Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Takk for brødoppskrift! Jeg har dårlig gjærbakstselvtillit og bruker helst brødbakemaskinen min, men kanskje jeg skal prøve meg på gamlemåten jeg også. Det er noe ekstra tilfredsstillende ved å lage noe helt fra grunnen av. Havremel har jeg ikke kjennskap til. Jeg bruker en del havregryn i brødene mine. Har havremel noen egenskaper som gjør at det fungerer bedre? Henger brødene bedre sammen for eksempel?

 

Ønsker deg en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar
Gjest NinniR

Vet ikke om havremel har noen spesielle bakeegenskaper, men jeg bruker det for smakens skyld. Kjøper havremel i den lokale matbutikken her. Det er ikke så uvanlig, på grunn av all matallergien.

Du kan lage deigen i bakemaskinen, og steke den i vanlige former, kan du ikke?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Joda, kan lage deig i bakemaskinen og så steke i ovnen, vettu, men da spørs det om lettvintskrulla finner det for godt å gjøre hele bakinga i maskina gitt. Jeg lager jo forsåvidt pizzadeig i bakemaskinen min da.

 

Jeg har ikke sett hverken rugmel eller havremel i butikken min, men jeg skal kikke litt nøyere samt sjekke ut de to forskjellige organiske/helsekost-butikkene vi har litt nøyere også. Her skal intet være uprøvd!

 

Ha en riktig god dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Snøen laver ned, smått og tett.

I dag skal jeg først jobbe i flere timer, så skal jeg besøke en venn som har vært utsatt for en alvorlig arbeidsulykke. Jobbingen gleder jeg meg ikke til, men besøket blir ok. Gleder meg til å se/snakke med han og forsikre meg om at han er ok, tross alt. Noen morgener våkner jeg og er takknemlig for det livet jeg har. Mye kan skje bare på et sekund, og livet kan endres totalt og dramatisk.

Håper dere alle får en trygg og god dag!

Hva er du takknemlig for? Tenk et minutt på det. Det kan gi deg en god start på dagen.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ønsker deg en riktig god dag, NinniR. Trist å høre om vennen din, men fint at du besøker og er venn. Takk for tankevekkeren - det er mange ting å være takknemlig for.

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på IKEA igår og kjøpte sauskinnsfeller og store linputer til slagbenken på hytta. Takknemlig for at vi har dette deilige stedet der vi kan slappe av og lade batteriene våre, så vi kan takle en stresset hverdag.

 

Datteren min kjøpte seg valp i dag. Jeg er takknemlig for den gleden hun opplever! Skjønn liten hund som sprer glede rundt seg. Hennes første natt som valpemamma. Tror ikke det blir så mye søvn, men pytt.

 

Ble invitert med på teater i morgen. Takknemlig for hyggelige venner som tenker på meg når de vil dele fine opplevelser med noen!

 

Ha en herlig dag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag snør det igjen.

Herregud, dette været dere...............

 

Lykke til både med hund, hytteting og teatertur Ninni!!!!

 

Jeg er takknemmelig for at det er fredag i morgen for da skal jeg kose meg med ny matoppskrift og vin!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Les Misérables på Oslo Nye med gode venner. En herlig opplevelse! "Hør folket synge" gir meg gåsehud over hele kroppen!

Denne helgen skal brukes til å komme meg á jour med jobbsaker. Har ryddet og pakket saker i kasser som skal stues bort. Hoppet over lørdagssvømmingen denne helgen for å gi bena litt hvile. Det blir langkjøring i morgen, så det får holde.

Var på vekten i morges og den viste 64,4 kg. Det føles godt. Føles helt tydelig best når vekten viser maks 65 kg.

Hadde en "sprekk" i går med is, kjeks, peanøtter, nonstop, sjokoladesaus og gummigodt. Ble skikkelig kvalm etterpå. Kroppen sier klart i fra at det er feil. Har hatt søtsug i lengre tid. Kanskje det var like greit å få det unnagjort. Har startet med epleedikktabletter med krom. Det skal hjelpe mot søtsug. Føler at jeg skal holde meg langt unna søtt i dag. Tror jeg skal lagre knaskerøtter for helgen, for sikkerhets skyld, og finne frem noe god te.

Nå skal jeg ta frem målebåndet og registrere målene mine. Forhåpentligvis gir det en positiv opplevelse:)

God og sunn helg, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Les Misreables på DNS her i Bergen i høst- det var rett og slett en fantastisk opplevelse! Helt enig med deg- den sangen er en skikkelig gåsehudopplevelse! Eller hele stykket er igrunnen det! Fantastisk! Enda bedre opplevelse enn da jeg så det i London for endel år siden- jeg fikk nok mere med meg på norsk, rett og slett!

