Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

Håper det er plass til fler her utrolig motiverende å følge med her inne.Har veie dag og kurs idag.Sliter litt for tia så jeg håper det bli positivt i kveld,trenger det no.Skal prøve å skrive litt i morgen tidlig om hvordan det gikk i kveld.Ska på nattevakt etter kurset,det er en utfordring å jobbe natt.Noen som har erfaring med det?Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

denne uka har jeg vert så utrolig nøye med maten og fått økt opp trimmen en del.Sist jeg var på kurs så sto jeg helt stille,veeeeldig irriterende.Har gått ned 8kg,er godt i gang med kurs to,synes det er lite sjøl da.Håper noen vil inn på tråden min etter hvert.Ønsker alle en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Charka. 8 kg er mye det! :) Ja det er skrekkelig slitsomt med sånne uker hvor man nesten står stille selv om man er kjempenøye (hatt to sånne på rad jeg nå:)) men det går seg jo heldigvis til igjen, da.

Det er bare å stå på!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg står på,men er litt utålmodig.Det er så vanskelig å skjønne at man ikke går ned når man ikke spiser digg,spiser sundt og samtidig øker aktiviteten.Men jeg har jo sett her at det er ganske vanlig.Har kurs på tirsdag ,og er like spent hver gang.Men hvis jeg ikke har gått ned så skal jeg tåle det.Jeg gir meg ikke!!!Har som mål å gå ned ihvertfall50kg til november09.Da blir jeg 50 og da skal det være mindre av meg.Kjempe hyggelig at noen ville svare,håper på fler etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag tirsdag jeg også, og, ja.... det er spennende. Denne gangen satser jeg på at det har løsna igjen. Har 55 til 60 som mål, jeg og har gått ned 24,6 til nå. Har heller ikke på noen måte tenkt å gi meg, uansett motgang eller nedturer, for de kommer, det er det jo bare å være realistisk på..............:cool:

Men: etterpå kommer det ALLTID oppturer!!! Hurra!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 65 som sluttmål jeg,men 50 først.det e vel litt lettere når det går mot vår,det er koseligere å være ute da.Har du brukt lang tid på 24kg?Skal prøve å lage meg noen dele mål men vet ikke helt hva som er realistisk.Ellers synes jeg at det går greit med maten,men mangler mye på trimmen.Ser at mange her har mange trimpåeng hver dag.Håper på det jeg også etterhvert.Det som jeg har tengt er at jeg skal ha noe hver dag,en tur ut,en tur på trimsykkelen osv.Håpe snøen bli borte snart så det blir litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY UKE NYE MULIGHETER TIL DERE ALLE,vi satser for fullt på sunn mat,aktivitet ute og inne,godt humør og masse ros til oss sjøl og andre.Litt galgenhumor på dager da det går trått.Håper å komme mer med i forumet her,få ut både sorger,gleder og ikke minst frustrasjoner.Men vil også hente god motivasjon og selvfolgelig prøve å mottivere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 17 på 3 mnd i fjor. Holdt vekta et halvt års tid. Gikk opp igjen 6 rundt jul, har gått ned igjen 13 nå............... så min vei er ganske brokete som du skjønner, Charka. Men nå er jeg altså inni en veldig god periode (bortsett fra de siste to ukene hvor jeg ikke har gått ned like mye selv om jeg har vært like nøye både med mat og trening, men sånne uker kommer bare innimellom, det gjelder å ikke gi seg!!!.....) og satser på at dette skal holde leeeenge. Helt til målet er nådd ;)

