Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Gjest LeneMarien

Velkommen, SilencedL :).

 

Jeg har veiedag på tirsdager. Herregud som jeg er lei av at det står så godt som stille på vekta. Denne uka har det heldigvis løsna litt. 0,9 kilo ned! Jeg er kjempefornøyd:).

Og på cm har jeg gått ned til der jeg var for tre uker siden. Life is good! =).

8,6 kilo igjen før jeg har nådd målet.

 

Det er et familieselskap i sommer som jeg forbereder meg til. De fleste i familien har ikke sett meg siden jeg var på mitt største. Jeg reiser på ferie noen uker før selskapet, så regner med at vektnedgangen må skje FØR ferien (så prøver jeg å holde meg stabil i ferien + være aktiv (det er jeg alltid i ferier! :))) Hvor mye er realistisk å klare? ned til 60 kilo? Det er 450g i uka...

 

03.02 Uke 0: Vekt: 65,3 - Midje: 90,0

10.02 Uke 1: Vekt: 63,9 - Midje: 86,2

17.02 Uke 2: Vekt: 64,7 - Midje: 82,6

24.02 Uke 3: Vekt: 64,3 - Midje: 80,8

03.03 Uke 4: Vekt: xx,x - Midje: xx,x

10.03 Uke 5: Vekt: 64,7 - Midje: 78,0

17.03 Uke 6: Vekt: 64,5 - Midje: 80,0

24.03 Uke 7: Vekt: 64,5 - Midje: 80,0

31.03 Uke 8: Vekt: 63,6 - Midje: 78,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar
Gjest LeneMarien

Da jeg målte cm i dag, så tok jeg målebåndet ut dit det var da jeg var på mitt største. 101cm.

 

23 cm rundt midjen er en helt utrolig forskjell. - Og kjempemotiverende å se resultatene på den måten. Kan ikke tro at jeg har vært så stor rundt midjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang! :) Dette går jo greit det. Det må være deilig at det løsner. Håper det løsner for meg og. Vil ikke ha 3 kjedelige uker på rad, og dessuten er jeg borte neste uke i påsken.

 

Ned 450 g i uka kan jo gå, men hvordan har nedgangen din vært sånn totalsett i snitt? Det er greit å høre litt på kroppen sin og. Men du kan jo eventuelt justere mål etterhvert.

 

Skal du bort i påsken da? Eller er det "vanlig uke"?

 

Og jeg tror på at det er gøy å holde ut målebåndet til sitt eget gamle maksimale. Det husker jeg fra tidligere nedganger at var veldig kult, og surrelaistisk. Veldig rart at magen faktisk kan "forsvinne". Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

I påsken skal jeg en tur på besøk til foreldrene mine (som også følger GR, så det er ikke noe problem) og ellers bare lese pensum og slikt.

Det eneste jeg skal unne meg i påsken er å gå tur med kjæresten min og ta med to appelsiner og en kvikklunsj på deling! Selv om vi kanskje bare finner en park av noe slag her i Oslo... :).

 

Nedgangen kan være veldig bra så lenge jeg ikke stopper opp sånn som jeg har gjort i det siste. Håper det har løsnet skikkelig nå.

Har hørt at dersom man skal forbi en vekt man har hatt i en lengere periode tidligere, så er det sannsynlig at man stopper opp på den vekten man har hatt en stund før det endelig løsner.

Jeg har tidligere veid 64-65 kilo i tre år (!). Håper denne ukens vektnedgang betyr at jeg har kommet meg forbi vektterskelen og er godt på vei nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har planer som ikke skaper de altfor store utfordringene i påsken da. Men det er jo viktig å kose seg for det! :) Påskeferie tross alt. Jeg skal på fjellet nesten hele påsken tror jeg, men det blir masse uteaktivitet, og jeg skal opprettholde godterinekten min, så det går greit det. Blir nok skummelt å gå på vekta etter påske uansett, for jeg pleier alltid å gå opp i ferier.

easter-smiley-17729.gif

 

Ja, det kan jo godt hende det har løsnet nå ja. Jeg satser på det og heier på 60 kg til sommeren! :) Det med at man kan stoppe på gammel vekt har jeg også hørt mange ganger. I så fall kan det hende jeg får vanskeligheter rundt 56 - 58 kg, der har jeg vært flere ganger i lengre perioder. Men den tid den sorg, for øyeblikket så virker det jo som jeg har noen uker med hurtig nedgang og noen uker pauser, selv om jeg jobber på, så da er jeg kanskje helt vant med det når jeg kommer meg ned dit. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

