Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest oppogner

Anbefalte innlegg

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Gjest oppogner

Da er vi kommet hjem i fra bursdag.

 

Jeg har iallefall spist mye mindre enn jeg hadde spist om jeg ikke var på slankekur.

I dag har jeg spist:

50 g brød

1 egg

1 knekkebrød

30 gram philadelfia

150 g ris

1 porsjon bali kylling gryte med fløte og kylling

1 stykke verdens beste

mini stykke med iskake

1 glass brus

 

Håper ikke dette er over 1600 kcal. Hva tror du?

Jeg får legge det inn i dagboken her i morgen når jeg får det nye passordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet hjem i fra bursdag.

 

Jeg har iallefall spist mye mindre enn jeg hadde spist om jeg ikke var på slankekur.

I dag har jeg spist:

50 g brød

1 egg

1 knekkebrød

30 gram philadelfia

150 g ris

1 porsjon bali kylling gryte med fløte og kylling

1 stykke verdens beste

mini stykke med iskake

1 glass brus

 

Håper ikke dette er over 1600 kcal. Hva tror du?

Jeg får legge det inn i dagboken her i morgen når jeg får det nye passordet.

 

885 kcal når jeg la det inn, men det er kansje ikke hetl riktig for det var så mange valg på ris. Middagen fikk jeg nok ikke helt riktig for jeg la ikke inn fløte. Du må nok kontroll sjekke dette i morgen.

 

Her er det trimme tid kl 21:00, da har kveldsmaten fått synke, Eggerøre og 2 skiver brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Takk for hjelpen.

Hvis jeg legger til fløte så er det kanskje ca 1000 kcal da.

Det er jo helt utrolig lite etter å ha vært i bursdag.

kanskje jeg burde ta litt kveldsmat da.

 

Så flink du er som greier å sette i gang med trening så sent på kvelden.

Jeg ligger bare som et slakt på sofaen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen.

Hvis jeg legger til fløte så er det kanskje ca 1000 kcal da.

Det er jo helt utrolig lite etter å ha vært i bursdag.

kanskje jeg burde ta litt kveldsmat da.

 

Så flink du er som greier å sette i gang med trening så sent på kvelden.

Jeg ligger bare som et slakt på sofaen da.

 

 

Takk for det, jeg må bare får fingeren ut å danse litt før film på tv. Heldigvis så kan jeg pause filmen og se den etter dansingen. I dag ble jeg skikkelig svett og jeg svetter enda etter dusjen.

Fra tirsdag så går jeg over på litt lengere danseøkter, men da må jeg nok legge inn litt flere hviledager for å ikke gå lei.

 

Du kan jo ta et lite måltid i kveld, yoghurt med litt havregryn og noe frukt? Ikke lurt å vente til i morgen med å spise noe. Det blir da mange timer før du spiser igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg en Zumbaøkt på ca 45 min. Puhh kjente det godt på pulsen.

Skulle egentlig vente til i morgen med å starte med lengere økter, men motivasjon er på topp så da gjorde jeg det i dag. Skal låne pulsklokken til mannen min for å sjekke puls underveis. Håper på at formen blir bedre etterhvert.

 

Mat inntaket kommer seg, jeg må bli bedre på å spise frukt, ligger nå på rundt 1300 kcal pr dag. Drikker ikke melk, men får ta meg en ekstra yoghurt på kvelden og drikke et glass juice til frokost eller lunch.

 

Har du veid deg i dag Oppogner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket kalkulatoren på hvor mye kcal jeg bør spise i løpet av døgnet og kommer frem til at det beste er å ligge på rundt 1400 kcal, med mitt treningsopplegg.

Så får jeg heller justere opp eller ned, alt etter som hvor mye jeg trener og hvor mye jeg kommer til å gå ned.

 

Har i dag spist greit, frokost, lunch, middag og kvelds. Samt et mellommåltid, litt ekstra yoghurt og frukt. Men langt innenfor det lovlige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Trenger hjelp.

 

Prøver å registrere hva jeg har spist i dag.

Det er jo et helt nytt opplegg her inne nå.

Jeg har fått lagt inn 30 gra brød, men hvordan komme videre til pålegget til frokost?

Jeg kan jo ikke hoppe ned til lunsj før jeg er ferdige med frokosten og jeg kan ikke kopierer måltid fra i gå.

Jeg finner bare disse valgene.

Noen her inne som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg spiser heller ikke frukrasjonen og drikker aldri melk. Jeg drikker et glass juice på jobben og det går vel ac fruktrasjonen. Burde heller drikke vann og byttet det ut med en frukt som metter litt.

