Gå til innhold

BIG girl going D0wn.


Gjest Chænky

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg meg sammen og gikk på vekten, og gjett hva jeg fant ut! jeg har gått ned i julen! veier 96,6kg, jeg som så for meg at jeg hadde bikket opp på tresiffret tall igjen:) Ååå:D nå ble jeg glad! Passer meg fint, for er jo nyttårsaften i dag, dermed blir det pinnkjøtt og alkohol, altså reale kcal-bomber. Ikke at jeg skal drikke eller spise mer enn jeg hadde tenkt da! men kan spise å drikke med en smule bedre samvittighet.. :)

 

Kroppen min er egentlig veldig rar, føler vekten av og til står stille/går opp når den ikke burde det, men går ned når den burde gå opp:P hehe, men har trent både kondisjon og styrke i julen, så tviler på at det er muskler som har forsvunnet. Menmen kom bare inn for å dele den nyheten, hehe, GODT NYTT ÅR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

gratulerer med vektnedgangen helene :D:D jeg har nok gått opp! vet ikke helt hvor mye enda, for har mensen så det kan bli gale tall.. Er lei av å spise (mildt sagt)!!! idag blir det fest og alkis - if you know what im sayin :-p, men det skal bli godt med rutiner og fokus på meg selv og min vektnedgang igjen! gleder meg til denne 2ukers festen er over! hehe

 

 

Btw. så har j ikke trent på 2 uker, noer j merker veldig på kroppen! skal trene imorgen, en nokså lang gåtur men ikke noe røft.. blir godt å få kroppen i bevegelse!

 

now im off for a calm and koozy familydinner before im off to the party!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner j på nytt med ett nytt utgangspunkt. Startsvekten min blir herved 96,4 kg og j regner med å gå ned 20 kg iløpet av 09. kanskje mer? vil prøve å gå ned 0,7 kg i uken.. vil veie 92 kg t vinterferien, vil si 90 men prøver å være realistisk!

 

Det blir innkjøp av pulsklokke og matvekt t uka, dette året skal j prøve å gå ned på den riktige måten. skal glede meg for hver hektogram som er blitt forbrent, og vite at vektnedgangen faktisk tar tid - tid er ingen mangelvare heller..

 

det er bare meg som kan få kiloene av. bare jeg som kan velge å spise sunt, og trene regelmessig. ingen andre kan gjøre det for meg! regner med å skrive i tråden oftere, trenger den mer nå enn før.

 

2009 skal bli det året j endelig føler meg vel!

alle som ønsker er hjertelig velkommen ombord.

 

Another fresh new year is here. another year to live! to banish, worry, doubt and fear; to love and laugh and give. 2009!

 

Tudeluuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp 2009 er året jeg virkelig skal skjerpe meg! Jeg har vel egentlig "slanket" meg i flere år. Men har alltid gitt opp, og endt med å gå opp igjen alt jeg har gått ned (gjerne pluss litt til). Må prøve å finne ting som funker for meg. Har jeg det for strengt klarer jeg ikke å holde ut særlig lenge, for eksempel i sommer, gikk ned 7kg på 8uker, trente i begynnelsen hver dag, og etterhvert annenhver dag. Men når hverdagen og skolen kom igjen, og jeg la på meg nesten alt igjen. Det ble vanskeligere å leve sunt (frister sååå mye mer å kjøpe seg noe på butikken framfor å spise nisten sin) i tillegg er jeg av den typen som ofte ikke får mer enn 4-5timer søvn i hverdager, noe som jeg kjenner gjør at jeg yter dårligere på trening (trener derfor aldri på mandager).

 

Har jo dette året ett stort mål! Magaluf! vil virkelig gå ned en del til da!! Er jo festing 24/7 der, og vil så veldig gjerne kunne føle meg litt mer vel. Er jo bare overfylt av pene og tynne mennesker der.. :) Har lyst å komme ned på rundt 88-89 til ferien, så setter jeg hardkjøret inn i sommerferien (turen er helt i slutten) og håper å ligge på rundt 85-84 til jeg drar.

Håper bare virkelig jeg klarer det! For da hadde jeg "kun" vært 10kg unna målet mitt! Men skal ikke drømme for mye nå:P må ta en dag om gangen.. Er uheldigvis slik at man ikke kan knipse med fingrene og vekten suser ned, hehe.. Men Godt Nyttår til alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger meg ned på 1800kcal denne uken, etter så høyt kcal forbruk i jula.

det blir:

minst 2 l vann

1800 kcal

tran

og masse trening denne uken! forhåpentligvis blir det noen endringer.

