Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Gradestokken viste -7.5 i bilen og vi kjørte kun et kvarter hjemmenifra. Med poden og hans kompis. Gikk en skitur - ikke veldig lang - i marka med nydelig stjernehimmel over oss :) Gikk i tjue-tjuefem minutter. Stoppet, tok frem pølsene på termos (type mager grillpølse). Spiste og så på stjernene. Så tilbake til bilen. Begge ungene (to 13-åringer) meget fornøyde - det var også vi to voksne ;) Det er vakkert ute i vinter-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:) Det er vakkert ute i vinter-Norge.

 

Jepp. Nå har jeg akkurat gått min første tur på nye ski, og maken til gli har jeg aldri hatt. Jeg gled fra gubben enda han er noe tyngre enn meg. Været er nydelig. -10 sier gradestokken, men sola varmer, gikk samme runde som på torsdag og gikk ned tida mi med 7 minutter. Men nå er jeg sliten. Kjenner at jeg har vært aktiv hele uka gjennom.

 

Men så har jeg 22,5 trimpoeng også da!! Ny pers, og egentlig ikke noe jeg har tenkt å ligge på til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som skryter av været! Har vært på deilige treningsturer både i går og i dag, er fantastisk ute nå. Føles nærmest som terapi å gå ute i sola langs østensjøvannet og bruke kroppen, gir i hvert fall en utrolig god følelse!! Nå kan jeg spise valentinesmiddag med god samvittighet;)

 

Doppler: Hva gjør du med kcal-inntaket når du trener så mye? Det må vel kreve at du dytter i deg en del ekstra mat? Utrolig godt gjort å klare så mange trimpoeng, jeg sliter med mine syv.:)

 

 

Ønsker alle en hyggelig valentinskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Dere står på her! Nå er det helg, og det er utfordringen.....idag hadde jeg vanlig frokost og lunsj, men så måtte jeg bare ha et gulrotkakestk. Hvor mange kalorier regner dere med et kakestk ca? og så fikk jeg servert middag, pasta og kylling, men med pesto! så der røk igjen endel ekstra kalorier. Og ikveld skal jeg drikke vin..huffameg. MEN har hatt 5 flinke dager! Og nå er det bare vin resten av kveldn, ingen mat lr snæks, og så er d stramt program i morgen og forsåvidt hele uken...Skal ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler: Hva gjør du med kcal-inntaket når du trener så mye? Det må vel kreve at du dytter i deg en del ekstra mat? Utrolig godt gjort å klare så mange trimpoeng' date=' jeg sliter med mine syv.:)

[/quote']

 

Jeg ligger på ca 15 poeng en vanlig uke, da spiser jeg 1600 om dag, og så har jeg som tidligere nevnt ikke kaloritelling lørdag etter 18, da er det familiekos med full pakke. Den siste uka når jeg har trent så mye så har jeg spist en del nøtter og frukt (banan) etter trening for å få inn næring som kroppen kan bruke lurt. Men jeg leste et sted her inne at dersom man fikk over 4 poeng om dag skulle man ha to ekstra brødrasjoner. Vet dere om det stemmer?

 

Men kjenner på kroppen at jeg ikke har "hvilt" siden mandag, jeg er litt gåen i muskulaturen, og kroppen var død når jeg gikk på ski i dag. Men i morgen blir det lite aktivitet og mandager trener jeg ikke, så da er jeg kjapp igjen til tirsdag håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere står på her! Nå er det helg' date=' og det er utfordringen.....idag hadde jeg vanlig frokost og lunsj, men så måtte jeg bare ha et gulrotkakestk. Hvor mange kalorier regner dere med et kakestk ca? og så fikk jeg servert middag, pasta og kylling, men med pesto! så der røk igjen endel ekstra kalorier. Og ikveld skal jeg drikke vin..huffameg. MEN har hatt 5 flinke dager! Og nå er det bare vin resten av kveldn, ingen mat lr snæks, og så er d stramt program i morgen og forsåvidt hele uken...Skal ikke gi opp![/quote']

 

I følge denne linken http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10589 så er det 220 kalorier i et stykke gulrotkake.

