Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anniken81

Heisann!

 

 

Så flink du er! Shit, er motiverende! Jeg har ikke fått veid meg på noen uker pga bodd borte (de pusser opp leiligheten jeg bor da jeg skal flytte om 1 mnd!!!!).

Klarer å være noenlunde sunn i ukedagene men sliter big time i helgene - det sagt - ikke dårlig treningsprofil forrige uke:

Mandag - 1 mil på ski

Onsdage - 30 min elipse+30 min slynge

Fredag - 55 min yoga

Søndag - 1 mil ski

 

Jeg har også gjort noe annet i tiltak fikse ryggen! Jeg har skaffet meg en personlig trener som er fysioterapeut! Skal ha 12 halvtimer med han (møkkadyrt! men verdt det om det fikser ryggen!!) Skulle begynne i morgen, men jeg tror jeg begynner å bli syk så utsatte til torsdag morgen. Starter med to ganger i uken, først elipse på egenhånd 30 min så han i 30 min. må jo bli bra! Skal skjerpe meg på matfronten samtidig så jeg får full effekt over de neste to mnd. MÅ BLI BRA!

 

Ski er utrolig deilig, men utrolig hardt for ryggen så usikker på hvor smart det er :( ikke bra i dag så må avvente litt og se hvordan det går framover.

 

du er flink! lykke til med denne uka!

 

PS: bakgrunn for ikke å ha vært her på en stund - dumme boligeierne mine kuttet ruterledningen så kom ikke på nett hjemme :) I am back nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Kjekt du kom deg inn igjen! Hyggelig eller stress å flytte?

Jeg driver og søker ny jobb, som vil medføre flytting om jeg får den. Nødvendig onde, men fy flate som jeg hater å pakke livet mitt ned og opp igjen, hele den selge-kjøpe-leilighetsrunden og så videre.

 

PT er gull, og en fysioterapeut må jo være optimalt. Du får pressa deg hardere, og får lært øvelsene skikkelig. Jada, jeg vet vi begge har trent masse, men jeg føler alltid jeg lærer noe når jeg får skikkelig instruksjon! Og kroppen skal vare til man er gammel, beste investeringa du kan gjøre.

Heldige du som har skiføre! Du kan jo spørre PT'en, men ski bygger jo ryggmuskler, kan ikke være bare galt iallefall.

 

Her har uka starta bra, har gått ivei idag, og trent litt styrke. Klamrer meg til utsagnet om at det tar 3 måneder å endre en vane, så derfor MÅ jeg tvinge meg selv slik at f.eks styrketrening blir noe jeg trenger.

Som så ofte før merker jeg at hverdagene er venner; spiser 5 måltider om dagen, er aldri for sulten, og da går det bra. Prøver å logge meg inn her om kvelden og planlegge mat for neste dag. Dvs, middag er jo ofte med venner enten ute eller borte, så jeg prøver å ta høyde for det. Veldig greit på travle morgener også, jeg vet jo hva jeg skal lage til lunsj;)

 

Var utrolig glad for å ha fått en "pangstart", mye lettere å henge på og være flink da enn når ting butter imot. Har vært flink på jobb også, sagt klart ifra at neitakk, jeg vil ikke ha konfekt eller godis, fordi jeg faktisk ikke har lyst på!

Plages med et kne, så blir gåing, og ellipsemaskin når jeg nå skal på konferanse til uka.

 

Er nok innom her mange ganger før den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å presse så mye som mulig inn i ukene når jeg nå skal flytte, må liksom treffe alle. Om å gjøre å planlegge maten så jeg ikke sprekker totalt når det skal spises middag ("det er jo så trist at du skal flytte, vi må ha noe godt" -som ofte er MASSE kalorier :( )

Her har det selvsagt komt snø, kunne det ikke bare holdt seg bart mens jeg flytta. Skikkelig slapsesnø er det, ikke godt å gå tur eller noe.

 

Jaja, det må bare gå.

