Gå til innhold

BIG girl going D0wn.


Gjest Chænky

Anbefalte innlegg

takk takk, vaarsola!

 

Føler meg litt bedre nå, men føler at j har spåspist mye usunne greier i to dager nå, pussig nok har j ikke havnet over 1700 kcal.. men det er bedre å spise opp kcal'ene (og fylle dem opp med sunne kcal, enn småspise usunne kcal - litt kjeks her, litt sjokolade osv)

 

Godtestop(et) må begynne igjen for fullt.. Det er jul snart og vil gjerne unngå å putte i meg så mange "unødvendige" kcal som mulig.. Når det er sagt, så må jeg dessverre meddele at j ikke har trent i det hele tatt i løpet av denne uken (menskramper er en hindring... en dårlig unnskylding egentlig, for j kan jo gå tur ol.) Jeg tror j skal gå en rask tur senere.. må få forbrent noen kcal (TP)..

 

Men nå skal j se på tv litt.. Tudeluu!

 

Ps. Ønsker dere alle en sunn og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Hei

jeg skal også ned en del er nå 117,7 var 148,7 og målet er 80-85. Jeg er 28 år og 183 cm. så jeg har et langt stykke igjen, men har et laangt steg bak meg :)).

 

Jeg deltar på lokalt greteroede kurs og har gått ned 20 kg siden jeg startet Grete roede og 31 kg totalt.

 

Min erfaring er at så lenge en holder på og ikke gir opp selv i trege perioder så løsner det tilsutt. Var inne i en skikkelig tørkeperiode i vår, og i høst har kiloene rent av.

 

keep up the good work :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nilie 80! Ja, vi er mange i samme båt... :) Du har kommet langt må j si!31 kg lettere - og det er utrolig bra!! :) YOU have to keep up the good work. We can't take NO for an answer, we'll have to get over the hopes and dreams and actually start living them through. I'm proud of my accomplishments, and i hope u are too. With this weight-loosing "project" I'm hoping/trying to gain more confident, more strength and peace - I intend to use this time wisely, and "find" myself underneath the extra pounds (he,he)... Du er velkommen ombord om du ønsker Nilie!

 

Dagen idag: Idag har j hatt en god frokost! Ble brødskiver m/brunost og kaldt glass melk. Men, det ble en del timer mellom frokost (10.00) og luch/brunch (17.00), så tror j "went a'lil overboard".. Uansett, så har j sett Mamma Mia filmen idag med en vennine og det var utrolig koslig... en skikkelig glad film dette her! Middagen var god den også, pinnekjøtt, pottitar og kålrabistabbe (en liten førjulsmiddag). Havnet desverre på 2400 kcal idag. Ja,ja - tomorrow is yet to come!

 

Gikk en liten tur istad så fikk "trent" litt idag da. Men imorgen blir det real trening på helsestudio! Skal forresten kjøpe mæ en vekt på mandag, min er ødelagt :) . Men, nå er det way past my bedtime (the tv's calling), so... Tudeluuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det julegrantenning i borettslaget, og det skal bli koslig! Er der hvert år - for tradisjoner må bevares..

 

Ble en sen frokost på meg siden j våknet klokken 2 på ettermiddagen. Må begynne å legge meg tidligere, ikke bra å sove så lenge. føler at dagen nesten er omme når j våkner så sent. Men nå skal j ut og gå tur i snøen :)

Tudeluuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har j sliti med maten. Våknet sent, og fikk ikke spist måltidene j skulle spise. Spiste god frokost, og lunch... Men det gikk en del timer før middagen, så j syndet.. Ble både potetgull, dipp og litt sjokolade idag. Havnet på 1958 (som er litt i overkant av mitt daglige kcalforbruk).. Uansett, så angrer j på det usunne.. Skal ikke ha i meg slikt! Kunne spist meg mett på andre sunne kcal som faktisk er nyttige for kroppen... :)

 

Men denne glippen får meg ikke til å miste motet, overraskende nok! Jeg ser på det som en liten hump, på en ellers ganske "humpete" vei... Og det er opp til meg å "rette ut" denne veien.. Uansett, jeg er mer motivert til å klare det nå. Jeg vil klare det. Jeg må, for min egen skyld...

