt det som jeg ikke skal putte i trynet....men som jeg gjør likevel. Jeg klarer i det minste å begrense det så jeg ikke legger på meg, men skulle gjerne tatt av meg et par kilo til. Uff og uff, at det går an å ha så dårlig selvdisiplin.

Apropo....fant forresten oppskriften på en fantastisk dessert her inne et sted. Har akkurat spist den, helt nydelig. Her er den:

Et eple

En ts sukker

Endel kanel

En kule lettis

Skrell eple og kutt i små biter. Legg i skål, strø sukker og kanel over. Inn i microen på et minutt. Is oppå. Prøv det! Fantastisk godt!

Kos deg i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...denne uken. Men styrkeøvelsene er jeg flink til å gjøre. Fikk ikke gjort i helga, for da var vi ute i båten. Første overnatting i båten med minste-jenta. Å, som vi har kost oss. Våknet opp til knall-vær og blikk-stille sjø lørdag morgen. Til lunsj plukket jeg blåskjell som jeg dampet med litt hvitvin, grønnsaker og olivenolje. Nam. Nakenbad kveld og morgen i en usjenert bukt. Eldste-jenta kastet seg rundt halsen min, og sa: Å, mamma, vi koser oss så masse på tur. Det er så deilig med sol og båt:) Ja, da skjønner jeg hvorfor jeg er plassert på denne kloden....

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Saa fantastisk deilig det hoeres ut med sol og baat ja!! Norge er jo bare best da.., uendelige friluftsomraader, natur, fjord, saltvann, fersk sjoemat..., sukk, kjenner jeg blir litt nostalgisk naa ja.

Og forresten den dessertoppskriften du sendte hoeres knallgod ut, varm eplepai med is er nemlig favorittdesserten min over alle. Har faktisk proevt noe lignende selv for lenge siden, med vanlig iskrem. Men her vi bor naa har vi verken fryseboks eller mikroboelgeovn, saa jeg faar nok vente litt til neste gang. Egentlig litt rart, det er fryktelig varmt her for tiden, men jeg har ennaa ikke spist en is denne sommeren. Fy soeren, det maa jeg jammen gjoere!

De siste dagene har jeg vaert syk, saa det har vaert veldig daarlig med trimpoeng. Influensa, laa omtrent strak ut fredag til soendag. I dag er jeg bedre, men fremdeles slapp. Men jeg satser paa aa fortsette for fullt med styrketreningsprogrammet vaart fra i morgen tidlig av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

...at du er på beina igjen. Kjedelig det der at man stort sett blir syk i en helg. Hvorfor blir man ikke syk på en mandag....

Nå som jeg også har fått tydelige resultater denne uken, har jeg troen på at de styrkeøvelsene vi gjør, har noe for seg. Har klart en halv cm inn og 700 g ned. Er så utrolig fornøyd.

Ta deg en is, gita. Det har du fortjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Det ble 6,5 poeng denne gang. Merker at jeg er i litt feriemodus. Men har alikevel klart å gå ned endel denne uken også, faktisk 600 g. Og en halv cm inn i midjen. Virker som det har løsnet litt for meg. Så da gjelder det å holde seg sånn noenlunde i skinnet i ferien.

Reiser på ferie til torsdag, og blir borte fjorten dager. Skal besøke familie og venner. Det skal bli godt.

Du reiser jo snart du også, gita. Ha en fin tur, og kos deg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg tilbake fra ferie! Alt var veldig kaotisk de siste dagene foer jeg reiste, med intens jobbing for aa bli ferdig med alt jeg skulle. Tiden floy og jeg rakk ikke innom her for aa si hadet en gang, beklager det!

 

Madagaskar var et flott land! Et fantastisk og utrolig variert landskap, det var det mest positive med reisen. Rismarker og aakrer i etasjer oppover aassidene i midtre delen av landet, ekvatorisk/tropisk regnskog med kameloner og halvaper i oest, uendelige savanner og de spesielle baobab-traerne i soer og vakre strender og paradis-oyer langs kysten. Det ble mange inntrykk og kontraster. Vi var i et 3-dagers indisk bryllup som skilte seg mer enn det er mulig aa tenke seg fra dagliglivet til resten av befolkningen. Ting fungerer litt bedre her enn i de fleste andre afrikanske land, men det er likevel et av de fattigste land i verden, det var ganske tungt aa oppleve. Vi reiste en del rundt selv om transporten ofte gikk tregt, og det ikke var like lett alle steder aa finne mat som magen kunne taale. Stort sett gikk det bra. Akkurat naa er jeg bare veldig glad for aa vaere tilbake, det har vaert en slitsom tur, og nesten tre ukers reising er egentlig litt for lenge synes jeg.

