Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Gjest NinniR

Jeg får hive meg på, og lage en tråd på HV jeg også.

Litt bakgrunn om meg:

Jeg er 48 år ung, 172 cm høy og startet på mitt første GR kurs i september 2007. Da veide jeg 101,7 kg og var i fare for å få diabetes. Blodsukkeret hadde da vært farlig høyt over lengre tid. Mannen min er på samme alder og slet med høyt kolesterol og for mange kilo. Plutselig var grensen nådd for meg, og jeg foreslo for min kjære at vi skulle melde oss på GR sammen, og det ble han med på. Han har gått på Elixia i flere år, og nå meldte jeg meg også inn og vi begynte å gå fast tre-fire ganger i uken.

 

Nå har mannen min gått ned 20 kg, og jeg veier 67,5 kg. Vi trener fortsatt sammen 3-4 ganger i uken og er generelt mer aktive i hverdagen. Mannen min gikk på ett kurs, jeg har fortsatt og går nå på Hold vekten. På HV går vi med staver, jeg går uten men er kjempefornøyd med HV aktiv. Blodsukkeret mitt er nå helt perfekt, og kolesterolet til mannen min er flott også.

 

Vi er kjempefornøyde begge to! Det har blitt dyrt, siden alle klær er byttet ut med nytt, men det er verdt det.

 

Nå som jeg skal holde vekten merker jeg at jeg sliter med å øke kcal -inntaket. Jeg har vært så konsekvent med kaloriene mine at det virker helt feil å øke! Nesten som en mental sperre. Dessuten har jeg slitt med å spise nok, så det er nesten et ork å spise enda mer. Har ikke spist frokost siden jeg var liten, men spiser nå frokost hver eneste dag. Kjempeomstilling! Dessuten er jeg nok redd for å gå opp igjen nå som jeg har gått ned. Samtidig vil jeg ikke bli tynnere nå heller, for jeg er fornøyd med det vekttapet jeg har hatt.

 

Trenger nok å tenke litt høyt sammen med dere som har erfaring med å holde vekten. Har dere opplevd noen av de samme følelsene som meg når dere var ferske på HV? Er det noen "feller" jeg skal passe meg for?

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Heisann ninni

Så hyggelig med ny skribent her inne - velkommen!

Og gratulerer med utrolig flott resultat, 34 kg ned siden september. Supert! :-)

 

Det høres veldig kjekt ut at du og mannen din har gjennomført endringene sammen, og det er godt å tenke på at man har gjort en så viktig innsats for helsa.

 

Du spør om det er spesielle feller man bør passe seg for.

Jeg begynte på HV høsten 2007, og da var jeg så lei av føre dagbok og registrere all mat og trim, så jeg tok det mer "på gefühlen". Det har forsåvidt gått bra, vekta har holdt seg stabil siden juli, men jeg har nok slitt med at det har blitt litt for mye kos på bekostning av maten.

Så jeg vil nok anbefale deg å lese i smallgirls tråd - hun har en beundringsverdig systematisk strategi som høres veldig smart ut! :-)

 

Jeg har det ellers som deg, jeg holdt meg mett og god på ned i vekt-meny, så jeg følte heller ikke det helt store behovet for mer mat. Men jeg baker brød med nøtter og kjerner i, velger fet fisk som pålegg og middag flere ganger i uka, putter avokado og pinjekjerner i salaten, tar noen oliven ved siden av kveldsmaten etc. Jeg bruker heller ikke lettvarianter av noe annet enn melk/fløte/rømme, og jeg teller ikke så innmari nøye på frukt- og melkekaloriene lenger.

 

Vi høres videre - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Nå har jeg vært i tenkeboksen et par dager, og vurdert min nye strategi for å holde vekten. Kurslederen min ble bekymret over at jeg hadde gått ned flere kilo siden sist og tilbød meg ekstra veiing og en prat i går. Er glad for at jeg sa ja til det.

Har øket kaloriinntaket de siste ukene, men har fremdeles gått ned. Tror jeg må la kroppen finne ut av det nye regimet, så får jeg bare holde hodet kaldt og følge planen om rolig og gradvis økning av kaloriene. Skal også ned på 3 treningsøkter i uken, og har bestemt meg for å kose meg med de tre øktene.

