Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

...Det var go'jenta si det :-)

Jeg mente det jeg sa når jeg sa at Dagen blir ikke helt den samme uten....deg!

 

Jeg satt og bladde tilbake i trådene fra noen år tilbake her forleden dag og så hvor vi strevde sammen da også. Når jeg kom tilbake nå før jul, ble jeg så glad når jeg så sååå mange "kjente"..... Så vi har kjempet sammen og tatt noen tak. Det er bare en jeg ikke finner inne her nå og det er Sebra....husker du? Hadde vært skikkelig moro om også hun skulle dukket opp nå du... Ja, vi kan mimre.... og det skal bli ekstra kjekt sånn ansikt til ansikt ;)

 

Så - skjønne du - jeg bare ber om at du blir vurdert positivt og at datoen settes....til den 12.!!! Det hadde vel vært fint - i pose og sekk lissom .....

 

Jeg titter innom deg igjen jeg Anitgro - kanskje jeg får lyst på en kaffekopp og en prat..... Ha en flott kveld og gode dager mot ei helg som kanskje bringer uante.....et eller annet :-)

 

Varm klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie

Innom med STOOOORE smil til deg.

Jeg fikk hyggelig tilbakemelding fra vekta i dag, men det er jo mandag som er min veiedag, så tall kommer ikke før da.

 

Jeg har fokus på vann og middag om dagen. Jeg er vanligvis veldig flink med å drikke, men merker at det har vært dårligere i det siste. Nå skal det drikkes minimum en Imsdalflaske (størrelse) før og en etter lunch. Har vært nede på knapt en flaske pr arbeidsdag, og det er alt for lite for meg.

 

I dag blir det kyllingwok til middag. Enkelt, sunnt og ikke minst; godt.

 

Ha en super dag, så krysser jeg fingrene for lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Men fokuserer fortsatt ikke på komme innom her hver dag.

 

Etter en oppgang til 81,3 forrige uke, viste vekta i dag 80,3. Ikke lett å forstå, for de siste dagene har det blitt litt utskeielse med kursmat og grilltilbehør borte hos venner... Og jordbær med is... Mmmm, det smakte godt, men...

 

Jeg insisterer i hodet mitt på at det må være noen hormoner som spiller meg et puss... gjerne stresshormoner... Har gira ned til 2. gir nå, og har eksamen denne uka... Det betyr fri fra jobb, og iallefall litt lavere puls. :D

 

Trimmen i det siste har blitt sykling til jobb og selvsagt tur med hunden. Ikke det store, men iallefall litt bevegelse. Sånn blir det når energilageret er tomt....

 

Så.... nå "ligger jeg på lading" i solstolen, og snart skal grillen fyres opp... Jada, livet er definitivt greit, selv om vekta er en trassigper :)

 

Ha en super uke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Samma her Anitgro - i dag har jeg både ligget og gått på lading - Duracellbatteriene er i ferd med å bli fylt opp igjen. Tror jeg har vært borti noe vårslapphet selv jeg - torsdag var jeg dønn sliten. Havnet på sofaen etter jobb med 38,3 i feber og energien formelig rant ut gjennom fingertuppene. Lå og sov til jeg fortsatte inn i senga for å sove videre og var fast bestemt på å være hjemme fra jobb på fredag, for jeg trodde aldri jeg skulle greie å stå på beina.

 

Men så opprant fredagen; jeg på jobb, bursdag til et barnebarn og lørda'n var det frisørtime og VIPS så var jeg med igjen du :) Gikk lang tur i dag, lag meg i sola på treningssenteret før de siste 3 km hjem og nå fotbad. Jeg kan bare ikke glemme luksus-selvpleien, da griner det mot meg også.

 

Jeg krysser fingrene for deg Anitgro - det er vår så ikke glem å ha det deilig og stell pent med deg selv:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hyggelig at du tenker på meg...

 

Har siste dag hjemme med eksamen imorgen, og det er jammen bra... Sklir skikkelig ut med alt om dagen. :) Jobber kveld og natt når det er stille i huset, leser om dagen, og stapper innpå ting jeg ikke burde... Det var disse karbene da... Fy meg! Turer har det også blitt så som så med.

 

Svigerfar er alvorlig syk, ligger på overvåking, og det setter også hverdagen litt på hodet. De bor jo vegg i vegg med oss, og svigermor er ganske på tuppa... Men han er en gammel mann, så det er litt sånn "livets gang"...

 

Jeg er livredd for vekta nå, skal jo på Aleris den 23.5, og da MÅ vekta være 80 med noe små desimaler... (det lover ikke godt akkurat nå.... :D)

 

Ellers har jeg ikke meldt meg på Rypa enda, men har sjekket ut at det helt sikkert er plasser på banketten ut mai. Siden jeg vet om og når jeg ev. får operasjon den 23. avventer jeg...

