Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Hei Anitgro.

 

Jeg er innom for å høre om du skal være med på å bli ferdig med dette i 2012? Jeg er klar. Ser ut som Julianna også er klar til siste innspurt.

 

Uansett hva du skal bruke 2012 til så ønsker jeg deg et flott 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Takk for det damen... Jeg har smugtitta på deg i avisen, du er jammen modig :rolleyes:

 

Mitt nyttårsforsett er 1 times bevegelse hver eneste dag. Røyken er igjen stumpet. :unsure:

 

Jeg ønsker av hele mitt hjerte å komme inn i gode matvaner igjen. Med min tarmsykdom har julen vært ganske utfordrende, og jeg har lav blodprosent nå ;) Det er mange ting å ta hensyn til, begrense kalorier, karbohydrater, ingen gluten osv... Men dette kan vi jo... Her må det bli salat eller omelett-lunsj, og frokost er bær og yoghurt. Middag; kjøtt, fisk eller kylling og grønnsaker. Huset tømmes for julesnop i disse dager...

 

Hadde vært vidunderlig å komme i mål i år... Pinglete som jeg er har jeg styrt unna vekta. Nå skal jeg gjenoppta kontakten med meg selv, og krype til korset... Jeg lover. ;):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink.... Sett bort fra en konfektbit (glemte meg på jobben.... <_< )

 

Jeg gikk først tur/retur jobb, tilsammen 50 min. Ikveld har jeg vært ute og gått 50 min. Fornøyd med det, altså. Lunsj var omelett av 2 egg med litt smårettbacon, tomat og agurk, indrefilet og salat til middag. :P

 

Fokus på å få litt vann på dagsorden. :angry: Veiing og måling på lørdag. Nærmer seg det altså... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Titt-tei - her er jeg :rolleyes:

 

Godt Nytt år Anitgro! Så er vi samlet igjen til enda et nytt år. Godt vi holder sammen altså.

 

Har ikke vært ute på glattisen etter nyttår jeg, og tror jammen jeg skal greie å holde meg unna. Akkurat nå om dagen er det både glatt og regnvær og med både regnklær OG piggsko tror jeg pinadø jeg heller kuler'n hjemme med en kopp te.

 

Ville bare stikke innom en snartur. Må jobbe på en siste lille halvtime til, men så er det hjem.

 

Ha en fin dag fortsatt og tenk på fottøyet om du beveger deg på utsida - og det gjør vel du

 

Klemz fra Krepsedama :D ....likte bedre den grønne med tenna på tørk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh:;)

 

Sannheten kommer for en dag, og.... *holder meg for øynene*........ vekta viste 84 :blink:

 

Jeg visste det vel innerst inne, og nå er det full skjerp her. Lang tur på søndag, vannaerobic i går, tur/retur jobb til fots i dag... Kjøleskap/kjølerom/og andre skap er tomt for alt som ikke bør være der etter jul ;)

 

Joda, klart for ny start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84 er vel like greit og bedre enn andre tall :P

 

Det var vel ikke så ille. Nå er det bare en vei som gjelder. Hvordan går det med røykingen? Jeg har også bestemt meg for å slutte igjen. I dag faktisk. Så............. vekta mi skal nok få besøk hver eneste dag. Jeg skal IKKE legge på meg. Det skal holde hardt, men jeg skal ikke, skal ikke.

Blir bevegelse og trening som blir hovedfokus i mange uker fremover. Maten går greit bare jeg kontrollerer mengden litt til middag, så er resten riktig.

 

Mer vann og mer trening! Min fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort rapport :rolleyes:

 

Gått 1 1/2 time hver dag. Holdt kustus med maten. Jobber med vann og atter vann. Røykelysten skriker, men her gjelder det å være sta.

 

En melkeskvett i ettermiddagskaffen, og vann.... og mer vann....

 

Joda, holder koken :unsure: :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:D :D :D

 

Syns du er flink jeg Anitgro! Hold deg hard go husk: Det sitter mellom øra :lol:

 

Jeg vet hva jeg snakker om - har røyka i over 40 år - 20 for dag - og slutta for 7 år siden. La den bare bort! Men jeg innrømmer at jeg da hadde funnet fram alle - og da mener jeg alle - de grunnene jeg kunne tenke meg som grunn nok for å slutte. Til slutt var jeg nesten kvalm og da var det enkelt - faktisk :D

 

Tur - Tro - Te - her har du de første 3 grunnene - koselig og slankende til og med!!

