Gå til innhold

kampen mot sukkeret.....


Gjest karol

Anbefalte innlegg

Gratulere! Det er godt at du nå kan bruke energien din på annet enn å kjempe mot byrokrati og systemer som sikkert ikke er lette å komme igjennom. Når en i tillegg til dårlig helse sliter med for mange kilo, synes jeg du er utrolig flink som jobber for å berdre kostholdet og for å bli kvitt kiloene. Stå på, er sikkert positivt for helsen å bli kvitt litt fett :-)

 

Nå har jeg pakket, i morgen reiser jeg på fjellet. Blir borte en uke, så må klare meg uten denne siden noen dager nå :-)

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Koselig å få litt oppmuntring her,må si det.

Denne uka ble det lite nedgang,bare 100 gr,men det skyldes litt for mye kos fordi vi har hatt en festuke på en måte,hihi.

Denne uka blir det å fokusere annerledes.

Gleder meg over at jeg ikke gikk opp ivekt ihvertfall,det er jo enda bra.

Ha en fin ferie dere som drar.

Jeg blir her å passer på,i alefall meg selv,så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk det litt galt, opp 800 gram i vinterferien. Vekten stoppet på 97,4. Gikk både og.... Var nok mye flinkere enn jeg ville ha vært hvis jeg ikke hadde vært så flink i forkant, men ble helt klart for mange kalorier. Nå er jeg syk, infulensa. Faktisk er hele familien på 4 syke, så blir dårlig med trim de første dagene også. Men skal nå hente meg inn igjen, har ikke gitt opp, får sørge for å gå den riktige veien igjen.....

 

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankeoverføring :-)

 

Vi sendte melding nesten samtidig :-)

 

Godt å høre fra deg, som du ser, det gikk litt dritt :-(

Hadde ikke tenkt til å veie meg før på onsdag sammen med deg, men var litt spent. Håpet jo at det skulle stå stille, men det gjorde jeg altså ikke.

 

Går det bra med deg da schmoo?

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Datt innom ein litenn tur her i dag, og må seie at du har vore flink. Eg har nok eit liknande problem med sukker, sjokolade og smågodt, men i går bestemte eg meg for at no fekk det vere nok. Gjekk på kurs i fjor vinter og gjekk ned ca 7 kg. Så bestemte eg meg for å greie resten sjøl, men då gjekk det som det måttte gå, dei kom sakte men sikkert tilbake på plass:(. No har eg starta på nytt, og i går gjekk det veldig bra. Ikkje snop i det heile tatt. Jippi!

Har lest det du har skrevet i det siste, om å finne motivasjon når vektpila flytta seg litt seinare. Eg tenke litt sånn at eg helst ikkje vil gå ned meir enn 0,5 kg i veka. Grunnen til det er at då får eg eit passelig vekttap som kroppen lettare greier å tilpasse seg, og dermed vil desse kiloen bli vanskeligare å legge på seg igjen, enn om ein raser fort ned i vekt. Om eg har rett kan jo heilt sikkert diskuterast:). Ønsker deg lykke til med vidare motivasjon, du har vore kjempeflink so langt, og du greier deg vidare. Eg har tru på deg.

Komma0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mye av dette er væske, jeg. Min erfaring er at med uvant mat og kanskje mindre vanndrikking så går vekta uforholdsmessig mye opp. Jeg opplever at ei strikt (normal) uke med mye vanndrikking fikser mye av en slik oppgang.

 

Du har kanskje trimma litt også? Fint at du har kosa deg litt ekstra - du har jo vært på ferietur! Og du sier at du har kosa deg mindre enn du ville gjort tidligere, og da vil jeg si at du i sum har kommet fint gjennom vinterferien.

 

Med influensa trenger du å ta det litt pent. Prøv å spis litt - helst litt fornuftig - og ellers sats på å fortsette den gode jobben når du er frisk igjen. Friskt mot - du er knallgo!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende ord.

 

Har blitt litt desperat, veite meg i dag også. Håpet at en mager dag skulle endre alt, men dessverre der tok jeg helt feil, hadde gått opp 200 gram til, så nå er det en kilo til sammen. Nå skal jeg ikke veie meg før om en hel uke. Må gi meg selv tid, roe meg ned og skru tilbake tankene igjen nå....

 

Har ikke så mye matlyst, formen er ikke på topp. Har vært hjemme fra jobb i dag, ligge på sofaen, så alt blir litt feil.

