Gå til innhold

BIG girl going D0wn.


Gjest Chænky

Anbefalte innlegg

Heisann SVEIsann :-)

Litt om meg, er en 18 år gammel jente, som er ganske så lei av å være så stor som jeg er. Veier 96,6 kg (ifølge en ganske deffekt vekt), og er 1.70 cm over bakken. Har prøvd å "slanke meg" flere ganger før, inntil nå nylig hvor jeg så og si la om livstilen min. Har fra før gått ned 10 kg (før sommerferien), men til nå har det stått litt stille. Ønsker å komme på sporet igjen, men trenger kun litt "guiding" ang. hva man skal gjøre. Ønsker å gjøre det riktig nå.

 

1. Jeg lurer på hvor mange Kcal jeg burde "ete" om dagen(?)

2. Hvordan burde jeg legge opp måltidene (tidsmessig, ettersom jeg trener endel og går fulltid på skole. 08-16)

3. Hva gjør dere? (alle tips er nyttige)

 

Help me out (please), i would wery much appericiate it ;-)

PS; sa aldri hvor mye jeg ville gå ned. Ønsker og drømmer om at vekten en dag vil vise 65 kg, men for nå nøyer jeg med under 90-tallet (89,9) til Jul) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Heihei:) det ligger en formel på hvordan du skal regne ut kcal inntaket ditt under ny i vektklubben, men jeg tror du skal ligge på rundt 1900 kcal. jeg går selv på skole fra 8-9 til 15-16 hver dag, og jeg fordeler lunsj og mellommåltid utover på skoledagen, spiser frokost før jeg drar og lager middag med en gang jeg kommer hjem. for å ikke bli så sulten på skolen, kan det være lurt å spise litt frukt, grønt og en yoghurt eller noe.

Noe som er veldig greit til dager man vet man ikke rekker å spise middag, er å lage en wrap med kylling, reker eller noe annet, med masse grønt, og ta dette med seg. det holder seg ganske godt, og man får da presset inn en middag.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har gått bra, sålangt. Har spist frokost, litt banan og drukket no' appelsinjuice. :-) , Ellers har jeg vært å trent en lang stund, sanket inn hele 5,6 trimpoeng *skyt, skryt* (har dekket både styrke og kondisjonstrening). Så føler idag (hittil) har vært en nokså vellykket dag!

 

iiiiiiiik :| har også fått lære at yoghurtnøtter er relativt usunt... Og jeg som elsker disse nøttene :/ . 100g yoghurtnøtter er omtrent like usunt som 100g sjokolade. Så det blir nok ikke mange slike nøtter på meg igjen gitt.. Må ha no' t å "replace".. Hmmf.. Any suggestions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske så slitsom dag (skolemessig og trening!). Har vært på skolen fra 8-15, og 3 brødskiver er ikke akkurat mye å leve på innenfor den tidsperioden (så mer mat må tas med imorgen)! Uansett så har jeg sanket hele 7 tp idag :-D treningen er ikke et prob. kan man si. Det som er problemer er maten. Har kun spist 1500 kcal idag, skal ligge på 1900.. Ligger ca. på 15-1600 hverdag. Må få i meg flere kcal. Kanskje no frukt, yoghurt eller nøtter. Hmmf. Men må gå nå, stor naturfagsprøve imorgen (skrekk og gruu!). Må øve masse, så tudeluu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har gått som den har gått. Føler meg ganske så oppgitt, og oppblåst. Føler at jeg ikke har gått ned noe, men derimot opp. har spugveid meg de to siste dagene, igår veide jeg 96,1 (på en ny vekt på treningsenteret), mens idag veide jeg 97,6 på en ganske defekt vekt som jeg har hjemme. Har nå bestemt meg for å ta veiedager på tirsdager ettersom jeg er å trener da, og vekten der er ganske ny. Var der da de tok den ut av plasten faktisk!

 

Uansett, så føler jeg det går kjempe dårlig kalorimessig. Kun 1300 kcal idag. Fikk ikke spist frokost, og skippa en del måltider pga. mangel på tid osv. Trenger seriøst å spise riktig antall, kcal til riktig tid. Føler at jeg kanskje stresser litt. Har jo god tid på meg. Jeg skal jo ingen steder, men vil så gjerne se 80-tallet til jul. og på en vekt på 96,1 så vet jeg ikke om det er mulig. Vil ikke bli skuffet. Uff uff! Jeg må nok roe ned litt, ikke tenke så mye på kilo delen, heller mer på det jeg oppnår. Nemlig:

1. Et sunnere og Sprekere "meg"

2. Høyere selvtillit (trenger det)

3. Glede/Stolthet over å være den jeg er (et stoort pluss det asså!!!)

- Livsglede generelt..

