Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


melis

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar
... ser at jeg allerede har en del hud... til overs....hi' date=' hi... Jeg skal gå og få meg et styrkeprogram... men ikke nå med en gang, jeg må ta bitte små skritt her merker jeg...[/quote']

 

Ja, det er nok lurt av deg og ta litt og litt:) Ellers blir det lett litt overveldende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka er ikke helt over, men alt i alt er jeg ikke så verst fornøyd med resultatet så langt allikevel. Har fått trent 3 ganger denne uka (inkl idag:)) Har blitt litt tull med kcal både på onsdag og i går, men jeg tar det ikke alt for tungt. Rockeringen har blitt brukt 3 av 5 dager. Merker at jeg er litt lei akkurat den om dagen. Kanskje jeg skal la det være litt til motivasjonen kommer tilbake? For det gjør den nok altså... Blir bare så skuffa over at jeg ikke gjennomfører...:) Ja, tror det er lurt med en liten pause;) Så tar jeg det heller som en bonus om jeg svinger meg litt!

 

Skal som nevnt tidligere ut en tur ikveld og nå skal jeg bruke ettermiddagen til å finne noe jeg kan ha på meg :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det ikke sånn denne mandagen at jeg føler jeg må begynne med blanke ark... Byturen på lørdag ble absolutt ikke så kcal rik som man kan tro. Litt lettøl var alt jeg drakk. Igår ble det litt godis og potetgull, men vi gikk til og fra kiosken = 40 min tur og ikke var det uhorvelige mengder heller så samvittigheten er helt fin;) Og det er godt på en mandag...

 

Denne uka er det nok engang noen utfordringer som må planlegges... En venninnelunsj + familieselskap for mannen min. Venninne lunsjen denne uka er hjemme hos en av jentene og da er det litt vanskeligere å begrense seg synes jeg... Det er lettere om vi er på kafe, men når noen har bakt/kjøpt inn boller/kaker/kjeks er det vrient å ikke forsyne seg i det hele tatt... Men jeg får spise magert ellers den dagen og begrense meg til å forsyne meg EN gang! Bursdagsselskapet får bli helgens utskeielse, tror fredag må bli helt sunn så skal nok kcal budsjettet tåle litt kake på lørdag;) I tillegg skal jeg prøve å få sendt avgårde restene så vi ikke frotser i kake resten av helgen!!

 

Ellers har jeg bestemt meg for å sette meg et trim mål for uka som kommer og det er å få til 3 økter på sats. Mand, ons og lørd. (før selskapet!):)

 

Tror dette blir en fin uke!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å bedømme ukas vekt... Ble brått skikkelig kvalm igår kveld og kveldsmaten kom opp igjen... Men er ikke verre heldigvis! Altså litt lavere vekt enn hva den burde vært. Men registrerer allikevel så justeres det neste uke.

 

Vekt idag: 54,3 kg

Midje: 65 cm

 

Siden det er 1,1 kg mindre enn sist uke vil jeg tro at forrige ukes oppgang er borte igjen, men som sagt vanskelig å vurdere:cool:

 

Ukas plan går ganske så bra. 2 av 3 treningsøkter er overstått og venninnelunsj gikk veldig greit. Ble litt godt, men ingen store overskridelser;)

Siste treningsøkta tror jeg må flyttes fra lørdag til søndag, trodde jeg skulle få til både det og forberedelser til bursdag, men jeg tror det rett og slett blir litt travelt. Men jeg tar den på søndag istedet!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært noen travle dager... Igår var vi å bada i svømmehall. Jeg fikk litt tid for meg selv og svømte i 20 min (= 1 tp :D), det var deilig. På veien hjem tok vi turen innom ikea, det kan anbefales en fredag ettermiddag/kveld... Stille og rolig;) Jeg er skikkelig glad jeg utsatte treningsøkten jeg egentlig skulle hatt idag, hadde aldri fått tid med den dagen vi har hatt. Våknet med begynnende brystbetennelse og startet dagen med amming, pumping og massasje. Ryddet og ordnet i heimen og støvsugde + vasket gulvet, mens mannen bakte godsaker på kjøkkenet til den store gullmedaljen! Spiste nok litt mye av de godsakene da vi hadde gjester, men men... Nå får vi se om det blir trening på meg imorgen, snøværet her er så utrolig lite innbydende å gå ut i, må jo gå et kvarter i snøstorm... Og selv om lysten til å trene er stor så må jeg nok kjenne litt på det tror jeg...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært litt tung. Lille får tenner og er skikkelig forkjøla og i tillegg er mannen syk så det er mye for mor... Kom meg på trening igår og det var godt. Skal prøve å få til 2 ganger til denne uka. Vi skal i 2 bursdagsselskaper i helgen så det hadde vært greit om det hadde vært noen trimpoeng på plass før det;) Har ikke vært kjempeflink til å holde meg unna godis og lignende, hatt mye fristelser i huset nå som mannen er syk... Ellers går jo sundt kosthold av seg selv, men det har nok blitt endel extra kcal...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sanket 11,8 tp denne uka, helt fornøyd med det:) Skulle prøve å trene før selskapet idag, men det var dødfødt og jeg kjente at samvittigheten plaga meg litt.... Men vi dro hjem i såpass tid at jeg fikk meg en økt på sats allikevel!! Heldigvis at jeg la tøyet i bilen da vi dro;) Imorgen er det bursdagsselskap igjen så da blir det enda mer søtsaker... :) Mannen min og jeg prata litt idag og ble enige om at lørdager skulle være kosedag framover. Ikke noe godis i uka uansett hva. Og det er en stund siden han har vært både positiv og initiativtakende ift en sunnere hverdag! Så jeg kjenner faktisk at jeg gleder meg litt til mandag, da blir det kanskje noe mindre fristelser å forholde seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel uke siden jeg skrev sist jo... Tida flyr... Må si at jeg ikke akkurat har hatt så mye å rapportere om. Sliter med motivasjonen om dagen. Kroppen er ikke helt samarbeidsvillig... Var på trening på onsdag, da prostesterte kroppen gjennom hele økten, fikk ikke opp piffen i det hele tatt. Da jeg kom hjem var jeg fullstendig utslitt. Har vært ute og gått lange turer både på torsdag og igår og vassa i snø, så litt trim har jeg fått, men det føles ikke bra etterpå, bare slitsomt:( Venter med å trene igjen til kroppen henger litt mer med. Orker ikke presse meg sånn når det bare er vondt... Og som alltid når motivasjonen og trening uteblir er det lett å tulle litt med hva som puttes i munnen også... Starta uka med å være flink, men plutselig kom helgen på torsdag... Og jeg som skulle ha en "smal" helg. Ja, dette ble visst bare syt og klag. Kommer sterkere tilbake igjen, det lover jeg!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hei Melis!