I dag veide jeg 63,9 og -1 cm rundt magen. Det betyr ned 600 g denne uken, OG jeg har nådd mitt aller første delmål. Nå har jeg gått ned 1/4 av det jeg vil ned og er under 64 kg! HIPP HIPP HURRA!!happy-smiley-597.gif Da skal jeg kjøpe meg nye joggesko, og det er fint, for jeg har jo allerede begynt å jogge ute i år.

 

Neste delmål er 60,0 kg. Jeg skal bruke påsken til å pønske ut en premie til det delmålet der. ;)

 

Ha en fin fin dag!

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se på vektkurven min - MEN det går jo nedover alt i alt. Derfor jeg bare MÅ bite tenna sammen de ukene hvor dottene går oppover eller er på lik linje. Nå gikk det jo endelig ned igjen! ;)

 

wHJkjbs.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Det her er kjempeflott, innen2010. Kjempeinspirerende! :(

 

Veiedagen min ga meg ikke de resultatene jeg ville ha. :( Opp 400 gram igjen. Og magen står likt. Syns det her går alt for sakte - aldri i verden om jeg når 60 kilo før sommern med det her.... Lurer på om det er jeg som gjør noe feil, og ikke kroppen min som er slem med vilje.

Tenker jeg skal bruke dagen på å revurdere kostholdet mitt, og så presse inn en uke med trening (og så muligens også fortsette å trene etter en uke... !?). I dag har jeg hvertfall bestemt meg for en halvtmes powerwalk. Gleder meg til å sette sammen en playlist til mp3-spillern etterpå :).

 

03.02 Uke 0: Vekt: 65,3 - Midje: 90,0

10.02 Uke 1: Vekt: 63,9 - Midje: 86,2

17.02 Uke 2: Vekt: 64,7 - Midje: 82,6

24.02 Uke 3: Vekt: 64,3 - Midje: 80,8

03.03 Uke 4: Vekt: xx,x - Midje: xx,x

10.03 Uke 5: Vekt: 64,7 - Midje: 78,0

17.03 Uke 6: Vekt: 64,5 - Midje: 80,0

24.03 Uke 7: Vekt: 64,5 - Midje: 80,0

31.03 Uke 8: Vekt: 63,6 - Midje: 78,0

07.04 Uke 9: Vekt: 64,0 - Midje: 80.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Tilbake fra påskeferie. Her er kort trimpoengoppdatering først!

Uke 14: 18,4

Uke 15: 20,3

 

:(

 

Så kjedelig at det står stille. Hmm.. Du får regne på kaloriene på nytt, og jeg tror trening er veldig lurt for å holde vekten, så da er det sikkert ikke så dumt å få inn gode trimvaner! Du har jo allerede gått ned masse. Det løsner sikkert etter hvert. Bra du holder ut. Hvordan gikk påsken?

 

Påsken min gikk bra, har greid å holde meg til min godteavtale og spist nokså bra mengder, tror jeg, har ikke veid. Spist masse grønnsaker, og forsynt meg sparsommelig av kalori-rike matvarer. Og trent bra!

 

-innen2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Da var det veiedag igjen. Det er to uker siden sist, og en liten påskeferie i mellom.

 

Vekta i dag viste 63,1 kg - altså ned 800 g siden sist. I tillegg mistet jeg 1 cm rundt magen. Dette er resultater jeg er veldig godt fornøyd med, særlig siden jeg godt kan legge på meg 2 kg i påsken. :)

 

Hvordan går det med deg LeneMarien?

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Opp 800 gram i påsken. Jeg som trodde det endelig hadde løstnet.

Ikke spiste jeg masse godteri, og jeg trente masse. Spiste kake i bursdagen til nevøen min, men det er liksom alt. Og en kakebit på torsdag er da virkelig ikke nok til å gå opp 800 gram til tirsdag!?

Jeg er så fortvila. Det blir liksom ikke bra uansett hva jeg gjør.