 

Har heldagsprøver ut denne uken, så det er ikke sikkert dere ser mye t meg.. Skal prøve å få lagt inn en trimtime eller to, om de blir så intense vet j ikke .. men trim er trim.. Jeg fikk kjøpt meg en vekt istad - money well spent.. Men nå kaller søvnen, Tudeluuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk heldagsprøve idag - trenger ikke si så mye mer. Matmessig har det gått litt nedover, litt mye søtsaker.. Fikk trent idag da, 3.8 TP og er fornøyd! Første treningsøkt denne uken, men det blir nok en til en t freddan, da j er ferdig med heldagsprøvene da! Tudeluuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampen mot søtsakene fortsetter, har småsspist på usunne saker denne uken. Litt kake her, litt kake der, litt boller, litt kjeks og så videre. Heldagsprøver og stress relatert t det er ingen unnskylding. Vet bare at det ikke kan fortsette.. Skikkelig nedtur dette med junkfood. Føler meg alltid dritt etter å ha spist det. ;)

Well, we all have our ups and downs... But, tomorrow is yet to come!

 

Lurer på hva vekten vil vise imorgen... Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag viste vekten 95.0 kg, j er veldig skuffet over det ;). Må stramme opp matregimet, for det å gå opp i vekt isn't an option. Jeg skammer meg over fråtsingen igår. Det endte med 2 stykker kake, 1 og en halv bolle, cashewnøtter og litt yoghurt nøtter.Ble litt i overkant av 2550 kcal. Og ikke nok med det, så har j til og med spist ett par malaco godt & blandet idag. Jeg skjønner ikke hvorfor j "got a sudden urge to eat", ettersom j har avstått fra godis så lenge. Det er et uforståelig fenomen...

 

Jeg må se over "matregimet" mitt og endre på det. Jeg kan ikke spise slik j har spist den siste uken, det går bare ikke.. ;) Må få motivasjon, motivasjon t å starte igjen der j slapp. Neste uke må j være streng på hva j putter i meg, og treningen må økes betydlig! Alt under 20 TP er'kke godt nok, j må få d til. Selvom dt betyr mer trening, mindre mat og mer arbeid. Tudelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte cm idag, har minket 19,5 cm!;)

har fridag idag, og kan nesten ikke vente med å trene imorgen.. Føler d kan gå bra denne uken, om j legger igjen bankkortet pakker med matpakke og trener som j skal!

 

I'm in to win it! Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi hatt en løpetest på skolen som gikk ut på å løpe i en firkant 15m*4 og på midten skulle vi legge oss på ryggen og magen annenhvergang.. Dette gikk over 10 min, og må si j slet! Ble 22 runder totalt, 20 = karakter 2, og 30 = karakter 6. Må virkelig step up my game når det kommer t kondsjonstrening. Visste ikke at j lå ann så dårlig med kondissen min. Testen var som et spark i rævva, noe j trengte!!!

 

Nå må j komme mg på spinningstime... Tudelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det ble 30 min spinning, 50 min styrke og 10 min spurt. Er utrolig stilen, og det føles godt!! må få i meg noe mat nå. Håper alle på forumet har hatt en fin dag!! Tudeluu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har sitti her å tenkt litt, og lurer på om j skal endre noen av mine matvarer, særlig med tanke på frokosten og lunchen. nå har jeg gått igjennom en del tråder her på forumet, og kom borti stinis velkjente frokost - havregryn, biola (hvis det var det, det var?) og rosiner, noe j tror kan bli en slager her i gården. trenger nemlig noe sunt, mettende, godt og low on kcals. noe havre gryn er!

 

når det kommer til lunchen så vet jeg ikke hva j skal gjøre, j spiser til daglig 4 brødskiver - 1 til MM og 3 til lunch - og må si j er ganske lei av det! brød er greit, i og for seg, men vil gjerne varier litt. jeg har selv opplevd at når det kommer t brød, så må j spise ganske mye for å bli mett, noe som kan bli kanske kcaloririkt tilslutt, og det vil j ikke ha noe av, hehe!... Andre ting j har spist under lunchen er en lunjsbolle eller karbonade i ett grovt rundtstykke - nesten som en burger - men merker at j lett blir kvalm, og lei av det. sunt er det ikke direkte heller.

