Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+


Gjest EllenFit4Fun

Anbefalte innlegg

Gjest EllenFit4Fun

Jeg fikk pluttselig en a-ha opplevelse på onsdagskvelden.

 

Jeg hadde vært på "Holiday on Ice" med sønnen min, og det ble litt for lang kjøretur hjem fra Oslo for "poden". Det var umulig å få vekket ham, og resultatet var at jeg måtte bære ham de hundre meterne fra p-plassen til blokka, og opp 2 etg. I tillegg var det veske og en pose med diverse ting. Kan tenke dere selv hvilken vekt en gutt på 18-19 kg får når han er helt slapp.

 

Da falt d meg inn midt i all pustingen og pesingen - "herre gud" tenk at dette bare er 1/3 av vekta du går rundt å bærer på. Hvorfor har du latt det gå så langt. Egentlig ble jeg skikkelig sinna på meg selv. Egentlig flyr du rundt med 120 1/2 kg. smørpakker for mye på kroppen. "Hallo, hallo" nå må du våkne.

 

Det har jeg jo egentlig gjort, men dette hjalp meg i motivasjonen.

 

I tillegg er jeg litt stolt av meg selv, at jeg greide å holde meg unna alle fristelsene da vi var på showet. TIl og med en 0,5 pepsi max lot jeg la være. Den har jeg spart til helgen, og jeg tror det er første gang jeg skal "kose meg" med et glass av d. Før har det gått ned som vann.

 

Grurer meg til helgen. Helgen er værst. Særlig når man både skal i bursdag og har en som får lørdagsgodt. Han spør alltid om jeg vil ha en bit, og det blir vanskelig å si nei. Men jeg får ikke ta sorgene på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Gjest Arduinna

I forhold til anbefalt tap av en halv kilo pr uke, ligger jeg jo godt an... :)

 

Har regnet ut at jeg har tatt av 1,2 % av ønsket total vektnedgang.

 

Kanskje ikke så dum en begynnelse likevel... :)

 

Klem Arduinna

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Bare kjekt med enda flere... :)

 

Du har jo vært kjempeflink på egen hånd!

 

Men det er godt å få støtte og ros av andre på veien, for det blir sikkert ganger hvor det behøves...

 

Klem Arduinna!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Du er hjertelig velkommen.

 

Duer flink som gjør dette på egenhånd. D skal du ha ros for. Selv følger jg internettprogrammet.

 

Håper vi hører mer fra deg i ukene og måndene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger alle litt motivasjon! Jeg skal ikke delta på kurs' date=' men bruker vektklubben og registrer på nettet. Jeg har vel 4-5 GR-bøker fra tidligere kurs liggende i skapet... Virker på det dere skriver som om GR-kursene er gjort om på siden jeg gikk der sist.

Jeg veier 112 kg og er 170 cm høy, og har kraftig benbygning (jeg har faktisk det... ikke noe jeg bare skylder på:) som mange "litt store" vanligvis sier)

Er det noen som vet hvilken meny jeg skal følge?

 

Jeg skal ned i 80 kg nå først, men ønsket er selvsagt å komme ned i 65-70 kg. Det har jeg ikke veid siden ungdomsskolen!!!!! Nå er jeg snart 31 år!!! Det måtte vært utrolig deilig å kune gå på januarsalget å finne noe på tilbud!!! Og da mener jeg ikke i butikker hvor jeg må kjøpe Simply eller Dominiqe... og heller ikke i B&B-avdelingen på Hennes...

 

Sliter med nakke/rygg-smerter etter en bilulykke... Det er en av årsakene til de siste 15 kiloene som er kommet på det siste året...trøstespising og NULL aktivitet!

 

Blir spennende å følge folka på tråden her:)

 

Lykke til![/quote']

Hei.

Jeg skal heller ikke gå på kurs nå. Er ikke motivert for det, derfor prøver jeg nettet. Skal ned til ca 80 kg i første omgang.Har et sterkt ønske om å klare det

nå. Jeg har slitt tidligere med at jeg er enten on eller off. Det vil si at jeg er flink med maten i lange perioder, og går ned kanskje 20 kg, men så får jeg en sprekk og da rakner liksom alt, og jeg går opp igjen. Legger opp til et litt mer avslapende forhold til maten, og at jeg har lov til å sprekke, bare jeg tar meg inn igjen til neste måltid. Har også meldt med inn på spenst, for jeg trenger motivasjon ved organisert trening. Har alltid vært veldig fysisk hele livet, på tross av høy vekt, men etter at jeg fikk barn, har trim ikke vært prioritert, og det må jeg gjøre noe med nå. Gleder meg til å følge dette opplegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg "ganske" helberga gjennom 40 års feiringa. Et glass vin mer og et lite glass konjakkmer enn kosemerkene kunne gi meg. Laga lett variant av kake til meg, Jorbærgelekake med tynn sukkerbunn. 1 stk på 100 gr = 100 kalorier fant jeg ut. Tok et i går og et i dag og resten åt familien opp. Egentlig kjempe fornøyd:)

 

Særlig i kveld når jeg tok på meg hodeløkt og ski på bena for å lage meg ei skiløype rett ved huset på et par hundremeter. Sikkert et syn for guder der jeg stavra meg fram i mørkre :) Men trimpoeng ble det og når det var såpeglatt på hovedveien fant jeg ut dette må bli løsningen i dag.