 

Ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 82,9. Ned 800 gram fra forrige uke. Var litt engstelig i forkant ettersom det ble betydelig mer vin enn planlagt igår :mellow: Var vel heller målene det ga seg utslag på det da.

 

Nedgang er nedgang, men vin er virkelig det som plutselig raserer kaloriregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Det er jo knallbra! og GRATULERER med ny jobb!!! Skal du flytte langt eller i samme by?

 

Her har det vært en dårlig treningsuke forrige uke - grunnet småinfluensa, men gikk to mil!!!! på ski i går og i dag har jeg hatt 25 min på elipsemaskin og 30 min med PT/fysio for å få fikset ryggen! Blir spennende å se om dette funker - dyrt nok i allefall!!

 

Resten av uke ser ut som følgende -

Tirsdag befaring i ny leilighet og feiring av det!!! Forhåpentligvis noe sunt :)

Onsdag - trening på egen hånd - 30 min elipse+30 min styrke (kopiere dagens program)

Torsdag - PT30 kl 0700 og 30 min elipse

Fredag - Fri

Lørdag - Ski!

Søndag - ski eller fri :)

 

HA en fortreffelig uke og lykke til med bytte jobb prosessen, blir veldig spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er riktig så flink jeg!

 

Her ble mandag og tirsdag uten trening, idag klarte jeg 15 minutter på elipsemaskin (så utrolig kjedelig!,) og litt styrke. Får gått litt idag, om ikke annet, skal på visninger.

Og ja, flytter til en annen by, så MYE å ordne. Spennende dog, tror det blir bra.

Skulle helst hatt fri fra absolutt alt annet, men dengang ei. Får se, det går vel bra.

 

Ha en flott uke, håper leiligheten svarte til forventningene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Man samler så mange ting gjennom noen år i samme leilighet! Når en samtidig skal vaske og rydde og kaste og holde visning og ha meglere og takstmenn stokker det seg litt. Skal iallefall gå litt idag, håper det klarer å bikke trimpoengene i riktig retning.

Tror jeg må låse inne kaffen, går hjemme og rydder og pimper kaffe, er skjelven nok som det er ;)

Grønn te er sikkert greia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, fokus er alle andre steder enn på mat og trening!

"Avskjedsmiddag-med-vin" har startet for fullt, pakking, organisering i n'te potens - for et styr!

Idag gikk jeg en rask tur med bikkja, men tviler på at jeg bikker 7 trimpoeng denne uka. Trimpoengene går ned og kaloriinntakket opp, ingen god kombinasjon. Får komme meg inn her hver dag og håpe at det hjelper.

 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. For meg er det ikke uke 4, men uke 3 som er bøygen, tydeligvis. Opp til 83,1 denne uka.

Spark i ræva til å huske at avtaler med meg selv må jeg holde, også de som ikke innebærer leilighet og flytting, men også mat, trening og ikke vin hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei,

 

Leiligheten var knallbra, to uker til flytting her - bør begynne å pakke men orker ikke tanken!

Full sympati for avskjed, kos, vin og lite trening...huff vi må krysse fingrene for at hverdagen snart kommer igjen!

 

Forrige uke fikk jeg inn 4 økter ! Gikk på ski søndag alene for å få inn fjerde..en mil men det er jo bra det! Var og trente med PT på mandag og tror vi tok i litt mye - ryggen er vond, så da har jeg hatt to hviledager og skal møte han igjen imorgen tidlig. Så blir det kanskje yoga på fredag og skitur i helga....håper jeg...må vel pakke litt i helga også!

 

Var på kino i går og spiste smågodt :( Ikke mye da men litt.

 

Jaja, vi fortsetter uka. I dag spiste jeg frosne wokgrønnsaker med reker og sweet chili saus til middag - ikke akkurat gourmet men iallefall sunt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med leilighet. Jeg prøver å kjøpe, ikke like kjekt når man ikke er der og kan gå på visning selv...