Skal også fortsette å skrive inn alt jeg spiser her på vektklubben, som jeg har gjort hver dag de siste ni månedene. Gleder meg til at vekten er stabil! Tenkte jeg skulle øke inntaket av frukt og grønt i første omgang, siden det er mat som er lettere for meg å spise enn tyngre saker som mer brød/større middagsporsjoner/ fet fisk og fetere pålegg. Her er det snakk om tilvenning over tid. Like mye mentalt som fysisk. Er fremdeles "fersk" som slank, og er redd for å gå tilbake til tresifret vekt...

Men nå er det 17.mai rett rundt hjørnet, vi får hyggelige gjester og jeg har planlagt en deilig meny til den store dagen. Gleder meg til å lage god mat og ha på bunaden min(som er omsydd for å passe min nye kropp, hi, hi..).

 

Ja, ja. Det var dagens tanker.

God kveld til alle,

hilsen NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

18.mai, og dagen derpå.

Bestemte meg for å kose meg med matlagingen til den 17., og jeg startet den 16. med forberedelsene. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men når jeg skal lage selskapsmat liker jeg å pusle med forberedelsene. Jeg lager lister! Alt som skal gjøres/lages, i hvilken rekkefølge og hvilke klokkeslett jeg skal gjøre de forskjellige delene i prosessen. Dekket bordet, lagde blomsterdekorasjoner ute og inne, laget alt som kunne lages dagen før.

Den 17. var jeg tidlig oppe, på med bunaden som jeg er så glad i, og gikk i barnetoget. For en fantastisk stemning! Barn og voksne lo og ristet bare på hodet da snøen plutselig lavet ned, ingen sure miner selv om fingrene var frosne.

Så var det hjem og tenke på menyen.

Førrett:

- valnøttfocaccia med balsamico og olivenolje, varm nøtteblanding med urter

 

Forrett:

- kaldrøkt laks med urtekesam på hvitløksgrillet valnøttbrød

- reker og lime i shotglass med søt chili-/ingefærsaus og sesamfrø

- speket ørret på smilende egg med finsnittede sukkererter i sennepsaus

hvitvin/lettøl/vann med lime

 

Hovedrett:

- mandelpotetskiver stuet i vikingmelk med ristede pinjekjerner, hvitløk og parmesan

- kalvefilet med cashewnøtter og timian

- sukkererter og asparges

- løkkompott

- sherrysaus

rødvin/lettøl/vann med lime

 

Dessert:

- rede av sjokolademarengs med sitronkrem og salat av dragefrukt, bjørnebær, blåbær, bringebær, jordbær, rips. Lettis og tørket ananas til pynt.

sprudlende rosévin/vann med lime

 

Kake:

- ostekake med mascarpone, lettost og hvit sjokolade, bunn av belgiske spekulaas, espressogele.

nøttelikør/cognac/kaffe/te

 

Utrolig morsomt å lage skikkelig mat for gode venner. Mye latter og nytelse. Så var det å beregne kaloriene, da. Nå har jeg jo visst at det ble en del ekstra denne dagen, så jeg har planlagt hvor mye jeg skulle spise, og jeg spiste mest av det magre og minst av det kaloririke. Jeg byttet også ut rømme med magerkesam, og fløte med vikingmelk. Dessuten la jeg inn en dobbel treningsøkt og mager mat i dag, så da blir ikke dagen derpå så ille. Faktisk er jeg ganske fornøyd, både med selskapet, maten og meg selv.

Jippiii!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Utrolig insiprerende å lese tråden din, og så deilig å se at dette fungerer!!! Gratulerer med fantastisk resultat!

Jeg har akkurat begynt på min tur nedover, har tatt av 5 kilo så nå er det bare 20 igjen. :-)

Skal følge med på tråden din og la meg inspirere. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Wow. Jeg ble helt fasinert av den 17. mai-menyen din. Er du utdannet innen matlaging, eller bare en dyktig hobbykokk? Alt hørtes helt snadder ut! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Nå har jeg vært i tenkeboksen et par dager' date=' og vurdert min nye strategi for å holde vekten. Kurslederen min ble bekymret over at jeg hadde gått ned flere kilo siden sist og tilbød meg ekstra veiing og en prat i går. Er glad for at jeg sa ja til det.

