Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke oversikten over hvor boka er, så er usikker. Men når man går på kurs er det mange sider i boka hvor man skal fylle inn alt man spiser. Jeg brukte den til å planlegge måltidene.

 

Jeg var på vekta i dag og ble ikke helt fornøyd.. 73,3 kg. 600 gram opp, blæ ! Men føler ikke klærne strammer, så blir ikke så stresset av det - enda. Men jeg liker ikke retningen på vektkurven min siste ukene.. Fortsetter med 1800 kalorier. I dag løp jeg på meg 850 kalorier i minus, så har spist ca 2000 kalorier (ellers ville jeg hatt 1000 i underskudd i dag igjen...). Føler at jeg ikke har gode rutiner på maten enda, men det kommer seg vel.

 

God bedring Snart30 ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann jenter!

 

Jeg var på vekta idag, og til tross for 2 uker med reising, masse vin, pommes frites (som jeg er usannsynlig glad i, ikke sånne på gatekjøkken, men de på restaurant...) og desserter (som jeg riktignok har vært flink til å dele) viste den altså 83,1 kg, altså bare 100 gram opp fra min laveste vekt ila dette året :)

Kunne nesten ikke tro det, men hurra hurra!

Til tross for forkjølelsen klarte jeg 2,2 trimpoeng igår, får rusle en tur med hunden før vakt så det blir litt idag også.

 

SuperSlanker: jeg merker også at det er både penger og kalorier å spare på å planlegge. Jeg klarer ikke planlegge for hele uka, men sørger for å alltid ha kyllingfilet og ulike fiskefileter i fryseren. Hvis jeg i tillegg har ris og poteter hjemme, og et greit utvalg grønnsaker og salat, er det ingen grunn til å stikke innom butikken på vei hjem fra jobb, og vips blir det sunn middag ;)

 

Og Tussa, du trener jo masse, du må jo ha endel muskler også. Skjønner godt det med lår, tok på meg et skjørt idag som jeg ikke har brukt på en stund, kjempestort i midjen, men sitter fortsatt som støpt over lårene!!

 

Fra idag skal jeg føre opp alt jeg spiser igjen, orke ikke sige oppover igjen nå som jeg har klart meg gjennom disse 2 ukene med bare 100 g opp !

 

Ha en fin høstdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Grattis med stabil bunn-vekt Snart 30! Vi trenger litt "ufortjent" fremgang innimellom !(ufortjent tatt i betraktning pommes frittes'en) :)

 

Jeg veiet meg hos legen i dag, og hadde gått ned 2 kg siden sist, en måned siden. Og det var laveste registrerte vekt på meg siden feb 2008. Jeg har gått ned ca 8 kg på den tiden, og har tatt kontroll med en vekt som bare raste oppover etter passerte 100 kg. Det var helt ute av kontroll, og mine egne forsøk endte bare med økt vekt. Å telle kalorier på mat og trim har blitt løsningen.

 

Har klart meg bra denne uken, og har motivasjon og struktur. Har ført kalorier hver dag, og har 11,1 trimpoeng så langt. Klarer også å legge mer av kaloriene tidlig på dagen, slik at ikke store deler havner på kveldsmaten (kunne ha 400-700 kcal på kveldsmat tidligere), så dette skal nok gjøre susen! Er bittelitt forkjøla, så det ble filmkveld i stedet for svømming i går ;) Men jeg trente 2 t yoga på onsdag, så det får være godkjent.

 

I dag er jeg ganske sliten, og tar fri fra trening, tenker jeg. Kroppen trenger en god blanding av aktivitet og hvile.

 

Jeg har også kylling fillet og fisk i frysen. I går laget jeg noe godt til middag; kylling fillet, noodles (som jeg kokte først, og så stekte med det andre), wokgrønnsaker og woksaus. Det var veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei jenter,

sjekker inn igjen. Motivasjonen er på topp for tida. Det var fristende å lage pannekaker i dag (det blir 1000 kcal) til middag, men så så jeg på vektkurven, som henger på kjøkkenskapet, og som er på det laveste målt hittil, og så tenkte jeg nei! vekta skal ned! -Her gjelder det å gjøre de rette valgene- Så ble det tunafisk spaghetti med creme fraiche + yoghurt saus til (+ lime, salt og pepper, egen oppskrift). Det var kjempegodt. Så satt jeg igjen med en middag på 600 kalorier i stedet for 1000, og er mett og fornøyd med meg selv. :(

 

Begynner å merke på klærene at jeg har tatt av, og går ned en størrelse i bukser. YES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg SuperSlanker! Det er UTROLIG deilig å kjenne at klærne sitter løsere!

