Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest oppogner

Anbefalte innlegg

Typisk. Har glemt passordet mitt og nå kommer jeg ikke inn på siden der hvor jeg regisrerer det som jeg spiser. Er det noen som kan si hvor mye kcal det er i to loff skiver med masse reker og bittegrann majones. Spiste det til middag nå i kveld. Burde ha kuttet den majonesen' date=' men jeg spiste kanskje en tredjedel av det jeg pleier å ha på en skive. Pleier også å spise mins 3 skiver.

Får ikke passordet for jeg kommer på jobb igjen på mandag. Har bare mail adresse på jobb.

 

Har det blitt noe ekstra i kveld da Nrkp3? Helgene er vanskelige....[/quote']

 

La inn to loffskiver a 30 gram, 100 gram reker og 2 ss majones og kom på 371 kcal. Var litt usikker på hvor mye majo jeg skulle legge inn?

 

Jeg spiste 2 grovskiver med philadelfiaost med tomat og pesto og 1 gulrot i kveld. Alikavell så har jeg mye tilgode, så jeg spiste 60 gram baconcrisp i tillegg. Vet at dette er NEI mat, men klarte ikke å spise mere JA mat, men har fortsatt tilgode rundt 250 kcal.

 

Jeg planlegger hva jeg skal spise av godter i helgene og kjøper kun inn det jeg skal spise.

Før denne omleggingen, så kunne jeg godt spise godteri fredag, lørdag og søndag og var det noe helgegodter igjen på mandag så spiste opp resten. Det har aldri vært store mengder av gangen og en stor pose potetgull varer hele helgen og mandag med.

Heretter så blir det popcorn og potetskruer, for de finnes i små poser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Gjest oppogner

371 Det var jo ikke mye...

Da tror jeg at jeg har spist alt for lite i dag fire skiver pluss denne middagen.

Tenkte at det ble mye med den majonesen, men jeg har ikke spist mer en 2 ss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett zumba video nå på denne siden http://www.zumbafitness.no/video.

Dette ser jo kjempegøy ut. Er det denne videoen du har.

Blir du svett av å trene 20 min med denne?

Har lyst til å prøve denne men er redd for at den bare blir brukt et par uker å så blir jeg lei.

Hva tror du. Er jo ganske mye med 499' date='- da.[/quote']

 

Ja det er den videoen jeg har. Om du kjøper den pakken til 499; så får du med vekter, 4 dvd og en bok om tips til trening og mat. Den letteste er på 20 min og jeg blir svett av den økta. Kommer selvsagt an på hvor hardt du tar i.

Jeg er i allefall hekta, men det jo helt sikkert som med alle treningsformer, man kan bli litt lei innimellom. Derfor tror jeg det er lurt å gjøre litt forskjellig.

 

Hører det er flere som laster dvd`n ned fra nettet, gratis. Men jeg har kjøpt den.

Syns også det er dyrt for 499; men så tenkte jeg at det er nesten det jeg betalte som støttemedlem til Sats pr mnd. når jeg var medlem. Så da gikk jeg for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

371 Det var jo ikke mye...

Da tror jeg at jeg har spist alt for lite i dag fire skiver pluss denne middagen.

Tenkte at det ble mye med den majonesen' date=' men jeg har ikke spist mer en 2 ss.[/quote']

 

Jeg la inn lett majones?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

371 Det var jo ikke mye...

Da tror jeg at jeg har spist alt for lite i dag fire skiver pluss denne middagen.

Tenkte at det ble mye med den majonesen' date=' men jeg har ikke spist mer en 2 ss.[/quote']

 

Det høres lite ut ja. Hva hadde du som pålegg da? Men uansett så blir nok ikke det 1600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har betalt 1700' date='- for å være medlemm på et treningssenter i et halvt år. Kan trene ut april. Trente masse de tre første mnd, så ble det bom stopp.[/quote']

 

kansje lurt å tenke på hva du egentlig betaler i mnd? Da blir ikke 499; så mye for et engangsbeløp. Huff, mener ikke å dytte på deg noe dvd altså, det må du finne ut av selv.

Jeg får i allefall mere ut av å trene hjemme i stua:-)

Syns det er et ork å dra ut etter leggetid til barnet mitt. Men mye lettere å sette på dvd og trene i 20 min:-) De gangene jeg nøler litt, så tenker jeg at 20 min må du da klare og det gir meg et puff i å ta på skoa, buksa og komme i gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hopping i Zumba? Kneene mine tåler ingen ting av det før de blir vonde.

