Gå til innhold

BIG girl going D0wn.


Gjest Chænky

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet og lest bloggen til bergen (big man going down) omtrent hele kvelden, og føler at jeg er veldig motivert og ikke minst inspirert. Han tar ord ut av munnen min rett og slett.. Og kommer nok til å lese bloggen hans når jeg trenger oppmuntring, råd og slikt.. Men jeg blir jo veldig inspirert av mange her også.. Det at dere klarer/klarte det får meg t å føle at j også kan klare det.. Å gi opp er ikke et alternativ for meg lenger.. Det tok sin tid å bli slik, og jeg kan gjerne bruke min tid på å få vekten av. Jeg er ferdig når jeg føler meg bra.. Ikke før, ikke senere!

 

Når det er sagt, så må j si jeg føler meg litt alene på tråden.. selvom det er "min tråd"... Hadde vært litt hyggelig med innspill fra noen andre i ny og ne.. Men men, klokken begynner å bli mange.. Tudeluuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Idag fikk jeg en aha-opplevelse da jeg satt og leste litt på bergens bloog.. Jeg så denne setningen: "Jeg skal ikke bli like slank som naboen, men jeg skal bli slankere enn jeg er i dag"

 

Men det er nok delvis det j gjør feil.. Har vel alltid sammenlignet meg med andre.. Er jo overvektig, men har et flertall av tynne og "normale" venner.. Ingen som er riktig overvektige i min flokk, nei. Og Jeg har derfor tendeser til å sammenlikne meg med hvem som helst egentlig.. En bekjent, en i familien, venner, og ukjente til og med!

 

I familien kan jeg nok (mildt) si at jeg er den "største".. Mamma og mine søsken er tynne og høye (med typisk modell kropper), så man kan nok si j har en evig kamp mot å ikke sammenligne meg selv med dem. I venneflokken så er jeg nok en gang den "store" (guilty as charged). Men j er ikke i tvil om at mine venner og familien er der for meg, og ønsker meg kun det beste når det kommer til mitt selvbilde og vekten min. Men, the tricky part is.. Hvordan skal j få meg selv t å slutte med denne sammenlikningen? Det er nok en evig kamp j må finne ut av selv.. Men som Bergen sa: "Jeg skal ikke bli like slank som naboen, men jeg skal bli slankere enn jeg er i dag" - så sant, så sant... (Må tenke dette. NÅÅÅ! he, he)

 

Big man going down - http://www.vgb.no/14034/perma/373129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker nok likt vi! JEg er av den som alltid vil være best:) Men nå er jeg litt på at jeg skal gjøre dette for meg selv og bli en bedre meg. Har bestemt meg for at jeg skal ikke deppe over de tunge årene av livet mitt, men glede meg til de årene som kommer, hvor jeg er en lettere versjon av meg selv! Jeg skal ikke gå opp til der jeg var, for da var jeg ikke noe kul mot meg selv! Nå ska jeg passe på å gå ned o de dagene jeg sprekker skal jeg jobbe hardt for å gjøre godt igjen.

 

Jeg er overbevist om at du gjennom din innsatsvilje og dette forumet kommer til å nå ditt mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for varme ord! jeg vil så gjerne klare det.. Det eneste som står i veien er tankegangen min. Har gått inn for gjøre det for meg, og bare meg, men dt er ikke alltid så lett.. Tvi tvi!

 

Det er så sant det du sier.. Vil ikke deppe over den tunge tiden, men glede meg over tiden som kommer med en tynnere og lykkeligere versjon av meg selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så sulten, jeg er så sulten, jeg er så sulten..

har egentlig ikke spist spesielt mye, men det har vært mye kcalorier i. spiste MIA pai på 220g, med hele 660 kcal i. hadde ingen anelse om at det var så mange kcal i en så liten pai. dette blir første og siste gang jeg kjøper noe sånt.. åååh :/ nå er hele dagens måltidsplan ødelagt.. skal prøve å spise så sunt som mulig t senere idag.. men kcalorimessig kommer j nok t å overskride 2200. noe j aldri har gjort før (bevisst).. Jeje.. Tomorrow comes a new day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet på 2339 kcal, og det er helt uakseptabelt!!! Skal aldri gjentas.. og ikke mer Mia pai'er i mitt kosthold. Men som sangt, tomorrow is yet to come. Og jeg skal ikke droppe dette. En dag, vil ikke ødelegge alle disse ukene, og prøvelsene j har gått igjennom. Uansett.. Her har j en liste over hvorfor j gjør dette, som j kan se på til senere tilfeller hvor det kan bli utskeielser.. Men om j ser tbake på denne listen kan j kanskje forhindre det.. hvem vet?

