Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

Ja da var ukensdom unnagjort,minus 600gr denne uka,og2cm borte av meg.Jeg synes fremdeles ikke jeg får betalt for insatsen,men det går rett vei.Mangle200gr på 10kg no.Det har jeg brukt 2kurs på,så det går ikke så fort.Dyre kilo det der!Har meldt meg på kurs3,og begyne der neste uke.Håpe på noen flere kilo da,målet er 1kg pr uke.Har kjøpt magetreneren i kveld og det skal bli spennende å prøve, håpe at noen cm går da.Synes jeg klare å holde fokus bra nå,og føler at jeg er motivert for dette.MÅ øke trimmen,og få et bra system på den.Det er min utfordring i tia fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

En liten hilsen til alle som er innom her og leser.Denne uka har vært god,bortsett fra at det har blitt forlite turer ute,men det kan jeg rette på ihelga og neste uke.Har begynt med magetreneren,men får ikke helt dreisen på den.Regner med at det blir bedre etter hvert,øvelse gjør mester.Trener også styrke med strikk hver dag og det tar skikkelig hvis man tar i.Er det noen av dere som har den mage treneren?Jeg blir så sliten i nakken,enda jeg har den med matte.Må tro at jeg lære det etter hvert.Ønsker dere alle en god helg,og det hadde været kjempe koselig hvis noen hadde lagt igjen et spor her.Føler meg litt alene her inne,men alle har vel sine faste tråer dem bruker her.Uansett god helg til alle,og nyt finværet til dem som har det,og nyt vissheten om at det kommer til dem som har ruskevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten god helg-hilsen. Tenk bare 200 gr igjen til 10 kgsmerke, flott gjort.

 

Har ikke prøvd magetreneren så der har jeg desverre ingen gode råd å komme med, selv er jeg mest glad i å være ute å gå, så nå ser jeg frem til helg med fint vårvær, og ypperlige turforhold.

 

Ha ei god og trivelig helg, og takk for inspirasjon som tråden din gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet for dere, kjempe flinke damer.

Er helt imponert, og nå har jeg lest alle innleggene.

 

Jeg klager på "bare" mine 15-18 kg, men nå er det slik at jeg har en vanskelig diabetes og da er det veldig vanskelig å gå ned i vekt.

Så alle har vi vært å slite med, har forresten leddgikt.

 

Selv har jeg en matte for å ta sit-ups på, også går jeg til jobb hver dag.

Det tar en halv time hver vei.

 

Mosjon er veldig viktig når man har slike sykdommer som vi har,

og da er det veldig viktig og gjøre dette lystbetont.

Jeg liker bedre og gå enn å sykle.

Jeg er ikke innom helsestudio, enda vi får dette meget billig gjennom jobben,

jeg trives ikke der...........

 