 

Det er lov å syte og klage, spesielt i din egen holde-vektendagbok!

Når kroppen virkelig ikke henger med, da er det tungt ja! Men gåturer monner jo det og, så du må ikke vær for hard med deg selv. Noen ganger er man bare sliten, eller kanskje du brygger på noe? Men du er flink som hører på kroppen din i hvertfall!

 

Dette med å holde vekten er jo den tyngste jobben har jeg hørt.. Syns du er kjempeflink! Om du har litt helg på torsdag, så nyt den heller godt, så er du flink fredag igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende svar Scorpiogi!:)

Ja, det er ikke bare bare å holde vekten. Synes det gikk helt fint i starten, men etterhvert som man ikke "jager" etter resultater lenger blir det vanskligere å holde motivasjonen oppe. Jeg skjønner at det er NÅ jeg virkelig har en jobb å gjøre.

 

Og det viser dessverre vekta idag og... 55,6 kg. Det er opp 0,6 kg siden siste veiing (for 14. dager siden) Som jeg akkurat skrev i fellestråden har jeg bestemt meg for å telle kcal noen dager bare for å sjekke hvordan det ligger ann. Må nok prøve å komme ned igjen de ekstra grammene... Regner med at med litt fokus er de borte til neste uke???;)

 

Var på trening på mandag og ute og gikk tur igår. Skal trene på lørdag og prøver å motivere meg for en treningsøkt idag og, men er ikke helt sikker på om jeg klarer åoverbevise meg selv... Jeg får se hva det blir til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på hold vekten kurs for mange år siden og da hadde vi veiing/møte 1 gang i måneden. Gikk man opp litt var det skjerpings til neste treff. Men tror det er lurt å veie seg såpass sjelden, kurset varte i ett år og de som greide å holde vekten innenfor 2kg av hva som var avtalt fikk et halvt år ekstra på kjøpet. Fungerte kjempefint for meg og jeg gikk ikke opp igjen etterpå, dvs. inntil jeg ble gravid 5-6 år senere ;) Så ikke vær deppa om det har gått litt opp, det kan ta tid å finne "normalen" og det er ikke meningen at vi skal telle kalorier hele livet heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på hold vekten kurs for mange år siden og da hadde vi veiing/møte 1 gang i måneden. Gikk man opp litt var det skjerpings til neste treff. Men tror det er lurt å veie seg såpass sjelden' date=' kurset varte i ett år og de som greide å holde vekten innenfor 2kg av hva som var avtalt fikk et halvt år ekstra på kjøpet. Fungerte kjempefint for meg og jeg gikk ikke opp igjen etterpå, dvs. inntil jeg ble gravid 5-6 år senere :) Så ikke vær deppa om det har gått litt opp, det kan ta tid å finne "normalen" og det er ikke meningen at vi skal telle kalorier hele livet heller :)[/quote']

 