 

Pesto, greit nok det er 500 kal pr 100 gram i pesto, men hvor mye spiste du egentlig? Jeg vet at om jeg bruker en teskje pesto på 200 gram kokt pasta så er den kraftig på smak. Dessuten er fettet i pesto av den sunne typen.

 

Du får bare kjøre på, jeg drikker vin hver fredag, godt putta inn i kaloritellinga mi, men da bare en halv flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det helg igjen... fra kl 15 og utover bare snop.. vurderer å lage meg noe sunnere nå til kvelsmat, selv om kcalinntaket har vært helt i taket... 2 1/5 småboller med krem... 1 kopp varm sjokolade med 2 ss krem. 7 småskjokolader a 9,9- 15g per, blir så kvalm av overspisengen.. Føler at jeg må være så streng med meg selv i hverdagen ligge på ca 800kcal under daglig energiforbruk, fordi jeg sprekker så voldsomt i helgene. Men noe må gjøres, jeg kan ikke fortsette med denn "tvangspisingen", Noen spiser, så spiser jeg.. bare tull... Hvorfor har jeg ikke sterk nok vilje? Kanskje jeg ikke hadde sprukket så voldsomt om jeg hadde spist mer i hverdagen? Har fått mange råd, men det er bare så vanskelig for meg.. Noe som er bra er at jeg ikke drikker brus eller juice lenger, har funnet ut av at jeg ikke liker det egentlig :)

 

Sorry for syteinnlegget mitt..

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

J21: Man må få lov til å blåse ut litt frustrasjon og tanker. Det er bare sunt! Har du prøvd å analysere hvorfor du dytter innpå så snart noen andre gjør det? Et enkelt spørsmål med et vanskelig svar ofte... :) Jeg tror ikke du skal spise noe mindre i uka, selv om du overdriver i helgen. Bare fortsett som du har gjort, så skal du se du får kontroll over helgene snart. Jeg sklir også ut i helgen. Jeg klarer ikke være strukturert nok når det ikke er de faste tidene på jobben å forholde meg til. Men jeg tror jeg får sakte men sikkert mer taket på det. Må bare ta meg sammen å få i meg noe vann, nå. Det er jo en livsstilsendring vi holder på med. Det er ikke gjort over natta. Bare stå på og ikke mist motet! I morgen starter en ny uke med nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler: Gratulerer med rekord på trimpoeng! Jeg tror du innehar rekorden for oss alle i gruppen. Imponernende innsats i en ellers travel hverdag. ;) Når det gjelder hva du skal spise i tillegg for å dekke opp for treningen, så mener jeg at din variant med banan og nøtter høres sunn og god ut (men jeg er ingen Grete Roede instruktør). En kalori er like energirik uansett om den kommer fra fett, kabohydrat eller protein, det er summen av kalorier inn/ut som er det viktige ved vektnedgang. Norsk hverdagsmat er basert på mye brødmat, og jeg tror at å legge til moderate mengder sunt fett i form av nøtter er et pluss for næringsinnholdet i det norske kostholdet. (Litt "Fedonsk" teori bør vel ikke provosere noen). Det ser ut til at du har veldig god kontroll på energiinntaket ditt, jeg er helt sikker på at du vil få resultater!

 

j18: Det er lov til å syte litt! Og du har jo en flott fremgang! Jeg tror også på rådet om å ikke presse seg for hardt ned på kaloriinntak, men følge rådene fra Grete Roedes veiledere vedrørende trimpoeng og daglig matinntak - og heller innstille seg på at det tar tid! En annen ting som hjelper for meg, er å spise 10 gram (mørk) sjokolade til dessert hver dag, jeg reduserer bitte litt på potet/ris/pasta-mengden for å kompensere for kaloriene. Stå på j18!

