Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Trener så mye rett og slett fordi jeg har masse tid tilovers om dagen...

Har nylig flyttet til et nytt sted, så har ikke fått meg ny jobb enda, så da tilbringer jeg en del tid på treningsstudio mens dattra mi er i barnehagen.

Blir nok ikke så mye når jeg begynner å jobbe igjen nei...

 

Ang protein: Flotte kilder til protein er som snart30 sier egg, pleier å koke meg opp en 3-4 stk og legger de i kjøleskapet så har jeg noen dagen.

Eller så bruker jeg røkt kalkun pålegg, koktskinke og roastbeef.

Kjempegodt og magert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

Heite dere er jo knallgode! Jeg får inn fire økter i uka og syntes det er bra...og da snakker vi sånn time, halvannen hver gang! Flinke jenter altså!

 

Ha en fin dag :P

 

Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, hjemme fra bodyattacken, dagens trening:)

Dette var helt nytt for meg, men kjempegøy!!

Men fy å jeg gleder meg til å bli litt lettere i kroppen...Rompe og lår drar meg ned under hopp og raske kombinasjoner under trening...hipp hurra for tyngdekraft:P

Men men, blir vel bedre ettervært...hehe!

 

Jaja, stå på videre ut i uka jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om proteiner. Egg skal kjøpes i morgen ! Ellers har jeg blitt hekta på krydderskinke med kalkun. Kjempegodt ! Det ble to pakker til middagen i dag sammen med knekkebrød (ble sittende på skolen og lese). Men klart, fort dyrt i lengden om man skal spise så store mengder kjøttpålegg hver dag ( i forhold til hvor billig det er med karbo gjennom brød og knekkebrød). Ser på nett at ost og melk også anbefales, og det passer jeg å få i meg hver dag i tillegg til cottage cheese og youghurt :(

Kirami: jeg trener stort sett hver dag, men kommer an på hvor god tid jeg har. Trener sjelden mer enn en time, varierer med styrketrening, spenstrening, løping, svømming og skigåing. Har jeg tid putter jeg inn en skitur i tillegg til den andre treningen. Men skole og lesing må prioriteres nå som eksamen nærmer seg, så får ikke gått så mye på ski som jeg kunne ønske meg. Er jo SÅ flott ute i skiløypene nå.

 

Synes vi er flinke til å trene alle sammen jeg ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussa3: Kom på at jeg har hørt at den yougurten som heter skyr skal inneholde masse proteiner, 0% fett og 0% sukker. Har ikke smakt den, men har hørt at den skal være god. Kan jo være vært å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallorcablusen

Er det noen av dere som liker tunfisk? Jeg har en super proteinbombe av en oppskrift på tunfisksalat:

 

1 boks tunfisk i vann, avrent

1 beger Kesam mager

1 eple, revet eller hakket i små biter

1 liten rødløk, finhakket

1 ts karri

litt salt etter smak

 

Bland tunfisken sammen med kesam, ha oppi krydder og bland inn eple og løk.

 

Kjempegodt som pålegg på brødskiva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Mallorcablusen, den skal prøves ! Spiste mye tunfisk tidligere, men gikk litt lei, så har hatt "pause" nå. Men kanskje på tide å prøve igjen :-) Oppskriften din hørtes veldig god ut.

Skyr skal også smakes !

 

I dag har jeg jogget 45 minutter på mølla + litt styrke. 2,5 treningspoeng ! Blir spennende å gå på vekta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på vekta i dag : 73, 9 kg. Dvs 100 gram ned siden forrige gang. Jeg anser det nesten som å stå stille. Har vært tålmodig til nå, men nå føler jeg at jeg burde se noen resultater snart. Merker på kroppen at jeg er på energiunderskudd og har forbrent 400-500 kalorier hver dag med trening. Allikevel går jeg ikke ned. Skal jeg gå ned enda mer på kalorier ? Hva tror dere ?

 

Lurer på om kroppen har vendt seg til lite kalorier og at forbrenninga har senket seg. Hva kan jeg gjøre med det ? Lurer på om jeg skal legge inn en spisedag av og til. For å kick-starte forbrenninga litt.

 

ALLE innspill mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for Skyr-tips Anniken. Ble testet i dag. Kjempegodt ! Genialt ! 17, 9 gram proteiner pr enhet. Trodde den skulle ha youghurt-konsistens, men likte at den hadde så fast konsistens. Supert mettende mellommåltid.

 

Har forøvrig sjekket kroppsammensetningen min idag. Har en fettprosent på 28 %. Det var innenfor normalen i følge hun som målte meg. 50 kg av mine 74 kg er muskler. Det var jeg høyere enn gjennomsnittet, av samme grunn var en BMI på litt over 25 forståelig og ikke å regne som "overvektig".. Men jeg vil gjerne bli kvitt litt over lår og hofter. Bare jeg visste hvordan . . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Unnskyld at jeg blander meg inn, men jeg synes det er så rart at dere som trener så ekstremt mye skal spise så lite! Selv trener jeg nesten ingenting, maks 3-5 tp i uka, og skal spise 1500 ckal.

 

Dere er vel obs på at hvis dere ikke går på kurs, kommer automatisk 1600 ckal opp som forslag for absolutt alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sånn kropps sammensetning...hvor får man målt det?

Tror neppe jeg kommer så godt ut av det som deg tussa3, men kunne vært gøy å vite hvordan ståa er:P Å hvor mye koster sånt?

 

Ellers for dagen har jeg akkurat kommet meg hjem i fra trening..

 

20 min hard intervall på crosstrainer (eller hva det nå heter...)