 

Så flott med vekten din! Jeg tar det som min inspiasjon til å gå ned igjen til min stabiliseringsvekt!:-)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en runde med målbåndet tok jeg frem kursboken og skrev ned noen tall. Sammenlignet med de første tallene jeg noterte ned og fikk litt perspektiv på prosessen min. Selv om jeg er godt i gang med HV, føler jeg meg fremdeles i prosess og ikke under noen omstendigheter ferdig. Samtidig er jeg foreløpig fornøyd med både prosess og resultat.

 

I september 2007 målte jeg hals, overarm, bryst, midje, ende og lår. Tilsammen 485 cm. Jeg veide 101,7 kg. Nå, i mars 2009 måler jeg 370 cm og veier 64,4 kg. Det er en differanse på 115 cm og 37,3 kg. BMI'en er normal etter mange års fedme med vesentlig helserisiko.

 

Jeg håper at jeg om nye 18 mnd kan si at jeg fremdeles er fornøyd, både med prosess og resultat. Jeg undres på om jeg fremdeles da vil notere ned hva jeg spiser hver dag, og om jeg fortsatt vil veie meg hver dag, eller om jeg føler meg trygg nok på egen kropp og vekt til å klare meg uten daglig notering og veiing.

Uansett, godt å få litt perspektiv på sakene.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde suppe til middag i dag, og den ble bedre enn forventet(he,he).

 

Først renset jeg aromasopp og skar den i skiver. Så finhakket jeg en halv løk og 3 vårløk som jeg stekte med soppen i litt olje i en dyp panne. Så hadde jeg på timian, salt, pepper, hønsebuljong med urter, 1 liter vann, mørk maizenajevner og 1 1/2 dl matfløte. Maten var klar på 5-10 minutter, god, varm og mettende. Husman knekkebrød med lettere gulost til.

MMmmm...

Enda jeg egentlig ikke er så kjempebegeistret for sopp:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et foredrag med Marit Breivik i dag. Det handlet om ledelse og evnen til å bygge team. "Team som metode for å skape resultater. Individuell kvalifikasjon brukt sammen i laget."

Utrolig motiverende. Deilig med en så profilert person som er så lite selvhøytidelig. Hun har en egen evne til å formidle et godt budskap på en forståelig måte, med en lugn humor, og stor autoritet. Hun fikk ihvertfall meg til å tro at alle kan få det til. Hun er engasjert, inspirerende og motiverende. En flott opplevelse. Det er en gave å kunne motivere til utvikling og måloppnåelse på en slik måte som hun kan.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med faglig påfyll, og det er virkelig artig å høre på folk som har så store evner til å motivere som Marit Breivik. Og tenk så mange ulike stiler en leder kan ha, den russiske treneren får jo også kjempegode resultater. Og han er vel ikke akkurat det jeg forbinder med sympatisk.

 

Så deilig helgen din høres ut. Her er det mer rufsete vær. Jeg har vært så mye på farten i det siste at jeg ønsker meg en helt allmindelig helg. Med trening, slaraffenliv foran tv`n, husvask? og nok søvn. Jeg har vært på kurs 3 dager denne uka- 12timersdager med heftig program, så nå er jeg vis, lykkelig og dønn utslitt:p

kanskje jeg skal prøve en Ninni-suppe? Jeg blir inspirert av dine kokekunster:D

 

Jeg ser du har hatt en evaluering. Det er sikkert kjempesmart å minne deg på om den fantastiske jobben du har gjort. Både du og jeg har nok på sett og vis fått livet tilbake. Jeg var ikke ulykkelig da jeg var 100kg, men det var utrolig begrensende for min livsutfoldelse. Jeg fikk alltid angst når det ble foreslått turer, fordi jeg var redd det skulle bli for tungt/langt. Jeg ville nødig være med på bade-seanser (stamp ol) med venner og kollegaer. Jeg hatet å handle klær. Jeg ville ikke fotograferes osv. Dette er nå minner jeg kan hente fram hvis jeg plutselig skulle komme til å tvile på min nye livsstil.

 

Kos deg i helga.

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen situasjonsrapporten fra et liv med 100 kg. Ikke bare artig, nei.

Takk for ros. Alltid hyggelig. Syns jeg lager for lite mat for tiden. Lyst til å gå et matkurs og lære indisk. "Masalamagic" holder kurs. Sjekk hjemmesidene på nettet, nam, nam...

