Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt det glimrende på ferie. Trente hver morgen de første dagene, superdeilig. Gikk ikkje opp ett gram:)

Nå derimot... Stress, ingen tid for trening, mørketid og masse jobb. Skal jobbe imorgen, planlegger tidlig kveld og styrketrening før jobb.

Nå er det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei, jeg er tilbake etter reisemaraton. Landet fra Nairobi i dag tidlig og ligger på sofaen som et slakt! Har null energi og har jobbuke foran meg fra helvete! men skal prøve å få til så mange treninger som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisemaraton er dritt. Får alltid problemer med å svare blid og hyggelig når folk kommer med "så heldig du er som reiser så mye" ;)

Ikke velger man mat selv, treningen blir så som så, ny seng hver natt....

Jaja. Jeg skal faktisk ikke fly en eneste gang denne uken, og "bare" en natt på hotell.

Hadde med nye joggesko på siste tur, resultatet ble 20 minutters gange, gnagsår og ikke noe mer trening den uka.

Idag har jeg gått tur/jogga og trent styrke, superdeilig! Maten vil jeg ikke spekulere i dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å presse meg selv igang igjen, så derfor innom her. Som alltid vanskelig med november og mørketid :(

Klar for senga rett etter jobb, eller iallefall sofa og et glass rødvin. Hotell uten treningsrom igår, mørkt idag, finner ikke hodelykta.

Imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tidlig hjem fra jobb for å gå tur i dagslys. Skikkelig glatt, så skal være glad om jeg klarer å trene imorgen, falt så lang jeg var rett på rygg. Måtte le der jeg satt og kjente etter at jeg var i ett stykke ;)

Kjenner meg som et matvrak, men det er vel bare å trene på, så pleier det å ordne seg.

Skulle egentlig gjerne ha vært ferdig her inne, komt til "hold vekten", men er ikke fornøyd. Så da er det vel bare å fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heisann,

 

Tror du ikke den forbanna ryggen røk igjen på søndag? Forbanna drit! Jeg var ganske flink også, var på boksing på onsdag, bikram yoga torsdag og spinning søndag. Men midt i spinningen smalt det i ryggen og nå er jeg tilbake på 50% sykmelding :( Veldig drit siden jeg har masse planer og alt bare blir ødelagt når jeg ikke kan sitte...for eks - skal i teater i morgen (forsinket 31 års gave fra flere venner, skal ha middag og teater....) går jo sikkert ikke, men jeg må prøve for å ikke skuffe de for mye :(

Skal ta MR i morgen for å sjekke om det er noe galt eller ikke, håper på det beste. Får bruke neste ukene til å gå turer og kose meg i kulda...eller noe i den dur :)

 

Håper du har det bra, pass deg for knall og fall - ryggen må du ta vare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er jeg!

 

Har vært mer borte enn hjemme siste tiden (litt som vanlig egentlig). Føler det går ok.

Får ikke trent skikkelig, men prøver meg på litt styrketrening eller yoga om morgenen (ca 15 minutter), og går : går til bussen, til byen, med bikkja, mellom møter, trapper og så videre. Klærne sitter som før, ikke bedre, men ikke verre heller.

 

Kjente meg superheldig når jeg leser om deg med 100% sykmelding! For meg er det iallefall MYE lettere å spise sunt og drikke nok vann de dagene jeg starter med trening, selv om det bare er 15 minutter. Er jeg syk blir det lett at jeg "fortjener" både det ene og det andre.

 

Nei huff!

 

Hvor lenge er du sykmeldt da? Viste det noe på MR? (skjønt MR kan jo vise så mangt... )

 

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Hvordan er det med deg?

 

Jeg prøvd å holde meg litt i aktivitet i jula, men jammen var det tungt å prøve seg på jogging idag ;)

Skylder på isen som ligger mange steder, men ble da tur og styrketrening. Har ikke vært på vekta enda, vet ikke om jeg tør. Må iallefall få fokuset på rett sted igjen.

 

Spent på om du er frisk igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hallo og godt nytt år!:)

 

Her går det ok, er tilbake på jobb, ryggen er møkk og får ikke trent! Har prøvd å holde meg litt i aktivitet - gått turer i ferien, men deprimerende å ikke få trent. Snakket med kiropraktor i dag og hun sa at fram til sommeren bør jeg kun trene coretrening...det er mye slynge, elipsemaskin og svømming det :( Og kroppen er blitt dvassen, alt henger og slenger føler jeg! Men bestemt meg for at siden jeg ikke får forbrent så mye kalorier må jeg ta det igjen på inntaket.

