Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

men om det blir noen resultater er jeg spent på... (den der snikgreia lovet ikke godt :)..)

 

Har fått godt med trim denne uke i min målestokk, nesten klart målsettinga, har jo helga igjen før jeg summerer. Har jogget 2 dager hittil denne uka. På matfronten har jeg ikke hatt noen utskeielser. Vet at jeg fortsatt bør og kan jobbe med vanninntaket :)

 

Har snakket med Aleris i Oslo. Legen min henviste meg til et sykehus som ikke tok mageplastikk, så da er det Aleris neste. De har 4 ukers ventetid på utredning, og man må ha under 28 i BMI. Kjenner jeg blir desperat etter resultater, må i verste fall ta noen sulte-uker hvis det blir krise... Men det motiverer jo til full skjerp. :)

 

I morgen er det festligheter på planen, men siden det er fotballcup med oppmøte kl 8.30 på søndag, og vi skal kjøre til Heggedal, er det greit alkoholmessig iallefall. Bare å holde seg unna. Det er "ta med" mat, og det blir svinefilet i serranoskinke i matpakka her... Til felles bord riktignok, men jeg regner med at det er greit med "lovlige" alternativer.

 

Har jobbet mye denne uka, derfor blir det godt med helg nå!

 

Ha en god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Veiing unnagjort, viste 80,6 i dag. Det er jo ned 700g, og jeg burde selvsagt være lykkelig... Men siden ikke hele "påslaget" fra 3 dagers konferanse er borte, er jeg småsur... På meg selv, og på kroppen min :)

 

Ikke mye å gjøre med det, bare trekke pusten dypt, og keep on.... Lurer på hvor mange ganger man skal slanke bort de samme kiloene?

 

Det må være enklere å slanke seg hvis man er eremitt? Ja, ja, det blir fest i kveld, og kanskje et glass vin, men ingen kaker eller annet "rør" på meg...

 

Jeg tror jeg drømmer om 7-tall om natta! Håper jeg sanndrømmer :)

 

Ha en super og solfylt lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da er du vel snart i stæsje-modus for festen i kveld......ja, men kjekt blir det og man har da fokus føøøør man drar, og det er jo også noe.

 

De grammene på minusen tar du igjen vette:-)

 

Koz deg storartes til kvelden Anitgro - her blir det hjemme-lørdag:-)

 

Lørdagsklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ønsket mer nedgang, men 700 gram er strålende likevel. Nå er vi så like på vekten at det nesten er rart. Skal vi sette inn et støt og finne 7 tallet? Jeg trenger et spark bak for å gjøre litt mer enn 300 gram i uka. Det blir litt lite hvis målene skal nås innen tidsfristen jeg har satt.

 

Hvordan går det med joggingen? Har vært litt dårlig her i det siste, men fortsetter utover så mye jeg orker.

 

Store smil fra et regntungt Oppegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle møtes og sparke hverandre bak, Ninass???

 

Det kunne helt sikkert vært mer "trøkk" på jogginga mi, har funnet ut at et par dager i uka holder for en skrott som min... Får veldig vondt over knærne... Vurderer å spandere på meg nye joggesko.... :)

 

Har uansett funnet ut at det hjelper bra med noen joggedrag på "gå-turer" også, kcal-forbruker beveger seg pent oppover av "middels" innsats føler jeg... Pulsklokka sladrer bra der....

 

Gleder meg til hjemmepåske... Ingen planer utenom et selskap for sønnen 2. dag, og mann som jobber... Det betyr at minsten og jeg skal kose oss hjemme... Tipper fokus på å være ute, håper på sol :)

 

Mye jobbing denne uka, må få på plass budsjettet på jobben før påske... Mindre tid til meg :)

 

Holder bra fokus på hva jeg putter inn, men det tilbakevendende stresset er min fiende nr. 1. :)

 

Håper stadig å se 7-tallet, iallefall i påsken!? Eller hva sier du, Ninass?