 

treningen går som det skal, men må nok ha en time med personligtrener snart, slik at j for oppføling og tilbakemelding på hva j gjør bra, og hva j kan gjøre bedre. må også trener når j skal, er treningsstudioet stengt får j bare ty til naturen. trening må til.. uansett.

 

vil at 2009 skal være året j føler meg bra nok. har egentlig ikke en fastsatt dato til når j skal være ferdig, men tenker at en gang i august (før skolestart) eller 1.sept skal j nok være ferdig. skal stå på nå i vinter og mot sommeren, når j forhåpentligvis er mye lettere, blir det forhåldsvis "enklere" å gå ned de siste kiloene - tone ned, stramme opp også videre.

 

når det kommer til jul og nyttår, så skal j prøve å holde meg så sunn som mulig. skal ikke holde meg unna alt det usunne - det er jo trossalt kun jul en gang i året - men skal unne meg godt når j virkelig har lyst på det, ikke bare spise for å spise, som j har gjort tidligere. har snakket med familien om maten og den slags, så etter julestriden har vi bestemt oss for å ta en total renovering på kjøknet, ikke det at vi spiser så innmari usunt, men vi skal få inn flere sunne alternativer som knekkebrød, havregryn, biola, yoghurt, mer frukt og så videre.

 

noe av tiltakene j skal ty til nå:

1. godtedag en dag i uken, ved behov - yoghurtnøtter kun en gang i uken, spiser j det på mandag blir det likevel 1 uke til neste gang.

2. sunne og magre frokoster, luncher, og mellommåltider!

3. trene når j skal, har j ikke mulighet t å dra på treningsstudio må j ty t naturen!!!

4. må bli flinkere t å rose meg selv.

5. vite at vekten ikke forsvinner overnatten, det tar tid, smør deg inn med en god dose tolmodighet.

 

Dette ble ett ganske så langt og kronglete innlegg, bare noen tanker j trengte å skrive ned.. Hadde hjulpet meg om j fikk noen tips t hva j burde spise t lunch og mellommåltider, slik at det blir litt variasjoner.

 

Håper dere har hatt en fin dag! Tudeluu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lykke til til oss tronderpi1! :)

 

Idag har j testet ut stinis frokost, og den var god. men føler det kommer t å ta litt tid før j blir vant t den. spiste den til lunch også, da bare med yoghurt.. Føler den var bedre, mer smak - men mer kcal! Det er nok en vanesak.. skal nok spise den imorgen, og dagen etter det, osv. Takk for "oppskriften" stinis - sunn og god, akkurat dt j trenger :D

 

Vel, nå skal j på treningsstudioet.. der blir det spinning og styrke! Cyah later alligator..

Tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ!! Det ble usunn dag idag, grandis, bolle og yoghurtnøtter!! ikke er jeg spesielt glad i bolle heller.. Landet på 2450 kcal, ikke flere sånne dager!! imorgen starter dagen med en spinning maraton. Ønsk meg lykee til.

 

Håper dere får en sunn og god helg :-)

 

Ps. Skiftet nick t chænky, følte ned33 var litt for spesifikt, trengte ikke en evig påminnelse om at dt var 33 kg j ville ned, det tror j jg vet ganske så godt fra før!

 

Tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en relativt usunn dag. Dagen startet med stinis sunne og gode frokost (creds til deg for frokosten, får ikke nok av den), men etter det gikk det bare nedover. Jeg var i byen idag, på juleshopping med søsteren min og kjæresten hennes, vi endte opp med å spise på McDonalds (noe j ikke har gjort på lenge, så tengte pytt pytt "det er bare en dag") Endte med å spise Big mac, stor pommes frites og vanilje milk shake; noe som ble 1300 kcal ialt!

 

Etter det var j hos en veninne og der spiste j litt mövenpick og kjeks (siden faren hadde begynt på julebaksten).. Dagen i dag skulle ikke ha skjedd, mest er j lei meg fordi j hadde en avtale med meg selv om at julegodiset og maten ikke skulle begynnes med før 21 (da j skal på julefest). Må holde meg ut uken, så j kan entre julen med god samvittighet. 09 skal ringes inn med en lettere og sunnere chænky, ikke fyldigere... Må ta meg sammen neste uke.

