Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Så gøy at du ser at du bruker mindre størrelser!!! Det må være kjempemotiverende for å fortsette arbeidet, eller i hvert fall passe på å holde vekten. Men kan skjønne at man har lyst å stramme opp. Så bra at du setter i gang med en trimplan! :) Det hjelper å ha noen mål og planer, og at det ikke er urealistisk. Du får oppdatere på hvordan det går med gjennomføringen av programmet ditt.

 

Jeg fikk 18 trimpoeng denne uken! Fornøyd! :D

 

Men nå skulle jeg bare logge på raskt for å legge inn mat og trim, så får heller skrive litt mer imorgen eller noe! Er trøtt! Og nok søvn er jo også viktig for vektreduksjon osv osv. :D

 

- innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar
Gjest LeneMarien

Jeg vet jeg har vært kjempeflink denne uken, men likevel stoppet vekten opp på 64,7 - igjen. Til gjengjeld har jeg gått ned litt i midjen.

Tror nok at vekten skyldes etterslep fra forrige uke, så om jeg er kjempeflink denne uken også, så vil jeg nok se resultater ved neste veiing. Og 4,7 trimpoeng på en uke er faktisk veldig bra til å være meg. Jeg er hvertfall kjempefornøyd med treningen denne uken. Jeg er ikke lenger støl etter styrketreningen på fredag, så i morgen er det styrketrening igjen. Liker best å trene tidlig på dagen. =).

 

 

03.02 Uke 0: Vekt: 65,3 - Midje: 90,0

10.02 Uke 1: Vekt: 63,9 - Midje: 86,2

17.02 Uke 2: Vekt: 64,7 - Midje: 82,6

24.02 Uke 3: Vekt: 64,3 - Midje: 80,8

03.03 Uke 4: Vekt: XX,X - Midje: XX,X

10.03 Uke 5: Vekt: 64,7 - Midje: 78,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tap av midje! :D Litt vanskelig å vite vekta ja, når du ikke veide deg forrige uke. Går sikkert nedover neste uke da, hvis du fortsetter i samme siget. Bra å komme i gang med trening. I starten er man jo støl, og det er ekstra vondt når man vet man må trene selv om man fortsatt er støl etter forrige gang, men med en gang man får en rutine på det så gir stølheten seg. Helt til neste gang man tar seg litt for lang pause fra programmet. Hehe.. Jeg skal jo egentlig aldri mer ha ferie fra trening, vi får se, vi får se. Heier på oss hvert fall.

 

Så dette blir spennende, jeg skal veies inn igjen imorgen! Krysser fingrene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg så nå at jeg har bare gått ned 0,6 kg siden vi begynte i februar. Men allikevel så har jeg faktisk klart å gå ned 12 (!) cm i midjen.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg har fått det til, men jeg klager definitivt ikke! =d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen. Jeg må bare si at nå begynner jeg å bli forundret. Jeg som vanligvis nærmer meg en snitt-nedgang på 300 gram pr. uke omtrent nå ligger på et gjennomsnitt på over 500 g ned pr. uke.

 

Ned 1,0 kg og enda 1 cm borte rundt magen!! :) Dette er fantastistik. Ser ut som jeg når mitt første delmål snart, og litt før 9. april. Hihi.. 200 gram til, håper det ikke stopper helt opp nå.

 

Jeg pleier jo å ha litt vektterskler, samt merkelig forbrenning, men nå går jo alt på skinner. Utrolig digg følelse at alt funker!

 

12 cm rundt magen er VELDIG imponerende!! :) Jeg har mistet 5 totalt de siste 4 ukene, har jo ikke målt magen i starten (angrer litt nå). Da har du jo strammet inn en størrelse bare på centimeterne du. APPLAUS!

 

Ha en fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken er omtrent over. :P Snart mandag igjen, og da er det bare å telle opp trimpoeng. Det ble 15,4 denne uken. Første uken hvor det har gått litt trått med treningen. Ikke hatt helt motivasjon til å trene, vært sliten og slapp. Men jeg måtte jo bare presse meg, og de siste 3 trimpoengene hentet jeg inn på morgenen i dag. Hadde ikke noe annet valg! :)

 

Så håper jeg den nye uken blir bedre med tanke på trening. Kostholdet går supert. Jeg holder meg helt unna sukker og kosemat, og spiser masse grønnsaker, og holder meg på kaloriene jeg skal.