Har spist kalkun på 3 dagen i dag...haha...mye rester! Men målet er en dag av gangen - null godteri/kaker på hverdager og begrense utskeielsene til en dag i helga. Prøver også å kutte karbohydrater på hverdager - dvs brød, ris, poteter, pasta osv.

 

Men joa jeg henger i stroppen og jobber på ;) Skal flytte i februar (kjøpte ny leilighet for halvannet år siden, ferdig nå i februar) og siden jeg bor i 5 etasje uten heis blir det litt tøft når jeg ikke har mulighet til å bære noe...men men skal nok løse seg til slutt ;)

 

Er vel bare en ting å gjøre nå - sette i gang forsett 2013 - veie 70 kg før 1 juni!

 

Godt nytt år igjen, blir et spennende år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt! Men det er bra med trening, og core- trening, selv om det er kjedelig til tider.

 

Har prøvd å motivere meg selv idag, leser at en må se på trening som en jobb, bare gjøre det. Jeg prøver også å ta en dag om gangen. Problemet med den treninga i hverdagen er tida... Ja, jeg vet jeg akkurat sa man måtte se det som en jobb, eller pusse tennenen, eller noe sånn ;)

Idag ble det gåing og 10 minutter pilates på morgenen, i morgen tidlig er det 12 minutter styrketrening. Og ikke sjokolade eller kake eller sånne greier.

Vågde meg på vekta idag, 85 kilo. Nå ser det mye ut, men idag morges var jeg lykkelig, tror det bare var ett kilo opp fra før jul.

Herremin, har ikke gått ned mer enn to kilo siden jeg starta å henge med på denne tråden, det er jo forferdelig!

Jada, jeg trener mer, spiser sunnere, er mer stabil i vekt - men stabilt høyt er kanskje heller ikke noe mål?

 

Huff, nå ble meg pessimistisk:(

 

Får ta kvelden, avtale om den styrketreninga imorgen. Og lørdag. Og søndag.

 

Har forresten ett nyttårsforsett for 2013: aldri være fyllesyk! Kom etter 1. nyttårsdag, hehe... En dag med fyllesyke er så bortkasta, man får ikke trent, pøser på med brus og usunne greier. Og så ta en dag av gangen, trene hver dag, om det så bare er pilates i ti minutter om morgenen.

 

Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, hvis du klarer aldri mer fyllesyk er det himla imponerende!

 

Her er det mye sofa og sjokolade! Gikk tre lange turer forrige uke da, etter jobb for å myke opp ryggen - føler deg ikke så høy i hatten når du omtrent gråter av smerte etter å ha sittet noen timer på møte! Not good!

 

I morgen er det starten på 2013 for min del! Ingen karbo! Ingen sjokolade/godteri/kaker osv!

Har handla inn til suppelaging i morgen og satser sterkt på at det skal bli trenden ja. Suppe er jo veldig godt, bruker mange oppskrifter på Trines matblogg - hvis du ikke har oppdaget den bloggen må du kaste deg på, skikkelig mye godt der :)

 

Så søndag, jeg sitter i sofaen og jobber - sniktitter på tour de ski og planlegger kyllingmiddag med rotgrønnsaker. kunne vært verre og kunne vært bedre - dvs hverdagen er over oss igjen ;)

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror nok ikke jeg klarer det. Er et godt mål dog;)

 

Merker det er mange som tar seg i nakken, ser tråden vår synker raskt nedover! Så en innmari bra tittel; "evig slanker blir evig slank" eller noe sånt...

Vekta var utrolige 85,5 idag. K-R-I-S-E-!

 

Hva kan jeg si? Idag har jeg spist hyppig, rett ut på tur etter jobb, godt tempo i en time. Så hjemmelaget pizza (med speltbunn, karbonadedeig og grønnsaker, littegranne ost), og ingen vin. Har faktisk trent hver dag, om så bare litt pilates og en tur.

Imorgen håper jeg å få trent intervaller, om kneet tillater det...

Lykke til med hverdagen, jeg gleder meg til hver dag av min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det omsider intervaller.