 

Jeg følger med dere her inne, og er snart tilbake i full fart!

 

Ha det bra så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tenker på deg jeg også Anitgro :-)

 

Ønsker deg skikkelig lykke til med eksamen i morgen og krysser fingrene for deg. Du vet Ninass, at eksamenstid ikke er normalen sånn over tid for de fleste av oss, så når det nå er over, vil nok hverdagen komme med alt det den har.

 

Ja, og hva er i veien med hverdager? Ingenting egentlig....faktisk ingen ting i det hele tatt:D Det er på det jevne vi er dødsbra og når det kommer en spesiell dag så gleder vi oss til den. Det er når det blir for mange sånne spesielle dager at det er vanskelig å holde seg i skinnet......Hmmmmm...godt sagt det derre, gitt!!!

 

Du gjør så godt du kan Anitgro, og stress for den 23. fører ikke noe godt med seg. Bare ikke for mye is-spising på 17. nå så skal du ser det går egentlig ganske bra. Ja, og du vet, du kan til og med få flere sjanser på Aleris - ikke sant?

 

Senk skuldrene, kjør eksamen i morgen, feire 17. med smil om munnen og så kommer dagene en etter en etterhvert...... og de blir bra enten du vil eller ikke skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk til deg også fru Kreps! Alltid hyggelige innlegg fra deg, altså!

 

Vekta viste 80,4 i dag, oppgang på 100 gram er greit, sjelden jeg skeier ut så mye som jeg har gjort nå. Men de siste dagene har jeg vært tilbake i fullt fokus, og vannflaska er med meg på bordet når jeg jobber med oppgaven min.

 

Ikke ferdig med den ennå, men har tatt meg fri idag. Gått en lang tur, tatt en soltime og jobbet litt i hagen. Jammen godt å gjøre noe annet :) I kveld skal vi i 50-års lag. Blir nok litt utskeielse da, men så er det jamt slutt...

 

Imorgen drar jeg på jobb på formiddagen for å få sitte i fred og gjøre med ferdig med eksamensoppgaven. 17. mai blir det fullt hus her, med barn, kjærester og gode venner. Vi satser grillmat (og håper at regnet ikke siler ned...), en fin måte og styre inntaket på.

 

Jeg baker en brownie, for det synes ikke jeger så godt, lettere og styre unna da. Mann og barn elsker det, så da så... Is og jordbær ved siden av er planen, så kan jeg kose meg med litt jordbær.

 

Veldig spent på hvordan bunaden sitter, har ikke prøvd den ennå. Ønsker dere alle en fin 17. mai. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Opp 100 gram med så mye stress i hverdagen. Superbra! De fleste hadde nok taklet eksamenslesing, sykdom mm mye dårligere. Spør du meg er det nesten som en nedgang å regne.

 

Kom deg gjennom, senk skuldrene så skal du nok se at det går greit den 23. Tenker på deg og krysser fingre og tær.

 

Stor klem herfra og kos deg masse i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk, Ninass :) :) Eksamensoppgaven er praktisk talt ferdig, og jeg er klar for en sunn nasjonaldag uten store sprell!

 

Kos dere alle sammen! Husk at utskeielser bør planlegges :)

 

Ha en flott nasjonaldag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gratulerer med dagen!

 

Jeg stikker innom deg før jeg tar på meg bunaden - for å gi deg ros for vel gjennomført "føreksamenstid" - du har nok holdt unna fristelsene og trøstespisinga som er så lett i sånne situasjoner, så jeg sitter her med smil om munnen og tenker.....Søren så bra da!!! Flott levert Anitgro :-)

 

Håper du får en flott dag!

........pssst.....hvis du synes det er kjipt å feire 17. uten is og brus, så husk vi er flere sammen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom med en gladnyhet: Sebra er kommet tilbake:-) Jeg sendte en melding til henne herpå GR og hun var inne og skrev på tråden i går!!!

 

Bra vi "ropte" så høyt at hun hørte det da!

 

Håper du hadde en flott 17. mai Anitgro - selv er jeg fornøyd både med dagen i går og ikke minst dagen i dag:D

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jammen så jeg ikke at Sebra er tilbake! Det var hyggelig, og du som etterlyste henne for ikke så lenge siden, Krepsedama.... (Hmmm, tankeoverføring??) :)

 

Vel overstått 17. mai på meg, ikke helt etter planen. Sønnen og kjæresten sjarmerte mor i senk ved å komme med hjemmelaget Oreo-kake (og blomster)... Måtte jo bare smake en liten bit. Og jeg skjenka svigermor et glass rødvin så hun skulle få sove litt, og er en så svak sjel at jeg måtte holde henne med selskap, siden gubben måtte ta en nattevakt... Planen var at han skulle få dele flaska med henne, men det gikk litt dårlig, da... Så her sitter jeg med dårlig samvittighet tilbake. Hadde jo bestemt meg for å være flink... Jeg er visst en svak sjel :)

 

Ja, spist er spist, og nå er det full skjerp... Beste trikset for å komme i riktig gjenge nå tror jeg er vann, og atter vann... Jobber med det, og med å røyke opp røykpakka jeg var så svak og kjøpe... Uff, laster er det visst nok av...