Prøver også å ordne alt av rot; papirer som har hopet seg opp, reiseregninger som ikke er sendt, og så videre. Får jeg dem innvilget vil det jo være et fint bidrag til flyttebudsjettet ;)

Blir null til lite trening. Prøver å gå så mye jeg kan, både for å få lufta hodet litt, men selvsagt også for å knekke inn litt trim. Har trent styrke to morgener, fornøyd med det forsåvidt.

Disse ukene handler for meg om å få gjort alt som MÅ gjøres uten å falle helt av vogna mat- og treningsmessig.

Om 4-5 uker er jeg godt igang i ny jobb, det er mars og lysere kvelder, og vips er det lettere. Iallefall om vekta ikke har eskalert og pusten går som en blåsebelg bare jeg skal opp en bakke ;)

 

Neida, lenge siden jeg har vært der iallefall!

Igår var det kino og 2 smil her, etter pizza (stønn, men godt var det!).

 

Pass på deg selv og ryggen i flyttekaoset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann!

Da er kjøp og salg så godt som i orden, og fullt fokus på å avrunde jobb og pakke, pakke, pakke.

Håper å rekke en times gåtur og litt styrketrening idag.

Hva er det jeg sier; jeg skal priortere en times rask gåtur og styrketrening idag. Det er en avtale med meg selv, så det så.

Er invitert i middag ikveld. Prøver å holde kaloriinntaket lavt resten av dagen - så får vi se om det går. Blir nok god mat og vin.

Det er selvsagt ikke verdens undergang, vet jo at jeg har utviklet evnen til å spise litt sjokolade og litt potetgull (istedenfor "alt-eller-ingenting", som det pleide å være).

Likevel, med lite trening blir det enda viktigere å passe på inntaket.

 

Så da skriver jeg litt ekstra her inne, for å holde fokus ;)/>

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

:(

:angry:

 

Æsj altså. Vekt idag: 84,0 kg. Syns jeg har vært flink med maten, bikka 13 trimpoeng forrige uke, men ser jo at jeg hadde snitt-inntak på 2022 kcal.

Da er vel det for mye det da.

Ellers blir det vel lett til at jeg registrerer det jeg kan registrere som trim, er nok sånn at i periodene jeg har klart å gå ned har jeg trent og i tillegg gått mye, for eksempel. Skal jeg være ærlig mot meg selv har jeg jo registrert korte gåturer for å få "poeng", og vet at det har jeg ikke alltid gjort.

Er vel det der med å bikke tredve, er vanskeligere å gå ned i vekt.

 

Huff. Idag ligger jeg an til 1830 kcal og 2 (reelle) trimpoeng. Burde fått kaloriene inn litt før på dagen, men det er jo 200 kcal mindre enn snittet forrige uke.

 

FOKUS er ukas ord!!!

 

Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Fokus ja - du sier noe!

Her er det kaos! Overtar leilighet neste tirsdag, må være ute herfra før 1 mars og jeg har ikke pakket ekstremt mye for å si det sånn!

Reiser til Brussel onsdag og kommer hjem sent torsdag - ergo må pakke hele leiligheten i helgen....jada!

Trening...hehe...forrige uke ble det tre økter - to med PT og en skitur i går.

I dag har jeg gjort 30 min på elipsemaskin og 30 min styrke med PT - alt for ryggen...hehe

Usikker på resten av uka og neste uke - tror jeg er heldig om jeg får to økter til denne uka, må ha fokus på å pakke! MÅ HA FOKUS PÅ Å PAKKE!

 

Hehe, veide meg i dag tidlig 77.2. Ikke akkurat noe å skrive hjem om det heller - men det skal nedover!

 

Grattis med prosess - litt morsomt at vi er i samme kaos samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler litt, vi skal tydeligvis pakke ned hver vår leilighet.

