Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

For jeg har krasjet bilen, så skal jeg noe sted får jeg gå. Det dumme er at vi ikke kommer oss ut på ski da, for vi er avhengig av å kjøre bil til skiløypene. Men alt i alt så ble det greit. Og når man tenker på at jeg frontkolliderte med en bil som kom i ca 60 (jeg sklei ut i et kryss) så er det meste greit, så lenge alle er hele og friske. Nervene er under kontroll og 4000 i forsikring er nå det det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så utrolig bra at det gikk fint med dere Doppler! Kan lett gå veldig galt på glatte veger, med høg fart og store biler!

 

Ønsker deg og alle dere andre en fin kveld. Selv står jeg stille på vekta, men regner med at det snart tar løs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg har krasjet bilen' date=' så skal jeg noe sted får jeg gå. Det dumme er at vi ikke kommer oss ut på ski da, for vi er avhengig av å kjøre bil til skiløypene. Men alt i alt så ble det greit. Og når man tenker på at jeg frontkolliderte med en bil som kom i ca 60 (jeg sklei ut i et kryss) så er det meste greit, så lenge alle er hele og friske. Nervene er under kontroll og 4000 i forsikring er nå det det er.[/quote']

 

Å så fint at du er like hel da, Doppler! Skremmende opplevelse, det der. Men så lenge det bare er bilen som blir skadelidende, så er det jo ikke så ille. Men det er klart det krever litt mer planlegging uten bil, men det går det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi spaghetti og kjøttsaus til middag' date=' noe jeg er veldig glad i, men det er jo forholdsvis mye kalorier i pasta - og ikke metter det noe særlig heller, så jeg tenkte å finne et alternativ. Magen pleier heller ikke være særlig begeistret for pasta. [/quote']

 

Vi bruker fullkornspasta. Kan smake litt for mye sagflis i salat og sånt, men i tomatsaus er den grei. Metter mye mer enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med bilulykker.. Forrige onsdag var det så glatt at kjæresten min ikke klarte å bremse, kjørte i en annen bil og ødela hele fronten på bilen.. Heldigvis var han like hel.

 

Ser at jeg sliter ganske mye i matveien.. Trøstespiser dagen lang, tror det kan ha med at jeg ikke får sove godt om natten, da jenten våkner både ett og 4 og 8, underbevisst er jeg sikkert ganske sliten, og tenker meg ikke om når jeg stresser. Mange ting som burde ha vært gjort og.

 

Men treningen går det ganske bra med :) kjøpte meg en pulsklokke polar 11 , og den virket kjempebra. trente 30 min på elipsemaskinen med ca 80% av maxpuls og litt situps, det ble 311kcal, gøy å se det var mer enn det jeg hadde fått her inne :o

 

hmm... kan være at når jeg har sånn fokus på mat at jeg overspiser lettere? eller.. jeg vet faktisk ikke helt hvorfor det er så vanskelig.. Jeg har jo vært flink før..

 

Ha en god natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake med ny, flott PC. Godt å ha stabil tilgang igjen!

 

Doppler: Godt det gikk bra med deg på tross av ulykken!

 

Ang. stoffskiftet: Det er populært å snakke om at man har høyt eller lavt stoffskifte slik at man vanskelig eller lett legger på seg. Hvis man virkelig har lavt stoffskifte med forstyrrelse i skjoldbruskkjertelen, trenger man skikkelig legeoppfølging med hormon-substitusjon, videre kontroller slik at man verken tar for lite eller for mye medisiner.

 

Noen som har erfaring med skiftarbeid og lange økter? Jeg jobbet 18-timers vakt fra igår til idag, kun to timers søvn. På forhånd var jeg kjempetrøtt. Spiste dessverre mye usunt på vakta OG da jeg kom trøtt hjem. Dette kan vel kalles trøstespising - i tillegg til at man faktisk trenger jevnlig næring når man løper hele natta. Får en følelse av å være litt mer opplagt etter en sjokolade. Men det ble både sjokolade og potetgull - og is da jeg kom hjem - det eneste jeg hadde lyst på.. Har ikveld vært hos ei venninne og spist kjempegod mat og dessert. Har litt dårlig samvittighet ang vakta, men følte det var et spørsmål om å overleve. Ikveld har jeg kost meg veldig. Det er lenge siden jeg har spist skikkelig godt i godt lag, og må si jeg nøt det. HVA KAN JEG LÆRE AV DETTE?? (Dette visste jeg egentlig fra før, men..: )

- Hvis det er mulig: Sove og hvile ut når jeg kan

- Ikke trøstespise, men hvis man er kvalm og trøtt og må jobbe videre, er det lov å spist litt usunt, synes jeg.

