Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+


Gjest EllenFit4Fun

Anbefalte innlegg

Gikke bare ned 0,6 kg og ingen cm denne uken, så nå må jeg skjerpe meg. Ikke så lett å komme seg ut å trimme heller her i trøndelag med det været som vi har.

 

Stå på alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Gjest EllenFit4Fun

Her mangler d egentlig ikke på motivasjon, men d har vært en del andre ting enn å sitte på nett.

 

Sønnen min har vært syk i over en uke nå, med halsbetennelse, feber etc. En skikkelig slapping. Nå har jeg også ligget rett ut m en skikkelig "omgangssyke", og har sittet på do å spydd. Lite hyggelig. Derfor har d vært mer fokus på sykdom enn vekt. Men har allike vel prøvd å spise d jeg skal unntatt i går og i dag. Så jeg er spent på veiingne i morgen.

 

Trening - hva er d? Får ta det igjen nå når vi begge kommer til hektene igjen.

 

Nei da "tirben", jeg henger fortsatt med, og kommer sterkere tilbake. Skal veie meg i morgen, så da kommer d vel en rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Jippi! Ned 1,3 kg. Det blir 4 kg siden 02. jan. Resultatet er minus 18 cm (på måleplassene) på denne tiden.

 

Veldig fornøyd, med tanke på dårlig med fullt kcal inntak, og null trening denne uken. Har ikke skeiet ut, men prøvd å tenke på hva jeg spiser. I tillegg er jeg mektig stolt over at jeg har greid å holde meg borte fra pepsi Maxen. D er ikke neidrikke, men søthungeren er faktisk mindre med dette.

 

Motivasjonen er fortsatt god, og jeg håper nå at sykdom, og andre rariteter er borte for det neste halve året.

 

Er slapp og sliten om dagen. Jeg sliter fortsatt litt med "depresjon" etter at min mor tok sitt eget liv i sommer. Det kommer i bølgedaler, og skjer når man minst venter det. Mest er d vel at jeg savner henne, når jeg trenger en å prate med/støtte meg på. Pappa er toppen, men vi har en helt annen måte å prate med hverandre på. Samtidig er det faktisk hun som alltid har vært kjærnen til min evige slanking, og jeg føler at d faktisk er lettere nå som jeg ikke har en som "henger over meg" hele tiden. Nå er d på mine premisser.

 

Jeg gleder meg så inderlig til d blir tørt, og våren kommer. Det er liksom min tid.

 

Dette er også en del av slankeprosessen, så jeg skriver det litt av meg her. Håper dere ikke synes det blir for mye.

 

Hvor er foresten alle andre? Har dere fallt av lasset??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat som om sjelen min er todelt' date=' eller at jeg har en engel på den ene skuldra og en djevel på den andre (.. sånn som Donald har vet dere...). Djevelen sier til meg at jeg skal spise sjokolade, mens engelen sier jeg skal la være. Og djevelen vinner hver gang...Klem[/quote']

 

Hmm, det er ganske mye vi har til felles når det gjelder sjokolade.. (Jeg får faktisk sjokolade sug bare av å lese navnet ditt ;))

 

I tillegg ser jeg at du har den samme litt "ustabile" lysten/motivasjonen som jeg har slitt med i mange år i forhold til slanking. -Jeg har egentlig ikke lyst til å slanke meg jeg heller.. Jeg har det bra som jeg har det, og iallefall nå som jeg har gått ned endel. De siste 15 kiloene jeg skal ned nå er egentlig bare kosmetiske. -Likevel skal jeg gjennomføre dette nå, om ikke annet, så for å bevise for meg selv at jeg kan gjennomføre dette! -Det viktigste hjelpemiddelet mitt på veien er sjokolade allergien som jeg har utviklet! Jeg vet jeg høres fanatisk ut, men jeg har virkelig tro på dette! -Nå er jeg så heldig at jeg ikke er noe videre glad i potetgull, og det er egrenset hvor store mengder med annet snop jeg klarer å kjøre i meg. (Egentlig ikke av smågodt egentlig..)

 

Jeg tror at for å få bukt med usikkerheten i forhold til motivasjon, så må du bevise for deg selv at du får til ting! -Kanksje kan du gjøre lille-djevelen arbeidsløs ved å helt unngå sjokolade? -Jeg går rett forbi godis hyllene, og våger ikke se på dem engang! Med en gang resultatene kommer så stiger selvtillitten, og neste skritt blir lettere. Du behøver jo ikke slutte med sjokolade for godt (jeg skal ikke smake før om ca 4 år), men kanskje i 1 år mens du gjør en innsats med kostholdet? -Og når du er ferdig vil kanskje ikke sjokoladen smake så godt som før. (Men hvis vi ikke passer oss, så blir den fort vannvittig god igjen!)