I helgen blir det nok noe enkelt, men godt, på hytta!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en heller mislykket treningsøkt, dro min kjære og jeg med noen venner på kino. Spiste en deilig kyllingwok først. Fikk litt stemning og hyggelig skravling før filmen begynte. "Menn som hater som hater kvinner" basert på en bok av Stieg Larsson. Bra film. ¨Godt driv, troverdig persongalleri, spennende historie og bra teknisk. Alt man kan ønske seg av en film, egentlig. Må ærlig innrømme at jeg hater vold, så jeg vendte meg bort 3-4 ganger i løpet av filmen. Lyden er ofte sterk nok, trenger ikke se detaljerte bilder.

 

Fornøyd med at jeg valgte en boks Läckerol og en Coke Zero til filmen. Har klart å venne meg til at kino ikke er synonymt med masse godteri, men det tok meg litt tid. Det var helt nødvendig å skille kino og godteri, ellers hadde jeg måttet slutte å gå så mye på kino. Jeg elsker film, så det var helt uaktuellt. Nå syns jeg det går helt greit.

 

Det som er så deilig med film er at jeg kan "bli borte" fra meg selv og alt som rører seg i hodet og det daglige liv. Et par timer uten tanke på mat... Et par timers virkelighetsflukt, et par timer i en annen verden, opplevelser, inntrykk, alle mulige stemninger... Livets pauseknapp.

 

Har du en bra film å anbefale?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja den filmen gleder jeg meg til å få sett. Ble helt oppslukt av bøkene da jeg leste dem, skal bli spennende å se filmen. Veldig riktige skuespillere i forhold til sånn jeg har forstilt meg det også.

 

Er så enig i det du sier om å få et slags "nytt liv" Jess. Både når det gjelder aktiviteter, klær og selvfølgelig hvordan man føler seg. Begynnte faktisk ikke å merke det helt før jeg kom over 40 kg, men nå "oppdager" jeg nye ting hver dag. Men å bli fotografert, nei da har jeg noe annet jeg må gjøre, og sånn har det i grunn alltid vært. (på en måte litt dumt at det ikke finnes et bilde av meg da jeg var på det tjukkeste, for det kunne jo vært artig å sammenlikne)

 

Og ja, vi trenger noen pusterom av og til Ninni, det er helt sikkert.

 

Ha en sunn og fin onsdag, dere.........:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg har blitt mer opptatt av mitt eget utseende etter at jeg gikk ned i vekt. Nå har jeg glede av å se ok ut, kjøpe nytt tøy og sminke meg etc. Sitter her og koser meg med nylakkede negler. Fransk manikyr for første gang. Det føles som da jeg var liten og fikk en ny leke jeg hadde ønsket meg lenge. Opprømt, og glad.

Jeg syns jeg har fortjent det, men ønsker ikke være selvsentrert og forfengelig. Skulle ikke tro det ville være vanskelig for en voksen dame å holde styr på personligheten, men det er ganske store endringer det dreier seg om og jeg føler at jeg har lyst til å nyyyte det litt.

Litt pussige tanker på onsdagskvelden, kanskje... Hva tenker dere?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du er litt forfengelig-det er vel bare helt naturlig når du føler deg mere vel med din egen kropp!? Forfengelig er ikke det samme som selvopptatt eller selvsentrert....det går an å like å ta seg godt ut uten å være selvopptatt....! Så det syns jeg du skal kose deg med videre....jeg tror dessuten det er en fin måte å holde vekten der den skal være.....! Jeg liker også mye bedre å pynte meg nå enn jeg gjorde med noen kilo ekstra.

 

Jeg har ikke fått vært innpå en ukes tid- det har rett og slett bare vært litt mye på hjemmefronten....og da har jeg manglet både tid og overskudd til å være innpå her! Men jeg kommer innpå igjen, alle sammen...!:-)jeg savner dere! Og forresten; vekten går det faktisk veldig fint med- plutselig forsvant både julekiloet og resten i løpet av to uker....! Merkelig fenomen- men helt velkomment, altså!

 

Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei NinniR

Nå er det lenge siden jeg har vært aktiv i forumet, og jeg har ikke rukket å lese trådene langt tilbake.

Men jeg leste ditt siste innlegg om fransk manikyr. Det er deilig å gjøre det beste utav sitt nye jeg. Godt med nye klær og fin sveis.

Nylakkerte negler har det vært dårlig med hos meg de senere år. Har lyst til å prøve fransk manikyr, men det har bare blitt med tanken. Var det vanskelig å få et pent resultat? Hva slags merke kjøpe du?

 

Ønsker deg ei fin, fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å "se" dere igjen!

Kjøpte en pakke som inneholdt blank, rosa og hvit lakk på Hennes & Mauritz. Den inneholdt bruksanvisning og noen kjekke små selvklebende strips til å sette på neglen som mal. Det ble kjempefint resultat, og selv om det tok litt tid var det lett å få det fint. Fikk skryt på jobben, til og med!

Flott at det går bra med vekten, svusj.

 

Helgehilsen fra NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...