 

Har gått 1 t og 15 min i dag, litt "straff", i høljende regnvær.... Hjalp iallefall litt på samvittigheten. :) Ha en flott uke videre, damer! Vi snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....jeg sitter her og småler litt :) Du er så gullegod atte; .....svake sjeler - ja hvem er ikke det? Men jeg synes jeg ser deg og svigermor med vinflaska......hu, hei, hvor er det vel friskt og lett...når gubben må på jobb og dere blir sittende med vinflaska:-)

 

Ja, ja, men innrøm det: D va godt vel? Vel godt du fikk vanne ut vinen med litt regnvær da Anitgro....tar du i tillegg fram røykpakka der ute i regnværen var du ferdig med den...he-he-he......

 

Ha en flott kveld videre - vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Røykpakka ble tom, Krepsedama, men dessverre erstattet med en ny... Herregud, sier nå jeg... detta går visst ikke spesielt bra...

 

Men jeg er tilbake i gode matvaner de siste dagene, vekta viser stillstand siden forrige lørdag. Har levert eksamensoppgaven min i dag, det betyr en ting mindre å tenke på. Yess... :D

 

Svigerfar er fortsatt veldig syk, ligger på Riksen nå, de nærmeste dagene blir avgjørende etter en stor operasjon. Det påvirker jo livet litt...

 

Spiste taco til middag i dag, laget av karbodeig, og med hjemmelaget tacokrydder. Salat ved siden av, ingen lefse eller skjell. Fornøyd med meg selv, der... Vann til.

 

Imorgen er det jeg som blir gammel, og da tar jeg med barna ut og spise. Ingen dessert tross alt. :) Her er det fullt fokus, Aleris på mandag, gud, jeg er sååå spent!

 

Jeg kommer med en rypemelding på mandag, damer! Ha det bra, så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen blir det en spennende dag ja, Anitgro! Jeg håper du får operasjonen din, men ikke før medio september:p Tror de har sommerferie, så det blir i alle fall ikke før det september.......håper jeg. Greitt om du fikk med deg begge deler.

 

Nei, nå var jeg egoistisk, ønsker deg lykke til i morgen jeg, jenta mi! Men husk det er ikke kroken på dør om det ikke skulle gå veien i første omgang. Det er bare å bite tennene exxxxxtra godt sammen og stå på videre:-) Vi er her sammen vettu!!

 

Ha en flott søndag videre....og mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Gratulerer så masse med gårsdagen, Anitgro.

 

Stillstand på vekta med så mye som skjer er da et strålende resultat! Ikke så lett å skulle være fokusert på alt som skjer av positive og negative hendelser. Synes du er flink jeg. Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Gårsdagen er vel overstått, den ble feiret med en biffmiddag ute, uten potet, og med ekstra grønnsaker og pepsi max. Gubben fikk gleden av å ta en øl. Og jeg sto over desserten også, og tok en Cappuccino isteden, uten sukker :) Gir meg selv godkjent på den, altså :D

 

I dag var dommedag, og..... jeg FÅR operasjon! Det har ikke helt gått opp for meg enda! Hun sa at det kom til å bli kjempefint, men at det er litt overskuddsfett (kan du begripe det???) øverst på magen. Så jeg kan gjerne gå ned noen kg til, eller vurdere fettsuging. Det må jeg i så fall betale for.

 

Fikk dessverre ingen dato som jeg håpet på, men det skal skje "tidlig" på høsten... Hva betyr det da? Og 4 ukers sykemelding etterpå er vanlig. Hjeeelp, lurer på hva jeg har begitt meg ut på nå? Og har selvsagt fått noe som trigger ønsket om vektnedgang enda mer...

 

Har fått noe å tenke på nå... Må fordøye dette litt, og er egentlig like klok med tanke på Rypa...

 

Nå er familien sendt avgårde på sykevisitt, og jeg skal ta med meg den firbente og gå en laang tur...