 

Vekten viste 98,7 kl. 23.50 i kveld, håper det kom av vannoppsamling, mat eller noe sånt. sjekker det ut imorgen tidlig.

 

Offisiell veiedag blir herved lagt til mandag.

 

Tudeluu! god natt og god morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går foreløpig bra!

vekten viste idag tidlig 97,4.. so i got a long way to go... but, i got motivation enough to make it, and then some more (hehe)!

 

innen januars utgang skal jeg har kjøpt matvekt og pulsklokke, jeg måå ha det. venter bare på at pengene skal rulle inn på kontoen, noe de enda ikke har gjort.

 

1800 kcal er kanskje greit nok nå (med tanke på julematen osv..), men neste uke har jeg bestemt meg for å ha en såkalt "helvetes-uke" eller cleansing-uke, uten noen form "prosessed" meat. skal bare være ferske råvarer, frukt, suppe og biola+havregryn+rosiner.

Starter helvetes uken på lørdag. Ønsk meg lykke til..

 

Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår var en strålende dag, landet på 1000 kcal og følte meg faktisk mett. Idag gikk det også nokså greit, bortsett fra mye middag og litt kebab (ja dere leste rett) som jeg ikke sku ha spist i det hele tatt.. landet på 1500 kcal.. Redd jeg spiser litt lite pga sparebluss ogsånt, men kan nok spise 1500kcal, eller? Resten av uken blir det mye frukt og vann, havregrøt og mindre middager. Skal trene tirsdag, torsdag og søndag. innfører flere treningsdager etterhvert som det går.

skal rapportere hver dag og si hvordan det går, forhåpentligvis skal det gå bra.

uke 4 skal j være "renset" og klar til å begynne på 1900SUNNEkcal, trening 4 ganger i uken - veknedgang!!

 

 

bare for å minne meg selv på hva som skjer denne uken:

*minst 2 liter vann

*havregrøt

*5 om dagen

*trening 3 ganger i uken

*tran

*nytt innlegg hver dag

 

skal tidlig opp imorgen, så god kveld/natt.. og tudeluu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdaget trigger energi bar igår. Det er det beste jeg har smakt på lenge. bedre enn yoghurtnøtter - og da er det godt.. det beste er at herligheten bare har 119 kcal i seg. noe som gjør det sunnere også.. klart er det 25g i den, men å så godt! tror det blir det nye "godiset" mitt jeg... godt, sunt og BILLIG; 6kr per stykk.. røverkjøp sier jeg dere :)

 

føler meg litt dum siden jeg dediker innlegget til triggerbar'en.. men men.. får vinkle det over t noe annet.

 

var ute å gikk tur isted, med ett par venninner.. gikk en lang stund, ca. 2.. men det var koselig da. lenge siden jeg har vært med venninne mine, og kjente jeg trengte den turen..

 

bortsett fra det har jeg havnet på 1500 kcal idag, tror ikke j kommer t å spise noe mer heller..

 

Imorgen blir det trenings - *gledings*

 

 

Mål for tirsdag:

*Minst 2l vann

*Minst 3 tp

*1500 kcal

*5 frukt

 

Americas next topmodel er på tv, så tudeluu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedet for å skrive et langtekkelig innlegg, skriver jeg ett par punkter jeg mente jeg gjorde bra idag, og ett par dårlig..

 

Bra:

1. over 2L vann

2. 7,5 TP!! :)

3. kommer straks

 

Dårlig:

1. Kebab

2. 1600 kcal (u/kvelds)

3. har ikke tatt tran på evigheter.. siden i fjor tror jeg? he, he :)

4. ingen fruk i dag, dessverre!

 

Mål for onsdag

*Minst 2l vann

* 8 timer søvn - minst! er så sliten om dagen.. tror j rett og slett bare trenger en god gammeldags skjønnhetssøvn!

*1500 kcal

*5 frukt

 

Tudeluuu!

 

Ps. "hellweek" avtar lørdag, pga. storesøs feirer MAJOR party.. skal spise så sunt som mulig, skal spise kun ett kakestykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg pulsklokke idag - det ble Polar FT40, noe jeg er veldig fornøyd med.