Ble "bare" tur til og fra byen idag, samt husvask og montering av div hyller - og jammen gir det ikke trimpoeng det også:(

Håper på en skikkelig tur og bodypump imorgen (sånn, der var det sagt!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Veiedag i dag, ned 1,1 kg siden forrige mandag, 3,3 kg ned totalt dette kurset. Nå veier jeg 100,7 kg, og regner med å bikke 100 kg grensen i løpet av dette kurset, med to veiinger igjen. Tosifret vekt er et mål i seg selv. Har også meldt meg på kurs 2.

 

Trente 1 t pilates på pilates studio i dag morges, i morgen er det svømming og på onsdag yoga.

 

-Fina vere' og beine veien- :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra superslanker! Både løsere klær OG ned i kilo! Veldig kjekt altså!

Jeg er litt nervøs for morgendagens veiing. Synes jeg har spist så mye, men har ført inn rubb og stubb, og er stort sett under 1800 kcal, en dag med 1950. Har hatt 4 trimpoeng eller mer denne uka, så vet ikke helt hva jeg stresser med.

Tror det er det at jeg har kommet inn i en rutine, det er liksom ikke et valg å gå tur en times tid eller lengre, det bare er sånn :( Veldig deilig, men litt rart. Har endelig tatt steget til en buksestørrelse mindre på jobb, kjennes godt.

Så krysser fingrene for imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

ned i cm er helt topp Snart 30, det er jo det som vises!

 

I dag har jeg hatt fri fra trening, og ligget på sofaen og nytt livet og høstferien, med Dan Brown's siste bok, og en kopp te.

 

Har akkurat i går fylt opp det første trimtreet! Så jeg synes jeg fortjente en pause i dag. Har likevel 4,4 trimpoeng idag torsdag, så det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere høre noe rart. Igår hadde jeg en utrolig lang og slitsom dag på jobb. Dro på "sykebesøk" til en venninne med is og potetgull, og stappa i meg av begge deler. For å pushe meg selv til å komme igang igjen idag etter gårsdagens veiing, gikk jeg på vekta i dag morges også. Vanligvis når jeg dytter i meg sukker og stivelse og fett på kveldstid merker jeg det godt på vannansamlinger i kroppen dagen etter, tenkte jeg skulle få som fortjent og ta meg sammen... Kontroll veide meg 5 ganger, men vekta viste altså 83,0 kg :P

 

Så da så. Nå skal jeg være flink idag og videre.

 

God helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var egentlig bra Snart30, ellers hadde jeg vurderte å gi opp kroppen og tyngdekraftens merkelige natur (som allerede er mer enn nok forvirrende for meg, hihi). Godt nytt var det uansett !

 

Jeg har vært på vekten i dag. Står stille på 73, 3 kg. Helt ok. Synd at jeg ikke måler meg i cm også, for buksene sitter løsere føler jeg. Men jeg har kommet til et punkt nå hvor jeg i store trekk er fornøyd med kroppen min. Jeg har som mål å stabilisere meg slik jeg er nå ved å sakte øke i kalorier. Naturligvis skulle jeg gjerne hatt noen kg mindre (målet var egentlig 70), men det er ikke så nøy akkurat nå.

 

Jeg har i perioder spist altfor lite mat, så jeg øyner en muligheten for å gå ned litt mer når jeg øker i kalorier. Jeg trener ganske hardt 4-5 ganger i uka, og da må jeg ha mer energi å ta av. Så får jeg se hvor det ender :-) Kommer ikke til å veie meg hver uke, men kanskje annenhver. Vil fortsatt titte innnom her og heie på dere. Og kommer sikkert noen statusrapporter fra meg også.

 

Mål fremover:

- drikke masse vann

- Spise variert fordelt på minimum 4 måltider

- spise ca 2000 kalorier hver dag de neste ukene.

 

Håper dere får en fin uke ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tussa!!

 

Så bra at du er fornøyd :( Håper jeg kommer dit jeg også... Vil gjerne ned til 70-72 kg, men får se hvordan det går. Første mål er under 80 kilo, eller egentlig under 83 da :P Og så under 82, og under 81, og så videre...

 

Håper du stikker innom ja, alltid hyggelig å høre fra deg.

