Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anniken81

Oj, flink! Jeg jogget onsdag og var på bootcamp i dag tidlig. Gått byen rundt med mamma i dag, men spist masse is i kveld...fikk sånn må ha noe digg ånd over meg :)Gruer meg til neste uke, reiser på torsdag og kommer ikke hjem før 30 mars....håper på hoteller med treningsstudio men usikker på om det faktisk er det overalt :(

Skal trene lørdag og søndag. SKAL!

1-2 glass vin er perfekt, 1-2 ganger i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart30

Å du hildrande du!

 

Veide meg omsider igår, riktig nok midt på dagen, men likevel. 85,9 kilo, en kilo lettere enn på mitt tyngste :(

Påska er 4 uker fram i tid, da må vekta være 81,9 kg.

 

Plan:

Regelmessig MAT

Ingen sjokolade, smågodt, kake eller potetgull/nøtter.

Maks ett glass vin

Minimum 30 minutter trening per dag. Hver dag.

 

Deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Må le av meg selv.

Første dagen "back om track" er alltid superbra, full av pågangsmot. En drøy time jogging og motbakkegange, supersunn mat, og jeg kommer ikke til å få i meg nok kalorier.

Hvorfor i alle dager kan jeg ikke klarer å gå ned i vekt og legge om matveien sånn at jeg slipper å være enten eller?

 

Sikkert flere enn meg som har tenkt den tanken gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hindrande du! Ja her må det jobbes! Ingen tvil om det over hele linja!!

Flink er du som klarer å holde deg på matta en lørdags kveld. Jeg spiste fire sjokoladeegg jeg...hehe...men jogget på dagen da :) Prøver å maksimere sola og jogge en del nå, vil ikke ødelegge ryggen på crosstraining før jeg reiser :(

Veide meg i går: 80.01..... til påske burde det være 75...men nå reiser jeg torsdag og kommer ikke hjem før 30 mars....men skal ta med treningstøy og håpe at små hoteller i kina har tredemøller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Små hoteller i Kina høres jo ellers spennende ut. Jeg har fundert på om jeg burde pakke sånne strikk instansen, de tar jo veldig liten plass. Gjerne noen trenings-DVD-er også, men jeg er utrolig lite disiplinert når et kommer til å følge instruksjonene. Når det er sagt har jeg jo klart det noen ganger, får prøve meg på neste kurs.

 

God tur, håper du får logget det på noen ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Urk.

 

Som jeg visste, det kommer nedturer.

Jeg vet jeg har trent mer siste uka enn de to siste månedene, spist sunt og så videre.

Imorgen har jeg invitert på middag. Trodde det var optimalt, men her kommer det dessert og vin. Får ta en ekstra treningsøkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hm, du er vel på et lite hotell i Kina. Forhåpentligvis med tredemølle og uten frityrstekt mat;)

 

Vekta viste idag 83,9, 2 kilo ned denne uka. Godt at det går greit første uka iallefall! Skal jobbe mye natt denne uka, alltid utfordrende.

Igår ble det ikke 30 min trening, derimot totalshining av stue og kjøkken og 1 glass vin. Joggetur idag der klokka viste 650 kcal brukt, så det får deles på to det da.

Så får vi se, som jeg har sagt så mange ganger før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt dytt.

 

Som jeg visste, vanskelig å trene med nattarbeid. Blir gåturer og litt pilates, prøver å spise fornuftig, og ikke minst: ingen sjokolade eller kaker.

Jeg henger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytter igjen.

Love meg selv at idag fortjener jeg en joggetur. Har klart minimum 30 minutter hver dag så langt. Neste uke er det et hotellrom uten trening, men får se om det ikke blir noen strikker i bagasjen, gange til/fra flybuss osv. Det skal gå.

 

Ser fram mot livstegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hurra!

Vekt idag; 82,9 kg, ned 3 kilo på 2 uker!!! Da må jeg jo nå målet mitt om 4 kg på 4 uker.