Jeg tar 5 og 5 kilo av gangen og belønner meg selv litt hver gang. Kjøper meg en ting jeg har lyst på, ikke noe dyrt, en hudkrem, et sjerf.... sånne ting. Det synes jeg vi fortjener!!!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi fortjene absolutt en belønning,og jeg legger ca 100kr på sparebøssa i uka.Penger som jeg før har brukt på godis og annet snop.Kunne sikkert lagt mer,men begynner med det.Den dagen målet er nådd skal jeg bruke pengene på klær og støvletter.Kommer nok til å belønne meg selv under veis,den første er ved 10kg,da skal jeg bestille meg fotpleie.Ved 20kg skal jeg ha en helrenovering av hår,farging,vask klipp osv.Det er noe jeg skjelden har unna meg,har stort sett bare klippt.Så må man vel sikkert ha litt klær underveis.NO skal jeg ut å gå tur,sola skinner faktisk og det må jeg benytte meg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var det kurs og veiedag,og jeg forstår ingenting.På kursleder sin vekt hadde jeg gått ned200gr,og på min egen1,3!?Jeg veier meg 1gang i uka hjemme, til samme tid,onsdagmorgen etter nattvakt.Det begynte jeg med for å sjekke om vekt a mi viste riktig.Har gjort det 3ganger nå,og på mi vekt har jeg gått ned3,2kg på3uker,og på kurset har jeg gått stått stille.Jeg mener selv at mi vekt må stemme best,for jeg synes jeg merker det på klærne og at kroppen virker lettere.Men jeg vet ikke hva jeg skal tro.Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå for å få det til å løsne.Tror jeg velger å tro på min vekt i dag i hvertfall.Jeg mener sjøl jeg gjør det jeg skal gjøre med mat,og synes det går veldig bra,har ingen sprekker og har økt opp trimpoengene fra 7 til 11 den siste uka,kommer nok til å ha det denne uka også.Er også veldig usikker på om jeg skal fortsette på nytt kurs eller hva jeg skal gjøre.Men ellers kjennes alt veldig bra,formen er stigende og energien øker,har mer overskudd og mindra smerter.Har fibromyalgi.Ha en fin dag alle som er innom her!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig frustrerende ut Charka. Hva sier kurslederen til dette da?

Sikkert lurt at du bare stoler på din egen vekt og fortsetter i det gode sporet du er inne i. Du er jo kjempeflink!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho sier bare at vi får vente å se,men det hjelper jo ikke.Hvis det er noe jeg kan gjøre anderleds så vil jeg jo det.Men tror nok vekta går ned for nå kan jeg bruke en bukse jeg ikke har brukt på lenge,og det er jo litt rart da.Men jeg føler meg så bra så det er vel bare å fortsette på samme måte.Her snør det tett ute så det motivere ikke til noe tur enda,uff dette er en utrivelig vår.Mye snø her enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho sier bare at vi får vente å se,men det hjelper jo ikke hvis det er noe jeg kan gjøre selv.Får bare fortsette og følge planen min jeg.Hvordan går det med deg da Kess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens frokost unnagjort,havregrøt med rosiner og eple og en 1/2 liter vann til.Det synes jeg er en god start på dagen.Noen kopper med kaffe så er dagen i gang.Synes det går veldig bra med mat,mer enn nok.Ser at mange trener på div.senter.Men det er litt vanskelig for meg,da jeg må ut og kjøre for å komme dit og det blir ikke gjort.Men prøve å finne andre ting jeg kan gjøre,sykkle,gå og strikk.Har bestillt meg mage treneren nå så da er det ingen unskyldning.Det ble litt problemer med strikkene,får senebetennelse av det,og det er mitt problem at jeg får det veldig fort i armene.Men skal prøve igjen når det har roet seg litt.Må kanskje prøve å ikke trene lenge men ta korte og flere utover dagen.Finner nok en løsning på det etterhvert.Skal ut å gå en time snart,så blir det helgevask.Får besøk av barnebarn i helga,ei lita frøken på 4år.Ho er en av mine motivasjonsfaktora,å kunne være med henne på aktiviteter.Ha en riktig fin helg alle som er innom å kikke her.Er litt labert her nå men alle har vel nok å gjøre.GOD HELG TIL ALLE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler treningssenter på det varmeste, altså, men det er jo fordi det fungerer så kjempefint for meg. Må kjøre for å komme dit jeg også, men man kommer veldig fort inn i den vanen og det er så mange fordeler!!!:)