 

Kjempebra resultat Innen2010. Jeg er imponert over resultatene dine (og kjempemisunnelig!). Såpass mye ned gjennom påsken er virkelig bra. Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det er kjedelig når påsken kom og tuklet med nedgangen din ja! Det kan jo være du har spist matvarer o.l. som du ikke er vant med til vanlig, selv om du har spist sunt? Og har du veid alt i påsken? 800 g opp i påsken kan være vann o.l., trenger ikke være fett. I så fall burde det gå fort av igjen med vanlige rutiner på søvn, trening og matinntak! :) Jeg er misunnelig på meg selv også for tiden, denne jevne nedgangen har jeg aldri sett maken til når det gjelder min kropp altså. Selv om det ikke er noe ekstremt med 417 g ned pr. uke i gjennomsnitt, så er det helt enormt i forhold til mine forventinger!

 

Lykke til med denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg grublet litt over hva jeg skal ha som premie på neste delmål (om 3,1 kg). Og jeg har faktisk mer eller mindre bestemt meg for at det blir en bikini. På neste delmål er jeg normalvektig, og forhåpentligvis når jeg det delmålet i juni omtrent. Da passer det greit å få tak i en ny bikini. Hvis jeg ikke er flink (eller kroppen ikke gidder å gjøre som jeg ønsker) blir det de gamle bikiniene denne sommeren, også får jeg heller finne på en annen premie til neste delmål. MEN må jo kjempe for en ny bikini. Kommer til å føle meg helt ok i bikini når jeg har trent så mye som jeg har denne våren, og hvis jeg er normalvektig igjen. Selv om sommeren 2010 - watch out - da er jeg dødslekker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,

 

Dette har vært den aller mest slitsomme uken i 2009. Herregud. Jeg har sovet sikkert 6 - 7 timer i snitt pr. natt hele uken (altså hvis man da fordeler litt lengre søvn på lørdag og søndag og litt kortere søvn de andre dagene) - og for meg er det veldig lite. Det er tusen ting jeg har måttet gjøre pga. skole og noe jobb og greier. Og nå er det søndag kveld, jeg er fortsatt ikke ferdig, og det ser ut som starten på denne uka blir minst like slitsom. Det er helt utrolig. Jeg takler ikke sånt så bra. Har ikke fått sett nesten snurten av kjæresten min, tv vet jeg ikke hva er lenger og da kommer vi til poenget: trim, jeg har hatt så lyst å si "NEI STOPP! Nå må jeg få jogge meg en tur." Men det har ikke vært noe tid.

 

7,2 trimpoeng greide jeg å snike inn, men det var alt. Veldig skuffet over meg selv, men jeg ser jo at jeg ikke kunne fått tid til noe mer trim denne uken. Sånne uker kommer vel av og til, jeg håper bare ikke de kommer så ofte. En del av trimmen er da tidspunkter hvor jeg har hatt tid til å gå et sted istedet for å ta buss osv., men denne uka har jeg typisk ikke hatt 15 min ekstra til å gå istedet for å ta bussen en gang. ÆSJ!

 

Nå skal jeg jobbe ferdig med en siste liten oppgave, også får jeg sove bittelitt til imorra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Da var det ny veiedag, og jeg er strålende fornøyd!

 

Vekt og mål: 61,8 kg (-1,3 kg siden forrige uke) og - 1 cm til rundt magen! Dette er litt gøy for nå har jeg gått ned over 1/3 av det jeg skal gå ned. OG nå er det UNDER 10 KILO IGJEN!! HURRA!! Jeg hører nå til forumet "Ned under 10 kilo" egentlig, men jeg holder meg jo her på 18-25 år. Men moro er det uansett. 9,3 kg igjen til mål.

 

happy-smiley-611.gif

 

Det var nesten litt for mye vektnedgang denne uken, redd for at jeg har mistet muskler, siden jeg ikke har trent noe særlig styrke siden før påske (fikk jo ikke trent forrige uke, og i påsken var aktivitetene på fjellet, ikke styrketrening.) Vi får se neste uke, nå er jeg i gang med vanlig treningsprogram igjen, med styrketrening. Vil ikke miste muskler, da vil jeg heller gå sakte ned i vekt og beholde forbrenningen. :)

 

Hmm.. Og hvor ble du av LeneMarien? Hvordan gikk veiing denne uken? Håper du har kommet ordentlig i gang igjen etter påske.

