Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

Gjest charka

Godmorgen alle sammen,da var 3dje nattevakt unnagjort.Synes denne helga har gått utrolig bra.Har ikke hatt de store utskeielsene,spist litt mørk sjokolade,en is med 59kcal,2baconchrisp,og 2mariekjeks.ja og så 5bamsemums som jeg fikk av en på jobb.Har ligget litt lavt med kcal nå så det gjør vel ikke så mye(tror og håper jeg)Merker at jeg er litt redd for å spise for mye så jeg kniper inn der jeg kan,men skal skjerpe meg på det.Bare tull!!!!Har hengt meg på en tråd om st.hans mål og har satt som mål å klare 1kg i uka,må skjerpemeg skikkelig no de siste ukene av kurs3 slik at motivasjon og godevaner sitter som limt.det er jo lov og håpe da.Ellers har vi hatt en fin pinse,pinseaften var det kjempe fint og varmt,og i går var det litt kaldere og i dag var det kommet litt nysnø.Snakker om kontraster.Må sette meg noen mål når det gjelder trim og tror jeg skal prøve på 2trimpoeng pr,dag.Det blir en målsetting frem tilLørdag 31mai,ogfra da til 24juni2,5trimpoeng pr dag.Føler at det blir greit.Alt over blir jo bonus da,og det håper jeg det blir mye av.Ha en fin dag og uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar
Gjest charka

Da ble det en tur i dag også,gikk med staver i en time,og merker at jeg holder høyere tempo da ble god og svett.Har med en snusmumrik av en hund så det blir noen stopp.Men kjenner at jeg trenger det,det ble 2,7 trimpoeng og er fornøyd med det.Har et mål på 2 poeng for dagen nå.Skal i dusjen før jeg skal på jobb,nattevakt nr4.ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på å skaffe meg hund jeg også for da kommer man seg jo helt sikkert ut. Men så er det alt ansvaret, da................... Får visst fortsette å tenke litt fram og tilbake på det:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Ja er motivert til å fortsette,selv om jeg vet at neste uke kan det være litt opp igjen.Slik er det bare for meg.Er på god vei med målsettingen jeg har satt meg med 1kg i uka frem til st.hans da.Har gjort unna den 5te nattevakta og nå står havregrøten for tur.Skal på kurs senere i dag så da må jeg smøre niste så det blir lunsj.ellers hadde jeg store planer om en god tur med stavene,men her har det kommet 10cm snø så jeg får nå se.hvis det gir seg.Det er så kjedelig når det blir sånn dritt vær,men slik er det her jeg bor.Har sikkert noe å finne på inne som gir litt aktivitet i hvert fall.Takk for gode tilbakemeldinger,det betyr så mye for meg for jeg har ikke så mange jeg snakker med om denne livsstilsendringen,det er ikke så mange som forstår hvor mye jobb det er med det.Må nok ha erfart det selv for å skjønne det.Mine venner er tynne som noen siv alle sammen så derfor vil jeg ikke snakke så mye om det,de sier det bare er å spise mindre å trimme mer.Hvis det hadde vert så enkelt så hadde det vel ikke været så mange som sliter med dette problemet.Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant Charka, det er ganske slitsomt når tynne folk tror det er så inmari enkelt. Men samtidig blir de jo dritsure hvis man ikke spiser det de

serverer......... :confused:

Nei, det er nok best å ikke snakke så mye om det. Godt vi har folk her inne å kommunisere med i steden!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke har vært igjennom dette,hvet ikke hvor mye slit det er å gå ned bare 1 kg!!!. Istedenfor negative kommentarer om hvor ofte man spiser o.s.v, kan di heller komme med noe positivt.

Jeg går ikke rundt å kommenterer at"herregud så tynn du er,spiser du ikke eller?"

Lei av å måtte forsvare meg ovenfor uvitende mennesker som bare tror det er å slutte å spise og vips! så er du tynn.