Gått tur hver dag, og trent styrke el pilates. Idag mangler styrketreninga, får se om jeg skal vaske gulv før eller etter.

Før, ble det.

Har gått tilbake til "start"; sier jeg til noen hva jeg skal trene er det vanskeligere å la være;)

 

Hvordan går det med hverdag og karbokutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Lover deg altså, jeg drømmer om å løpe intervaller...hehe...når du ikke får lov å gjøre noe så skal man jaggu ha lyst å gjøre det liksom!

 

Hverdagen har gått sånn noenlunde, gikk på en indisk mat smell i går...kjæresten min hadde drømt om indisk hele dagen og jeg kunne jo ikke komme med - slankekur så nei takk! Så ble dal og nanbrød...kunne forhåpentligvis vært verre. Spiste derimot knekkebrød til frokost og lunsj så ikke fullstendig krise :)

Vært hos fysio i dag og fått treningsprogram med slynge! I morgen er det 20 min på elipse og 20 min slynge - gleder meg faktisk litt :)

 

Jeg syntes vi er flinke uansett utgangsvekt og statusvekt jeg! Men skader jo ikke å kjøre på litt nå i 2013 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Leste innlegget ditt og klarte å dytte meg selv ut på jogging. Digg!

 

Kjenner det er godt med trening og sunn mat, så ser vi om resultatene kommer.

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er det deilig med hverdag hjemme!

Har trent hver dag, spist relativt sunt, sover nok, hybelkaninene er i sjakk og jeg har sett de fleste vennene mine siste uka.

Imorgen er det på'an igjen, med morgenfly og konferanser i 4 dager :blink:

 

Intensjonene er selvsagt gode, så da krysser jeg fingrene for at jeg faktisk har klart å lage meg en vane med å trene om morgenen, om så bare 10 minutter pilates. Kjenner meg så flink når jeg får gjort det, at det hjelper meg til å ta bedre valg gjennom dagen.

 

Kjør på, 2013!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Jaggu er hverdager herlig :) Jeg har sagt fra meg reising første mnd pga ryggen, litt koselig å være i Oslo også! Er onsdag og har trent to ganger denne uka - 25/30 min på elipsemaskin og 30 min slyngetrening. Føler ikke det forbrenner ekstremt mye men babysteps. I morgen skal jeg lage en massiv nigella lawson chiligryte og på fredag skal jeg dra den med meg på beitostølen :) 8 venner som skal på helgetur, masse kos og god mat. Forhåpentligvis litt skigåing - håper ryggen holder. Skal ta meg en tur for meg selv så jeg slipper de andre som trener til birkebeinern :P

 

Spiste en sjokoladebit i dag etter trening, var så fysen...men spiste suppe til middag.

Hverdag! rett og slett :)

 

Føler jeg er i gang med en treningsrutine nå, blir gøy å kjøre på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg frykta er det vanskelig å holde rutinene gående på kongress :(/>

På den ene siden var jeg flink, trente pilates 2 av 4 dager og løp på tredemølle en dag. Spiste halve desserten og drakk et halvt glass vin til middag.

På den andre siden trenger en faktisk ikke ta dessert til lunsj, da er det en selv som bestemmer! Og å trene 10 minutter pilates er jo "ingenting", det klarer man uansett hvor tett programmet er.

La religøst inn maten for igår, 2400 kalorier. Veldig sunne kalorier, men ca 700 for mye for en dag med helt eller under gjennomsnittlig aktivitet :angry:/>

 

Men, jeg skal ikke gi meg. 84,9 idag morges, altså ikke opp og ikke ned. Dvs, det er jo lavere enn 7. januar, men likevel.

 

 

Sukk.

 

 

Hm. Har fundert litt.

Om jeg har gått ned 600 gram fra 7. januar, så er det ca 300 gram i uka.

300 gram i uka svarer til 300 kcal i underskudd per dag, og vil gjøre at jeg går ned 4,8 kg på 16 uker.