 

(Og dere, vekta lovte godt i dag tidlig, men det er jo lørdagen som teller....) Tilbake på sporet er jeg iallefall :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....med vel overstått vurdering og kommende operasjon Anitgro! Så bra da :-)

 

Tidlige på høsten du....hmmmm.....det blir nok ikke før 15. september i alle fall - du vet høsten begynner ikke før 1. september....:D Juni, juli og august er sommermånedene. Jeg tror helt sikkert du får med deg Rypa jeg - så bare meld deg på du...hi-hi..... Høres vel ganske rimelig ut det - gjør det ikke?

 

Til og med vekta spiller på lag med deg altså :-) .....og det er mange dager til lørdagen, så jeg regner med det blir leppestiftdag jeg...!! Godt å være tilbake på sporet og nå har du nok fått enda mer å kjempe for og mot!!!

 

Ha en kjempeflott kveld og uke framover Anitgro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Leppestift dag hver dag framover nå. Satser på det. Har ikke fått ringt Aleris i dag, møte på møte. Imorgen skal jeg på et årsmøte, båttur på Øyeren, satser på å være tilbake så jeg får ringt da for å sjekke når høsten starter på Aleris. For i september går det slag i slag, ledersamling i slutten av august, Rypa, seminar på spa-hotell i Strømstad, og ja.... Har egentlig ikke tid til denne operasjonen før i slutten av september jeg...

 

Nå er jeg skikkelig i siget, skal ikke si hvilket tall jeg så i dag... Tralalala... :)

 

Tilbake i sykkelform også, og en god tur på 2,2 trimpoeng i går. Og nå tror jeg at saltgåten er løst :) Jeg har startet med kalium-tabletter, og etter det har jeg ikke siklet på en eneste peanøtt :)

 

Så derfor; jeg måtte "stikke innom", og spre mitt gode humør!

 

Nå skal jeg hive innpå en kaffekopp, og så skal joggeskoene fram!

 

Ha en flotters ettermiddag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....jammen er det noen som har det du? Men D fortjener du; høres ut som du er i goooodlune creme de la creme....eller no' sånt :D Spent som en felestreng jeg nå...du gjør meg såååå nysgjerrig med den vekta.....

 

Godt med gode dager, så nyt hvert sekund:-)

 

Jeg og Gubben har vært på vinbar i kveld....ja, på en tirsdag!! Der spilte gamle jazzgutta i to timer - skikkelig New Orleans jazz! Dette er jazzbyen vettu; med jazzfestival hvert år i 50 år!!

 

Så her ble to glass vin ikveld og ingen trim på meg, men nå skal jeg ta med meg det gode humøret herfra og se om jeg kan spre det litt hist og her :-)

 

Ha en strålende kveld Leppestiftdama....OG...pass på så du ikke letter da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Her hos deg bare bobler det over av overskudd jo:-)

Så herlig å lese.

Blir spennende på lørdag Anitgro.

Og så kjekt at du fikk positivt svar hos Aleris - det inspirerer nok ja.

ha en fortsatt fin vårdag:-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hva er det som henger lavt på himmelen over Akershus og er i ferd med å dale ned litt nord for meg? Ser ut som en omvendt L, kanskje?

 

Som du sprudler!!!! Så godt å "høre". Blir så glad av å lese sånnt. Strekker meg etter veska og finner frem leppestiften her også.

 

Våren er en flott tid. Litt lettere å ta tak i oppgavene. Håper operasjonen din blir rundt ioktober. Hadde vært så utrolig koselig om du ble med på Rypa, men det finner vi ut av. Bare å ha fått beskjed om at det blir noe av er jo strålende.

 

Strål videre. Venter spent på lørdagsoppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

og jeg også... Ikke det at jeg depper, altså, på ingen måte... Men jeg glemte faktisk leppestiften i dag. :) Men den der snikveiinga er bare positiv når det går rett vei... og jeg vet jo at det svinger en del, ja... :D

 

Men har fullt fokus, lørdag blir det veiing med tilløp (er det noe som heter det mon tro???). Har fått gått noen gode turer denne uka, ellers smått med trim. I kveld har det vært ekstra jobbing, så trimmen kokte bort i ettermiddagsregnet.

 

Har vært kjempeflink med mat, men ikke sååå flink med vannet i dag. Og på Aleris er det bare telefonkø, altså... Kunne legge igjen nr. for at de skal ringe tilbake, men det nytter jo ikke når jeg har møte på møte med 30 min. mellomrom. Prøver igjen imorgen, har litt mer slakk i programmet da. :)

 

Og imorgen skal jeg på Smokie-konsert med jobben... Toretters middag, og alkohol??? Har ikke tenkt så langt enda, men fornuftsmessig burde jeg nok tatt bilen... Men det er jo godt med et glass vin eller to da, sunt for det meste... unntatt vekta da...

 

Ha en fin fredag damer, en dag nærmere lør'dan... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...