 

Jeg maalte meg akkurat og fant ut at det ikke har skjedd den store forandringen selv om jeg ikke har hatt saerlig gode matvaner. Noen ganger spiste jeg nesten ikke en hel dag, andre ganger gikk det i stoerre usunne maaltider. En halv cm ut, det skal jeg raskt fjerne igjen!

 

Kjempebra Rosmar at du har klart aa gaa ned enda mer, selv om du er i feriemodus, jeg er imponert! Haaper du har en fin ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten aa si at treningen dessverre har vaert fravaerende i loepet av ferien, litt daarlig samvittighet der. Men vi hadde et par flotte turer i fjellet, kjente det godt i beina etterpaa. I kveld skal jeg komme igang med oevelsene igjen, det skal virkelig bli godt aa komme tilbake i gode rutiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maalte meg idag og har gaatt inn igjen den halve centimeteren :) Maalet for resten av sommeren er aa fortsette aa minke en cm eller kanskje to til. Om jeg bare klarer en saa skal jeg egentlig vaere veldig fornoyd! Saa blir utfordringen aa holde det stabilt etterhvert. Styrkeoevelser hver morgen og kveld har i alle fall hjulpet meg veldig! Ser utrolig effekt av det. Pluss det aa spise lite, ofte og sundt. Har ikke trent saa mye utover styrketreningen forrige uke, men denne uken starter jeg med nytt giv. Har tenkt aa trene kondisjon 3 dager i uken i tillegg til en ekstra gaatur i helgen. Svoemming, jogging og kanskje faa tak i en aerobic-dvd aa bruke hjemme i stuen. I dag er det svoemming som staar paa programmet mitt...

 

Ha en flott uke, om noen er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fra ferie, gita. Hørtes ut som en utrolig opplevelsesrik ferie, på både godt og vondt. Uansett, så er det godt å komme hjem til vante omgivelser igjen etter så lang tid på reisefot. Kom hjem selv fra ferie på torsdag, etter 14 dager i bil i norges land. Etter det var det rett ut i båten å benytte seg av god-været. Det er grunnen til at jeg ikke har vært innom her.

Du er flink som har tatt av deg den halve cm igjen allerede. Treningsprogrammet ditt fremover er jo veldig imponerende. Jeg er ikke der ennå. Har fremdeles ferie med mann og barn, så det det går litt i stå hvilke dager som er forbeholdt kosemerker:) Treningen har det også vært usedvanlig dårlig med. Kjøpte meg nye terreng-løpesko til ferien, slik at jeg kunne ta meg noen jogge-turer mens vi var på ferie. Men så startet jeg ferien med halsbetennelse som varte i over en uke, så jeg kom liksom aldri i gang. Men jeg skal få til noen turer nå.

Hade godt, koselig å være her inne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

kjekt at du er tilbake rosmar. Synd du har vaert syk, men bra at du naa koser deg med ferie. Norge er et flott sted aa feriere i! Vi skal dit en rask tur om et par uker, gleder meg veldig. Haaper vaeret blir bra da ogsaa.

 

Vel, den halve cm var ikke saa vanskelig, ettersom det nok handlet mest om at magen var litt oppblaast og at musklene var blitt litt slappere grunnet pause i treningen. For totalt sett tror jeg at jeg gikk litt ned i vekt under ferien. Naa er magen i form igjen baade innvendig og utvendig :)

 

Skal proeve aa holde meg til treningsplanene mine, selv om det kanskje er litt optimistisk. Men naar jeg sier svoemming saa er ikke det noedvendigvis mer enn en liten stund. I gaar holdt jeg paa i 10 minutter, da orket jeg ikke mer. Er ikke vant til aa svoemme og jeg kjente det altfor godt i armene, i tillegg til at kondisen tydeligvis er elendig. Men hvis jeg gjoer det regelmessig framover saa maa det jo komme seg etterhvert.

 

Maalet er aa gaa inn en cm til foer jeg reiser til Norge. Etter det kommer jeg til aa vaere mindre streng og mer opptatt av aa holde formen vedlike og hindre magen i aa ese ut igjen. Det er jo ikke naturlig for kvinner aa ha helt flat mage har jeg omsider skjoent, og jeg vil egentlig ikke gaa mer ned i vekt. Er veldig fornoyd med de centimetrene jeg har gaatt inn allerede! Forleden kjoepte jeg ny bukse :D Den er hoy i livet og akkurat litt for trang over magen, men naar jeg faar gaatt inn den siste cm tror jeg den kommer til aa passe perfekt. En ekstra liten motivasjon :)

 

Ha det fint, og nyt sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.5 poeng denne uka, er bra fornoyd med det jeg. Stort sett to 20 minutters joggeturer og to ganger i bassenget + den daglige styrketreningen. Svoemmingen gikk veldig mye bedre andre gangen enn foerste gangen, jeg klarte aa komme inn i en slags rytme. Tror jeg skal skaffe meg svoemmebriller og fortsette! Jeg trodde det skulle bli vanskelig aa gaa inn den halve centimeteren denne gangen for i begynnelsen av uka rikket det seg ikke, men da jeg maalte meg idag var den jammen borte. Satser paa samme opplegg denne uka.

