Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 3.200,- for et weekend-kurs. Jeg startet fredag 16.30-20.00, så var det lørdag kl.10.00-18.00 og søndag kl.10.00-16.00. Vi var bare 5 deltakere, så vi fikk vedig bra oppfølging. Absolutt verd prisen!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Det er jo kjempefint å ha et sånt mål- skikkelig tøft! Og helt sikkert lurt å tenke på dette med belastningsskader osv...klart at det må gjøres på rette måten.

 

-ha en fin søndagskveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg tilbake i heimen, foran skjermen, etter en deilig helg på hytta. Vi dro på fjellet med venner og feiret bursdagen min. Nydelig vær, lange gå- og joggeturer, og Itoy AntiGrav (bevegelsesspill). Kjempehyggelig. Spiste alt mulig; kaker, kofekt, nøtter og dadler. Skal veie meg i morgen, men har ingen panikk siden jeg trente såpass mye. Spiste sunne frokoster og middager, masse frukt og grønnsaker, så det meste var ok.

Fikk en lekker Polar F11 pulsklokke som allerede er i bruk. Håper vi blir riktig gode venner...

Har tenkt litt på julen som står for døren. Det kommer gjerne en del nye ting i huset julaften, og en runde med "decluttering" i adventstiden er kanskje ikke så dumt. Hva med en decluttering-kalender? Kaste ut en ting hver dag! Blir så inspirert av alle gode ideer dere andre har. Tror jammen jeg skal prøve decluttering-kalender i år.

Har lyst til å overraske mannen min med en adventskalender. Er det noen som har en god idé?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ninni - gratulerer med bursdag! Høres ut som du har hatt en kjempekoselig feiring på hytta med gode venner, deilig spise og mye aktivitet. Og en kjempefin gave, da. Virker som om mange har stor glede av pulsklokke.

 

Dette bevegelsesspillet - er det på Playstation? Vi har PS3 og jeg lurer på om noe slikt kunne fått døtrene mine (og mor...!) mer i bevegelse.

 

Kalender til mannen... må sove på det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninni. Gratulerer med vel overstått bursdag. Nå har jeg lest igjennom hele tråden din og det var trivelig lesning. Jeg ser at du har hatt mange av de samme tankene som jeg er i ferd med å få.

Jeg holder til i ned 20-30kg og er her inne hos dere for å gjøre meg litt kjent i nærmiljøet. Jeg håper jeg skal kunne flytte inn her en gang etter jul.

 

Jeg husker at jeg i min glade ungdom gav min kjæreste (nå kjæreste og mann) en kasse med øl i adventskalender, alle flaskene var nummerert. Ikke helt i GR-ånd, jeg kom bare til å tenkt på det:-)

En veldig hyggelig adventkalender for mannen kan være små "gjøre-ting". F.eks en tur på kino, en fottur, en skjorte-stryking, en konsert, 2 klemmer, en vals, et kompiment, en Quiz osv.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Lurt med en liten sneakpeak før du flytter inn. Tror jeg gikk gjennom ganske vanlige prosesser på veien ned. Kjenner at jeg fremdeles er i en spesiell vektbevissthetsmodus som andre "vanlige" folk ikke er i. Jeg er fremdeles i en prosess, og trenger fremdeles et forum å lufte tanker i. Jobben er bare halvveis gjort.

En kalender med gjøre-ting passer nok bra. Da er det bare å sette seg ned og lage en laaaang liste:).

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrenen slapp taket. Puh!

I dag har julen startet her hjemme. Har pakket julegaver, gjort i stand adventskalender, laget Delfiakake med datteren min og stekt krumkaker. Fra før ligger rosettbakels i boks og bordstabels har jeg kjøpt.

Til helgen kommer søsteren min og en av jentene hennes for å være med på julegrantenningen her, og da tenkte jeg å ha pyntet ferdig til advent. Gleder meg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er nok i en spesiell modus- og det er jo derfor det er så godt å ha hverandre her inne!

