Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Fikk litt uventet nettilgang her nede, så da måtte jeg selvfølgelig innom her :D

 

Her er det + 33 og vi nyter bassengliv og strandliv :)

Har ikke blitt NOE trening på meg enda, kun to økter vanngym ettersom jeg- tro det eller ei- har fått halsbetennelse.....Satser på at neste uke blir bedre!

Maten går fint. Har ingen matlyst grunnet varmen/halsbetennelsen, så ligger på ca 1300 per dag. Har med meg vekta og den er noe strengere enn hjemmevekta. Foreløpig ser det ut som at jeg muligens har gått ned ca 4-500 gram, men endelig svar kommer vel ikke før jeg er hjemme igjen :D

 

Ellers er jeg særs fornøyd med speilbildet per i dag, og skvetter nesten når jeg ser hun slanke dama i speilet! Er klar for stabilisering etter siste Roede-kurs 17 aug kjenner jeg :)

 

Klem til dere alle fra solfylte Kypros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

....fra "syden"...

 

Maten går kjempefint, og det samme med trening her nede. Har akkurat kommet hjem fra en times Stepstyrke. Det tar på i varmen, men er godt også.

Vekta er spinnvill og lever sitt eget liv her i varmen, og jeg lovte meg selv å ikke frike ut pga vektøkning. Her er + 36 i dag, og kroppen fylles med vann.

 

Kommer hjem mandag kveld, oppdatering tirsdag

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hatt en fantastisk sommer Soleia, og gratulerer med 73-tallet. Det står det virkelig respekt av!

 

Nå er jeg tilbake etter min fantastiske sommer, jeg har kost meg og nytt livet, og vekta har stått på stedet hvil. Så nå er motivasjonen på topp, og denne høsten skal bli min :D

 

Kos deg på resten av ferien, så håper jeg du fortsetter å passe på meg i min nye tråd (trengte en ny tråd til min nye start)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia! :)

 

Da var det tilbake til hverdagen. Vekta mi har gått nedover i sommer, så jeg er fornøyd! :D Skal oppdatere etter veiedag på onsdag.

 

Du får la være å bekymre deg for vannopphopning osv. Det er kanskje det dumme med å ta med seg en vekt til syden? Jeg håper ikke det ødela noe av ferien for deg hvert fall, for husk at hvis du har gått litt opp/stått stille pga. annerledes mat (annerledes for mage/tarm) eller pga. vannopphopning, så forsvinner jo det de første par dagene i Norge. Norske rutiner vil nok få deg rett tilbake, om ikke du allerede er der du vil være igjen. :D

 

Kjempeimponerende at du har kommet deg ned til en god buffersone allerede, og at du fortsatt har et par uker til kursslutt og HV. Heia Soleia!!!

 

Stoooor klem fra innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen er ikke det litt godt det også.....

De tre siste dagene nærmet det seg 40 grader, og det blir litt i heteste laget, selv for meg :) Så da var det bare bading som gjaldt. Kjenner at det er deilig å være hjemme i hverdagen igjen.

 

Ferien har gått fantastisk fint. Jeg har jobbet med porsjonskontroll som Julianna så fint beskriver det. Og jeg har trent en del. Et par skjær i sjøen har det vært, blant annet fikk jeg høy feber med påfølgende halsbetennelse. Fikk omsider antibiotika og vekta føyk i været pga de. Slutta med de et par dager før kuren var tom ( jada, jada, jeg vet, men jeg fikk så innmari diare...) og dermed blusset betennelsen opp igjen. Så nå er jeg på AB- kur igjen....

 

Det andre skjæret i sjøen var en sprekk i går kveld. Satt på hele flyturen og så på "alle andre" som koste seg med potetgull og sjokolade, og jeg satt der med mine medbrakte knekkebrød. Så i går kveld etter at vi kom hjem kjøpte jeg meg smågodt-sjokkis. Og ferskt brød. Og smør og brunost. Og spiste. Masse.