 

1. Jeg gjør dette for å få et slankere, og sunnere meg. En ny og bedre versjon.

- Jeg er trossalt 18 år, og mange vil annse det som veldig ungt t å ha en livstilsendring eller noe i den duren, men j vil like meg selv og faktisk være stolt over den j er. Noe j synes er vanskelig å gjøre når man ikke liker kroppen sin, j vil føle meg like pen på utsiden, som på innsiden..

 

2. For å bli sprekere!

- Når det kommer t trening, så er det mitt alamo. Det er den tingen som går som smurt under livsstilsendringen. Men jeg vil gjerne ha større utbytte av treningen. Jeg vil kunne løpe fort og lenge, uten å føle meg "halv-veis død". Jeg vil kunne spille ballspill, danse, og andre ting j elsker uten å føle meg for feit, for dårlig, for stygg, for dum, ikke verdig nok.

 

3. For å kunne føle meg vel. (trengs ikke utdypes)

 

4. For å bli min egen herre. Maten skal ikke ha den makten over meg som den har hatt til nå. Jeg spiste bort følelsene mine. Jeg snakket ikke ut om ting, men fortrengte dem. Noe som endte med at jeg tøy t mat. Mat var min utvei. Vel, ikke nå lenger.

 

5. Man må elske seg selv, før en annen kan elske/være glad i deg.

 

 

Jeg vil antageligvis tilføye flere punkter senere, men dette var de 5 j kom på i farten. Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det gått bra, faktisk.. Rakk ikke frokst, så jeg måtte kjøpe meg no' druer og yoghurt i butikken. Ellers så har j trent slik j skal denne uken.. Trent tirsdag, torsdag, og fredag (selv om j ikke ville idag, dro fordi en vennine spurte om j ville bli med, så da ble j med.. det er j glad for!!!)... Ellers så føler j at j har spist ganske mye, når j bare har havnet på 1600 kcal.. Hmf.. Det er merkelig. Uansett, så har j trent bort 19,5 TP iløpet av uken, altså 3900 kcal. Og det uten min siste treningsdag/veiedag (søndag).. Det skal j fortsette med asså. Treningen er og skal forbli mitt alamo.

 

Jeje, nå skal j dusje, se litt på tv og sove. skal tidlig opp imorgen. Tudeluuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg med noen veninner og hadde en real jentekveld. Ulempen med det var at j havnet på 2300 kcal, uten å virkelig spise noe usunt.. Fordi j og en annen vennine prøver å legge om livsstilen, lagde vi kylling og pastagryte, og spiste fryste bær m/ yoghurt (som snacks) og drakk tropicana juice. Bortsett fra det spiste j en halv kylling baguette igår. Skjønner ikke hvordan j kom på så mange kcal, ble nok en del yoghurt... Vel, bedre med mye sunn mat, enn mye junkfood.

 

Uansett. Nå skal j snart gå ut å trene. Så, tudeluuu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det gått som smurt! :) Har spist sen frokost (brød m/litt smør og syltetøy), banan, pasta, kotelett og enda mer pasta.. Til tross for dt landet j bare på 1600 kcal.. Har drukket vann som aldri før (flere liter asså!!!!) og jammen meg har jeg trent også. 3,5 TP idag, og 22,9 TP iløpet av uken. Slik skal det fortsettes med :)

 

Ettersom j vil få fokuset vekk fra "slankingen", snarere livsstilsendringen har j bestemt meg for å legge "veie og måledagen" på hver andre søndag. Jeg har ikke veid mg på 2 uker nå, men veide meg igår hos vennina mi (etter å ha spist maten og denslags) og da viste vekta 94 kg (en nedgang på 1,2kg) JIPPI!:) Tror j har gått ned mer, men tørr ikke veie meg på den deffekte vekten j har hjemme.. Får bare si at en ny vekt står øverst på innkjøpslisten min. Tudeluuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var'e endelig mandag (he, he).. Idag har ska j slappe av, gjøre noe skole arbeid og virkelig kose meg med sex and the city og akutten!! Fikk ikke til en ordentlig middag, så det ble stekte fiskepinner i no rista brød. Ikke helt på den sunne siden nei, men det får gå for idag. Har ikke direkte skeiet ut, men heller levd litt normalt. spist 3 sjokolade ruter og en plate vafler. Kan trøste meg m å si at j før ville spist en 200g sjokolade plate uten og nøle, men, en kan si j slækket av litt idag i forhold t ukene som har gått. Landet på 1970 kcal, og føler det er greit nok, så lenge det ikke skjer hverdag.

