Gå til innhold

kampen mot sukkeret.....


Gjest karol

Anbefalte innlegg

Hei Vivaebella!

Gratulerer med gårdagen :) Selv ble jeg 30. Målet mitt var under 80 kg til i går, men jeg nådde det ikke helt. Vekta stoppa på 80,8 og egentlig er jeg fornøyd med det :) I forhold til innsatnsen de siste ukene er ikke det så verst. Skal feire i helga da, så mulig det stiger litt igjen..men, men.. Jeg har fått det så mye bedre av å erfare at det faktisk er mulig å gå ned i vekt og endre livsstilen, at jeg ser ikke mørkt på det om det blir en liten oppgang i påska.

 

Karol: Hvordan går det med deg? Vi har mistet litt piffen begge to de siste ukene tror jeg, men håper vi finner den igjen. Husk de lekre sommerkjolene vi har planer om ;)

 

Ønsker dere alle en god påske!!

 

Klem Schmoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Her er jeg, har ikke forsvunnet helt, og livet går opp og ned. Vekten min stoppet på 96,1 og har nok ikke fortjent noe mer nedgang heller denne månden.... Pokker ta Freia som har kopmmet med den fantastiske sjokoladeappelsinen igjen!!!!! Nå har den vært borte i mange år, og jeg har tenket på den hver påske i håp om at den skal dukke opp i butikkhyllene igjen. Så kom den nå som jeg slanker meg mer enn noen gang... Dårlig gjort? JA!!!! Men så var det det med styrke og karakter da, har jeg nok av det til enhver tid? NEI..... Det ble to sjokoladeappelsiner i helgen, så det er et under at vekten fortsatt er på 96 tallet. Nå er det også påske, og jeg må kjempe hardt for å ikke rane alle butikker for de siste sjokoladeappelsinene de har igjen... Da jeg egentlig håper noen gjør det før meg, slik at jeg må vente et helt år med å få teften av en slik kaloribombe igjen. Kunne jeg ikke vært like gal etter vanlig appelsiner da, men jeg er ikke helt normal når det gjelder forholdet til denne type søtsaker, så nok om det... Jeg skal kjempe og jobbe, trene og svette, men blir nok en eller annen brun appelsin til før påsken er over. Men da, etter påske schmoo, da er det bare å gire opp, og henge sommerkjolen frem så en daglig kan bli minnet på at den krever litt mindre fett på sidebeina for å ikke sprekke opp i sømmene :-) Ha en strålende påske alle sammen, med eller uten brune appelsiner.... og velkommen til siden vår Vivabella!!!! Heng deg på, så skal vi sammen jobbe mot en lettere sommer...

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg ikke liker den omtalte sjokoladeappelsinen spesielt godt - utrolig nok - men når jeg er på sukkerkjøret spiser jeg selvsagt den også ;) Uansett: jeg tror ikke det er denne appelsinen som kommer til å vippe meg av pinnen i påsken, og priser meg lykkelig for det :) Men det er nok av andre fristelser, og jeg ønsker Karol og alle andre lykke til videre i kampen mot sukkeret.

 

Så moro at vi hadde rundt tall begge to, Schmoo! Det ble feiret to dager på rad i helga, og enda skal jubileet markeres flere ganger for min del - men det går fint så lenge man klarer å komme tilbake til hverdagskosten MED EN GANG festen er over, liksom... kan være en utfordring. Siste biten av bursdagskaka ble spist i går, så da er iallfall DEN ute av verden! He he!

 

Vekt og mål i dag viste fine resultater, så jeg er kjempefornøyd!

Vekt: 67,8 (-2,6 kg! Sikkert mye vann, men likevel... jeg er glad!)

Midje: 74,5 cm (- 1,5 cm)

Hofter: 104 cm (- 1 cm)

 

Klar for ei ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med gode resultater Vivaebella! Vær nå stolt av deg selv, det har du grunn til. Jeg håper å kommer meg gjennom påsken ved å stå stille, så skal jeg gi alt etter påske, da er det helt klart det som er i fokus. Kos dere i det strålende vårværte alle sammen!!!!

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Karol - og for en fin påminnelse også. Å stå stille i påsken kan være målet, det har du rett i. Og så får all nedgang evt komme som en gledelig bonus :)

 

Jeg rakk en fin 50-minutters tur med rask gange før jobb - i et helt fantastisk vær. Åh, så herlig! Så jeg krysser fingrene for at de pessimistiske værmeldingene for påsken ikke slår til...

 

I morgen jobber jeg halv dag, og SÅ er det endelig 5 fridager på rad. Det skal bli HERLIG :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt meg tid til å lese alle svarene her men skriver ned hva som har funket for meg. Det jeg vet er at som oftest er det gjærsopp og andre parasitter man har i kroppen som krever dette sukkret for å holde seg i livet, derfor det enorme suget etter søtt etter en stund.

