Gå til innhold

BIG girl going D0wn.


Gjest Chænky

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg på skolen og spiser en helt fantastisk lunsj som består av 2 skiver brød m/1 skive synnøve lettere ost og karbonade under.. en porsjon tomatsuppe og 1 banan! Skal unne meg en trigger eller to idag også... :)

 

I dag har j en veldig hektisk dag; skal skrive særoppgave til imorgen, analysere bilder og logoer i en norsk oppgave, trene og more to come.. så må nok komme igang allerede nå.

 

Morsomt at dette er mitt 100'ende innlegg i tråden. Håper dere har en strålende dag.. Tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

nå sitter j her etter en utrolig lang, men moderat, treningstime. Forbrant 5,2 TP og er fornøyd etter forholdene; er trøtt og har ikke sovet på flere dager, så trente ikke med den intensiteten jeg ønsket. neste uke blir det andre boller.

 

sitter og ser på et program på tvnorge nå, handler om syklig overvektige mennesker som velger å ta bypasss operasjoner (siste utvei).. og jeg er livredd for å gå opp.vil aldri gå opp igjen. jeg vil gå ned, og bli nede.. programmet satte virkelig ting i perspektiv...

 

nå må jeg starte på særoppgaven og analysen som jeg enda ikke har startet på.. må nok døgne idag og. Tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg er helt avhengig av søvn. Blir dritsur hvis jeg ikke får sovet nok. Må innrømme at jeg er et ekta B-menneske og gleder meg til hver helg når jeg kan ligg attpå litt... Opp 06.20 på hverdagene da. Et slit å komme seg opp.

Skal nå sette meg på trimsykkelen og "sykle Criminal Minds". Litt misunnelig på dine 5,2 tp, men jeg har ikke gjort meg fortjent til det i dag.

 

Lykke til med særoppgave! - og husk, du må ha litt søvn du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Har DEN gangsperra etter body pump onsdagen. Det føltes vondt i hele kroppen i går, men i dag er det om mulig blit enda verre. Og jeg har vært på jobb (i tillegg til skole) både i går og i dag, og skal i morgen..

Strøk på oppkjøringa mi, men til mitt forsvar så hadde jeg den verste sensoren det gikk an å få. ÆRLIG TALT sier jeg bare. Eneste han hadde å peke på var to småfeil som jeg selv var klar over... Jaja.. en måned til neste forsøk så får vi håpe det går bedre.

 

Vet ikke om det bare er innbilning, men jeg mener bestemt at den ene buksa mi sitter løsere på meg nå! Gleder meg til å se resultat på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke skrevet her på en stund, grunnen til det er at internetten min streiket.. Særoppgaven gikk som den gikk, forhåpentligvis gikk det litt bra..

Og søvn er fortsatt en mangelvare her i gården.. Skole og jobb begynner virkelig å ta livet av meg. men sånn er det, skal nok gå bedre i løpet av ukene som kommer.

er bare 2 uker til ferie nå - halleluja!

 

Så synd at du strøk på oppkjøringa Venessiela, for håpe det går bedre neste gang:)

Og forresten; you go girl.. om det er innbilning så er det iallefall ikke lenge t buksa virkelig blir løsere..

 

Referat av helgen:

Lørdagen besto av jobb, spising og soving - det var forsåvidt greit..

På søndagen fylte besteveninna mi år, så da gikk matinntake ut av kontroll: ble 2 stykker bløtkake, 1 halv brownie, litt fruktsalat, krem, 1 kebab.. og så videre.. Og j som hadde vært så flink hittil..landet på litt over drøye 2000kcal. Men trente bort 5, ett eller annet TP trossalt.. så kollosalt katastrofe var det ikke.. det gikk litt opp.. Synd å spise så mye etter å trent så hardt for å få det bort.. :/ Veide meg også igår, landet på 97,1 kg. Gått opp 200g (noe som ikke er helt uforståelig etter de to ukene som har gått). Har bestemt meg rot å ligge på 96 kg neste søndag. jeg skal.