Men uansett, det viktigste er jo at man beveger seg og så må alle finne den metoden som passer best for seg. Har også hatt perioder hvor jeg har vært flink til å trene hjemme med div treningsvideoer ol. Bra det også. Men det er klart, Charka, at det kan jo ikke finnes bedre trening enn å leke med barnebarnet sitt!!........;)

Ha en strålende og aktiv helg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser også mange fordeler med senter,har trent der før da.Men det koster en del penger,og nå når det går mot vår og sommer så tengte jeg å bruke naturen rundt her.Bor i ei lita bygd og har skog og fjell rett utafor døra.Har tengt å begynne til høsten på senteret,da er det så kaldt her og veldig lang vinter.Bor i nærheten av Røros.Er glad i å være ute i naturen,det gir så mye.Da prioritere jeg det i sommer,har en fin seter ved et vann med robåt,og roing er fin trim det.Alle muligheter til å variere aktivitetene her.Men til høsten bli det treningsstudio,har fibromyalgi,så det å være ute i kulde er ikke godt for meg.Bor på feil plass,he he.Det neste året er mitt,skal prioritere meg selv,og finne aktiviteter som passer og jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg oppdaget noe,har ikke spist frukta mi i dag.Bruker å spise en pære eller appelsin til mellommålet,men i dag ble det bare yogurt.Da jeg var på butikken fikk jeg umåtelig lyst på sjokolade.Det har jeg ikke hatt på utrolig lenge,har ikke spist sjokolade siden påske.Har egentlig aldri vært noen sjokoladespiser,jeg kjøpte den minste sjokoladen jeg fant og spiste den men det smakte ikke veldig godt.Jeg tror at den frukta på formidagen er med å demper søtsuget.Så heretter bli det frukt på formidagen.Man lære så lenge man lever og man lever så lenge man lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, har rodd hver eneste sommer i hele mitt liv jeg også, og elsker det!! Det er balsam for kropp og sjel!!!! Ellers ror jeg på treningssenteret, og det kan jo ikke akkurat sammenliknes......... men jeg liker bevegelsen, og så brenner det kalorier da......

Gleder meg til sommeren, jeg......................;):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan tro jeg gleder meg også,får håpe at det er noen kilo mindre av meg da.I allefall så blir det i løpet av sommeren.Har bspist havregrøt i dag også og ikke minst FRUKT.Ellers ser jeg ikke mørkt på helg,tror ikke det blir noe problem med mat og kos.Er så innstilt på dette nå at det skal gå.Skal selvfølgelig kose meg,men skal kose meg med håndarbeid,en god bok og en god kveldstur.Mat er noe man må ha,men det er ikke nødvendig for å kose seg.Har masse god frukt og friskt vann!Hva mer kan man egentlig ønske seg?Skal på nattevakt og det er min utfordring i helga.Men har stor tro på at det skal gå fint.Jeg blir sliten å lei av dårlig samvittghet og anger.Daer det bedre å gjøre det man skal,det som gir resultater.Og det er jo slik det må bli i åra som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg gjort opp status for helga,ført mat,og trim.Når det gjelder mat så er jeg fornøyd.Har spist litt av såkalt nei mat.Litt sjokolade og litt potetgull.Men har passa på så jeg ikke overstiger mine 1900kalorier.Mener jeg har klart det.Vi har grilla,sommerkoteletter og kylingfilet med en god salat og potetsalat.Lite kotelett,mye kylling,lite potetsalat og mye salat.Selvfølgelig ingen dressing for det liker jeg ikke.Det var helt nydelig,både været og maten.I dag var det røkt lammestek med god saus og masse grønt.Helt topp!!Har nattevakt og da må jeg ha noe på natta,salat med litt kylling er fin nattmat pluss en yogurt.det samme blir det i natt.Det eneste jeg har vært dårlig til i helga er å drikke vann men er i gang nå.Skulle være ute med barnebarn så er det vanskelig med den do løpinga.Det blir så stilt i huset når dem drar,litt godt også.Har skrevet inn trimmen også,har ikke gjort det jeg skal enda men synes det forplikte når jeg har skrevet det inn.Gjør det hver dag,skriver inn tidlig på dagen det jeg SKAL gjøre og det har funka det.Blir det mer så er det topp.Bare en gang har jeg ikke gjort detb og da strøyk jeg det.Nærmer seg veiedag igje og er spent på vekta til kurslederen kontra min egen.Men jeg føre begge en stund.Det er siste kvelden på kurs to,og har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå nr3.Er så kjedelig at det blir nye folk igjen da.Får fintenke litt på det.God uke til alle.Bli veldig glad for komentarer og tips.Husk,spis for å leve ikke lev for å spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dårlig samvittighet og anger ikke er til gangs for noe, det bare ødelegger for oss. VEKK MED DET!!!!!!!!!!! Det gjelder å holde fokus på det vi faktisk får til, og ikke alt vi ikke får til. Og vi får jo til en hel masse!!!!!!!