Vel. Det var min sprekk i sommer. Nå er det full gass frem til 17 aug, og kurs :D

 

Vekta viste 73,6 i dag, og det er ned 200 gram. Veldig fornøyd med det etter to uker på Kypros. Kan hende vekta hopper litt opp i morgen pga AB og nevnte fråtsing. Men jeg er i gang igjen. Og SKAL ned til 72 innen kurset.

 

Klemmer til alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med deg fremdels (sånn helt i smug) og synes du har vært fantastisk flink, spesielt den siste tiden. Her håper jeg det endelig skal gå litt nedover etter -2 kg forrige uke, og befrielse fra 82-tallet som har vært min lise i 3 år nå... Gått litt opp igjen denne uken (sikkert min egen feil, hehe) men tar det ikke så tungt. Trener stort sett bra, og spiser tålelig greit.

 

Eneste jeg lurte på er hvor mye du har lagt på kalorimessig gjennom denne nedgangen fra 80 og nedover? Litt usikker på om jeg må justere litt så tenker å søke litt tips fra de mer erfarne..

 

Stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom- jeg husker deg!

 

Jeg har jo stått på et evinnelig platå i underkant av 80, leeenge!

På forsommeren bestemte jeg meg for å gå ned i meny, altså til meny 1.

Jeg har ligget på 13-1400 nå i noen uker, og har tatt av ca 4 kilo på det. Så det funket på meg. Kroppen er jo mye mindre nå, og trenger ikke så mye lenger.

Verdt et forsøk ihvertfall :)

 

Lykke til videre, og stå på Irene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom- jeg husker deg!

 

Lykke til videre' date=' og stå på Irene![/quote']

 

 

Takk for det.. Har ikke tenkt å gi meg av den enkle grunn at alternativet er jo ikke akkurat hyggelig. Er også relativt sta så sånn er det.. Synes 1300 høres lite ut, 1400 kanskje.. Tok en inbody test for en stund siden og BMR var da ca 1560 (hvileforbrenning) og fikk da beskjed (fra trenings/kostholdspersonen) om at det ikke var lurt å gå under den.. så kommer jo trening i tillegg da.. Hmm.. Får se om jeg prøver det likevel for en periode bare for å se det an...

 

Takk for god inspirasjon uansett.. blir det for ille får jeg heller melde meg på et kurs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og ikke noe man skal ligge på over lengre tid.

Kurslederen min sa dog til meg at forbrenningen ikke tar skade av det over noen uker. Om 2-3 uker skrur jeg sakte men sikkert opp inntaket igjen, og begynner stabilseringen.

 

Spennende med sånn kroppsanalyse, har tenkt til å ta det selv nå i høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn helt til slutt.. og det er sikkert et litt dust spørsmål, men merker at det er litt uenighet rundt det.. Legger du inn grønnsaker også (dvs de som ikke har noe særlig kalorier)? Har alltid pleid å gjort det, men han kostholdsfyren mente at det var unødvendig.. er litt kontrollfrik så litt vanskelig å la være å gjøre det hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men brist ikke :)

Etter å ha vært superflinkis i hele sommer, og gått ned nærmere 4 kg, sliter jeg litt nå. Tenker på mat konstant, og har lyst på "noe" konstant.

Tirsdag og onsdag ga jeg etter og spiste for mye ( dvs det samme som dagsbehovet for å holde vekta ), men i går og i dag går det fint igjen. Men som sagt så sliter jeg litt på det mentale plan om dagen.

Og det er da man skal stoppe opp litt og prøve å finne ut hvorfor. Det er viktig å ha med seg hodet hele veien.

Jeg har kommet frem til tre mulige svar:

1. Jeg er fornøyd. Kroppen er fin og jeg er normalvektig og 2 kg under målvekt

2. Jeg har ligget på 13-1400 kcal en stund, noe som gjør at kroppen nå "krever" litt mer.

3. Ferien er over, og jeg får ofte en lett høstdepresjon. Da er det lettere å hoppe i matfatet for å døyve følelser. Må prøve å fokusere på positive ting denne høsten bringer med seg: ny kyprostur i sept, Barcelona i okt og spa med jentene i nov....det er ikke synd på meg :D

 

Jeg er i gang med min vante trening på SATS igjen, og demed tenkte jeg å øke til 1600 igjen. Så får vi se hvor det bærer hen frem til 17 aug.