Jeg spiser veldig mye av det jeg kan i løpet av en dag på middagen. Burde nok heller spise flere små måltider enn stappe i meg masse til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp.

 

Prøver å registrere hva jeg har spist i dag.

Det er jo et helt nytt opplegg her inne nå.

Jeg har fått lagt inn 30 gra brød' date=' men hvordan komme videre til pålegget til frokost?

Jeg kan jo ikke hoppe ned til lunsj før jeg er ferdige med frokosten og jeg kan ikke kopierer måltid fra i gå.

Jeg finner bare disse valgene.

Noen her inne som kan hjelpe?[/quote']

 

Når du er ferdig med brød og fått lagret det, så fortsetter du på samme linje som du skrev inn brødet på. Du vil da få forskjellige valg og skroller deg ned til det du skal ha. Om ditt ikke kommer opp prøv forskjellig ord, for eks. ost istedenfor hvitost. Håper du skjønner min dårlige forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Gikk ut og inn av programmet og d dukket det opp en ny linje til å skrive på.

Men er ikke dette opplegget mye dårligere enn det som var før?

Hvis jeg skal legge inn brød så begynner jeg å skrive br.

Så begynner den å komme med forslag som begynner på a men med br inne i ordet så kommer b osv...

Så må jeg skrolle helt ned å velge masse alternativer.

Disse alternativene var jo helt greie så jeg forstår ikke hvorfor ikke disse kommer med en gang.

 

Er det ern lurere måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut og inn av programmet og d dukket det opp en ny linje til å skrive på.

Men er ikke dette opplegget mye dårligere enn det som var før?

Hvis jeg skal legge inn brød så begynner jeg å skrive br.

Så begynner den å komme med forslag som begynner på a men med br inne i ordet så kommer b osv...

Så må jeg skrolle helt ned å velge masse alternativer.

Disse alternativene var jo helt greie så jeg forstår ikke hvorfor ikke disse kommer med en gang.

 

Er det ern lurere måte å gjøre dette på?

 

Nei det vet jeg ikke, prøv å skriv brød og da får du opp mange typer brød.

 

Jeg ble medlem i fjor, men det gikk fort i glemmeboken at jeg var medlem her, jeg gikk på Libra kurs da og ble da opptatt med å spise 5 ganger om dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da her jeg fått lagt inn alt jeg har spist etter mye slit.

ble 1337 kcal i dag og 360 brukt på trimmtur.

Egentlig burde jeg spise mer men er stapp mett så jeg dropper det.

 

Veiede meg i dag og vekten viste 71,1. Skuffende....

Men målene viste at jeg hadde gått inn 2,5 cm rundt magen og en på flere andre steder så det var jo bra.

Har lagt inn startdato i arbeidsboken i dag fordi jeg begynner jo all registrering i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg fått lagt inn alt jeg har spist etter mye slit.

ble 1337 kcal i dag og 360 brukt på trimmtur.

Egentlig burde jeg spise mer men er stapp mett så jeg dropper det.

 

Veiede meg i dag og vekten viste 71' date='1. Skuffende....

Men målene viste at jeg hadde gått inn 2,5 cm rundt magen og en på flere andre steder så det var jo bra.

Har lagt inn startdato i arbeidsboken i dag fordi jeg begynner jo all registrering i dag.[/quote']

 

Når jeg legger inn hva jeg har spist, så har jeg på følelsen at jeg har spist mere kcal enn det som kommer opp, så jeg vet ikke helt om jeg skal stole på dette systemet?

 

Så bra at du har gått inn:-) ikke alltid vekten er til å stole på, husk at den kan forandre seg en del fra dag til dag, f.eks mens, vann i kroppen osv. Stol heller på cm og vær stolt av det.

 

Jeg har i dag funnet målebåndet, gutten min hadde det på soverommet sitt, han driver å måler biler og andre leker:-) Jeg skulle aller nådigst få låne det i morgen, under påskudd at jeg trenger det når jeg syr klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg pulsklokke i dag og tok en lett økt på 40 min zumba. Var ikke helt i form og hadde høy puls før jeg startet, litt vondt i nakken også, så en lett økt med lette bevegelser.

Men jeg fikk alikavell 443 kcal på pulsklokken:-)

Fikk også målt midjen i dag, 94 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Hvor gammel er gutten din?

Jeg har en gutt som er 4 år.

 

Når du måler midje er det der hvor det er tykkest ellet over navlen.