 

Snart ny veiedag for deg LeneMarien - hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Litt furt på meg selv, så valgte å ikke logge inn her i går for å melde resultatene. To cm OPP i midjen (Det var kanskje litt for mye av det gode.. har tross alt mistet mange cm på kort tid). Heldigvis er det ned 200 gram.

Det er ikke store vektforskjellen, men så lenge det går nedover så er jeg fornøyd. Bedre at det går saaakte nedover, enn at jeg raser ned og alt klistrer seg på igjen - med renter - om noen uker...

 

Hvordan gikk din uke, Innen2010 ? Du hadde hvertfall en fantastisk vektnedgang sist uke. Jeg er imponert over fremgangen din! Du har jo en kjempebra nedgang - som i tillegg er fin og jevn.

 

---

 

03.02 Uke 0: Vekt: 65,3 - Midje: 90,0

10.02 Uke 1: Vekt: 63,9 - Midje: 86,2

17.02 Uke 2: Vekt: 64,7 - Midje: 82,6

24.02 Uke 3: Vekt: 64,3 - Midje: 80,8

03.03 Uke 4: Vekt: XX,X - Midje: XX,X

10.03 Uke 5: Vekt: 64,7 - Midje: 78,0

17.03 Uke 6: Vekt: 64,5 - Midje: 80,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 200 g ned! :P Nedgang er nedgang, og magen kan jo muligens være oppblåst eller noe? Ikke ta det altfor tungt når vekta går nedover hvert fall. Kroppen er jo ikke alltid til å stole helt på. Hehe..

 

Og når det gjelder meg, og fin og jevn vektnedgang. Hihi.. Vekta mi derimot viste opp 500 g i går. Og jeg sier det samme som for tre uker siden, da det skjedde sist: jeg vet ikke hvorfor. :) Har ikke spist sukker på mange uker nå, og jeg følger kalorimengden min, og trener. Så jeg fortsetter bare jeg da. Samme antall cm rundt magen som forrige uke, så der var det stilletilstand. Men da har jeg helt rett i at for kroppen min er det litt sånn "2 skritt frem og ett tilbake", for nå har jeg gått ned 1,8 kg på 2 uker, også var det vips opp 500 g igjen. Da blir det totalt ned 1,3 kg på 3 uker, litt over 400 g pr. uke. Og det er helt greit for meg det altså! Men må innrømme at nå har jeg veldig lyst å bikke første delmål, så jeg krysser fingrene for en skikkelig nedgang neste uke. Har jo blitt litt bortskjemt på dem.

 

Og denne formen for vektnedgang har jeg aldri hatt før. Jeg har heller hatt sånn 200 g og kanskje 500 g ned pr. uke, også noen uker hvor det står stille eller går littegranne opp igjen. :D

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slurvet litt med veiingen av maten i det siste, og tok og veide noen dager nå, og ser at jeg spiser nok litt for lite. Ikke noe voldsomt altså, spiser vel nærmere meny 1 enn meny 2. Og jeg burde spise meny 2, og hvert fall de dagene jeg trener. Skal være litt mer nøye på maten framover, også ser jeg om det hjelper! :D Har motet oppe, og sola skinner ute. Det nærmer seg en lysere tid, og selv om jeg ikke er i mål når bikinien er standard plagget så skal jeg i alle fall se mye bedre ut enn nå. Hehe..

 

Hvordan går det med deg LeneMarien? God helg!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm.. Jeg har en blender, men lager jo nesten aldri smoothie. Og det er jo litt teit, for det er en god måte å få i seg frukt på! :P

 

I dag etter styrketrening lagde jeg meg en smoothie med 140 g frosne jordbær og 1,5 dl melk. Kjempedigg, og det er jo ikke så mange kalorier. Melken drikker jeg uansett, kan godt utsette den til smoothie, og frosne bær har jo bare 30 - 50 kalorier pr. 100 g, avhengig av type bær (og at det er frosne, rene bær, evt. bærbladninger, men uten tilsatt sukker).

 

Ok! Da må jeg fortsette med lesing og oppgaver, huff og huff - veldig mye stress nå før påske. Hvordan er studiene dine for tiden LeneMarien? Er det mye stress?

