Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Det er meldt nydelig kaldt, klart vær den kommende uken- så en tur som den du tok burde være innen rekkevidde for meg! Håper jeg får det til! -både fjellene og spisestedene er lett tilgjengelig....så da handler det bare om meg selv og organiseringen! :-)

 

Jeg syns du har vært flink å lage istand treningsopplegg! Lurt å gjøre det litt detaljert- da er det mye lettere å gjennomføre!

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Ja det lå biler strødd, som du sier, her også. Utrolig at det alltid er sånn når den første snøen kommer, hvert eneste år, skulle jo tro at man kunne lære seg å være forberedt i dette landet, men nei da, folk kjører i 20 med sommerdekk og et lite hull i snøen de kikker ut av. Ikke rart det går galt.

 

Ååå ja, jeg var i Bergen (for andre gang) i sommer. Midt i en kjempedårlig periode fikk vi en helt strålende dag. Ikke en sky på himmelen, fullt av folk ute overalt. Utepils på bryggen før lunch og sånn (hi, hi), og bare blide og koselige mennesker å se. Helt fantastisk!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var her jeg leste om nedgangen din, kess! Imponerende!

 

Ja, Bergen ...og bergenserne...forandrer seg veldig når solen skinner! Du vet, siden vi har såpass mye "innevær" må vi virkelig ta for oss når solen skinner- så da kommer vi frem fra gjmslene og er bare ute!

 

-snø ser det ikke til at vi får med det første, sånn som dere har. De siste vintrene har det igrunnen vært veldig lite snø her...kanskje det er sånn det blir....!? Jeg liker snø, så for min del kan den godt komme- men da må det bli skikkelig vinter, og ikke sånn "til og fra"!

 

-ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært inne på tråden på en god stund. Trengte en liten pause for å fokusere på noe annet. Var på hyttetur med noen kolleger fra fredag til lørdag. Klarte meg bra, egentlig. Det var taco, og jeg tok mest grønnsaker og litt kyllingfilet. Hadde med knaskerøtter og annen sunn snacks, og det var ikke bare jeg som forsynte meg av det;).

 

På lørdag var jeg på Rakfiskfestivalen på Fagernes. Du verden, der var det liv. Så fantastisk mye nydelig lokal mat!! Vertinnen spiste ikke rakfisk, og hun er på GR-kurs, så hun lagde en nydelig kyllingwok til oss. Fikk meg en nydelig tur på fjellet før frokost på søndag, og var kjempefornøyd med meg selv. He, he...

 

Avsluttet helgen med en tur på jobben søndag kveld, men det var greit i grunnen.

Mandag fikk jeg en tur på Elixia, og det var deilig. Det ble servert marsipankake på jobben på mandag, og jeg tok en liten bit. Humret litt inni meg når jeg tenkte på størrelsen på de kakestykkene jeg spiste før. Jeg klarte å ta en liten bit, og koooose meg med den.

 

Denne uken blir en av "de ukene" som man av og til har. Når det er høyt tempo hele dagen, er det lett å hoppe over et og annet måltid. Har planlagt når jeg skal få spist! Tenkte det var best å være føre var. Torsdag er det den månedlige veiingen, så jeg får være flink og ikke forkludre det nå. Etter veiingen skal jeg på styremiddag på en gourmetrestaurant. Like greit at det er etter og ikke før:).

 

Denne uken blir det trening mandag, onsdag, fredag og langtur på søndag. Jippi!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til at du har planene iorden ift hvordan du skal få dette til på en god måte! Lurt- og inspirerende!

 

Jeg forholder meg på samme måten når det gjelder turer- det er ikke OM jeg skal på tur i dag, det er NÅR jeg skal på tur...! På fredag var jeg veldig fornøyd med meg selv- da visste jeg at jeg ikke hadde mulighet for å gå tur på ettermiddagen....så da tok jeg meg en fin og frisk morgentur og var likevel på jobb i god tid før ni. Tror jeg skal satse på den varianten flere ganger nå når ettermiddagene blir mørkere!

 

-ha en fin dag-

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan ikke sies ofte nok, planlegging og struktur er kjempeviktig i dette gamet. At jeg ikke har skjønt det før.............:confused: Men nå er det hvertfall på plass. Heldigvis!!

 

Og så er det selvfølgelig viktig å ikke glemme bort alt som heter spontanitet oppi all denne strukturen da........ Det må være plass til den også!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av mange innlegg her inne, og hører komentarer på kurs, at folks forhold til alkohol gir mange vektbekymringer.

Har alltid hatt et veldig lavt alkoholforbruk, så det har ikke vært noen utfordring å trappe ned på alkoholinntaket. Har kanskje drukket en flaske vin totalt det siste året. Men, det jeg merker er at folk rundt meg har større vansker med at jeg drikker lite enn jeg har. Er jeg borte på fest hos folk jeg ikke kjenner så godt blir vertskapet nærmest fortvilet og vet ikke hva de skal servere i stedet. Har gode venninner som etterhvert alltid har en mugge iskaldt vann med lime, sitron eller agurk, eller en spesielt god te. De vet jeg sier ifra hvis jeg vil ha noe annet.