Jeg måler alltid der som jeg er på det tykkeste og der hadde jeg nå kommet ned til 99 Huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Når jeg har lagt inn alt i da viser den 1200 kcal.

Jeg føler også at det er lite.

Egentlig spiser jeg det jeg pleier jeg bare kutter ut godteriet og det er ikke noe problem

Jeg er ingen ting sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er gutten din?

Jeg har en gutt som er 4 år.

 

Når du måler midje er det der hvor det er tykkest ellet over navlen.

Jeg måler alltid der som jeg er på det tykkeste og der hadde jeg nå kommet ned til 99 Huff og huff.

 

jeg målte rett over navlen, vet ikke om det er akkurat der jeg skal måle?

Den kalkulatoren fant jeg når jeg søkte på calkulator i søkefeltet her inne.

Så artig at du har en gutt på 4 år, det har jeg også:-)

 

Jeg gikk ikke så mye opp i svangerskapet, 8 kilo bare, men jeg var ganske dryg over hekken før jeg ble gravid. Så når jeg tar med gravidekiloene så har jeg til nå gått ned 19 kilo. Det er noen kilo det. Det siste året har det stått stand by, men har heller ikke gjort noe særlig for å gå ned, hadde er halveis forsøk i fjor i april, men så ble jeg syk over en lengere periode og da ble motivasjon borte. Men gikk heller ikke noe særlig opp.

Men nå er det andre boller, vil være 40, fin og slank til sommeren. Så slank man kan være ved 65 kilo og 160cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Ja jeg kan virkelig gå rundt å føle meg slank når jeg veier 65.

Hvis jeg feks. har slanket meg fra 73 til 65 kilo så føler jeg meg slank ved 65 kilo.

men for noen år siden veide jeg 55 kilo i mins et år før jeg begynte å legge på meg.

Da skal jeg si at jeg ikke følte meg slank når vekten var kommet opp i 65 kilo.

Egentlig så har jeg et ønske om å veie 62 kilo og holde meg der.

Jeg er jo bare 158 så jeg kunne godt ha veied mindre, men det er ikke noe mål for meg å bli en sylfide.

 

Det er litt rart for du har skkert lest hele tråden min og vet masse om meg.

Var gøy å få høre at du også har ca somme høyde og alder som meg.

Jeg trodde at du var mye yngre av en eller annen grunn:)

Så har vi begge en gutt på 4, det var jo artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har spist mellom 1200 og 1400 hele denne uken.

I dag snikveiet jeg meg og da vist vekten 70. Jippi....

 

Skal på hytte tur i morgen med hele svigerfamilien. Av erfaring vet jeg at det ene måltidet raskt blir erstattet av et annet, så dette blir vanskelig.

Det står også framme chips og sjokolade hver kveld også blir det vel et glass med rødvin hver kveld. Hvordan skal jeg greie å ikke røre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan virkelig gå rundt å føle meg slank når jeg veier 65.

Hvis jeg feks. har slanket meg fra 73 til 65 kilo så føler jeg meg slank ved 65 kilo.

men for noen år siden veide jeg 55 kilo i mins et år før jeg begynte å legge på meg.

Da skal jeg si at jeg ikke følte meg slank når vekten var kommet opp i 65 kilo.

Egentlig så har jeg et ønske om å veie 62 kilo og holde meg der.

Jeg er jo bare 158 så jeg kunne godt ha veied mindre' date=' men det er ikke noe mål for meg å bli en sylfide.

 

Det er litt rart for du har skkert lest hele tråden min og vet masse om meg.

Var gøy å få høre at du også har ca somme høyde og alder som meg.

Jeg trodde at du var mye yngre av en eller annen grunn:)

Så har vi begge en gutt på 4, det var jo artig.[/quote']

 

Takk for komplimentet ang alderen. Jeg føler meg jo bare 20 år enda.

Når jeg blir 65 kilo, så kommer jeg også til å føle meg slank, har allerede kjøpt meg en bukse som er litt for trang og den skal jeg inn i.

2,7 trimpoeng i dag, er litt stolt av meg selv. Veiedag i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får gode resultater på veiedagen i morgen.

Jeg reiser jo på hytten så jeg får høre resutatet til søndag.

 

Jeg har gått ned 0,5 kilo denne uke. Fått 11 trimpoeng og spist fornuftig.

Tror nok ikke jeg kommer til å få så mange trimpoeng hver uke. Når jeg får trent på dagen så hanker jeg inn mange poeng, men kveldstreningen ikke er så effektivt.

 

Håper du har kost deg på hytten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...