 

Idag har jeg vært sååå utslitt.. Fikk endlig svømt, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. svømte i 33 min og forbrente kun 225 kcal.. Er ikke mye til å være den store 1timers trimmen min.. (j har bestemt meg for å trene en time med høy intensitet på mandager, aktivitet varierer.. svømming blir det iallefall ikke på en god stund). Landet på 1680 kcal idag, dette er forsåvidt greit etter en LANG og exhausting dag. tror j tar meg no frukt senere også.. kanskje..

 

Foruten mandagstrimmen min blir det vanlig trim på tirsdag, torsdag og søndag.

 

Vel, har prøve imorgen (SOM ALLTID), så må gå... "ser" dere imorgen... Tudeluu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt en del usunne goder idag, 2 oreo kjeks, og to kuler italiensk is.. Skal ut å trene nå, skulle bare melde fra om dagens synder.. :/

Vel vel, fortsatt mer igjen av dagen.

Tudeluu!

 

Og forresten: fikk vite at jeg og søs skal t England i påsken, på shoppingtur - skal se 80 tallet innen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble 5,7 TP! :)

syns det er litt dumt å trene styrke på treningsstudioet, da de apparatene j trenger alltid er opptatt, så j får ikke forbrent så mye på styrken som j ønsker.. men men, skal ikke klage.

 

Nå venter dusjen på meg.. Tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har j ikke vært her inne på 1000 år nærmest, dette skyldes mangel på internett og sykdom.. det går bedre nå, og internetten er tbaks, så nå blir'e daglig(e) innlegg..

 

Er fortsatt litt småsyk, men skal prøve å trene så godt j kan idag.. har allerede trent en halvtime hvor det ble 1,6 TP.. skal straks over på treningsstudioet & trene igjen..

 

vi "sees" snart igjen. Tudeluuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble mer trening idag gitt.. 46 min med jogging/løping i oppoverbakke. så dagens totale TP ble 4,4..

Er utslitt, og det verker i legg musklene mine - ikke pga treningen.. vet egentlig ikke grunnen... vekten min har sikkert vært en stor belastning for mine bein og muskler altfor lenge..

 

men nå må j gjøre litt skolearbeid. Takk og lov for vinterferien, KUN 3 dager igjen.

Tudeluu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble en grei dag. litt mye skole, og litt usunne goder..

alt i alt gikk det greit... fikk i meg 2100 kcal idag, men gikk en ganske så god økt siden, så det gikk opp.. 3,7 TP idag, så det blir ikk trening imorgen da j har prøver og huttetuu! j har også en ganske unsunn planlagt utskeilse imorgen - blir peppez pizza & brus da j har avtale... vel, nå er CSI på tv'en. Tudeluu :)

 

ps. bestemt meg for å ha minst 15 TP i uken nå.. det skal nok være overkommelig med tanke på skole, jobb og latskap. (he, he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært litt borte i det siste.. har jobbet, og ikke fokusert så mye på livsstilsendringen. har ikke spist så usunt, men litt "usunne goder" har det blitt.

trente litt idag, men ble ikke mer enn 2,6 TP.. så er litt etter når dt kommer t ukens krav. var ikke treningshumør isted, så tror j går en liten tur etterpå.. Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nettopp på filmen phat girlz, i can really relate to the main character Jazmin når hun ikke greie å skjønne hvorfor en relativt kjekk mann liker henne som er så overvektig. j må elske meg selv før en annen kan elske meg. j ønsker ikke å bli en "bein-rangel", vil få bort valkene. vil ha kvinnelige former! i am truely a phat girl. pretty hot and thick.. he he. I will appriciate each and every second of my longl-asting journey towards loving my self- my body- me.

 

exercise, healthier eating, and acceptance will be my golden key for "defeating" my twisted self-confidence.

 

imorgen feirer j bursdag, så det blir litt usunt.. men hovedretten blir kyllingsalat så det kommer nok t å gå opp.

 

Tudeluu..

