Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken 2011

Ja, da var endelig den første offisielle veiedagen min. Jeg veide 60.9 kg, så det blir 0.9 kg mindre enn start for en uke siden. Jeg er fornøyd med det. Lørdagen var jeg ute på byn, og det ble litt mer enn bare en vin....Men var flink igår, og idag. Nå skal jeg på styrketrening! Nå er det skjerpings helt til neste mandag, i håp om å komme unna 60 kg da!

Lykke til denne uken, folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer til alle som har krympet.

 

Skeptisk til min egen veiing i morgen. Har vært lite flink i matveien i helga, og det har en igjen for nå. Magen kjennes ut som en ballong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, velkommen hit til oss, kanelsnurr! Håper du finner masse inspirasjon til å gå ned i vekt her! Går du på kurs?

 

studinisen: Grattis med stor nedgang! Forvent bare ikke å gå ned så mye hver uke; det går gjerne litt i rykk og napp. Vær trofast mot Grete Roede-opplegget, og du vil se at drømmevekta er høyst oppnåelig!

 

Nå har jeg vært trofast mor Grete Roede-opplegget siden 6. oktober. Nedgangen har til nå vært 9.4 kg :) Målet mitt er kun 1.3 kg unna. Tenk det! Er veldig fornøyd med å ha gått pent og rolig nedover; det lover godt for varig endret livsstil. Jeg har nemlig tenkt å beholde mange av prinsippene ved Grete Roede-opplegget også etter at mitt mål er nådd. Den eneste forskjellen er at jeg vil øke noe på daglig matinntak; skal jo beholde og ikke minke kroppen når målet først er nådd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Nå fikk jeg lyst på kanelsnurrer... Tror jeg må gå og finne meg noe å spise! :) Det blir fremdeles satt fram mat kl 10 og 14:30 her på kontoret. Alle trives godt med det og tenker seg også om hjemme før de åpner potetgullposen og brusflasken. Jeg hadde egentlig ikke trodd det skulle holde så lenge, men nå er det blitt en vane. Det vil si at det er håp for de aller fleste her i verden!

 

På hjemmefronten ble det litt slapt med trening i forrige uke på grunn av forkjølelse og generelt dårlig form, men jeg har lovet meg selv at det skal bedres denne uken. (sånn, der var det svart på hvitt også...) Etter vinterferien har jeg planer om å sjekke ut Friskis og Svettis. Det er treninger 3 dager i uken i bygget ved siden av der jeg bor har jeg funnet ut. Bare idioti at jeg ikke har tenkt på det før! Som regel er det jo greit å ha med barn også på disse treningene har jeg skjønt. Vi får se hvordan det går.

 

Charliemor, det er virkelig inspirerende å se at du er så nær målet ditt! Det får meg til å slappe av og tenke at dette skal ta litt tid og innarbeides skikkelig i hverdagen. Søttann er jo også veldig nære. Ellers er det også gøy at så mange er med og heier på alle! Det er deilig å vite at man bare kan logge seg på her og så kommer inspirasjonen og motivasjonen bare flommende ut av skjermen!

 

Stå på alle sammen og ha en fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badenymfen

Etter total katastrofehelg med to-dagers fylla, levert-på-døren-pizza, en hel boks is, pinnekjøtt, gele og kake og skoleboller og mandag med lakrislisser og sjokolade i store kvanta + mensen hadde jeg ikke så lyst å gå på vekten idag..

den stoppet på 65,7kg, OPP 600g... :) jaja. ikke annet å forvente etter et slikt gilde..!

 

Denne uken er det igjen sjerpings! Tenker å prøve å komme meg på spinning i kveld, det får meg alltid til å føle meg bra etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få lov til å skrive et "skryteinnlegg" til denne tråden.

Har vært å kikket på flere andre tråder, men tror at denne er blant de mest aktive her inne :)

Jeg har ikke deltatt på noe GR kurs tidliger, det er nok første gang at jeg fullstendig går inn for å virkelig klare det målet jeg har satt meg. Og i den anledning er det nok det lureste jeg har gjort å melde meg inn her.