 

Føler med deg! Lykke til!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med kjempe flott resultat Ellen, da er du jo på god vei, hærlig når vi lykkes ikke sant. Kjenn på den og ta den med videre inn i helga:)

 

Helt enig med Camcam innlegg om sjokolade. Jeg er sikker på at vi sjokomane må bare ta et kraftig farvel med vår dårlige venn. Bestemte meg etter å ha lest tidliger innlegg fra deg camcam at dette skal jeg holde meg unna, jeg skal også proklamere jeg er alergisk, og så langt har det hjulpet STORT. Ikke spist sjokolade siden 9.januar. Og nå har jeg lovt jeg skal holde meg borte fra det, først tenkte jeg ett år , men når jeg las ditt siste så er kanskje 4 år enda mer riktig!!

 

Ellen jeg har også holdt meg unna pepsimax og mener det har vært med på å minke søthungeren min.

 

Det begynner allerede å merkes selv om en har MANGE kilo igjen, kjeldressen føles ikke lenger som et påklistra pølsekinn, og sitte i badekaret føles også mer o.k allerede mer plass, er sprekere når jeg arbeider. Kjenner meg som sagt i god form selv om jeg tilnå har gått ned " bare" 5 kg!! Hvordan vil da ikke kjenne seg etter

10 - 15- 20-25-30-35-40-45-50!!!!!!

Her er det bare å stå på å glede seg over hver eneste sunnhetstegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så motiverende å lese om deres gode resultater...da får jeg motivasjon til å forsette.

Jeg har vært litt fraværende denn uken, er på besøk hos en venninne, så har ikke så mye tilgang til nettet!

 

Jeg også har sluttet helt med sjokolade, jeg fant ut at det var eneste måten jeg ville klare å slutte. For hvis jeg spiser litt i blant blir det bare mer og mer.

 

Jeg er veldig stolt av meg selv, har gått ned 5,9 kilo siden 9.jan, og jeg merker allerede at buksene er blitt større. Det gir masse motivasjon.

 

Er spent på hvordan det har gått denne uken da, for jeg har nestn ikke fått trent siden jeg har vært på besøk. Får nok ikke like stort vekttap denn uken som de andre ukene, men det er jeg innstillt på. Skal prøve å komme sterkere tilbake neste uke!

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg er stolt av dere alle sammen.....dere er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld kom de fram de rosa sjokolade elefantene. Jeg fikk helt / har helt absitinent PÅ SJOKOLADE. MEN jeg skal SKAL holde meg unna. Plutselig er hele min intelktuelle hjerne fylt med tanker om sjokolade jeg ser de for meg i alle tenkelige varianter..forferdelig....

Nå skal det gafles litt salat også skal jeg lange meg en tur ut i endelig fint vær. Det har jeg trur på skal hjelpe, vet jeg kommer over denne kneika, og det HJALP MY å få skrevet det av MÆ.

 

Nå kjennes det mye bedre ut og de rosa sjokolade elefantene er nå på vei ut av mitt synsfelt puh, lettelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen:

Syns du har vært kjempeflink! Særlig med tanke på det du har gått igjennom. Har opplevd selvmord i svigerfamilien, og det var rystende. Jeg kan såvidt bare anta hvordan du har det. Jeg syns ikke det gjør noe at du skriver om dette her. Dersom vi skal klare å gå ned i vekt må vi jobbe med sjelslivet også!

 

CamCam:

Tusen takk for konkrete og gode råd! Jeg lurer på om kanskje dette kan være løsningen for meg også. Jeg har prøvd å si til meg selv at "jeg vil ikke ha" i stedet for "jeg kan ikke spise", for på den måten ha kontrollen. Jeg har jo merket tidligere at når jeg har spist "normale" mengder sjokolade en tid så blir jeg faktisk kvalm når jeg overspiser sjokolade. Det hadde nok ikke vært så dumt å holde seg unna en stund nei. Har jo også merket at suget har blitt mindre når jeg er flink til å trene.

 

Tenker en del på dette om dagen, jeg har nemlig veldig lyst til å bli gravid... Har ingen barn fra før og nærmer meg 30. Det er et år siden jeg slutta på pillen, men har ikke "gått inn for saken" før rett før jul. Skjønner at det blir lettere å bli gravid og at et evt svangerskap vil bli mye lettere å gjennomføre dersom jeg blir en god del kilo lettere. Hmm...