God uke til dere ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,oi, din flinking, gita. Her er det bare sorgen....nei, da.....vi har rett og slett ferie ennå. Og vi nyter den til fulle. Koser oss masse med ungene. Farter rundt og spiser is. Var i dyreparken igår, i 10 timer! Var rimelig sliten når jeg kom hjem. Men det er siste uka med ferie nå, så fra mandag kommer jeg til å rapportere igjen. Har nok lagt på meg en kilo, og den skal fort av!

Utrolig bra treningsprogram du holder på med. Det er deilig å svømme, og jeg anbefaler absolutt briller. Du er flink:)

Hade bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedeilig med ferie! Den skal nytes ja. Tipper du gaar raskt ned den eventuelle kiloen igjen, du har det med aa gaa ned!

 

Jeg har jobbet ganske mye de siste tre ukene, men litt avslapping i sola i helgene har det blitt. Ble bare en eneste tur i bassenget denne uka, og en joggetur (men litt lengre enn forrige uke), mens styrkeprogrammet har jeg holdt paa og har ogsaa gaatt et par smaa turer. Det ble akkurat 7 poeng tilsammen. Men saa hadde jeg en skikkelig utskeielse i matvegen i helga. Samboer har vaert borte de siste ukene, og i tillegg har venner vaert paa ferie, og da har det vaert lett aa holde seg til gode vaner. Mens med en gang vi gjoer noe sosialt saa sitter jeg der med chips-posen og oelen uten aa klare aa styre meg... Saa den siste centimeteren er der ennaa den. Menmen.

 

Samboeren min sier han ser klar forskjell paa magen min, men at han samtidig synes jeg er blitt mer overfladisk i det siste, som maaler meg foran speilet og snakker om slanking og trimpoeng til stadighet. Det har han nok rett i, de siste ukene har jeg blitt litt vel opphengt i det. Tror jeg skal ta det litt roligere framover, og ikke stresse saann med hver minste centimeter. Er jo allerede ganske fornoyd. Fokusere mest paa aa holde meg i form, fortsette med jevnlig styrketrening og proeve paa 3 jogge/svoemmeturer i uka. Fortsette med aa spise ofte og sundt i ukedagene, men heller godta en liten utskeielse i helgen. Og kanskje sjekke innimellom at jeg ikke gaar ut igjen, og ta eventuelle ekstra grep om det trengs. Jeg har i hvert fall faatt kjempegode rutiner av aa vaere med paa dette forumet!

 

Denne uka reiser jeg til Norge en tur, saa da blir det nok litt pause fraa rutinene, men jeg gleder meg veldig. Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare inn å komentere litt det du skriver, gita. Synes du har gjort en fantastisk jobb. Du har virkelig kommet inn i gode rutiner, og klarer å holde ved dem. Utrolig bra. Synes ikke du skal tenke så mye på at du skeier ut en gang i blant. Du trener jevn og trutt, og både du og samboeren din ser merkbare resultater. Og det virker som du er ganske flink i matveien i hverdagen. Så kos deg med ølen din i helga med god samvittighet:) Tenk på alle de positive forandringene du har klart å gjøre....

Det at man blir litt selvopptatt i en periode er ganske naturlig. Det er faktisk helt nødvendig for at man skal klare det. Men det er også viktig at man er bevisst på det selv. At en også tar hensyn til de rundt oss. Tror ikke du har problemer med det, altså. Men jeg vet med meg selv at det kan være greit å tenke igjennom det nå og da.

Nå er (heldigvis, på mange måter) ferien over for oss. Jeg er tilbake i gode rutiner igjen når det gjelder matveien. Og det merkes allerede på magen. Ikke så oppblåst og stinn lenger. Treningen her begynner ikke før siste uka i august, så jeg får være flink til å trimme i marka, pluss å ta litt styrke på gulvet. Har ikke fått gjort det i ferien:( Merker at motivasjonen er på vei tilbake.

Ønsker deg en fantastisk ferie her i Norge. Får håpe du får fint vær. Merker at det er høst i lufta allerede, men enda så kan det være mange fine dager igjen før det blir kaldt. Hvilken landsdel reiser du til, om jeg kan spørre? Jeg bor på sørlandet, og vi har hatt en fantastisk sommer i år. Masse deilig, varmt vær. Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takk for kommentarer! Ja det viktigste er nok aa ha gode rutiner.