 

Her får en motivasjon og inspirasjon til å stå på både når det gjelder kosthold og trening. Det er jo ikke slik at alle uker er like, noen ganger er vi i himmelen fordi at vekta viser en god framgang mens andre uker er ikke resultatet slik vi hadde håpet på. Her blir en uansett motivert til å stå på videre (neste uke går det nok bedre for opp - og nedganger kommer for alle.

 

Jeg hadde nok ikke klart å være så standhaftig om jeg ikke hadde den oppmuntring og alle gode råd som dere gir meg ;)

 

Og til deg charliemor: Du har fortjent all den ros og gode tilbakemeldinger som den enkelte gir deg. Bare det at du legger ned et godt stykke arbeid ved å lage til skjema over frem-og tilbakeganger flere ganger i uken. All honnør til deg for det.:cool:: TUSEN TAKK .

 

så. LYKKE TIL MED EI NY UKE TIL DERE ALLE, sammen skal vi klare våre mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det var etter å ha lest denne tråden jeg virkelig bestemte meg for å sette i gang for alvor igjen, før det hadde det bare vært noen halvhjerta forsøk. Men nå er jeg mer motivert enn noen gang, og vekta er virkelig på vei ned!! Og det er dere andre sin også;) Kjempegøy!!

 

Paien jeg lagde til middag i går ble veldig god, og veldig mye sunnere enn hva vanlig pai pleier å være - som gjerne har smørdeig, fløtesaus og masse ost på toppen. Her er oppskriften til de som er interessert:

 

Pai med skinke »total 1876 kcal

 

1 dl a 55 gram hvetemel sammalt 159

 

2 dl a 60 gram hvetemel siktet 384

 

,33 beger à 3 dl Sans Kesam Mager 73

 

150 gram brokkoli 45

 

150 gram løk 45

 

2 porsjon a 5 gram Margarin Soft flora 72

 

3 stk a 50 gram egg 217

 

1 porsjon a 125 gram Yoghurt Naturell Tine 87

 

1 beger à 3 dl Sans Cottage Cheese Naturell 288

 

10 skive à 10 gram Ekstra Lett Gulost Synnøve 226

 

200 gram bogskinke hermetisk 260

 

1 ss a 12 gram Sennep grov Idun 20

 

 

Tallene er for antall kalorier.

Ha alle ingrediensene (kesam og melet) til deigen i en food processor og kjør det sammen. Trykk deigen ut i en springform (24 cm diameter). Settes i kjøleskap en halv time.

Still ovnen på 225 grader.

 

Prikk bunnen med en gaffel. Forstek bunnen til den er sprø og gyllen. Surr grønnsakene og skinken i smør i en kjele til de er blanke sammen med hvitløk og krydder. Bland sammen egg, yoghurt, cottage cheese og krydder. Smør sennep på paiskallet. Fordel over grønnsakene og hell på eggeblandingen. Legg osteskivene på tilslutt. Stek paien og server den varm med masse salat og tzatziki til.

 

 

Jeg delte paien i 8 ganske store stykker, og spiste ett stykke med masse salat til. Det gav meg 234 kalorier, og var kjempegodt! Ble god og mett også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det er godt med litt skryt :) Så veldig bra at vi er flere som synes denne tråden gir oss inspirasjon og pågangsmot! Jeg er rimelig sikker på at akkurat denne tråden med akkurat dere som er her inne, er en sterk årsak til at jeg har klart å komme meg nedover på vekta også etter at kurset tok slutt før jul. TUSEN TAKK TIL DERE ALLE! Alene kan det være lett å miste målet av synet... Her inne finner jeg stadig ord som motiverer for et daglig sunt kosthold.

 

Ja, noen uker så går vekta opp. Det kan virke kjipt. Samtidig må jeg si at jeg aldri har mistet motet. Fordi jeg VET at Grete Roede-opplegget fungerer! Det er bare å fortsette det gode opplegget og vektnedgangen er et faktum.