 

Vel, bare noen tanker fra meg i litt psykisk tunge dager. Man skal nemlig snakke om det også, ikke bare solskinnsdagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine refleksjoner Soleia. det er en mental belastning å hele tiden skulle være "flink", og du (vi) har holdt på lenge nå. tror det er viktig at du tar litt tak i de mentale prosessene fremover for å holde borte gamle (u)vaner. du har vært vanvittig flink! og jeg vet at du kommer til å klare deg bra fremover. fortsett å ha troen på deg selv og tillat deg å kjenne på den gode følelsen av å ha nådd målet ditt og nå er over i vedlikeholdsfasen. er utrolig stolt av deg. stor klem :) god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia,

Jeg er inne og blir motivert av tråden din innimellom!! Du har oppnådd så mye!

 

Du har vært mer enn flink!!!! Og veldig viktige tanker du gjør deg!!

Men husk det at kroppen kjemper i mot - og kommer til å gjøre det en stund framover.. Den tror at normalvekten er sånn det var før - så fortsett som du har begynt - fokuser på målet/målene dine.

Husk når du får lyst på noe hva du har oppnådd, og hvor mye du har jobbet for å oppnå det! 13-1400 høres veldgi lite ut. Kankje derfor kroppen protesterer litt ekstra?

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya og Maja :D

 

Ja, det er viktige refleksjoner å ha med seg, dette.

Kroppen vil nok protestere mot den lave vekta i nærmere 2 år, iflg min kursleder. Så jeg vet at dette blir en kamp. Men jeg skal velge en positiv tilnærming til dette. Som så mange andre er jeg redd for å mislykkes ( igjen ). Men i stedet for å tenke for mye på tidligere mislykkede ganger, skal jeg fokusere på at denne gangen skal det gå. Jeg har redskapene klare ( trening og hold-vekten-kurs ), nå gjelder det å bruke de, og ha hodet med seg, hver eneste dag. Jeg skal fokusere på alt det positive livsstilsendringen har gitt meg, og hvor deilig det er å være slank. Og hvor godt det er å trene, og all den gode, sunne maten jeg kan spise, uten å gå opp i vekt. Har ikke regnet ut hvor mye jeg skal spise hver dag enda, men det er nok ca 2300-2500. Det blir uvant, men det skal ikke erstattes med sjokolade eller annen fy-mat. Som kursleder sier; det høres mye ut, men det er ikke mer enn et par skiver ekstra med gulost og et glass melk hver dag.....

 

Kjenner at jeg heller mot stabilisering inni hodet mitt nå. Skal bruke denne siste uka til lavkalori, men jeg skur opp til 15-1600. Så....begynner mitt nye, stabile liv :)

 

Ha en flott lørdag ( og tusen takk for svar igjen. Jeg kjenner meg gladere i dag )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

...hvordan du har det, enda jeg har ikke vært sånn superflink og fokusert som deg i sommer. Det er knallhardt i lengden å holde på sånn som vi gjør. Tenkte på her i går kveld at jeg har slanket meg i over 20 år nå. Det er ikke rart man blir sliten, spesielt ikke nå når vi har knekket koden og blitt mer målbevisst. Du er den personen her inne som er desidert mest målbevisst i mine øyne. Jeg drikker inspirasjon fra deg hele tiden og tenker faktisk på deg hver dag. Likevel har jeg også en sånn tung "uke". Dvs noen dager denne uken har det knallhardt og jeg har ikke klart å trene, gjøre husarbeid, har tenkt sykt mye på mat og bare følt meg nedfor. Jeg tror jdet er mensen som nok en gang setter sine spor, men det er da vel ingen dans på roser av den grunn. Du har, som du selv vet, ligget altfor lavt i kaloriinntak, så skru sakte opp du, og uansett, spis deg mett. Det er en bøyg å komme seg over, men om noen klarer det er det du,.