See ya later :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde selskap idag, og ble litt kake og isdesert.. men spiste jo også masse salat t middag, så føler ikke det ble så usunt som j ska ha d til.. skal trene imorgen også.. dessuten synes j slike utskeielser er greit en gang i blant.

 

håper dere hadde en minst like trivlig kveld som d j hadde. Tudeluu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det Bergen 76 :)

de siste dagene (siden selskapet) har j slækket av og spist som j vil egentlig.. litt trening (2,8 tp) og mye mat er en dårlig kombinasjon. må begynne å trene mer, må bærre få treningsgleden tbacks.. det skal jobbes med litt imorgen da j har planlagt å trene som rakkern. mangler en del for å nå påskemålet, vekten sjonglerer mellom 96-97/98 om dagen.. men men, one step at a time.

 

God natt!

Tudeluu :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har j vært og handlet og bare slappet av heimatt.. kjøpte meg 2 bokser alpen bars (har foreløpig bare spist en og den smakte himmelsk!!!), kan itj tru j itje har kjøpt de før!

 

må nok gå en tur etterpå, så j chille resten av dagen.

men nå venter en varm middag på meg. Tudeluu! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sittet inne idag, ble ikke noe tur alikevel.. arrrgh!

spiste hele 5 bars.. altså er det mulig? overspising på høyt nivå.. :/

nå skal j sove og glede meg over at d blir hardkjør på jobben imorgen, så får j gjort noe annet enn å bare late meg.. barsa ska j fra nå av ha låst inne i skoleskapet, så j kan ta en gang i blant som mellommåltid.. funker ikke å ha det hjemme, da skjer det bare igjen. og 5 bars per dag ska j ikke har no av.. igjen.

 

ole lukkøye's stjernestøv kaller.

Tudeluu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitsom uke, spesielt fysisk... har spist, og prøvd å slappe av uten å egentlig få det til. gleder meg til å komme meg tbake t den "strukturelle" hverdagen min med trening (å som j lengter etter å trene.. er litt dramatisk av meg, men pytt pytt) og sunn mat. tror det er akkurat det j trenger etter en så lang "latskapsperiode".. jeje..

 

nå skal j sove og våkner ikke opp før på mandag, som 19 åring. Happy bday 2 me. måtte dette bli mitt siste år av kampen... i really got an urge of living, without worries. this time next year, når j fyller 20, ønsker j å være et sunnere menneske med fokus på annet enn bare kcal (selvom j er fullt klar over at dette er ett livslangt løp). maten skal ikke styre meg. jeg styrer meg selv...

Tudeluu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener ikke..

spiser masse usunn mat..

spiser yoghurtnøtter..

drikker ikke vann.

og vekten nærmer seg tresiffret.

foreløpig 99 kg etter fråsting av gud vet hva.

har holdt meg unna forumet en stund nå, ikke ført opp det j spiser i 2 uker snart. dette funker ikke lenger!

 

 

sa farvel til yoghurtnøttene istad. tar museskritt fra nå av. skal ned, sakte men sikkert.

 

er på søken etter viljestyrken min.. viljestyrke hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chænky!

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal hjelpe deg til å finne igjen viljestyrken, men vil bare si at jeg synes du har vært utrolig standhaftig til tross for at du den "sprekken" du har hatt nå.

 

IKKE GI DEG!!! At du fortsatt finner veien hit er jo et tegn i seg selv til at det må finnes et sterkt ønske inni deg til å klare dette. Og selv om du har gått opp så husk at du har vært mye mer. Jeg er sikker på at du ikke ønsker å havne opp der igjen.

 

Å ta museskritt er nok den aller beste løsningen for deg (som for de fleste av oss). Ikke ta for hardt i og ha det for travelt... da er det så mye lettere at du sprekker. Som for eksempel når det gjelder trening; leste et innlegg fra deg her at du hadde først hatt gym på skolen, så trent masse på treningessenter. Det er gjerne litt voldsomt hvis du ikke allerede har trent nærmest hver dag.