Har bodd i denne i 4 år, utrolig hvor mye man drar inn, som ikke skal flyttes med :huh:

Er ikke annet å gjøre enn å brette opp ermene. Måtte si pent nei, og så litt strengere nei, til bytur etter middag i kveld. Jeg har tid til å spise middag med venner, men ikke tid til å tilbringe morgendagen på sofaen! Sparer jo litt kalorier på det også, faktisk (jf nyttårsforsettet om å ikke være bakfull :rolleyes: )

 

Nei, pausen er over, bare å fortsette.

 

Lykke til med pakking, det er noe HERK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Har flytta, men ikke overtatt leilighet.

Bor altså på besøk og i koffert i 4 uker til, starter i ny jobb imorgen.

Føler at alt flyter, ingen trening eller struktur på måltider, bare stress.

Har spist ca en plate melkesjokolade idag, for sikkerhets skyld, liksom.

Planen imorgen er å starte i ny jobb, spise sunn frokost, lunsj og middag, og komme meg på trening.

Faktisk.

Har gått en god tur idag, og igrunnen ok tur både igår og fredag. Så er det bare å nøste opp, er ikke på bunn enda, og kjenner her jeg skriver at dit har jeg ikke tenkt meg heller.

Så det så.

 

Må bare komme innom her, så klarer jeg nok å holde fokus ;)

 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Første dag på ny jobb. Utrolig hvor utslitt man blir av å være ny!

Har gått litt tur, og ny tur imorgen. Prøver å drikke nok vann og spise sunt (og litt mindre). Helga var totalt sukkersjokk, men det er greit.

Prøver å printe inn i hodet at trening er gram, mat er kilo, så ser vi.

Gleder meg til om et par måneder: i egen leilighet, noenlunde kjent på jobb og ferdig med reisemaraton!

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Gratulerer med oppstart ny jobb :) å være ny er tøft! ingen tvil om det ja! Jeg har flyttet inn i ny leilighet (forklarer hvorfor jeg ikke har vært online i det siste). Jesus så mye arbeid det er med å flytte - og hvor mye drit man klarer å dra med seg rundt!

Ble lite trening forrige uke og mye "fy" mat - type pizza to dager, indisk en dag...jaja liksom!

Var på trening på mandag men i går hadde jeg date dag med kjæresten - fordi jeg bare har tenkt flytting siste ukene - ble vin og kinesisk restaurant og oliven osv osv osv...og i dag har jeg spist nesten en pose med sånne kjempemaiskorn...jibes!

Skal møte PT imorgen tidlig for å trene rygg, har meldt meg på pilates på fredag på sats og satser på en skitur i helga!

Nå skal jeg fortsette å rydde ut av kasser og poser..hurra ;)

 

Når overtar du leilighet? det er veldig gøy altså..bare så mye jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Overtar 26., så drøyt to uker til. Skal snakke med de som flytter ut om jeg kanskje kan få ta over 25., det er tross alt påskeuka, så ser litt mørkt på å skulle få flyttebyrået til å levere på onsdagen... De satser sikkert på å flytte ut i palmehelga, tipper jeg, så gjør vel ikke så stor forskjell. Krysser fingrene...

 

Blir lite trening og ganske tilfeldig mat når jeg nå bor litt hos venner og familie. Prøver å spise sunt, og det positive er at det blir mye gåing, både til buss og tog, og når jeg går meg vill på den nye jobben - hehe ;)

Styrketrening på torsdag, håper å få det inn både idag og imorgen, og kanskje tilogmed mandag?

 

Gleder meg utrolig til å overta, selv om det er mye styr med kasser og utpakking er det iallefall min leilighet, og jeg kan ta den tiden jeg trenger.

 

Date må man ha! Innbilte meg at dere hadde flyttet i ny felles leilighet, men der tok jeg vel feil om det bare er du som har tenkt flytting ;)

 

 

Har fri i helga, prøver å ta meg sammen og ordne diverse papirarbeid for flytting som henger igjen. Kjedelig, men det må gjøres!

 

Har "pause" i registreringen, spent på resultatet når jeg får tilgang til vekt igjen!