 

Og om meg selv: Jeg belønnet vektnedgang på tilsammen 3,4 kg på fire uker med å kjøpe meg et par nye plagg i lyse vårfarger! Jeg begynner å føle meg finere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også helga er utrolig vanskelig matmessig. Det går helt fint i ukedagene, men så snart lørdagen kommer, skjer det noe i hodet mitt, og alt viljestyrken er borte. Men , sier til meg selv at det er bare en dag i uka, og de andre dagene er jeg godt under dagsbehov, så det kan ikke bli så altfor galt. Det viktigste er at man ikke faller av for godt, og gir opp.

 

Denne uka har det blitt lite trim. Har kun 4,5 tp til nå. Skal prøve å få til en times gange senere i dag. Det blir + 1,7 tp. Gikk på vekta i går, og den viste litt ned. Håper det er det vekta viser på tirsdag også, som er min veiedag.

 

I går fikk jeg klær fra HM i posten. Tok sjansen og bestilte to dongeribukser og topper/bluser der. Alt passte! Blusene var bittelitt trange. Men om to kilo, sitter de som et skudd. Vet ikke om det er så lurt, men skal la de ligge som en gulrot i skapet. Risikerer at buksene blir litt vide, hvis (når) jeg når målet på 60 kg, men jeg var skikkelig i beit for bukser, så det får bare være.

 

Nå er mannen min hos sjefen og henter nyfiska torsk og sei, så nå har vi ingen unnskyldning lengre, til ikke å ha fiskemiddag:).

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen!

 

Her er det slaps og +2 grader i dag. Slutt på det flotte vinterværet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Nå venter vi besøk av 2 x foreldrepar til kirkekaffe. "Verdens beste" er bakt av pode og ektefelle. Den er jo god :) Og jeg følger min filosofi, godt innarbeidet gjennom de siste fire måneder: Jeg forsyner meg med passe mengde. Trenger ikke spise halve kaken. Jeg er fornøyd med et passe stort stykke og koser meg med det ;)

 

Jeg har tro på jevnt inntak av mat i uka og passe med kos i helgene. Koser meg også i løpet av uka med litt Dark-sjokolade hver ettermiddag til kaffen. Dette er livet jeg skal leve. Ikke noe krampe her og nå for så å flippe helt ut når vektmålet er nådd.

-----------------

Jeg sier ikke at jeg har nådd målet. Jeg sier disse fornuftige ting til meg selv for riktig å pode det inn i sjela!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter vi besøk av 2 x foreldrepar til kirkekaffe. "Verdens beste" er bakt av pode og ektefelle. Den er jo god :) Og jeg følger min filosofi' date=' godt innarbeidet gjennom de siste fire måneder: Jeg forsyner meg med passe mengde. Trenger ikke spise halve kaken. Jeg er fornøyd med et passe stort stykke og koser meg med det ;)

 

Jeg har tro på jevnt inntak av mat i uka og passe med kos i helgene. Koser meg også i løpet av uka med litt Dark-sjokolade hver ettermiddag til kaffen. Dette er livet jeg skal leve. Ikke noe krampe her og nå for så å flippe helt ut når vektmålet er nådd.

-----------------

Jeg sier ikke at jeg har nådd målet. Jeg sier disse fornuftige ting til meg selv for riktig å pode det inn i sjela![/quote']

 

Dette var flott sagt, Charliemor.

Jeg tror også at man ikke må tyne seg for mye i hverdagen. Da er det så mye lettere å falle for fristelsen i helger og ferier. Jeg vet det, for jeg har vært der. Er jo ikke noe vits i å klare å nå vektmålet, hvis man trykker i seg alt man har latt være underveis, når vekta endelig viser det ønskede tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg forsynte meg med passe mengde kake. Det ble også tre småsjokolader. Relativt sett fornøyd :)

 

Til middag venter bakt ørret. Det høres jo godt ut ;)

Men nå: En liten hvil på sofaen.