Denne helga er det frihelg og venninnetur, noe som er en utfordring... Skal trene i ettermiddag og søndag, håper å få presset inn en økt imorgen også. Gir meg selv lov til litt potetgull, sjokolade, nøtter og vin, men bare på lørdag.

Ellers skal jeg kose meg med å slappe av, trene, lese blader og skravle. Blir ikke hyggeligere av masse pottis (den siste skal jeg tatovere i panna - iallefall mentalt!)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

HEihei, du er så flink! Herregud! Jeg er hjemme på svipptur, var i Uganda i forrige uke, drar til Kina mandag.... krise med mat - men klarte å holde meg unna alkohol og godteri! VEkta var 79 i dag tidlig, men nå har jeg spist masse sjokolade...og pasta...SERIØST! Men feirer at jeg ble tante for første gang i går...usj...også en måte å feire på :( Jaja, jeg løp i dag og skal løpe i morgen....og forhåpentligvis mandag før flyet går..

 

Når du kan skal jaggu jeg også skjerpe meg! Motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei!

 

Så kjekt du rakk innom:)

Jeg har vært på jentetur, ca 4500 kalorier igår og null trening. Logga rett inn her da jeg kom hjem, fikk på meg joggeskoa og jogga en liten time, 493 kalorier på pulsklokka. Sunn middag, lå skillingsboller her fra en venninne, spiste en til dessert og la resten i fryseren.

Jaja, en dag med totale utskeielser får vel gå, blir jogging + syklingtil/fra jobb imorgen og tirsdag. Møter hele onsdag+ torsdag, planen er å gå til og fra flybuss og ha med strikker på hotellet, og få trent fredag, lørdag og søndag. Uka etter er det enda mer reising, men jeg SKAL få trent.

 

Tantebarn er det verd å feire. Jeg mener jo at man skal feire, men man må ikke la alt være feiring... Alt er sunt i moderasjon, større mengder trening og mindre mengder sjokolade, vin og pottis må være målet. Som vi skal nå.

 

God tur igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hahaha!

Våkna til snø og kuling, altså null sykling og null jogging. Trente litt styrke hjemme.

Har jogga idag, veldig fornøyd. Fokus på mat og å klare å knekke inn gange og styrketrening på møtedagene, melder tilbake fredag tipper jeg. Da er det veiedag igjen, spennende!

Kjenner at kroppen fungerer bedre, har gått så fint til nå, håper jeg klarer å holde fokus framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Drittdag.

Det går ikke an å ha en lørdag med null fokus. Iallefall ikke når det er snø mandagen, 10 timer møte inkludert bursdagskake på onsdagen, 10 timer møte og stengt salatbar på Gardermoen på torsdagen, og totalt demotivert på fredagen ettersom vekta i dag morges viste 83,9 kg.

 

Dritt. Dritt. Dritt.

 

Nå skal jeg rydde og vaske litt, legge meg relativt tidlig, og jogge imorgen tidlig. Er 95% sikker på at løsningen er å trene regelmessig og helst tidlig på dag, så klarer jeg å fokusere resten av dagen.

 

Jeg gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Litt filosoferinger på morgenkvisten...

 

Har invitert til middag ikveld. Middag på lørdager blir jo ofte med vin og dessert. Jeg er fullt klar over at jeg ikke trenger å drikker vin eller lage dessert, men det jeg spør meg selv er hvordan jeg vil ha det. Målet mitt er igrunnen todelt: gå ned i vekt, men også finne en livsstil som gjør at jeg holder meg der jeg ønsker å være.

Etter gårsdagens skuffelse har jeg mest lyst til å ha noen intensive uker med trening, alkohol- og dessertfri og ultrasunn mat.

Samtidig vil jeg holde på det sosiale. Problemet mitt er ofte at det blir enten eller. Enten trener jeg og spiser bare sunt, eller det sklir helt ut. Enten er her strigla og rent eller helt katastrofeområde. Enten leser jeg bøker og aviser, eller så kollapser jeg foran TV'en eller surfer endeløse timer på nettet.