 

Oi, klokken er mye.. Må legge meg nå..... Tudeluu..

Må virkelig slutte å stresse.. Tid er ingen mangelvare. For høye forventninger bare ødelegger for meg. Huff asså. Trenger virkelig inspirasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ! føler meg sååååååååååååååå oppblåst. føler jeg har spist altfor mye, selv om jeg har spist helt riktig (landet på 1800 kcal). Føler jeg må "step up the game" når det kommer til treninga, føler ikke at itensitetsnivået er høyt nok. Føler meg skikkelig dritt ass. Orker ikke sitte her å bit*he mer. Tudeluu...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inspirasjonsmelding Vaarsola :-)

Føler meg fremdeles oppblåst, men sånn får det være. Spist altformye idag. Is, kake, og alt annet usunt. Uff uff, MÅ skjerpe meg... virkelig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 1,3 denne uken :) Jaaaaa!!

Etter den dårlige uken har jeg endelig fått litt medvind! Juuhuu.. Det funker virkelig, var på nippet til bryte sammen, men dette reddet uken min :-) ...

 

Så foreløpig vekt er nå: 95,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ned33,

så flink du er og så flott at vekten din har falt så mye ned denne uken.

Du har kanskje vært oppblåst i kroppen fordi kroppen tviholder på vann. Du har virkelig gitt kroppen en dytt og kommandert den til å skjerpe seg!!!

 

Det var flott at du er så fysisk aktiv, det må du bare fortsette med. Da bygger du muskler og beholder styrken i kroppen. Godt å vite at muskelene krever mye energi og hjelper til med en høy forbrenning.

 

Bruker du vektklubbens dagsrapporter, det er gratis og man lære mye om mat der. Når du skriver inn maten du velger, regner rapporten ut hvor mye kalorier dette blir. Den gir deg også et hjertesymbol om maten innheolder sunt fett.

 

Prøv å skriv inn yoghurtnøttene som du liker så godt der. Da vil du se at de innholder sunt fett. Du kan nok unne deg litt yoghurtnøtter av og til. Siden du liker dem så godt er det dumt å kutte dem helt ut. Det er nok lurere å lære seg hvordan man skal bruke dem fornuftig.

 

Det er bedre å velge produkter fra nøttefabrikken og nøtter generelt, istende for kaker og andre produkter med tomme kalorier, som sjokolade.

 

Noen tips fra meg:

Jeg pleier å skrive ned det jeg skal spise neste dag på en MENY blokk eller et annet lite ark. Så lager jeg niste og middag etter denne huskelappen. Slik klarer meg å få i meg mat opp mot 1900 kcal pr dag. Jeg trodde ikke på dette og holdt meg under 1400 lenge på MAXI kurset. Men kurslederen min anbefalte meg å legge på litt mat slik at kalorimengden ble høyrere. Det gjorde jeg og har mer krefter nå enn noen gang. Jeg er aldri sulten lenger.

 

Du finner nok en måte som du klarer dette på. Du må finne din egen måte. Og jeg er spent fremover hvordan det går med deg og skal nok kikke litt innom her av og til. Hilsen Tolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig å høre fra deg Tolla H. Det ligger nok mye i det du sier, har drukket litt lite vann i det siste, men det skal jeg vel klare å drikke mer av. Det fysiske er nok ikke det jeg sliter mest med (kanskje intensiteten en gang i blant, men ellers går det bra).

 

Yoghurtnøttene mine skal jeg nok beholde, men med måte selvfølgelig. :-)

 

Og når det kommer til nedskriving av mat, kcal og trimpoeng, så skriver jeg ned alt som er, enten det er negativt eller positivt!

 

Veldig nyttig tips dette her, kanskje jeg skal prøve det ut og se hva som skjer(?) hmmf. Uansett så synes jeg det er utrolig koslig å ha deg her på tråden Tolla. Gleder meg til å følge deg i "kampen" (he he).

 

Ps. Har forandret veiedag fra mandag til søndag, da jeg veier meg på en vekt som er på treningsenteret.... Tudeluuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har gått som de fleste.. OK!

Uken har også generelt vært grei, sanket inn 16 trimpoeng (noe jeg føler er litt lavt i forhold til at jeg pleier å ha 20++) Men men, trent har jeg i allefall gjort!