 

-innen2010 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Heihei! :)

Jeg har kommet meg igjen etter påsken, og på veiinga i går morges viste vekta 64,3. (Og etter jukeveiinga i dag morges, så viste den 64,1! :))

har ikke fått målt midjen siden jeg var hos kjæresten og det eneste jeg kunne målt meg med var en tommestokk...

 

Ellers har uken gått kjempefint. Spist frukt og gått masse tur. Tilogmed fått med meg kjæresten på ikea! (og vi droppa så klart ikea-maten!)

 

 

03.02 Uke 0: Vekt: 65,3 - Midje: 90,0

-

07.04 Uke 9: Vekt: 64,0 - Midje: 80.0

14.04 Uke 10: Vekt: 64,8 - Midje: xx,x

21.04 Uke 11: Vekt: 64,3 - Midje: xx,x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....vektnedgang, innen!! Herlig! Tenk, bare 9 kg igjen. Jeg har "bare" 11....

 

Tusen takk for kos hilsen i tråden min.

Joda- dette skal jeg klare. Og du har helt rett i at de ukene med stillstand betyr fint lite når vi kommer til desember- og jeg har nådd målet mitt !!!!! :):)

 

Roper på 85 og kjenner ny, gryende motivasjon.

 

Stor takk og klem til min "tvilling " her inne på forumet!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....vektnedgang' date=' innen!! Herlig! Tenk, bare 9 kg igjen. Jeg har "bare" 11....

 

Tusen takk for kos hilsen i tråden min.

Joda- dette skal jeg klare. Og du har helt rett i at de ukene med stillstand betyr fint lite når vi kommer til desember- og jeg har nådd målet mitt !!!!! :)

 

Roper på 85 og kjenner ny, gryende motivasjon.

 

Stor takk og klem til min "tvilling " her inne på forumet!

 

:) :) [/quote']

 

ÅHHH!!! Ny gryende motivasjon er herlig. Jeg håper den sniker seg på og sitter der helt til desember (motivasjonen altså). 9 og 11 kg fikser vi, og jeg tipper vi greier det innen 2010 begge to. Hehe.. Ha en strålende søndag tvillingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt rett i at denne uken også kom til å bli en litt slitsom uke. Har hatt veldig tett program, og veldig lite tid til meg selv. Likevel greide jeg å redde i land trimpoengene akkurat! :)

 

Ukens trimpoeng: 15,0 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Denne uken har det vært skikkelig skjerpings. Vekta er lik som forrige uke, og cm har bare gått ned 1 cm i forhold til hvor den var for tre uker siden.

Litt skuffa, men jeg tar det litt med ro. Vekten har tross alt ikke gått opp igjen denne uka! :)

 

 

03.02 Uke 0: Vekt: 65,3 - Midje: 90,0

-

07.04 Uke 9: Vekt: 64,0 - Midje: 80.0

14.04 Uke 10: Vekt: 64,8 - Midje: xx,x

21.04 Uke 11: Vekt: 64,3 - Midje: xx,x

28.04 Uke 12: Vekt: 64,3 - Midje: 79,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Vekta stod bomstille denne uken, og magen er også lik! Min teori er at det er fordi jeg har begynt med styrketreningen igjen, etter 3 ukers "påskeferie" fra akkurat styrkebiten. Så da satser jeg på at ømme muskler holder på vann, og at neste uke er jeg på vei ned igjen. Gikk uansett ned så mye i forrige uke at jeg ikke er noe skuffet! :)

 

Du har virkelig litt merkelig vekt i forhold til centimeterne du mister. Er vel egentlig normalt med ca. 1 cm pr. kg. Heldig du, som greier å stramme opp så innmari selv når vekta står litt stille.

 

-innen2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mai igjen. Og jeg merker så innmari godt hvordan jeg savner å ha kroppen jeg trivdes sånn helt passelig i. Hehe.. Jeg var vel ikke flink nok til å sette pris på kroppen min før heller, aldri vært det, men ja. Jeg tok nå i alle fall på meg stramme klær og synes det var greit! Ble mer sånn småsyting som jeg tror alle jenter gjør.

 

Og nå er det mai, og jeg kjenner at jeg har lyst å ha strammere mage og slankere armer. Jeg misliker særlig overarmene mine.

 

Motivasjonen er forøvrig helt på topp i forhold til spising fortsatt, trening også egentlig - jeg har lyst å trene, men nå nærmer det seg eksamen og jeg får ikke tid. Flere dager hvor jeg bare er på forelesninger, leser og så legger meg - og det er en hel dag.

