Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+


Gjest EllenFit4Fun

Anbefalte innlegg

Gjest mammacita

Sitter å venter med lengsel og smerte på at potetene skal koke ferdig, er dødssulten! Har beregnet hvor mye jeg skal ha av fiskekaker, brun saus, potet og grønnsaker. Det blir en bra porsjon og det er bra, for nå er jeg sulten som en ulv.

 

Vi snakkes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Gjest nobody78

Jeg er helt fersk på dette kurset, og disse sidene, men jeg ble geleidet inn på siden som heter Ned 40+ og jeg håper det er hit jeg har kommet nå.

 

Jeg skal selv gå ned ufattelig mange kilo... Jeg startet på mandag (for noen dager siden altså), og da veide jeg 170kg. Nå har det gått 3 dager, og jeg har selvsagt ikke klart å la vekta stå stille, og nå veier jeg 165,5kg. Så jeg har gått ned 4,6kg på de 3 første dagene.

 

Vet at det bare er slik i starten, når kroppen kvitter seg med veske osv. men det er jo hyggelig at det går nedover likevel.

 

Jeg er forøvrig ei jente på snart 30 år (plutselig hørtes det skrekkelig mye ut *ler*), og jeg sliter med mitt - samtidig som jeg har positive ting i livet (selv om jeg ikke er så flink til å legge merke til dem).

 

Er det noen her som vil maile med meg privat, så er mailadressen min: omsorg25@combitel.no (jeg kan være litt treg å svare noen ganger, men det får dere overleve).

 

Ellers så er jeg forresten smilende, trivelig og glad i mine medmennesker :( Kanskje spesielt dem som sliter med de samme tingene som meg selv, fordi jeg da kan legge sympatien jeg ikke får for min egen del, over på noen andre som trenger den.

 

Jah, det var nok skryt for denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg er også fersk, jeg startet på fredag så smått og har også gått ned mye, jeg har gått ned 3 kg, ikke like mye som deg, men det er fortsatt 3 kg, om det er vann eller fett bryr jeg meg ikke om, tar imot vektreduksjonen med takk. Trimmer å står i, jeg sykler på ergometersykkel og har nå funnet litt styrketrening for mage, rygg, og nakke som jeg har tenkt å prøve.

 

Vi har vel alle våre ting som vi sliter med selv om mengden og alvorlighetsgraden varierer, vi får bare stå på og gjøre så godt vi kan enten verden er rettferdig eller ikke.

 

For øyeblikket er jeg optimist i forhold til det å gå ned (3 kg hjelper på motivasjonen), men vet også at de dårlige dagene og ukene også kommer, men i dag er jeg glad og fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Flott at du også har funnet en link som du føler passer for deg. Du er hjertlig velkommen.

 

Her står vi på alle som en, og følger hverandres oppturer og nedturer. Jeg for min del hadde en liten nedtur i dag. Ståt stille på vekta. Men d er fordi jeg ikke har spist nok, og ikke trimmet. Men får se d sånn at vekta ikke har gått oppover.

 

Jeg føler nå at jeg har begynt å komme litt over knekken igjen i dag, så jeg håper nå på en skikkelig nedgang til neste uke. D viktigste er at vekten går nedover, ikke oppover.

 

Må bare komme i gang med trimmen, d er alltid d som skal til for meg. Jeg bygger fort muskler, så d er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Tyvstartet på Internettkurset da jeg oppdaget vektklubben, har nå slanket meg på egenhånd i en uke og har gått ned 2,7kg!!!!!!!!!! og 0 cm!!!!!!!!!!!!!!! (har bare målt midjen), kanskje jeg har mistet cm andre steder, men uansett er jeg 2,7kg lettere og er super kjempe fornøyd! jeg vet at det meste av det som er blitt borte er vann, men skitt au!

 

Ha en god dag og ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Nobody 78. Kjempe start for deg! Når en skal ned noen kilo er det o.k å få en flying start slik at en får ekstra motivasjon til å komme i gang. Hurra for deg som nå skal endre dine livsvaner ;)

 

Hepp og hopp til Mammacita også, nesten 3 kg på egen hånd er jo OGSÅ en PANG start.Sikkert godt å kjenne at du er i gang :D:)

 

Kjære Ellen, vær fornøyd med deg selv.DU GIKK IKKE OPP, du er stand by kjempe utgangspunkt for neste uke. Du var jo klar over at uka hadde vært vanskelig, derfor synes jeg du skal være kjempe fornøyd med at du KLARTE å HOLDE VEKTA. Nå er det ny uke og NYE MULIGHETER.Det er ingen katastrofe at du spekker, men husk ikke la spekken bli hverdagen og ikke plag deg med dårlig samvittighet. Spist er spist, nå er det bare å brette opp skjortermen og gyve laus igjen.