 

Problemet på slike dager blir nesten av man spiser for lite,er livredd for at man skal skeie ut så en spare både inn her og der for å kunne ha mer senere i tilfelle...

Spent på vektresultatet ¨på tirsdag, og gledermeg til i morgen så jeg får system på måltidene igjen. GOD LØRDAGSKVELD OG SØNDAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Det er så inspirerende å lese innleggene her, så mange som har vært superflinke og fått resultater av det! Er rimelig fornøyd med meg selv også, har klart å holde stand og ikke sprukket på sjokolade enda. Det vil si at jeg nå har spist bare kvota mi i 1,5 uke, og det er bra for en som før det spiste sjokolade hver eneste dag... Fikk litt "hjelp" foran denne helga da, ble sjuk faktisk, fikk en blanding av influensa og omgangssjuke. Rareste sjuka jeg har hatt noen gang! Kvalm og uggen og vondt i magen og ryggen, men ikke oppkast eller dogåing. Og jeg mista matlysten og lysten på sjokolade! Ligner ikke meg... I alle fall, spiste så godt som ingen ting på verken onsdag eller torsdag, og er fortsatt litt uggen, så jeg har kommet ut av den gode matrytmen. Men den skal jeg komme inn igjen i fort som svint! Men det er ikke bra for forbrenningen å ikke spise, så jeg er spent på veiinga på onsdag. Gikk glipp av veiing etter 1 uke også, siden jeg ble syk. Det var surt, for da hadde jeg vært skikkelig flink.... Men det blir spennende på onsdag.

 

Erfaringsmessig klarer jeg å holde sjokoladen under kontroll tidlig i slankeperioden, det blir verre når jeg har holdt på en stund og særlig om det går litt dårlig. Da trøstespiser jeg fort..

 

Men jeg har fortsatt den lille boka mi i veska, hvor det står hvor kvalm og uggen jeg var etter å stappe i meg den siste sjokolade-runden, og jeg leser stadig i den. Skriver også opp stikkord om hva jeg spiser, før jeg legger det inn på nettet.

 

Dette forumet er virkelig en god ting for meg, kjenner inspirasjonen strømme på.

 

Stå på folkens!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

I dag har alt gått "rett til hel......" med sunn mat og alt annet jeg holder på med.

 

Tror jeg har stappet innpå d som har kommet i min vei. Da hjelper d ikke at jeg har vært på 1 t og 45 min. tur i dag.

 

Først gikk jeg på en melkesjokoladeplate, div. nøtter videre i bursdag hvor våde en sjokoladekakebit og en bolle gikk ned. Og så greide jeg jammen å sette innpå 2 lomper med middagspølse og rekesalat. Tror dere jeg har noen sjanse på vektreduksjon denne uken. Lite trolig.

 

Får vel bare starte på ny frisk i morgen.

 

Hjelp for en slutt på helgen. Men jeg har ikke mistet motet. D kommer nok flere sprekker.

 

Ønsker alle en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er ikke med på noe kurs men legger inn det jeg trener, å det jeg veier her inne. Går til klinisk eærnæringsfysiolog og trener 3 ganger i uka på helsestudio.

Jeg la om livsstilen (som det så fint heter) i mars 05 har siden da gått ned 18kg. Skal ned enda 20-30 kg derfor jeg vil bli med her :).

Er med på overvektsprosjektet i HelseSør, men måtte stå i kø i 1 år før jeg kom inn forrie mandag!!...

Det STORE målet er å få bukplastikk...(å endeli kunne få flat mage som jeg ikke har hat siden jeg var liten unge)....legen min sa han kunne legge inn søknad når jeg kommer til 100 kg...(20kg igjen)....men jeg må være det eller gå mere ned i minst 6mnd eller helst 1 år. å på 1år rekker jeg jo engo del kg til :)

Jeg har ikke som mål å bli noen sylfinde men ser jeg noen gang 89,9kg skal jeg bli veldi happy :)

Dette var litt om meg selv....glemte det viktigste...er 27 år å har 2 unger på 1å 3 år.....den STORE drømmen er å få operasjon til 30 års dagen min å det er jo mulig!!