 

Selv om jeg innimellom syns at jeg ikke er så flink- så er jeg nok egentlig "flinkere" enn jeg tror....i motsetning til tidligere, klarer jeg nå dette med måtehold! Og med måtehold- og jevn og trutt trim og trening...tror jeg at jeg skal klare dette med å holde vekten!

 

Koselige tradisjoner du har nå oppunder advent og jul! Lykke til!

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det vært altfor mye jobbing og for lite trening. I tillegg satt jeg på et møte hele ettermiddagen og spiste mer møkkamat enn hele den siste måneden til sammen. Fysj!!

Skal skjerpe meg i helgen, vil ikke skli utpå glattisen nå. Kan det være helgens inntak som har gjort noe med grensene mine? Samtidig merket jeg at jeg har drukket altfor lite vann de siste dagene. Litt å tenke på før helgen.

Noe hyggelig; var på blomsterdekorasjonskurs i går, og lagde en nydelig dekorasjon med roser, kongler, kanelstang, moseballer og grønt i en hjerteform. Lagde også en søt juledekorasjon i en rund og lav skål. Ble kjempefornøyd med begge to.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-du får laget! Det høres veldig kjekt ut!

 

Og ift maten og trimmen klarer du nok å ta deg inn igjen! -edt er jo ikke noe problem om det blir litt utskeielser....hvis det bare blir med det -"litt" altså!!

 

Ha en fin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen, jeg må skjerpe meg.

Må få opp treningsmengden og vannmengden. Middagene er magre nok, og de andre måltidene holder jeg og de er heller ikke så verst. Det er "det lille ekstra" som skal bort; en kjeks her, et drops der...

Søndag blir det langtur med venner og hunder. Kanskje jeg til og med får løpt en del? Da får jeg lagt inn noen trimpoeng, hurra!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er en god start på dagen! I dag var jeg i svømmehallen kl.8 og svømte i godt driv i 45 minutter. Så var jeg på to julemesser, tok en tur innom glasshytta og så på blåserne, før jeg handlet litt og dro hjem. Der var det hoppsport på TV, så jeg satte meg ved pc'en i stedet og koste meg med en litt sen frokost. Kokte rødbeter i går, og det var nydelig med rødbete og ost på rugbrød til frokost.

Da er det bare å være flink resten av dagen, også.

Ha en fin lørdag, damer!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langturen min med venner og hunder ble avlyst grunnet sykdom. Klynk... En av gutta må holde sengen, stakkars mann. Jeg får se det positive i det og tenke på alt jeg kan gjøre i den tiden. Tar en tur på treningssykkelen før middag.

Ellers skal jeg bake engler og hjerter, sette på litt julemusikk og brtgge meg en kopp adventste. Fikk kjøpt noen nydelige utstikkerformer i går; et langt og smalt hjerte, en stor engel med vinger, og en "glansbilde-engel" i to størrelser. Skal lage litt pastellfarget sukker til englehår og -vinger. De lange hjertene skal bli adventskalender på jobben, tror jeg.

Adventstjerner, adventstaker og -kranser står klare, og julestemningen sniker seg innpå. Herlig!

Sitter og tenker på gårsdagens deilige middag; tagine med kylling, blomkål og aprikoser(etc., etc.), med en rykende varm og godt krydret fullkorns couscous. Fantastisk sunn , lett og smaksrik mat. Taginen er noe av det smarteste jeg har kjøpt!

Ha en deilig søndag, damer. Vi fortjener det!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! svømming er kjempebra, i grunnen den eneste form for trening som jeg egentlig liker, men nå har jeg ikke vært så flink til det på en stund. Det blir liksom treningssenter når man først er medlem og kommer inn i rutinen. Men, absolutt JA til svømming!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jeg jamen ikke hva er...! -jeg er ingen stor kokk :-)

 

Her går det tålelig bra...dvs med trimmen går det veldig bra, men med maten går det litt mindre bra. Heldigvis går det fortsatt bra med vekten....så lenge det varer! Jeg må rett og slett bli litt streng med meg selv- for hvis jeg ikke nå skjerper meg, går det ikke bra med vekten lengre heller!