Det jeg gjorde var å holde ut en uke uten sukker også begynte jeg på en rensekur som heter Dr.Robert Grey (denne er ganske heftig, kjøpes på supernature)og tok essens mot avhengigheten som heter Tomat(Kan kjøpes på blomstermedisiner.no)

Jeg har ikke rørt sjokolade, is eller noe siden desember. Jeg tar meg gjerne en kaffe mokka, litt god morgen yougurt evt litt kjeks nå og da uten å ta av. Det holder med den ene biten od thats it. Jeg får ikke sug når jeg går forbi godtehylla i butikken. Men for å ha vært tydelig på det vil jeg si at dette er det som har funket for meg og betyr ikke at det dermed vil fungere for en annen.

Min erfaring er at man må kombinere psyken og det fysiske og jobbe med de side om side. Personlig hadde jeg cravings på sjokolade fordi det var min måte å grave ned vonde følelser på samt at jeg gav næring til candida soppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette med candida har jeg tenkt en del på også, men har aldri fått testet hvordan det egentlig ligger an hos meg. Uansett merker jeg jo at jeg generelt har det bedre når sukkerinntaket er lavest mulig og når jeg i tillegg unngår hvetebakst med gjær i størst mulig grad. Så det er målet mitt: å komme tilbake til de gode vanene der.

 

Røk utpå sukkerkjøret (og det generelle matkjøret) de to siste dagene av påsketuren, med deeeeilig kake to dager på rad og ellers en del sjokkis - men er innstilt på at NÅ er det nok og jeg psyker meg opp til hverdagene som er i vente - UTEN kake :)

 

Trim har det blitt i rikelig monn; vi var rett og slett veldig heldige med været og relativt heldige med føret også, så jeg dro inn 5 trimpoeng fredag og 5 nye på lørdag, i tillegg til noen småturer til fots som ga drøyt 2 poeng. Og så hadde jeg jo starta trimuka fint før vi dro på ferie, så alt i alt ble det 15,7 poeng - det er jo en trøst med tanke på alt sukkeret og den fete maten jeg gasset meg med - og som ser ut til å ha ført til minst 1 kg opp... veiedag i morgen, så da faller dommen. Uansett, nå er det bare å jobbe videre og glede seg over alle fremskritt som venter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram opp sa vekta i går - da er det ikke såååå ille å gå på nye uker, synes jeg. Men utfordringene står i kø - det ble en del vafler i går, gitt... jeg lot det bli med vaflene, tross alt, så jeg ser framover og fokuserer på å legge gode matplaner denne uka :(

 

Hvordan er det med dere andre etter påske? Er dere lammet av sukkerinntaket..? :) Regner med at det ikke bare var meg som snopet litt, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 1,2 kg i påsken. Er så trist, jeg har spist flere sjokoladeappelsiner enn det vokser på et appelsintre i spania :-( Tenkte at nå er det et år til neste gang de kommer i butikken, så ble det alt for mange. Nå føler jeg meg uvel, kvalm og litt trist.

 

Takk for gode nye råd :-) Må bare stå på nå, ikke mere surr og fram og tilbake, nok er nok.....

 

Godt påsken er over :-)

 

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Jeg er vel ikke sukkeravhengig, men kanskje min teknikk virker likevel? Når jeg får lyst på - sjokoladeappelsin - sier jeg bestemt inni meg NEI!!! Deretter ser jeg for meg et ekkelt bilde med kravlende larver og insekter i sjokoladen. Da mister jeg all lyst på sjokolade! Noen ganger trenger jeg bare tenke, ikke nå, en annen gang med ikke nå.

 

Eller, NEI, den kaka kommer sikkert til å gjøre meg kvalm, det er så ubehagelig. Det gjelder å stanse impulsen etter noe godt raskt og effektivt!

 

Jeg har hatt veldig god nytte og glede av boka "Tenk deg slank" av Sigurd Stubsjøen, bokilden.no . Gode teknikker for enkelt å finne en ny livsstil uten bruk av viljestyrke. Men man må ta bryderiet med å prøve alle de "galne" forslagene, for å se om/ at de virker...

 

Lykke til videre! Når du finner en livsstil du skal ha resten av livet, vil vekta sakte men sikkert innstille seg på riktig nivå, uten å gå opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le - i dag tidlig kom to kolleger inn til meg med en mocca og en DIGER cookie med hvit sjokolade og nøtter - helt overraskende! De hadde med godsaker til seg selv også, og tenkte vi kunne ha et lite "frokostmøte"! Og ingen av dem aner at jeg har strenge føringer for matinntaket for tida... ble jo helt forskrekka, men samtidig veldig glad for at de ville spandere - så det endte med at jeg koste meg veldig! Og jeg har faktisk ikke merket noe sukkersug resten av dagen, så da skal det vel gå greit, siden jeg skal trene i dag og alt...