 

 

Hvordan går det med dere andre da?

 

Jeg er stolt av meg selv fordi jeg klarte å unngå godteskåla på jobb idag (ikke en eneste liten bit). Nå skal jeg ut i mørket på tur, på tide å finne fram hodelykta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

uff, vekta går opp her. Må visst være mer nøye med å følge kursopplegget, jeg vet at hvis jeg klarer det, får jeg resultater. Har tatt av totalt 1,5 kg på dette kurset, og det er jeg vel egentlig ikke fornøyd med, særlig siden det gikk bra en stund.

 

Jeg synes det er så vanskelig å være flink hele tiden. Og trør jeg i klaveret, så er det opp 2 kg på en uke. Den der badevekten er ikke nådig.

 

Tror likevel det viktigste er å være fornøyd med meg selv og kroppen min. Man er jo et helt menneske, og det er jo så mye mer enn de kiloene vi måler oss ved!

 

Jeg gir ikke opp, fortsetter med trening og sunt kosthold, og har meldt meg på kurs 2. Om ikke annet, så gir det garantert helsegevinst med denne livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SuperSlanker!

 

Skjønner så altfor godt hvordan du har det! Å være flink 110% er så vanskelig, og så er det for meg iallefall lett å tenke at en sprekk er en sprekk. Men en liten sprekk er jo tross alt bedre enn en enorm da.

Huff.

Du er iallefall ikke alene, jeg har brukt et halvt år på å komme meg ned under 4 kilo, men det er iallefall kilo ned istedenfor opp. Og som du sier, veldig stor helsegevinst med å trene mer!

 

Her er det trist og grått og kaldt, og jeg er vrangsøvd etter nattevakt :D

En del av meg vil bare krype opp foran TV'en og drikke kakao, men skal se om det ikke hjelper med en ørliten tur ut :)

 

Lykke til, hang in there!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei Snart30,

takk for hyggelig tilbakemelding! :D

 

I går fikk jeg "Avspenning og Positiv tenkning" i posten, cd kjøpt i netbutikken her på GR. Den er glimrende! Jeg har søkt sånn etter noe som funker, som kan motivere meg og holde motet oppe, og denne cd'en med hefte, var midt i blinken. Har begynt med positive afirmasjoner, og er nå helt fokusert på å følge opplegget her. Det er som kurslederen sier, jeg vil gå ned hvis jeg følger dette opplegget. Nå vet jeg at selv små glipp fører til oppgang i vekt, og da er det bare å finne motivasjon og stå på, så vil resultatene komme.

 

Ok, du har brukt et halvt år på å gå ned ca 4 kg - jeg har brukt ett år og 8 måneder på å ta av 7 kg. Etter å ha begynt på den cd'en ser jeg det positive, jeg kritiserer ikke meg selv for at jeg la på meg 1,8 kg den siste ukens veiing pga en glipp, men jeg ser på at jeg faktisk har gått ned 7 kg totalt. Det er jo utrolig bra, og jeg vet at hvis jeg ikke gir meg, finner motivasjon og står på, så vil den positive vektnedgangen fortsette.

 

Nå har jeg hengt opp utskrift av vekt for de siste 20 månedene på bokhyllen ved trimsykkelen, og kan se på den når jeg sykler for å motivere meg til å stå på.

 

Jeg vet at jeg også trenger å planlegge hva jeg spiser, særlig middagen, og ikke velge enkle løsninger. Oftest lager jeg middagen fra grunn av, for å få riktig sammensetning av grønnsaker og kjøtt etc. Når jeg holder fokus med positiv tenkning blir det mulig å gjøre det riktig, så dette har jeg tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Opp 600 gr denne uka. Og jeg vet godt hvorfor: Jeg har sluttet å føre inn hva jeg spiser. Jeg spiser "sånn cirka", for få måltider, og når jeg ikke skriver ned, planlegger jeg ikke god nok.

 

Har trent endel, men altså ikke bra nok. Nå er det full skjerpings til neste veiing. Blir vanskelig, jeg skal hjem til mor en liten uke, men turer og litt styrketrening må jeg da få til.

 

Hvordan går det med deg da superslanker? Jeg må være her inne litt oftere, bare teit å la være når jeg VET at det virker!!!