 

Må trene både imorgen, og på onsdag, ettersom j har en viktig muntlig fremføring på fredag. Men d skal nok gå greit. Skal nok sanke inn ett par TP da!

 

The tv's calling.. so, tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden sist j var her. Har hatt en ganske så travel uke med mye skolearbeid. Men, alt i alt har det gått bra. Spiste no sjokolade her om dagen, men da holdt j meg t 3 ruter og ikke mer. Det greide j forbausende fint forresten! :)

 

Uansett, så har j hatt en skikkelig fin dag idag. Holdt et foredrag for klassen, noe som gikk bra. Og senere møtte j på en venninne og vi gikk tur og snakket i flere timer. Utrolig koslig, ettersom vi ikke møtes hverdag (som før i tiden). Imorgen ska j forresten ut med et par venninner, blir middag og no' kos. Jeg gleder meg sykt!

 

Idag ble det som sagt en lang tur i stedet for trening, noe j er fornøyd med. Før ville j droppet treningen, men føler j er på riktig vei nå. Droppet kakao idag til og med! Føler det er et STORT steg, ettersom j var DT kake-og kakao monsteret. Skal nok unne meg en kakao i ny og ned. Men herremann, dette var en stor bragd for meg. Noen vil nok se på det som veldig rart, og ikke akkurat som et milepæl. Men, det er første gang på lenge j føler det går i riktig retning. Får bare håpe det vises på vekta om en uke(!)

 

Føler at dette ble ett litt skrytete innlegg, men pytt pyyt - må jo få lov t å dele oppturer også :)

 

Må nok si tudeluu nå, det er sent, og vil få meg en god natts søvn!

Til alle der ute - jeg ønsker dere en fantastisk, og sunn helg! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har faktisk gått strålende, lurer på åssen det går med veinga om en uke da.. hmm.. Som sagt tidligere kan j ikke veie meg hjemme på grunn av en deffekt vekt, men skal kjøpe ny t uka. Eller så kan j bare gjøre som vanlig og bruke vekten på treningssenteret.

 

Apropo trening, så har j hatt en ganske lang men moderat treningsøkt idag (2 klokketimer!!). Iløpet av uken ble det 23,9 TP, noe j er veldig fornøyd med!:)

 

Matmessig har det også gått OK. Jeg føler j har spist litt "i ett" idag, uten pauser. Sånn at dt bare ble "pang,pang,pang". Jeje. Har ikke spist mer enn 1400 kcal, noe som skyldes at j våknet klokka 2. Men, det får j bare leve med.

 

Denne uken har det også vært noen planlagte utskeilser, men da har j alltid holdt meg innenfor kcal grensen. Det ble: 3 sjokoladeruter, 2 hjemmelagde boller og litt hjemmelaget is (fryst frukt+yoghurt). Noe j nøyt, og ikke fråstet i!

 

Vel, vel. Føler meg litt sliten.. så skal nok ta en liten ettermiddagslur.. Hihi (føler meg litt gammel når j sier det). Uansett. Håper dere på forumet koste dere i helgen. Og j for min del sier farvel til en stressende og slitsom uke! Eventhough there's more to come (he, he) Tudeluu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! føler det har gått som det skal gå hittil, men at motivasjonen er litt på vei ned. føler meg litt alene her på forumet, ettersom det bare er meg her på tråden "min"..jaja.. ville bare si, alle er velkomne. Legg igjen en hilsen, si hvordan det går med dere, hva som helst?

 

Jaja. Tudeluu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke! :D

 

Ikke mist motivasjon fordi du ikke får respons :)

Da tror jeg det hadde gått unnabakke for mange her inne.

Jeg har ikke mange innlegg på min tråd heller, men det dukker opp et og annet.

Vi kan jo støtte hverandre?

 

Egentlig så savner jeg et chatteforum her, det gir de som er online samtidig en glimrende mulighet til å skravle litt mer flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ikke slutte med livsstilsendringen min pga. mangel på respons.

