Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og takk for skryt :-)

Ja, veiedag i dag og vet dere hva - den viste 75,2 kg, dvs OPP 1,3 kg......... Jeg var såpass trøtt så skjønte først ikke at det stod 75 og ikke 74. Etterpå måtte jeg nesten bare le, det er jo helt utrolig ... Så vet dere hva jeg gjorde ? Jeg gikk på nett, fant et kurs og fikk faktisk plass i dag ! Det må jo være noe jeg gjør veldig galt, så da tenkte jeg at et kurs var fornuftig før jeg roter ennå mer med kalorier, mat og trim. Håper det hjelper.

 

Har ikke helt bestemt meg hvilken meny jeg skal legge meg på enda. Jeg diskuterte det med kursleder. Vi ble enige om at jeg kanskje har spist FOR magert, så jeg skal holde meg på 1700 kalorier fremover og være flink til å planlegge måltidene mine og spise mer fete påleggsalternativer. Så får vi se :-) Hjalp på motivasjonen å begynne på kurs !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten oppdatering. MÅTTE bare gå på vekta igjen i dag tidlig for å sjekke om jeg virkelig hadde gått opp så mye på en uke. I dag viste heldigvis vekta 74,3 kg, og det er 1 kg mindre enn i går. Vet ikke helt hva vekta eller kroppen min tulla med i går, men et betydelig hyggeligere tall i dag. Men allikevel glad jeg kastet meg på et nytt kurs, for vekta skal jo ned og ikke opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da er jeg tilbake i heimen etter kurs på hotell uten treningsrom. Jeg var faktisk så sikker på at der var treningsmuligheter at jeg hadde pakka joggesko og løpetøy, så vel rimelig lang ut i maska da mannen i resepsjonen forklarte at der ikke var noe.

Jaja, skal ikke veie meg før torsdag, kanskje jeg klarer å rette opp skaden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter ?

 

Jeg er nok litt for sløv i forhold til kursopplegg, jeg spiser for lite... må skjerpe meg. Har begynt å registrere inn alt jeg spiser og oppdaget to ting : jeg spiser for lite og jeg får i meg for lite fett. Faktisk så rører jeg nær sagt ikke noe fett. Og det er jo ikke helt bra. I morgen blir det laks til middag :-) Ellers har jeg to-tre trimpoeng hver dag og er fornøyd med innsatsen der.

 

Spørsmål : det skal visst være mulig å se hvor mye av dagens kalorier som er protein, karbohydrater og fett her inne på vektklubben. Jeg reigstrer mat og trim, men klarer ikke få frem mer detaljer ut over sum av kalorier. Noen som kan hjelpe ?

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tussa!

 

Ganske tankevekkende å se hva en faktisk spiser ja! Må ha litt fett også, "alt med måte" er vel egentlig det jeg trakter etter når jeg omsider kommer dit jeg skal!

Tror det bare er de som går på kurs som får opp protein/fett/karbohydrat sammensetningen, men hadde ikke du meldt deg på kurs da?

 

Jeg er fornøyd med å ha inntatt ca 1400 kcal før kveldsmat. Kommer til å forbrenne ca 1000 kcal i trening, så da blir det vel bra med ca 1700 kcla inntak. Prøver å holde meg mellom 16 og 18hundre kalorier, så får vi se. Veldig spent på torsdag; har jeg klart å ta igjen noe, eller har jeg gått opp etter hotellopphold uten trimrom?

 

Jaja, er noen trimpoeng igjen før veiing :o

 

Ha en fin uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill Snart30. Ja, det kan nok hende ja. Har fått kode som jeg kan taste inn, men lurer på om det må gjøres når man oppretter profil. Skal høre på neste kurskveld, er greit å slippe å opprette en helt ny profil (spesielt nå som trim-treet begynner å bli riktig så flott, hihi). :-)

Har fått til tre trimpoeng i dag. Etter en periode med lite energi, er det godt å ha overskudd til å tråkke til på trening og synes at det er gøy :-)

Jeg spiser fortsatt for lite.... Synd det ikke er kurskveld den uka her pga vinterferie. Men blir uansett spennende å hoppe på vekta på onsdag.