Ei på kurset mitt har også vansker med å komme i gang med trimmen fordi hun er student, alenemor og alt det du sikkert kjenner deg igjen i...Kurslederen min sa da ikke sett deg for høye mål hver fornøyd med f.eks 2 trimpoeng og det kan du få med å gå 10 min ut av døra og til bake 2 ganger den uka.

 

LYKKE TIL ELLEN, jeg synes du er KJEMPE FLINK.

 

Samme støtte melding sender jeg til deg FRUP stå på la deg ikke slå over ende av en dårlig uke, gjett om vi kommer til å falle noen ganger i løpet av dette året på vår vei til en bedre livskvalitet, men vi må bare reise oss opp igjen, børste av oss den værste skuffelsen og starte på nytt med "klatringen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampejenta

Hei.Jeg skal også ned 53 kg i løpet av et par år.

Jeg har holdt på en drøy måned og godt fornøyd.

Er selv sjokoholiker men har klart med glans å la være *så stolt* i 6 uker.

Holdt på å sprekke en dag og da gikk jeg faktisk å kjøpte sjokolade.

Tok til fornuft underveis,kjøpte en sjokolade jeg ikke kan fordra (m/appelsinsmak) la den i en skål og smeltet den i mikroen i 30 sek.

Tok en selleristang og dyppa i sjokoladen og tok meg en tygge.

Det var vondt og bare vondt ;)

Etter det har faktisk ikke lysten vært så stor.Prøv hele tiden å tenk sjokolade med dårlige kombinasjoner.Tenk deg fersk torsk med sjokoladedryss.Da er ikke sjokoladen spesielt god lenger :D Eller hva med å smelte sjokoladen og tilsette masse salt og la den stivne igjen. Jeg tror det kurerer det meste ,det må da være mulig å klare å lure hjernen til å tro at sjokolade ikke er noe godt ?

 

Lykke til alle sjokoholikere.Jeg føler med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Nå begynner kroppen å fungere igjen. Deilig. Ikke dermed sakt at jg går ned noe m en gang. Men har i hvertfall kommet meg ut av sofakroken, og fått gjort liiiiittttttt trim i hvertfall.

 

Skulle på skitur i dag. Men med 15 kalde, ble d litt kaldt når vi skulle ut m en som ikke går så fort. Gikk i hvertfall til faren min. som bor 10 min gange fra meg. Peisa skikkelig på, med poden på kjelken bak meg. Den siste bakken opp til han, ga jeg på. Var skikkelig stolt av meg selv, at jeg takklet både ekstra vekt, og litt ekstra tempo. Var faktisk en liten kikk og en god motivasjonsfaktor. Tenk den dagen hvor jeg slipper å tenke på hvor anpusten jeg blir, og om d er no særlig lurt å la poden sitte på opp bakken.

 

Nå skal vi spise deilig røyket laks, på grovbrød. D gleder jeg meg til.

 

I dag har faktisk ikke sjokoladesuget vært så stort. Skal kose meg med 2 Atkinssjokoladebarrer, og saltstenger. I tillegg har jeg tatt fram grønnsaker og dipp som står ferdig til jeg kommer hjem i kveld.

 

I morgen skal jeg i bursdag, men skal spise før jeg går, og ta med meg en flaske pepsi Max. De har aldri lettbrus, så da er d bedre å ta m. I tillegg kan jeg drikke vann. Jeg sier d som d er, så forstår de nok d.

 

Ha en fortsatt fin dag. Kos m nye medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Lurer litt på om vi skal lage en link for hver mnd. eller om vi skal fortsette på den sammen linken hele tiden.

 

D blir utrolig mange sider etterhvert, og mye å holde styr på.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med flere nye pågangsdrivere! Om det bare er vann eller ikke så er dere i gang!! Jeg blir motivert av å lese innleggene deres, vi trenger alle en god porsjon med mot og vilje for å klare dette, men vi skal få det til!!!

 

Ellen, godt å høre at du begynner å få tilbake gnisten! En tur på ti minutter hver vei hjelper godt på både kropp og sjel! Kjekt for gutten din å få ta en tur på kjelken sin også!

Jeg går tur tre til fire ganger i uken, og nå har jeg endelig begynt å merke at energinivået mitt stiger. Jeg puster og peser opp bakker, får blodsmak i munnen og verk i føttene, men nå er det gøy. Jeg gjør det ikke lenger for å få trimpoeng, jeg gjør det fordi jeg har lyst. Trimpoengene er bare en bonus, og det er herlig å kjenne at kroppen er på min side igjen. Jeg blir rastløs dersom det går for lenge mellom hver gang, og det er et god tegn!