 

Ha en fortsatt fin kveld i møkkaværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, i dag er det vår her både hva temperatur og luft angår :-)

 

Ja, kick the ass........ det kanskje hjelper det..... men ta en liten konkurranse da!! Ikke for å vinne, men begge vinner likevel ved at det trigger konkurranseinstinktet......tja, noe å tenke på det vel? Det eneste dere risikerer er at dere kanskje raskere kommer til 7-tallet:D

 

Men pass opp for jogginga; må ikke risikere knærne! Da er det bedre med den trimmen en tåler enn ingen trim i det hele tatt.

 

Og jeg? Jo, jeg står og heier langs veien .....klapp-klapp....og jeg står så gjerne i målområdet med "roser" til dere begge:-)

 

Ha en flott kveld Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart damer. Leiligheten i Trysil er klar for oss til Trysilrypa. Nå er det bare å melde seg på.

 

Er vi blitt enige om 10 kilometeren? Og festen på lørdagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg, uansett hva dere går for.... Just tell! :)

 

Har hatt mitt ukentlige besøk på vekta i dag... og det ble stillstand...

 

Helt typisk... Har vært flink med maten hele uka, men hatt et h*** arbeidspress... og da går jeg rett og slett ikke ned... Vet det fra før, så det var ikke akkurat en sjokkartet opplevelse.

 

Men... nå er stresset over for denne gang, nesten iallefall... Fortsetter jevnt og trutt på opplegget mitt, og skal bare få levert inn en oppgave til høyskolen innen onsdag, så er det absolutt ingen planer før 2. påskedag. DEILIG :) :)

 

I dag er været upåklagelig, og vi har ryddet bort litt vinterklær, og minsten har prøvd sko og jakker... Må nok ut på en liten handlerunde igjen, ja... Han har vokst 3 skostr. siden høsten....

 

Resten av påsken skal brukes til akkurat sånne ting... få litt orden på hagen, stulle litt med frø som spirer, sy litt, være ute, sykle tur osv. osv.... Og med DEN værmeldinga tror jeg det skal gå greit å være flink, både med mat og bevegelse...

En liten utfordring 2. påskedag, da skal vi feire 12 års dag, men jeg serverer kalkunfilet...

 

Jeg ønsker alle en super påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fullt fokus på riktig mat, påske eller ei :)

 

Har jobbet 5 timer i hagen, og pulsklokka passerte 800 kcal :) Slo den av ved kaffepauser, så her er det ikke'no juks altså.

 

Det ble litt rødvin forrige kvelden, men det må vel være lov?

 

Nå gjelder det å tenke gjennom hva som skal kjøpes inn til middagsgjester 2. dag, og hva som skal bakes... Ikke hver dag guttungen blir 12, så noen kaker må det nok bli (om enn ikke til meg da...).

 

Så blir det nok en shoppingtur snart, og en god tur med den firbente. :) Jammen deilig å ha fri, og ta ting som det kommer. *I like*

 

Ha en fortsatt fin påske, alle sammen!

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Flinke du!!! Høres ut som fokuset er på topp...påske til tross:-)

 

Venter sønnene mine med familie i dag til middag, og elggryta er allerede ferdig. Ikke akkurat slankemat når det skal surres med rømme....da må det jo være være ekte saker så den ikke sprekker. MEN, det er bare å forsyne seg litt mindre og ta litt mer grønnsaker. Skal ha ovnsstekte mandelpoteter og rosenkål og babygulrøtter til....OG hjemmelaget rognebærgele!!! Blir 11 til bords da i dag.....hørtes så mange ut...Hjelp, jeg har vel nok mat....skjelve,skjelve....

 

I går kveld hadde vi besøk av et vennepar til middag. Serverte rømmesurret ulke...ikke stort bedre det....og gooood rødvin til.....