 

Og apropos det - stress skal jo være negativt for vektreduksjon. Håper ikke det gir meg en vektterskel nå fram mot påske, med alle innleveringer og stress jeg har på meg nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA.. Må le litt av meg selv, og mine sysler på søndagsmorgen. Da skulle jeg inn og legge inn matplan for dagen i dag, også snoket jeg selvfølgelig en tur innom forumet. Også er det noen som har så mange kule smilies i innleggene sine, så da måtte jeg prøve å finne ut av det. Og jaggu greide jeg det også! happy-smiley-575.gif

 

Det var bare å google "smilies img" så finner man mange sider med IMG koder på ulike smilies. cool-smiley-8942.gif HURRA! Hihi.. Da skal jeg ut og trene litt i sola. Også må jeg avslutte litt skolearbeid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge inn ukens trimpoeng. sport-smiley-5557.gif

 

Det ble 15,2 trimpoeng denne uken. Jeg er passelig fornøyd. Var syk én dag, så det ødela bittelitt, hadde planlagt trening den dagen. Greide i allefall målet.

 

Håper det blir litt bedre treningsuke nå. Jeg har hvert fall tatt årets første joggetur! Det var digg, og da merket jeg at joggeformen ikke er som i fjor. Hihi.. Har ikke løpt noe særlig innendørs i vinter, så det var vondt i leggene. Men joggeformen skal bli bedre, for jogging er veldig viktig ferie-trim for meg. En av de treningsformene jeg absolutt kan klare i ferier.

sport-smiley-5587.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Så flink du er, Innen2010. - Og bra du har oppdaget at du spiser litt for lite.

De fleste spiser alt for mye når de glemmer å følge med på vekten av det de spiser. Du er one of a kind og spiser for lite! :D.

 

Jeg har hatt en ganske bra uke. Syns jeg har spist veldig riktig, bare kanskje fått i meg litt for lite væske. Håper ikke det gjør alt for stort utslag på vekten på tirsdag.

I går var riktignok hard. Jeg og ei venninne har fullstendig godtestopp, og i går hadde jeg en absurd trang etter potetgull med sourcream and onion. Tenna badet i vann... Jeg forteller kjæresten hvor mye jeg har lyst på det her, og han passer på at jeg ikke kjøper noe sånn at jeg klarer å ikke spise noe usunt. Det går fem minutter, og hva er det han gjør? Han kjøper potetgull!

Og utover kvelden så sitter han å spiser potetgullet foran meg, uten tanke på hvor mye jeg har lyst på det greiene også.

 

men i bunn og grunn er jeg nå bare stolt over meg selv for å ha klart å komme meg gjennom lørdagen uten å spise av potetgullet hans.

 

Når det gjelder skole, så har uka vært helt super. Har kommet meg igjennom massevis av pensum og er halvveis i semesteroppgaven min. Snakket med noen andre som studerer det samme som meg, og de fleste har så vidt satt opp en disposisjon til oppgaven. Livet er herlig! :P - rent bortsett fra at det er overskyet ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så bra at du er så disiplinert! Imponerende!! Det er ikke jeg. Hehe.. Men digg å få gjort unna studiegreier så du kan slappe av litt i påsken da kanskje?sport-smiley-5589.gif

 

Huff, så dårlig gjort at han måtte kjøpe potetgull da!! Men veldig bra at du greide å motstå. Da har vi visst godterinekt begge to nå? Hihi.. Morsomt! Vi får heie på hverandre på det og. Men min stopp varer nok bare til sommeren, må ha litt iskrem på kosemerkene når sola står høyt oppe dagen lang.

 

Kjæresten min vil også ha noe digg i helgen, men da pleier jeg å stå for innkjøp stort sett, så da kjøper jeg ting han liker, men som jeg ikke er så glad i. Hehe.. Mye enklere å si nei takk da. Dessuten lager jeg meg ofte mager-kesam-dipp og grønnsaksfat i løpet av helgen, eventuelt kesam vanilje og frukt, også har jeg på en måte kosemat jeg og.

happy-smiley-870.gif (Hihi.. Og fortsatt dilla på smilies. OGSÅ var det tilbake til pensum. Haha.. Burde kanskje sperre internetttilgangen til visse internettsider når jeg egentlig prøver å gjøre noe fornuftig. - ser du, jeg= udisiplinert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at veiedagen din gikk greit. :)

 

Jeg har tatt bilder av meg selv i undertøy på badet, fra foran, siden og bak - og det var veldig lite flatterende! Herregud, jeg ante ikke at jeg hadde blitt så mye større enn før. Hmm.. Skremmende.. Men nå skal de bildene ligge trygt forvart slik at jeg aldri skeier helt ut igjen, OG at jeg har noe å sammenligne med til høsten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff altså. Dette er så kjedelig.

