Gå til innhold

Har så vondt av meg selv.........


Gjest NyMini

Anbefalte innlegg

Jada, jeg koser meg, brød med brunost, bløtkake, brød med smør og brie........

Alt som godt er.

 

Er så lei av og ikke klare dette med vekta, og spise riktig.

 

Hvor er motivasjonen hen, nå trenger jeg den virkelig.

Det går bra et par dager...........så er jeg ute og kjører igjen,

helt på bærtur.....................

 

Sukkeravhengig, ja det er jeg......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Her er jeg og sender masse motivasjon til deg,med ilpost kommer det dalende.

 

Skjønner godt at du mister motet når du sliter sånn,men vent nå til du har vert hos hømopaten.

 

Du må ikke tro at det bare er du som har slike problemer,det er mange det.Og det meste lar seg jo ordne,bare at det tar litt tid.Du er utrolig modig som snakker om det,det får oss andre til å tenke litt.

Men vi har alle vårt vet du,men ikke alle vil snakke om det.

 

Om det ikke blir flere kurs på deg så håper jeg du blir her inne da,det vil hjelpe deg til å komme igang igjen når tiden er inne for det.

 

Men jeg håper og tror du får hjelp for det slik at du kan fortsette den gode jobben du har starta.

 

Ha en fin kveld og en fin uke,kommer innom deg for å sjekke at du er her.

 

 

Sender deg en stor motivasjons klem!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veie-kveld.

Gruer meg.

 

Har jo betalt for dette kurset så det er dumt og ikke gå også.

Så jeg går i morgen kveld.

 

Det er godt å vite at det ikke er bare meg som sliter,

men skulle så gjerne ønske at jeg kunne få det litt lettere.

Ønsker ikke at noen skal slite slik.

Hvorfor kan det ikke være litt lettvindt?

 

Mange tanker, men nå har jeg tatt tak i dette problemet da.

Får være gla for det og at jeg torde.

 

God uke og mange klemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg,gå på kurset,du får ihverfall den turen da.

 

Nei det er ikke lettvint,det er sikkert,men du vet at det som kommer lett,forsvinner lett.

 

Lykke til i kveld,jeg har ikke store forhåpninger etter 4nattevakter så samler kroppen vann.Men slik er det bare,jeg liker å jobbe natt men 6 vakter på rad er litt drøyt.Blir bestandig hoven i beina da.

 

Nå er det natta for meg et par timer,synd å legge seg når det er så fint vær men må bare kjenner jeg.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vært litt opptatt, også sliter jeg veldig med sykdom for tida.

Og det gjør jo også at det er vanskelig å slanke seg.

MEN, jeg bare innser at ned i vekt vil jeg, ikke pga deg, naboen, søster eller bror, jeg vil ned for og føle meg mer vel, kjenne at kroppen blir lettere og bruke.

Jeg vil bli flink til og spise sundt og godt.

Jeg vil bli hjernevaska på kurs :)

 

Enig?

 

Jeg fortsetter kurset jeg har begynt på,

så kanskje jeg tar ei pause til etter jul, ikke for å spise og kose seg med usunn mat, men fordi jeg blir så lei så lei.

Blir lei av og gå på kurs og ikke klare det jeg burde.

For jeg vet at jeg klarer ikke slappe av uten kurs, og uten og ha klart å gå ned det jeg burde. Jeg vil passe meg. og det trur jeg at jeg klarer.

Klarte det i sommer, gikk opp bare 200 gram i sommer.

 

Jeg har gått opp 400 gram de 2 siste ukene, og er ikke noe fornøyd.

Så må bare få satt inn støte og håpe jeg klarer det,

eller heller stole på meg selv, at dette klarer jeg?

Dumt å gå på kurs og legge på seg.....................

 

 

Ellers så var jeg hos homeopaten her om dagen.

Tok opp ting og tang, men som hun sier, først må jeg få opp energien.

Jeg har nesten null energi, bare subber over gulvet :) slik føler jeg meg.

 

De siste 3 dagen har det godt bedre med sunn mat, like mye trim,

men innser jeg burde trimme mer............