 

-------------------------

Må få presisere: Jeg ønsker en ny livsstil. Jeg vet at skal jeg beholde denne vekten jeg nå har, må jeg følge de nye prinsippene for matinntak, de jeg startet med ved kursstart 6. oktober i fjor. Jeg må fortsette med passe-mett-prinsippet. Jeg må fortsette å forsyne meg med måte. Jeg må fortsette å drikke min daglige mengde med vann. Jeg må fortsette å bevege kroppen. En hel del nye prinsipper som jeg må følge videre. Fordi jeg er fornøyd med vekta og kroppen jeg nå har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg charliemor for gode ord. Selv var jeg nok for streng med meg selv i matveien og av den grunn holdt jeg på å "gå på veggen" av godtesyke. Denne helga har jeg vært mye mer avslappet. Fredagskvelden ble slik den var før jeg begynte med slankingen med smågodt til kos om kvelden. (Men jeg merket at jeg ikke var så ofte med hånden i skåla) Tror jeg koste meg med hver enkelt bit mer enn jeg gjorde før. I går laget jeg den treretters valentin menyen som det var oppskrift til her inne og riktig koste meg.:)

 

Når jeg skulle skrive inn matinntaket regnet jeg med at jeg hadde oversteget antall kcal ganske så mye, men fikk en positiv overraskelse. Hadde jo spist noe mer enn jeg skulle , men det var ikke særlig urovekkende :)

 

Som du sier charliemor så er dette en livsstil vi skal leve med videre også etter at målet er nådd og da nytter det ikke å aldri unne seg noe ekstra.;)

 

Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten var jeg etter treningen idag :) klarte 8,5 trimpoeng denne uken, tror det er det meste jeg har hatt på en stund. Det føles også bedre å gå på trenig. om jeg fortsetter må jeg kanskje spise litt mer. Idag har jeg spist sjokolade for 700kcal. menmen.. Jeg skal nok klare det fordet. Tusen takk for gode ord 2rill og kristepine, det er godt å vite at jeg ivertfall ikke skal gi opp ;)

 

Ha en fin søndag videre folkens :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss160uke7.gif

hei charliemor :)

Ser på skjemaet at du ikke har lagt inn ukas nedgang 0,5 kg på meg. Vekta mi stopper nå på 57,9 ;)

jeg vet jo du ikke skulle oppdatere denne uken men jeg la dette inn før du skrev dette skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg et stort vekttap å melde. Vekt nå 58,7 (ned 1,1 kg) og reduksjon midje med 0,5 cm (til 73,5). Har nok en tanke om at den store vekttapet skyldes søndag. Da var jeg i elendig form og inntok nesten ikke mat eller drikke. Det vil nok vises på vekta utover uka. Satser på at det er vekttap pga godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Grattis med flotte nedganger. Enkelte av oss har gått ned over kiloen; nesten skremmende! Jeg vet hvorfor jeg har gått ned: Sist uke - da jeg gikk opp 0.2 kg - kom mensen. Jeg velger derfor å se de to siste ukene under ett. Da har jeg på to uker gått ned 1.1 kg.

 

Nå er det vinterferie. Foran ligger hyttetur fra onsdag til søndag... Det blir herlig - og muligens litt utfordrende mht. sunt matinntak. Men : Jeg skal kose meg - og med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mitt resultat fra forrige uke har ramlet ut av tabellen din. Gikk ned 0,7 kg fra 66 til 65,3 kg.

 

Veiedag igjen i dag, som kom med gode nyheter. Ned 0,6 kg til fra 65,3 til 64,7 kg - selv med litt ekstra kos i helgen! Herlig!! Også ned i fettprosent fra 28 til 27,7. :)

 

Oversikt over utviklingen:

 

02.feb: 66 kg / 30 % fett

13.feb: 65,3 kg / 28 % fett

16.feb: 64,7 kg / 27,7 % fett

 

I kveld skal jeg prøve meg på å lage mager middagspai, kommer med resultatet av dette eksperimentet senere.

 

Håper alle får en fin dag!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... at det ble noen misstak i tabellen sist uke :) Jeg vekslet med å oppdatere via jobb-PC og hjemme-MAC; fikk tydeligvis ikke overført alt rett. Håper dog at tabellen nå ser ok ut ;)

 

Grattis til poitre for super nedgang de siste to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...