 

I såfall, igår så jeg "En EKTEman" med Patrick Dempsey, mr. dreamy.. En utrolig søt film. Skulle ønske jeg fant meg en slik gutt.. En som kom og "svept me of my feet".. Men men.. Han er der ute et sted. Bare snakk om tid før han kommer (hi hi) :)

 

Ellers har jeg lite å fare med, kjeder meg litt egentlig. Dagdrømmer om min mr.dreamy. hmmf.. nå får jeg slutte å "snakke" dill dall.. Tudeluuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min treningsfriedag.. Jeg elsker mandager, da får jeg tid nok til å gjøre akkurat hva jeg vil. :) Idag har jeg spist bra når det kommer til kcal, men det har blitt litt mye nøtter føler jeg. tvi tvi. Uansett så ser jeg frem til å gjøre alt og ingenting.. Top Model og Sex and the city venter. Så nå skal jeg virkelig kose meg med litt tv-titting :)

 

Legger inn ett innlegg senere idag med noen punkter om hvorfor jeg "gjør" dette.. Kan være godt å se tilbake på når det skeier litt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

så flink du er til å skrive på tråden din.

 

Det var lurt å skrive inn kosedagen din, det skal jeg passe på å gjøre selv også. Sikkert godt at du tar deg litt inn etter en streng uke også.

 

Jeg måtte le litt da jeg leste søndagsinnlegget ditt, du venter på drømmemannen! Håper at hele mitt hjerte at du treffer en som ligner deg så kan dere trene og kose dere sammen! hahahaha :-)

 

Jeg har en koselig gubbe hjemme som støtter meg i vektnedgangen... han er

inspirator nr. 1. Han er slank og lett på foten og jeg har ham som konkurrent. Jeg satser på komme ned på vekten hans som er 80 kg.

 

Selv ligger jeg i dag på 90,4 kg og fordelt på 165 cm er det er god overvekt. Men jeg har gått ned ca. 17, 4 kg. siden mai og er spretten som bare det sammenlignet med i vår. Da var overvekten så høy at jeg hadde problemer med å gå i bakker og hadde press i brystet om jeg anstrengte meg.

 

Tenk, det er bare fordeler med å passe på vekten og samle trimpoeng. Du har gevinst for hver trening du satser på og en dag i mellom er det lov å slakke litt av. Man skal jo leve litt også i din alder.... :-)

 

Lykke til i denne uken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja. Jeg har nok det med å skrive tråd jeg vet du! Kosedag skal jeg jo ha, noe må jeg jo unne meg. Håper du også unner deg litt! ;D

 

Og når det kommer t drømmemannen min, så er han nok et sted der ute.. Hmmf.. Men en mr.dreamy er nok fristende. hehe.. Men nå må jeg nok fokusere på meg og hvordan jeg kan føle meg "bedre"... Drømmemannen kommer vi tilbake til;)

 

Så søtt det med deg og gubben din, flott at du har noen ved din side :-) I hope u'r still going strong med treningen og alt. Og vekten den kommer nok av, sakte (kanskje fort) men sikkert. Og 17,4 kg er jo en heel masse Tolla, så den skal du ha for! Kjempeflink er du.. *gullstjerneklistermerke*

 

Hehe, skal selvsagt leve litt.. Det må jo enhver, men må ta det med måte når det kommer til "no no food n' drink".. Trimpoeng er nok min høyeste motivasjonsfaktor nå tidags.. Det å vite at jeg har forbrent 400 kcal på den ené styrke timen gjør godt. He, he.

 

Ønsker deg er sunn og god uke. Lykke til !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent idag for harde livet! Sanket inn 7,5 hele TP! Gjett om jeg er sliten. Ååh,lordy, nå må jeg løpe.. Har fremføringer, innleveringer og alt som er til imorgen.. Håper alle der ute får en sunn og god kveld! Tudeluuuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på skolen og er skrubb sulten, skal kjøpe meg noe å spise. Tenkte på kebab (men der er det litt mange tomme kcal også), men da får det bli middagen min, og kanskje eventuelt en salat til kvelds. Hmmf. Er utrolig sulten, må fokusere på noe annet, ellers så går det galt.. Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vistnok ble det kebab igår, men sørget også for å få i meg litt salat... Idag har jeg prøvd å få trent litt, men det var litt mislykket.. Føler meg oppblåst, og har vondt i mangen. Det henger nok sammen med at jeg snart får mensen. Jeg får heller prøve å få trent noe mer imorgen.. Er ikke skuffet.. En time spinning ble det jo, og det er jo positivt. ;)

 

Har enda ikke hatt tid til å lage liste med grunner (t å c tebake på), men det kommer. det kommer. får gå å legge meg. har en uhyrlig viktig prøve imorgen.. Det kommer til å gå bra, bank i bordet!!! Tudeluuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Nå er det helg og fristelsene står i kø?