Har øket kaloriinntaket de siste ukene, men har fremdeles gått ned. Tror jeg må la kroppen finne ut av det nye regimet, så får jeg bare holde hodet kaldt og følge planen om rolig og gradvis økning av kaloriene. Skal også ned på 3 treningsøkter i uken, og har bestemt meg for å kose meg med de tre øktene.

Skal også fortsette å skrive inn alt jeg spiser her på vektklubben, som jeg har gjort hver dag de siste ni månedene. Gleder meg til at vekten er stabil! Tenkte jeg skulle øke inntaket av frukt og grønt i første omgang, siden det er mat som er lettere for meg å spise enn tyngre saker som mer brød/større middagsporsjoner/ fet fisk og fetere pålegg. Her er det snakk om tilvenning over tid. Like mye mentalt som fysisk. Er fremdeles "fersk" som slank, og er redd for å gå tilbake til tresifret vekt...

Men nå er det 17.mai rett rundt hjørnet, vi får hyggelige gjester og jeg har planlagt en deilig meny til den store dagen. Gleder meg til å lage god mat og ha på bunaden min(som er omsydd for å passe min nye kropp, hi, hi..).

 

Ja, ja. Det var dagens tanker.

God kveld til alle,

hilsen NinniR:)[/quote']

 

Først av alt gratulerer så masse med å ha nådd målet ditt! En fantastisk følelse, ikke sant?

 

Jeg har hatt i tankene at jeg skulle skrive til deg siden du åpnet tråden, men jeg har hatt en hektisk tid i det siste, men nå skal jeg ta med tid til å dele mine tanker med deg. For jeg kjenner meg veldig godt igjen. Nå vi har gått ned så mye som du og jeg har gjort så blir vi nok ekstra redde for å gå opp igjen. Selv om jeg økte ganske bra på med kcalorier de første tre ukene så gikk jeg nedover i nesten det samme tempoet som da jeg skulle ned i vekt. Jeg "fikset" det ved å ha en total utskeiielse i pinsen. Ikke sånn ment at jeg er stolt av det, men det kjentes ikke så værst ut etterpå heller. Jeg trengte det sikkert på en måte :D Det jeg stort sett merker er at jeg har en tendens til å spise for lite når jeg er borte, og ikke har anledning til å legge inn maten min her på vektklubben. Det blir liksom slik, heller for lite, enn for mye. Og nå er campingsesongen i gang for oss, så da er det ikke like lett å ha full kontroll i helgene. Etter at jeg begynte på HV kurs har jeg økt fra 1300 til ca 1850 kcalorier, og gått ned fra 14 til 10 tp, det er der jeg ønsker å ligge i forhold til trimpoenga. Je synes at det er fryktelig mye mat jeg skal spise nå. Jeg har økt på med det aller meste av mat faktisk. Og som sagt er jeg kjemperedd for å gå opp i vekt igjen.

 

Ellers var det en fantastisk 17. mai meny du hadde, skulle ønske det var jeg som var så flink med mat. Vi nøyde oss med grillet kyllingfilèt, med ris og grønnsaker og dip.

 

Du må ha masse lykke til videre med stabiliseringen, så håper jeg vi kan ha litt kontakt utover året :)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger:).

Først og fremst, før jeg glemmer det, jeg tygde tyggegummi hele 16. og 17.mai mens jeg lagde mat. Takk for tipset Smallgirl!

Så til menyen og maten; amatør som elsker mat! Det har syns på meg i alle år at jeg er glad i mat, men det er "urettferdig" at jeg har vært så tung når problemet egentlig har vært at jeg har spist for lite men feil mat. Elsker å se ansiktet på venner og familie når de spiser god mat jeg har laget. Presentasjonen, borddekkingen, ja helheten er like viktig som smaken for meg. Dessuten er det fantastisk å prøve seg på nye teknikker og råvarer. Nå har jeg selvsagt fått en ekstra utfordring; å lage kalorifattig men smaksrik mat! Jeg leter alltid etter gode erstatninger for fete varer, og har funnet noen fine produkter.