 

Stå på videre - Torsdagsklem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip - pip :rolleyes:

 

Må bare innom for å melde fra om jeg er standhaftig og flink :P

 

Maten har jeg kontroll på, røyken har jeg kontroll på, og jaggu har jeg ikke sving på trimpoengene også. Går tur/retur jobb, vanngym 2 ganger i uka (bra med styrke der), og tur med hunden... I dag ble det 1,7 trimpoeng med lufteturen, og avlyst vanngym :blink: Synd, men sykdom... :wacko:

 

Har ingen stor bevegelse på vekta enda, men registrerer alt jeg spiser, så resultatene må komme!!!!!! Ligger kanskje litt lavt på kcal :) Kalkulatoren gir meg 1300, mot 1600 før, så jeg skjønner at alderen tynger...

 

Kroppen fryder seg over at ting er på stell, og det gjør visst jeg også! :D :D

 

Ha en fortsatt fin uke mot helga! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så flott

 

å lese, her var det jo fryd og gammen gitt. :D

 

Kroppen koser seg når vi klarer å holde oss på sporet.

Vekta kommer etter, men det "verste" er at jeg har begynt å synes at det viktigste er det velværet jeg får når jeg beveger meg, spiser passe og får nok søvn. Da får jeg energi, og føler meg lettere.

 

Tydelig at du er på rett plass nå, og det er bare å holde fast i det som gjør at du klarer det. Jeg satser på at min innstilling holder lenge. Jeg tror nesten at det at jeg spiste så mye i julen gjorde meg så innstilt på nå er det andre tider. Og så er det tanken på alt det fine, nette jeg kan kjøpe meg, hvis jeg klarer å kvitte meg med noen kilo, og blir mer veltrent. Så nå skal det trenes vekter gitt!

 

Stå på Anita, vi holder koken :D:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:rolleyes: Her var det liv

 

Du er så flink om dagen Anita - jeg står langs veien og heier på deg!

 

Er bare innom på en snarvisitt, måtte se om du hadde fått på tekjelen vettu :P

 

Jeg skal nå nyte min nightcup...vel det var vel litt tidlig for den da, men en god kveldskopp blir det da.

 

Stå på i samme duren Anita - vi snakkes!

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, damer :P

 

Hyggelig at dere stikker innom... Jeg koken godt forrige uke, men må innrømme en liten sprekk på fredag. Og jeg tror jeg er helt sukkeravhengig, for når jeg tar litt vil kroppen ha mer... Litt av en kamp :o :o

 

Søndagsturen min endte opp med hoven ankel nok en gang... en skikkelig overtråkk... jeg gir meg ende over for disse anklene mine altså... I dag har svigermor steppet inn som dyrelufter, siden mannen er på jobb, og jeg hinker rundt... Ingen vektnedgang, phuuu, dette er slitsomt, siden kroppen responderer sååå tregt... Den minste utskeielse, og hele uka ødelagt. Må jobbe med å holde meg på matta også i helgene, jeg vet jo fra tidligere at det ikke nytter med utskeielse hvis jeg skal ha nedgang...

 

Holder koken i uka, men er redd for at det blir en liten utskeielse til helga også, ialllefall noen vinglass... Da er det "plastikk" party hos en kollega, og dette har vært hausa opp på jobben, kan liksom ikke feige ut der... hihi... :D :D :D

 

Ha en super uke, det er åpent for teselskap her :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Har klart å legge sukkeret på hylla, og kan konstatere en hyggelig vektnedgang. :rolleyes: Har vært flink denne uka, men dessverre så som så med trim, da :unsure:

 

Med hoven ankel har det blitt smått med gåturer, og ingen vanngym heller denne uka, siden mannen har hatt kveldsvakt. Men jeg skal nok ta det igjen...