Vi har hatt en flott liten uke paa vestlandet, det var kjekt aa treffe igjen venner og familie og vi fikk stort sett fint vaer. Har hatt helt pause fra rutinene, saa naa skal det litt skjerpings til. En del av programmet til treningssenteret begynner igjen allerede denne uken, saa jeg faar lage en plan for tiden fremover, det pleier jeg aa bli motivert av. Skal bli greit aa komme inn i en fast rytme!

Hvordan har det gaatt med deg den siste uka? Har du kommet i gang med treningen igjen etter ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her nå. Det skyldes vel egentlig min litt dårlige sammvittighet for meg selv. Joggeturer er jeg godt i gang med. Matrutiner også, egentlig. Men så er det disse hersens helgene da. Det blir liksom så mange dager med helg her. Tre dager med snop er ikke bra. Da hjelper det ikke at jeg er flink i fire! Men idag begynner heldigvis treningen. Det gleder jeg meg veldig til. Godt å komme skikkelig igang med styrketrening.

Bra du hadde en fin ferie. Vestlandet er faktisk et av mine favorittsteder å feriere i her i Norge. Var en tur på Voss og i Stavanger i sommer. Fantastisk land vi bor i.

Nå må jeg løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har daarlig samvittighet jeg ogsaa... Jeg har faktisk hatt en utrolig slapp og lat periode etter ferien, har ikke klart aa komme igang igjen med treningen. Og det har blitt lite frukt og groent ogsaa. Var liksom saa stolt over hvor flink jeg hadde vaert tidligere i sommer med aa naa maalene mine saann omtrent. Men ettersom jeg ikke har satt nye konkrete maal og planlagt noe treningsprogram framover ennaa, har det bare stoppet opp. Har spesielt mye aa gjoere paa jobben for tiden ogsaa.

 

Synes du er flink jeg, som har kommet inn i joggerutiner og matrutiner! Og det blir sikkert ekstra bra naa naar du kan begynne med styrketreningen.

 

Tror det foerste maalet mitt skal vaere aa ha planlagt et greit treningsprogram og begynne igjen fra og med 1. september. Det skal jeg klare!

 

Staa paa du ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

..med treningen nå. Men jeg er elendig til å registrere, så jeg vet ikke hvor mange poeng jeg har. Har plutselig fått så mye å gjøre, mye omstillinger både psykisk og praktisk. Har kost meg veldig lenge hjemme med ungene nå, men nå var jeg nødt til å ut i jobb. Blir litt snaut med en inntekt på en familie på fire. Å jobbe igjen er jo helt topp, men jeg sliter med at ungene må draes opp av senga tidlig pga den standaren vi har lagt oss på idag. Men heldigvis har jeg fått en flott arbeidstid, så det føles veldig mye bedre allerede. Fri to dager i uka, så de skal nytes til fulle sammen med ungene.

Har du kommet igang med programmet ditt, gita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjekt at du er med Minni. Hvor mange trimpoeng har du faatt naa?

 

Og det hoeres spennende ut med nye rutiner Rosmar, saa greit med fri to dager i uka da. Kjempeflott at du har kommet saa godt igang med treningen!

 

Jeg kan dessverre ikke skryte. Har kommet relativt godt igang med matrutinene igjen, men trening har det vaert lite med i det siste. Jeg jobber veldig veldig mye for tiden. I tillegg har samboeren ogsaa begynt aa jobbe mye mer og jeg foeler for aa tilbringe den ledige stunden med han i stedet for aa trene. Vi pleier aa gaa tur hver kveld, men i det siste har det regnet mye og da har det ikke blitt noe av. Men ettersom jeg jobber stillesittende, har jeg absolutt behov for aa roere paa meg saa det kan ikke fortsette saann. Bra at dere er her, jeg trenger et lite spark i baken tror jeg. Idag skal jeg begynne aa trene, i hvert fall gaa en lengre tur! Saa faar jeg kommet igang.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Minni, du er flink ;)

Naa er jeg ogsaa kommet igang, tror jeg. Gikk tur baade i gaar og idag, pluss litt styrketrening hjemme, tilsammen 4.1 poeng. Ikke nok denne uka totalt, men neste uke satser jeg paa flere.

Programmet mitt framover blir: aerobic en til to dager i uka, i tillegg til aa gaa tur og trene litt styrke hver kveld. I helgene skal jeg gaa ekstra lange turer og hvis det regner bytter jeg ut gaaturen med ekstra mye styrketrening hjemme. Selv om jeg har mye aa gjoere for tiden saa tror jeg at dette skal gaa bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...