Gå til innhold

Maal: 8 trimpoeng i uka, noen som blir med?


Gjest gita

Anbefalte innlegg

Gjest rosmar

det er mitt svake punkt også. Har ikke noe problem med å holde vekten, men skulle så gjerne fått bort de siste kiloene. Har bare to-tre kilo igjen, så hvorfor skal det være så fordømt vanskelig? Har jo klart å gå ned 26 kilo, men å ta seg skikkelig sammen å gå ned et par kilo til, det er vanskelig det.

Grrr, jeg har spist kveldsmat, men sitter bare å tenker på hva jeg kan finne på å dytte i trynet til favorittserien min (frustrerte fruer). Blir vel en kopp lavkalori kakao. Den har reddet meg mange ganger.

God natta, dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Velkommen Marita! Saa kjekt med litt mer liv her inne, jo flere jo bedre. Vi skal nok klare aa motivere hverandre!

 

Min plan har vaert aa ha to faste treningsdager i uka, mandag og torsdag, og saa proeve aa gaa endel tur i helgene og gjoere litt styrkeoevelser hjemme. Jeg har ikke barn, men jobber veldig mye og reiser en del, saa det er ikke alltid lett aa finne tid. Naa skal jeg heldigvis ikke reise paa en stund, saa det burde gaa greiere framover.

 

Jeg synes ogsaa det er vanskelig med riktig kosthold. Jeg spiser sjelden godter, men har en samboer som liker veldig godt aa ta noen oel hver helg (sammen med meg). I tillegg har vi veldig daarlig oppfinnsomhet naar det gjelder middagslaging. Skulle gjerne hatt noen gode tips til raske, men sunne middager! Har ikke sjekket ut Grete Roede-oppskriftene ennaa, men burde vel gjoere det.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

GR sine oppskrifter er bra =)

satte meg ned i går å fant mye bra...vanlige middager som vi har pleid å ha, men med sunnere ingredienser, og nye retter vi skal prøve.

 

jeg har vert vildig flink å trene denne uken til nå, så har fått mye trimpoeng...må bare sette meg inn i maten, hehe.

 

i går laget jeg en plan over hva jeg skal spise i dag. det har gått fint til nå, men den store prøvelsen kommer når jeg er med mann og barn.

men kansje en planlegger kan være til hjelp for dere også når det kommer til maten..da hvet en på forhand hva en skal spise. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Hei gita. Kan ikke si jeg lager de mest spennende middagsrettene midt i uka, men noenlunde variert blir det jo. Er VELDIG glad i å lage mat, så jeg kan godt komme med noen mat-tips innimellom.

Middag i dag:

Laks med spinat, løk og gode poteter:

Først tar jeg og freser ca 200g fersk spinat og en løk. Ha bittelitt god olivenolje i, pluss salt og pepper.

Legger dette i en ildfast form med lokk. Legg så fire laksestykker oppå dette. Dryss over sitronpepper og salt, sett på lokket. Inn i ovnen, 200 grader, ca 20 min.

Jeg pleier å kjøpe disse frosne laksepakkene med 4 små stykker filet med skinn. Billige og kjempegode.

Lager også en hvit saus til:

Litt vann, litt ekstra lettmelk, en stor hønsebuljongterning, og litt mel. Alt oppi en kjele, rør hele tiden til det koker. La småputre i 5 min., til melsmaken er borte.

Kokte poteter. Nam, nam.

Hvis du ikke har spinat, bruk bare noe annet. Gulrøtter, kål, kålrot. Løk og sjampinjong sammen er kjempegodt! Høres ikke sånn ut, men det er det. Må bruke frisk sopp.

Utrolig kjapp og god middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

men kansje en planlegger kan være til hjelp for dere også når det kommer til maten..da hvet en på forhand hva en skal spise. =)

 

Ingen dum ide. Men har du et sabla godt tips til hvordan jeg ikke skal bryte denne avtalen med meg selv....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

hvis du setter opp måltidene med 3 timers mellomrom (det ene ett lite mellommåltid) så tror jeg ikke du er så sulten at du trenger noe å spise utenom...men hvis du fyser på noe, så leste jeg om ei her inne som tok seg en dusj el til suge ga seg. =) kansje det hjelper. gå en tur...heng opp klær...kom litt bort fra godte-skape...eller ta deg en gullerot og tenk på hvor langt du har komt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Ja, må holde det rette fokuset. Det hjelper faktisk dette her, å få innspill fra andre direkte rettet mot meg. Kjenner at jeg har mer motivasjon allerede. Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere,

 

Takk for lakseoppskriften, den hoeres kjempegod og sunn ut og skal absolutt proeves ut! Har bestemt meg for aa bruke helgene til aa proeve ut nye ting, og maalet faar bli aa proeve en ny rett hver helg. Det blir goy! Liker egentlig aa lage mat jeg ogsaa, bare jeg har (eller tar meg) tid. Er sikkert lurt aa planlegge litt ja, skal proeve aa planlegge noen middager i uka paa forhaand. Samboer har ansvar for halvparten av dem og da har jeg ikke like mye kontroll, men det viktigste er vel aa proeve aa ikke spise for mye til hvert maaltid, men heller litt oftere. Pleide foer aa ta med paa jobb litt frukt og broedskiver som mellommaaltider, det har jeg glemt i det siste.