 

Jeg lurte fælt på om det var særlig smart å velge nicket "freia" da jeg meldte meg inn her, men jeg ville ha et som var personlig. Men det er jo litt uheldig dersom mine innlegg minner de som skriver og leser her inne om noe de helst vil unngå (he he)....

 

God helg jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Insulin - er stikkordet!

 

Insulin er et hormon som stimulerer muskelcellene i kroppen til kroppsbygging. Og når vi greier å holde et jevnt blodsukkernivå (glukosenivå) gjennom hele dagen, faller produksjonen av insulin og kroppen skriker ikke på sukker/glukose slik den gjør når vi "sulter" oss, og kroppen må ta av sine egne lagre. Når man da i tillegg greier å trene vil insulinnivået bli mindre og mer stabilt. Ergo blir også trangen til raske karbohydrater (rafinert sukker, sjokolade etc) mindre.

 

Freia - jeg bare elsker den nicken. Jeg tror ikke jeg blir mer fysen på sjokolade fordi om jeg ser ordet Freia. Peronlig er d i hvertfall.

 

Har faktisk greid å si nei til sjokoladekake på jobben i dag, uten at d egentlig gjorde meg noe. Tok et eple i stedenfor. Her hjemme har en pose potetgull stått åpen på kjøkkenet uten at jeg har tatt meg noe. Klarer jeg bursdag hos farmor i morgen tro? Jeg skal lage koldtbord for henne, og fikk styrt bort fra stek og hennes fantastisk gode fløtesaus. Da er d enklere å greie dagskvoten m mat. Tror d skulle gå greit. Får ta m matpakke.

 

Nå har vi kommet til oss selv, men matlysten har ikke vært av den store, så jeg håper å komme opp på riktig nivå i morgen.

 

Ønsker alle en god helg! Vi snakes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært inne på nettet men nå er jeg online igjen! Godt å lese alle kommentarene her! Godt å være flere i samme båt! Har kommet godt i gang med livsstilsendringen min og synes det går bra, så langt....... en dag om gangen!

Ser at det er mange elskere av sjokolade her, mitt problem er potetgull. Kunne nok erstattet alle måltider med potetgull! Har klart meg uten hele uka, og er umåtelig stolt av det! Skal unne meg litt godt i kveld! Det er jo lørdag!

 

Går ikke på kurs, men er med i en overvektsgruppe i Helse Øst. Der er vi også mange i samme båt.

 

Akkurat nå har vi fokus på i å få i oss nok grønnsaker/frukt i løpet av dagen. En på gruppa spurte nå sist om lederen ikke skulle si noe om hva vi ikke fikk lov til å spise, da svarte hun noe som jeg har lagt meg på minne: NEI, for hvis du spiser det jeg sier du KAN spise, så orker du ikke de tingen du ikke bør spise! Godt sagt i grunnen.

 

I tillegg har jeg lagt meg noen andre ord på minne: Jeg har litt problemer med å komme igang med trening, men så var det ei som sa, se på den minste ting som trening. Hvis du står og venter på noen, ikke sett deg ned, rør litt på armene, rist litt i bena gjør hva som helst, bare ikke sett deg ned på ræva! Og det er jo sant, ihvertfall når man er så overvektig som jeg, så hjelper den minste ting! Kanskje det høres teit ut, men disse, for meg, glupe ordene har hjulpet meg til å røre litt mere på meg i det daglige!

 

Lykke til alle sammen! Dette er første dagen i resten av våre liv! CARPE DIEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortelle om min dag......hihi

Jeg har hat min første personlig trener time.......det er veldi gøy!!

Har trenet med han trenern før da men ikke alene. Syklet i 30 min først å så stryke trening i 40 min med han .....det resultrerte i 1000 kcal......JIPPI!!

 

Så nå er jeg veldi fornøyd her jeg sitter å spiser lørdagsgodt.....:)

 

kline78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Skjønner at alle har nok om dagen, håper aller kommer sterkere tilbake, er så bra å høre litt fra dere.

 

Her går d dårlig om dagen. Jeg har fullstendig sperre når d gjelder mat. Er kjempelei, og sliter i d hele tatt masse. Jeg har værst skikkelig uggen i magen den siste uken, og blir veldig oppblåst. I tillegg har jeg fått mensen, og jeg føler meg som en skikkelig boble.

 

Hjelp jenter - motiver meg. Sukk.

 

Tror resultatet blir kjempedårlig. Har ikke trent, og er skikkelig deppers om dagen. I tillegg kjeder jeg livet av meg. D virker som alle har nok med sitt, og jeg er så utrolig lei av å aldri å kunne ta en tur på sparket til noen, gå på kino, eller bare kunne gå meg en tur uten å planlegge. Egentlig savner jeg en å være glad i også. Det går nok bedre snart, men jeg kjemper tappert. Har ikke lyst til å rapportere til torsdag, men greier d nok.