Og ca 50 min hard styrketrening:)

Utrolig deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplekser: jeg synes det er rart selv.... Går ikke ned i vekt hvis jeg spiser flere kalorier. Sist måtte jeg ned i 1600 over tid, før jeg så endring på vekta. Dvs at hvis jeg har to trimpoeng hver dag (som jeg som regel har), så vil jeg da ha et energiunderskudd på 800 kalorier. Det er ganske mye. Og mer enn det bør man jo ikke ha. Så vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre for å gå ned. Kroppen og jeg er ikke enig, haha. :-)

 

Mitt regnestykke pr i dag:

Daglig energiforbruk (regnet ut av GR-kurs 1 bok) : ca . 2000 kalorier

Pluss forbruk ved trening : ca to trimpoeng hver dag + 400 kalorier

Jeg spiser ca 1700 kalorier hver dag

= Jeg ligger ca 700 kalorier i underskudd...... Jeg mener selv at jeg burde gått ned i vekt......

 

Kirami : meldte meg på et eksperiment (deltaker i kontrollgruppe). "Betaling" i form av mer eller mindre nyttige/artige opplysninger om kroppen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm....

 

Er rare greier dette med vektnedgang: teoretisk er vel en kilo fett ca 7000 kcal. Ergo skulle det være enkelt, for hver 7000 kcal man går i underskudd skal man gå ned en kilo. Spiser man akkurat det man trener for å holde normalaktivitet, og trener 2 trimpoeng (400 kcal) per dag, skal man altså gå ned 400 gram i uka.

 

Men slanking er dessverre ikke matte!

 

BMI er jo et mål man til dels går bort ifra, som du sier Tussa, du har ikke spesielt høy fettprosent, og en BMI på over 25 som består av hovedsaklig muskler er jo ikke det samme som overvekt! Leste en artikkel på puls om han treneren deres, som visst hadde BMI på 30 og noe, ser ikke særlig overvektig ut akkurat...

 

Dette hjalp nok ikke Tussa, jeg har ligget på 400 kcal i minus per dag hele uka og er spent på resultatet.

 

Ellers er det vel noe med at kroppen blir vant også, vant til hva en spiser og hvor mye en trener osv.

 

 

Jaja, jeg skal ta en tidlig kveld, søvn skal jo også være viktig for vektnedgangen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at innsatsen har gitt resultater Snart30 !

 

Jeg har trent spenst og styrke i dag. Har også sett litt på spisinga mi. Tror jeg må endre på måltidene mine. Spiser lite til frokost og lunch, og "har igjen" en del kalorier på kvelden. Blir ofte seks-tiden før jeg spiser middag og da blir 200 kalorier i kveldsmat en del. Skal begynne å planlegge måltidene bedre, slik at jeg har færre kalorier igjen på kvelden (og kanskje ikke er så sulten på kvelden heller).

I morgen blir det løping + noe styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

hei igjen,

 

Jeg er dårlig på kaloriberegning, men tror 1600 er ganske passende for meg...men jeg trener jo ikke like mye som dere da :)

Vekt: 83 kg! Ble hoppende fornøyd egentlig (selv om stabil bare) da jeg trodde Sør Afrika hadde totalt ødelagt innsatsen min. Så da er veien framover ikke så ille!

 

Tips om måle fettprosent er SATS, de har sånn maskin på mange sentre og kan fikse test for noen hundrelapper. Jeg har ikke hatt guts nok til å gjøre det enda, bruker pengene på personlig trener istedenfor ;)

 

Sparer på alle frimerkene mine denne uka siden jeg skal ha fastelavensbollefest på søndag (tradisjon at jeg baker for venner!)

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, BRA Snart30 ! Supert uansett at du går ned i cm !

Anniken - stabilt kan absolutt være positivt etter å ha vært på tur.

 

Jeg rakk ikke å trene i går. Skeiet heller ut i matveien for å se om det kan vekke forbrenninga mi. Koste meg med kaloririk pizza + dessert :-)

I dag har jeg vært ute i sola og jogget en time. Masse energi og deilig å være ute. I kveld blir det litt rødvin tenker jeg, men skal begrense meg til ett glass.

Fortsatt god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 45 minutter ski og 40 minutter styrketrening. Har begynt å registrere trimmen her inne og ser plutselig at eplene på treet har en funksjon, hehe. Jeg er litt treg av og til :-) Har vært helt tom i kroppen i dag, veldig lite energi, så trening har gått på ren og skjær vilje.

Ble tilbudt boller med krem i dag og fulgte planen min og sa nei. Har brukt kosepoengene mine til fulle denne helgen, så planen var å spise sundt i dag.

 

Håper dere har hatt en koselig dag jenter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det igjen tid for sannhetens tall. Tror ikke jeg har gått ned noe, men kan være at jeg ikke får de helt store forventningene siden jeg har stått stille de siste ukene. Har trent jevnt og trutt, og vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre. Vurderer å gå ned til 1600 kalorier hvis ikke jeg har gått ned noe spesielt i morgen.

Ellers hadde jeg morgentrim i dag - kledde på meg og jogget 30 minutter før frokost (ute 50 minutter totalt med oppvarming og nedtrapping). Stolt av meg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Tussa!

 

Jeg trente igår, veldig fornøyd. Ellers er jeg inne i en periode med mye jobbing, er ikke alltid lett å få tid til å trene ;) Men men, det går seg til.

Krysser fingrene for imorgen, jeg er borte på torsdag så tror jeg utsetter veiinga til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Så flott å se dere stå på og trene og spise sundt:)

Selv har jeg tatt det rolig i helga...ingen trening før i dag faktisk....men men...er ikke lysten det har stått på, mer at det rett og slett ikke har passa. Gleder meg allerede til å trene i morgen:)

 

tussa3: Jogge før frokost?? NÅ ble jeg skikkelig imponert!! Du har all grunn til å være stolt av deg selv!! Lykke til med veiing i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...