 

Ok. Skal ikke klage. Må finne fokus. Tror jeg skal nedjustere trimpoeng-målet mitt noen uker nå, så jeg ikke blir deppa av å ikke greie å trene så mye. Også skal jeg trøste meg med at alle de andre, slanke jentene løper rundt i lette, fine sommerklær - jeg SKAL være der om et år hvis jeg fortsetter slik jeg gjør. :) Det er egentlig god motivasjon det og.

 

Håper alt er bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

AT DU ER SÅ UTROLIG FLINK!!! Jeg blir så motivert av å lese det du skriver! Jeg VET du klarer dette! Med din positive innstilning så skal nok det her gå fort! :)

 

Mot eksamen så tror jeg du må tenke at kroppen FORTJENER å ta seg en 30 minutters gåtur etter all lesing og slit (evt jogging om du er gira;) ). ALLE har tid til å bevege seg 20-30 minutter før de legger seg! Og de minuttene hjelper!

 

Jeg har selv begynt reisen ned, og har gått ned 4 kilo til nå. Befinner meg 173,5 cm over bakken, og vil ned fra mine nåværende 88,5 kilo til ca. 70. Tror en av de største målene mine ved å gå ned er at bunaden min passer igjen. Arv etter oldemor fra andre verdenskrig, og det finnes ingen like i Norge. Noen mål må man ha :)

 

...og selvfølgelig det evige klesdilemmaet. Jeg GLEDER MEG til å kunne gå rundt med holdet og rompa enda mer hevet og se bra ut i de klærne jeg liker!

 

Det blir spennende å følge med på deg fremmover =)

 

Stå på!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sitrus,

 

Tusen takk for kjempekoselig hilsen, nå ble jeg veldig glad! Hører du med på noen tråd eller har du din egen? Du må gjerne skrive her! Gratulerer med 4 kg ned. :) Og for en kjempemotivasjon med en så spesiell bunad. Vet du hvor langt ned omtrent du må gå før den passer? Jeg har en "vanlig" bunad som jeg ønsker at skal passe pent igjen, jeg får den på meg ved hjelp av litt sikkerhetsnåler. Det blir spennende, for jeg tror egentlig den kan lukkes uten sikkerhetsnåler på 17. mai! Da er det bare å slanke seg ferdig så den ikke sitter "stramt", skal jo ikke være stram. Ja, bra det med å gå med hodet og rumpa hevet! :) Dit skal vi komme! Jeg heier på deg og!

 

Jeg skal bevege meg hver dag fram til eksamen. Tidligere har jeg gått opp i vekt i eksamensperioden fordi jeg dropper trening - det skal IKKE skje igjen. Men jeg forbrenner omtrent INGENTING av å gå 30 minutter. Det er nok dessverre fordi jeg har kommet i ganske god form. :) Lørdag gikk jeg hurtig gange med tung ryggsekk i 1 time og 30 min, tror det var 9 km jeg gikk (da blir det 6 km pr time). Det ga meg 1,7 trimpeng (bruker pulsklokke). Så 15 trimpoeng pr. uke er en god del trim for meg, det tilsvarer bevegelse hver dag. I eksamensperioden nå tror jeg at jeg skal ha som mål å klare 10 trimpoeng pr. uke. Da må jeg jo gå minst 1 time hver dag (eller trene litt hardere, og da kan jeg trene litt mindre). Jeg pleier å trene styrke 2 - 3 ganger pr. uke, og så jogge et par turer og gå/sykle overalt. Og det er veldig digg å endelig kunne si at jeg "pleier". For da jeg begynte i januar var det gått en stund siden sist jeg kunne si "jeg pleier å trene regelmessig".

 

Klem fra innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 10,7 trimpoeng. Kan vel ikke skrive så mye mer om det. Har bestemt meg for at jeg i noen uker nå skal ha 10 trimpoeng som mål. Kanskje jeg greier å få litt "for mye" noen uker, men det er altfor lange dager på skolen for tiden OG vi skal liksom ha tid til å lese mange sider i tillegg. Huff. Skal ikke falle ut allikevel, og jeg SKAL ha 15 trimpoeng som mål igjen etter denne perioden.

 

- innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...