Krysser fingrene for deg Snart30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er spent på mine vegne Snart30 :-)

 

Hadde ikke helt forventet noen nedgang siden jeg har stått stille en stund. Men trening og lite kalorier har gitt resultater - i dag viste vekta 73, 5 kg. Dvs 800 gram ned ! JIPPI !!!! :-) Veldig motiverende.

 

Legger meg på rundt 1650 kalorier fremover og prøve å få til 2-3 trimpoeng hver dag.

 

Krysser fingrene for morgendagens veiing Snart30, håper du blir like fornøyd som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei på dere!

 

Blir helt satt ut av hvor flinke dere er, sikkert supermotiverende å begynne på kurs! Har tenkt tanken selv! Jeg har tilbrakt uken i Paris og Geneve, uten trimmuligheter men gått lange turer på kvelden så vi får se... I dag er første dagen tilbake i Norge og den starter med trening. Tørr ikke veie meg i dag, venter til neste uke og håper jeg klarer å bøte på skaden jeg vet har oppstått ;)

 

Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82,3 :)

 

Ingen centimeter, men greit det. Skal klare å fortsette med trening og kaloritelling når det gir resultater, men kjenner jeg sliter de ukene ingenting rikker seg. Prøver å tenke positivt, har satt meg som mål å løpe 6 km 3 ganger i uka, øker med 100 m hver gang (er fortsatt tredemølleføre her), så idag er det ny økt.

 

Igår handlet jeg blomster og stearinlys, hjelper med litt nullkalori-luksus ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spupert Snart30 !!! Det er 600 gram ned, er det ikke ? :-)

Bra jobba ! Og null-kaloriluksus er kjempebra !

 

Jeg var skikkelig sliten i dag, men klarte å legge bak meg 7 km på mølla i moderat tempo + litt styrketrening + gikk hjem fra treningssenteret, så er kjempestolt av meg selv. I morgen blir det nok en rolig svømmeøkt, eller kanskje en gå-tur. Kommer an på været :-) Skal ut på byn i kveld, så det blir nok en del vin. La det inn i kaloriregnskapet og brått var alle frimerkene for denne uka brukt opp. Men viktig for motivasjonen å unne seg noe av og til !

 

Ellers ble jeg motivert av Snart30 til å tenke på null-kaloriluksus. Er så lett at mat blir belønning. Her er noen av mine andre belønningsmåter :

- leie / kjøpe en god film

- lese en god bok

- kjøpe meg et blad jeg liker å lese

- Kjøpe meg ny krem eller ny sminke

- spandere på meg massasje

- Når våren kommer : sitte i solveggen og bare nyte det !!

 

Hva er deres null-kaloriluksus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heisann,

 

Jeg jukseveide meg for å se stor skaden var...veier 82 kg...dvs jeg har gått ned en kg. Antar det bare er muskler, men litt morsomt også :D

 

Nullkaloriluksus -

 

Shopping - generelt det være seg en bok, et blad, en topp eller en truse :)

Kino

Reise - bruker å prøve å legge inn en langhelg i halvåret hvor jeg drar og besøker en venn (har en del venner i europa etter å ha bodd ute i flere år). Har derfor kontinuerlig en sparekonto der jeg setter inn noen penger når jeg er veldig fornøyd med meg selv :)

Mamma - er jo en kombinasjon egentlig. Når jeg er fornøyd med innsatsen min tar jeg meg en tur til mamma (hun bor utenfor byen) for en avslappende helg i skogen. Men det blir jo mye hjemmelagd mat og hun er glad i å dulle...hehe

 

Ny uke, nye muligheter folkens! Jeg kjører hardkjør fra i dag av, nå er de seriøse buksene på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, 600 gram ned på 2 uker. Ikke verdens raskeste fart, men riktig vei.

Denne uken skal jeg trene masse - håper jeg da :D

 

Nullkaloriluksus er knall. For meg er det viktig å snu tankemønsteret; det er lett å tenke at "nå er jeg sliten/nå har jeg trent hardt/for en drittdag --> jeg FORTJENER å spise xxxxx" hvor x selvsagt er noe relativt usunt, eller iallefall i stor porsjon...