 

Men så må det bli magerpåske resten. Skal ha elgstek senere i påsken og en dag blir det røkt svinekam og kålrotstappe.....Jo, da det ser ut som vi kan ta oss inn igjen :)

 

I dag er det grått og regn, men satser på litt hagearbeid og/eller turer de neste dagene :cool:

 

Ha fine påskedager Anitgro - Klems fra Påskedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det en snål påske i år, siden mannen jobber nesten hver dag... for første gang... Litt rart, men... *hvisker*... litt deilig også.. :)

 

Har så langt denne uka samlet over 13 trimpoeng, så jeg har iallefall ikke satt meg på rompa. :)

 

Siden været har vært aldeles nydelig, har vi holdt på ute fra morgen til kveld hver eneste dag. I dag åpnet vi grillsesongen, med ymse grillmat, det ble svin ytrefilet, og noen små kyllingfiletbiter surret i bacon på meg. Og masse deilig salat ved siden av, med noen kjempegode plommetomater i. Nå er det nykokt sterk kaffe, og litt avslapping... Og krim... Leser og leser...

 

Imorgen blir det lammelår, siden det er den eneste dagen gubben har fri, må vi kose oss litt :)

 

I går ramlet det inn et brev i postkassa til meg, innkalling til time fra Aleris for å vurdere bukplastikk, den 23. mai... hjeeelp... Grugleder meg :)

 

Ha en fortsatt flott påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Først lang vinter, så kommer våren omsider...eller er det egentlig sommeren?? Fint vær, folk griller og BADER!!, arbeider i hagen, sykler, soler seg og jeg nyter verandakasse med nyplantede stemor.....

 

Flotte dager både her og der rundt om i vårt langstrakte land - så bra!!!!!!

 

Og du skal på vurdering for bukplastikk!!! Jammen gikk det raskt å få brev - og det er bare om en måned - det blir vel spennende :)

 

Ting ordner seg for snille jenter :-)

 

Jeg har ryddet på terrassen i dag, kostet og klargjort. Fikk ikke spylt for jeg fant ikke nøkkelen til vannkranen....nei. nei....kanskje har de åpent i morgen. Men det tok på ryggen og jeg sitter nå i godstolen og venter på påskekrimmen:D

 

Nyt påskedagene Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner våren har kommet til Molde, Krepsedama, hvis badesesongen allerede er innviet... Hyggelig med nyplantet stemor, det har jeg også. Og nyinnkjøpte roser står linet opp, ikke plantet enda, men... Alle rosene mine har fryst i vinter.

 

Nå er påsken slutt, like det eller ikke... Skulle klart en friuke til jeg :)

 

I dag har vi hatt selskap for 12-åringen, jeg serverte kalkunfilet med pasta og basilikumolje og salat. Jeg styrte unna pastaen. Kaker ble også servert; vannbakkels med vaniljekrem, snickerskake og brownies. Jeg var steinhard, og spiste ikke en eneste liten bit... Hadde bestemt meg på forhånd, snickerskaka fristet mest. :D Men, det gikk helt fint uten, og tro meg, det var en deilig følelse etterpå :)

 

Trimpoengene er jeg også godt fornøyd med i påsken, og det eneste jeg ikke er fornøyd med er i grunnen vekta. :) Jeg har notert meg for 100 gram ned på lørdag. Lite betalt for standhaftighet, men sant som søren.

 

Holder steinhard kurs mot timen på Aleris 23. mai. Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned i påsken er BRA, uansett om det er lite. Klapp deg selv på ryggen og fortell deg selv hvor flink du er. Kan ikke tenke meg at det er mange her inne som kan melde om nedgang.

 

Løper videre men smiler mens jeg vinker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det står det virkelig respekt av Anitgro :-) Jeg bøyer meg......

 

Jeg er også tilbake under streken...... Etter party 1. påskedag viste vekta 1 kg over, men i dag var den tilbake på 64,6 og dermed under streken. Det var denne vekta jeg la inn da, og da ble det HELT NORMALT!!

 

Har du meldt deg på Trysilrypa? Må inn å spørre Ninass, hvorvidt vi skal krysse av for banketten. Jeg er med, må bare vite at jeg ikke er den eneste :D Når startsignalet "går" logger jeg inn for påmelding.

 

Ha en fin dag videre Anitgro - må jobbe på videre her, for vi skal på utflukt på jobben klokka tolv. Snakkes :-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Måtte bare inn å puffe på litt her.......venter på startsignal på påmeldingen...