 

Men jeg er positiv, skaal se fremover, det er jo snart vår :-)

 

Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg synes du har vært flink jeg :) Bare en kilo opp på en hel vinterferie er jo ikke mye :) Håper du blir litt mer motivert når du blir frisk. En ser gjerne litt mørkere på ting når en er syk.

 

Jeg prøver å være flink, men det er ikke lett. Det er helgene som ødelegger for meg da jeg mister litt kontrollen og skal kose meg ekstra...også sklir det ut hver gang. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme over den kneika der.

 

Gruer meg til veiedag i morgen, for jeg mistenker at jeg ikke har gått ned det helt store...får prøve å bli motivert til videre trening istedet for å bli lei meg.

 

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :-)

 

Huff, helga er over, og har lite krefter til å starte en ny uke. Bare sykdom hos meg for tiden, barn, mann og meg selv, så det humper og går.... Prøver å leve så riktig jeg kan, men har ikke vært så flink jeg burde. Men i morgen er det en ny dag med blanke ark..... Den skal jeg gripe....

 

Ha en strålende uke alle der ute :-)

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Eg kom over tråden din i dag, eg er på dag tre, og like sukkeravhengig som deg. Og eg synes du har vore så flink fram til no, sjølv om eg forstår at det ikkje var noko kjekt å gå litt opp att, så har det trass alt vore ferie. Korleis går det med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker er nok et problem for mange ja, og en tenker faktisk ikke på at en kan bli like avhengig av det som noe annet, som alkohol, røyk og narkotika. Men det fungerer faktisk på samme måte på enkelte mennesker og noen er mer disponible for å bli fortere hektet, dessverre. Jeg er altså en av dem :-(

 

Men jeg jobber med saken, har hatt et tilbakefall etter vinterfeien, ble så syk, deretter var resten av familien syke, så har ikke tenkt så mye på meg selv i det siste. Men det begynner å komme seg inn på rett spor igjen. Veite meg i går, og hadde dessverre bare gått ned 200 gram, men det var noe. Har hatt liten tid til å gå inn på denne siden også, og det er viktig for meg for å få motivasjon. Så nå skal jeg begynne å prioritere meg selv igjen, og se fremover....

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Så bra å høyre at du er tilbake på rett spor. 200 gram ned er masse når ein ikkje har vore i form. Vonar du får masse motivasjon framover :D

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke gitt meg, selv om jeg er i en berg og dalbane for tiden. Har rett og slett ikke hatt tid til å sitte på nette, men skal bli flinkere til det. Merker at motivasjon daler når jeg ikke bruker denne siden her bevisst. Mister litt kontakt med den hverdagen jeg har bestemt meg for å ha. Men er nesten flink, kunne blitt flinkerer, og ja jobber med å bli det. Har hatt noen småsprekk, så jeg må nå komme meg tilbake til der jeg var de første ukene, tålte ikke vinterferien, har hengt etter siden da. Skulle kanskje aldri dratt på fjellet :-) Huff huff, verden er tøff......

 

Du da? Går det bra?

 

Skal på fest i morgen også, blir nok litt vin, så på søndag, da er det vann, frukt og grønnsaker som gjelder :-)

 

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ingen er supermennesker, karol. Innimellom er det andre ting som tar tid slik at det er vasnkelig å finne overskuddet og tiden til å tenke på dette omstillingsprosjektet til enhver tid. Det viktigste er jo at du fortsatt henger i snøret og ikke gir opp! Istedenfor å nå være tilbake i de gamle vanene dine, så lever du med tanken om hvordan du vil at det skal være. Og 'nesten flink' som du sier - det leser jeg som 'flink' - spesielt når du ikke kan ha fullt fokus.

 

Tenk nå på alt du har oppnådd og prøv å ikke være så streng med deg sjøl. Når du har tid og overskudd så kan du satse for fullt igjen! Det tar tid dette, karol. Det er så mange vaner å endre og tanker som skal snus. Klart du skulle på fjellet! Det betyr jo bare at det tar litt lenger tid å komme i mål. Vi må leve litt som 'andre folk' innimellom også. Jeg hadde flere perioder der jeg skeia gedigent ut og ble satt tilbake i ukesvis. Men det var det verdt!

 

Kos deg på fest i kveld. Ta deg en klunk uten dårlig samvittighet. Hvis du har dårlig samvittighet er det vel ikke noe moro?? Og jeg ser at du har planen klar for søndag. Hvis du er fysen etter kveldens utskeielser så råder jeg deg til å ha noe i hus som kan tilfredsstille den fysinga. Jeg skal på fest i kveld (blir nok masse vin!) og i morgen planlegger jeg å lage en stor suppe med mye smak og lite kalorier. Da kan jeg spise sunt og få tilfredsstil tullematlysten!