 

Hilsen Kline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er ikke med på noe kurs men legger inn det jeg trener' date=' å det jeg veier her inne. Går til klinisk eærnæringsfysiolog og trener 3 ganger i uka på helsestudio.

Jeg la om livsstilen (som det så fint heter) i mars 05 har siden da gått ned 18kg. Skal ned enda 20-30 kg derfor jeg vil bli med her :).

Er med på overvektsprosjektet i HelseSør, men måtte stå i kø i 1 år før jeg kom inn forrie mandag!!...

Det STORE målet er å få bukplastikk...(å endeli kunne få flat mage som jeg ikke har hat siden jeg var liten unge)....legen min sa han kunne legge inn søknad når jeg kommer til 100 kg...(20kg igjen)....men jeg må være det eller gå mere ned i minst 6mnd eller helst 1 år. å på 1år rekker jeg jo engo del kg til :)

Jeg har ikke som mål å bli noen sylfinde men ser jeg noen gang 89,9kg skal jeg bli veldi happy :)

Dette var litt om meg selv....glemte det viktigste...er 27 år å har 2 unger på 1å 3 år.....den STORE drømmen er å få operasjon til 30 års dagen min å det er jo mulig!!

 

Hilsen Kline :)[/quote']

 

hei kline...

så du skrev helsesør?hvor er du fra?

 

har akuratt samme mål som deg og lurte på om du kunne si litt mer om hva legen din sa om det.får ikke så mye ut av legen min egentlig..

jeg er 26 år,gift og har to gutter på 10mnd og 2 år.føler mi er ganske like i forhold til det du skrev....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kline...

så du skrev helsesør?hvor er du fra?

 

har akuratt samme mål som deg og lurte på om du kunne si litt mer om hva legen din sa om det.får ikke så mye ut av legen min egentlig..

jeg er 26 år' date='gift og har to gutter på 10mnd og 2 år.føler mi er ganske like i forhold til det du skrev....[/quote']

 

Jeg er fra Sandefjord. Overvektsprsjektet er på Sandefjord sykehus så det er ikke så lang vei (heldigvis)

Regner med du mener fastlegen din :)....min henviste meg videre til overvektsprosjektet. Da må du ha en bmi over 45 tror jeg det er nå (var 40 da jeg ble med)...

hvis du mener bukplastikken så er minste målet 2 cm med valk ...eller hva jeg skal si...du bare måler med linjal....:)

har du msn kan vi snakkes der kine78@start.no

hvis ikke er det bare å sende meg en mail :)

 

klem kline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Sitter her, jeg, og føler meg helt mislykket. Ikke med alt, heldigvis, men med hele denne greia.

 

Har vært så flink, synes jeg, i halvannen uke nå. Ikke lenger siden jeg startet, altså...

 

Vekten hadde krøpet nedover, ikke mye, men dog... Centimetrene likeså, faktisk mer enn forventet.

 

Jeg har veiet og målt, mat og meg selv, til den store gullmedaljen. Familie og venner begynte å kommentere at faktisk så så de at jeg var mindre rundt magen, og jeg, jeg følte meg stolt...

 

Helt til i forgårs. Da var det bom stopp. Ikke har jeg veiet, og ikke har jeg målt. Ikke har jeg passet på å spise ofte nok, og ikke spesielt sunt heller.

 

Ikke det at jeg har sprukket på fet mat, sjokolade og kaker, for det har jeg ikke. Jeg har bare latt være å tenke på opplegget i det hele tatt, og det er farlig!

 

Har ikke veid meg hjemme, så jeg vet ikke om jeg har lagt på meg, men jeg tror ikke det, for jeg grep tak i målebåndet og "tjuvmålte" meg idag, selv om min måle- og veiedag ikke er før på torsdag, og jeg hadde faktisk krympet enda litt mer.

 

Så det jeg er bekymret for, er heller "attituden" min enn vekten...

 

Så nå håper jeg, da, at noen av dere kan gi meg et realt spark bak. Det er bare å ta i, så jeg kjenner det skikkelig!

 

Klem Arduinna

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her' date=' jeg, og føler meg helt mislykket. Ikke med alt, heldigvis, men med hele denne greia.

 

Har vært så flink, synes jeg, i halvannen uke nå. Ikke lenger siden jeg startet, altså...

 

Vekten hadde krøpet nedover, ikke mye, men dog... Centimetrene likeså, faktisk mer enn forventet.

 

Jeg har veiet og målt, mat og meg selv, til den store gullmedaljen. Familie og venner begynte å kommentere at faktisk så så de at jeg var mindre rundt magen, og jeg, jeg følte meg stolt...

 

Helt til i forgårs. Da var det bom stopp. Ikke har jeg veiet, og ikke har jeg målt. Ikke har jeg passet på å spise ofte nok, og ikke spesielt sunt heller.