Ha en god helg jenter, dere gir meg virkelig motivasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for hyggelige hilsener,det er så koselig at noen tar seg tid til å lese det jeg skriver.Har vært på jobb i dag,og da ble det en smultring til kafeen,og det ble en brødskive for mye.Spiste frokost kl6,og da ble det et måltid mer på dagen.Dårlig planlegging.I kveld har vi spist kylling,naturris og salat.Sunt og godt,men spiste for mye og det ble litt potetgull til.Det var egentlig greit det,bestemte meg for ikke å ha dårlig samvittighet,men resultatet er at jeg sitter her og føler meg kvalm og oppblåst.Har vært nøye med maten så dette ble nok for mye av det gode.Får håpe at det får meg til å tenke meg om neste gang.Det gjelder å høste erfaring og ta lærdom av det.Kjenner meg tung og stinn no og det er ikke godt.Har senvakt i morgen så da bli det salat,til niste og middag før jeg drar.Fungere best med de rutinene jeg har fått de siste mnd.Skulle ønske jeg kunne gått til jobb,men det er langt,17km.Jeg jobber også mye natt så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å se over noen vinterklær,tengte å vaske opp det og få det vekk fra garderoben.Men det jeg lurer på er om jeg skal kaste jakken boblejakka mi.Den er utvasket og litt slitt,men er veldig god da.Er ikke så enkelt å få tak i ei ny jakke i samme størelse da,MEN jeg håper jo på at den er altfor stor til vinteren ?!Har egentlig bestemt meg for å kaste klærne etter hvert,for jeg skal aldri inn i dem igjen.Men så er det et aldri så lite" men tenk om"da.Ja ja noe er det bestandig å fundere på!Ellers så er jeg faktisk litt uvell enda i dag,så det smakte godt med havregrøt på morgenen.Har også gjort unna dagens strikk økt,og skal no prøve meg på magetreneren igjen,må le av meg selv der jeg ligger å kaver.Får tro det bli bedre etter hvert.20 min på sykkelen står også på formidagens plan.Deretter får jeg prøve meg ut i sørpa med mine 4bente venner.Selv om kvelden i går ikke ble som forventet så er jeg ved godt mot,føler ingen trang til å fortsette utskeielsen.Da har den ikke gjort ubotelig skade tenker jeg.Dette er hva jeg har å styre med på en søndag morgen,og for meg er det en god dag.Håper det samme for dere andre som strever meg kiloer,og tellinger.Tenk så flinke vi egentlig er,jeg blir så imponert over at vi går på med krom hals og dødsforakt for å bekjempe vår verste fiende,nemmlig overvekten.Det verste for mange av oss er nok det å bruke så mye tid på oss selv,til og med det får man jo dårligsamvittighet av,vi må prioritere oss selv i denne perioden og da er det også ofte snakk om å forandre vaner.Er det for meg ihvertfall,føler meg nesten litt egoistisk,tid,penger og mat spesielt for meg?!utrolig.Men det gjør så godt,og slik må det være.Ha det riktig fint alle som er innom her!HUSK Å SPISE FOR Å LEVE,IKKE LEVE FOR Å SPISE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig med deg NyMini, det er viktig å gjøre dette så lystbetont som mulig, særlig etter som det skal være en varig livsstilsendring og ikke noe kur.

Og Charka, ikke noe dårlig samvittighet for dette!! Det gjelder helsa di, og er ikke noe dyrere en andre hobbyer og interesser som mange driver med. Og mat må jo alle ha.

Jeg synes vi skal stå på med den beste samvittighet,

og være skikkelig stolte av oss selv!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart det der,hvorfor er det slik da tru,vi må da kunne ha det fint uten å sitte igjen med dårlig samvittighet.Har en nøtt å knekke der jeg ja.Det går bra med maten ellers i uka føle jeg.Men det må være skerpings hele tia,ikke mye rom for å ta ting på sparket.men føler jeg har kommet et stykke på vei,og i morgen starte jeg på kurs 3,har jeg ikke passert 10 kg i morgen så går jeg en meny ned tror jeg. det går nå veldig lang tid ellers,men man vet aldri med den vekta.Har jeg passert 10kg så bli det fotpleie neste uke,og det er deilig da.Ellers har jeg vert ute 1time,og gått i skiløypa,jeghar trent med strikk,og jeg har brukt magetreneren.Synes jeg får litt mer dreis på den etter hvert,får bare prøve hver dag.Idag klarte jeg 50 som jeg følte tok litt.Alt i alt en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i at det er vanskeligst i helgene..får alltid lyst på alt mulig da:(

Trening må vel til det også ja..mange som er flinke her inne. Satser på å gå meg turer jeg. Har ikke blitt noe trim i dag, men har vært flink med maten og vann.