 

Det er selvsagt ikke så svart-hvitt, men tror jeg må innfinne meg med at det blir middag og saktere nedgang, men på ett eller annet vis må jeg klare å venne meg til å "forebygge" middag og vin med en løpetur e.l.

 

Andre som har tanker om balanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jeg har tydeligvis mistet motivasjonen, kjenner meg som et sort hull når det kommer til mat. Holder meg her inne og prøver å finne igjen motivasjonen da. Syklet til og fra jobb, var da noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei!

Da er jeg tilbake i Oslo, jesus det er så deilig å være hjemme igjen! Treningsformen er laber, svømte tre ganger i Kina forrige uke...ingenting utover det siste 2 ukene! SHIT! Kom hjem fredag og stort sett bare spist og kost meg siden, avsluttet i går med vafler...hehe...

Vekta viste 78 i går, helt rart da jeg har spist utrolig mye god mat når jeg har reist - men samtidig i Kina spiser de bare vanlig mat - ikke noe søtsaker. Så ble faktisk to uker uten kaker osv. Men utrolig mye god mat! De spiser jo middag til lunsj og middag....og av og til fikk jeg litt nok og måtte bare ha en pizza og se amerikanske tv serier. Hehe. Uansett. Nå er det tilbake til hverdagen! Lar påske være påske og har bestemt meg for ingen godteri på hverdagene (dvs mandag til fredag). Skal jogge en tur i dag (må starte rolig, kroppen er jetlegged og lite enig i at den skal bevege på seg!). Må jobbe mandag og tirsdag så da blir det jogging. Skal også prøve meg på en langtur i marka en dag, dra hjem til mamma noen dager og jogge litt der også. Jeg vil ned i 70 kg! FUCK altså! Men må få matrutiner under kontroll igjen. Siden jeg ligger mentalt 7 timer foran norsk tid er kroppen sulten på helt rare tider..blir litt småsurrete av hele saken :)

Nå skal jeg kose meg med grovt brød fra godt brød med kokt egg...hihi...ting man savner på hotell :)

Er deilig å være tilbake, gleder meg til å komme i treningsrutine igjen og få ting under kontroll :) Men tro du meg, leste innlegget ditt om sosiale vs holde skjema. Jeg sliter med det samme, rett og slett må prøve å få til en kombinasjon. Eks: jeg har datet en kar i noen måneder nå, har jo da ikke sett han på nesten 3 uker pga reise. I går lagde han frokost til meg, var så fornøyd der han sto og lagde omelett - først stekte han baconbitene i smør!, brukte masse ost og masse h-melk i...jeg gråt på innsiden men seriøst kunne jo ikke si til manne - du det der spiser jeg ikke for det er rent fett! Hehe, han hadde nok kastet meg ut :) Så alt med måte, men greit å være obs!

 

Håper du får en koselig påske og holder balansen i gang :)

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Velkommen hjem!

 

Jeg er igjen ute å kjøre. Masse jobbing forrige uke, rakk ikke å trene skikkelig. Nå har snøen kommet, av alle tider. Har fri, suller hjemme og rydder (har en forestilling om at livet mitt er bedre om jeg bare rydder), og kvir meg til å gå ut i snøværet. Hadde forsåvidt vært greit om det bare var idag, men var jo sånn igår og dagen før der igjen også.

Urk. Fokus? Ikke det minste.

Som jeg har spurt meg så mange ganger før: jeg vet jo hvordan jeg vil ha det, og jeg aksepterer at jeg ikke kan være strukturert og flink HELE tiden. Men mesteparten burde jeg da klare.

 

Huff.

 

Ingen påskegodt så langt, så noe bra er det da;)

 

God påske, ta en ekstra joggetur heller enn å tenke på omeletten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, trodde det bare var meg som var sløv og ute av det. Dvs, er jo mulig du har full konsentrasjon men bare er på et lite hotell i Kina eller noe...