 

Jeg sier: Det er lett å slanke seg. Hovedutfordringen er å bli der... Nå er jeg straks ved målvekten. Håpet er at de gode vanene jeg har innarbeidet gjennom fire måneder nå, skal fortsette. Baki hodet ligger frykten for å falle tilbake til gamle uvaner... Jeg følger ikke de frykt-tankene nå. Jeg lar de ligge og fokuserer på mine nye, sunne matvaner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Om noen vil melde inn vekt, så er det ennå mulig å gjøre det i morgen tidlig-tidlig. Da får jeg ført det inn i skjemaet :) Etter kl. 9.00 er det toget gått, men kommer hjem søndag kveld og nye skjemamuligheter mandag formiddag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke alle har vært :o Gratulerer *klapper*

 

Viktig med motivasjon :)

 

67,5kg: pulsklokke, polar 6 eller 7¨

 

64kg: trådløst headset og et par stingtruser i en str for liten

 

61,5kg:

 

58kg:

 

55,5/55kg: En to ukers sydentur med jenten :) juhuuu

 

satser på -1,5 kg minst i måneden !

 

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Hadde en bad feeling ang vekt denne uka, men skjønte da jeg målte meg at jeg i alle fall hadde krympa om ikke vekta hadde gått ned. Vekta viste først at jeg hadde gått ned 200 gram, noe jeg ikke var fornøyd med med tanke på antall cm som var mistet, så gikk jeg på igjen og den viste 500 gram ned. Ganske så furten veide jeg meg noen ganger til, for jeg vil ikke ha vekt som tuller. Jeg sto endatil langt fram og bak og til siden og midt på, men samme hvordan jeg sto holdt den på 500 gram ned. Så konklusjonen er at jeg gikk ned 300 gram fra første til andre veiing.

 

Ny vekt 71,5 og 81 cm i livet.:o

 

22 komma noen små i trimpoeng sist uke. Og 8 så langt denne uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Seks uker siden du hadde startvekt 75.0 kg. I dag veier du 3.5 kg mindre. Det gir en gjennomsnittlig nedgang på 0.58 kg i uka. Det er en totalt perfekt nedgang slik jeg ser det. Det går passe fort/sakte nedover. Min erfaring tilsier at da er det også lettere å beholde/ ikke gå opp igjen i vekt. Stå på slik du stevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker siden du hadde startvekt 75.0 kg. I dag veier du 3.5 kg mindre. Det gir en gjennomsnittlig nedgang på 0.58 kg i uka. Det er en totalt perfekt nedgang slik jeg ser det. Det går passe fort/sakte nedover. Min erfaring tilsier at da er det også lettere å beholde/ ikke gå opp igjen i vekt. Stå på slik du stevner!

 

Jeg tror du har rett i dette. Jeg tror kanskje også at noe av problemene med å holde vekten tidligere har kommet av for lavt inntak av kalorier, med påfølgende sparemodus på forbrenningen, og så igjen fettlagring når man begynner å spise normalt igjen. Og jeg hadde et snitt på nedgang sist på 800 gram i uka over en periode på 16 uker.

 

Denne gangen, i og med at jeg trimmer såpass mye, så spiser jeg mellom 1500 2000 kal om dagen, det er så mye mat at jeg ikke engang føler at jeg slanker meg. Jeg bare spiser litt mer fornuftig. (bortsett fra søndag, da hadde vi bursdagsfeiring med familien, men det gjorde jo heller ikke noen skade tydeligvis) Derfor har jeg tro på at dette kan virke over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om stoffskiftet har noe å si for forbrenningen?? Jeg har lavt stoffskiftet og har hørt at forbrenningen da kan være en del lavere en hva som er vanlig. Ser jo at mange ligger på et vekttap på ca 0,5kg pr.uke mens jeg har tatt av 2,1 kg siden 5.januar,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... har jeg ikke så mye greie på. Forsøkte google det nå, men ble ikke veldig klok. Leste at blant symtomene på lavt stoffskifte er forstoppelse og vektøkning. Da er kanskje konklusjonen at jo, lavt stoffskifte har noe å si for vektnedgangen.