Jeg kjenner igjen det med å være redd for ikke å ha kontroll. Jeg noterer matinntaket hver dag nådeløst. Reiser jeg bort skriver jeg det i notisboken min og noterer det på nettet med det samme jeg kommer hjem.

Fra 1300 kcal til 1850 kcal... hvor lang tid brukte du på det, Smallgirl? Jeg tror jeg må ta det veldig sakte for å venne meg til tanken på at det er ok/riktig å spise mer.

Til slutt: Heia Ira, heia Ira!!!:)

Nå skal jeg på Bobby McFerrin-konsert, og tenke på noe helt annet enn mat i noen timer. Jøss som jeg gleder meg!!

 

NinniR ... på vei ut døren i hvite jeans str.38 og et stort smil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg har fått beskjed om å øke kjapt fordi jeg har så høy forbrenning, På slutten av min ned i vekt periode spiste jeg 1300 kcal, på første kurskveld fikk jeg beskjed om å øke til 1400, og ned 2 tp. Jeg brukte hjemme vekten min og ringte kursleder etter at jeg hadde gått ned 0,9 kilo første uken. da fikk jeg beskjed om å øke til 1600 og ned 2 tp til. Den uken gikk jeg opp 200 gram i forhold til onsdagen før ( hadde mensen), fortsatte en uke til på 1600 og 10 tp, og gikk da ytterlige 0,9 kilo ned. Tok igjen kontakt med kurslederen som ba meg on å øke til 1800 kcal. Den uken gikk jeg opp ett kilo, men jeg hadde tre dager hvor jeg fikk i meg altfor mye kcalorier, men det var planlagt :) Så andre kurskveld fikk jeg beskjed om å øke til 1900. Og der sliter jeg virkelig, sikkert fordi jeg gikk opp etter forrige helg. Jeg prøver å komme meg opp i godt over 1800 kcalorier, men det kjennes ut som jeg har en sperre på 1900 ;) Så får vi heller se hva onsdagen bringer meg på hjemmevekten, er jeg stabil, bør je vel krype meg opp i overkant av 1900. Men ja, jeg skjønner veldig odt hva du mener, det er skremmende å spise så mye, jeg er livredd for at vekten skal peke feil vei.

 

P.S. tor det var noen andre som tipset deg om tyggegummien.

 

Håper du koser deg masse på konserten :D

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Sitter her med en tom følelse i hodet og et virrvarr i magen. Må tenke litt med tastaturet, tror jeg. Har nettopp åpnet konvolutten fra sykehuset. De ønsker meg velkommen til bukplastikk på St.Hansaften. Å...

Jeg er ikke en gang i landet den dagen, for da har jeg reist på ferie til Syd-Frankrike. Det sier i hvertfall flybiletten. Hvordan takler jeg dette? Operasjon -ja! Men, ferie? Ja - det trenger jeg sårt etter denne vinteren. Ringer jeg og spør om ny dato?

Har noen med klare hoder noen tanker å dele?

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Sitter her med en tom følelse i hodet og et virrvarr i magen. Må tenke litt med tastaturet' date=' tror jeg. Har nettopp åpnet konvolutten fra sykehuset. De ønsker meg velkommen til bukplastikk på St.Hansaften. Å...

Jeg er ikke en gang i landet den dagen, for da har jeg reist på ferie til Syd-Frankrike. Det sier i hvertfall flybiletten. Hvordan takler jeg dette? Operasjon -ja! Men, ferie? Ja - det trenger jeg sårt etter denne vinteren. Ringer jeg og spør om ny dato?

Har noen med klare hoder noen tanker å dele?

NinniR[/quote']

 

ja, dette ble nok ett kjempedilemma for deg. Jeg skjønner utrolig godt at du ønsker å få tatt denne operasjonen. For det ønsker jeg selv, men har ikke søkt ennå. Litt pga at det nærmer seg sommer og litt pga stort press på arbeid om dagen.