 

Her går det så trått at jeg griner. Jogga idag for første gang på ei stund, var min bursdagsgave til meg selv. Jepp, 33 år, hadde ikke tenkt jeg skulle sitte her og fortsatt ønske meg ned i vekt.

 

Nå er forsåvidt vekta lånt bort, kanskje jeg skal fokusere bare på mat og trening (og ev centimeter) uten vekt en stund?

 

Prøver.

 

Boller igår, (sunne) vafler idag. Forsøker meg på en hvit uke, iallefall (selv om jeg ser venninnemiddagen på lørdag "true" med drikkepress i det ikke altfor fjerne...)

 

Er du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei!

 

Sorry! er det ikke det ene er det det andre!! Maatte hoppe paa et fly til England og ta litt tanteansvar...niesen sover ikke (snakker uke fire her!) og nekter og amme...noe som er knusende for mor. Saa legger en uke til paa null trening og smiler videre...huff. MEN! kommer hjem i morgen og da er det ingen reiseplaner for to kortere turer i mai! Og!!! jeg har meldt meg paa en ny type bootcamp, var Groupon tilbud i Oslo for noen dager siden - 750 kroner for to morninger i uka i 8 uker! Saa here goes, fra 7 mai er det full pakke mandag og torsdag morgen. Seriost begynner aa bli litt deppa av denne slappheten, maa komme inn i rutine igjen. Jeg satser stort paa jogging, sykkel i marka og bootcamp. Og svomme i frognerbadet naar det aapner i mai. Har store haap og setter meg igjen maalet 75 kg for 15 mai! Skal veie meg paa fredag morninger fra naa av.

Haaper du klarer deg bra, blir artig aa hore hvordan det gikk i helgen :)naar jeg tenker meg om har jeg folgende planer for uka :

mandag - kommer hjem, haaper paa en liten joggetur eller sykkeltur

tirsdag - sykle eller jogge + middag med to kompiser

onsdag - bootcamp

torsdag - bursdagskake med vennegjeng.....jeg har sagt jeg skal bake pga jeg er jo aldri her saa maa kompensere!

fredag - lang sykkeltur eller jogge eller bootcamp paa morningen..

lordag/sondag - sykkeltur/joggetur/bootcamp paa lordag om vaeret suger!

 

Skal rapportere underveis!

 

Tjallabeis og ha en finfin sondag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, venninnelunsj/middag gikk som venta; superhyggelig, masse god mat og nok vin.

Sånn var det.

Idag har dagen rusla og gått, forberedt litt ulikt, rydda, og ikke trent.

Imorgen er det ny dag, og så skal jeg på konferanse en uke, skal bo hos mor som trenger litt pleie for øyeblikket, så håper ikke all tid går til kurs og pendling, men at det blir litt tid til trening også...

Strever med å finne fokus her, men har jo klart det før, så jeg må da klare det igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om en fin dag - omsider;)

Skikkelig travelt, men klarte å sykle til byen (ikke langt, men bakkete), jogga 40 minutter, trente pilates/styrke hjemme og har spist sunt.

 

Bra start på uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Flott! Jeg lå på sofaen og spiste suppe i går, helt utslitt etter en uke med babyen! I dag har jeg imidlertid syklet i 2,5 timer! Forbrant 1100 kalorier!! Men så har jeg vært på middag og spist indisk suppe, nanbrød og is....usj! Så i balanse tipper jeg ;)

I morgen bootcamp på planen, vi ruller på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet i 2,5 timer, det er jo knallbra!!!

Jeg gikk tur før jeg kom meg avgårde på kurs idag morges, og trente pilates. Vondt i kneet, så ingen jogging. Planlegger det imorgen tidlig dog.

Merker at viljestyrken øker med trening; var bordservering til lunsj, altså får alle dessert. Spiste to skjeer og lot resten stå, veldig fornøyd. Håper jeg klarer å holde meg i det gode sporet, men blir vel litt opp og ned som alltid, tenker jeg.

 

Nå er det natta, søvn er også viktig for vekttap;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...