 

Denne uka har jeg jobbet veldig mye, og har ikke trent noe enna :) Men i morgen skal jeg proeve hardt aa komme meg paa treningstimen og saa ta en ekstra innsats i helgen. Kjenner jo presset siden jeg er med paa denne traaden, saa det nytter jo ikke aa snike seg unna...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

det er det som er så bra når du har en gjeng som du "trener" med, da får en litt ekstra dårlig samvittighet og blir mer motivert til ikke å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nettopp det! :) Gikk en halvtimes tur i lunsjen idag og klokken seks SKAL jeg komme meg paa trening, uansett! Jeg trenger det virkelig, det blir altfor mye stillesitting. Og etterpaa blir det kjempebra aa foele seg godt sliten i hele kroppen og ha masse god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maa bare skryte, jeg klarte 5.7 poeng bare i gaar! Noen ganger er det vanskelig aa sparke seg bak og komme seg ut naar det er saa mye annet aa gjoere, men jeg faar jo mye mer igjen for det enn jeg taper. Som bedre samvittighet, bedre humoer, mer energi, foeler meg sunnere, og saa tror jeg at jeg gjoer andre ting mer effektivt. Haaper det gaar bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Oi, så bra gita. Hva har du gjort? Jeg ligger ikke så bra an denne uken, men er ihvertfall fast bestemt på å klare 7 poeng før uka er omme. Tar meg en lang svettetur med bikkja etterpå, så blir det vel en tur på søndag også. Da tror jeg poengene skulle være i havn. Egentlig skulle jeg hatt litt å gå på denne uken, for i morra er det festligheter på gang. Da blir det ikke bare masse god mat, men også endel god drikke.

Det er sant som du sier hvor godt det er å kjenne at en blir sprekere, og at ting føles mye lettere når man trener. Det som jeg synes er litt gøy nå, er at det jeg har jobbet med i halvannet år nå får synlige resultater. Rumpa henger ikke fullt så mye som den gjorde. Magen begynner å nærme seg slik den en gang var i en fjern fortid. Og det kuleste synes jeg, på overarmene kan du faktisk begynne å ane konturer av muskler! Herlig:)

Ha en fin helg dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gaar var jeg paa aerobic, gikk til og fra treningssenteret og tok en god styrketreningsoekt da jeg kom hjem, det gav litt poenger tilsammen :(

 

Saa flott at du legger saa godt merke til resultatene rosmar, det maa vaere kjempegoy! Da har du fullt lov til aa ta det litt roligere ogsaa, men minimum sju poeng maa du jo ha!

 

Jeg har veldig lyst til aa se litt mer forandring jeg ogsaa, og naa har jeg bestemt meg for aa intensivere litt og ta en knallinnsats foer sommeren kommer for alvor. Det skal gaa bare jeg planlegger litt! Jeg har skjoent at planlegging er virkelig essensielt, spesielt naar man har mye aa gjoere! Saa planen naa frem til 1. juli er to aerobic-timer + en pilates-time i uka, og i tillegg proeve aa gaa tur og ta litt styrkeoevelser saa ofte jeg klarer. Kneboey og situps skal jeg ta hver dag. Hadde vaert goy om jeg klarte aa gjennomfoere! Jeg skal henge opp planen min paa et lurt sted saa jeg ikke "glemmer" den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Veldig moro å høre om de forskjellige treningsformene og planene deres. Du inspirerte meg veldig i går, gita. Så det ble faktisk en god joggetur i terreng med bikkja istedetfor gåtur. Det resulterte i at jeg har til nå 6,6 poeng. Da skal jeg nok klare å få i land de 7 før uka er omme.

Sånn en plan har jeg også lyst til å lage, det er jo genialt. Skrive det ned, og henge opp på veggen. Ja, det skal jeg! Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

jeg har klart over 13 trimpoen til nå, men merker ikke noe på verken vekta eller måle eller noe. vi har 20 min å gå til postkassen, så hvis jeg ikke kjører forbi den så går jeg for å hente posten...så var jeg på spinning og styrke trening. pleier ikke være så aktiv, men denne uka har det blitt mye. men jeg er glad jeg har fått så mye trimpoen, for jeg har ligget ca 150 kalorier over det jeg skal hver dag, så nå er d sjerpings på meg.