 

Legger veidagen t madager nå, ettersom helgen kan være litt "røff" til tider.

 

Tudelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd j havner i mitt gamle spor. Spist 5 småsjokolader ala 5gram. Er ikke super mye, men er ikke i det sunneste laget heller. spist ett par yoghurtnøtter, pølser, haburger(e) - 2stk - med frokost har dette blitt godt over 2000 kcal tilsammen. Er utrolig redd for hva vekten viser neste uke, idag viste den 94.8 på morgenen, ikke mye ned men 200 g. Syns det er bra etter en så dårlig helg. Får ikke trent imorgen heller, må øve til to prøver som kommer på onsdagen, i tillegg må jeg gjøre ferdig den siste juleshoppingen. Masse som må være ferdig gjort i løpet av denne uken, neste uke er det jule uke og usunn mat. Etter det kommer nytt år, også min nye start. regner med å spise usunt: 21, 24, 27, og 31 desember. Resten av juledagene/uken skal j prøve og holde sunn(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann

Du må ikke gå rundt med dårlig samvittighet om du ikke har klart å holde deg til kostplanene en dag eller to.

Det viktigste er at en klarer å ta det igjen.

 

Hvis en ser litt bredt på det å gå ned i vekt så er det hele i grunn et regnskap. Du trenger et gitt antall kcal for å opprettholde grunnleggende kroppsfunksjoner, og får å gå ned i vekt gjelder det å redusere kcal inntak i forhold til forbruk. Har du fått i deg for mye er det kun en ting å gjøre og det er å komme seg i aktivitet. enten ved å øke hverdagsaktivitet eller ved å trene ekstra.

 

Med den virkning at har du fått i deg for mange kcal så kan du faktisk gjøre det godt igjen med å ta noen ektra runder trim.

 

Var jeg deg ville jeg investert i pulsklokke det er j... dyrt i innkjøp men det er kjempe motiverende å trene med pulsklokke og i tillegg får du oversikt over det du faktisk har forbrukt på en trimøkt. hvis du bruker trimpoeng tabellen i vektklubben gir det kun et ca. tall.

 

I det store og det hele har du jo vært kjempe flink i høst :D

 

Keep up the good work :)

 

Vi er i en fase hvor vi prøver å legge av oss ett par dårlige vaner og det tar faktisk litt tid.

 

Det jeg synes er positiv i forhold til meg selv er at det går lengre mellom hver gang jeg fråtser i godteri, men det forekommer. Og det gjør det nok for alle, vi må bare ta ett krafttak å komme oss gjennom det.

 

Jeg har i allefall tenkt å kose meg mye i jula, har byttet ut en del godteri med nøtter og tørket frukt ol. og håper på å få lagt inn litt ekstra trim slik at det ikke er så farlig om jeg får inn litt for mye kcal.

 

liten oppdatering om meg så har jeg komt ned i 115,7 kg tot ned 33kg. Målet til jul var 115 men det er kun 700g unna så jeg synes jeg har gjort et godt stk. arbeid.

 

wish u all a wery merry christmas :) Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig å høre fra deg Nilie80. Denne uken har j bare spist og spist, vært på den ene sammenkomsten etter den andre.. Har ikke ført opp maten idag eller dagen før, men dette må j endre på. Vekten viste 95.5 (0,6 kg opp) noe j skjønner etter en så hektisk uke. Føler meg sliten og daff, har nesten ikke trent på 1,5 uke.. Er lei av å spise. Føler j klager litt mye, tvi tvi. det får j nesten tåle.

 

En helt annen vending - hatt en utrolig koslig dag idag med noen veninner fra klassen! Vi dro ut og spiste på fridays før vi senere gikk på cafe og tok oss litt kaffe og kaker. hver kcal var verdt det! så koslig har j ikke hatt det på lenge! :)

Forleden dag var det lady gaga konsert - den dama der er virkelig rååå asså!! Og for en hårfrisyre!