 

Bare klaging. Men jeg har sakt jeg vil ha styring på livet mitt, og d skal jeg geie. Jeg gir ikke opp.

 

Er spent på frup og dere andre hvordan d går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt så mye om meg selv, har heller ikke takket for at jeg fikk bli med i "klubben". Har ikke vært på nettet så mye, men nå er jeg med for fullt!! Takker og bukker for at jeg fikk henge meg på!

 

Litt om meg selv: Jeg er en enslig mamma på 28 år, er 174 høy og skal ta av mange kilo. Jeg bestemte meg i fjor høst at jeg måtte gjøre noe, og satte da som mål for meg selv at jeg skulle komme i gang i januar, og jeg trengte den tiden for å forberede meg mentalt. Har gått på kurs siden 9 januar, og har til nå tatt av 4,6 kilo, og 34,5 cm hvorav 6 er rundt magen. Det er en herlig følelse!! Bare målet rundt brystene ikke hadde gått så fort ned.... Føler at jeg begynner å få til mine egne rutiner, det er gøy. Har faktisk også fått sultfølelse tilbake, noe jeg ikke kan huske sist jeg hadde. Det er en herlig følelse!

 

Jeg har ikke hatt det store sjokoladesuget enda, men jeg har lært meg at jeg ikke må gå i butikken sulten,for det har vært nære på noen ganger. Jeg har alltid vært glad i mat, har gått til psykolog som fant ut at mine vektproblemer skyldes et angstrengt forhold til mat fra jeg var liten av. Jeg vet ikke om jeg er med på den tanken, jeg ble stor i voksen alder, men det er nå endel av denne prossessen det også, lære mer om seg selv.

 

Jeg prøvde å slanke meg på egen hånd for et års tid tilbake, det gikk kjempe fint en stund, men så gikk jeg på en kjempe smell. Jeg hadde i den perioden en dagbok hvor jeg førte opp mat og trim, jeg skrev også om mine tanker. Det var selvsagt ikke alltid bare positive ting jeg tenkte om meg selv, men bare det å tørre å skrive det ned var en utrolig motivasjon. Det var godt og ondt på en gang å lese det jeg hadde skrevet, men det hjalp meg på vei en god stund. Men så kom den dagen da jeg ikke tørte å åpne boken fordi jeg ikke hadde vært særlig flink dagen før. Det var da det gikk galt, for da åpnet jeg aldri boken igjen, og etterhvert så gled hele det sunne livet ut i ingenting. Jeg har fortsatt ikke tørt å åpne den boken, jeg ble så forferdelig skuffet av meg selv. Det er noe jeg må ta tak i med tid og stunder. Denne gangen skal jeg ikke forvente at alt skal skje med en gang, jeg har satt opp delmål, og jeg har bestemt meg for hvordan jeg skal feire de ulike målene. Når jeg har tatt av 20 kilo skal jeg til frisøren og si hun kan få gjøre hva hun vil! Det gleder jeg meg til!!

 

Uansett jenter, stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, jeg kommer meg heller ikke ut av huset. Jeg har slitt veldig med det en periode, spesiellt på kveldene. Nå derimot går jeg bare og gleder meg til jeg har tatt av mine 10 første kilo, og tiden flyr avgårde. Jeg må ta med meg jobben hjem noen dager i uken, og etter at sønnen min da er lagt så flyr tiden. Har du noe du kan finne på da, som du ikke alt er lei av?! Hva med en trimvideo? Det er akkurat når man er i det humøret man trenger å bevege seg litt, det har hjulpet meg mange ganger.

Jeg savner også en å være glad i, men jeg på min side vil ikke finne meg noen før jeg blir fornøyd med meg selv. Jeg ser ikke for meg at jeg noensinne skal tørre å kle av meg foran en mann, så jeg må nok jobbe litt med akkurat det.

Vi har alle våre nedturer, det er bare viktig å prøve å ta seg sammen før man faller helt i søla. Om to dager er du sikkert tilbake i superform igjen!!

 

Nå skal jeg kose meg med Frustrerte Fruer, og drømme om de vakre kjolene som jeg kanskje en gang i fremtiden vil komme i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Velkommen!

 

Takk for motivasjonen.

 

Jeg går på skole om dagen (autorisasjon som helsesekretær), og d blir en del lekser om kvelden. Jeg har satt fram treningsskoene forran crosstraineren igjen,og i morgen er d pån igjen. Jeg har den store oppryddingen om dagen, og har kastet ut en hel masse fra mine tidligere år. Har lest i et blad at det skal være bra å rydde littt opp i livet sitt også, når man også skal rydde opp i tankene.