- Beregne kaloriinntak over to døgn. Siden jeg sover noen timer dagen etter vakt, må jeg balansere det slik at hvis jeg spiser 600 kcal ekstra første døgn, spiser jeg 600 mindre neste dag.

- Som vi har snakket om før: Det er lov å kose seg i godt lag, men ikke for mye for ofte.

-Hvis man trår feil: Gå videre som om ingenting har hendt!

 

Jeg har ikke trent på ca en mnd. Men nå er jeg helt frisk igjen og har veldig lyst til å gå på ski lørdag. Skal bli deilig! På tross av utskeielsen de siste to dagene, er det lov å håpe på nedgang neste uke. Alltid lov å være optimistisk, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problemer med stoffskiftet ganske lenge og får god legeoppfølging;) Jeg har prøvd flere ulike medisiner og har også vært på Haukeland sykehus til utredning. Desverre så har dette ikke ført til et stabilt stoffskifte. Prøver nå en ny medisin og det kan se ut som om den virker bedre, siste prøve viser en bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt shaky i går, og trengte å fortelle det til noen. Nå ser det ut til at skaden på bilen ikke var så ille som antatt, så kanskje vi faktisk får den igjen i ettermiddag. Så blir det skitur likevel. :) Blir det ikke skitur skal jeg bake litt.

 

Søttan; du har så god innstilling. Man går av og til på en smell, og jeg er som deg, er jeg sliten så høljer jeg innpå med søtt. Jeg er en notorisk kjede- og trøstespiser egentlig. Jeg er klar over det, men det er vanskelig å etablere nye mønstre. Det er fint å vite at det er flere i samme båt, og det er oppmuntrende med mennesker som ikke lar seg knekke av et feilskjær.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kontramelding; Store skader på bilen så vi blir uten bil i to uker. Litt typisk nå når vinterferien kommer og vi skulle gå på ski hver dag, og reise bort neste helg. Men, selvgjort er velgjort. Vi får gå på beina i stedet for på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Doppler! Tror det viktigste nettopp er å gå videre, ikke tenke at "Nå har jeg ødelagt alt", for det har man faktisk ikke! Håper det blir skitur på dere! Jeg skal på ski til helga. Nå LAVER det ned, så det lover bra!

 

Fru Wie: Håper de nye medisinene fungerer så stoffskiftet ditt stabiliserer seg. Det er kjempeviktig! Da vil du sikkert merke positive effekter på vekta!

 

Ha en fin da, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Rapport for uken: Ny vekt 65,4! Det er -0,6 kg og jeg er i rute. BMI endelig 25 og jeg er offisielt "normalvektig" :)

 

Har det fortsatt alt for travelt på jobb og har ikke fått fulgt med her inne denne uken. Nå står en uke på hotell i Tyrol for tur. Er spent på hvordan det skal gå.....

 

Ha en god uke, alle ivrige og støttende slankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fredag igjen med veiing og måling. I dag stoppet vekta på 57,5, det blir minus 0,4kg og jeg er kjempefornøyd :)

Dette tror jeg ikke jeg hadde klart om jeg ikke hadde meldt meg inn i vektklubben og ikke minst det å være en del av denne tråden. Det gir motivasjon, glede og ikke minst oppmuntring som en får fra andre i samme situasjon:D

Har vel sagt det før men sier det igjen: Sammen er vi sterke!!!

 

Gratulerer til dere andre her inne også med gode resultater.:o

 

GOD HELG ønsker jeg dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer 2rill! Så bra! Da passer det jo fint med en uke i Tyrol for å feire litt. :)

 

Jeg hadde en sniktitt på vekta i dag og det så veldig bra ut. Nå gjelder det bare å holde kontrollen i helga litt bedre enn jeg vanligvis klarer...

 

God helg alle sammen! Og god tur på ski til dere som er henfallen til slikt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet lite her denne uka, men er inne og leser hver dag. Har vært streng med meg selv denne uka. Hatt litt trim hver dag. Veide meg i dag, og vekta landa på 62,4:). Har egentlig tirsdag som veiedag, men tror jeg skal gå over til fredag. Vekta er visst snillere mot meg da. Sier vel litt om hva helgene gjør med vekta?