Så må ha mer energi :D

 

 

Tusen takk for du spør charka ;)

 

Ha en riktig god helg, klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei NyMini

Har lest de siste innleggene i tråden din, og ser at du er lei av det store fokuset på mat og vekt. Det kan jeg godt forstå. Jeg fikk bare lyst til å gi deg et tips ang pause fra GR-kurs: Hva med å gå et Hold Vekten-kurs mens du stabler på beina ny motivasjon for å gå videre ned? Det er fort gjort å gå opp de kiloene man nettopp har gått ned, og ved å gå Hold Vekten har du en månedlig "kontroll" som kan gjøre det lettere å holde seg noenlunde i skinnet.

Det er jo ergerlig å måtte gå ned de samme kiloene igjen.

 

Jeg går selv på Hold Vekten, og der er det to andre damer som har valgt nettopp denne vrien. De makter ikke knallfokus og ukentlige møter, men Hold Vekten er et middel for å unngå å skli helt ut.

 

Hvis de underveis i Hold Vekten får ånden over seg og ønsker å gå et ned i vekt-kurs, kan Hold Vekten-kurset "fryses" den tiden ned i vekt varer.

 

Kanskje det kan være noe for deg?

 

Ønsker deg uansett lykke til videre. Virker som dere har et hyggelig hopehav her inne, du og charka. Det er kjekt å kunne støtte hverandre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har en plan,og det er det viktigste nå.Ta den tiden du trenger,det er du som bestemmer vet du.Men 400 gr er ikke allverden,det kunne vert mye verre.

Finn løsninger på hvordan du får mer energi,så tar du det derifra.

 

Ønsker deg en god helg,kommer innom og maserlitt over helga jeg vet du.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innrømme at gårsdagen og fredagskveld var det noen vanskelig valg jeg ikke tok, jeg lukte ørene og spiste godt.

Så tok den letteste vei og hørte på den delen i hjernen som sa, spis mer spis mer....................

 

Og nå sitter jeg her og lurer på hvorfor jeg gjør slikt.

 

Men, litt flink tross alt.

Bært en del vei, mala et rom, lister bare, men opp og ned fra stigen og krabba på gulvet.

Og lakka dørstokker.

 

Tenker som så at så lenge jeg gjør noe, spiser jeg ikke....

 

Ja ja, hittil i dag har det gått bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,ser ut som helga di har vert litt begge deler.Og slik er det vel med fler av oss.

Nå venter en ny uke og datror jeg det er viktig at vi fokuserer på de positive valgene vi har tatt i helga og uka før.De negative må vi bare arkivere et lukket sted.

 

Tenker det blir fint hos deg nå når du maler og styrer,det er en god oppmuntring nå på høsten ekstra artig når man gjør det sjøl da.

 

Har du noen lure planer for neste uke?

Jeg tror jeg skal holde meg til forrige uke,spise nok og riktig og trimme,minst10 trimpoeng.

Du er nå veldig flink å trimme du,deter kjempe bra.

Ha en fin søndagskveld!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom Spenst idag.

Må bare sjekke litt med jobben før jeg melder meg på.

 

Må bare invistere i egen helse :)

 

Ingen lurt på gang...................sliter veldig......................;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!!!

 

Forstår at du sliter med mange forskjellige ting og tanker for tiden.

 

Det er veldig tungt,men må si du er flink som tar fatt i tingene og prøver å gjøre noe med det.

 

Håper du finner en løsning etterhvert,og at du igjen begynner å se fremmover.

 

Ha en fin uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk charka ;)

 

hadde dessverre lagt på meg igjen....................

 

Oppgitt

 

Heldigvis så er det 14 dager til neste gang.

I helga skal vi en tur på hyttetur på fjellet, skal bli godt og komme bort.

 

Må ned i vekt, vil jo til Kilimanjaro..............får brosjyser i posten om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi for en opplevelse da,kilimanjaro du.Det må nå være en kjempe motivasjon det da.

 

Men jeg tror du kommer deg i gang igjen når bare resten er på plass,det blir mye for kroppen når man sliter med mange ting.

 

Fint på fjellet no ja,jeg bor oppå fjellet og du kan tro det er flott her nå,det er som et prospektkort,sol fra knallblå himmel og farger så det spraker bortover.