Jeg har arbeidshelg så jeg kan holde meg tett på kuren, og får gratis trim når jeg går mellom alle avdelingene på jobb. Da kan jeg oppnå 7000 skritt på 7 timer og tenk, helt gratis!!!!!

 

Passer du på å legge til mat på menyen din når du trimmer så mye som 7 timepoeng? Det bør du gjøre, så du ikke sliter for mye i kuren!

 

Lykke til i helgen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tolla ;) Det er helg, og det merker jeg godt! Spist popkorn og hamburger idag og litt annet småsnacks. Har vært på kino idag i og med det er den store kinodagen så ble det ikke så veldig sunn mat. Har heller ikke trent no' idag (det får jeg heller gjøre imorgen)..

 

Så bra, 7000 skritt er mye!! Mange kcalorier brent av der *positivt*.. Nja, legger kanskje til litt kcal de dagene jeg trener ekstra, men det er nok ikke mye.. Kanskje jeg bør legge inn litt slik at det ikke blir så vanskelig?

 

Bortsett fra dagens "snacksing" så går alt bra, føler meg litt oppblåst pga. mens.. men det kommer event. t å gå over snart.

 

Ønsker deg en god og sunn helg! Må du kose deg masse Tolla.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle droppe innom.. Har ikke vært her på ett par dagen, og det merker jeg.. (men har ført inn mat og event. trim). Dagene har gått relativt greit, litt bra og litt dårlig kan man si.. Har ikke fått trent så mye.. Må trene idag, føler meg som den slasken. Uansett, nå får jeg se og komme meg ned på treningsstudioet.. istedet for å sitte her og gjøre alt og ingenting.. Tudeluuuuuuu

 

NB! Mine fabelaktige grunner til denne livsendringen kommer på freddan', da jeg har fri fra skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en ganske lang tur igår, sanket inn ett par trimpoeng. Har hatt det litt dårlig i det siste, en krangel med storesøs (men den er løst nå).. Vi er venner og alt er bra igjen! Maten har det gått likk skeis med idag og.. 4 smach (biter), 1 bolle og 1,5 dl cola zero.. Og jeg som hadde kuttet ut godis?? ...

 

Kan vel trøste meg med at det er mye mindre enn det jeg ville ha spist før.. Før hadde jeg spist 1 smach pose,, 1,5 LITER brus, 1 bollepose og enda litt til. Så mindre har det jo blitt. Men vises det på vekten til søndag montro?

 

Valgte å ikke veie meg forrige søndag (2.nov), da jeg hadde mensen og følte meg ekstra oppblåst.. Så veier jeg meg heller nå til søndag og håper på det beste.. Nå har jeg egentlig ikke mer å si. Ønsker alle en sunn og god kveld!!

 

Har planlagt mesteparten av maten for imorgen, så nå får jeg se å lage den. Tudeluuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg er helt ute og kjører når det kommer t matregimet.. Må sette opp ett strukturelt skjema som skal følges t punkt og prikke.. Er litt redd for veinga på søndag, men det skal nok gå bra. Har ikke direkte fråstet i meg alt det usunne som finnes. Men lite trim og en del usunne småtterier = opp i vekt..Og mildt sagt er jeg litt redd..

 

Nå må jeg endre emne.. Hmmf. Har hatt fri idag, men har ikke gjort noe spesielt... Har sett på tv og sovet.. Og bortsett fra det har jeg spist findus pølsegryte (av potet, brokkoli, paprika, smårettspølse osv.) og det smakte godt! Kun 140 kcal pr 100 g. Vel, nå skal j gå å trene litt... Må løpe.. Tudeluuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått som den har gått. Har kun spist usunt idag føler jeg, og det er ikke bra:( .. I gots to get back of the track. Kun 4,4 trimpoeng i denne uken (utenom søndagen hvor j må sanke inn en del!!).. Kosten idag har for det meste bestått av brød, smør og diverse pålegg.. Bortsett fra det har jeg spist to middager.. En veldig usunn, hos en veninne (frityrstekt nuggets og pommes frites. and lots of it) og ris og kjøtt.. Har bare spist og spist idag.. Føler meg helt forjævlig.. Må trene imorgen. Må komme tilbake til min strukturelle hverdag.. Det hjelper meg ingenting å bare snakke om det.. Det må faktisk skje også!

 

Tudeluuu :):(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...