Gå til innhold

Maal: 8 trimpoeng i uka, noen som blir med?


Gjest gita

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Hei!

8.2 poeng denne uka. Hadde egentlig trodd det skulle bli mer ettersom jeg begynte veldig friskt, men saa dabbet det litt av mot slutten av uka. Spesielt ettersom jeg fant ut at det var siste uke med aerobic-timer foer sommeren, og at alle de gode planene jeg hadde laget maa gjoeres om. Jeg trenger litt spark i baken for aa yte max, og slike faste timer er ideelle for meg. Noen som har tips til hvordan jeg skal klare aa holde motivasjonen vedlike og fortsette treningen gjennom sommeren? Vi har et utendoers basseng like i naerheten der det er gratis aa svoemme, tenkte jeg skulle proeve aa bruke det innimellom naar det er fint vaer. Ellers gaa turer, kanskje litt jogging og mye styrketrening hjemme. Men det trengs litt ekstra motivasjon til slike hjemme/alene-aktiviteter. Har vaert veldig flink med styrketrening denne uka da, litt hver dag og fokusert paa magen, har faktisk allerede merket litt forskjell fraa forrige uke saa det er goy. Og samboeren min synes det er perfekt aa gaa en rask 40-min tur om kvelden, det har vi gjort ofte i det siste. Det er jo allerede bra!

Haaper dere har hatt en bra uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Hei gita. Har ikke noen gode tips til deg ang å holde motivasjonene oppe. Sliter med samme problem selv. Her slutter de også av treningen før sommeren. Det eneste jeg kan si er jo å gjøre slik du tenker. Det er sånn jeg gjør det. Trener litt styrke hjemme og går masse turer. Det blir ikke fullverdig trening for min del, men alt hjelper.

Forrige uke klarte klarte jeg 9,1 poeng, og er fornøyd.

Nå reiser vi til Nice. Planen min er å trene litt styrke hver morgen. 15 min eller noe slikt. Det burde jeg klare å holde.

Hade fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

.....i ferien, gitt. Men jeg fikk gjort litt styrke på rommet. Den beste treningen var vel alle turene ned i butikken for å kjøpe mer OST! Sinnsyke oster i frankrike. Hvis jeg hadde blitt der mer enn en uke, hadde det ikke tatt lange tiden før jeg hadde nådd match-vekten til en HVAL!

Ja,ja, nå er det tilbake til vante rutiner, og godt er det. Er ennå litt på avvenning, dytter i meg bittelitt sjokolade, tørket frukt hver dag. Tøft med ferie:)

Fikk meg en joggetur i skauen i går. Det gjorde godt. Satser på skikkelig ny giv fra mandag.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Saa bra at du allerede har kommet igang med treningen igjen rosmar!

Totalt sett har det gaatt ganske bra denne uka for meg. Jeg begynte hardt paa mandagen med lang joggetur og styrketrening, og fikk gaatt en del tur i helgen saa det ble vel 8 poeng tilsammen, men det ble ikke saa mye som jeg hadde tenkt. Har nok litt mer realistiske maal for uka som kommer. Skal paa 3-ukers ferie til Madagaskar om vel to uker, bl.a. i et bryllup der, gleder meg vanvittig. Men jeg har enormt mye aa gjoere paa jobben foer jeg reiser, saa det kommer til aa bli toeft aa snike inn trening. Men jeg skal proeve aa faa minimumspoengene da, det er jo det som er maalet!

Lykke til dere ogsaa. Hvordan gaar det med deg marita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....det høres helt vidunderlig ut. Klarer ikke helt å plassere, hvor er det igjen...

Oi,oi, som du må glede deg. Tenk på at du har vært veldig flink lenge, og at dette er en tur som er vel fortjent.

Siden vi sliter med motivasjonen begge to, kanskje vi kan pushe hverandre litt? Tenkte at vi kunne sette som et minimum 100 mageøvelser og 30 push ups hver dag? Så kan vi rapportere. Det var bare noen tall som datt ned, men kom gjerne med andre ideer.

Blir du også med, marita?

Jeg begynner nå, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa god ide rosmar! 100 mageoevelser og 30 push-ups hoeres overkommelig ut, det skal jeg klare (med knaerne i gulvet naar jeg utfoerer push-ups'a da)! Jeg tror jeg skal ta litt ryggoevelser ogsaa, kanskje minimum 30 her, tror det er bra for aa stabilisere holdning osv.