Mat er mat og ikke belønning. (Ikke misforstå, man kan belønne seg selv med en god middag istedenfor en kjedelig middag, men da er det vel mer at det er en mer TIDkrevende middag?)

 

Men har jeg trent eller er sliten prøver jeg å belønne meg selv med en god bok eller en episode med en bra serie på TV, f.eks. Ikke alltid det funker, men funker bedre og bedre :)

 

Andre bra ting er blader, en ettermiddagslur på sofaen, neglelakk og sminke, ansiktsmaske, lese hele avisen i solen, kino, telefon til en god venninne (har endel rundt omkring i ulike tidssoner, så det kan være litt plunder å få fatt i dem), en god bok (jeg har børstet støv av lånekortet mitt på biblioteket - også helt gratis da gitt!)

 

Blablabla. Nå skal jeg finne senga, ny sunn dag venter imorgen.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Takk for luksus-tips :-)

Gratulerer med en kg ned Anniken !

 

Jeg rakk ikke trene så mye i dag, men har måkt snø i 2 timer, så tror jeg fikk forbrent en del da :-)

 

Ha en fortsatt fin uke ! Jeg kommer med ny oppdatering etter å ha vært på vekta på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Måke snø i 2 timer må jo nesten kvalifisere som to timer styrketrening... Ikke helt, men nesten, er jo både styrke og endel kardio (synes jeg å huske fra jeg sto der med spaden tidligere i vinter...).

 

Jeg har trent idag, merker at det er lettere å løpe - og at jeg må trene mer for å oppnå samme antall trimpoeng! Det er jo et fint tegn på at jeg går ned da :D

 

Nå skal jeg gå tilbake til den spennende boka mi, fyr på peisen og snøvær ute - deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Forresten, er det andre enn meg som har "trøbbel" med kaloriene?

Idag synes jeg jeg har "fråtset", og har akkurat såvidt bikket 1600 kcal, er kanskje litt i minste laget ettersom jeg har forbrent litt over 1300 kcal, men jeg er da god og mett.

Andre dager kan jeg legge inn etter middag og være over 1600 kcal allerede.

Trodde jeg begynte å kunne dette nå, men tydeligvis ikke helt.

Men man holder vel ikke identisk kaloriinntak fra dag til dag når man ikke fører inn hva man spiser...

 

Hvor jevnt er deres kaloriinntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Må innrømme at jeg ikke klarer å holde så stødig kalorinntak som jeg skulle ønske. Jeg trodde at å delta på kurs skulle gi meg litt mer disiplin til å planlegge dagen og måltidene, men jeg føler på noe av det samme som deg Snart30. Noen dager står jeg opp veldig tidlig og da føler jeg at matmengden ikke strekker til, selv om jeg prøver å drikke masse vann og dele opp i mange små måltider (og har planlagt måltidene). I dag fikk jeg skikkelig blodsukkerfall og følte meg helt kreftesløs utpå ettermiddagen. Andre dager er jeg mett av lite og synes jeg må tvinge i meg mat for å komme opp i 1600.

 

I morgen skal jeg veie meg og gjøre opp litt status om hva jeg skal gjøre fremover. Føler at jeg driver rovdrift på kroppen min, har veldig lite energi og tror jeg må øke i kalorier. Skal på kursmøte i morgen, så får se hva konklusjonen blir i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

81,9 :)

400 gram ned denne uken, og noen centimeter inn også, veldig fornøyd.

Hvordan gikk det med deg igår da Tussa?

 

Jeg har nå gått ned litt over 5% av min opprinnelige kroppsvekt, når jeg ser sånn på det blir det plutselig en hel del ;) Vet ikke helt om jeg noensinne kommer til å komme ned i 72 kilo (som er punktet hvor jeg når den "magiske" BMI på 25), men vi får se. Det er jo uansett lenge til...

 

Ha en fin dag jenter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Suuuupert Snart30 !! :-) BRA jobba !

 

Vel, veiedag i går ga nye overraskelser. Måtte kontrollveie i dag for å være sikker på at det stemte, mtp at det ikke stemte sist. Vekten viste 74,5 og 1 kg opp... På kurset ble jeg veid til at jeg hadde gått ned 400 gram siste to uker.