 

til dere som har holdt på litt lenger enn meg, når begynte dere å merke forskjell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Jeg merket nok forskjell allerede første uka. Det første halve året rant nærmest kiloene og centimeterene av. Men så var jeg utrolig nøye også, da. Også var det masse fedt å ta av, tror det forsvinner litt lettere da. Hvis du veier deg rett etter trening, kan ofte vekta stå stille, eller også noen ganger opp. Vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg har merket meg det flere ganger. Spesielt hvis du har en hard styrketime, kan det være lurt å veie seg et par dager etter det. Finn en fast dag i uka du veier deg til samme tid hver gang. Gjerne på morran, før du har spist. Ellers vil du bare bli frustrert, for vekta kan gå opp og ned ettersom hva du har spist, drukket osv.

En ting til, drikk MASSE vann. Spesielt viktig nå som du trener så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

blir litt deprimert..har trent og gått masse tur og spist riktig...men vektnåla står stille og jeg har blitt større i cm både på mage, rumpe, lår og bryster...er det normalt? bjunner jo å miste lysten på å bruke denne dietten hvis det er sånn jeg reagerer på det =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket saa veldig stor forskjell ennaa, og det har gaatt litt opp og ned. Men jeg tror det ofte kan ta litt tid, og jeg proever aa vaere taalmodig, det er jo ikke alltid like lett! Men naa er jeg inne i en god periode, der jeg har litt mer tid og kan fokusere mer paa baade trening og matvaner, og naa er jeg fast bestemt paa aa se forskjell innen 1. juli. Har ingen forventninger om aa se noe foer det egentlig, men jeg vet ikke hva som er realistisk eller vanlig, det varierer sikkert litt fra person til person.

 

Du sa litt tidligere, marita, at du laa litt over det du skulle naar det gjelder mat, klarer du aa vaere enda litt strengere her? Og hvis du trener mye styrke saa kan vel musklene veie litt ogsaa, om jeg ikke tar feil, kanskje du burde satse paa litt mer kondisjon? Du er uansett komt kjempegodt i gang og jeg har tro paa at du vil merke framgangen etterhvert hvis du bare fortsetter noen uker til, ikke gi opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

ja jeg er nok litt utålmodig av meg... kan jo ta en spinning ekstra i uken. skal jo føre inn vekt og midjemål i morgen tidlig, så får se hvordan det ser ut.

 

tenkte kansje det var vanlig å gå opp i starten siden vi spiser mer? jeg har jo spist sunn mat før jeg meldte meg inn på siden også, men mye mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Kjære, marita. Tror nok du er litt utålmodig, ja:) For noen kan det ta litt tid før at kroppen reagerer på en ny livsstil. Men jeg er sikker på at hvis du klarer å se på dette som et langtidsprosjekt, jobber jevnt og trutt med riktig mat og treningsvaner, vil resultatene du ønsker komme etterhvert. Ikke gi opp ihvertfall. Dette klarer du. Bruk oss her på forumet til å få utløp for din frustrasjon, så skal vi gjøre så godt vi kan for å bakke deg opp og motivere deg.

Forrige uke klarte jeg 7,5 trimpoeng, og er passe fornøyd med det. Men må nok klare litt fler denne uken, hvis jeg skal kompansere for helgens utskeielser. Begynte uken bra idag med en times rask gange med vognen.

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marita86

jeg regnet ut at jeg skal ligge på meny 3 i stedenfor meny 2 siden jeg trener så mye, kansje det er derfor jeg ikke har klart å gå ned noen kilo. har alltid trent mye og spist sunt, men har spist mye mindre enn det jeg har gjort til nå...så skal jeg visst spise enda mer. bjunner å skjønne litt nå hvorfor jeg sto stille så lenge..

 

skal gå meg en tur jeg også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Ja, det kan nok gjøre utslaget det. Utrolig viktig at du ikke får i deg for lite mat, spesielt når du trener såpass som du gjør. Kanskje det bare er det som skal til for at vekta begynner å gå nedover. Følger spent med, hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Marita, du har sikkert rett i at det er det at du spiser mer som gjoer det. Men saa, om jeg ikke tar feil, naar du spiser oftere saa vil forbrenningen etterhvert oeke, og da gaar nok vekta nedover. Det er ikke sikkert du trenger en ekstra spinningtime. Er jo ikke bra aa ha altfor store treningsplaner i begynnelsen, men kanskje heller trappe opp etterhvert.

Selv skulle jeg spise mindre enn foer, og mye sunnere. Det har jeg ikke klart hver uke, og ikke alltid trent nok heller, saa det forklarer litt av min daarlige framgang. Men naa gaar det bedre :( Forrige uke var jeg flink aa spise ofte og sunt. I gaar laget jeg den lakseoppskriften du foreslo Rosmar, det ble suksess! Ble endel turgaaing i helgen ogsaa, tilsammen klarte jeg 9.2 trimpoeng, jeg er stolt! Naa kommer jeg akkurat fraa kickboksing-aerobic, det var kjempedeilig.

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...