Gå til innhold

kampen mot sukkeret.....


Gjest karol

Anbefalte innlegg

...oppmuntrende ord :) Det hjelper å få litt oppbacking!

Det gikk bra i går...jeg var så heldig å få en hyggelig telefon, også glemte jeg søtsuget :) Har vært litt bedre i kveld. Men jeg er så utålmodig å vil gjerne se resultater NÅ! Samtidig som jeg er litt redd for å gå til innkjøp av ny vekt... Enn om jeg ikke har gått ned?? Men jeg tror valkene har blitt litt mindre i løpet av disse dagene :) Uansett så føler jeg meg i bedre form og det er jo også bra. Det er jo ikke bare pga utseende jeg vil gjøre gå ned i vekt...det er jo bra for helsa også.

 

Liker du den boka foresten?

 

Schmoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Hallo

 

Endelig fredag :-) og en helg til å jobbe seg igjennom. Farer mange mattanker gjennom hodet mitt, men skal jobbe hardt for å være litt flinkere denne helgen. Blir en helg inne, da jeg har sykt barn og en mann som skal jobbe. Men får være i aktivitet, ordne i huset og gjøre alt annet enn å ligge på sofaen. Idag tok jeg meg en time på et treningssenter før jeg hentet barna, og synes jeg var kjempe flink. Fikk veldig dårlig samvittighet da jeg hentet sykt barn med høy feber. De hadde ikke ringt fra barnehagen da de visste at jeg sluttet tidlig på fredag. Men jeg prioriterte meg selv og stoppet for å trimme :-) Det har jeg aldri gjort før.... Har fått litt bedre vaner da :-) Var på spinning på onsdag også, og vært kjempe flink med maten hele uken. Uke 4 er snart overstått :-)

 

Har begynt i boka, leser dem på sengen, men har ikke kommet så langt enda. Men det er helt klart bra lesing....... Skal prøve å få lest litt mer i helgen.....

 

Ha en strålende sunn helg alle sammen og lykke til med kalorikampen!!!!

 

Stå på! ikke gi dere!!!!

 

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært denne uka! :)

Jeg har nok ikke vært fullt så flink, men trøster meg med at jeg er flinkere enn før iallefall. Men i helga skal jeg være aktiv i solskinnet. Det blir godt for kropp og sjel.

Ha en fin helg! Og god bedring til den lille :)

 

Schmoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag igjen... Blitt en bolle og en kaffelatte i dag, på kafe med en venninde. Trente i går og er ganske fornøyd med helgen. Men skal innrømme dagene er litt tøffe. Spent på i morgen. Føler det går tregere nå.....

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo karol! Rekker ikke å komme innom så ofte om dagen, men ser jo at det rusler og går med deg. Jeg vet at det er tøft å holde motivasjonen etter hvert, men nå har du holdt på en måned og det er klart at det gir resultater! Du har forresten hatt veldig fine resultater til nå også. Det fine er at du kanskje finner annen motivasjon etter hvert også... det varierer jo litt hav vi blir motivert av, men jeg har latt meg motivere av nedgang på midjemål, en for stram bukse som plutselig sitter helt perfekt...og etter hvert at jeg kunne gå ut og kjøpe støvletter. Og ikke minst at jeg har fått bedre overskudd og at det har blitt mer og mer behagelig å trene - selv på høyere intensitet :).

 

Flott at du trente på fredag! Du kunne jo ikke vite at jenta di ikke var helt i strøken? Selv om det var leit skal du være veldig stolt av valgene du gjør for deg sjøl. Selv om du er den som tjener på det på kort sikt, så gagner det hele familien din på lengre sikt!

 

Jeg er jamen spent på resultatet ditt jeg også! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 kg minus i dag. Vekten stoppet på 96,8, så nå har jeg faktisk gått ned 7 kg på 4 uker !!!!!!!! Jeg er stolt av meg selv, men det er som du sier, at jeg nå må finne andre motivasjonsfaktorer. Det er blitt tyngre, jeg er litt psykisk sliten av slankingen, og er nok nede i en dal :-) hvis jeg kan kalle det for det.....

 

Men jeg gir meg ikke, skal stå på videre, og er utrolig glad for all støtte jeg får av dere :-) Det hjelper i vanskelige stunder.........

 

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei karol! Har fulgt deg fra sidelinjen noen uker nå og synes det er inspirerende å følge deg da jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver!

 

Jeg meldte meg inn her 5. januar etter å ha mannet meg opp og gått på vekten: 98,2 kg... Et sjokk!!! Etter fire uker viste vekten idag 92,6 kg. Er ganske fornøyd med -5,6 kg på fire uker selv om jeg hadde håpet på litt mer enn -0,5 kg idag...