 

Ellers så har jeg en teori - eller skal jeg si følelse! - at jo nærmere jeg er mitt vektmål, jo tregere går vektnedgangen. Den gang da jeg veiode rundt 68 syntes jeg de første kiloene bare rant av; det var liksom så mye ta av! Nå, som jeg veier rundt 58, har jeg en følelse av at det går litt saktere nedover. Er det bare en innbilling? Mitt skjema (som jeg har laget i Excel - med fine grafer og greier!) - sier meg vel faktisk at det er en innbilling.... Jeg har gått jevnt og fint nedover hele veien. Litt opp her og der, men generelt ned, ned, ned.

 

Hva slags erfaringer har dere andre?

 

-----------

Nå har jeg tatt på meg den nye turbuksa jeg kjøpte i sommer. Skal si jeg trengte belte! Det merkes at livvidden har minket med 14 cm siden oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om stoffskiftet har noe å si for forbrenningen?? Jeg har lavt stoffskiftet og har hørt at forbrenningen da kan være en del lavere en hva som er vanlig. Ser jo at mange ligger på et vekttap på ca 0' date='5kg pr.uke mens jeg har tatt av 2,1 kg siden 5.januar,[/quote']

 

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1122

 

I den linken står det litt, og det er som Charliemor sier at det går senere, fordi forbrenningen er lavere, men er du medisinert skal kroppen din gå tilnærmet normalt i følge det som står i linken. Selv har jeg en sønn som har litt høyt stoffskifte, og han sitter det ikke mat på samme hvor mye han spiser, så at stoffskifte har noe å si for vekt er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ellers så har jeg en teori - eller skal jeg si følelse! - at jo nærmere jeg er mitt vektmål' date=' jo tregere går vektnedgangen. Den gang da jeg veiode rundt 68 syntes jeg de første kiloene bare rant av; det var liksom så mye ta av! Nå, som jeg veier rundt 58, har jeg en følelse av at det går litt saktere nedover. Er det bare en innbilling? Mitt skjema (som jeg har laget i Excel - med fine grafer og greier!) - sier meg vel faktisk at det er en innbilling.... Jeg har gått jevnt og fint nedover hele veien. Litt opp her og der, men generelt ned, ned, ned.

 

Hva slags erfaringer har dere andre?

 

[/quote']

 

Hva om du regner ut reduksjon i prosent av din vekt? 500 gram ned av 65 kilo er en del mer ned enn 500 gram av 75 kilo. Ved å regne på den måten vil se tallene på en litt annen måte. Og dessuten vil jo forbrenningen din gå ned når du blir lettere, selv har jeg lagt inn vektformelen jeg fikk av deg i excel og regner ut på nytt for hver uke ettersom jeg blir lettere.

 

Lagt inn formelen med innlesing på vekt og trimpoeng, sånn at jeg kan se hvor mye forskjell 7 poeng gjør i forhold til 15. Det er faktisk masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg unnagjort ukens rapport og det ble nedgang denne uken også:-) Ikke det altfor store, men litt ble det. 0,3 kg denne uken også til 69,3. I cm har jeg minket tilsammen drøyt 14 cm, og i livet har jeg krympet 5,4 cm.

Det merkes godt.

Og det beste er at jeg ikke har sett 70-tallet på flere uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang EliseV, husk at alle monner drar!!:)

 

I dag hadde vi spaghetti og kjøttsaus til middag, noe jeg er veldig glad i, men det er jo forholdsvis mye kalorier i pasta - og ikke metter det noe særlig heller, så jeg tenkte å finne et alternativ. Magen pleier heller ikke være særlig begeistret for pasta.

Derfor kokte jeg opp litt røde linser og spiste det med kjøttsaus, salat og litt yoghurt naturell på - kjempegodt!! Og magen er helt fin;) Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for responsen på spørsmålet om stoffskifte. Jeg prøvde selv å søke litt på nettet nå og konklusjonen ble at forbrenningen er noe lavere enn normalt.

Men, hos meg er det nok også, som charliemor sier, det går senere med de siste kiloene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Og gratulerer med nedgang, EliseV:)

Nå sitter vi her foran peisen på hytta. Har kost meg med et glass rødvin og en stripe Dark. Livet er godt :)

iPhonen funker fint til surfing, men ikke til å redigere tabeller..

Ha en fin aften til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...