Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Heiheihei,

 

Her er jeg :) Sorry, ble en liten pause grunnet minor depresjon av å ikke kunne trene og altfor mye comfort mat...også er jeg i Laos på jobb fram til torsdag og det hjelper jo heller ikke!

 

Ryggen har endelig begynt å skjerpe seg, har fått grønt lys fra kiropraktor og fysioterapeut til å begynne å trene smått igjen. Dvs spinning med høyt styre, gå turer, trene kjernemuskler osv. Tenkte å få time med treningsveileder på SATS for å lære meg slynge (er bra for kjernemuskler). Får ikke lov å jogge, men elipsemaskin er lov..ergo prøver vi det først. Må gjøre noen øvelser hver kveld sånn at det ikke skjer igjen!

Vekta sto på 76 kg før jeg dro til Laos...får stadig kommentarer for at jeg ser mindre ut men er jo bare fordi musklene mine ikke eksisterer enda..men er blitt byttet ut med fett :(

Så jeg kommer tilbake til deg når jeg er kommet hjem med en treningsplan, mulig jeg må begynne på kurs jeg også så jeg kan få mer kontroll. Skal iallefall begynne med lavkarbo igjen, det var faktisk ganske ok.

 

Btw, har svømt to ganger siden jeg kom hit forrige onsdag! Og tatt 100 situps hver kveld. Begynner i det små ;)

 

Talast og lykke til med kurset og hotell...ikke ultimate kombo men virker jo som du klarer deg bra!!! (Her i Laos er det masse masse god mat, men desserter er de heldigvis ikke så glad i!, bare frukt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heiheihei,

 

Her er jeg :) Sorry, ble en liten pause grunnet minor depresjon av å ikke kunne trene og altfor mye comfort mat...også er jeg i Laos på jobb fram til torsdag og det hjelper jo heller ikke!

 

Ryggen har endelig begynt å skjerpe seg, har fått grønt lys fra kiropraktor og fysioterapeut til å begynne å trene smått igjen. Dvs spinning med høyt styre, gå turer, trene kjernemuskler osv. Tenkte å få time med treningsveileder på SATS for å lære meg slynge (er bra for kjernemuskler). Får ikke lov å jogge, men elipsemaskin er lov..ergo prøver vi det først. Må gjøre noen øvelser hver kveld sånn at det ikke skjer igjen!

Vekta sto på 76 kg før jeg dro til Laos...får stadig kommentarer for at jeg ser mindre ut men er jo bare fordi musklene mine ikke eksisterer enda..men er blitt byttet ut med fett :(

Så jeg kommer tilbake til deg når jeg er kommet hjem med en treningsplan, mulig jeg må begynne på kurs jeg også så jeg kan få mer kontroll. Skal iallefall begynne med lavkarbo igjen, det var faktisk ganske ok.

 

Btw, har svømt to ganger siden jeg kom hit forrige onsdag! Og tatt 100 situps hver kveld. Begynner i det små ;)

 

Talast og lykke til med kurset og hotell...ikke ultimate kombo men virker jo som du klarer deg bra!!! (Her i Laos er det masse masse god mat, men desserter er de heldigvis ikke så glad i!, bare frukt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Logga meg inn for samvittighetsfullt å registrere alle hotell-kaloriene (som ikke ble så mange idag, men så ble det ikke noe trening heller), og der var du tilbake. Så kjekt!

Og ikke minst, så bra at ryggen er bedre og du kan trene litt:)

 

Slynge er sikkert bra, og elipsemaskin trener faktisk mye av kroppen. Jeg planlegger å gå/jogge tur imorgen tidlig, ergo er det kvelden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Endelig hjemme, håper på litt egenstyrt hverdag i en uke eller to;)

Vekta sto idag på 83,6 kg, akkurat det samme som for 3 uker siden. Jeg må si jeg er superfornøyd, etter å ha reist og reist og reist og spist god mat, stressa en del og trent mindre enn jeg ønsker.