Jeg kan ikke gå på step eller aerobic og sånn forde det blir for mye hopping.

 

Ja det er en del hopping, frem og tilbake, rundt i ring. Så om kneene dine er "skral" så prøv å laste ned evt dans forran pc`n 1 økt, så kjenner du hva du tåler.

 

La inn 2 ss ekte majones og det kom på 220 kcal, totalt med loff og reker 470kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da må jeg planlegge å spise mat før jeg drar og jeg planlegger å kun ta av den kaken jeg ikke har spist før. De andre vet jeg jo hvordan smaker:-)

Planlegger også å kun ta en liten bit, bare sånn for syns skyld, slik at hun som har bursdag ikke blir fornærmet på at jeg ikke smaker på kakene hennes.

Vet det er helt tullete å tenke på andres følelser, når det er jeg som skal ned i vekt, men den biten, får bli min kosemat i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Danser nå Zumba i stua:)

 

Er på You Tube og ser på demonstrasjons videoer.

Dette er jo døds gøy...

 

Tror jeg skal kjøpe den videoen.

 

Er skikkelig svett etter 10 min med dansing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

På tide å sove.

Minsten spøy i hele natt så det ble nesten ingen søvn på meg.

Får jeg spysyken også nå så går jeg vel fort ned et par kilo. Det er jo helt forferdelig å være kvalm så jeg satser på å holde meg frisk.

Lykke til i bursdag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nesten som planlagt.

Fikk spist før jeg dro ut av huset, men så ble det så mange timer før jeg evt ville få mat, at jeg kjøpte en karbonade som jeg spiste i bilen før bursdagen. Varm Karbonade var det eneste de hadde på butikken, hadde tatt kylling om de hadde hatt det. Bedre enn ikke mat i det hele tatt.

I selskapet så spiste jeg 1 rundstykke med roastbeef og et lite kakestykke. (marsipankake)

Ikke så lett å velge hva jeg skulle spise når jeg ikke er helt sikker på hva som er det beste av det værste.

Hun hadde marsipankake, sjokoladekake, marengstopper, muffins og ostekake med kjeksbunn.

Valgte marsipankake, tenkte den var bedre enn alt annet. Hva ville du valgt utifra hva som det er minst kalorier i?

Spiste restene av middagen fra i går når jeg kom hjem.

Når jeg la inn alt hva jeg har spist i løpet av dagen så kom jeg på 1232 kcal.

Men har jo fått i meg en del sukker og håper ikke det setter ned forbrenningen.

 

Så gøy at du prøvde Zumba, håper kneene dine holder, Oppogner:-)

 

Hva skal jeg legge inn av trimpoeng på Zumba, blir det aerobic eller dansing? Hva skal jeg legge meg på, middels eller lite trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har danset zumba i 40 min i dag. Det er fult av videoer som varer ca 5minutter inne på you tube. Tar ikke hoppene pga av kneene. Jeg tror jeg ser helt gal ut når jeg danser. Føler meg ikke akkurat så veldig elegant...

Jeg synes det er vanskelig. Greier ikke å finne takten og bevegelsene er vanskelige.

Det skifter så fort fra en øvelse til en annen.

 

Tror jeg vil bestille en video. Vet du hvor det går an å laste ned fra internett?

Er det på lovlige sider elle noen av de andre som det følger masse virus med.

 

Jeg føler at jeg får brukt både musklene i magen og i armene med denne dansingem

Når jeg går bruker jeg jo bare benene.

 

I dag har jeg spist:

50 gram brød

1 egg

100 gram krabbe

100 gram lefse.

1 grill pølse

1 pizza stykke

300 kcal med taco lefse.

3 ss med taco kjøttdeig

litt ost

1 ss rømme

og masse salat, tomat og mais

var først i byen og der ble det et lite pizza stykke.

Så gikk vi på skyter med ungene og grillet pølser, droppet pølsebrød.

Lurer på hvor mye kcaljeg har spist i dag

Har blitt alt for mye usunn mat i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg tror det er mest riktig å legge inn dansing. Føler aerobic er hardere trening enn dette. Det blir sikkert hardere etter hvert som en lærer trinnene bedre. hvor mange kcal forbrenner en med dansing i forhold til aerobi?