 

Jeg har hatt en fin helg med hyggelige sosiale innslag- men alle tre(både fredag, lørdag og søndag...) var med mye mat....tullete av meg å ikke klare å begrense meg!

 

-vi sliter visst med det samme flere av oss....kanskje det er årstiden...? Men dette vil vi IKKE være med på! Så nå skjerper vi oss, rett og slett!!

 

-svusj-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt noen nydelige utstikkerformer i går; et langt og smalt hjerte' date=' en stor engel med vinger, og en "glansbilde-engel" i to størrelser.[/quote']

 

Heisann Ninni

Hvor fikk du tak i disse kakeformene? Hvis det er i Oslo kan jeg kanskje få en venninne til å skaffe meg slike. (jeg husker ikke hvor du bor)

Har såååå lyst på noen noe utstikksformer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleshopping i London er grunnen til pausen. Fikk med meg åpningen av julesalget! Reiste med tom koffert og kom hjem med full koffert og full håndbaggasje. Kjøpte litt lekre klær til meg selv, ny smekker julekjole, og masse julegaver.

Hadde en kjempetur med mor og søster. Vi drar på juletur sammen hvert år. Gikk fra morgen til kveld, og spiste bra med frukt og ellers helt ok mat. Gikk faktisk litt ned i vekt.

 

Hei svusj! En tagine er egentlig navnet på leirgryten man lager maten i. Det er en rund keramikkskål med kanter(ser ut som den du har under blomsterpottene) og et kegleformet keramikklokk. Man legger kjøtt/fisk, grønnsaker, urter, krydder og noe væske i skålen, setter på lokket og setter det i ovnen eller på bålet. maten blir utrolig mør og saftig. Kan anbefales! IKEA har en versjon av tagine, men der er ikke bunnen av keramikk. Jeg kjøpte mine i en marokkansk butikk i Antwerpen, og har brukt dem masse.

Angående det vi sliter med... Det er ikke rart; mørketid, sosial høytid, kakebaking, konfektlaging, osv, osv.

 

Hei fullfres! Kakeformene ble kjøpt en dag jeg kom hjem med armene fulle, og er ikke riktig sikker på hvor jeg kjøpte dem. Det kan ha vært på Mols i Sandvika eller på Bærums Verk.

 

Nå har jeg nettopp spist deilig ørret som mannen min serverte, og har tenkt meg en rolig stund nå med te og julekortskriving. Skal prøve å være flinkere her inne. Vi trenger å hjelpe hverandre med motivasjonen! Vær sterk!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei

Ja, da hadde jo fraværet en naturlig og ikke minst hyggelig forklaring. Shopping i London høres jo herlig ut! :-) Tipper du hadde mye lekkert i kofferten da du kom hjem!

 

Mols i Sandvika - ligger det i storsenteret, eller? Kjenner ei som jobber i senteret.

Mannen min var i Oslo forrige helg, han kikket innom diverse kjøkkenutstyrsbutikker i sentrum, uten å finne engle- og hjerteformene jeg drømte om.

 

Nå har jeg forresten laget rosettbakkels. Det var jo et morsomt og fascinerende arbeid, og kakene ble KJEMPEGODE! Tusen takk for oppskriften. Jeg har hørt andre beskrive rosettbakkels som kaker som er flotte å se på, men uten smak. Din variant, med flere krydder og søkkerstrø, var noe HELT annet. Men det var en stor porsjon, så et par venninner får hver sin boks med disse blondelekre fristelsene! Jeg liker godt å gi bort hjemmelagde godsaker.

 

Ønsker deg fortsatt fin førjul! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rosettbakels er både vakkert og godt, med litt ekstra smak.

Vi hadde middagsgjester i går. Da ble det kyllingfileter med masse gode grønnsaker, laurbærblad, timian, rosmarin og vikingmelk/kraft. Provencepoteter til. MMmmm! Ingen forrett og ingen dessert, men en herlig sukkerfri og krydret eplegløgg før maten.

I dag er det grøt hos en venninde, så jeg har fylt på med grønnsaker nå før middag.

Ha en strålende ettermiddag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...