 

Ikke det at jeg har sprukket på fet mat, sjokolade og kaker, for det har jeg ikke. Jeg har bare latt være å tenke på opplegget i det hele tatt, og det er farlig!

 

Har ikke veid meg hjemme, så jeg vet ikke om jeg har lagt på meg, men jeg tror ikke det, for jeg grep tak i målebåndet og "tjuvmålte" meg idag, selv om min måle- og veiedag ikke er før på torsdag, og jeg hadde faktisk krympet enda litt mer.

 

Så det jeg er bekymret for, er heller "attituden" min enn vekten...

 

Så nå håper jeg, da, at noen av dere kan gi meg et realt spark bak. Det er bare å ta i, så jeg kjenner det skikkelig!

 

Klem Arduinna

 

:)[/quote']

 

 

 

Hei på deg Arduinna

Som sagt HOLD MOTET OPPE!! Du har jo ikke skeia ut med en haug med NEI mat men liksom ikke helt fått oversikten en dag. Det kan jo ikke være slik at vi HVER dag må greie å følge ALT i Gr, det blir for MYE FLINK PIKE syndromet. Og det har vi kanskje holdt på med for mya av oss hver og en.

I mårra tar du tak i det igjen. Og hvis målbandet allerede viser gode resultater så er du jo ikke kommet helt på skjeiva.

Dette går bra Arduinna.

Det jeg gjør for å holde motet oppe er å ta fram ei bukse som jeg neste kommer i, så prøver jeg den en to ganger i uka for å kjenne etter at jo nå nærmere det seg dette buksemålet. Når dette er nådd er jo gleden STOR og jeg føler meg så vel i "NY BUKSA" :), Men for å ikke hvile på mine laubærblad blir min neste litt mindre bukse tatt fram. JADA jeg har mer en nok bukser å ta av helt til jeg har gått ned 50 kg. Har jo en gang vært 50 kg mindre og disse buksene har ligget lagret for å vente på min nye sunne tilværelse. Jeg er kjent for å være opptimist når jeg først har satt meg noe i hode.

LYKKE TIL VIDERE ARDUINNA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Du har helt rett! Vi kan ikke leve som slaver av kjøkkenvekt og målbånd i så lang tid som det vil ta å komme ned i trivselsvekten.

 

Så nå er det på 'an igjen... :)

 

Klem Arduinna

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klart å gå ned 5' date='2 kilo tilsammen, siden 09.jan. Ble overlykkelig når jeg gikk på vekta i går! Det er kjekt å se at det blir resultater![/quote']

 

hei.så kjempeflink du er.hva er hemligheten?kan jeg få oppskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.så kjempeflink du er.hva er hemligheten?kan jeg få oppskriften?

 

har heilt slutta å spisa smågodt eller sjokolade, tror det har ein del å sei, for eg va sjokoman før! og i tillegg har eg erstatta mange produkter med lettprodukter. Utenom det så prøve eg å få trent minst 3 ganger i ukå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå roter jeg litt rundt på mesteparten av sidene jeg finner, og vet ikke helt hvor jeg hører hjemme...........

 

Målet mitt var å klare å gå ned 45 kg for et år siden, har klart å gå ned 30 kg, er nå 85 kg men nå sliter jeg.....

 

Har ikke vært borti grete roede før, men noen nyttige tips kan jeg vel finne her vil jeg tro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå roter jeg litt rundt på mesteparten av sidene jeg finner' date=' og vet ikke helt hvor jeg hører hjemme...........

 

Målet mitt var å klare å gå ned 45 kg for et år siden, har klart å gå ned 30 kg, er nå 85 kg men nå sliter jeg.....

 

Har ikke vært borti grete roede før, men noen nyttige tips kan jeg vel finne her vil jeg tro!![/quote']

 

Du er kjempeflink som har klart å gå ned 30 kg, blir imponert!

Har du klart det helt alene?

Det er kjekt å høre om folk som har vært så flinke, det gir oss inspirasjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink som har klart å gå ned 30 kg' date=' blir imponert!

Har du klart det helt alene?

Det er kjekt å høre om folk som har vært så flinke, det gir oss inspirasjon! ;)[/quote']

 

Hei igjen!!

 

Jeg har fått hjelp underveis, har vært "pasient" ved overvektsklinikk i Oslo. Der har jeg gått konsultasjon i begynnelsen hver 14 dag og etter ca et halvt år en gang i månden.

 

Har hatt kjempeutbytte av det!!!

 

Det er jo fint å finne en plass hvor man kan motivere, og bli litt motivert sånn som her på nettet.

 

Lykke til videre - dere er kjempeflinke alle mann... eller rettere sagt jenter....

 

Hilsen dipsy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...