 

Prøver å være flink med maten (og det gir som kjent svar :) ) så jeg gir meg selv et smil om munnen i dag... Har vært og kjøpt et par nye topper i dag på Sorbet, og kjenner jo at kroppen er "kompakt" for å si det sånn... Gjør ingenting at det går rett vei :rolleyes: :rolleyes:

 

Nå skal jeg ut og prøve meg på en gåtur, med masse ny musikk på øret og betennelsesdempende krem på ankelen blir nok det bra! Håper det er greit måkt ute etter snøfall i natt/i dag tidlig...

 

Senere blir det svinefilet med tomatpesto og serranoskinke stekt i ovnen med cherrytomater og hele hvitløk som bakes.. Potetstappe ved siden av for de som vil ha det... ;) Men det blir når gutta mine kommer hjem fra fotballkamp!

 

Ha en super helg alle sammen! Smil fra meg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hmmmm :rolleyes:

 

Bare innom for å se hvordan det står til....og mellom oss sagt: Invester i høye Icebugsko slik at du får god støtte over ankelen. Jeg har kjøpt Icebug Speed og det er minstemål for å holde anklene i sjakk.

Tro meg jenta mi; de er verdt hver krone. Turen blir aldri det samme :lol: Ta vare på anklene dine!

 

Kjempefint at det går så bra for deg om dagen - det har du jammen fortjent.

 

Ha en fortreffelig helg - Store varme klemmer sendes din veg.... fra Krepsedama :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Er det ikke deilig, når det blir resultater :D Da er det så mye lettere å motivere seg til å fortsette. Jeg merker også at sukker har mye å si. Det er vanskelig å gi helt slipp, og denne uken har det blitt litt for mye av det for meg. Ikke snop, men saft nøtteblanding og slike ting og kroppen begynner å samle vann med en gang det blir mer enn littegrann av dette.

 

Håper det går bedre med ankelen din etterhvert, men det er godt å se at det går fint selv når vi ikke kan trene for fullt.

 

Ha en fine helg :):D:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagstipset i dag er ovnsstekt kylling, i stekepose, med grønn salat og ris til. Kantarellsaus (toro) til de som kan og vil. :P

 

Regner med at det vil smake fortreffelig etter en god skitur i dag, årets første :D :D Trimpoengene kommer jo greit på for noen timer på ski ser jeg *liker* :D

 

Imorgen er det vanngym igjen, joda, grei fokus her om dagen, tross litt utskeielse (vin) på "plastikk-party" hos en kollega i går... Men jeg tror vi forbrant noen kcal i latter, altså... Artig var det iallefall...

 

Ha en flotters uke! :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ut på tur :D

 

...på ski eller på beina - det er flott det - i dette flotte vinterværet :D Kaldt her i dag, med 8 minusgrader!! Ikke så mange ganger i løpet av en vinter at vi har såååå mange minus nemlig.

 

Men jeg har også vært ute i dag - dog ikke på ski :P - gikk en lang tur på beina. I ettermiddag har jeg vært på treningssenteret, så de siste 14 dagene har jeg virkerlig vært flink :D

 

Har hatt svinekoteletter (uten fettrand) og rødkål til middag i dag...mmmm...godt ja!

 

Skriver opp hver smitt og smule om dagen og i går og i dag greidde jeg tilnærmet 1300 og en kostholdsscore på 9,2. Må jeg være fornøyd da?

Nå skal tevannet på og jeg skal nyte et par gode kopper med te...Så da har jeg også greidd vannmengden i dag :lol:

 

Ha en fin kveld og fine dager på tur Anita :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg, fru Kreps... Hva i alle dager gjør du for å få så høy kostholdsscore? Tror jeg sliter litt der, som ikke spiser hverken brød, frukt eller melk... Men prøver å være flink allikevel da. :P

 

Ble en times tur på beina her i dag, i 9 minus :) Men deilig, tørt vintervær. :rolleyes: :rolleyes:

 

I går var det 1 times vannaerobic, ikke dumt, siden jeg var litt støl etter årets første skitur. Ny runde i vannet i morgen.

 

Når det gjelder mat er alt på stell, i dag ble det laksefilet med blomkål og brokkoli, og en "rømmedært".