 

Men samtidig tror jeg at jeg kjenner meg utrolig godt igjen om dine tanker angående ferie. Du har gått gjennom en hard høst/vinter/vår med masse kcaloritelling, trimming og lite tid til kos sammen med mann/familie regner jeg med. ( Utfra det jeg har lest på tråden din tipper jeg at vi to har vært gjennom noe av det samme) Jeg vet rett og slett ikke hva jeg ville ha gjort. Du fortjener virkelig å få ta deg en ferie nå, men så spørs det da, hva vil de si visst du søker om utsettelse på operasjonen? Helt ærlig så tror jeg at jeg ville tatt en telefon til sykehuset for å forhøre meg. Går det greit å flytte operasjonen så tror jeg kansje jeg ville ha gjort det visst jeg var deg, men dette var rett og slett vanskelig.

 

Tenk deg nøye om, for du fortjener operasjonen og du fortjener ferieturen din.

 

Jeg var vel egentlig ikke så mye til hjelp her, men jeg ønsker deg uansett lykke til med valget ditt.

 

Stor klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Jeg bestemte meg for å kontakte sykehuset og forklare situasjonen, og spørre om en annen dato. De var kjempehyggelige og sa at "da tar vi det i september". Enkelt og greit. Hurra!

 

Takk for tankene dine Smallgirl!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Jeg sliter fortsatt med å få roet vekten. Går fortsatt ned. Jeg har øket kcal-inntaket fra ca.1300 til 1600-1800. Klarer ikke 1800 hver dag, men prøver så godt jeg kan. Kjenner maten vokser i munnen og ryggmargen skriker "nei, nei!!", men jeg spiser nøtter og avocado for å øke inntaket. Har trappet kraftig ned på trimpoeng. Denne uken var jeg i svømmehallen lørdag, og hadde en løpetur i dag, ellers vanlig hverdagsaktivitet. Enda har jeg gått mer ned i vekt. Nå er jeg 66,3 kg på mine 172 cm, og startet på 101,7.

Dere som har erfaring, kan kanskje si noe om hva jeg gjør galt? Prøver å ikke frike ut her, men... Føler at jeg har et "luksusproblem", og at det nesten er ufint å snakke med noen som prøver å gå ned. Derfor spør jeg her på HV-tråden.

NinniR

(Det skal nok gå bra dette. With a little help from my friends?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært NinniR! Fantastisk! Selv regner jeg med å runde 30 kg i morgen (veiedag) og da er jeg halvveis. (jippi!) Har allerede begynnt å følge med litt her på "hold vekten" jeg da, for nå føler jeg meg sikker på at jeg kommer til å klare det. Veldig inspirerende og se at dere har fått det til og spennende å følge med på hvordan det går. Jeg skjønner godt at dere sliter med å spise nok, man blir jo livredd for å gå opp igjen selvfølgelig. Men stå på, du finner nok ut av det etter hvert.

Det var den tålmodigheten igjen da...............:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Heisann Ninni

 

Ja, dette er en utfordring.

På egne vegne må jeg tilstå at det ikke er hver dag alle kaloriene mine kommer fra skikkelig mat. Jeg blir fort mett til måltidene. I mitt stabil-kosthold er det nå plass for noen utskeielser, utfordringen er å arbeide med seg selv slik at man

A. ikke går berserk i kakefatet/godteposen

B. nyter de godsakene man unner seg

 

I Hold vekten-kostholdet er det beregnet 100 kcal til kosemerker pr. dag. Vi har ofte dessert som ligger i grenselandet frukt/melk/kosemerker (for eksempel yoghurt med bær, eller litt is), og dette koser jeg meg med med verdens beste samvittighet.

 

Mine ekstrakilo kom fra fråtsing, ikke nipping. :-)

Det er ikke slik at mitt daglige inntak svinger fra sulting til overspising. Jeg spiser god mat hver dag, med hyppige måltider, men tar det ikke så tungt om det blir bittelitt overtrekk på kosemerkekontoen. Og jeg følger nøye med på vekta, slik at jeg raskt kan endre en eventuell dårlig kurs.

 

Lykke til med stabiliseringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det du sier der er viktig å tenke på fullfres. Det er nok "nippingens kunst" jeg ikke kan for å si det sånn.......(he, he)

Det blir liksom alt eller ikke noe..........

Men nå har jeg hvertfall endelig passert 30 kg's-grensa (31,5 faktisk) og er dermed halvveis.