 

Fotpleie må du unne deg da ja..må ha noen små premier til seg selv når man greier det målet man har satt seg:)

 

Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra nattevakt nå på morgenen,og fant en hilsen her,da blir jeg såååå glad.Synes det er så koselig og motiverende at noen er innom.Har blitt så flink med maten om natta(synes jeg sjøl da)en stor salat med masse ja grønsaker og kylling oeller skinke.Et knekkebrød av og til.Er alene på natta så det har vært vanskelig,er fort gjort å spise mye.Så fint å se et nytt navn her,håper å høre mer fra deg.det hadde vært fint å høre mer om deg,hvor mye du skal ned osv,hvis du synes det er greit.Hvis ikke er det hyggelig med en hilsen også.Ser ikke at det er mange som skal ned så mye som meg her.I kveld er det kurs og veiing igjen,en uke går fort.Håper det blir litt nedgang,men man vet aldri.De gangene jeg har følt meg så lett så har det ikke vært nedgang og når jeg har tengt at det er oppgang så er det motsatt.Så må bare slutte å tenke på det,vekta bestemmer uansett.Nå blir det havregrøt før senga venter.Ha en fin dag alle sammen,og kos dere i vårværet uansett hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg har ikke skeia ut med en drue en gang! trener 5 ggr i uka og går tur de andre to, og likevel står det stille.......... det er til å bli fullstendig gal av :confused:. Har vel nådd et sånt hersens vektplatå, og det føles veeeldig vanskelig å være tålmodig nå!!:)

Men jeg har jo ikke noe valg, og jeg gir meg hvertfall ikke!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja..det er ikke lett å være tålmodig når det står stille..syns det er vanskelig å være tålmodig når det faktisk går ned også jeg..synes det går så seint. Føles så urettferdig når en tenker på hvor mye i uka man må jobbe og passe på hele tia også går det ikke ned. Da er d lett å gi opp. Men vi må vel bare tenke positivt videre og komme oss over den perioden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg har ikke skeia ut med en drue en gang! trener 5 ggr i uka og går tur de andre to' date=' og likevel står det stille.......... det er til å bli fullstendig gal av :confused:. Har vel nådd et sånt hersens vektplatå, og det føles veeeldig vanskelig å være tålmodig nå!!:)

Men jeg har jo ikke noe valg, og jeg gir meg hvertfall ikke!!!!!!!!!!!!![/quote']

 

Hei!

Tenkte jeg prøver på et svar her jeg....

Har snakke litt med treneren min ang. det du beskriver,at du står stille o.s.v

Du trener 5 dager i uken? Da gir du altså ikke kroppen mulighet til restitusjon.Kroppen trenger minst 1 døgn hvile.Kan godt trene 2 dager på hverandre å så hvile en dag o.s.v.MEN det er først når du hviler at kroppen restituerer seg og jobber!!!Ved trening hver dag avbryter du denne prosessen og det eneste du oppnår er muskler,og di veier jo som kjent en del....Har man ekstremt god kondis og er i toppform har du nytte av trening hver dag..