 

Hva depresjoner angår pleier jeg å bli nedstemt i slutten av januar, og da har vekta normalt skutt i været. Det skal den ikke denne gang, men så skal jeg heller ikke nislanke meg før den tid. Jeg får ta det hele sakte men sikkert...

 

Jeg heier på deg kjære venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for herlig, befriende og forfriskende innlegg. Det gjorde godt å lese.

 

Ja, det krever sin kvinne og holde dette løpet dag ut og dag inn, over så lang tid. Jeg kjenner at det er tungt å tenke på at jeg skal bruke så mye energi på dette hvor lenge....tja resten av mitt liv? Har dog et håp om at det skal føles mer naturlig for meg å ta de rette valgene ( og ikke tenke mat og sjokkis HELE tiden ) etter en tid med stabilisering. Er forberedt på at ihvertfall de to første årene blir en real jobbeøkt.

 

Ellers må jeg få si tusen takk for komplimentet. Målbevisst har jeg vært hele veien, nå gjelder det bare å videreføre det. Må jo legge til at du er den her inne som gir meg masse inspirasjon med dine reflesjoner og fantastiske ærlige innlegg, så da har vi gjensidig glede av hverandre- bra!!

 

Ja, kroppen merker nok lavkalori-ukene nå, så fom i dag øker jeg til behagelige 1600. Men jeg kjenner at jeg kunne spist 2000-2500. Lett.

 

Klemmer i bøtter og spann til ei herlig frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

Litt leit å høre at det er tungt, men det er vel bare sånn det vil bli nå og da fremover. Løp i speilet å ta en ekstra kikk på deg selv. Du har oppnådd så utrolig mye og har nådd det målet vi alle bare drømmer om.

 

Her står det stille, men nå har jeg meldt meg på The Biggest Looser i vektklubb.no. Som det konkurransemennesket jeg er , så passer en sånn konkurranse meg utmerket, tror jeg.

 

Det hele starter om en uke. 12 uker fremover er det om å gjøre å ikke være den som går ned minst ( i prosent).

Så nå tar jeg det litt med ro denne uken, så er det full fokus fra mandag av.

 

Sender gode vibber din vei. Du er helten min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....takk for hilsen, og så hyggelig at jeg kan være noens helt ;)

 

I dag går alt så meget bedre, og jeg føler meg bedre til mote. Koser meg med sunn og mager mat, opp mot 1600 kcal.

I går fikk jeg et ukjent antall trimpoeng; først en time PowerStep, så laaang sykkeltur med størstetrollet i ulendt terreng, vi var ute i fire timer. Flinke syvåringen min <3

I tillegg snakket jeg lenge med instruktøren som hadde Power-stepen ( har tidligere gått på GR-kurs sammen med meg ). Hun går på Hold-vekten og gledet seg til jeg kom ;) Det begynner 6 sept. Gru-gleder meg!!!

 

Alt i alt; soleia er optimist igjen!

 

Håper du får fart på sakene inne på Vektklubb.no, kjempelurt med Biggest Looser-konkurranse. Masse lykke til- håper å få høre mer fra deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på 73-tallet og det passer meg perfekt! Er så fornøyd om dagen ;)

Klippet meg og farget håret i går, og skal nappe øyebryn på torsdag. Er fortsatt brun etter ferien og har masse fine sommerklær som jeg bruker helt til høsttemperaturene setter inn. I feel good- rett og slett.

Etterpå blir det en times spinning.

 

Har såvidt begynt å pakke sakene mine- nå flytter jeg snart over på HV. Har jo i lang tid reservert en lekker toppleilighet der, men havutsikt, nytt kjøkken og bad og gasspeis ;) Begynner å tenke mer og mer på HV, og gleder meg til første kurs 6.sept. Er spent på utregningen ifht hvor mye jeg skal spise for å holde vekten. Gruer meg litt til å øke inntaket såpass, på den annen side er det jo ikke meningen at jeg skal ligge på 1600 resten av livet heller :)

 

Noen tanker fra meg på en onsdag i august. Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia snuppa mi!