 

På den andre siden er jeg igrunnen ganske fornøyd med å ha lagt om kostholdet! Merker allerede at formen har blitt bedre. Og buksene definitivt videre! Må snart lage et nytt hull i beltet :-)

 

Jeg vet at det er lang vei å gå, men har bestemt meg for at jeg skal holde ut!!! Er sikker på at det er verdt det!!! Det var bare denne tålmodigheten da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott nedgang igjen, karol. Tenk at du har 7 kilo på bare 4 uker. Det er sannelig en pangstart! Jeg håper at du føler at du får mer overskudd også, for det er ikke bra hvis du føler at det sliter psykisk å holde på med dette. Så jeg håper at det er for en liten periode. At man innimellom er lei og sliten er ganske vanlig.

 

Ha en riktig fin dag! :) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med neggang Karol. Jeg er også litt lite motivert okm dagen. Hatt sprekker i helga og skikkelig godtesyk. Uffet og bar meg under min egen diskusjon i går. I dag fikk jeg mensen så håper og tr9r at det er det som har gitt meg mindre motivasjon og større godtesug.

 

Stå på videre, vi må komme oss over de kneikene vi vel viste kom til å komme underveis. DU ER FLINK SYNS JEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi. Datt inn på denne tråden akkurat nå. Har 5 minutter på datan før henting av barn osv. Jeg kjenner meg SÅ godt igjen idet du skriver, skulle nesten tro det var meg som har skrevet det..... Du har inspirert meg i sånn grad at jeg nå hiver meg rundt og tar en husvask før jeg henter de søte små, får jo noen trimpoeng av det....

Ønsker deg og alle andre her lykke til videre med tapsprosjektene deres. det er kjekt å lese om folk i samme båt, men du traff meg midt i hjarterota, Karol.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Karol! :)

Du har et pågangsmot jeg bare kan se langt etter! Sitter og spiser godteri just nu, og hver eneste dag sier jeg til meg selv at dette er den siste dagen med godteri! Men jeg klarer ikke engang å holde meg i to timer uten sukkeret! Så, det å lese om hvor flink du er gir meg et nytt pågangsmot! Men, det er vel den første tida som er vanskelig.. Som jeg ikke engang har klart å komme igang med.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :-)

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :-) Utrolig at det er meg deres skriver om, at jeg er den flinke og har pågangsmot. Det er som å befinne seg i en boble, plutselig har jeg klart å komme til uke 5, og det går fortsatt. Som jeg har skrevet før, jeg har prøvd å begynne å slanke meg nesten hver mandag siden jeg fikk mitt siste barn, flere hundre ganger, som jeg har mislykkes. Hva som har gjort at jeg klarer det nå er nok hjelp og støtte jeg har fått fra de som er inne på siden min og skriver. Når det har vært vanskelig har jeg satt meg ned, lest det de har skrevet og skrevet litt selv. Det hjelper :-)

 

Jeg har brukt så mye tid og energi til å planlegge slankekurene mine, spist godterier som om jeg skulle spise for siste gang i mitt liv, fordi om kort tid begynner slankekuren, så har jeg sprukket etter få dager. Slik har jeg holdt på i mange år. Nå som vekten gikk over 100 tallet var jeg helt knust, deprimert og trist. Jeg hatet kroppen min, orket ingen ting og var ikke glad.

 

Men nå føler jeg meg så mye bedre. Jeg har fortsatt 21 kg jeg skal ha vekk, men etter 4 uker med sunn mat, mer trening og mindre sukker har hodet også begynt å tenke mer positivt. Jeg har fått troen på at jeg skal klare det, har mindre lyst på sukker og føler meg så mye bedre.

 

Så ikke gi opp!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har prøvd hundrevis av ganger, plutselig klarer du det, uten at du vet hvorfor det gikk denne gang. Ta en uke av gangen, del gleder og sorger med noen her inne og ikke gi opp. Jeg har fått tro på at jeg skal klare 21 kg til, det er ingen vei tilbake nå, kroppen min gir så sterke signaler om at den setter pris på det jeg gjør, så det fortjener den!!!!!!!!

 

 

Stå på :-) Klarer jeg det, klarer alle det!!!!!!!!!!!!

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått det bekreftet, jeg er sukkeravhengig. Leser boken "sukkerbomben" om dagen, er som om jeg skulle skrevet enkelte ting selv, der de beskriver tegn og symptomer på sukkeravhengighet. Skremmende, men har fått mange svar. Takk for tipset :-) Sannheten er ofte har og brutal, men greit å få det bekreftet. Men et liv helt uten sukker, ikke engang is :-( blir deprimert bare ved tanken..... Men kjenner jo det er blitt litt bedre tter disse ukene. Men helgen har ikke blitt helt som jeg hadde planlagt :-( Blitt både sjokolade og vin. Har ligget i senga og lest boken før jeg stod opp i dag, tror jeg prøvde å trøste meg med at det var en syklig tilstand........ Barna mine kom inn med frokost til meg på senga i dag, det er jo morsdag :-) De har nok skjønt at jeg lever sunt for tiden. De hadde laget fruktsalat og jeg fikk vann til drikke :-) Nei, nå skal jeg ut og leke i snøen sammen med barna mine, men tenker på veiedagen i morgen. Har ikke store forhåpninger for morgendagen. Men jeg skal ikke gi opp, er bare litt ustabil om dagen..........