 

...og så måtte jeg inn å dra dere litt oppover -

Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Holder lav profil en stund jenter... Holder meg litt i kjelleren, og kjenner litt på hvor kald og uhyggelig det egentlig er her ;)

 

Har en oppgang sist uke, og veier mer enn jeg gjorde etter jul... Og har vært flink som bare det de siste par ukene... *gråter en skvett* Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg... Men jeg nekter å gi opp. Har aldri funnet min "stopper", og nå prøver jeg å begrense kaffeinntaket til en-to kopper om dagen...

 

Jeg må prøve å fokusere på litt andre ting, ellers blir jeg GAL tror jeg... Så gal som man bare kan bli når man VIRKELIG vil noe, og ikke får det til...

 

Er flink med maten etter min målestokk, prøver å registrer i diett.no noen dager for å se på sammensetningen av det jeg spiser og kcal-inntaket selvsagt.

 

Kommer tilbake når jeg har lyst til å se noen lysglimt, have it good so loong....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n020.gif ....huff da Anitgro...nå ble jeg lei meg. Det kan da ikke være så galt?

 

Kom opp igjen fra kjelleren da - please ;) Vi som skal på tur og allting..... Ja, for du blir vel med - ikke sant?

 

Jeg blir veldig glad for et lite tegn her eller der......

 

StOr trøsteklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

STor klem herfra også. Skjønner det med pause. Det er ganske pyton å sjekke inn her uke etter uke å ikke kunne melde om det man ønsker å melde om.

 

Jeg er litt "back to basik" om dagen. Jeg tror vi tuller for mye. Det er ikke antall kopper kaffe, eller hvor mange saltkorn vi har på maten, som har gjort oss for store. Hvis vi blir litt mindre detaljstyrte og rett og slett spiser sunt og litt mindre enn tidligere, så tror jeg ting løser seg.

 

Man kan jo bli helt anspent og stresset av for mye tenking og detaljstyring av inntak.

 

Melder du deg på Trysilrypa? Jeg iler inn nå og gjør det.

 

Store trøstesmil herfra (hvor det ikke er nedgang denne uken heller!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Vært der mang en gang selv.

ikke noe bra følelse når det går feil vei.

Og hva skal man gjøre når man tror man gjør alt riktig?

 

Jeg er enig med Ninass; gjør det enkelt.

Drikk vann, spis passe av sunn mat, og passe med bevegelse.

Det kan ikke gå feil.

Utskeielser koster; og da må vi betale, med en strafferunde, dvs det tar lengre tid.

Jeg er på strafferunden etter påsken, men det kommer seg.

 

Ikke gi opp Anitgro - men det er nok bra å roe det ned når du er så lei.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei du gode venn! Jeg prøver meg igjen jeg i tilfelle du stikker innom her litt.

 

Håper det er gruelig kaldt i den kjelleren din slik at du titter opp i vårsola og kjenner på varmen. Man kan varme seg i sola vettu og en kan til og med bli brun selv om en ikke prater så mye - Bare nyt varmen Anitgro:-)

 

Og jeg har nå meldt meg på Trysilrypa Anitgro - 13 km turmarsj og bankett - så nå har jeg fått status som RYPE!! Kom igjen - inn og meld deg på du også!!

 

Tror vi får ei kjempeflott helg i Trysilfjellet!! (....pssst...sender deg en sms)

 

Klemz fra KrepseRYPA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Selv om jeg er i det problematiske hjørnet om dagen... ;)

 

Har sendt en mail og sjekket rundt dette med avbestilling (tenkte i fall jeg får operasjon rundt den tida..., noen optimistiske tanker igjen, he-he)...

 

Hvis det ikke funker bestiller jeg bare, uten forsikring... (skjønte det liksom ikke helt...)

 

Ellers er det hardkjør på sunn mat og VANN!!! Var på do 6 ganger i natt, hi-hi... (Han jeg bor sammen med tror jeg har blitt helt rabiat... :D )

 

Litt bevegelse i riktig retning til lørdag, og jeg er back in business! (trur eg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...