Det kjennes veldig godt!! HURRA!!!!!!!!!!!!!!:(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den folkeaksjonen blir jeg med på Fullfres.

Men nippingens kunst er nok MYE vanskeligere enn tilgivelsens kunst.

Kan ikke sammenliknes en gang det.........................:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Min utfordring er altså hverken fråtsing eller småspising, det er å være mentalt komfortabel med å spise mer enn jeg har gjort de siste månedene. Jeg er mentalt innstilt på mitt strenge gå-ned-i-vekt-regime, og sliter virkelig med å øke inntaket. Har øket med 300-600 kcal, men klarer ikke mer enn 600 ekstra. Resultatet er at jeg fremdeles går ned, til tross for at trivselsvekten er nådd og jeg prøver å stabilisere meg.

På kurs er det snakk om mentale prosesser, men er det bare jeg som syns dette er vanskelig?! Syns det er vanskeligere å stabilisere og stoppe nedgang, enn det var å gå ned. Sukk...

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Uff ja, det er helt andre utfordringer man står overfor i stabiliseringsfasen. Ett av problemene er at det snakkes/skrives så utrolig mye om å gå NED i vekt, men veldig lite om å holde en passe vekt.

 

Dessuten er det mange av oss som har brukt ÅR av livet til å drømme om å gå ned i vekt, og være misfornøyd med alle halvhjerta forsøk. Når vi endelig lykkes, har vi ikke noe følelsesmessig repertoar å spille på, for det er ikke dette vi har trent på. Vi har drevet mental trening på å veksle mellom å være misfornøyd eller å juble over at vi går ned. Vi har ikke trent på å være fornøyd med vekta og omgås mat på en naturlig og avslappet måte. (min kvasipsykologiske teori, bare)

 

Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til, annet enn å prøve å innføre andre målbare suksesser i livet ditt. Mens du gikk ned i vekt fikk du stadig bekreftelse på at du mestrer noe - nemlig det å slanke deg.

Nå gis det ikke lenger ukentlige seiere på det området, og det kan kanskje være på tide å fokusere på andre utfordringer. Hva med en ny hobby? Eller endre vaner på et helt annet område? Jeg kjenner deg jo ikke, men hvis det er noe du skulle ønske du gjorde annerledes tror jeg dette er en fin fase å begynne i.

Bli mer sosial? Ha det ryddigere hjemme? Sette alle bildene i album? Her må du selv finne det som passer for deg.

 

I matveien kan du innføre mer kaloririke pålegg, bruke avokado og oliven som tilbehør, bruke litt olje i middag etc. Men problemet er vel ikke å finne ut hvor kaloriene kan komme fra - det er å våge i spise dem uten å få følelsen av å ødelegge alt.

 

Vet ikke om noe av dette kan være til hjelp, det ble langt og bablende. Men det er godt og støttende ment! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det mentale er vanskelig NinniR, ikke tvil om det. Har tro på å søke litt hjelp hvis man sliter jeg da.............

 

Veldig bra det du skriver Fullfres,

ikke bablende i det hele tatt...........;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Fullfres, takk for at du deler tankene dine. Mye klokt her.

 

Rådet om å være mer sosial traff meg. Når jeg har vært så nøye med maten, har det gått ut over det sosiale. Mitt sosiale liv har vært sterkt knyttet til mat. Underveis i prosessen har jeg selvfølgelig oppdaget at den "nye" maten er fullt spiselig for alle andre også. Jeg har fått like mye ros for den som for den "gamle" maten som var full av fløte, sukker og andre kaloririke ingredienser.

 

Nå som sommeren er her og terrassen er innbydende, skal jeg lage meg en sosial plan for glede, mat og fellesskap. Det er hverdager det er flest av, så jeg tror jeg skal ta noen uhøytidlige hverdagsmåltider med venner. På den måten har jeg kontroll over inntaket i ukedagene, og kan tåle litt ekstra når jeg er på besøk hos andre i helgene.

 

Nå skal jeg kose meg med å finne god hverdagsmat jeg kan servere på terrassen på deilige sommerkvelder, og ringe venner jeg vil dele den med.

 

Takk for støtten.

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...