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt på tuppa!

Har prøvd å ikke spise karbohydrater,men var på Danskebåten,og da sprakk jo alt,og det er ikke gøy.Hadde gått ned 3 kilo,og nå er de på plass igjen.Så nå vil jeg inn her.

Jeg har prøvd alt av slanking,rene mesteren,men like tykk.

Er 57 år,så håper jeg er velkommen alikevel.Er 172 høy og får skrive inn vekta i morgen,vil ha veiedag hver mandag.

Har gått på flere GR kurs opp igjennom årene,men nå er det lenge siden,men ror at å spise vanlig sunn mat er det beste.

Så da henger jeg meg på her,for jeg elsker sjokolade,huff,og salte ting også,så er nok sukkeravhengig jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt.

Skrev opp frokosten min,og veid meg i dag.

Vekta viste 89,5.

Startet på 93 for en stund siden,men det er nå jeg begynner her inne på 89,5.

Skal være flink og spise rett nå.

Skal en tur med mamma på sykehuset,og etterpå skal vi vel hjem til henne å spise noe tenker jeg,men jeg skal tenke på hva jeg spiser og har jo en gammel GR bok som forteller meg litt om mengdene jeg kan ta.

Har det litt i hodet fra før,så dette skal gå bra.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pus 57 :-) Her er alder ingen hindring, vekta kan en slite med uansett hvor gammel eller ung en er:-) Bli med på veien mot en sunnere livsstil :-)

 

Jeg har veid meg i dag, - 200 gram. Ja ja, litt skuffet, men kunne ikke forvente noe mer etter helgen. Huff, gikk på en smell, kjenner jeg er litt redd for at maten skal få overtak på meg og jeg skal miste kontroll igjen. Må konstant jobbe nå for å holde motivasjon oppe....

 

Skrulle!!!! Hvor er du, har du noen råd så jeg kommer ut av det mørke rom..........

 

Hilsen en litt ustabil Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...skrulle er sur og lei i dag, og har nok ikke så mange glupe innspill! En ting som kanskje kan hjelpe er å lese tråden din på nytt og kjenne på de endringene som tross alt har sjedd både med kroppen din og med hodet ditt siden du starta.

 

Det hender vi må finne oss i at det går litt tregt på vekta. Da gjelder det å prøve å holde ut og gjøre ting så riktig som mulig og så kommer gjerne resultatene uka etter. Har du målt med målebånd, forresten? Du mister nok ikke kontrollen, men jeg skjønner godt frykten din. Hold ut hold ut! Tenk på alt du har klart!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du skal være glad for at det ikke var 200 opp jeg,da hadde det sett værre ut,faktisk 400 gram feil vei,tenk på det du! ja,hadde du ikke gått ned de 200 og heller gått opp,ville det blitt slik hihi.

 

Ikke alle uker går like lett.Hadde en fin Danskebåttur forrige helg,sliter med den enda jeg,huff.

Så til uka igjen ønsker jeg å gå ned så mye som mulig,men jeg tar i mot all nedgang med takk,for da kommer jo målet nærmere og nærmere,selv om det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det ja, at jeg må starte å lese alt på nytt, finne tilbake til motivasjon og gnisten jeg hadde i starten. Får fokusere på at jeg faktisk har gått ned noe, ikke opp :-) Men skal jobbe knall hardt nå frem til vinterferien, da skal jeg på fjellet en uke....... Den ferien jeg har vært så spent på, vet det er mye mat som inngår i våre tradisjoner der. Men skal virkelig gjøre mitt beste. Jeg får være mye i aktivitet.......

 

Så leser jeg jo "sukkerbomben" Det er skremmende hva for mye sukker gjør mot kroppen vår. Det er som heroin.......

 

God natt :-)

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom som snarest. Du har vært og ER kjempego! Det kommer tider hvor det er hardere innimellom. Da er det viktig å tenke langsiktig slik at det blir overkommelig. Nå har jeg ikke rukket å oppdatere meg på hvor mye du har gått ned siden start. Men la oss være litt konservative og tenke at en kan gå ned 3 kilo i måneden. Høres ikke så mye ut, men på 3 måneder er det nesten 10 kilo! Og det er utrolig mye. Merkes og synes godt. Jeg har nå gått ned 28 kilo på 14.5 måneder og det høres veldig lenge ut, men tida rusler og går. Og i etterkant har det ikke vært lenge i det hele tatt. Og ikke er det spesiell rask nedgang heller, bare 2 kilo i måneden i snitt.