Takk for oppmuntring Koala!:) Motiverende å høre at du holdt vekten så lenge etter endt kurs. Da er det håp for meg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig stolt av meg selv nå. Hadde en laaang diskusjon med meg selv fram og tilbake hele ettermiddagen om hvorvidt jeg skulle orke å trene eller ikke. Men jeg kastet meg ut døra kvart på åtte og er nå 4,1 tp rikere. Nå er jeg i rute med treninga denne uka allikevel. Deilig:) Kjenner at motivasjonen er på vei tilbake sakte, men sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå holdt vekten i 2 mnd og så langt har det vært både oppturer og nedturer. Utfordringene har til tider stått i kø føler jeg, med syke barn, syk mann, syk selv, kropp som til tider er veldig sliten, lite søvn og ikke minst min store fiende SJOKOLADE:o Det er en ting jeg kommer tilbake til igjen og igjen og det er at det spiller ingen rolle om vekta viser 55 kg om jeg ikke spiser det som er bra for meg. Hvis jeg spiser dritt så føler jeg meg dritt, så enkelt er det. Dette er det jeg må prøve å huske på når jeg holder på å miste fokus. De siste dagene har jeg imidlertid hentet meg fint inn igjen fra den gråsonen jeg har vært i en liten stund og det føles veldig godt. Jeg skulle bare ønske jeg klarte å ta tak i det litt før, det er noe jeg må jobbe med... Om 3 mnd reiser vi på ferie og da må jeg være bikinifin. Så målet mitt er å stramme opp kroppen så godt det lar seg gjøre fram til den tid. Om jeg klarer minst to økter med styrketrening per uke så skal jeg være fornøyd med det, klarer jeg tre økter er det enda bedre:) Et litt mer kortsiktig mål er å ha en frukt og grønnsaksuke den uka som kommer nå for å være sikker på at jeg får i meg nok av det. Jeg skjønner at selv om jeg er ferdig med å gå ned i vekt er det å holde på en sunn livsstil noe jeg må ha stort fokus på enda slik at de gode valgene blir en selvfølge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink Melis. Og så har du så god selvinnsikt. Det tror jeg er en av dine store styrker: du er ærlig med deg selv og forsøker ikke å "jukse". Jeg har lært mye av dette. Selv har jeg en dårlig dag i dag og kjenner meg bare så godt igjen i den fasen du er inne i, med sykdom og utslitthet. Men du er kjempeflink til å holde fokus så dette klarer du strålende! Jeg er inne i en periode der jeg syns jeg har slitt fryktelig lenge uten å få resultater. Har så laaaaangt igjen til målet at jeg blir matt ved tanken. Tenk jeg har enda tre kilo igjen før jeg er der du var når du startet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Takk for hilsen, kjekt at du følger med :)

 

Skjønner så godt de utfordringene du snakker om, har selv hatt en liknende mnd med masse sjukdom og lite trening. Sjokoladen er min store fiende og det er ikkje lett å holde seg på matta. Syns du er flink å reflektere over dine valg og mål. Det er nok en viktig nøkkel for å lykkes, å sjå sine svake punkt må til for å kunne endre på dei.

 

Du kommer nok til bli riktig så bikinifin til ferien.

Titter innom når eg er her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått passe bra. Har klart å holde fokus oppe på både frukt og grønnsaker så langt så det er bra:) Ligger litt etter med trimplanene min for uka, mandag ble det ingen trening. Største jenta mi og mannen kom begge hjem med feber så jeg kom meg ingen steder. Måtte pleie de syke og ta meg av minstesnupp... Igår gikk jeg trilletur med ei venninne = 1,6 tp, veldig fornøyd med det:) Men spiste til gjengjeld boller og kjeks til lunsj:o Ikke fullt så fornøyd med det... Idag skal jeg trene på sats, det blir bra! Men jeg får nok bare til en trenignsøkt til denne uka for helgen er full av planer og jeg er alene med ungene fra fredag morgen til søndag kveld... Gruer meg litt for det kjenner jeg. Det er første gang jeg er så lenge alene med dem begge. Helgas utfordring blir bursdagsselskap med det som hører med, men satser på at det skal gå greit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg og tuuuuusen takk for kjempefin oppmuntring på tråden min. Jeg er også alene denne helgen, er det hver 3. helg når mannen min jobber. Kan trøste deg med at jeg gruer meg litt for hver gang, men det går som regel alltid bra;) Man får bare ta ting litt som de kommer og så er det lurt å ha planer, men ikke så store planer at det tar pusten fra en...

 

Jeg tok meg helt fri fra GR, kaloritelling og slanking i to dager. Det var helt herlig! Men så var det jammen meg godt å komme tilbake til rutinen også... rart igrunnen. Det merkelige er at det løsnet! Gikk ned en halvkilo ved å knaske potetchips altså :) Det er nemlig min store utfordring: salt....

 

Har to spørsmål til deg melis: hva gjør du med klærene ettervhert som de blir for store? Jeg har litt kvaler med å kvitte meg med de, men det er vel litt farlig å ha de liggende i skapet også... er det ikke?...

Og så lurer jeg på om du har vært åpen til folk om at du har slanket deg og at du har gått på gr.?

 

Ha en flott torsdag. Stor, stor kjempeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei Melis!

 

Takk for innlegg i tråden min :D Jeg lister meg innom tråden din og motivasjonsrapportmødrene innimellom. Det høres ut som du har hatt en kjip periode, men holder vekten lell - er svært imponert! Du er et forbilde for oss andre som har et mål om å nå idealvekta!

 

Håper du "overlever" helgen :D

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...