 

Lykke til med kassene, ikke ødelegg ryggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Var og svømte i dag, jesus kristus så meg selv i badedrakt - det er KRISE! Vet jo at jeg har gått litt bananas med usunn mat men nå er det foten ned på meg selv altså!!!

Har fått en ring rundt magen som bare ligger over olabuksene - er rett og slett ikke fint.

I dag svømming.

I morgen - fysioPT og elipse

Torsdag - mulig fri

Fredag - pilates

Lørdag eller søndag - kondisjonstrening!

 

Thats it! og ikke noe mer godteri denne uka, kun en dag med kos i helga!

En dag om gangen, en uke om gangen - dette har vi gjort før!

 

Håper du overlever, jeg har stua alle kassene inn på ett rom og lukket døra! Fortsatt ingen lamper oppe enda men fått opp ett bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jeg overlever. Men jammen er det slitsomt, reiser endel fortsatt, bor hos venner og overtar om 10 dagar. Skal "hjemom" og pakke de siste bitene og gjøre alt klart.

Har prøvd å innbille meg at jeg går en hel masse of spiser sunt, men buksa jeg kjøpte på ferie i november sitter ikke særlig pent om dagen :angry:

Skal reise igjen ikveld, stønn. Måtte "inn" her for å la være å trøste meg selv med en sjokoladebit til - det får holde med den ene til kaffen.

 

Som du sier, en dag av gangen, en uke om gangen - vi har klart det før og skal klare det igjen. Så det så.

 

Ha en god, sunn og sprek helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Great minds think alike :P

Jeg har klart å holde treningsplanen så langt - men kan vel ikke påstå at pilatesen i dag var ekstremt effektiv...dog har vasket leiligheten etter pilatesen så må jo ha forbrent noe?

Har spist to anton berg egg (elsker de!) og fajitas står på menyen i kveld...hihi...

 

Kos deg og prøv å overleve styret - er verdt det når du ligger på sofaen i ny leilighet og bare nyter liver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Åååååh!

 

Så utrolig lei av å leve i koffert, være ny, ikke ha overtatt, reise på de vanlige jobbreisene og ikke klare å fokusere på trening, mat og vann :(

 

Riktig så frustrert er jeg, men det eneste som hjelper er å puste dypt i magen, drikke en halv liter vann og tenke at det blir bedre.

Skal møte noen gamle studievenninner om fire uker, prøver å få den tanken til å piske meg litt. Alltid kjekt å være fresh når en møter folk en ikke har sett på lenge;)

 

Av alle ting er jeg tilbake i den gamle leiligheten min for å pakke de aller siste tingene. Dvs, jeg tenkte det bare var de aller siste, men det ser jammen meg ut som om det er de nest siste også. Huff, eier alt for mye!

 

Dette ble negativt, men jeg er så irritert på meg selv at jeg nok en gang skal starte "på nytt", at jeg ikke kan klare å spise sånn at vekta holder seg stabil selv uten veldig mye trening. Det er jo dette med mat og kilo og trening og gram, en kode jeg tydeligvis ikke klarer å knekke. Mistenker til tider at jeg fyller livet mitt for fullt, uten å la det være tid til annet enn å haste fra det ene til det andre. Da blir det nødvendigvis trening og mat som blir "salderingspost', dvs at jeg dropper trening og spiser noe kjapt. Ofte spiser jeg også for mye, fordi jeg er "redd" for å bli sulten og "spise noe verre" når selvkontrollen er lav.

 

 

Alt i alt vet jeg jo mye om hvordan jeg tenker og fungerer, så hvorfor klarer jeg ikke å endre det?

 

Jaja, nå er det en ny pakkeøkt, plutselig må jeg da være ferdig;)

 

Og ja, gleder meg innmari til å ligge på sofa i nyinnflyttet leilighet, selvsagt etter en god joggetur og ei kjapp styrkeøkt;)

 

Ha en strålende uke, vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...