 

Men jeg ville IKKE bytta tilbake! Tenk på alt du har klart til nå. Om en måned har du klart enda mer! Det tar tid og det komer vi rett og slett ikke utenom. Men uten å sette i gang og bruke den tiden så kommer vi ikke dit, det er helt sikkert!

 

Ja, du har sikkert rett i at du er sukkeravhengig. Men du hart brutt vanen. Tenk på det du!

 

Ha en riktig god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er så sant det du sier. Jeg vet at jeg går så hardt ut, at jeg så gjerne skulle bli kvitt alle mine kilo på kortest mulig tid. Jeg har nå gått ned 7,2 kg på 5 uker, og det er bra. Jeg vet det, men blir bare skrudd i hodet. Har ca 20 kg igjen som skal bort, og tenker at det tar jeg på 3 månder, nå som jeg har gått ned 7 på en mnd. Men det er jo ikke en sunn og fornuftig vektnedgang, det vet jeg. Kjenner jeg er helt desperat etter å få bort alt fettet som plager meg, derfor går det litt utover psyken også.

Skal jeg få gjort noe med uvanene mine må jeg jo legge om kostholdet mitt for alltid, og det er jo ikke gjort på noen uker, det er jo der du har vært utrolig flink. Brukt fornuftig lang tid på dette. Fått nye gode vaner og kroppen har fått vent seg til det. Skal roe meg ned, tenke langsiktig og sette meg realistiske mål. Gikk nok litt for fort i begynnelsen...... Men det hjelper å sette ord på det :-) Takk...

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner jo følelsen da :). Jeg ble litt panisk innimellom og tenkte at det her kommer jeg aldri til å holde ut! Det ville ta alt for lang tid. Men så begynte jeg å føle meg litt fin innimellom, selv da jeg veide 90 kilo. Noe med det at jeg merka at jeg var i ferd med å få igjen midjen som jeg hadde mista på veien og begynte å se konturene av kjevebeinet mitt igjen...Stretchklærne satt passelig og ikke pølseskinn. Det er 1000 små ting som dukker opp. Ikke hver dag, langt i fra, men litt om senn.

 

Nå skal jeg legge meg, men jeg kommer innom igjen snart! - klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den der,men ting tar tid.

Må sjøl tenke at om jeg hadde vert flink for ett år siden,så kunne feks 1,5 kilo ned pr måned resultert i 18 kilo på ett år,det er jo mer enn det jaeg kanskje trenger.Tenk,bare 1 år,det går fort når en ser tilbake,men frammover føles det så lenge til.

Så jeg tenker nå,at om 1 år er jeg i allefall i mål,selv med små mål,som er oppnåelig.

Da blir en ikke så skuffa om det ikke blir så store utslag på vekta hver uke,men sakte og sikkert nedover er jo flott.

Tenk om vi skulle gått OPP like sakte som ned,så ville jeg i løpet av 1 år legge på meg 18 kilo.GRØSSSSSSSSS!!!!.

Vi tar det i sakte tempo,så skal du se at skinnet sitter penere også når vi er kommet i mål,hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier pus 52 :-) Greit for mageskinnet det :-) Er jo preget av flere tette fødlser, ikke akkurat stram nei :-)

 

Til uken skal jeg fjellet, fra lørdag til lørdag, så hopper over ukens tur på vekten. Skal være i aktivitet, fylle opp kroppen med mest mulig sundt, så håper jeg dette går bra......

 

Og jeg tenker langsiktig. Er jeg ikke flink, har sett for mye på slankekrigen fra Amerika tror jeg, de tar jo av noe sinsykt mange kilo i uken. Ser så enkelt ut, men sikkert mange filmklipp der ja....

 

Ha en fin helg og vinterferie, for dere som har det :-)

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det koselig i kveld jeg!

Fått blomster av mannen min og kake kom han hjem med,og litt ekstra god mat ble det i kveld og 1/2 glass vin og litt øl.Har alikev el ikke kommet over 15oo kalorier.

Hvorfor vi har en slik fest sånn plutselig?

Jo vi feirer at jeg fikk Tidsbegrenset uføretrygd for 3 år i dag.

Har strevd lenge lenge for det,og kjempet hardt og ventet utrolig lenge før jeg fikk svar.

Men i dag kom brevet i postkassa,og da måtte det bli en fest så klart.

Nå kan jeg konsentrere meg om helsa,og gå ned i vekt.

Ville bare dele gladnyheten med dere.

Det er flott for meg,men andre synes kanskje det ikke var noe å feire,de som er i en annen livssituasjon.

Ville selvfølgelig helst ha vert frisk,men slik er det ikke,så da er det så godt å få den hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...