 

Nå har jeg tatt skrittet, og avsluttet snopeavtalen med veninna mi. Den har vi hatt i 2,5 år. Kun lov å spise snop på lørdagen, og høytider. Jeg klarer ikke å la være å overspise når lørdagen kommer, og ødelegger dermed resultatene for vektnedgangen. Slik kan jeg ikke forstette. Jeg må lære meg måtehold i hverdagen. Det er egentlig sånn jeg ønsker å ha det. Ta en liten sjokoladebit etter middagen, f.eks. Og la det bli med den. Helt siden jeg var barn, har jeg hatt et sånt forhold til snop/snacks, at hvis det står fremme, må det spises opp, og det fort! Har lurt på om det har sammenheng med at vi er en stor familie, og når det ble satt frem godteri på lørdagen, var det om å gjøre å raske til seg mest mulig;). Er jo mye rimelig, vanene blir vel lagt i barneårene.

 

Men nå er tiden inne til å bryte det mønsteret. Måtehold er tingen!:)

 

Ellers er det jobbehelg igjen. Jeg skal på kveldsvakt i kveld, tidlig i morgen, og kveld igjen søndagen. Så nå skal jeg nyte formiddagen og freden i huset, før jeg går. Neste uke har jeg ferie, og det har ungene også. Da skal vi prøve å finne på litt kos.

 

Takk for inspirerende innlegg alle sammen. Hjelper alltid å lese litt her inne på forumet når jeg er lei. Og gratulerer til alle dere som har gått ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med bilen Doppler, men du får heller prise deg lykkelig over at det var du, fremfor bilen, som slapp unna uten store skader!:o Godt det gikk bra med deg.

 

Gratulerer til alle som tikker ned i vekt, jeg er spent på min egen nå på mandag. Føler selv jeg har vært flink denne uken, og kjenner at jeg blir så glad og rolig i hodet av det. Har kommet meg inn i en god flyt på trening, og begynner så smått (syntes jeg i hvert fall selv) å se antydning til en rumpe som er en anelse strammere enn hva som var tilfelllet for noen uker siden...:)

 

Vet noen forresten hvordan man skal føre trening på ellipsemaskin i trimregistreringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefine nedaganger denne uken :)

 

Selv har jeg gått opp 200gram, men det er sikkert pga mensen, merker dere oppgang da? Har holdt meg på riktige kcalorier hele uken, men innholdet i de har ikke vært av den beste sorten.. spiste 2 fastelavensboller på onsdag feks.

 

Kjenner meg veldig godt igjen det du skriver valmue. Vil veldig gjerne slutte med den intense overspisingen i helgen og frem til ca tirsdag.. Kanskje løsningen er litt søtt hver dag istedenfor. Skal ivertfall gjøre mitt beste.

 

trimpoengene er ca 8,5 denne uken, litt stolt :o så har jeg kjøpt meg en ny pulsklokke polar11, tenkte å ta den med på treningen idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik at kosemerkene kan brukes (er det 2 pr.dag) eller samles opp til helga?? Er dette riktig, og hvor mange kcal er det i hvert kosemerke??

 

Denne uka har jeg klart å holde meg borte fra alt som er søtt/nei mat. Det er jo fastelaven på søndag og jeg har derfor tenkt at jeg ville skeie ut litt da.:)

 

Håper noen kan svare på dette :o

 

Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En kan selv velge om en vil bruke kosemerkene hver dag (2 stk), eller spare opp til helgen. Det må vel bli det som passer best for den enkelte.

Har kjent litt på at motivasjonen har blitt litt borte denne uka. Men trimmer like mye, og spiser forholdsvis bra. Noe utskeielser på godtefronten ..... men ikke over min kcal mengde. Veiedag på mandager er noe shiiit... vekta går stabilt nedover og er ok til søndag. Så kommer mandag, og da spiller matinntak i helga en stor rolle. (Men det er vel noe som sier at en ikke skal veie seg hver dag... men det klarer ikke jeg å la være )Men jeg tenker også slik, at en må jo kose seg noen ganger. Ellers vil det for min del, bli et regime jeg ikke kan følge i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Her er jeg på hytta. Langt fra butikk og med dårlig rygg = lite med trim. Så var det inntak av mat. Merker det blir mer sjokolade - helnøtt! - enn hva jeg får i meg i byen. Hvorfor det?! Jo, fordi sjokoladen er her i huset, i armlengdes avstand! Mye lettere å få noe i seg når det er tilgjengelig rett foran nesa. Hjemme har jeg ikke helnøtten i huset. Jeg velger dessuten å ikke tenke på muligheten til å ta en tur ut for å få tak i helnøtt.

 

Når vi gjør ukas handlinger i butikken, skjer det etter middag. Da er vi gode og mette og sjokoladen røper ikke så høyt på oss der i butikkhylla.

