Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

I morgen blir det en kjempehektisk dag, og den skulle avsluttes med en skikkelig treningsøkt. Vurderte sterkt å droppe den, blir sikkert fryktelig sliten. Løsningen var grei; tar treningsøkten i dag i stedet. Føler meg litt flink som ikke skulker, men tenker litt i forkant i stedet;)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Kommer stadig tilbake til dette med trivselsvekten min.

Det er jeg som har bestemt meg for at den skal være 65 kg. Det krever et pinlig strikt regime på matfronten og store mengder trening for at jeg skal komme dit. Jeg har et par kilo igjen, og det virker nesten umulig å komme seg dit/holde seg der.

Jeg var under en stund i fjor da jeg trente som verst til marathon, men når treningsmengden ble mer normal gikk jeg opp flere kilo med en gang. Det er derfor jeg lurer på om jeg har satt trivselsvekten min lavere enn den burde være. Det blir mer en mistrivselsvekt, fordi jeg ikke blir fornøyd før jeg når den og holder meg der.

De som har fulgt meg gjennom prosessen sier jeg ser bedre ut nå enn da jeg veide minst i fjor. Da så jeg litt mager ut, særlig i ansiktet.

Kanskje det er sunnere for meg å veie 67 enn 65? Kanskje det ville vært sunnere for psyken min å være fornøyd og trives med 67? Eller er det bare en unnskyldning for meg selv? Det er snakk om to kg....

Gi meg gjerne direkte synspunkter! Her er fakta:

172 cm høy

Veier 67 kg

Gikk ned fra 102 kg til 64 kg

 

Hva bør jeg veie? Hva bør jeg være fornøyd og trives med?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Var på matklubb i går, og klarte faktisk å holde meg i skinnet. Flere retter, men de var små og sauser/dressinger var ved siden av så de kunne jeg bare la ligge. Spiste jordbær til dessert, det lå i en bolle ved siden av ostekaken, og vi kunne velge. Deilig!

I dag er det 50-årsdag og jeg håper det blir like grei meny som i går. Hvis ikke, får jeg bruke franske kvinners metode; la det alltid ligge igjen mat på tallerkenen.

Ha en fin helg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg leste det om trivselsvekten din, og har tenkt litt på det. Jeg har også satt trivselsvekten (litt i blinde) på 65, og jeg er 1,70 høy. Nå er jeg ikke sikker på hvor mye lettere det er for deg å holde 67 kilo, men hvis det er lettere å holde seg der tenker jeg at det er en klar beskjed om at det faktisk er den riktige vekta for deg. Og at du er langt unna overvekten fins det jo ikke tvil om.

 

Ellers: imponerende prestasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Takk, avk. Situasjonen rundt trivselsvekten står på stedet hvil for tiden. Nå må jeg ha fokus på treningen, så får vekten leve sitt eget liv en stund.

Nå er det vår i luften og spring i bena. I går ble det tre mil på tredemølle, og kroppen kjennes helt fin i dag. Dette lover godt for det store løpet;)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Laget en herlig is i går. Hakket kjøttet av 1 mango, blandet det med 400 gr 0% mangoyoghurt, 125 ml bakefløte(kan blandes med lettmelk), 1/2 ts vaniljekorn og 3 ss sukrin. Hell alt i ismaskinen, la det gå en halv time og ha det i fryseren 1 1/2-2 timer før servering.

Kjempegodt sammen med fersk ananas og bringebær!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

I morgen skal jeg prøve meg på en hjemmelaget jordbær-variant av yoghurtisen min. Friske jordbær i små biter blandet i vaniljeyoghurt MÅ bli godt.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Nå som Baker Hansen har laget sin egen "lille" variant av Ingers rugbrød, har vi byttet bakeri. Nå er det Samson som har Ingers. Det er nesten utrolig, men jeg har klart å venne meg til å spise frokost, og det har jeg gjort hver dag i snart tre år. To skiver Ingers rugbrød hver eneste morgen er en av suksessfaktorene i både livstilsendringen og vektreduksjonen. Hurra for Ingers!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Har vært ganske stabil i vekten den siste tiden. Krigen mot trivselsvekten på 65 kg er over, og jeg har slått meg til ro med 67,5 kg. Hvis jeg kan ha et sunt og normalt kosthold, og en brukbar ukentlig treningsmengde, og være stabil i vekten så får jeg være fornøyd. Tror jeg...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest NinniR

På bordet foran meg står en stor bolle pasta med kylling. Spiser ikke mye pasta til vanlig, men i dag og i morgen står pasta på menyen. Hvorfor? Lørdag er det Stockholm Marathon, og jeg står da på startstreken. For 2.gang! Vekten er stabil på 3.året etter 38 kg ned, og trening er en del av livet sammen med sunt kosthold. Du verden som livet er endret de siste tre årene!

Hurra, så glad jeg er!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjett at jeg ble glad da jeg leste innlegget ditt! Nå har du forhåpentligvis gjennomført et bra løp som du kan være stolt av.

 

3 ÅR! ;):) Det er bare supert!

Jeg er midt i midt 2. år og veldig fornøyd med det, selv om jeg har 2-3kg som plager meg i perioder. Får de av innimellom - og VIPS så er de på plass igjen.

 

Ønsker deg en sunn og sprek sommer

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei!

Jeg leste jevnlig denne tråden da jeg gikk på GR-kurs for snart to år siden, og fant stor insprasjon og glede i den. Jeg er veldig imponert over deg, NinniR, både for ditt store vekttap og din store treningsiver. Hvor har du blitt av? (Har sett et par av dere andre på egne og/eller andres tråder.)

 

Ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...