håper dette kan være til litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nyttig informasjon om trening,og da forstår jeg det slik at når jeg ønsker å trene opp musklene i armene så er det greit å trene hver dag med f.eks vekter og strikk!?Er blitt så ferferdelig svak i armene,har hatt så vondt som følge av tungt arbeid og mye senebetennelser.Har annen jobb no og føler at det har roet seg,men hadde været godt å bli litt sterkere.Begynner nytt kurs i kveld,og skal prøve meg med en målsetting for kurset,alså frem til st.hans.1Bli flinkere til å trene jevnt,og variert.Minst 3 hver dag,eks,strikk/vekter sykkel og tur.Hvor lenge må man trene vekter/strikk hver dag for å bli sterkere tro?"Jeg skal ned under140kg,det vil si ihvertfall 6,2 kg.Det bør gå bra,men jeg og vekta er ikke helt venner bestandig så det blir nok en krig men den skal jeg vinne denne gangen!!!Så må jeg få så gode vaner at sommeren går greit,er ikke noe kurs da så da MÅ jeg klare det alene,så nå har jeg noen uker på meg da.Nå skal jeg gå en tur med min venn støvsugeren,den har mye å gjøre her i huset,har to hunder pluss katt,som nå mister vinterpelsen så her er det loddent om dagen.Spent på kvelden og vekta i dag ja.Har ikke gått inn i cm noe særlig så da får vi se.Har ikke vært på egen vekt denne uka,orke ikke de nedturene,men veier meg der i morgen.Bare for å følge den vekta.Min vekt og kurset sin er ikke helt enig.Men skriver opp min egen også.Må jo bruke den i sommer så da er det greit å vite.Selv om kg ikke er helt det samme så ser jeg om det går opp eller ned da.Ha en fortsatt fin dag alle frodige jenter som slåss mot vekt trollet.Vi vinner tilslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra -4kg denne uka,det er helt utrolig og jeg er så glad så glad.Endelig går det min vei,og det er bare helt utrolig at det plutselig går ann.-14 kilo tilsammen.Nå er det bare å stå på videre,og tenke positivt.Nå blir det ihvertfall fotpleie neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 118. Føles godt når noen bryr seg. :) Jeg er klar over det du beskriver så jeg trener ikke det samme to dager etter hverandre og ikke like hardt. Det hadde kanskje vært lurt med en hviledag i mellom, men jeg har veldig liten lyst til å trene mindre igjen nå når jeg er så godt i gang. Fælt så vanskelig dette skal være egentlig, ganske frustrerende må jeg si :confused:

 

Gratulerer til deg Charka, så kjempebra!!

 

Ja vi får bare stå på, jenter, og prøve å være tålmodige (sukk)

så kommer resultatene etter hvert.........:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det kess, at trener du for mye kan du fort gå lei.

Mange ganger bedre og trene litt, og heller holde det jevnt ved like.

 

Men, klart er du vant å trene mye så blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg prøver å følge med på kroppens signaler NyMini, foreløpig går det bra, og så er det ikke noe nederlag for meg om jeg får trent bare 3 eller 4 ganger en uke altså.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Da er jeg landet igjen etter ukens veiing,og klar for fortsatt jobbing.Har begynt å forbrede meg på at det blir stopp en stund nå,må alltid ta problemene på forskudd jeg.Men uansett så skal jeg stå på.Det som er rart er at det går sakte med cm,har in ntrykk av andre går så mye inn der.Men det må vel også komme en gang.Blir jo aldri helt fornøyd da.Har allerede no begynt å bekymre meg litt for sommeren,da er det ikke noe kurs og jeg er litt redd jeg ikke klarer dette sjøl.Men det er jo mange som ikke går kurs ,men går ned alikevel.Skal sette opp en plan og klare mål så alt er klart til kurset her er over.Og vektklubben kan vi jo bruke,men det jeg lurer litt på er om noe blir borte der når vi ikke går kurs?I helga skal jeg reise bort,har bestemt meg for å ta med matvekta,frukt og yogurt.Må vite at jeg har det da dem jeg skal til ikke spiser noe særlig av det.Tar også med et grovt brød,dem bruker kneip og det er ikke noe for meg.Så da mener jeg sjøl at alt skal kunne gå bra i helga også.Bedre føre var enn etter snar.Jeg har iallefall lært at god planlegging er halve jobben for å få et best mulig resultat for min egen del.Ha en rikig god helg alle sammen som kikker innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyMini

God helg til deg også charka.

 

Nå går det veldig bra for meg, spiser ikke mer enn jeg skal og har bestemt meg for å begynne på kurs 3 med en gang dette er slutt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja planlegging er alfa omega har jeg funnet ut. Og så har jeg blitt avhengig av å skrive inn alt jeg spiser og trener her. Det blir liksom for dumt å sitte og juge for seg selv på dataen, ikke sant................ :cool:

Jeg har klart meg bra uten kurs i 16 uker nå (gått to kurs før), men så fort jeg begynner å surre har jeg tenkt å melde meg på et nytt. Tar ingen sjanser nå altså, for nå VIL og SKAL jeg klare dette!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...