 

Det ordner seg for snille jenter vet du.

 

Ha en fortreffelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg inn på Spenst.

Fornøyd med det :)

 

Ja, må ha drømmer, og dette er en drøm jeg har hatt i mange år.

 

Føler meg i bedre form om dagen, selv om det var oppgang i går.

 

Har ikke så lett for og gi meg, så henter frem noe styrke jeg tror jeg har på lager ;)

 

Gleder meg til helga, skal bli godt og se fjellet i høst farger.

 

kan nok tenke meg dere har det nydelig for tiden Charka :)

 

Vi får trene og stå på, det er nå vi skal investere i resten av vårt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ina fra Exerto

Hei NyMini!

 

Har lest gjennom mye av (ikke alt, puh!) denne linken, og samtalen mellom deg og Chakra. Og WOW, Chakra - du er litt av en motivator!

 

Og jeg får lyst til å stille deg noen spørsmål, NyMini (om du har lyst til å svare?)

 

* Hva opplever du som aller vanskeligst å gjennomføre av "alle de riktige tingene" du skal gjøre for å få den varige vektnedgangen du ønsker deg? Hvilke mat- eller treningsvaner er for eksempel vanskeligst å gjennomføre?

 

* Hva er årsaken til at du ønsker denne vektnedgangen, altså hva er goden som sitter i andre enden og venter på at du skal komme deg dit?

 

Om du har lyst til å svare meg på disse tingene, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg til å nå de målene du ønsker deg :-)

 

Hilsen Ina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charka er unik ;)

 

 

Joda kan nok svare jeg Ina.

 

1. Jeg er bare så veldig gla i mat. Og jeg er nok veldig sukkeravhengig.

Liker og bevege meg, men har en kropp som er litt for syk til min friske hjerne, og så har jeg diabetes.

 

(dette var en veldig ærlig svar)

 

 

2. Ønske om vektnedgang er fordi jeg ikke liker meg selv, savner den slankere utgaven, og det er så mye lettere og bevege seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ina fra Exerto

Hei igjen NyMini!

 

Det var et veldig ærlig svar! Så fint! Jeg skal prøve å hjelpe deg.

 

Som tidligere alkoholiker og med diabetes kan det være at du trenger mer 1-til-1 hjelp av helsepersonell for å finne løsningen på utfordringene dine. Men jeg har noen tips å komme med på veien.

 

Sukkeravhengigheten din har du fordi du tilfører kroppen din sukker med jevne mellomrom. Om du klarer deg uten sukker-kicket så lenge som du trenger for å komme over sukkeravhengigheten din så får du heller ikke det veldige behovet for sukker lenger. Etterhvert vil du til og med kjenne et utbehag i kroppen om den så tilføres mye sukker, hvilket gjør at kaker, sjokolade og annet godteri med mye sukker ikke blir fristende lenger. Så enkelt og så vanskelig er det faktisk.

 

Det kan hende det skjer psykiske mekanismer inne i deg, tilsvarende det som gjorde at du ble trukket mot alkoholen, som gjør at driftene mot sjokoladen blir for stor. Jeg har dessverre ikke kompetanse til å hjelpe deg med det. Jeg kan bare fortelle deg fysisk hva som skjer i kroppen din i forhold til sjokolade, og at dersom du klarer å ri stormen av i forhold til sukker-kicket så kommer det til å forsvinne. Ok?

 

I tillegg så har vi diabetes'en din, og det jeg sier nå kan hjelpe deg med å ri stormen av mht sukker-kicket...

 

Som du vet betyr diabetes at insulinfunksjonen din er nedsatt/borte og at du derfor er utsatt for blodsukkersvingninger. Når du spiser sukkerholdig mat stiger blodsukkeret ditt, og fettet du spiser sammen med sukkeret (karbohydratene) legger seg i cellene dine. Når du spiser sukker og blodsukkeret ditt stiger, vil det også dale en gang. Når det da er på bånn, får du et nytt sukker-kick, og en ny rask stigning. Dvs at ikke bare legger du på deg alt fettet som du spiser sammen med sukkeret, men du kommer også inn i en berg- og dalbane med nye nedturer og nye sukker-kick. Dette betyr at om du klarer å stabilisere blodsukkeret ditt vil du kunne oppnå både at fettet du spiser ikke legger seg i ellene dine, og du vil unngå disse sukker-kickene. Er du med meg?