 

Nå er det en kopp sitron/ingefær te før Ole Lukkøye kommer. Søvn er visst også viktig for å få dette til... Ha en god natt! :rolleyes: :rolleyes: Og... pass på deg selv, god bedring! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kostholdsscore :lol:

 

Jeg har bare prøvd meg fram. Har brukt den i planleggingen av morgendagens valg av mat for å se hva og hvordan mat forholder seg til hverandre for å få et optimalt sammensatt kosthold. Jeg tror nemig det kan ligge en hund eller to begravet der...hmmmm?

 

Men nå mister vi sikkert den oversikten når den fulle tilgangen tas av luften om en uke ca. Full tilgang får bare de som går kurs/nettkurs. Her gjelder det å smi mens et eller annet er varmt... :P

 

Vel, en kan jo alltids krysse fingrene for at akkurat dette blir liggende da, men jeg forsto det som det bare ble kalorier, fett,karbo...osv som ble igjen; som før med andre ord.

 

Ja her er det snart tid for kveldsmaten. Jeg tar da All-bran med 1 beger Yoghurt dobbel% og en halv banan. Det er nam...og det er melk også vettu!!

 

Men nå er det vel te-tid eller hva? Og den har jeg ikke melk i :P ..hmmm...ingefærte..høres godt ut!

 

Ha en fin kveld - Klemz fra Krepsedama :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallois! :mellow:

Stikker innom for å melde fra om at jeg foreløpig har full stans i vektinnsatsen... Ikke det at skjerpen er over, men har en periode med kortison for å få orden på magen. Det harmonerer ikke med vektnedgang... derimot ringer som man ikke får av fingrene, ben som tømmerstokker osv... Man får være glad man får medisiner, iallefall :) :) :) Kommer sterkere tilbake ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kortison ? Håper det går bra med deg ?

Hvordan går det med deg etter mage operasjonen ? Kommet deg helt igjen ?

Jeg sliter med lite energi, litt tom i kroppen.

Ellers så er magen stram og fin da ! :D helt fantastisk att det er mulig !

Jeg har flyttet inn på Hold Vekten etter en diskusjon med meg selv....

Jeg er lei slanking HELE tiden, og vil heller fokusere på å holde meg i form, og ikke minst holde vekten stabil der jeg er nå....

For en ting er sikkert, det gjør seg ikke selv ! Detter så aaalt for lett tilbake til gamle (u)vaner...

 

I alle fall, håper foten din har komt seg igjen, og att vannet slipper snart :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth!

 

Det går bra med meg, men jeg har slitt med min ulcerøse kolitt en stund nå, da er det bare å kaste inn håndkle, og ty til kortisonen så man får full kontroll :) Jeg er veldig fornøyd med magen, men har nok dessverre lagt på meg litt, og konstaterer at det nå legger seg litt høyere opp, da... :o :o Kjedelig, men det er bare og ta tak... Det blir mer og mer vanskelig for hver gang synes jeg... Enig i at det er noen gamle vaner som burde vært visket ut... Og mitt problematiske forhold til mat i forhold til kronisk tarmbetennelse gjør det ikke enklere, akkurat.. :unsure: Men, jeg angrer ikke på bukplastikken, det er virkelig godt at alt det løse er borte...

 

Foten er i farta igjen, og det håper jeg magen er også snart... så jeg kan komme meg i farta igjen med resten av kroppen... Foreløpig er det innen rekkevidde til toalettet... Skulle tro det tæret på vekta, men det går smått, altså... Denne kroppen min er litt ulogisk i grunn, spør du meg...

 

Godt at du er flink Elisabeth, har sett du har flyttet til ny "avdeling", det er vel godt? Lite energi, har du sjekket B12?

 

Henger her inne fra tid til annen... I dag ble det thai-suppe til middag, kyllingfilet, ingefær, sitrongress, lime, koriander, hvitløk, kokosmelk og litt ris til... Nydelig, litt andre smaker enn mye annet... og fort gjort.

 

Ha en flotters uke, alle! :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker med kortison = 4 kg - feil vei :( :(

 

Dårlig form, i mitt liv er det ensbetydende med dårlige valg. Nå er det slutt på kortisonen, og igang med mosjonen. :rolleyes: :rolleyes:

 

Siste 3 dager = 4 timer med tur. Det skal vekk, det skvalper i meg, så jeg håper det går "fort" når det først bestemmer seg for å forlate meg... :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...