Idag viste vekten 97,3, og det er jeg kjempe glad for.. tallene bikker nedover - sakte men sikkert :P

 

Liste over dagens dårlige og brae "ting":

bra:

- pulsklokke

- byvandring i 5timer

 

dårlig:

- mange timer mellom måltidene

- pølse på narvesen, pommesfrites t middag

- halv bolle, 0,5 dl brus og 2 trigger

- ingen trening

- ikke 2 liter vann

- for lite søvn

 

mål for morgendagen:

- 2 liter vann

- lang tur

- søvn minst 8t

- 5 om da'n

- 1500 kcal

 

fredag blir min siste rensedag før jeg begynner å gå oppover mot 1900kcal.. Tror jeg skal prøve å holde meg på 1700kcal litt først. Har også planer om å svømme litt mer nå, fra nå av tenker jeg å svømme 1 gang i uken.

 

yoghurtnøtt spisingen min synes jeg er blir hyklerisk, i og med at jeg har sluttet - bortsett fra glippen idag- med godis, og spiser yoghurtnøtter som er minst like usunt, har j valgt å forsøke å ikke spise yoghurtnøtter lenger... hverdag.

 

skal prøve å begrense det til en dag i uken, og senere 1 gang hverandre uke.

 

brighter days are yet to come, i am ready for the change. Tudeluu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide meg istad og fikk et realt sjokk.. per idags dato veier jeg 96.5 kiloo, og dette etter frokost og et kakestykke!!!! :P:D

vekten er på vei ned, sakte men sikkert.. juuuuhuu :D

kan ikke tro jeg veier så "lite" etter en dag med drikking, festing og usunn mat.. igår hadde søsteren min bursdagsfest, så det gikk litt i gale veier med mat og drikkeinntaket.. men alt i alt var det ok.

 

idag skal j ut på tur med en vennine, og skal bruke pulsklokken min for første gang siden j fikk den.. nevne j forresten at pulsbeltet var ødelagt? og at j måtte bytte den? men nå er alt bra.

 

jeg har gått ned 0,8 kg på 3 dager, pulsklokken min funker, skal ut på tur etterpå.. dette er virkelig en solskinnsdag! :)

 

imorgen begynner j med 1700 kcal per dag, og jobber meg sakte oppover mot 1900..

mål for dagen:

- tur minst 1time

- 1700kcal

- frukt

- minst 2l vann

 

mangler 6,5 for å nå målet mitt; 23.februar, som også tilfeldigvis er min fødselsdag skal j veie 90kg.

 

Tudeluuu! måtte alle få en eksepsjonell dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke noe tur på meg igår.. en snøstorm har dekket oslo :(, neida.. men mye snø ute, det er det!

jeg har altfor mye skolearbeid å gjøre denne uken, men skal prøve å trene 3 ganger denne uken, spise riktig og gå ned! men er ikke sikkert det blir det daglige innlegget her i tråden..

nå må j gå, skolearbeid som venter.... tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble 90 min treningsøkt idag, med pulsklokke.. Ble tilsammen 4,9 TP noe j syns er bra, selvom j pleide å få flere TP beregnet på denne siden.. men da vet j isåfall at de gikk litt 'overboard' når de regnet ut, pytt pytt.. skal trene igjen på torsdag, og svømme på fredag.. nå må j gå, har 2 prøver og 2 foredrag/fremføringer j må forberede meg til imorgen...

 

Wish me luck! Tudeluuu :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt en ekstremt stressende uke, noe som har ført til lite trening, og slurving med innføring av maten her på forumet.. vekten idag viste 96,9 en vekt økning på 0,5 kg. det skal vi ikke ha noe av!

 

mål for neste uke:

- daglig innlegg

- føre inn mat

- svømme 1 dag

- 3 trenings økter

- 1700 kcal

- 2 liter vann minst!!

 

nå skal j hoppe i dusjen, før j drar ut en tur.. tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare spist og spist og spist idag.

sunn frokost.

middag fordi jeg var sulten

popkorn, nøtter og kake for å kose meg.

middagsrester selvom jeg ikke var sulten.

masse juice og saft, ikke noe vann.

 

neste uke blir nok en travel uke når det kommer til skole og jobb. Jeg må lære å planlegge bedre. har prøver, innleveringer og fremføringer hele uken. prioriterer trening neste uke, i og med at jeg kun fikk trene 1 gang denne uken.

 

får ikke trent imorgen ettersom det er dugnad på jobben. skal likevel spise riktig, og prøve å få lagt inn en 1t tur.