 

 

Som sagt: SKJERPINGS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

jeg har alt på g for tida, motivasjonen er på topp, jeg trener og fører alt jeg spiser! Jeg vet at motivasjonen kan svinge, og at jeg er flink en stund, og så gir f en stund for så å ta meg inn igjen. Det er dumt, for da klarer jeg ikke å ta av, men står bare på stedet hvil, fram og tilbake like langt!

 

Men faktisk har det hjulpet med denne motivasjons-cd fra Grete Roede, med avspenning og positiv tenkning. De har den til 49 kroner i nettbutikken. Jeg trenger ikke å høre den hver dag, men med noen dagers mellomrom, så får jeg inspirasjon! Med positive affirmasjoner - fører til at jeg naturlig sier positive og kjærlige ting til meg selv i stedet for å snakke meg selv ned. Så jeg satser på å holde motivasjonen oppe med den, så får vi se hvordan det går! Tror det er viktig å gjøre øvelsene jevnlig, før motivasjonen går ned, så holder jeg motivasjonen på topp!

 

Jeg er så spent på å veie meg på mandag, for nå har jeg vært flink denne uken. Jeg synes egentlig ikke opplegget er så vanskelig å følge, en kan jo unne seg å spise god mat, særlig hvis en planlegger og lager god middag, men det er viktig å være strukturert, og da må jeg ha motivasjon, ellers faller det i fisk. Jeg har sett tydelig at hvis jeg ikke fører opp alt det jeg spiser, så går det galt. En er ofte ikke så flink som en tror..

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, hva har skjedd - tråden vår har havnet på side 2 ?? Følte at jeg ikke kan skylde på lite oppdateringer, når jeg har vært så lite aktiv her i det siste. Tar på meg skylda for den, hehe.

 

Med mitt prosjekt går det skikkelig dårlig.. I følge alle tall, beregninger, fornuft osv skal jeg ha et daglig energiforbruk på ca 2000 kalorier. Evt trimpoeng kommer i tillegg. Med jevn, hard trening tenkte jeg at 2000 kalorier pr dag ville ihvertfall holde meg ca stabil på vekten. Og hva skjer ? Jeg siger sakte opp i vekt igjen. Kroppen vil tydeligvis til gamle størrelser. Sukk ! Sist jeg veide meg viste vekten 74,5 kg. Har ikke turt å veie meg etter det...

 

Så nå er det ned på kalorier igjen. Har en krevende hverdag, så synes 1600 kalorier kan bli litt lite. Satser på å legge meg på 1800 kalorier to uker fremover. Deretter skal jeg våge meg på vekta igjen. Har blitt kjempeflink til å kutte ut kaffe og drikke masse vann. Så det er da noe :-)

Dere hører snart fra meg igjen.

 

Hvordan går det så med dere ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei!

 

Her er jeg igjen. Sist jeg skrev her inne sto jeg foran en uke fri, men klarte å holde meg i skinnet da. Så har det vært 2 utrolig fæle uker, et samlingspunkt i vennegjengen vår døde, så fokus har vært helt andre steder.

Så idag har jeg våget meg inn igjen, veide meg igår og var fortsatt 83,4 kg. Skal fortsette her, trenger rutinene mine jeg.

 

Håper dere andre har det bra, Tussa og SuperSlanker, hvordan er tilstanden hos dere? Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Så trist å høre Snart30. Håper det går bra med deg og at dere i vennegjengen er flinke til å ta vare på hverandre. Varme tanker !

 

Vektnedgang blir uvesentlig i en slik sammenheng.

 

Status for meg er fortsatt 1800 kalorier om dagen. Er sløv med å drikke nok vann, må bli mer bevisst på det. Har ikke veid meg i det siste. Trener mye tung styrketrening om dagen og mulig jeg har blitt tyngre pga økt muskelmasse. Har derfor valgt å ikke veie meg i tilfelle tallet skremmer meg . . :D Men føles som at buksene sitter litt løsere så jeg er fornøyd og føler at matmengden gir meg nok energi.

Fortsatt god helg dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, vektnedgang blir faktisk helt ubetydelig... Men følelsen av å være sprek er god å ha, var ute og løp igår, og planlegger en tur imorgen. Og så prøver jeg å ikke la maten skli ut - og der har jeg faktisk fått igjen for å ha vært flink tidligere i høst, for det er ikke noe stort problem;)

Og ja, vennegjengen er flinke til å ta vare på hverandre.

 

Synes det høres som en god plan å spise så du får nok energi, og når buksene sitter løsere høres det jo helt riktig ut.

 

Lykke til med ny uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...