 

Den siste tiden har jeg vært slapp, uopplagt, ikke hatt tiltakslyst og kjent på både svimmelhet og hodepine. Sammen med kursleder ble vi enige om at jeg skulle øke kalori-inntaket mitt. Så de neste to ukene skal jeg legge meg på 1800 kalorier for å se hva kroppen mener om det. Kjente allerede i dag at det er litt vanskelig. Hodet er innstilt på at "spiser jeg mye, så legger jeg på meg". Men med 2 trimpoeng hver dag skal jeg fortsatt ha 500 kalorier i underskudd, så må prøve å opprettholde 1800 kalorier. I dag ble det 1750, fornøyd med det.

 

Har jogget ute i det nydelige været i dag og 600 kalorier forbrent :-)

 

Jeg har fått lagt inn kurskoden i profilen min og får nå opp hvordan inntaket mitt er fordelt på karbohydrater, proteiner og fett. Veldig fint å få en oversikt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hm, så kjedelig Tussa! Å gå opp i vekt er bare så utrolig nedtur ;)

I tillegg blir det ekstra fokus på mat, kjenner igjen følelsen av å spise for mye (dvs, tro at jeg spiser for mye), og det er ikke greit i det hele tatt. Jeg kan slites mellom å tenke at jeg spiser for mye, tenke at det er farlig å være redd for å spise for mye, og ende opp med å tenke at "når jeg likevel ikke går ned i vekt er det vel det samme hva jeg spiser!".

 

MEN, vi er vel begge sprekere enn vi var da du startet denne tråden, Tussa, og du er betydelig lettere enn i starten!

Godt du har en kursleder som hjelper deg, jeg krysser fingrene for at det er dette som virker.

 

Hvordan går det med deg da Anniken? Flere veiinger?

 

Jeg hadde masse trimpoeng igår, idag har jeg "hviledag" og kjenner på alle musklene som verker etter styrkeøkta igår;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei dere,

 

Tussa jeg er helt overbevist om at du kommer til å rase ned når du får orden på kaloriinntaket ditt. Kan ikke skjønne annet når du er sunn, spiser riktig og trener så mye som du gjør! Skjønner veldig godt at det er veldig frustrerende, jeg er litt der selv og får "gi opp" tanker og lyst på sjokolade av motgang ;)

 

Veide meg igjen i går, fortsatt på 82 kg....veldig happy med det, men litt redd for at det er "fake" kg, da jeg ikke har trent så mye, vært syk og syndet med mye vin pga reising. Men men, nå sitter jeg her og skriver fordi jeg har UTROLIG lyst på Smash! Jepp selvkontrollen er ikke på topp for tiden, men jeg skal ta en dusj, gå ut i solen og vandre innom treningssenteret på vei hjem fra byrunden!

 

Kos dere med sol og helg!

 

Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Godt å høre fra deg Anniken ! Hehe, viktig med en vilje av stål når Smash-suget kommer ! Å gå ut i dette nydelige været er et flott alternativ. Godt å høre at du er happy med vekta. Det motiverer for videre innsats.

 

Tusen takk for support ! De sier at de siste kiloene sitter hardt.. Men jeg håper dette virker. Målet mitt nå er å gi kroppen min tid til å bli vant til litt mer kalorier, og ikke bare "gi opp" etter en uke og senke kalorienen igjen. Jeg skal holde meg på 1800 en liten stund nå. Jeg jogger/løper nesten hver dag nå og 1600 kalorier er nok i minste laget. I dag ble det en lang tur ute i sola og 3,2 trimpoen (630 kalorier forbrent i følge pulsklokka). Er veldig fornøyd med treningsinnsatsen om dagen.

 

Vi må ha troen og se fremover. Innsatsen vi gjør MÅ gi resultater på sikt. Og viktig å ikke bare tenke på kg, men også cm, strammere kropp og sunnere og sprekere kropp generelt. :-)

 

Jeg skal spise middag borte i dag og jeg vet det blir pizza. Ikke det sunneste, men man kan ikke slutte å leve selv om man går på kurs og skal være fornuftig. Skal kose meg, men prøve å begrense inntaket. Hehe !

 

Fortsatt god helg !! Snart er våren her for fullt ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...