Kjenner det holder hardt med det kurset for tiden, har jeg 5 minutter for meg selv iløpet av dagen blir det ikke førsteprioritet å logge inn for å registrere mat :( Likevel har jeg jo holdt fokus da.

 

Nå skal det setter på klesvask, og så håper jeg å rekke en liten joggetur før nattevakt.

 

God helg, håper du har kommet godt igang med trening igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, totalt demotivert. Vet jeg står på stedet hvil vektmessig, og at det er kjempebra med mye stress, reising og lite trening, men jeg vil jo gå ned!

Kunne jeg bare gått ned 15 kilo med et trylleslag, skulle jeg jobbet skikkelig hardt for å holde meg der!!!

 

Ønsketenkning, I know....

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt dytt.

Opp 400 gram denne uka. Tok på å komme hjem til venner, vin og vakter. Lite trening, og vanskelig å si nei takk til dessert og vin når man spiser hos venner. Dvs, tenkte ikke på det engang, var så hyggelig å endelig være hjemme :unsure:

Jaja, det dytta meg iallefall ut før frokost, jogga og løp intervaller (høyintensitet) og trente styrke, 4 TP hittil idag :D

Nå lager jeg sunn mat til fryseren, hjemmelaget müsli og drikker grønn te til arbeidet. Kurset er snart slutt, skal fortsette med Roede Gull. Har vært litt stress med den rapporteringa til faste tider, men må prøve å holde på det, det holder meg litt mer i ørene.

 

Hvordan er det med deg? Fremdeles på reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

 

Jeg er tilbake i Oslo og prøver så godt jeg kan å ta opp gode rutiner :)Så flink du er som går på kurs! Er litt misunnelig, tror ikke jeg kunne hatt så disiplin. Er litt bekymret for at jeg ikke skal komme tilbake i gode rutiner, men må vel bare tvinge meg i form igjen!

 

Har jo ikke trent (bortsett fra å gå turer) siden juli! Så på søndag dro jeg meg opp til sognsvann og gikk en runde og småjogget en rundet (ca 3km per runde). Mandag og tirsdag orket jeg ingenting (høstslapphet og kosemat!) Onsdag var det spinning 55, beina ble til bly men led meg gjennom det! I dag har jeg fleska til med 90 min bikram...var døden nær i varmen men overlevde. Tok det litt forsiktig pga ryggen men holdt til å gjøre meg kakesliten.

Maten har ikke vært optimal, men går et trinn om gangen!

Skal på fjellet i helga og håper på noen turer!

 

God helg, rapport følger på søndagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Syns det høres ut som om du er flink, jeg da!

Jeg jobber utrolig mye om dagen, karra meg til lunsj på kafé med vin (skal jobbe i helga...), vips tusen kalorier (nam-nam pizza!)

Blir jo helt deppa av den kostholdsscoren, men hvis et så enkelt verktøy kan hjelpe meg å la være å spise for mange kalorier skal jeg investere i noen måneder med grete roede gull. Eneste som ergrer meg er at det ikke tar høyde for at en spiser mindre og mer noen dager... Kanskje er det sånn at en bør ligge helt jevnt, men noen dager får jeg jo trent masse...

 

Urk, at det skal være så vanskelig :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg holder nå på.

Har begynt å veie meg hver dag, dvs ikke når jeg har hatt nattevakt (spiser ofte frokost før jeg kommer hjem da...). Rdd for å bli helt koko, men det hjelper meg til å holde fokus. Er blitt superstreng med kalorigrensene også, skal ha meny 3 +/- 150 kcal per dag. Prøver for å se om det hjelper på vekta. Siste uke med kurs nå, skal prøve å holde på på egen hånd. Føler faktisk jeg har fått litt hjelp, har jobba med aktivt med det, så jeg har fått mer motivasjon. Etter å ha "dilla rundt" her inne i et par år var det kanskje på tide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Bikram i dag! Bikram er bra trening altså, men fy pokker så svett man blir. Huff du jobber mye! Jeg har en litt down periode på jobb, lite motivert og sliten. Blir korte dager og hjem til fem tiden...prøver i alle fall :)