 

Så hvordan kan du oppnå det?

Det kan være en ide for deg med diabetes å se på et kosthold med mer fett og mindre karbohydrater for å oppnå et jevnt blodsukker. Du er sikkert skeptisk til fett, men du skal kun bruke fett som et substitutt til karbohydrater hva antall kcal angår, ok? Altså, du spiser like mange kcal, men kcal du tidligere spiste fra karbohydrater skal du nå hovedsakelig spise fra fett. Og bruk gjerne hovedsaklig vegetabilsk fett som frø, nøtter, oljer og avocado. Det vil stabilisere blodsukkeret ditt slik at du slipper opp- og nedturene med voldsomme sukker-kick, og med et stabilt blodsukker kommer ikke fettet du inntar inn i cellene dine og kroppen din vil dermed bruke fettet (så sant du holder deg til samme antall kcal) som brensel.

 

Ok, jeg stopper nå for kvelden. Gi meg gjerne en tilbakemelding på om dette treffer deg, ok? Jeg skal skrive mer om pkt 2 i morgen.

 

Hilsen Ina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fett................bremykt er ikke vegabilsk, men "skal" ha smør tar jeg det.

Er ikke noe gla i smør, så da blir det bremykt på havregrøten.

 

Men, mye fett får blodsukkeret til og stige,

så da er det vel feil fett?

Men, ikke etter havregrøt.

 

Sa vel ikke det at jeg har type 1 diabetes, så er insulinavhengig.

Og insulin gjør meg feit, og særlig når jeg må ta mer og mer.

For ikke mye hjelp og få av legen.

Har jeg for høyt blodsukker, sier legen: ta mer insulin...........og dette vil jeg ikke mer, jeg vil ned i vekt og få et sundt kosthold.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ina fra Exerto

Hei igjen!

 

Fett får ikke blodsukkeret ditt til å stige - uansett hvordan type fett det er. Det er karbohydratene som får blodsukkeret ditt til å stige.

 

Jeg har lyst til å gi deg et tips om noen du kan kontakte for å få mer fullstendig hjelp; http://www.4mklinikken.no. Dette er en klinikk i Oslo med leger og ernæringsfysiologer som jobber spesielt med problemstillinger rundt diabetes og kosthold. De kan hjelpe deg med å sette opp et kosthold som passer dine behov som diabetiker.

 

Lykke til NyMini!

 

Hilsen Ina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott respons på problemene dine fra Ina,skadr sikkert ikke å prøve.

 

Men det må du bestemme sjøl.Ellers synes jeg du virker litt kvikkere nå,deilig det vel?

 

Gleder deg til helga kan jeg tenke meg,kos deg masse så kommer du sterkere tilbake neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er vel tilbake fra fjellet,ble det snø på dere?

 

Her var det snø på morgenen i dag,men den forsvant igjen heldigvis.

 

Ønsker deg en strålende uke,med mange fine turer.

 

Tenk positivt så blir alt litt lettere,vi får stå på denne uka også så kanskje vi er litt nermere målet neste søndag.

 

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Har hatt en deilig helg på fjellet.

På lørdag ble det en tur på 4 timer, og jeg bare elsker det ;)

 

Til og med samboer syns det var nydelig, han har sine undskyldninger for og slippe og gå tur, men på lørdag gikk han som bare det.

Han har noen kunstige deler i kroppen derfor blir det vanskelig.

 

Men det gikk veldig bra.

 

Søndag var det kaldt, gikk bare en liten tur, måtte bare bevege meg siden det ble så mye på lørdag, gå meg til igjen.

 

Har det mye bedre for tiden :)

 

Er spent på om jeg har gått ned i vekt i morgen.

Er ikke noe kurskveld, men veier meg på morgen, for det gjør jeg hver tirsdag.

 

 

Nå er det middag og er så sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...