 

Prøv heller å ta de små endringene først. Og begynn gjerne med enten mat eller trim først. Jeg mener ikke at hvis du begynner med trim kan du spise hva som helst, men kanskje legge deg på et kcal inntak som er noenlunde det du trenger. Eller hvis du begynner med maten så prøv å legge inn litt aktivitet i hverdagen, men vent litt med de store øktene. Jeg tror at hvis du presser deg for mye om gangen så blir det lett for tøfft i lengden. Og hvis du starter med noe som er lettere å holde så kan du heller øke på etterhvert. Som du selv skrev i et innlegg så har du det jo egentlig ikke travelt.

 

Og hver gang det føles tungt å være større enn de andre så kan du jo ha den gode tanken inni deg at du ihvertfall vet med deg selv at du gjør noe med det.

 

Håper inderlig at du ikke gir deg og at du finner viljestyrken din igjen! Sender deg ihvertfall mange gode ønsker på veien.

 

TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok som du sier TanteTroll, j gjør for mye om gangen. Har valgt å begynne med å fokusere på maten, da det er det største problemet.. Trening har alltid falt meg enkelt, så derfor velger j å trappe ned med det, og heller adde treningsøkter med måte. du fikk meg virkelig til å tenke, takk.

 

Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chænky

matmessig begynner det å komme seg, bortsett fra noen uskeielser.. idag ble det en skive med nugatti, men det går forsåvidt greit.. prøver å lære meg å kontrollere maten, matinntaket.. og treningen har j minsket betydelig. nå skal j trene 2 ganger i uken - tirsdagens gym + 1 t styrke/sykling på studio & torsdagens time på studio.

Skal øke senere, men har først og frems fokus på maten.. i've rushed before, and look where that got me..

 

treningen kommer det mer av.. stay tuned in the summer/spring, when outdoorsactivities are possible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du føler at det går bedre. Og et par utskeielser skal kunne gå an. Men kanskje du skulle tenkt litt over om det er noe spesielt som gjør at du skeier ut? Er det i en spesiell setting? Evt noe som går på følelser eller noe lignende?

 

Jeg må jo bare innrømme at jeg har hatt store tendenser til å spise når jeg er trist eller bekymret i tillegg til når jeg føler at jeg "fortjener" en belønning. Og det har kostet meg mange ekstra kilo å tenke sånn selv om ikke alt har vært like bevisst.

 

Det kan også være lurt å være veldig påpasselig med å ha tilgjengelig mest mulig av det du kan spise og minst mulig av det du ikke bør spise. Og husk å spise med 3-4 timers mellomrom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Chænky

takk for svar og Tips tantetroll!

 

har tatt en lang pause fra treningen har nesten ikke trent på en måndte nå, og ikke spist stort sunt heller. fra imorgen blir det en uke på rensing før jeg arbeider videre på maten SAMTIDIG som jeg trener. Og må gå cold turkey.. greier ikke bare spise "litt usunt".. 2 sjokolader blir eventuelt til 10 for meg.. følte meg bedre når frukt var mitt godteri. føler meg feit og lat. slaskete..

 

imorgen skal jeg trene. eller i det minste gå en lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

...........nå har jeg vært borte en lang stund, og holder på å få kontroll over matvanene, bortsett fra no' ferdigmat i ny og ne går det bra. Har ikke fått trent no særlig, og veier per dags dato 101,5 (inkl. mens) sånn ca. 98,5 uten... gleder meg t å begynne å trene igjen for fullt.. men med stresset på skolen, jobben og diverse blir alt litt vanskelig. jeg skal ikke la det bli en unnskyldning, er bare å ta en dag om gangen.

 

Måtte alle ha en fin påske (eller det som er igjen av den), er ikke lenge igjen til sommer.. nå er det bare å stå på og få av mest mulig trening og sunn kokkelering, så vi kan være bikinifine alle mann :) (he he)

 

Det kommer t å bli sett mer t meg, og jeg skal ikke være så sløv og sytete som jeg har vært, det lover jeg megselv!!

Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...