 

Lykke til - du klarer å hente fram igjen den gnisten du hadde! Leser du noen gang på tråden din? Det kan gi ganske mye inspirtasjon å se etter hvordan tankene forandrer seg etter hvert som man mestrer omstillingsprosessen.

 

Stå på, flinke jente! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karol!

Hvordan går det med deg?

Jeg har funnet litt motivasjon igjen, og blitt veldig flink med

treninga. Og det har gitt litt utslag på vekta også :D Hadde nok gitt større utslag

hvis jeg hadde klart og kutte ned mer på maten, men men....det går jo litt seinere, men det går jo iallefall ned! :P

Håper du har det fint og at du har funnet igjen motivasjonen!

Husk, vi skal gå veien nedover vekta sammen! :)

 

Klem Schmoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Schmoo :-)

Joda, jeg har funnet tilbake til min sunne livsstil etter noen tøffe uker. Satt meg veldig store mål i forhold til å trene de siste ukene, men det klarte jeg ikke. Hadde håpet på 5 dager på treningssenter, men det ble med to. Fikk det rett og slett ikke til å gå opp med familiekabalen hjemme. Vekta er nå på 96,6, så nå føler jeg at jeg er igang igjen, og takk for støtten skrulle, jeg var litt ute og vandret i tåken, men nå er jeg på rett vei igjen. Har lest alt jeg har skrevet og svar jeg har fått, det hjalp. Gjorde noe med hjernen :-) ha, ha.....

 

Ha en strålende sund helg alle sammen!!!!!

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hvordan går det?

Veiedag i dag? Jeg er spent på om jeg har hatt noe nedgang denne uka.

Vært en tøff uke, med mye styr i familien. Har ikke hatt så mye matlyst, men har

heller ikke fått trena noe særlig.

Håper det har gått bedre med deg :)

Klem Schmoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo schmoo :-)

 

Min eldste har igjen vært syk, så jeg har ikke fått vært på nett og støttet opp på veiedagen vår. Jeg tok av 300 gram denne uken. Veide meg på torsdag, hadde ikke store forventninger, så jeg ble glad da vekten viste 96,3. Håper jeg snart kommer ned på 95, da jeg føler jeg har rotet rundt på dette tallet vel så lenge. Hvordan gikk det med deg da?

 

Lover å følge opp på onsdag, og veie meg sammen med deg :-)

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ble ikke veiing på meg på onsdag for jeg orka ikke dra i svømmehallen.

Men nå på onsdag skal jeg avgårde. Målet mitt er under 80 før fredag. Det skal liksom være gave til meg selv siden jeg har bursdag på fredag :) Krysser fingrene.

Hadde vært praktisk å hatt en vekt her hjemme da, men jeg frykter at jeg vil bli alt for opphengt i det og veid meg i hytt og pine, så jeg venter enda ei stund med det.

 

Ha ei fin, sunn uke! :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da "møtes" vi her på onsdag, og deler gleder eller sorger :-) Lurt dette med å ikke kjøpe seg vekt. Jeg har blitt litt opphengt. Må innrømme jeg veier meg hver dag nå, litt desperat. Synes jeg står og stamper på den samme vekten, så jeg venter på mirakler. La oss håpe de skjer :-) :-) :-)

 

Klem fra Karol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere alle sammen er i ferd med å minske i størrelse, er det vel plass til ei til her inne, kanskje? :)

 

Jeg har blitt veldig inspirert og imponert over dere - har akkurat lest gjennom hele tråden nå. Som en av mange sukkeravhengige vet jeg veldig godt hva dere snakker om - og jeg har satt inn støtet (igjen) for å bryte mine egne mønstre og bli sunn og slank for resten av livet.

 

Selv om jeg aldri har gått GR-kurs, har jeg vært medlem her inne ca 10 mndr, og det har vært til stor hjelp. De siste månedene har jeg riktignok mistet fokus og hatt det tungt, men fra og med denne uka er jeg i farta igjen! Har dagboktråd som heter Sunn og slank på forumet "Ned 10-20 kilo", der er det bare å komme innom, selvsagt.

 

Schmoo - jeg har også bursdag på fredag - jeg satser på at jeg kan feire noen gram ned også, ja :)

 

Dere gjør en kjempejobb - selvsagt først og fremst for dere selv og de nære og kjære som kan glede seg over positive endringer - men også for oss andre som jobber med samme sak. Heia dere! :)

 

Ha en finfin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...