Har veiedag i morgen jeg, like spennende hver gang. Jeg har ikke spist noe ekstra og har trent eller gått tur hver dag, så jeg håper inderlig jeg har gått ned!! Skriver inn alt jeg spiser og trener jeg også, veldig kjekt det, så lurer en ikke seg selv.

JA til en sunn og aktiv uke!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi et nydelig vær,strålende sol.Har sittet på verandaen og slumret i dag.Kom fra nattevakt i morges og skal i natt også.Merker at jeg samle litt mer vann i kroppen når jeg har mange nattevakter.Det er dumt for jeg har veiedag i morgen,men ikke noe å gjøre med det.Får passe på å drikke nok vann og helst litt mer.Ellers så synes jeg det går bra,har spist litt kake i dag,bursdag hos en veninne.Det var kjempe godt ,men ikke noe jeg savner egentlig.Nå er det skikkelig bløte veier her,så det å komme seg ut og gå er litt vanskelig.Men tar flere turer på trimsykkelen i stedet.Merker nå at sykklinga går litt lettere,melkesyra kommer ikke så fort.Jeg lurer veldig på hvorfor det er mye verre å sykkle på trimsykkelen,skal ikke sykle lenge før jeg blir stiv i låra.Tåler mer på ute sykkelen.Rart.Jeg både gruer og gleder meg til i morgen og vekta.Hvis jeg ikke går ned så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.har så mange kilo som skal vekk så jeg blir utålmodeig.Men får bare vente å se.Trives egentlig godt no,har overskudd og energi.Tror dette er et godt kosthold for fibromyalgien min,og det teller selvfølgelig mye.Drikker ikke melk,har ikke gjort det på mange år,og synes vel det blir litt mye brød,men er flink til å variere med knekkebrød.Lager mye salat som jeg har med på nattevakt,lett yogurt og knekkebrød til.Da går natta bra.Hadde ønsket meg litt mer aktivitet her,hvor er alle nå?Det har jo vert så utrolig mange flinke damer inne her.Håper det går bra med alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninssykkel er pyton synes jeg. Blir så statisk. Får vondt overalt. Mye bedre å sykle ute, ja.

Må være slitsomt å drive med dette med så mye nattvakter. Du er flink!;)

Har fibro jeg også, men er bedre nå. Skyldes nok både kosthold og trening, det.

Ned bare 0,4 på meg, det er VEEELDIG frustrerende for jeg har vært skikkelig nøye. Ikke brukt kosemerkene mine en gang, trent 5 dager og gått tur de to andre. Men sånn er det jo, det går opp og ned i dette gamet. Neste uke går jeg sikkert ned mer igjen, hurra!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...