 

Det blir innkjøp av pulsklokke og gode og ordentlige joggesko til nyåret. Skal starte 09 med glans - da må det gjøres ordentlig.. Dere ser nok ikke så mye til meg før nyåret, eller kanskje, who knows? Isåfall så har j og en veninne avtalt at 27.desember (wich happens to be my mommas birthday) starter vi på'n igjen, men da litt "mildere" på noen punkter, og "hardere" andre punkter, enn før. No godis policyen blir til litt godis hver andre uke, men da skal j ha trent opp for det først. Treningen blir hard/moderat og 4 ganger per uker. Kosten skal j bli strengere med, ikke mere fiskepinner, pizza, kebab og annet junkfood.. Har j lyst på det, lager jæ det sjæl - hjemmelagd er somoftest sunnere og bedre!

 

Ha en KJEMPEgod Jul og et fantastisk nyttår alle her på forumet. Wishing you the best! Love from Chænky! :D

 

Tudeluuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chænky :D

Ramlet over tråden din mest av tilfeldigheter, men leste første innlegget ditt og kjente igjen meg selv i mye av det du skrev så ble sittende lese resten av innleggene dine også, hehe. (Ja, hver eneste en faktisk)

 

Jeg er snart 18 år er 176 høy og veier 98, (-4kg, begynte for ikke så lenge siden). Jeg har også skole fra halv 9 til ca 4 hver dag, er glad i å trene, selv om hverdagen min ikke alltid tillater meg å trene like mye som jeg skulle ønske, men får til en god økt på sats ca 3 ganger i uken.

 

Jeg blir veldig imponert over deg når jeg leser det du skriver, du har utrolig mye motivasjon virker det som, noe jeg må innrømme jeg innimellom sliter med å finne. Virker også som du har veldig godt humør og mye glede. :)

 

Noe jeg spesielt kjenner meg veldig mye igjen i er innlegget ditt om at du sammenlignet deg med alle andre. Det er noe jeg også gjør alt for mye av, mine venner er som dine, en gjeng med tynne og normalvektige folk, hehe, familien min også, spesielt ”irriterende” er det med ene søsteren min som aldri trener og spiser absolutt hva hun vil og likevel er tynn som en strek. Genene er ikke alltid like rettferdig fordelt nei.. =P

 

Jeg fant i hvert fall mye motivasjon i innleggene dine, synes også den stinis-frokosten hørtes god ut, så i morgen skal jeg ut å handle inn havregryn og biola/lett yoghurt :)

 

Nå er det vel snart på tide å legge seg.. skal på sats i morgen! Så lykke til videre med livsstilendringene dine, kommer til å følge med på innleggene dine og legger sikkert igjen flere hilsener! Stå på og god jul!

 

Hilsen Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helene :) Vi er nok litt like vi to! Kanskje vi kan følge opp hverandre?

Lik alder, vekt og omtrent like høye; det er ikke dårlig gitt! Vi kan følge opp livsstilsendringen våres, støtte hverandre, rose og gi råd - well you know the deal!No pressure, kun om du selv har lyst altså!

Stå på Helene, måtte du kose deg masse i jula & måtte nyåret ringes inn med stil :D

 

Sku bare innom en liten tur for å si god jul og godt nyttår til ya'll!

 

I wish you a merry christmas

I wish you a merry christmas

I wish you a merry christmas and a happy new year.

 

 

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 *.

 

 

Takk til alle på forumet! Dere har vært til stor hjelp denne perioden jeg har vært med. med deres hjelp skal jeg klare det. Ser frem til ett år med trening, sunn mat, og "blogging".. Takk for alt. Tudeluuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul :) hehe, jepp vi kan godt følge hverandre opp. Må innrømme at jeg ikke tør å gå på vekten denne uken da, hehe, tror jeg, for selvfølelsens skyld, skal droppe veingen denne uken, så har jeg en uke med trening å gjøre opp for all julekosen med. Er 3-4 dager siden jeg trent sist så er ganske rastløs nå, får heldigvis presset inn en trening i morgen da (skal prøve de nye spinningskoene jeg fikk til jul:)). Merker godt at det er jul nå:D masse familiebesøk, så blir jo spising i alle sammenhenger. Menmen, er kun jul en gang i året! Etter jul derimot må jeg for alvor gå inn for å gå ned, skal til Magaluf med tre venninner (alle tre skikkelig pene og slanke) til sommeren så vil virkelig gå ned en del til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...