 

64,5, ned 200 g. Hmm.. Jeg er nok dessverre en av de som reagerer på stress. Leste en artikkel om at stress kan gjøre at man går OPP i vekt til tross for trening og energiunderskudd. MÅ stresse ned, men det er så mye som skjer på studiene nå før påske. Æsj.

 

- 1 cm rundt magen og.

 

Jeg jobber videre hvertfall. Gjorde jo alt riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Veldig bra med både vektnedgang og cm! :) selv om det ikke er så mye, så hjelper det jo på! :)

 

Jeg har stått stille på vekta den siste uka. Glemte å måle cm, så får ta det neste tirsdag.

 

Jeg tok et lite flatterende bilde av meg selv i undertøy da jeg begynte å gå ned i vekt. Så bildene igjen for et par måneder siden og innså at jeg har gått ned MYE i vekt. Ser også at holdningen min har blitt bedre, på tross av at jeg omtrent ikke har trent. Så tror at holdningen min har blitt bedre på grunn av bedre selvtillit. Liker den tanken :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så gøy at du ser bedre holdning, og kjenner at du har bedre selvtillit! :) I tillegg til det opplagte da; at du kan se at kroppen har blitt redusert - men du har jo gått ned mye allerede. Det må jo være motiverende med tanke på å unngå å gå opp i vekt? Altså å ha de bildene? Det er det jeg håper de skal være når jeg blir ferdig (men også hvis jeg sliter med å komme meg helt ned, så jeg ikke gir opp og går tilbake opp).

 

God helg! :) Vi får håpe vi får en fin siste veiedag før påske, hadde vært hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du, ja :)

 

Min dobbeltgjenger her inne på forumet!

 

Jeg klarer altså bare ikke å la være " å bry meg" når folk tenker at de skal ned i vekt med 1000 kcal/dag, eller å bruke pulver og annen dritt. Da bare klør det i tastefingrene mine...

Morsomt å ta en diskusjon. Og det ser ut som at vi klarte å skremme vekk sunnogsterk :) Haha.

 

Masse lykke til med målet ditt- innen 2010!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye uke over, og trimpoengene samlet opp.

 

Det ble 17,2 trimpoeng. Fornøyd! :)

 

Imorgen skal jeg kjøpe meg en pen notatbok, og det skal være min ferie-trimbok. Første ferie nærmer seg jo, og jeg må notere ned hva slags aktivitet jeg gjør, hvor lenge og hvor intenst, og hva pulsklokken sier (på alle de aktivitetene jeg kan bruke den, ikke styrketrening f.eks.). Jeg pleier jo vanligvis å logge alt slikt på "Mat og trim" her inne hver dag, men må holde oversikten i feriene - særlig siden jeg har som mål å greie å trimme ekstra når jeg har fri fra studiene. Det målet må også holdes på "Hold vekten" neste år, så notatboken må gjerne være litt tjukk - den skal brukes leeenge.

 

Deilig med sol, og snart påske! Håper uken din har vært fin og Lenemarien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du fant deg et "slagord" du kunne adoptere :)

Nei- vi har ikke tid til å gå opp i påsken!

 

Hyggelig at du vil lese min etterhvert så lange olabukse-tråd når du har tid. Kanskje det gir litt motivasjon- det er ihvertfall en historie om ei som ikke går fort ned i vekt- men som blånekter å gi seg før hun er i mål :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SilencedL

=) har såde her å lest ein del av innlegg dåkk har komt me.. lurte då på om eg kunne få joina dåkk?

 

Har gått 3 Grete Roede kurs å e nå på kurs nr 4, men resultatå lar seg venta på..

E 20 år å 170 høg, bjunnte GR kurs me heile 91,3kg å e nå nere i 85,4 men vil ned t 75kg hvertfall... =)

Har veie dag kver onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig om du vil være med!!!! :) Jeg har kun så vidt begynt, så denne tråden er fortsatt helt nyfødt. Den skal leve leeeeenge! Og her skal det bli mye bra resultater.

 

Og gratulerer med ned 5,9 kg! Det er jo kjempebra. Skjønner at det er litt vanskelig når det tar tid, men du kan jo tenke at da får i alle fall kroppen vendt seg til den lavere vekten. Så kanskje du får bedre tid på å vende deg til livsstilen og alt - og da går du vel ikke så lett opp igjen! Jeg tror det. Lettere å holde vekten for oss som bruker tid og krefter på omleggingen.

 

Velkommen, og lykke til! :)

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...