 

Det er så deilig å slippe å måtte forklare seg fordi jeg ikke ønsker vin til maten eller en drink etterpå. Har fått de underligste spørsmål; går du på medisiner/ er du tørrlagt alkoholiker/ er du muslim/er du allergisk? Nei takk, har bare ikke lyst på noe. Vann passer meg utmerket, og så slipper jeg problemet med kaloriene og forsinket forbrenning. Mange syns det er merkelig at jeg som er så opptatt av mat og ulike smaker, ikke er like opptatt av vin eller øl. Vel, det er bare sånn det er. Det har ikke alltid vært sånn, da.

 

Poenget mitt er egentlig at det å nyte alkohol, i likhet med å spise mat, er så tett knyttet til det å kose seg og med sosialt samvær. Det er selvsagt veldig hyggelig med et glass god vin, eller en nydelig likør, men det tar ikke særlig lang tid å erstatte alkoholen og alle kaloriene med annen drikke. Jeg oppdaget dessuten at gleden ved det sosiale ikke endret seg i det hele tatt. Det er etterhvert blitt flere av oss som ikke drikker noe særlig har jeg merket.

 

Hva tenker dere andre om dette emnet?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke tvil om at det finnes et slags drikkepress i mange kretser. En forventning om at alle skal være med på det og at man er litt kjedelig om man ikke drikker. I kretser hvor det ikke drikkes er det nok det samme, like vanskelig å være den ene som tar seg noen glass. Det er vel et uttrykk for den"uniformeringstrangen" som finnes i vårt samfunn, man vil liksom være lik andre for å kunne identifisere seg med dem og føle at man hører til et sted. Dette er noe jeg har kjempet mot helt fra jeg var ungdom, jeg var tidlig opptatt av å ikke være helt lik som de andre, og det hadde nok en del protest i seg en periode, men jeg ble heldigvis godtatt for det. (Nå var jeg heller ikke så veldig ekstem da....)

 

Etter noen diskusjonsrunder for mange år siden med en bekjent som var total avholds fordi hun var mot rus, tok jeg også tidlig et standpunkt når det gjaldt alkohol, jeg liker å drikke og koser meg med det, men jeg skal ALDRI pushe eller presse andre til å gjøre det, og jeg skal alltid ha alternativer og servere. Det må være fullstendig opp til hver enkelt, ja, det burde jo være en selvfølge egentlig, det er jo ikke til å komme forbi at det er lite som skaper så mye elendighet for mange som alkohol.

 

Klart man kan nyte god mat og sosialt samvær uten alkohol, og kanskje du skulle prøve å kaste spørsmålet tilbake neste gang noen spør og bare svare "hvorfor spør du om det"? Kanskje de blir svar skyldig da?:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvorfor ikke?

Ungdomsopprøret kjenner jeg til. Jeg var den eneste på russebussen som var edru under hele russetiden. Og den eneste uten lappen...

 

Skal ha min årlige juleidémyldring med venninder på onsdag. Da pynter jeg og serverer gløgg, julekaker, konfekt, dadler og annen julesnadder fra barndommen i inn-og utland. Så utveksler vi juleidéer, blar i bøker og juleblader, lager litt julepynt eller -gaver, skravler hull i hodet på hverandre og ler masse!! Mengder med levende lys, julemusikk og juledufter gjør underverker for stemningen. Dette er en årlig foreteelse, vi gjør alltid litt nytt, og vi gleder oss hele året til det. Vanligvis har vi juleidémyldringen i oktober før det blir så mye styr i butikkene, men i år ble det litt senere. Sent men godt, får vi håpe:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en herlig kveld! Vi fikk faktisk skikkelig julestemning, og hadde det fantastisk morsomt. Vi inspirerte hverandre og fikk masse idéer til julepynt, -aktiviteter og julegaver. Kan anbefales!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en aldeles fantastisk dag. Reiste tidlig fra jobb, mens det ennå var lyst, og tok bussen inn til byen. Turen tar en time, så jeg fikk meg en velfortjent høneblund på veien. Så ruslet jeg litt i butikker før jeg dro til glassblåseren jeg skulle til på kurs. Først fikk jeg 1,5 times individuell veiledning før resten av kursdeltakerne kom. Det å blåse glass er noe av det mest spesielle jeg har gjort noen gang. Det er mitt andre weekend-kurs, og det blir nok ikke det siste. Det er et utrolig fascinerende materiale, ulikt noe annet jeg har prøvd meg på. I kveld ble det unnfanget to yndige drammeglass, og jeg gleder meg til å få prøvekjøre dem etter avspenning/avkjøling.

Etterpå kom mannen min og hentet meg, og så gikk vi på en skjønn restaurant og spiste en nydelig middag.Vel hjemme igjen slo duften av nyvasket hus mot meg(vaskedamene har vært her:)), så da bakte jeg likegodt rugbrud og la meg i boblebadet og filosoferte over hva som gjør meg lykkelig. Det må jeg jo bare pøse på med!