Men tingen er at j er så skravlete av meg :/

Men nå fikk j da endelig respons(hi, hi).

 

Såklart kan vi støtte hverandre! Og takk for meldingen EleResa. Setter pris på det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Desverre så opplever jeg at slanking eller livsstilsomlegging er en ganske ensom greie. Og da er det jo selvfølgelig godt å ha andre å støtte seg på som holder på med det samme. Og det finner jeg ikke andre steder enn her inne...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant, så sant. har vært overvektig fra veldig ung alder av. og har alltid prøvd å slanke meg, men som 12-16 åring er det ikke mye man kan gjøre. Nå er j 18 år og har bestemt meg for å ikke slanke meg, men endre livet mitt, og mitt forhold til mat og megselv før j lar maten ta over livet mitt. Har totalt gått ned 13 kg (10kg uten kurs). Føler det går rett vei, sakte men sikkert. Men nedgang er det jo.

 

Det er litt ensomt dette her med livsstilsendring. Ettersom j ikke vil vekke no oppsikt rundt det, snakker j ikke særlig mye ut om dt til venner og bekjente. Familien og mine nærmeste venner vet j støtter meg, men det er ikke så lett å snakke med folk som ikke vet hvordan du har det, eller hva du går igjennom. Så mye av min motivasjon kommer igjennom å lese på de diverse trådene. Tvi,tvi. Var litt godt å bare snakke litt ut nå.. He,he! Ønsker at 09 skal bli det året hvor en ny, sunnere, og mer selvsikker versjon av megselv kan få skinne. :D

 

Før j babler altfor mye, hvordan går det med deg EleResa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sakte :D

 

Det går rett nok nedover, men så utrolig sakte da!

Og ikke spiser jeg godteri eller har noe sug etter det heller, ligger på mellom 7-12 trimpoeng i uka og syns jeg gjør en god jobb. Enda syns jeg det er tungt når vekta ikke er snillere med meg! Hehe!

 

Ser vi har ganske likt utgangspunkt vektmessig, hvor høy er du?

Jeg er 160cm, veide 95,2 kg da jeg startet, veier nå 91 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ned33, jeg er innom for å si at jeg leser tråden din ved hver oppdatering. Men jeg kan godt komme innom å legge igjen en 'fysisk' hilsen også. Jeg er jo enig i at det er godt å ikke kjenne seg alene i dette, og at vi har en slags forpliktelse overfor noen her inne. Så jeg følger med hvordan det går med deg. Sånn ellers så kaller jeg deg for 'tudeluuu-dama' i hodet mitt, for du slutter (omtrent) alle innlegga med det;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen EleResa :) Greit det går sakte, så lenge det går i riktig retning (ned) Syns du er flink j!! Jg er forresten 1,71 cm, veier 94kg og startet på sånn ca.107kg.

 

En varm hilsen til deg vaarsola! takk for denne "fysiske hilsnen".. Godt å høre at noen leser skribleriene mine, selvom det meste bare detter ut, uten å gi no' mening (hmmf!). Ettersom du leser litt her allerede, så kan vi jo følge opp hverandre? (trenger ikke være no' forpliktelser, bare litt innimellom. Koslig å snakke med andre, og ikke bare med megselv.. blir litt surr det der- Hihi)

 

Også litt om tirsdagen.. Maten har gått greit, har ikke trent idag som j skulle. men det tar j imorgen - det er ikke noe j bare sier; skal faktisk trene. jeg må, jeg må!:)

 

Uansett, så fikk j kjøpt meg noen skikkelig freshe sko idag! Svarte, litt lave lacoste vintersko.. er fornøyd med det innkjøpet asså!

 

Men nå må j stikke, skal lese det nye cosmopolitan bladet - er lenge siden j har bare slappet av og lest litt i cosmo, og det har j savna!

 

Tuudeluuu - idag var den til ære for deg vaarsola :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har j bare ligget hjemme i sengen og vært syk. Har snufset og nyst, og alt som er! Har vondt i hodet, vondt i magen, er snørrete. Og har ikke spist noe særlig fast føde idag heller. Bortsett fra noen pepperkaker, IBUX og no'sjokomelk. Har egentlig vært ganske kvalm idag, og lite hjelper det når j har menssmerter atpåtil.. :) Jeg må bli litt frisk t imorgen, har forberedelses dag til heldagsprøve. Krysser fingrene. Og trening ble det heller ikke no' av - faen! Men, men. Tudeluu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...