Skal prøve meg på en treningstur i morgen og torsdag, på fredag drar jeg til Beitostølen og håper været blir fint så jeg kan gå LAAAANNNGGGEEE turer og forbrenne alle de millionene kalorier jeg kommer til å stappe i meg :)

 

Satser på spinning eller joggetur i morgen, muligens spinning for ryggen er litt kjip i dag...tydeligvis borderline tilfelle så må være forsiktig for å stabilisere den!

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikram ja. Planlegger å jobbe litt mindre på nyåret, kanskje så mye mindre at jeg kan begynne på en fast aktivitet igjen (type yoga eller noe...). Du jobber vel ikke så rent lite selv heller, ser du har "korte" dager når du er hjemme til fem ;)

Enn så lenge er det slag i slag, idag viste vekta 83,3 kg, så litt ned fra forrige uke, om ikke annet. Siste uke med kurs, lurer på hvordan det går når jeg ikke har den rapporteringa i bakhodet.

 

 

Fjellet om høsten er fantastisk! Håper å få gått en tur søndagen, eller kanskje tilogmed imorgen? Ingen umulighet, faktisk.

 

Pass på ryggen din, uansett, syns skikkelig synd på deg da det sto på, skal ikke tilbake dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i skogen fredag, deilig! Igår regnet det katter og kaniner, men karra meg ut en liten time, veldig deilig faktisk (det vet jeg jo av erfaring, men er liksom ikke så lett likevel alltid).

 

Har hatt syk hund inatt, ute ørten ganger og er glad jeg ikke er småbarnsmor her jeg sitter og er trøtt og litt småsur og iallefall ikke motivert for trening eller annet.

Skal nok klare meg gjennom denne dagen også, håper på mer motivasjon og overskudd resten av uken!

 

Hvordan var fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Huff håper hunden har det bedre! Jepp, lurer litt på hvordan jeg også kommer til å takle småbarn...må jo sove 8 timer per natt for å være i noenlunde humør! I alle fall nå på høsten hvor jeg er konstant trøtt!

Fjellet var knallbra - helt nydelig vær, fantastiske farger og herlig selskap! Spiste ENORME mengder god mat, vin og godteri...men satser på at de to turene vi gikk jevnet det litt ut...selv om jeg tviler på at det er balanse på inntak og forbrenning på den turen.

MEN har kickstartet uka - spinning intervall i går og 90 min bikram i dag! Og lagd suppe til middag begge dagene. Så litt stolt :)Men så ringte kjærsten min nå (jepp har fått en av de ;)) og sa han lagde vårruller til kvelds....shit... jaja får spise en og smile pent ;)

Skal få inn to økter til denne uka, minst! Fokus er å få opp antall treningsøkter i uka og ta det derfra!

Hvordan går det uten Grete? Har du kontroll?

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt uten kontroll. Vin 5 av de 6 siste dagene (og den 6. dagen jobba jeg), ligger an til det samme denne uka: jobb idag, vin imorgen, fredag og lørdag...

Opp igjen noen gram denne uka, og har den verste formen for reising: fram og tilbake samme dag. Bor man på hotell har man iallefall fri om morgenen, men skal du ta morgenflyet er det ikke mye rom for det. Burde nok redusere kaloriinntaket de dagene, men igår gikk jeg rett i fella; pizza til middag og sjokolade med vin til kvelds;)

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Må nok bare være ENDA mer bevisst, hjelper iallefall ikke å dytte i seg pizza og sjokolade...