 

Som sagt, jeg må le litt av meg selv og hele livsstilsendringa og panikken jeg følte da godsakene kom på bordet - for slike overraskelser skal jo ikke bety verdens undergang dersom man har en bra livsstil med sunn mat og passe mye trim. Så jeg bestemmer meg for å glede meg over dagens hyggelige overraskelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nedturer og oppturer har jeg startet med friskt mot i dag. Har hatt en strålende dag med trening, sund mat og ser lettere på livet :-) Nå er jeg på rett spor igjen, har gjemt bort badevekten for noen uker, da jeg veide meg hele tiden, og hadde blitt litt skrudd i hodet. Nå skal jeg ta den fram når buksene kjennes litt løsere, og jeg har fått kontroll på meg selv igjen. Men føler det går rett vei nå, så ha en strålende sunn uke alle sammen!!!!!

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har lagt påsken bak deg og gyver løs igjen. Dette er veien å gå når man endrer livsstil - det beviser du når du henter deg inn igjen og ikke bare lar det suse og gå.

 

Ha en fortsatt god og sunn uke! - skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag i går, og var gledelig overrasket over at vekta viste minus 100 gram, tatt i betraktning av at det var bursdagsfeiring med mat og drikke både fredag og lørdag - og litt på søndag! Denne uka blir mok mer nøktern, og så blir det litt feiring igjen uka etterpå, men da er det min kjære som fyller år. Og det skal IKKE feires mange dager til ende :D

 

Vekta viser nå 67,8 kg og jeg er fortsatt noen kilo unna målet, ja... men sukkersuget har ikke vært verre enn at jeg har klart å holde meg nogenlunde til planlagt kos - OG jeg har klart å motstå fristelser utover dette. Bortsett fra en liten teskje med sjokoladekake i går... kremt, kremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, jeg stod opp kl. 05.45 i dag for å jogge før jeg gikk på jobb :-) :-) En runde på 4,1 km og det var faktisk deilig!!!! Jippi, noe har skjedd. Måtte bytte på å gå og jogge, men nå er målet å komme rundt der uten å stoppe :-) Synes jeg var kjempe flink, og min kjære mann trodde ikke sine egene øyne når jeg kom inn svett og rød i kinnene før kl: 7 om morgene :-)

 

Klem Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viana 2 :-)

 

Jeg har surret fram og tilbake i flere uker, men ikke gi opp!!!! Jeg har nå fått tilbake gnisten, men mann min har gjemt vekten for noen uker. Ble hekta på å veie meg, så tror det er lurt. Men jeg spsier sundt :-) Stå på!!!!!!!!

 

Det var også godt å høre fra deg igjen skrulle :-) Du er på sett og vis min mentor :-)

 

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivaebella..... Det der har jeg merket også. Jeg hadde ikke for alt i verden klart en 200 g med sjokolade nå, men det gikk ned på høykant opptil 3 ganger i uka før jul. Deilig å merke at man tåler mindre, at jeg også faktisk har magamål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...problemet er jo at jeg fortsetter å spise selv om jeg blir helt dårlig av det... og det samme skjer med mat. 100 gram opp igjen viste vekta i går, men det er igrunn bare en ting å gjøre: få i meg sunnere mat, fordelt på hyppigere måltider - og selvsagt å IKKE kjøpe inn verken godteri eller andre usunne ingredienser til matlagingen. Ny uke, nye muligheter osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe flink om dagen!!! Begynner å få x - antall sjokoladeappelsiner ut av kroppen nå, så livet har blitt litt lysere igjen.

 

Trodde jeg også tålte litt mindre, men fikk vel bevist det i påsken at den grensen fort ble tøyd hvis en "havnet utpå" igjen.

 

Men nå er det lenge til påske :-) og neste påske håper jeg at vekten er betydlig redusert og at jeg foretrekker vanlige appelsiner isteden...

 

Vekten er fortsatt gjemt, men tenkte snart å ta den frem, er litt spent på hva en uke med mye sunn mat har gjort med vekten.....

 

Lykke til med veiedagen!!!!!

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Godt å se at du har funnet lysten til å stå på videre, karol. Når det gjelder å havne utpå, så erfarer jeg akkurat sdet samme - det er ikke måte på hvor mye godterier jeg faktisk klarer å spise :). Men med en ukes tid eller to på rett kjøl går det seg gjerne til igjen.

 

Ønsker deg ei riktig god langhelg! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Schmoo

Hei Karol!

Hvordan går det med deg?

Jeg har vært fraværende en god stund. Mistet helt piffen.

Men tror jeg har kommet litt på rett spor igjen nå :o

 

Schmoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...