 

Madagaskar er den store oya som ligger oest for soerlige Afrika, i det indiske hav. Brudeparet er et indisk vennepar av oss, og bruden kommer opprinnelig fra en indisk minoritet paa oya. Vi har vaert veldig mye fram og tilbake om vi skulle reise, ettersom det er langt og dyrt osv, men det kommer jo helt klart til aa bli en opplevelse for livet og det er jo ikke en mulighet en har saa ofte!

 

Jeg skal faa gjort oevelsene i kveld. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klarte det ;) 100 for mage, 30 for rygg og 30 push-ups. Da jeg kom hjem var det virkelig det siste jeg ville aa legge meg ned paa gulvet og gjoere styrkeoevelser, men takket vaere deg rosmar saa fikk jeg gjort det likevel! Push-ups'ene var tyngst, har ikke tatt det saa ofte foer, men med litt pauser innimellom gikk det akkurat... Og naa har jeg faatt motivasjonen tilbake! Har funnet ut at disse to ukene fram til jeg reiser skal bli skikkelig intensive, baade med tanke paa kosthold og trening. Saa da er det ingen veg utenom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...gita! Jeg også, 100 mage, 30 push-ups (på knæra her også) og litt rygg. Jeg tar planken noen ganger, veldig effektiv. Så står jeg så lenge jeg overhodet klarer. Hadde meg en jogge-tur i forkant på 40 min. Det vil si at jeg har trenet bort 385 kcal idag:) Dette var en lur greie altså, gita. Vi fortsetter sånn. Stå på, jeg er imponert over deg.

Så utrolig spennende reise du skal på. Når du har venner med en annen kultur-bakgrunn, får du en helt annen opplevelse av turen. Det blir en opplevelse som du vil ha med deg resten av livet ditt. Oi, hvor heldig du er som kjenner disse menneskene. Det blir nok en lærerik og fantastisk reise. Tenker nok du ikke tenker på den kostnaden når du er vel hjemme igjen. Tenk på all den spennende maten! Gleder meg villt til å høre referat når du er hjemme igjen.

Men før den tid.....selvdisiplin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert rosmar! Og utrolig bra med 40 min jogging ogsaa. Jeg har ikke saa mye tid til det for tiden, men vet du hva, jeg startet dagen idag med 150 mageoevelser og 30 ryggoevelser! Jeg pleier ogsaa aa ta planken av og til, selv om det ikke er saa lenge jeg holder ut. Det ble noen sekunder med den ogsaa. Kanskje det blir noen oevelser i kveld ogsaa. Skal i hvertfall gaa i stedet for aa ta bussen til spraakkurs i kveld, det hjelper jo litt paa bare det. Takk for stoette! Staa paa du ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har ikke jeg vært like flink. Idag har jeg kost meg med jentene mine på stranden i hele dag. Utrolig deilig. Men ikveld skal jeg til pers. Sluntrer ikke unna nå.

Kan jeg spørre hvor i utlandet du bor, og hva slags språkkurs du tar? Blir jo litt nysgjerrig....

Du er konge, 150 mage på morrakvisten. Flott! Ikke glem push-ups til kvelden, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, klarte 30 pushups og en ny runde med mage og ryggoevelser, er stolt ;) Hadde vaert goy aa klare aa fortsette saann. Haaper du fikk gjort noen oevelser du ogsaa!? Saa deilig aa vaere paa stranden, her er det dessverre bare daarlig vaer for tiden. Jeg holder til i Sveits og utenom jobb gaar jeg paa franskkurs. I motsetning til deg er jeg ikke glad i ost, saa saann sett er det ikke rette stedet aa vaere...

Ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stikke innom for å bekjenne mine synder. Fikk uventet besøk sent i går kveld, så da røk trenings-planen min gitt. Måtte bare stupe i seng når de var reist. Det var skikkelig dritt, for nå var jeg så gira. Men jeg skal få tatt det igjen idag. Skal ta en økt nå etter litt tegne-arbeid, så tar jeg en økt til kvelden igjen. Samt en jogge-tur med bikkja.

Du har jo virkelig fått tilbake motivasjonen, gita. Er veldig imponert over deg, stå på videre:)

Så energisk du må være som tar fransk, det er jo kjempevanskelig. Ved siden av full jobb og denne livsstil-endringen din. Hurra for deg!