 

Koselig med kjæreste, du får "lære" ham å lage litt mindre kaloririk mat ;) Æsj, nei, man må jo kunne spise alt, bare i moderasjon, tenker nå jeg. (og så ser jeg jo hvor det fører meg, kanskje jeg tar feil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Morgenfly suger! høst er helt fantastisk men sjokolade, rødvin og kos er seriøst altfor altfor vanskelig å stå imot. Jeg bikker 77 kg nå...og var nede i 74! Vanskelig å få til treningen ordentlig også, føler jeg liksom har mista motivasjonen og kondisjonen. Er så sykt tungt å komme igang igjen etter veldig stille 3-4 mnd siden ryggen røk. Men startet jo uka bra med trening mandag og tirsdag...så har det vært stille siden! Var påmeldt spinning fredag men dro hjem til mamma for å spise pizza og sjokolade istedenfor..hehe..trengte omsorg ;) I dag skal jeg i 30 års dag..vurderer å ikke ta med vin, men da blir jeg sikkert sett på som skikkelig gnien..så får ta med en flaske og ikke åpne den..hehe...

Må jobbe i morgen men skal prøve å snike inn en treningsøkt, dvs jeg skal snike inn en treningsøkt!

 

Håper du koser deg i helga. Vi må skjerpe oss!

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, ja, vi må skjerpe oss!

 

Er bare det at jeg føler jeg skjerper meg... Denne uka blir supertravel, skal ha malere her og må rydde unna, er på jobb/møter alle dager (inkl kvelder) unntatt lørdag+søndag og har 2 morgenfly :(

Uka etter der er det likedan, med unntak av at jeg jobber lørdagen også.

Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvordan det skal gå opp, kjenner jeg stresser, og det er iallefall ikke bra for vekta :blink:

Men, jeg skal klare - nei, ikke klare - unne meg

å gå tur el jogge imorgen og tirsdag. Torsdag morgen skal jeg også klare å knekke inn litt trening, og så får det bli litt lengre kveldstur med bikkja onsdag og fredag. Fredag morgen kan jeg klare å knekke inn 10 minutter pilates.

Klarer jeg å spise fornuftig og drikke nok vann skal nok denne uka gå også.

Og uka etter er det faktisk noen netter på hotell, ergo kan jeg trene om morgenen.

 

Optimisten i meg gir aldri opp!

 

Ønsker oss begge en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

For å rapportere så langt:

Møtte en venninne i går - drakk en chai latte på lettmelk!!!Ikke vin!

I dag - var på spinning med lillesøster som akkurat har flyttet til Oslo klokka 07.00!!!

Spist 3 skiver med blåmuggost til lunsj...men er jo ikke helt sykt usunt...

 

Pass på deg selv, du jobber for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jobber for mye.

Overkompenserer for tiden med å drikke vin med venner når jeg kommer hjem, hyggelig, men kaloririkt. Syns du er superflink som drakk chai latte!!

Bare en dag til før det er helg. Har avtalt med meg selv at lørdag er fullstendig uten å sjekke epost eller lese sakspapirer, bare sove til jeg våkner, jogge, gå i byen, lage middag til venner, strikke....

Gikk tur idag morges, både hunden og jeg var svært fornøyde. Tror jeg satser på sakspapirer på flyet imorgen, og tar kvelden med en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at jeg ikke har gått opp i vekt denne uken! Har tvunget meg selv til å føre inn, masse, masse kalorier.

Igår hadde jeg helt fri fra jobb, idag kom jeg meg ut på tur før frokost, trente tilogmed styrke da jeg kom hjem.

Kryss i taket - ikke minst utrolig delig følelse.

Blir en tur til med bøsse for Amnesty, er jo tv-aksjonen.

Så er det pakking til ny uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

hehe, du er flink! Jeg var på spinning tirsdag og bikram yoga torsdag...og thats it. Gikk en tur i går..men veide opp med scones og te på kaffebrenneriet!

skal til england på fredag og være tante en uke, så en helg hjemme før jeg skal til washington en uke med jobb...jibes!

Tenkte å spinne i kveld, men så supersliten i dag - USJ! Skal på spinning i morgen tidlig kl 07.00, samt bikram onsdag og spinning torsdag...MÅ JEG MÅ JEG MÅ JEG!