 

Jeg unner deg sånn den penthousen! Pass bare på at kjøla er fylt til randen av de rette godsakene og at skumbadet og duftlysene er linet opp på badekarkanten!

 

Dette kommer til å gå bra, og du kommer til å holde deg på 73-tallet. Det VET jeg. Jeg kjemper for å komme dit igjen, og det skal jeg klare til mandag. Var 74,7 på kurs på mandag, så 800 gr ned skal jeg klare ;)

 

kos deg på trening spreka!

 

KLEm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen frua- det varmer veldig ;)

Ikke så mange som er innom tråden lenger, men det skjønner jeg på en måte, ettersom jeg er i mål. Blir rart å avslutte denne tråden snart....

 

Takk for at du har troen på meg! Jeg har vært slank før, jeg, og ikke klart å holde vekten. Det gjør at jeg har litt sviktende selvtillit på området.... ;)

Men dette skal jeg klare. Å gå opp i vekt igjen er intet alternativ. Så greit er det.

 

Klem til deg!!!

 

ps- snart ser du 73 tallet du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at du lykkes med å holde vekten:-)

 

Håper at jeg selv følger etter om ikke så lenge. Har meldt meg på HV kurs som begynner i slutten av september:-)

 

Kommer til å kikke på tråden din på hv, dette har vært en av favoritt-trådene mine her inne, selv om jeg ikke har skrevet så ofte hos deg. Du har fått meg til å le mang en gang, og det er deilig å vite at man ikke er alene om tankene og strevet sitt angående vekten:-)

 

Er veldig glad på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: tusen takk for hilsener fra pav og mai01. Vi sees inne på HV!!

 

Så: i dag måtte jeg avgårde å kjøpe det jeg har utsatt i noen uker nå, nemlig nye BH-er.....Med mine minus 23 kilo har jeg gått fra en fyldig 85 d til en slunken og slapp 75 b.....BH-ene mine passet jo alldeles ikke lenger; koppene hadde masse "luft" foran og når jeg løp etter bussen lå den som en vaskefille rundt livet mitt. Jaja- på tide å kjøpe nye, altså. Problemet er at jeg hater å prøve disse slitsomme plaggene, men etter at jeg fant ut at jeg har blitt en 75 b, gikk det som en lek. Mange delikate og freshe eksemplarer havnet i posen, til den nette sum av nesten 1500 kr.....Ryddet samtidig opp i undertøysskuffen min. Og det trengtes seriøst, jenter. Her skal dere høre hva jeg fant: amme-BH-er ( bare 5 år siden jeg ammet ), slaskete Sloggi-truser i str 54 ( OMG!!! ), avdanka "menstruser" ( har jo ikke lenger mens etter innsetting av spiral- halleluja!!), stringtruser ( hater de INTENST. Er direkte naturstridig å gå rundt med en tråd i anus ) og BH- er fra type russetid som knapt rommet en drue, og ga 0 støtte. Klart man ikke trenger støtte i en alder av 18.

 

Jeg fant også noen skjulte skatter jenter, hør bare her: nydelig mørk lilla BH i silke innkjøpt på Marks & Spencer i str 75 b....fits perfectly! Det samme med BH-en fra bryllupet, en hvit florlett sak som ikke overlater mye til fantasien. Passer! Det samme med en haug lekre truser i lysrosa, turkis og lyseblått ( høres tacky ut, men er dyre og delikate, jeg lover! ) som jeg ikke fikk på meg for noen kilo siden.

 

Både tragisk og komisk opplevelse der, altså....Det står en diger pose med avdanka undertøy i gangen, klar for kasting. Deilig!

 

Vel, det var det fra meg fra i kveld. Ha en flott kveld! Pepsi max og eple venter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...