 

Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndag ble det dugnad, masse løft av tunge esker og vasking.. er støl!

i dag føler j j at j bare har spist og spist (igjen) ikke nødvendigvis usunt, men mye..

så har etter mye considerations bestemt meg for å slutte med Yoghurtnøtter. Det er minst like usunt som godteri, og j tror j lurer meg selv t å ville ha det siden det er søtt og smaker som sjokolade.

imorgen blir det føring av alt j spiser (tilbake til godevaner).. skal trene imorgen også, førte gang denne uken. skulle svømme idag, men pga. en dårlig nattssøvn svømmer j heller på onsdag.

 

da var dagens innlegg skrevet, tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Følger med på tråden din jeg :)

Kan jo introdusere meg da: Jente på 19 år fra Ålesund

Begnte på kurs for 1 uke siden. Hadde veiedag i dag, pg bare gått ned 0,4kg noe jeg er skuffet med, men får bare fortsette å kjempe. Hadde meny 3 (1900kcal) sist uke, men kurslederen min sa jeg kunne prøve en annen meny framover for å se om det vil øke forbrenningen min. Skal derfor framover ligge på 1600kcal daglig :)

Veier per i dag 100,7 kg :D , og har et mål om å nå 75kg til sommeren når jeg skal gifte meg med samboeren min (okai, kanskje litt storkrevendes der, men man må jo bare prøve).

Ellers går jeg både på skole og jobber.

 

Jaa... det var litt om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei venessiela :D hyggelig med litt respons! jeg tror j har følt meg litt alene i det siste, siden j ikke har noen å snakke med om "dette"... Uansett, så er 0,4 kg bra!!! nedgang er nedgang :) embrace your numbers, big and small!

tallene kommer nok til å bikke nedover skal du se. bare å smøre seg inn med tolmodighet - det gjelder for meg også som er den mest utolmodige pesjoner j kjenner (he he)

 

Så hyggelig å høre at du skal gifte deg, gratulerer så mye!

 

Jeg er en jente på 18 fra oslo som strever med dette livslange prosjektet om å komme ned i vekt. foreløpig går det litt skeis, men mot sommer skal det gå annen retning. føler j er litt ambisiøs av meg ved å putte 90 kg som vinterferiemål, så setter det nok til påsken.. per i dags dato vet j egentlig ikke hva j veier, ettersom j er litt oppblåst og venter på mens.. så veier j meg i slutten av uken (etter litt forbedring)... Ellers så er det nok skolen j sliter mest med når det kommer t måltider.. skal legge meg t 1700kcal, og vet ikke hva j har ligget på de tre siste dagene - ikke bra!..

 

det var hyggelig at du "stakk innom" venessiela.. du er velkommen tilbacks når du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Jepp, kjekt å ha noen å støtteseg til her inne, så føler man seg ikke så alene :)

Takk, gleder meg masse til å gifte meg, og det er en stor motivasjon for å klare dette ( har nemlig en bryllupskjole som er nydelig, men som ikke passer ENNÅ)

 

I dag skal jeg lage fullkornslasagne til middag, og så skal jeg på trening i kveld

Har oppkjøring på torsdag så er nervøs for den. Skal bli godt å slippe å ta bussen over alt eller mase på samboeren min om at han må kjøre meg over alt :D

 

Dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fin motivasjonsfaktor den brudekjolen! :D Gøy med oppkjøring, det klarer du vettu!

 

kjøpte meg nye joggesko idag, ganske dyre men gode å gå/løpe i.. så idag blir det trening.

 

Off for training.. Dette skal vi klare!

Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Smart som jeg er så lagde jeg lasagne i dag. Fullkorns da vel og merke... Ut i fra hva middagen min skulle bestå av ble det en jææææævla liten posjon, så jeg tok mer, men da landet middagen min på hele 780kcal!!!!!!!!! Det er jo altfor mye, men følte ikke det var mye mat i det hele tatt.

 

Er utrolig redd for at dette skal ødelegge mye, men når jeg ser på totalen for hele dagen, så blir det ikke mer enn 1600kcal på meg i dag så jeg går jo ikke over det jeg skal.

Men vil det at selve middagen inneholdt så mye ta skade likevel?....

 

:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke det, er ikke helt sikker, men tror ikke det ødelegger.. det er vel over en lengre periode med "usunn" mat kroppen merke det.. bare å spise magrere middager utover... idag ble det grandis på meg.. bare det landet på 600kcal, og forbrente 1100 kcal på treninga.. dumt å stappe i seg grandis etter en hard økt, men det er ikke no mat hjemme.. og det var det som var laget.. igjen, unnskyldinger...

 

vel vel, håper du/dere har hatt en fin dag. tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...