Lørdag var det taco og kinderegg, søndag finnbiff og eplekake...ikke akkurat slankekost!!!

Var også bøssebærer...men ikke akkurat stor forbrenning av det ;)

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke på tur. Har ikke registrert noe, satte meg ned nå for å registrere...

Middag igår var 4 stykker pizza og 3 halvlitere øl, ler meg ihjel. Men godt var det.

Jobber imorgen, så da blir det ikke trening (sykler ikke til jobb når det er horisontalt sludd!), men søndag er det tilbake til hverdagen.

En hel uke uten reising er jo ren luksus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt dytt:)

Du jobber ikke verst mye selv heller, legger jeg merke til. Håper alt er vel i tanteverden og at du klarer å få trent littegrann.

Her er verden glasert etter at det frøs på, hosta fram igjen body-rock programmene, og har nå trent 2 morgener. Kjennes veldig godt, og morgentrening hjelper meg til å fokusere. Det trengs når vintermørket kommer sigende på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei!

 

Kom tilbake fra tanteverden i dag - sto på vekta (klokka var riktignok seks og jeg har mensen!) men den sto på 78 kg. DET ER SKANDALE! Seriøst, det går så skikkelig skikkelig dårlig. Enda verre er at jeg merker det på kroppen, ting er slapt og jeg har begynt å skjule magen igjen når jeg setter meg (alltid lagt pute foran magen for å gjemme den!). Fuck!

Har spist sushi til middag og har ikke lyst på godteri engang! Nå må jeg skjerpe meg. Har meldt meg på spinning i morgen og på søndag (skal reise til Washington på tirsdag morgen så må få inn økter hver dag frma til det!).

Huff, det er deprimerende når ting går så innmari feil vei. Hos søstern min var det god mat og kos hele tiden, men fikk inn en joggetur (ikke bra for ryggen så må gå tilbake til spinning) og en lang tur (dvs 2 timer....).

Jeg har satt målet på 74 kg til jul. Det er ned 4 kg på 7 uker ca...bør la seg gjøre! Skal la seg gjøre. Smart å dra fram treningsdvd..jeg har jo ikke dvd spiller akkurat nå men ser ikke bort fra at Shred it dvdén kan spilles på jobbpc i usa også. Skal slenge den i kofferten!

 

Hvordan er ettereffekten av Rode kurs? registerer du fortsatt alt du spiser?

 

 

Må le, kjøpte tre flasker rødvin i tax-freen...som alltid...har jo et svært lager...er jo høst.

 

God fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjemmom:)

 

Jeg gikk vel ned 2 kilo på kurset, ikke imponerende akkurat. Har fortsatt med "roede gull", trenger liksom den nedbrytinga i proteiner, karbohydrater og fett. Prøver å ligge litt lavere i kaloritall; ser jeg har hatt en tendens til å ligge på 1900 +150, prøver å ligge mellom 1750 og 1900 nå. Skal på jentetur i en uke, trur det blir mye vin og god mat. Iallefall vin. Joggeskoene er med, og iallefall første hotell har bra treningsrom.

Sitter og ser rundt i en rotete leilighet, sånn er det når hjemmet bare er en snuplass. Skal ta meg på tak, som det heter, rydde, skifte dekk (jepp) og jogge. Hepp, hepp.

 

God tur til junaiten med trenings-dvd og motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg hjemme fra uniten...deprimerende lite trening og mye mat...vekta sto på 76.6 kg i dag tidlig...dvs mye mindre muskler og mer fett! Har slappe av dag i dag...har hatt det i går også men er jetlagged og trøtt! treningsplan for resten av uka:

Tirsdag - spinning

Onsdag - ashtanga yoga

Torsdag - bikram yoga

Fredag - spinning

Lørdag - mulig yoga..hvis ikke hjem til mamma og tur i skogen

 

Håper du har det bra på ferie :)

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...