 

Jeg har hatt noen drømmer den siste uken der jeg storhandler på sjokolade, til og med sjokolade jeg ikke liker. Jeg kommer aldri så langt at jeg spiser dem, jeg våkner jo selvfølgelig før jeg rekker det! Jeg er så lettet for at det hele tiden bare er en drøm, og jeg håper at jeg ikke vil oppleve den situasjonen i våken tilstand. Jeg har aldri drømt om mat eller sjokolade før så jeg må lengte noe utrolig etter det i underbevisstheten.

 

Det er en god ide med en ny link hver måned, jeg er ikke så flink på å organisere slike ting da, så dersom noen ordner det og gir beskjed her hvor vi andre skal gå, så fikser vi det.

 

På mandag er ny veiedag, jeg gruer og gleder meg på samme tid. Jeg skulle absolutt hatt en vekt hjemme, men jeg er redd den ikke hadde fått stått noe særlig i fred!

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme Ellen. Vi begynner å bli en del faste her nå så det er greitt å lage ny link kanskje for hver uke?? Kunne hete Ned 40 + også uke nr. f.esk

da blir det ny fra mandag Ned 40 + uke: 7. Den som kommer inn først mandag kan jo starte linken. Jeg ser jo det er noen som har daglig linker for sine grupper, f.eks gruppa for påskemål og ned 20 - 30 kg, men vi kunne jo da starte ukelinken.

 

Åkke som det er ihverfall utrolig greitt å ha en link for oss 40 + hvor vi kan hente inspirasjon, skrevet ut frustrasjon , få motivasjon gi motivasjon.

Hurra for deg som i det hele tatt startet linken ;)

 

Jeg gikk igjennom brukerne av denne linken og er kommet til følgende:

Freia

Frup

Arduinna

B3tty

charlie

Mamsine

Dispy

Hilde 99

Heidi k

looser

kline

ikt26

Mammacita

abak

enil

anki32

Saab93

Dysian

rampejenta

Nobody 78

Deg Ellen

og Meg tirben

 

Noen har bare vært innom en gang , men vi håper de kommer til bake og for motivasjon til å arbeide videre.

Tenk over saken om vi skal starte ny link med navnet Ned 40 + uke... fra mandag.

Der kan vi skrive inn våre ukentlige mål og daglige gode og dårlige opplevelser.

 

GOD HELG ALLE I HOPES :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Har ikke helt skjønt dette med link hver uke eller hver mnd., men hvis det betyr at det blir ferrre innlegg og lettere å følge md på hva som blir skrevet er det flott. Jeg er ny og klarer ikke å henge med på alle fra den første meldingen og utover. Er det en av brukerne som administrerer alle innleggene eller går det av seg selv?

 

Denne motviasjonsgruppen er ihvertfall flott for meg, ordtaket som sier at sammen er vi sterke,slår til igjen! Det er godt med et fellesskap når du ikke får på et ordinært kurs, men skal delta på et Internettkurs uten å møte andre kursdeltagere. Uansett vil jeg gjerne være med på denne motivasjonsgruppen hvis det er i orden.

 

Huff, det er en skål potetgull som står på stue bordet og gauler navnet mitt og fortsetter med å rope "KOM Å SPIS MEG!" Tror jeg må konfiskere barnas lørdagsgodt når de legger seg og hive det i søpla for å være sikker på at jeg ikke tømmer det i munnen! Ha en koselig lørdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Da starter vi ny link fra for hver uke fra mandag av.

 

D er kanskje greit at den som er inne først, kan legge inn en ny link for denne uken.

 

Den blir da hetende:

 

Motivasjonsgruppe - Ned 40+. Og så legges d til hvilken uke vi er i. F.eks Uke 7

 

Uansett er jeg inne så gått som hver dag, og da legger jeg inn hvis jeg ikke ser at noen andre har gjort d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ulli. Bli gjerne med oss, den gjengen som er på Ned 40 + sidene skal ned minst 40 kilo, mange skal ned enda mer, 50, 60, 80. Vi blir lenge samlet .

Vi begynner med ny link fra i morgen som heter Ned 40 + uke 7 vi bytter link hver mandag så ikke linken blir så fylt opp som de er nå.

 

Hvis det blir viktig for deg å være med noen i samme aldersgruppe vet jeg at det finnes en link her som heter 45 + som er for de over 45 år.

 

Du kan jo bli med begge ;)

 

Lykke til uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke helt denne helga her. Jeg har spist for mye, selvfølgelig, og siden jeg veier meg hver jævla (unnskyld) dag, så er det deprimerende når vekta går opp omså bare 100 gram fra dagen før. Nå i morges hadde jeg "bare" gått ned 3kg tilsammen siden forrige mandag, mens jeg har vært nede i 4,6kg på det meste denne uka - altså har jeg gått opp 1,6kg - samtidig som jeg har gått ned 3kg.