Full skjerpings her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar du nok igjen! Tegne-arbeid, du maa jo vaere veldig kreativ du da! Hvor gamle er jentene dine?

 

Jeg har virkelig faatt motivasjonen tilbake. Er mye greiere naar man har et bestemt maal aa jobbe mot, og naar det bare er to uker til jeg reiser saa er det ikke saa lenge aa "holde ut" intensiteten, og det gjoer at jeg orker aa gi litt ekstra. Men har jo bare tatt styrkeoevelser saa langt denne uka, jeg maa se om jeg faar kommet meg ut aa jogge litt ogsaa, kanskje i kveld. Vi har i alle fall endelig faatt fint vaer her naa, saa jeg kan ikke skylde paa det!

 

Jo, franskkurset tar litt tid, men samboeren min er fransk, pluss at mange snakker jo fransk her i Sveits og de fleste vennene vaare her snakker vi fransk med, saa det blir litt obligatorisk liksom. Jeg forstaar det meste naa, men trenger aa forbedre ordforraad, formulering osv. Bra jeg har mange aa praktisere det med i alle fall!

 

Naa maa jeg jobbe videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som lærer et annet språk på det viset. Har lenge ønsket å lære meg et språk til. Enten fransk eller spansk. Men det får komme senere. Har insett med tid og stunder at en ikke kan få med seg absolutt alt en har lyst til. Hvertfall ikke samtidig:) Alt til sin tid.

Jeg er av den kreative typen, ja. Utdannet gullsmed, og jobbet primært med det de siste 13 årene. Tar nå et deltidsstudie hos NKI fjernundervisning. Blir da utdannet interiørkonsulent. Så nå har jeg akkurat blitt ferdig med mitt første konsulent-oppdrag. Nemlig å tegne og planløse en takterasse for min brors firma. Litt moro, da. Må ha noe å henge fingrene i, vettu....;)

Mine to nydelige jenter er 2 og 4 år. De er faktisk de fineste jentene i hele verden. Tenk det, du....Jeg er heldig, jeg.

Flott at du holder motivasjonen oppe. Skjønner du er i siget nå før ferien. Det hjelper alltid å ha noe å strekke seg etter.

Jeg har fått tatt push-upsene nå før middag, så gir jeg jernet i kveld!

Ha en flott kveld, Så deilig at god-været har kommet til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er goy aa laere spraak, jeg har ogsaa lyst aa laere spansk. Men det faar bli neste prosjekt! Kan ikke gjoere alt paa en gang nei.

 

Saa toeft det hoeres ut aa vaere interioerkonsulent! Imponert over kreative folk, jeg har ikke saa mye av den egenskapen. Og ja, du er heldig som har barn! Vi er ikke helt kommet dit ennaa, men det blir nok om et par aar, tenker jeg. Foerst maa jeg i hvert fall bli ferdig med "jobbprosjektet" mitt. Jobber innen klima- og miljoeforskning, og skal avslutte en doktorgrad innen neste vaar. Det er mye arbeid, og skal bli utrolig godt aa bli ferdig. Men ikke minst derfor er det jo viktig aa komme seg ut og bevege paa seg innimellom, blir for mye stillesitting hvis jeg ikke tar meg sammen. I kveld har jeg jogget! ;) Kjempefornoyd med at jeg tok den turen selv om jeg var troett. En halv time, og saa 10-15 minutters styrketrening etterpaa. Dette gaar jo kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottt, gita. Jeg fikk også tatt økta mi i går. Joggetur og styrke her også. Det som er litt synd, er at det "setter" seg litt for mye i bekkenet på meg når jeg jogger. Men så klarer jeg ikke helt å la vær heller. Synes det er så herlig å ha overskudd til å klare å jogge. Det er mange år siden sist, nemlig. Men jeg merker at når jeg løper i terrenget er det mye mindre belastende enn om jeg jogger på hardt underlag. Så hvis jeg er nøye med styrke for bena ved siden av, håper jeg at det "går seg til" etterhvert.

Du sier du er imponert over kreative mennesker. Men jeg må si det du forteller om deg selv imponerer meg. Så spennende det må være å kunne jobbe innen klima og miljø. Det er jo temaer vi alle bør være opptatt av.