Vekta skal da gå nedover som følger:

Uke 4: 84,6

Uke 5: 84,3

Uke 6: 84,0

Uke 7: 83,7

Uke 8: 83,4

Uke 9: 83,1

Uke 10: 82,8

Uke 11: 82,5

Uke 12:82,2

Uke 13: 81,9

Uke 14: 81,6

Uke 15 (bursdagsuke): 81,3

Uke 16: 81,0

Uke 17: 80,7

Uke 18: 80,4

Uke 19: 80,1

Uke 20 (17.mai-uka) 79,8

Uke 21: 79,5

Uke 22 (1. juni-uka) 79,2

 

Treigt som helvete, men kanskje mer realistisk. Siste uka av august skal jeg da være nede i 75,3, og forutsatt at jeg holder helt stabilt tempo skal jeg siste uka før jul veie 70,5 kilo. Tror egentlig det er så lavt som jeg kan komme...

 

Får prøve å holde fast på det skjemaet.

Nå er det ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg frykta er det vanskelig å holde rutinene gående på kongress :(/>/>

På den ene siden var jeg flink, trente pilates 2 av 4 dager og løp på tredemølle en dag. Spiste halve desserten og drakk et halvt glass vin til middag.

På den andre siden trenger en faktisk ikke ta dessert til lunsj, da er det en selv som bestemmer! Og å trene 10 minutter pilates er jo "ingenting", det klarer man uansett hvor tett programmet er.

La religøst inn maten for igår, 2400 kalorier. Veldig sunne kalorier, men ca 700 for mye for en dag med helt eller under gjennomsnittlig aktivitet :angry:/>/>

 

Men, jeg skal ikke gi meg. 84,9 idag morges, altså ikke opp og ikke ned. Dvs, det er jo lavere enn 7. januar, men likevel.

 

 

Sukk.

 

 

Hm. Har fundert litt.

Om jeg har gått ned 600 gram fra 7. januar, så er det ca 300 gram i uka.

300 gram i uka svarer til 300 kcal i underskudd per dag, og vil gjøre at jeg går ned 4,8 kg på 16 uker.

Vekta skal da gå nedover som følger:

Uke 4: 84,6

Uke 5: 84,3

Uke 6: 84,0

Uke 7: 83,7

Uke 8: 83,4

Uke 9: 83,1

Uke 10: 82,8

Uke 11: 82,5 (BMI<29)

Uke 12:82,2

Uke 13: 81,9

Uke 14: 81,6

Uke 15 (bursdagsuke): 81,3

Uke 16: 81,0

Uke 17: 80,7

Uke 18: 80,4

Uke 19: 80,1

Uke 20 (17.mai-uka) 79,8 (BMI<28)

Uke 21: 79,5

Uke 22 (1. juni-uka) 79,2

 

Treigt som helvete, men kanskje mer realistisk. Siste uka av august skal jeg da være nede i 75,3 (BMI26,3), og forutsatt at jeg holder helt stabilt tempo skal jeg siste uka før jul veie 70,5 kilo (BMI 24,6). Tror egentlig det er så lavt som jeg kan komme, er ikke spesielt vever eller spedbygd av meg ;)

 

Får prøve å holde fast på det skjemaet.

Nå er det ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Prøvde å redigere innlegget fra igår, men klønte det litt til. Må passe meg for å kjøre i den andre grøfta, der jeg istedenfor å "unne meg" og "slappe av" veier alt på gramvekt og overanalyserer...

Vekta var 84,5 imorges, så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt, dytt.

 

Nattevakt er drepen for trening. Tvinger meg selv ut for å gå tur mens det enda er lyst, så jeg skal kjenne meg litt mer meneskelig.

Prøver å ligge lavere enn før kalorimessig, spesielt de dagene det blir lite trening, får vi tro det hjelper.

Tror jeg, trallala....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå krysser jeg fingrene før veiing imorgen. Har sikkert litt høye forventninger, hehe, men med vekt OG mål må vel noe ha gått ned. Har nattevakter denne uken, men ligger an til å klare knappe 14 trimpoeng, og det må jo være bra.

Så gjenstår det å se om jeg er like optimistisk etter veiinga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83,7 igår.

Det skulle tilsi at jeg ligger 4 uker "foran skjema".

Vet ikke helt om jeg skal holde på 300 gram ned i uken fra ukentlig vekt, øke estimatet for ukentlig vekttap, eller holde meg slavisk til den opprinnelige listen.

Tror jeg gjør det siste, iallefall de første 4 ukene, så ser jeg. Er noe med å ta høyde for at det noen uker ikke er nedgang.

 

Ergerlig med kilo en faktisk har gått ned før :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...