Mangler jo passordet mitt så jeg kan ikke komme inn på trimpoengene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har danset zumba i 40 min i dag. Det er fult av videoer som varer ca 5minutter inne på you tube. Tar ikke hoppene pga av kneene. Jeg tror jeg ser helt gal ut når jeg danser. Føler meg ikke akkurat så veldig elegant...

Jeg synes det er vanskelig. Greier ikke å finne takten og bevegelsene er vanskelige.

Det skifter så fort fra en øvelse til en annen.

 

Tror jeg vil bestille en video. Vet du hvor det går an å laste ned fra internett?

Er det på lovlige sider elle noen av de andre som det følger masse virus med.

 

Jeg føler at jeg får brukt både musklene i magen og i armene med denne dansingem

Når jeg går bruker jeg jo bare benene.

 

I dag har jeg spist:

50 gram brød

1 egg

100 gram krabbe

100 gram lefse.

1 grill pølse

1 pizza stykke

300 kcal med taco lefse.

3 ss med taco kjøttdeig

litt ost

1 ss rømme

og masse salat' date=' tomat og mais

var først i byen og der ble det et lite pizza stykke.

Så gikk vi på skyter med ungene og grillet pølser, droppet pølsebrød.

Lurer på hvor mye kcaljeg har spist i dag

Har blitt alt for mye usunn mat i dag.[/quote']

 

Nei, jeg vet ikke hvordan du laster det ned eller fra hvor. Har selv bare dårlige erfaringer med å se på kopierte dvd`r, virker på pc`n, men ikke på tv. Defor så kjøpte jeg de.

Hahaha, du skulle sett meg da, når jeg danser zumba, har tatt for persienner, så ikke naboene får sjokk av å se på mine trinn. I starten syns jeg det var vannskelig å få beina til å stokke seg riktig og når armene i tillegg skal være med, så ble det mye armer og bein i lufta.

Men etter noen ganger så går det faktisk greit, kjenne rytmen og telle litt takter så fikset jeg det.

Så jeg kan se meg for deg i zumba rytmer, men det er morsom trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mest riktig å legge inn dansing. Føler aerobic er hardere trening enn dette. Det blir sikkert hardere etter hvert som en lærer trinnene bedre. hvor mange kcal forbrenner en med dansing i forhold til aerobi?

Mangler jo passordet mitt så jeg kan ikke komme inn på trimpoengene heller.

'

Når jeg legger inn dansing, så får jeg swing som et alternativ og jeg føler jeg får mere "swing effekt" enn dansing, når jeg tenker på svette og økt puls.

Swing 20 min, forbrennes 297 kcal.

Dans moderat 20 min. gir 183 kcal.

Aerobic moderat i 20 min, gir også 183 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Den kostet jo 499 pluss 99 i frakt. Blir mye penger men tror jeg skal bestille den.

Tok det lang tid fra du bestilte til du fikk den?

Orker nesten ikke å vente når en først har lyst til å komme i gang.

Er det noe opp læring på DVD en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
'

Når jeg legger inn dansing' date=' så får jeg swing som et alternativ og jeg føler jeg får mere "swing effekt" enn dansing, når jeg tenker på svette og økt puls.

Swing 20 min, forbrennes 297 kcal.

Dans moderat 20 min. gir 183 kcal.

Aerobic moderat i 20 min, gir også 183 kcal.[/quote']

 

Hmm den var vanskelig. Jeg har danset mye swing og jeg føler dette er like god trening. Samtidig som jeg føler at det også hadde vært riktig med moderat aerobic? Tror jeg hadde valgt swing da.

Hvor mye er hard aerobic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kostet jo 499 pluss 99 i frakt. Blir mye penger men tror jeg skal bestille den.

Tok det lang tid fra du bestilte til du fikk den?

Orker nesten ikke å vente når en først har lyst til å komme i gang.

Er det noe opp læring på DVD en?

 

Tror det tok rundt 6-7 dager før jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg skal også i bursdag i morgen. Tror jeg også skal bestemme meg for å spise ett stykke kake. Tror vi også skal spise middag der så da blir det jo spennende å se hva vi får. Får spise masse sunn mat før bursdagen slik at jeg har litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm den var vanskelig. Jeg har danset mye swing og jeg føler dette er like god trening. Samtidig som jeg føler at det også hadde vært riktig med moderat aerobic? Tror jeg hadde valgt swing da.

Hvor mye er hard aerobic?

 

Hard aerobic gir 210 kcal.

 

Snart natta her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...