Gled deg til barna dere planlegger, men ikke vent for lenge. Da kan det være for sent. Noen ting må jo selvsagt være på plass først, men vi er utrolig flinke til å komme på ting som gjør at det aldri passer....Jeg er selv et eksempel på det.

Vi var sammen i mange år før vi tok det endelige skrittet, og det har ikke vært fritt for en god del plunder underveis.

Ja, her ble det mye som ikke hadde med trening å gjøre. Men det er veldig hyggelig å kjenne hverandre litt også, da. Blir så veldig anonymt ellers synes jeg.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det i dag ogsaa. Litt jogging + styrke. Ettersom jeg kom meg ut og jogget i gaar kveld, gikk det faktisk utrolig mye lettere aa hive seg ut doeren i kveld. Saa synd at du kjenner det i bekkenet. For meg er det knaerne det gjoer vondt i. Maatte stoppe etter 20 mins jogging og gaa siste stykket pga det, litt irriterende. Tror det henger igjen etter den lange joggeturen jeg hadde for en stund siden, der jeg fortsatte aa jogge selv om jeg begynte aa faa vondt i knaerne. Er ikke saa godt terreng aa jogge i her heller. Jeg boer kanskje gjoere litt andre ting en stund foer jeg jogger igjen. Litt dumt, naa naar jeg foelte jeg var paa veg inn i en god rutine. Men paa loerdag skal jeg i hvert fall proeve aa svoemme litt tenker jeg.

 

Det er sant at det er kjekt aa bli litt bedre kjent!

Og ja, vi boer nok ikke vente saa veldig mye lengre enn et par aar med aa faa barn, det handler nok litt mer om han enn om meg paa det omraadet. Og saa har vi ikke vaert sammen mer enn et par aar heller. Men jeg haaper det ordner seg tilslutt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har klart å holde min del av avtalen. I går holdt jeg nesten på å glemme det, men husket det før jeg skulle dusje før kvelden. Så der lå jeg, splitter naken på bade gulvet og tok mine øvelser:) Samboeren min trakk litt på smilebånet, og jeg spurte: "hva er det?" "Nei, ingenting. Men jeg skjønner hvorfor folk bruker klær på treningssenter". Hva nå han mente med det.....;)

Nå har jeg akkurat knertet den siste flasken med rose-vin jeg hadde med meg fra frankrike. Herlig med helg og familien samlet. Tar øvelsene før jeg legger meg i dag også. Har også hatt meg en rask spasertur med vogn ned til byen idag. Det tar ca 35 min.

Ha en fin helg, kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra du husket dem da!

 

Jeg foeler det begynner aa gaa ganske automatisk naa, tar noen oevelser med en gang jeg staar opp, og noen naar jeg kommer hjem fra jobb. Kjenner at magemusklene begynner aa bli strammere! I morgen skal jeg gaa rundt og shoppe bittelitt, og saa blir det litt svoemming og avslapping i solen tenker jeg. Det skal bli deilig, det blir faktisk foerste gang jeg faar sjansen til aa nyte sommer og sol i aar.

 

Ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut. Kos deg masse i helgen.

Vi fikk ut båten i går, men, brrrrrr, her er det grisekaldt! Vi hadde planlagt båt- og telttur på St.Hans, men ser ut til at vi må feire hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det får være greit. Skulle gjerne hatt noen fler, men synes det er vanskelig når jeg ikke har faste timer å gå til nå i sommer. Styrke-programmet våres fungerer ihvertfall knirkefritt. Tror det er lurt å holde på det gjennom sommeren.

Håper du hadde en fin og solfylt helg, gita.

Ser ut som det blir båttur idag likevel. Men uten overnatting. Har regnet bøtter i helga, så temperaturen er ikke helt på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainee

Dette syns jeg var en flott tråd!

Mellom 7 og 10 tp pr. uke er et mer realistisk mål for min del også. Jeg har ikke trent på mange måneder (cirka siden februar / april), og vil nå begynne med treningen! Har bestemt meg for å ta meg en spinning runde på 50 minutter idag siden jeg har null planer. Egentlig litt deilig!

 

Håper jeg får være med i "klubben" deres, så vi kan motivere og presse hverandre!!

Hva med en liten konkurranse en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig du er med. Fint å ha med en til på laget som kan dra oss litt i ørene innimellom. Du må gjerne fortelle litt om deg selv, så vi kan bli litt kjent.

Hade fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...