Kanskje di blir sjalu,fordi vi klarer å oppnå noe og at det faktisk da er vi som får oppmerksomhet og ikke dem?? det er di jo ikke vant til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Angående det med oppmerksomhet så må jeg si at jeg er litt delt.På den ene sia så vil jeg gjerne at folk skal se at jeg er blitt tynnere og kommentere det,på den andre så vil jeg at det skal gå upåaktet hen.Merkelig ikke sant?Jeg tror det er fordi jeg i nesten alle sammenhenger har prøvd å gjøre meg litt usynelig,skult meg selv på en måte.Det gjenspeiler seg spesielt i valg av klær,svarte klær som det ikke er noe spesielt med,lite sminke osv.Det har ikke vert noen grunn til å legge merke til meg,utenom vekta da.jeg har nok ubevist valgt bort ting og situasjoner som gjør at jeg blir lagt merke til.Det har på en måte vært helt greit å være sammen med folk som tok oppmerksomheten vekk fra meg,når mine venner diskuterer moter og klær så har jeg bare sagt at slikt ikke intreserer meg.Og det gjør heller ikke det,men jeg kunne tenke meg å føle meg vellkledd i klær jeg liker selv om de ikke er siste mote.Det har ofte vert slik at jeg føler at jeg har en maske på meg,som ikke viser hvem jeg er.Selvølgelig har jeg noen som jeg snakker med om vektproblemet,men det føles så meningsløst når de sitter der å belærer meg i noe de ikke har erfaring med.Jeg gleder meg til å miste vekt,men gruer meg for oppmerksomheten og spørsmålene.Dette er min greie som jeg ikke har lyst til å dele med alle riktig enda.ja dette er bare noe av det jag går og grubler litt på i hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Da var den 6tte nattevakta gjort unna,og godt er det.Havregrøten er spist og dagen har mange muligheter.Skal på kurs senere i dag og videre på senvakt så i dag blir det ikke noen trim.Kjenner at jeg er litt sliten så jeg tror det er greit.det ble 2,4trimpoeng i går,fornøyd med det.Gleder meg til frihelg,og 17mai.Merker at jeg er godt i siget no,og i slike perider er det vanskelig å forstå at dette skal være så vanskelig.Det er jo bare å spise det man skal,og trimme litt så går resten av seg selv,men i perioder det er tungt så er det nesten uoverkommelig vanskelig.Hvorfor er det så store forskjeller fra uke til uke,man gjør jo stortsett det samme?Må prøve å forlenge denne gode følelsen så godt jeg kan,deter jo så mye enklere da.Startet med dette 8januar,og jammen har det gått i bølgedaler,både med vekt,og humør.Men 16,5kg er borte etter alle disse bølgedalene og det er jeg fornøyd med(tror jeg).Ha en fin dag alle "kikkere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig, belæring er det verste som finnes:(

Og enig i det du sier om oppmerksomhet Charka, det er klart det er to sider av den saken og det er ikke alltid lett. Uvitenheten får vi bare prøve å heve oss over 118. Og så får vi bare fortsette å jobbe med å holde positivt fokus og konsentrere oss om alt vi får til og hvor bra det er for helsa vår (både fysisk og psykisk)

og så kan vi jo heldigvis lufte det meste her inne og likevel være anonyme...:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Kunne ikke vært så veldig mye mer enig enn det jeg er. Men vi skal pokker meg vise dem, skal vi ikke!

 

Uansett, ha en strålende dag i morgen! Kos deg masse! Og fy pokker så fine og mye tynnere vi vil være neste 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyMini

Så flink du er charka, du fortjener mange klemmer :)

 

Nyt dagen og kos deg og alle dere andre også.

 

For meg går det den rette vei, klarer meg veldig fint.

Spiser det jeg skal og ikke noe mer, men litt kos i dag med is.

 

 