 

Nå blir jeg borte et par uker fra nettet. Dvs det kan vel hende jeg får tyvlånt en PC innimellom... må jo iallfall få registrert meg hos "sjæfen" ;-)

 

Ha en flott uke som kommer, alle sammen!

 

Klem fra nobody78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble urolig glad når jeg logget meg inn i vektklubben i dag...har vært hjemme hos min mor i helgen, og har derfor ikke hatt mulighet til å skrive...men når jeg nå logget meg på, var det sikkert over 10 nye innlegg. jeg synes det er så motiverende å lese!

 

Jeg vil gjerne benytte muligheten til å ønske nobody78, mammacita og ulli velkommen!

 

Hadde veiedag i dag...det gikk som jeg fryktet, vekten stod bomstille, og ned 1 cm rundt midjen.....men men, jeg har ikke trent noe særlig denne uken, så jeg har meg selv å skylde på, i tilegg har jeg besøk av tante rød denne uke, det hjelper i alle fall ikke på å få vekta ned, men men...

 

I morgen skal jeg på selvforsvarskurs, gleder meg masse til det!

 

Men dette får være alt for i dag, må snart legge meg! Lykke til i uken som komer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle likesinnede!

Fint med et motivasjonsforum for oss som skal ned over 40 kg, jeg skal totalt ned 54,1 kg, noe som ved første øyenkast og tanke høres helt uoppnåelig ut. Men jeg har innfunnet meg med at jeg må ta en dag av gangen. Rom ble ikke bygget på en dag! Jeg begynte på kurs 9,januar og har i løpet av de siste 5 ukene gått med 5,7 kg, så nå er det 48,4 kg igjen. :-)

 

Jeg skal som så mange andre i dette forumet ligge på 1900 kcal, noe jeg i begynnelsen syntes var alt for mye og veldig vanskelig. Men nå som kroppen min har vendt seg til det syntes jeg det stort sett går veldig bra. Jeg har begynt å trene aerobic fast en gang i uken og stepper hjemme på min lille mini stepper, godt og kjenne at også formen er på bedringens vei. Skal begynne å trene step og spinning også denne uken, slik at det blir tre dager med fast trening i uken. Hadde jo vært fantastisk å klare 20 kg frem til sommeren! Så ellers til alle oss standhaftige, hvis vi bare går inn for det kommer vi nok i mål til slutt, viktig å ikke miste "trua", den er vår største inspirator og motivator! Lykke til med neste uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ned MASSE...

 

Men jeg tror jeg har det viktigste i boks. Masse motivasjon, en badevekt som går høyt nok, en målebånd som er langt nok, en samboer som er en kjempeinspirator, som til og med blir med og svømmer, går turer og sånn...

 

Dette må da vel gå bra??

 

Hadde vært moro å komme i kontakt med andre som også skal ned masse... gjerne i Oslo...

 

Uansett... lykke til alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Gizmo og Merete 28.

 

FLott at vi blir mange på denne linken, men VIKTIG beskjed vi har flyttet linken vår til å hete Motivasjonsgruppe Ned 40 + uke 7, ukenummeret endrer seg for hver uke.

Denne linken begynner å bli så stor at vi mister litt oversikten så isteden for har vi ny link hver uke hvor vi samles for å motivere, frustrere, dele gleder og sorger på vei mot vår nye mål ;)

 

Hurra til deg Gizmo som allerede har kommet godt i gang.

Vi snakkes på linken Motivasjonsgruppe NEd 40 + uke 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har gått ned 19 siden i høst, men nå etter jul har det gått litt tregt (selv om jeg ikke har gått opp noe, altså!). Jeg ble livredd, så nå har jeg meldt meg på et kurs igjen (nr. 2). Kan kanskje være lurt for flere!? STÅ PÅ!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillasophie

Hei:)

 

Jeg har skrevet innlegg i en annen tråd som også heter ned 40+..så fant jeg denne i tillegg. Brukes begge aktivt? vet ikke helt hvor jeg skal følge med eller skrive inn? uansett vil jeg bare si at alle her inne er utrolig flinke til å motivere hverandre og ikke minst stå på selv!!

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Dette var den første linken jeg/vi startet i januar 2006. Etter hvert ble denne så lang, at vi fant ut i februar at vi ville ha en link som er for hver uke.

 

Nå starter vi ny link hver uke, og den første som er inne i den nye uken lager ny link. Denne linken heter da for eksempel

 

Motivasjonsgruppe - Ned 40+/UKE 10

 

Så d er bare å fortsette inne på den linken som er for gjeldende uke

 

Du er hjertelig velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...