Jeg starter allerede i morgen kl.10. Da er det dag to av glassblåserkurset, og jeg skal nyte hvert sekund!!!

Ha en strålende aften, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det dag 2 av kurset. Jeg fikk med meg gårsdagens to drammeglass hjem, og blåste to drammeglass med klokkeformet beger og et grønt blad på stetten. Det ene ble nydelig, men det andre knakk i overgangen til foten. Så lagde jeg en liten krakelert skål med hvite vinger. Søt, men den ene vingen var mislykket og så mer ut som en snabel:). Pytt, det var kjempegøy å prøve seg! I morgen er det tredje og siste kursdag, for denne gangen.

Klarte å spise fornuftig innimellom øktene, hadde med eget hjembakt rugbrød og frukt,og drakk masse vann. Har lyst til å bake en eplekake til i morgen, og servere den med mangokesam. Tror det kan bli bra. Ha en hyggelig lørdagskveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei... Tredje og siste dag av glassblåserkurset er overstått. Sukk. Det har vært så ubegripelig morsomt. Ren lykke! Lagde to drammeglass til med grønne blad, og er kjempefornøyd.

Har ikke klart å registrere maten min her på vektklubben siste uke, både fordi det har vært en uke helt utenom det vanlige og fordi jeg har spist mat utenom det vanlige. I morgen er det mandag. Ny start, har jeg tenkt.

Jeg må skjerpe meg, registrere maten og trene annenhver dag igjen. Det går ikke an å begynne å skli ut nå.

Ha en spennende uke, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres helt nydelig ut å koble av med! -tror jeg må prøve det en gang!

 

- en uke litt "på galeien" det tåler vi....det handler mest om å komme inn i de gode vanene igjen! Jeg har også vært litt "ute og kjøre" en ukes tid nå...uten at jeg helt skjønner hvorfor. Men ihvertfall er det full skjerpings igjen nå! Jeg veide en halv kilo mere enn forrige uke da jeg gikk på vekten i morges- og det vil jeg ikke ha noe av!! Selvfølgelig går vekten litt opp og ned hele tiden....men litt opp når jeg VET at jeg ikke har vært flink, det er liksom litt verre....!

 

-så da er vi igang igjen, sant!?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjerpet meg i dag. Ikke noe tull. Kjempepes på jobben hjelper ikke akkurat, men jeg har spist rugbrød, yoghurt, müsli, kalkunpålegg, Finn crisp, frukt/grønnsaker, wok m/ris, mer frukt og rugbrød til kvelds. Det ble menyen i dag. Har løpt i trapper, ingen heis, og latt kroppen jobbe så mye som mulig. I morgen blir det trening igjen. Det skal trenes et par ganger til denne uken, og til helgen blir det en langtur eller to på hytta med venner. Dette går så det suser!

Vi står på, damer!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et fristende tilbud i går som jeg ikke kunne motstå. En venn sendte meg en utfordring på mail: du må bli med på Stockholm Maraton! Han jobber på en arbeidsplass der flere har meldt seg på, og opplegget hørtes kjempemorsomt ut. "Kanskje dette er svaret på hva jeg trenger for å holde treningsfokus og motivasjonen oppe gjennom vinteren?" tenkte jeg. Før jeg fikk tenkt meg for mye om, meldte jeg meg på over nettet, betalte og trakk pusten dypt. MARATON!!! Beina mine har aldri vært utsatt for et maraton før, bare halvmaraton og det er mange år siden. Ja, ja. 27 uker til start.

Tror jeg skal på trening i dag, og teste ut løpsformen. Jeg skal prøve å skrive treningsdagbok og være litt målrettet på trening frem til våren.

Hjelp?:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjenstår å se da, hvor tøff jeg er når det kommer til stykket. Trente i dag; løp en time, gikk fort 10 minutter og hadde 10 minutter styrketrening. Prøvde meg på den strategien vi skal bruke i selve maratonløpet, vekselsvis 10 min løp og 1 min gå fort, og det gikk egentlig ganske greit. Må prøve å utvide med 10 min i uken, tror jeg. Det slo meg plutselig mens jeg sto på tredemøllen at det vil bli en utfordring å få tid til mengdetreningen. Dessuten må jeg holde meg skadefri, så jeg må passe på at belastningen ikke blir for stor. Dette har jeg lite erfaring med, men jeg får rote litt rundt på nettet, så finner jeg sikkert svar på ting jeg lurer på. Må nok spise litt mer også! Kjøpte meg nye ski i dag, så jeg får litt variasjon i treningen. Skal på hytta i helgen og der er det i hvertfall snø.

I morgen skal jeg på blomsterdekorasjonskurs sammen med en kollega på jobben. Vi skal dit en kveld i uken i tre uker for å lære å lage juledekorasjoner. Men først skal jeg til glasskunstneren og hente glassene jeg blåste i helgen!

Ha en deilig kveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...