 

Jeg har også gått til psykolog/gestaltterapaut og har hatt veldig god effekt av dette. Jeg mistet min mor i sommer og sliter veldig med at hun var den som hele tiden pushet på meg når det gjalt hvordan jeg skulle se ut. Jeg slanket meg første gang i en alder av 11,5 år, og har vært jojoslanker siden. Egentlig var jeg hverken overvektig eller lat, hadde bare så tidlig hofter og pupper. Siden hun ble borte har d kommet veldig masse tanker om vårt forhold, og hvordan mitt forhold til mat var i hennes nærhver. Utrolig hva som kommer frem. Dette er nå en prosess jeg må gjennom for å kunne fortsette den positive tankegangen/livsstilsforandringen jeg har startet. Mye rart som spiller inn gitt! He He.

 

Jeg håper du klarer dine mål, og at vi får mange fine innlegg fra deg i tiden som kommer. Vi blir her lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er slitsomt noen ganger, spørs seg selv hvorfor holder jeg på med dette, hvorfor kan jeg ikke bare få spise det jeg vil, hvorfor må jeg holde på med dette matgreia hele tiden, hvorfor, hvoooooorfooor?????

JOOO fordi jeg vil bli i bedre form, jeg vil bli mer glad i min kropp, jeg vil bli snillere med kroppen og ta vare på den. Det er det jeg vil , men det er klart det er ikke gjort i en to tre. TID TID TÅLMODIGHET, men det er vanskelig for en rastløs sjel.

 

Var til veiing i dag 1.2 kg ned på 14 dager, skal være fornøyd med det har gått ned

5.5 kg siden 9.januar og når jeg tenker på det blir jeg kjempe glad, det er jo MYE,

Det allerbeste er at jeg har gått inn 12 cm i midjen og f.eks 4 cm på låra. Det merkes på klærne og det motiverer meg.

 

Nå blir det 14 dager til neste veiing pga at kurslederen skal på ferie. Da skal jeg jobbe videre med å følge kursopplegget nøye med nok mat og flere trimpoeng enn sist uke, samt bruke masse energi i å følge med OL.

Ha ei god uke alle sammen og HUSK hvorfor vi HOLDER på. HEIA HEIA til oss som er ute på maraton. TIl ekstra motivasjon les i Norsk ukeblad om Jorun Iren som gikk ned 50 kg gjennom GR. Det kan være med på å piffe opp oss andre som også skal ned samme vektklasse :)

KLEM FRA TIRBEN til DERE ALLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Kjempebra tirben, fortsett sånn!

 

Synes du er kjempeflink jeg!

 

I morgen er d veiing for meg. Tror ikke jeg har gått ned et gram. Men heller ikke opp. Er skikkelig spent. Melder meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita
Her møtes vi som skal ned mer enn 40 kg' date=' for å støtte hverandre. Linken tilhører

 

"Ny i vektklubben" - Link "Ned 40+.[/quote']

 

Vet ikke hva min BMI er, vet ikke om jeg vil vite det heller. Har vel nok med å vite at jeg skal ned en heidundrenes masse kilo. Skal jeg ned i en idealvekt som det står skrevet om i div. tabeller må jeg bruke mange år. Har tenkt på slankeoperasjon, men drøyer den. Er motivert for å klare det på gamle måten med regulering av matinntak og trim. Det er fint at det er en gruppe for oss som skal ned mange kilo, det er litt vanskelig for meg å identifisere meg helt med de som skal ned noen få kilo. Kan forstå at det er et problem for enkelte, men det blir på en måte en annen verden enn min verden.

 

Litt om meg selv, jeg er gift, har 2 flotte jenter, er 44 år og 145 kilo. Starter på GR Internettkurs neste uke med veiedager på torsdager. Har så vidt begynt etter at jeg oppdaget dette tilbudet på nettet, det er faktisk motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita
Det gikk som forventet både vekt og cm står stille' date=' nå må jeg virkelig skjerpe meg.[/quote']

 

Tante Rød er ikke så grei med meg heller, jeg legger på meg og blir sint, sur og deprimert. Ikke gi deg! Fortsetts om før og vekta og målebåndet vil vise resultater litt etter hvert.

 

Ble så glad da jeg fant denne gruppen at jeg fikk ikke spurt om det er greit at jeg blir med! Vanlig høffelighet ble glemt i farta. Altså, kan jeg bli med i denne motivasjonsgruppen for å popple, lufte frustrasjoner, bli motivert og bli med på å motivere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...