 

Hvorfor sprekker vi fra tid til annen? Hvorfor sprekker jeg? Hvorfor sprekker du? Jeg har skissert noe som kan føre til sprekk for meg. Du vet kanskje årsakene til dine sprekker? Hva med å eliminere mulighetene for en sprekk? Går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. jeg er hormonell (sjokolademonstret), når jeg ikke spiser vitaminene mine (eller har et nok variert kosthold) eller når jeg ikke klarer å spise ofte nok/ langsomme karbohydrater slik at jeg blir skrubbsulten eller får jojo-blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med bilen Doppler' date=' men du får heller prise deg lykkelig over at det var du, fremfor bilen, som slapp unna uten store skader!:) Godt det gikk bra med deg.

 

Vet noen forresten hvordan man skal føre trening på ellipsemaskin i trimregistreringen?[/quote']

 

Biler er bare blekk. Penger er til for å brukes. Forøvrig har vi fått låne bilen til svigers, så vi lider ikke noen nød.

 

elipsemaskin ville jeg ført opp som skigåing, rask eller moderat etter hvor høy puls du kjører på. Om du ligger på omkring 150 ville jeg ført den som rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe godt innen rekkevidde. Så her lagres alt snop i kjelleren. For jeg går ikke i kjelleren for å snike til meg en bit. Det er for mye nederlag og desperasjon, men om det er i kjøkkenskapet så er det så lett å bare raske med seg en bit nå og da.

 

Behov for søtt får jeg særlig når jeg er trøtt og stressa. Eller har godisen for nært. På hytta blir det alltid en del snop, men det er egentlig litt av greia.

 

Men jeg tillater meg å spise godterier i helgen, og da i moderate mengder, for et liv uten er bare en linje jeg ville komme til å sprekke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lyser det siste eplet i treet!

 

I dag har jeg hatt en aerobictime og gått den lille ski-runden på 8 kilometer. totalt 4 poeng. Blir neppe noe spesielt trim i morgen, men en gåtur må da gå an å få til. 1,2 poeng i morgen så har jeg faktisk 20 denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når jeg tenker at jeg har vært veldig flink en dag, og har spist få kalorier - da kan jeg gå litt amok i sjokoladeskåla. I går satte jeg og kjæresten til livs en hel plate Yade, den er jo så fantastisk god..! Tror allikevel ikke jeg fikk for mange kalorier, men det er uansett ikke bra å spise så mye på en gang, vil heller bli bedre til å kose meg med mindre litt oftere. Da har man mer kontroll på en måte.

 

Nå har jeg fryktelig vondt i hodet og kroppen generelt, håper ikke det er forkjølelsen som melder sin ankomst...

 

Ønsker alle sammen en deilig lørdagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når jeg tenker at jeg har vært veldig flink en dag' date=' og har spist få kalorier - da kan jeg gå litt amok i sjokoladeskåla. I går satte jeg og kjæresten til livs en hel plate Yade, den er jo så fantastisk god..! Tror allikevel ikke jeg fikk for mange kalorier, men det er uansett ikke bra å spise så mye på en gang, vil heller bli bedre til å kose meg med mindre litt oftere. Da har man mer kontroll på en måte.

 

Nå har jeg fryktelig vondt i hodet og kroppen generelt, håper ikke det er forkjølelsen som melder sin ankomst...

 

Ønsker alle sammen en deilig lørdagskveld:)[/quote']

 

En yade er på 100 gram. Om du spiste halvparten så er det faktisk kun 270 kalorier det dreier seg om. Det er i grunn ikke all verden. 30 minutter gange i morgen så har du gjort opp for den fadesen. Vi er mennesker. Og om du sprekker nå og da ser jeg ikke problemet, det er når sprekken blir normalen at man får problemer. Du kan seff si at om du hadde spist 3 bananer i stedet så hadde det vært bedre, men du vet som meg at 3 bananer ikke er det samme som sjokolade. Nyt sprekkene dine med god samvittighet, så lenge det ikke er hele tiden.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer med epletreet Doppler! Jeg ble nesten inspirert til å finne frem et hoppetau her, men blåskjell og hvitvin ligger litt for godt i magen.

 

 

Jeg har ikke spist sjokolade siden 5. januar. Jeg har kjent lysten komme over meg et par ganger, men da har jeg ikke vært i nærheten av noe, så da går det bra. Hvis det står fremme på bordet, så blir det spist. Da måtte jeg ha veid på forhånd og planlagt nøye. Det er lettere å la vær og ikke ha det i huset. Smågodt og potetgull klarer jeg å la stå.

Men jeg koser meg ekstra med mat og drikke i helgen, og da er det vanskelig å begrense meg. Når jeg samtidig slurver med vanndrikking og ofte nok måltider, så kan man vel si jeg sprekker hver helg... Men hva er egentlig en sprekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...