Enig med dere, kan ikke dele hvor vanskelig det er å slanke seg med disse

"perfekte" mennesker, som vet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Håper alle har hatt en fin dag,og at ingen har dårlig dårlig samvittighet.Er så enig med en som skrev at denne dagen kommer hvert år,så da er det lov å kose seg.Selv om vi er myyye tynnere neste 17mai,så skal vi kose oss da også.Selv har jeg vært bare hjemme,rydda litt ute og fått meg 2gode turer.En timestur med staver,og en timestur uten staver.Det har vert så utrolig kaldt her,så is har ikke fristet.Har vert velldig sunn i dag,wok til middag,og masse melon og frukt til kos utover dagen.Tok kosen på forskudd i går,en liten mørksjokolade og en halv?!pose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Da var denne helga over og en ny uke ligger åpen forran oss.Helga har gått greit,har spist litt sjokolade og litt is.Men etter mine beregninger så har jeg ikke kommet over de kcal jeg skal ha pr døgn.Så ejg får tro at det går bra,verre er det med trimm,denne kalde vinden og kuldegrader gjør at jeg får så vondt i bena.Det er ikke noe behagelig å ut å gå da,var greit Lørdag da gikk jeg to gode turer,men i går var det verre,bena var helt brennende.Så da ble det ikke noen tur og ikke noe annet heller.Det er rart hvor satt ut man blir av å ha vondt,Orker ikke så mye annet heller da.Skulle tro jeg hadde vendt meg til det,men tror aldri man gjør det,vet det blir bedre igjen så det er egentlig ikke noe å bære seg for.Har kasta noen klær i helga og det er jo artig,det blir nok lite med klær etter hvert.Dejag har kasta var både sliten og stor nå.Har ikke hatt så mye jeg kunne ha brukt så dem va godt brukt.Har noen bukser jeg kan bruke enda,og noen av dem kan jeg sy inn etter hvert.Leste et sted at det det var lurt å sy på en strikk med knappe hull i linninga,og en knapp så kan man bare ta det inn etter hvert.Har en yndlingsbukse jag skal prøve det på.Går ikke å sy den inn mer.Håper det blir bra,klær må man jo ha.Men dumt å kjøpe nytt da jeg skal ned mye mer.Vel det blir vel en råd med det,det er jo ett nyyydelig problem å tenke over.Har jo noe liggende i skapet som har vært lite så det blir vel en råd med det.Bare været blir bedre så ordne det meste seg.Har noen capri bukser som er fine no,men jeg har litt hovne ankler så jeg vet ikke om det blir noe pent,og man blir jo ikke noe mindre hoven når det er varmt.Det blir egentlig aldri bra,men det meste ordne seg for snille jenter.dette har jeg å "streve"med denne uka og sikkert mye mer også.Veie dag i morgen og følelsen er som vanlig dårlig.Ha en fin uke alle sammen,håper dere har litt bedre vær enn det er her slik at dere fristes til mye uteaktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

...følelse da. Det å måtte kaste klær fordi de er for store. Har vel ikke skjedd så aller ofte tidligere i livet, har vel mer vært fordi de har blitt for små. Kommer nok til å måtte skifte ut garderoben ett par ganger i løpet av denne livsstilsendringen...

 

Så dumt å høre at beina er vonde da. Håper de snart blir bedre, slik at du kan få kommet deg ut på tur(og ikke minst ikke ha vondt)

 

Ha en fin og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

da ble det tur i dag også,1,5time ute med 3 hunder og en veninne.Vi gikk ikke så fort,men hadde en fin tur i snøskuran her.Det er vanskelig å vite hva man skal velge på trimpoengene,men valgte 3km i en time.Må trekke fra litt for vi stoppe jo litt underveis,hundan vil lukte litt og vi vil prate litt.Men det ble da1,9poeng det.Er fornøyd med det i dag da.Merker att det blir mer effektiv gåing når jeg går alene.Men det er jo hyggelig å gå to eller fler da,løser mange problemer på slike turer.Snyter psykologene for mye penger med slike turer.Har kurs og veiedag i morgen,og har like dårlig tru om nedgang som jeg bruker å ha.Jeg har vanskelig for å tro at jeg virkelig har gått ned,tengte at det måtte være noe feil med vekta slik at jeg får beskjed om at det er feil.Så mange rare tanker man har avogtil,men jeg har litt vansker med å forstå at jeg faktisk har gått ned.Skal på nattevakt i natt så det er slutt på frihelgen.Ha det fint alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Jo jeg kan sende litt trmmelyst til deg,men det er nok ikke lysta som er min drivfaktor bestandig men den tanken på vekta.Du vet at inni mittt hode henger det et bilde av meg over det fjellet jeg ser lengst borte.Det er litt uklart enda,vanskelig å se at det er meg.Men jeg vet at det er det,og der er jeg tynn og ganske sprek.Noen dager ser jeg at det kommer litt nærmere,og noen dager forsvinner det litt igjen.Jeg vil gjerne få tak i det bilde så da må jeg bare prøve å gjøre det som skal til for det.Nemmlig gå ned i vekt.Så enkelt,men akk så vanskelig.Tror alle jeg er blitt gal no tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Nja kanskje det. Men er vi ikke alle litt gale som velger å slutte å spise masse god, fet mat og godterier og heller velger grønnsaker?! Skal ikke si at det sunne alltid er det beste!

 

Hva hadde hverdagen vært uten litt galskap!

 

Håper ikke du tar dette ille opp altså! Huff, tenke akkurat på at denne meldingen kanskje kunne missoppfattes! Håper du ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig nyttig med sånne bilder i hodet jeg!! og ikke galskap i det hele tatt. Men når det er sagt er jeg jo så absolutt enig i at litt sunn galskap

kan være godt å ha i kampens hete. (he, he):cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...